G2 ei saa jakoa kohdilleen. Puoli hammasta perssiillään
Valvoja: ffp jäsenet
G2 ei saa jakoa kohdilleen. Puoli hammasta perssiillään
Eli otsikko puhuu puolestaan. Siis alapuolenmerkit kun on kohdillaan niin nokka-akselin merkki on puolihammasta vituillaan. Siis, kuinka tarkka tuo ajoitus on? Ja kun nokkapyörä on merkissään, niin alapuolen pyöriä ei saa millään kohdilleen...?
No mun mielestäni ne alapään ajoitusmerkit (kampi- ja apuakseli) on melko epämääräiset, omien merkkien raapustus olisi auttanut pulmaan. Ainakin uudemmissa Golfeissa on ajoitusmerkit myös niissä jakopään suojamuoveissa, niistä merkit näkee melko hyvin.
Yksi vaihtoehto on katsoa kampiakselin merkki sieltä kytkinkopan päällä olevasta aukosta.
Edit: Pienin mahdollinen heitto on yhden hampaan verran, joten puolen hampaan heitolla jako on joko kohdillaan tai hampaan pielessä :)
Yksi vaihtoehto on katsoa kampiakselin merkki sieltä kytkinkopan päällä olevasta aukosta.
Edit: Pienin mahdollinen heitto on yhden hampaan verran, joten puolen hampaan heitolla jako on joko kohdillaan tai hampaan pielessä :)
Voit kokeilla niin että laitat kampiakselin merkin sieltä vauhtipyörältä kohdalleen, samoin virranjakajasta.
Venttiilikopan irtiollessa voit mitata vaikkapa ykköspytyn nokkien asennosta missäkohtaa nokka on juuri kohdallaan.
Eihän se jako niin puolenhampaan tarkka ole, mutta jos noinkin kokeillen jako ei käy kohdalleen niin kannattaa kokeilla muuttaa nokan ajoitusta kumpaankin suuntaan kummalla toimii paremmin.
Venttiilikopan irtiollessa voit mitata vaikkapa ykköspytyn nokkien asennosta missäkohtaa nokka on juuri kohdallaan.
Eihän se jako niin puolenhampaan tarkka ole, mutta jos noinkin kokeillen jako ei käy kohdalleen niin kannattaa kokeilla muuttaa nokan ajoitusta kumpaankin suuntaan kummalla toimii paremmin.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 10.6.2004 21:56
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
No niin, tänään pitäis täräyttää golffi käyntiin, mutta olisi vielä kysymys:
Jako on merkkien mukaan kohdallaan, mutta sytkä on silloin päin persettä, en kuitenkaan tehnyt muuta kuin vaihdoin hihnan, niin ihmetyttää miten se on mahdollista, kun en tehnyt mitään muuta kuin vaihdoin hihnan.
Autossa ei ollut ennen hihnanvaihtoa merkkien mukaan jako kohdallaan, mutta se kuitenkin toimi??
Jako on merkkien mukaan kohdallaan, mutta sytkä on silloin päin persettä, en kuitenkaan tehnyt muuta kuin vaihdoin hihnan, niin ihmetyttää miten se on mahdollista, kun en tehnyt mitään muuta kuin vaihdoin hihnan.
Autossa ei ollut ennen hihnanvaihtoa merkkien mukaan jako kohdallaan, mutta se kuitenkin toimi??
Hihnaa paikoilleen laittaessa kun pitää vetävän puolen tiukalla ja pistää sen mukaan hampaalle, niin pitäis tulla kerralla oikein. Tällöin sytkän pitäis olla kohdallaan about säätövaran puolessa välissä. Jos jako on hampaan pielessä, niin sytkän joutuu säätään aivan toiseen ääripäähän ja silti kone ei käy aivan kunnolla. Tämä siis kun kansi ja muut hilppeet on vakiokunnossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa