Onko RS turbossa samat takajarrut kuin 1.8T:ssä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

Onko RS turbossa samat takajarrut kuin 1.8T:ssä?

ViestiKirjoittaja pomo » 8.9.2005 15:41

Eli Skoda octavia 1.8T 4x4 -04 takajarrujen samankaltaisuus RS turbon takajarruihin? Tarkoitus olisi yrittää muutoskatsastaa lastutettu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.9.2005 19:05

Eikös RaiSussa oo jäähdytetyt 256x x22 mm takalevyt?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 8.9.2005 20:16

Molemmissa on 256x22 jäähdytettylevy

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.9.2005 20:20

mahtaako tuo muutoskatsastus tökätä siihen että RS on etuveto ja tuo muutoskatsastettava neliveto

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 11.9.2005 9:07

Se jää nähtäväksi,eli molemmissa on samanlaiset takalevyt. Tämä riittää, eli eteen tarvii vaihtaa jarrut. Paljolti etuveto vrs. neliveto vrs. muutoskatsastus ongelmaan vaikuttaa mielestäni maahantuojan/jälleenmyyjän kanta Jonka aion ens viikolla selvittää!

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 12.9.2005 19:54

Ainakaan tässä yksilössä ei ole jäähdytettyjä takajarrulevyjä eli molemmat päät menee uusiksi....

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 13.9.2005 16:17

Mutta, miksi? Toisaalta jarrujen päivittäminen on aina fiksua ja kannattavaa, mutta miksi muutostaa lastu?..

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 15.9.2005 12:35

Eipäs menekkään, tuo 1.8T 4x4 on mallisarjan tehokkain eli tehoja saa kasvattaa eikös se nyt ollut 20% noilla jarrulla ja kun lastussa on TUV hyväksyntä niin sen saa muutoskatsastettuakin!

Mitä noihon jarruihin tulee, niin nehän ovat edessä 288x25mm ja takana 244x9mm eli samat löytyy mm. a4 2.5TDI:stä 176hv, jos muistan oikein ja a6 2.8 bensasta eli eiköhän ne riitä...

Ja eikö se ole mukavampi ajella autolla kun se on laillinen? Eipähän tarvi sitten miettiä, että no kun jos kun entäpäs jos kai se nyt ei....

Ja sinällään mielenkiintoista, että etuvetoisessa 1.8T octaviassa on takana 233x9mm levyt eli siinä joutuisi vaihtamaan takajarrut!

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 15.9.2005 12:58

Onko toi jarrujen vaihtotarve oma ajatus vai onko katsastusmies käskenyt kyseisen operaation tekemään. Mikä lastu ja millä kW:lla hyväksyntä irtoaa?

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 15.9.2005 13:17

1.8T 4x4:ssa on tehokkain moottori ja suurimmat jarrut mitä octaviassa on. RS turbo on eri mallisarjaa, koska mm. taka-akseli on erilainen.

Ainakin www.Digituning.com löytyy custom ohjelmia, jolloin voidaan tehdä ohjelma, jossa tehot pysyvät säädetyissä rajoissa ja sille on ilmeisesti saatavilla myös TUV- hyväksyntä.

Eli vakio 150hv/230nm=>180hv/276nm.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 15.9.2005 14:42

Epäilen vahvasti että ns. custom-softalle ei löydy hyväksyttävää TUV-paperia. Eniten tuohon hyväksymiseen taitaa vaikuttaa katsastusviranomaisen vittumaisuus kun mikään paperi.

Mulla on hyväksytty ABT:n muutokset ihan TUV-paperilla 110kW -> 142kW eli pyöreesti +30%. Mitään muutoksia tai vastaavuus todistuksia ei tarvittu. Kaverilla Audissa custom-softa + T04 ja rekisteriotteessa muistaakseni merkintä 180kW:sta, tuohon pakettiin ei ole edes TUV-hyväksyntää mutta niin vaan muutokset on leimattu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.9.2005 20:39

Ja eikö se ole mukavampi ajella autolla kun se on laillinen? Eipähän tarvi sitten miettiä, että no kun jos kun entäpäs jos kai se nyt ei....

Tuo modifikaatio kun ei näy missään ja siitä ei voi katsarikaan reputtaa niin ei siitä yöuniaan kannata menettää. Vähän niinku että kaikkea saa tehdä mistä ei jää kiinni :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa