Lämmöt korkealla Golf3:ssa
Valvoja: ffp jäsenet
Lämmöt korkealla Golf3:ssa
Eli ongelmani on korkeat lämmöt... Tänään ois tarkoitus vaihtaa termostaatti ja flektin termostaattianturi. (Ja ehkä vesipumppu.)
Eli onko muilla ollu vesipumpun kanssa ongelmia. Autoni on 250tkm ajettu 1.6 golf.
Ja onko kokemuksia vesipumpun vaihdosta vastaavaan moottoriin?? Onko minkälainen homma??
Vesipumpun ajattelin vaihtaa ku koneesta rupesi kuulumaan sellaista ihme vinkumista kun antaa kierroksia.
Kiitos jo etukäteen!! =)
Eli onko muilla ollu vesipumpun kanssa ongelmia. Autoni on 250tkm ajettu 1.6 golf.
Ja onko kokemuksia vesipumpun vaihdosta vastaavaan moottoriin?? Onko minkälainen homma??
Vesipumpun ajattelin vaihtaa ku koneesta rupesi kuulumaan sellaista ihme vinkumista kun antaa kierroksia.
Kiitos jo etukäteen!! =)
Ja taas mennään... =)
Halvalla pääsin taas remontista... Työpäivän jälkeen räpläsin sulakkeet, termostaatin johtoa (käytin myös irti) ja flektin johtoa.
Ja kas kummaa auto toimii taas normaalisti ja lämmöt pysyy n.80km/h vauhdissa alle 80asteen. Tyhjäkäynnillä jos on pitempään niin lämmöt nousee 90-95 asteeseen.
Tuntuu että ainakin mun golffissa ollu aika paljon kontaktihäiriöitä... =)
Ja kas kummaa auto toimii taas normaalisti ja lämmöt pysyy n.80km/h vauhdissa alle 80asteen. Tyhjäkäynnillä jos on pitempään niin lämmöt nousee 90-95 asteeseen.
Tuntuu että ainakin mun golffissa ollu aika paljon kontaktihäiriöitä... =)
Ongelmat jatkuu...
Ongelmat ei ota loppuakseen...
Lämpömittari näyttää n.90astetta ja vedet tulee ulos paisuntasäiliöstä...
Voisko vika olla paisarin korkissa, kun päästää jo siinä vaiheessa ulos.
Onko muilla ollu samoja ongelmia.
Tänä aamuna lämmöt pysyi reilussa 70asteessa kun pidin lämpöpuhallinta täysillä ja ikkunat auki...
Varmaan menee kuitenkin termostaatti ja flektin lämpötila-anturi vaihtoon perjantaina (palkkapäivä =) )
Jos osaatte viisaampina auttaa niin apuja otetaan kiitollisina vastaan.
Lämpömittari näyttää n.90astetta ja vedet tulee ulos paisuntasäiliöstä...
Voisko vika olla paisarin korkissa, kun päästää jo siinä vaiheessa ulos.
Onko muilla ollu samoja ongelmia.
Tänä aamuna lämmöt pysyi reilussa 70asteessa kun pidin lämpöpuhallinta täysillä ja ikkunat auki...
Varmaan menee kuitenkin termostaatti ja flektin lämpötila-anturi vaihtoon perjantaina (palkkapäivä =) )
Jos osaatte viisaampina auttaa niin apuja otetaan kiitollisina vastaan.
Jotkut huoltamot voi käsittääkseni tarkistaa onko nesteen seassa mm. pakokaasuja jos vuotaa pakokanavan kohdilta..
Paisuntasäiliössä on luonnollisesti painetta, koska koko järjestelmähän on paineistettu ettei se neste alkaisi keittää jo 100 asteessa vaan vasta hiukan ylempänä. Paine ei siis kerro vielä mitään.
Itse kokeilisin seuraavaa: Starttaa yön yli seisonut auto paisuntasäiliön korkki avattuna ja katso tuleeko ilmakuplia. Jos tulee, todennäköisesti vuotaa jostain. Kuumalla moottorilla kuplia tulee luonnollisesti aina..(?)
Paisuntasäiliössä on luonnollisesti painetta, koska koko järjestelmähän on paineistettu ettei se neste alkaisi keittää jo 100 asteessa vaan vasta hiukan ylempänä. Paine ei siis kerro vielä mitään.
Itse kokeilisin seuraavaa: Starttaa yön yli seisonut auto paisuntasäiliön korkki avattuna ja katso tuleeko ilmakuplia. Jos tulee, todennäköisesti vuotaa jostain. Kuumalla moottorilla kuplia tulee luonnollisesti aina..(?)
Ei vaan korkeammassa kuten Tuomas sanoi. Painekattilassahan vesi pyritään saamaan kuumemmaksi kuin normaalissa kattilassa jotta ruoka kypsyisi nopeammin. Ja tämä onnistuu vain painetta nostamalla. Lisäksi kiehumispistettä nostaa veden seassa oleva glygoli. 54% seos kiehuu vasta 105 asteessa ilman mitään paineistustakaan.Itse asiassa vesi kiehuu autossa alemmassa lämpötilassa, kun se on paineistettu. Siinä toimii sama periaate kuin painekattilassa.
Nyt rupes jurppiin... JA AIVAN oikeassahan olitte... =/
Kävin tarkastamassa tiedon, mutta en ihan kerinnyt korjaamaan...Pahoittelen em. väitettäni.
Onko tiedossa PK-seudulla jotain halpaa paikkaa, jossa voisi tarkistuttaa, että vuotaako pakokanavan kohdalta?? Minkä hintaisia tollaiset tarkistukset??
Kävin tarkastamassa tiedon, mutta en ihan kerinnyt korjaamaan...Pahoittelen em. väitettäni.
Onko tiedossa PK-seudulla jotain halpaa paikkaa, jossa voisi tarkistuttaa, että vuotaako pakokanavan kohdalta?? Minkä hintaisia tollaiset tarkistukset??
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
Missä siinä on ylivuotoreikä? Kun tuossa omaa säiliötäni joskus tutkiskelin, niin ainoa mahdollinen paineiden helpotuskohta on korkin kautta. Tosin tuossa on tuollanen pyöreä uudemman mallinen säiliö...
Voisin kuitenkin veikata, ettei nesteiden kuulu tulla pihalle ihan letkua puristelemalla, onhan siellä normaalisti lämpimänä paljon jonkin verran enemmän painetta.
Voisin kuitenkin veikata, ettei nesteiden kuulu tulla pihalle ihan letkua puristelemalla, onhan siellä normaalisti lämpimänä paljon jonkin verran enemmän painetta.
O-rengas on sitte vissiin vääntynyt väärin, ku se on sillain, että osa rengasta on alkupään kierteessä ja osa kierteen lopussa. Eli se on sillain vinksallaan...en tiedä onko oikein. Mutta toisaalta ihan sama ku joka tapauksessa ostan uuden korkin siihen ku ei maksa ku reilu 6€. saas nähdä josko sitte rupeaisi toimimaan oikein.
No tätä ketjua voisinkin lainata, kun noiden lämpöjen kanssa saa ihmetellä täälläkin, kävin jo hakemassa uuden termarin. Tarvitsisi tuo tänäviikonloppuna vaihtaa ja rupesin vain ihmettelemään että millä tuo vaihtuu AAM 1,8 -koneeseen, kun tuppaa olemaan hieman ahtaassa välissä.
Siis onnistuuko sen vaihto vain vesilaipan irroituksella, vai pitääkö sieltä pudottaa tehostaja ja mahdollisesti vielä laturikin pois jotta saa palikan vaihtoon? Kertokaa että siinä on joku hyvä jippo jotta pääsen vähemmällä.
Siis onnistuuko sen vaihto vain vesilaipan irroituksella, vai pitääkö sieltä pudottaa tehostaja ja mahdollisesti vielä laturikin pois jotta saa palikan vaihtoon? Kertokaa että siinä on joku hyvä jippo jotta pääsen vähemmällä.
ksalmi -> Muistaakseni ohjaustehostimen pumppu piti ottaa irti, mutta älä turhaa ota letkuja yms siitä irti. Se pääsee liikkumaan siinä tarpeeksi, vaikka letku ois kiinni. Sen jälkeen se muistaakseni näkyi ihan hyvin.
EDIT: Tuoltahan se löytyi...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=32580&highlight=aam
EDIT: Tuoltahan se löytyi...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=32580&highlight=aam
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 31.7.2003 13:12
lainataan vanhaa topicia. Eli -94 vuoden 1.9td vento käy vähä turhan kuumana ainakin mittarin mukaan. Ajos voi käydä jopa 100 viivan päällä. Termostaatti ja vesipumppu vaihdettu jo mutta ei oo vaikuttanu. Mikäs olis seuraava? onko jollain ollu anturis/mittaris vika että se ei todellisuudes käviskään niin kuumana?
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 31.7.2003 13:12
No yhtäkkinen nousu voi viitata lähes mihin tahansa, esimerkiksi jonkun anturin kontaktin hapettumiseen tai sitten koneessa on oikeasti jotain hajoamassa.tuntuu jotenki vaan niin pelottavalta ajella et koska se keittää.. ku se yhtäkkiä nousi siihen, ennen oli 90 normaali lämpö..
Joka tapauksessa 100 astetta on koneelle vielä siedettävä lämpötila, paineistetussa systeemissä kun se neste ei ihan vähällä kiehu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa