Lämmöt korkealla Golf3:ssa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

Lämmöt korkealla Golf3:ssa

ViestiKirjoittaja JUMA » 12.7.2005 7:56

Eli ongelmani on korkeat lämmöt... Tänään ois tarkoitus vaihtaa termostaatti ja flektin termostaattianturi. (Ja ehkä vesipumppu.)

Eli onko muilla ollu vesipumpun kanssa ongelmia. Autoni on 250tkm ajettu 1.6 golf.

Ja onko kokemuksia vesipumpun vaihdosta vastaavaan moottoriin?? Onko minkälainen homma??

Vesipumpun ajattelin vaihtaa ku koneesta rupesi kuulumaan sellaista ihme vinkumista kun antaa kierroksia.

Kiitos jo etukäteen!! =)

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

Ja taas mennään... =)

ViestiKirjoittaja JUMA » 12.7.2005 20:27

Halvalla pääsin taas remontista... Työpäivän jälkeen räpläsin sulakkeet, termostaatin johtoa (käytin myös irti) ja flektin johtoa.

Ja kas kummaa auto toimii taas normaalisti ja lämmöt pysyy n.80km/h vauhdissa alle 80asteen. Tyhjäkäynnillä jos on pitempään niin lämmöt nousee 90-95 asteeseen.

Tuntuu että ainakin mun golffissa ollu aika paljon kontaktihäiriöitä... =)

peltron
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.11.2004 12:51

ViestiKirjoittaja peltron » 19.7.2005 21:38

joo mullakin ois lämpöjen kanssa probleemaa...

eli siis lämmöt on 100 --> flekti lähtee päälle.. lämmöt pompsahtaa 110 asteeseen... sitte... vesiletkut on kivikovat... normaalia ?

ja flekti on kyl entinen ku laakeri menny sielt... se vispaa ja rohisee ja tekee vaik mitä mut se ei vaikuta noihi..

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

Ongelmat jatkuu...

ViestiKirjoittaja JUMA » 20.7.2005 10:48

Ongelmat ei ota loppuakseen...

Lämpömittari näyttää n.90astetta ja vedet tulee ulos paisuntasäiliöstä...

Voisko vika olla paisarin korkissa, kun päästää jo siinä vaiheessa ulos.
Onko muilla ollu samoja ongelmia.
Tänä aamuna lämmöt pysyi reilussa 70asteessa kun pidin lämpöpuhallinta täysillä ja ikkunat auki...

Varmaan menee kuitenkin termostaatti ja flektin lämpötila-anturi vaihtoon perjantaina (palkkapäivä =) )

Jos osaatte viisaampina auttaa niin apuja otetaan kiitollisina vastaan.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 20.7.2005 11:52

Oisko ilmaa seassa ?

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 20.7.2005 12:38

Mulla on kakkosessa samaa vikaa, kone on 1.6 PN. Paisuntasäiliössä on painetta. Vettä ei oo öljynseassa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 20.7.2005 15:25

Jotkut huoltamot voi käsittääkseni tarkistaa onko nesteen seassa mm. pakokaasuja jos vuotaa pakokanavan kohdilta..

Paisuntasäiliössä on luonnollisesti painetta, koska koko järjestelmähän on paineistettu ettei se neste alkaisi keittää jo 100 asteessa vaan vasta hiukan ylempänä. Paine ei siis kerro vielä mitään.

Itse kokeilisin seuraavaa: Starttaa yön yli seisonut auto paisuntasäiliön korkki avattuna ja katso tuleeko ilmakuplia. Jos tulee, todennäköisesti vuotaa jostain. Kuumalla moottorilla kuplia tulee luonnollisesti aina..(?)

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 20.7.2005 17:48

Itse asiassa vesi kiehuu autossa alemmassa lämpötilassa, kun se on paineistettu. Siinä toimii sama periaate kuin painekattilassa.

Luulisin, että mulla on korkki viallinen, kun lämmöt on vaan 90asteessa ja nesteet kiehuu yli. Perjantaina menee kokeiluun.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.7.2005 18:28

Itse asiassa vesi kiehuu autossa alemmassa lämpötilassa, kun se on paineistettu. Siinä toimii sama periaate kuin painekattilassa.
Ei vaan korkeammassa kuten Tuomas sanoi. Painekattilassahan vesi pyritään saamaan kuumemmaksi kuin normaalissa kattilassa jotta ruoka kypsyisi nopeammin. Ja tämä onnistuu vain painetta nostamalla. Lisäksi kiehumispistettä nostaa veden seassa oleva glygoli. 54% seos kiehuu vasta 105 asteessa ilman mitään paineistustakaan.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 20.7.2005 18:53

Nyt rupes jurppiin... JA AIVAN oikeassahan olitte... =/
Kävin tarkastamassa tiedon, mutta en ihan kerinnyt korjaamaan...Pahoittelen em. väitettäni.

Onko tiedossa PK-seudulla jotain halpaa paikkaa, jossa voisi tarkistuttaa, että vuotaako pakokanavan kohdalta?? Minkä hintaisia tollaiset tarkistukset??

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 21.7.2005 17:39

Semmoista vielä kysyisin muilta golffareilta tms., että pitääkö paisuntasäiliön korkin vuotaa?? Meinaan ku puristan syylärin yläpään letkua niin puskee nestettä ulos korkista/paisarin kyljessä olevasta ylivuotoreiästä. Tuntuis ettei ihan niin helpolla pitäis antaa periksi...

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 21.7.2005 17:57

kyllä se mulla ainakin paisarin kyljestä sylkee nestettä pellolle jos on liikaa nestettä järjestelmässä...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.7.2005 21:16

Missä siinä on ylivuotoreikä? Kun tuossa omaa säiliötäni joskus tutkiskelin, niin ainoa mahdollinen paineiden helpotuskohta on korkin kautta. Tosin tuossa on tuollanen pyöreä uudemman mallinen säiliö...

Voisin kuitenkin veikata, ettei nesteiden kuulu tulla pihalle ihan letkua puristelemalla, onhan siellä normaalisti lämpimänä paljon jonkin verran enemmän painetta.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 21.7.2005 22:08

Mulla samanlainen pallomalli. se reikä löytyy siitä ulkolaidalta sen mustan muovilapun alta.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 21.7.2005 23:14

Onkos korkin O-rengas paikallaan?

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 22.7.2005 11:43

O-rengas on sitte vissiin vääntynyt väärin, ku se on sillain, että osa rengasta on alkupään kierteessä ja osa kierteen lopussa. Eli se on sillain vinksallaan...en tiedä onko oikein. Mutta toisaalta ihan sama ku joka tapauksessa ostan uuden korkin siihen ku ei maksa ku reilu 6€. saas nähdä josko sitte rupeaisi toimimaan oikein.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 22.7.2005 12:25

Pitää olla suorassa. Ei se muuten mitään paineita pidä.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 22.7.2005 13:32

Sekin sitten varmistui.
^Kiitosket tiedoista.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 22.7.2005 17:32

noniin... nyt on paisuntasäiliön korkki vaihdettu ja nyt pn pysyny lämmöt kurissa!!! =) O-renkaan kautta pääsi vuotamaan ku oli huonossa asennossa. Joskus se vaan on niin pienestä kiinni. =)

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 23.7.2005 0:45

No tätä ketjua voisinkin lainata, kun noiden lämpöjen kanssa saa ihmetellä täälläkin, kävin jo hakemassa uuden termarin. Tarvitsisi tuo tänäviikonloppuna vaihtaa ja rupesin vain ihmettelemään että millä tuo vaihtuu AAM 1,8 -koneeseen, kun tuppaa olemaan hieman ahtaassa välissä.

Siis onnistuuko sen vaihto vain vesilaipan irroituksella, vai pitääkö sieltä pudottaa tehostaja ja mahdollisesti vielä laturikin pois jotta saa palikan vaihtoon? Kertokaa että siinä on joku hyvä jippo jotta pääsen vähemmällä.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 23.7.2005 14:19

Jos ei muualta tuu hyviä neuvoja, niin käy kirjastosta lainaamassa Haynesin korjausopas. On aika hyvin neuvottu kaikki korjaushommat.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 23.7.2005 16:13

Tehostajan pumppu ainakin pois edestä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 23.7.2005 16:21

ksalmi -> Muistaakseni ohjaustehostimen pumppu piti ottaa irti, mutta älä turhaa ota letkuja yms siitä irti. Se pääsee liikkumaan siinä tarpeeksi, vaikka letku ois kiinni. Sen jälkeen se muistaakseni näkyi ihan hyvin.

EDIT: Tuoltahan se löytyi...

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=32580&highlight=aam

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 24.7.2005 0:25

M. Hautamäki:
Juu tuon verran itsekin tiesin ettei kannata turhaan letkuja irroitella, kun pitää ilmata sitten jälkeen. Mutta kiitos kuitenkin.

tuning-golf
-
Viestit: 76
Liittynyt: 31.7.2003 13:12

ViestiKirjoittaja tuning-golf » 6.12.2005 17:22

lainataan vanhaa topicia. Eli -94 vuoden 1.9td vento käy vähä turhan kuumana ainakin mittarin mukaan. Ajos voi käydä jopa 100 viivan päällä. Termostaatti ja vesipumppu vaihdettu jo mutta ei oo vaikuttanu. Mikäs olis seuraava? onko jollain ollu anturis/mittaris vika että se ei todellisuudes käviskään niin kuumana?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.12.2005 17:29

No 100 astetta ei kyllä ole vielä liian kuuma, puhallinkin lähtee käyntiin vasta jossain 100 asteen yläpuolella. Eikä se mittarikaan mikään tarkkuusinstrumentti ole :)

Edit: Ainakin bensakoneessa.

tuning-golf
-
Viestit: 76
Liittynyt: 31.7.2003 13:12

ViestiKirjoittaja tuning-golf » 6.12.2005 17:37

tuntuu jotenki vaan niin pelottavalta ajella et koska se keittää.. ku se yhtäkkiä nousi siihen, ennen oli 90 normaali lämpö..

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 6.12.2005 21:39

Mulla oli 2E konees lämmöt mittarin mukaan 100:s koko ajan. Vaihdoin termarin ja pumpun. Koeponnistettiin kansi ja pahvi tietty uudeks. Kaikki anturit myös vaihdettiin->ei mitään muutoksia lämpötilaan et ainut selitys on mittarivirhe koska nyt ajettu 50tkm remontin jälkeen eikä oireile mitenkään

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.12.2005 23:09

tuntuu jotenki vaan niin pelottavalta ajella et koska se keittää.. ku se yhtäkkiä nousi siihen, ennen oli 90 normaali lämpö..
No yhtäkkinen nousu voi viitata lähes mihin tahansa, esimerkiksi jonkun anturin kontaktin hapettumiseen tai sitten koneessa on oikeasti jotain hajoamassa.

Joka tapauksessa 100 astetta on koneelle vielä siedettävä lämpötila, paineistetussa systeemissä kun se neste ei ihan vähällä kiehu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa