Golffin öljynpaineista, miksi valo vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Golffin öljynpaineista, miksi valo vilkkuu
tein koneseeseen (1.6) koneremontin ja nyt kun kone on kasassa ja hyräytän käymään niin tuntuu ettei öljynpaine oikein kasva oikeaksi, en oo uskaltanu käyttää kauhean pitkään konetta (noin 5 sekunttia). Öljynpaine valo ei pala kokoajan vaan jatkaa vilkkumista käynnistyksen jälkeen! Öljynä on 5W-50 Delphi täys synteettinen paska halppis öljy... voiko vika olla tuossa oljyssä. öljypumppu on kunnossa. kone on siis golf 2 1.6 vm. 85
Monesti rempan jälkeen pumppu on kuiva ja ei tahdo jaksaa imeä öljyä.
Auttaa kun jostain saa pumppuun öljyä. ns. siemenöljyä että pumpun rattaat tiivistyy ja alkaa imeä. Niissä koneissa joissa virranjakajan käyttöakseli menee pumpulle(en muista onko tuossa niin?) niin jakajan irroittamalla näkyy pumpun akseli joten esim. porakoneella ja sopivalla "terällä" voi pyörittää pumppua ettei kone käy.
Auttaa kun jostain saa pumppuun öljyä. ns. siemenöljyä että pumpun rattaat tiivistyy ja alkaa imeä. Niissä koneissa joissa virranjakajan käyttöakseli menee pumpulle(en muista onko tuossa niin?) niin jakajan irroittamalla näkyy pumpun akseli joten esim. porakoneella ja sopivalla "terällä" voi pyörittää pumppua ettei kone käy.
selvempää tietoa
tyhjäkäynnillä ei mitään ongelmia paineitten kanssa mutta kun lähtee liikkeelle siten että vedätystä tulee enemmän tuo painevalo syttyy ja summeri piipittää, sitte ku auton sammuttaa ja odottaa 15sek, käynnistää uusiks niin taas ei tyhjäkäynnillä tai piha-ajossa mitään ongelmia. ettei kukaan olis sattunu törmäämään kaltaiseen juttuun?
Valoa ja summeria ohjaa 2 anturia. Toinen öljynsuodattimen jalassa ja toinen kannen päädyssä. Jompi kumpi noista antureista sytyttää valon ja huudattaa summeria silloin kun kierroksia on yli 2000 ja paineita alle jonkun rajan. Toinen anturi taas sytyttää valon (muttei huudata summeria) aina, kun paine laskee alle pienemmän painerajan (käytössä siis 2 eri raja-arvoa, 1 per anturi).
Sitä en muista, kummin päin anturit ovat mutta siinä summeria ohjaavassa anturissa saattaa olla vikaa. Itse varmaan vaihtaisin ensin anturin ja jos se ei auta, niin sitten vaan mittaamaan onko siellä oikeasti öljynpainetta vai ei.
Edit: Meinasin veikata sitä kannen päässä olevaa anturia mutten kuitenkaan uskaltanut, liian heikko kerroin :)
Sitä en muista, kummin päin anturit ovat mutta siinä summeria ohjaavassa anturissa saattaa olla vikaa. Itse varmaan vaihtaisin ensin anturin ja jos se ei auta, niin sitten vaan mittaamaan onko siellä oikeasti öljynpainetta vai ei.
Edit: Meinasin veikata sitä kannen päässä olevaa anturia mutten kuitenkaan uskaltanut, liian heikko kerroin :)
Viimeksi muokannut SS, 10.8.2005 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannen yläpäässä oleva oliko se 0,3 bar anturi ileisesti temppuilee, koska se tulee ohjauselektroniikan avulla mukaan kierrosten noustessa. On tässä tänään vähän tullut perehdyttyä ko laitoksen sielunelämään... Kytentään tulee lähinnä puolan tieto, kummatkin anturit, plus ja miinus. Mittariston takana (Motometer) on nopeusmittarin kohdalla nastarimalla kiinni oleva L muotoinen piirilevy, josta löytyy jokunen komponentti ja rele.
Itse koekilisin seuraavaa: Laita kannen yläosaan tuleva mittajohto maihin ja katso muuttuuko tilanne, jos muutuu, niin osta uusi anturi. Jos anturin vaihto ei auta, niin sitten kannattaa mittauttaa öljynpaineet tai ostaa mittari itselle.
Omaan mittaristoon nyt sitten etsiskelen varaosia, hätäratkaisuksi pistin kytkentäreleen kärkien väliin suikaleen pahvia, niin lopetti huutamasta. Autossa kun on mittari, niin öljynpainteet on ainakin kohdallaan, eli vikaa ei ole oikeasti missään koneessa...
Itse koekilisin seuraavaa: Laita kannen yläosaan tuleva mittajohto maihin ja katso muuttuuko tilanne, jos muutuu, niin osta uusi anturi. Jos anturin vaihto ei auta, niin sitten kannattaa mittauttaa öljynpaineet tai ostaa mittari itselle.
Omaan mittaristoon nyt sitten etsiskelen varaosia, hätäratkaisuksi pistin kytkentäreleen kärkien väliin suikaleen pahvia, niin lopetti huutamasta. Autossa kun on mittari, niin öljynpainteet on ainakin kohdallaan, eli vikaa ei ole oikeasti missään koneessa...
Omassa ventossa(ABS) alkoi yhtäkkiä piipittään ja valo vilkkuun, tais olla juuri kierroksilla. No pelit seis, ja öljyä oli. Eipä siinä ku ajelin meneen, kilahda prkl. jos haluat paska. Eikä mitään, anturi oli vaan pukannut öljyt lävitseen eli oli hajonnut ja hälytti turhia. Se tais olla se lohkon puolimmainen anturi, enpä aatellu oliko ennen vai jälkeen putsarin(toinen on ennen ja toinen jälkeen)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa