Onko RS turbossa samat takajarrut kuin 1.8T:ssä?
Valvoja: ffp jäsenet
Onko RS turbossa samat takajarrut kuin 1.8T:ssä?
Eli Skoda octavia 1.8T 4x4 -04 takajarrujen samankaltaisuus RS turbon takajarruihin? Tarkoitus olisi yrittää muutoskatsastaa lastutettu.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eipäs menekkään, tuo 1.8T 4x4 on mallisarjan tehokkain eli tehoja saa kasvattaa eikös se nyt ollut 20% noilla jarrulla ja kun lastussa on TUV hyväksyntä niin sen saa muutoskatsastettuakin!
Mitä noihon jarruihin tulee, niin nehän ovat edessä 288x25mm ja takana 244x9mm eli samat löytyy mm. a4 2.5TDI:stä 176hv, jos muistan oikein ja a6 2.8 bensasta eli eiköhän ne riitä...
Ja eikö se ole mukavampi ajella autolla kun se on laillinen? Eipähän tarvi sitten miettiä, että no kun jos kun entäpäs jos kai se nyt ei....
Ja sinällään mielenkiintoista, että etuvetoisessa 1.8T octaviassa on takana 233x9mm levyt eli siinä joutuisi vaihtamaan takajarrut!
Mitä noihon jarruihin tulee, niin nehän ovat edessä 288x25mm ja takana 244x9mm eli samat löytyy mm. a4 2.5TDI:stä 176hv, jos muistan oikein ja a6 2.8 bensasta eli eiköhän ne riitä...
Ja eikö se ole mukavampi ajella autolla kun se on laillinen? Eipähän tarvi sitten miettiä, että no kun jos kun entäpäs jos kai se nyt ei....
Ja sinällään mielenkiintoista, että etuvetoisessa 1.8T octaviassa on takana 233x9mm levyt eli siinä joutuisi vaihtamaan takajarrut!
1.8T 4x4:ssa on tehokkain moottori ja suurimmat jarrut mitä octaviassa on. RS turbo on eri mallisarjaa, koska mm. taka-akseli on erilainen.
Ainakin www.Digituning.com löytyy custom ohjelmia, jolloin voidaan tehdä ohjelma, jossa tehot pysyvät säädetyissä rajoissa ja sille on ilmeisesti saatavilla myös TUV- hyväksyntä.
Eli vakio 150hv/230nm=>180hv/276nm.
Ainakin www.Digituning.com löytyy custom ohjelmia, jolloin voidaan tehdä ohjelma, jossa tehot pysyvät säädetyissä rajoissa ja sille on ilmeisesti saatavilla myös TUV- hyväksyntä.
Eli vakio 150hv/230nm=>180hv/276nm.
Epäilen vahvasti että ns. custom-softalle ei löydy hyväksyttävää TUV-paperia. Eniten tuohon hyväksymiseen taitaa vaikuttaa katsastusviranomaisen vittumaisuus kun mikään paperi.
Mulla on hyväksytty ABT:n muutokset ihan TUV-paperilla 110kW -> 142kW eli pyöreesti +30%. Mitään muutoksia tai vastaavuus todistuksia ei tarvittu. Kaverilla Audissa custom-softa + T04 ja rekisteriotteessa muistaakseni merkintä 180kW:sta, tuohon pakettiin ei ole edes TUV-hyväksyntää mutta niin vaan muutokset on leimattu.
Mulla on hyväksytty ABT:n muutokset ihan TUV-paperilla 110kW -> 142kW eli pyöreesti +30%. Mitään muutoksia tai vastaavuus todistuksia ei tarvittu. Kaverilla Audissa custom-softa + T04 ja rekisteriotteessa muistaakseni merkintä 180kW:sta, tuohon pakettiin ei ole edes TUV-hyväksyntää mutta niin vaan muutokset on leimattu.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja eikö se ole mukavampi ajella autolla kun se on laillinen? Eipähän tarvi sitten miettiä, että no kun jos kun entäpäs jos kai se nyt ei....
Tuo modifikaatio kun ei näy missään ja siitä ei voi katsarikaan reputtaa niin ei siitä yöuniaan kannata menettää. Vähän niinku että kaikkea saa tehdä mistä ei jää kiinni :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa