mitkä viri nokat 16v Gti:hin???

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MR.Sam
-
Viestit: 57
Liittynyt: 25.10.2004 20:04

mitkä viri nokat 16v Gti:hin???

ViestiKirjoittaja MR.Sam » 14.3.2005 11:37

Eli jos jollain tietoa mitkä nokat kannattaa laittaa keulille!!??
Ja kokemuksia niitten kestävyydestä,hyödyistä,haitoista

Mitkä nokat jos porttauttaa kannen^ ja tietty mihin hintaan ja mistä kannattaa kysellä noita nokkia?.

Kiitoksia kaikille vastanneille

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.3.2005 15:08

Vaikea sanoa noilla tiedoilla, mitkä annoit, sanoa minkälaiset.
Katu? Kisa? Ralli?
Minkälaisen moottorin haluat siitä on paljolti kiinni nokkien valinnassa.

Saanko kysyä että miksi porttauttaa tuota kantta? 16v virtaa vakiona jo yli 200hv. Toi porttaaminen on sitä paitsi aika hintavaa hommaa mutta jos rahaa on niin eihän siinä..

Katteleppas tuolta Catcamsilta, Piperilta etc. etc. noin alkuun.

MR.Sam
-
Viestit: 57
Liittynyt: 25.10.2004 20:04

Mitä mitä

ViestiKirjoittaja MR.Sam » 14.3.2005 16:24

Mä kyselin tosta kannesta niin mulle väitettiin sen virtaavan vähän yli sata hepoa!!??

Joo siis ihan katu käyttöön ja ajattelin hakea about 180-200hp
mitä mulle kerrottiin niin sen saisi noilla nokilla, porttauksella ja green twister

tiedä sitte onko mulle jauhettu pas pas...pastilleja

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 14.3.2005 16:32

Kovin jyrkkää nokkaa jossa on paljon "overlappia" ei kannata ostaa, sillä voi alkaa k-jetin kanssa ongelmat, liekkö sama myös päästöjen kanssa?

Peltisarjaa kans, ja melkein jotain järkevämpää polttoaineen syöttöön.
Silti tuo maaginen 200hv voi olla kaukana.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 14.3.2005 16:36

Kyl 200hv saa vapari-16veestä. Tarvii tehdä kansi uusiksi, sopivat nokat, paltipakosarja ja vaihtaa ruisku parempaan tai tuplakaasareiksi.

[edit] Tuossa on se yli 200hv vaparina: http://ffp-motorsport.com/other/mk2rally/index.php

MR.Sam
-
Viestit: 57
Liittynyt: 25.10.2004 20:04

voihan yoda!!

ViestiKirjoittaja MR.Sam » 14.3.2005 18:48

Joo olisi se ruiskun päivityskin mielessä käynyt onkohan perää siinä että tohon ruuttaan vaihtaa isommat suuttimet lyö bensa linjaan tulevan suurempi tehoisen pumpun "mallory" TMS... saisi jo tostakin toimivan ruutan!? Vai joutuneeko hankkia "ns kalliin haltec/hestec" ruutan???

Joo en ole ajatellu liian jyrkkää nokkendaalia sinne tyrkätä =)
sen takia kyselen lähinä minkä asteisia te suosittelisitte =) ??
Viimeksi muokannut MR.Sam, 30.7.2005 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 14.3.2005 19:19

K-jetronikkiin voi olla paha löytää isompia suuttimia, mutta viidennen tai kuudennen suuttimen voi laittaa vaihtamalla 5- tai 6-pyttysen k-jet-moottorin määräjakajan, kuten esim tuossa 8v-turbossa on tehty: http://ffp-motorsport.com/other/jyns01/index.php

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.3.2005 20:22

Kyllä se näyttää vaan virtaavan yli 200 tuo kansi.
Olisiko puhe nyt ollut jostain 8v kannesta jossa 100hepan tienoolla.
Eikä ne kaikki ruiskut ole kalliita esim. megasquirt 150-500e
riippuu kuka tekee vai tekeekö itse.

MR.Sam
-
Viestit: 57
Liittynyt: 25.10.2004 20:04

ok!

ViestiKirjoittaja MR.Sam » 14.3.2005 20:51

Kyllä oli puhetta 16v kannesta! Mutta voihan se olla että sillä oli jäänyt jostain mieleen toi 8v:n virtaus arvot!?

Mistäs kannattaa kysellä tota megasquirt:ia uudenmaan lähettyviltä??

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.3.2005 20:58

Kyseles tuolta finnsquirtilta jos joku myisi.
http://www.finsquirt.net/forum/index.php

mposti
-
Viestit: 56
Liittynyt: 1.10.2003 13:19

ViestiKirjoittaja mposti » 15.3.2005 12:10

K-Jetilläkin pääsee sinne 200hp:n tietämille. Bensanpaine kannattaa muuttaa säädettäväks ja hengitys suodattimen, läppäkotelon ja imusarjan osalta kuntoon. Mun mielestä K-Jettiä morkataan monesti aivan suotta. Ei sillä, ei tuo MS huono idea ole.

MR.Sam
-
Viestit: 57
Liittynyt: 25.10.2004 20:04

ok!

ViestiKirjoittaja MR.Sam » 15.3.2005 19:21

Joo tarkastin tänään ton 16v:n virtauksen vakiona se virtaa 215hv ja
(max porttaus 250hv) eli 15% lisää virtaavuutta!

Tommoset lukemat kansipaja antoi joka on näitä kyseisiä kansia tehnyt kuulema Tuo alavääntöö mukavasti mutta loppu nopeuteen ei ole kummosia vaikutuksia.

En sitte tiedä mitä ton ruutan kanssa tekisi vai tekeekö mitään hmm???
Mutta hyvät nokat pitäisi saada! Mutta mitkä??
Ja tietty peltisatsi,vapaavirtaus suod.. mites noi chip:it toimii näissä vehkeissä onko hyötyä/haittaa???

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 15.3.2005 19:37

se riippuu kierroksista toi virtaus eli jos sul on rajotin esim. 7000rpm ni ei se välttämättä noin paljoa virtaa...

lastusta ei ole hyötyä k-jetissä...

160-170hv pitäis saada miedoilla nokilla ja kannen porttauksella, sekä tietysti kunnon putkistolla ja pakosarjalla...

Jessup
-
Viestit: 286
Liittynyt: 21.8.2003 13:13

ViestiKirjoittaja Jessup » 15.3.2005 20:06

Kun nyt tuosta kr:n kannesta on puhetta, niin minkäslaisia "tehoja" on syytä odotella jos vain poraa ja stroukkaa lohkon 2-litraiseksi, 50mm imusarja löytyypi.

eli vakiosuuttimet ja muut härpäkkeet normaalit. Pakosarjakin=(

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 15.3.2005 20:16

140-150hv...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 15.3.2005 20:46

Kannen/nokkien ominaisuuksia kun mulkkaa, niin ei toimi orkkis K-Jetti enää kunnolla. Tarvii ruveta säätöhommiin, joilla sen saa paremmaksi, mutta ei hyväksi. Alhaalla puskee kakkua yleensä liikaa, silloin kun ylärekisteri on kunnossa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.3.2005 20:54

Kyllä toi kannen porttaus kannattaa, veli porttas omasta kolffista kannen ja teetti nokat tehoks saatin 168 hv

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.3.2005 21:00

Mulla vakio kansi Schrickin nokilla ja suurinpiirtein säädettynä samat 168 hv. Tietty putkisto on kans.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 16.3.2005 0:24

kyllähän se kansi voi 215hp virrata vaikka 16mm nostolla......jotta vähän sama kuin se kuuluista 'kuljussa on nähty hirvi' -läppä...... eli laitahan samppaseiskaysi vähän dataa jotta millä nostolla tuo 215hp on mitattu? ja kiinnostaisi samaan hengenvetoon tietää että mitä kansi virtaa esimerkiksi 6, 7, 8, 9 ja 10mm nostoilla vakiona niin siitä osaa jo varsin hyvin päätellä että mitä kannelle pitää tehdä ja mitä ei?

keskittyisin itse ehkä (HUOM! kun tuijotan tällä hetkellä vain jollakin huippunostolla saatua 215hp arvoa tietämättä siitä miten kansi käyttäytyy todellisilla katuakselin nostoilla!) enempi seetikulmien ihmeelliseen maailmaan sillä niillä tehtäneen ihmeitä näillä kuuluisilla miedohkoilla katunokkanostoilla kuin että tuhlaa rahaansa mahdollisesti ihan turhaan kanavatyöhön.

toki vain mun mielipide......

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 16.3.2005 7:10

-Mitkäs uuten on tollasen 16v-koneen vakionokkien arvot? Rupes vaan kiinnostaan kun on toi 20v Audi tossa tekeillä.

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 16.3.2005 8:47

Siinä on sulle tommi dataa.
Toi tosin pienemmillä nostoilla virtaa paremmin kuin vakio, mutta isoilla nostoilla saman.
Kyllä se vaan sen ~215 virtaa tuo 16V, vaikka se 8V miehestä kovalta tuntuiskin.

Tosta mittauksesta monia muitakin esimerkkejä esim. audien kansista, jotka siis on 16V kansi + 1 syl.

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 16.3.2005 9:08

Asialliset laput TH ! Tosta saa oikeen kuvan asioista. Itseasiassa tollasta dokuenttia olenkin kannesta haikaillut. Ihmeen vähän virtaus kasvaa tossa 9,6 millin jälkeen. Mitä muuten tolle kannelle on tehty, vai juuri se mikä tulee ekana mieleen kun kattoo kanavaan?

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 16.3.2005 12:34

en mä sitä epäillytkään etteikö se virtaa, tarkkuutta siis..... vaan halusin tietää että millä nostolla se on saatu ja tuosta lapusta selviää paljonkin asiaa oletettaen että se kansi on vakiokuosissa, muutenhan se ei oletettuun kysymykseeni vastaa.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 16.3.2005 15:26

Olis muuten ylimääräsenä tollanen marteliuksen 4-1 pakosarja, vink vink... ;)

Laitanpa privaa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.3.2005 15:28

Onko tuo joku aatamin-aikainen kone jolla noi tulokset mitattu?

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 16.3.2005 20:55

Superflown virtauspenkissä mitattu.
Viimeksi muokannut TH, 16.3.2005 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 16.3.2005 21:46

Täällähän on mielenkiintoinen ketju. Olis tarkotus vielä tänä keväänä kurkkia tonne ostamani KR-motin sisälle, niin samallahan sitä olis kiva hieman piristellä. Eli mikähän olisi sopivan taloudellinen yhdistelmä tämän topikin kikkoja, joilla voisi saada tuohon lisää käytännön suorituskykyä arkiajo-ominaisuuksien ja kulutuksen paljoa kärsimättä? Eli en hae mitään viri-viri-kierroskonetta, vaan lähinnä pieniä parannuksia läpikäynnin yhteydessä, jotka eivät ole kamalan kalliita toteuttaa. Peltisatsi löytyykin jo.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 16.3.2005 22:01

jormalaisen schrickit ja seeti-/venttiilikulmiin ja venttiilin yleiseen muotoiluun jos kiinnittäisi huomiota niin varmasti olisi Migulle mieleinen lopputulos? ehkä? sopivan pitkillä primääriputkilla oleva pakosarja ja sopiva pakoputkisto (oikeesti jotain muuta ku jotain saimonssia hei...) tms........

tai mistäs mä sen tietäisin.......tuli vain mieleen....

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.3.2005 22:10

Onko se vanhakin?

Kattelin että vähän erikoisemmat mittayksiköt koneessa joka kielis "käytetystä jenkkivehkeestä" tms. Ja siitä taas tulee mieleen mittatarkkuus.

Ja mitä sä tommo ny tollasia kerrot kun kansiremppa tehtiin just pari kuukautta sit #¤$%%&!

Ja mulla on 2,5 tuuman putki. Tajuttoman mölyävä Simons. En voi suositella kuin pahimmille teinirässääjille.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 16.3.2005 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 16.3.2005 22:10

Kiitos Tommi, just tota tyyliä noihin vinkkeihin hainkin. Minä kun en ole noiden moottorien kanssa ehtinyt muuta värkätä, kuin öljyjä vaihdellu. Vielä jos jaksat kertoa mitä noilla kullakin on vaikutusta moottorin käyttäytymiseen, niin sitähän olis jo oppinut jotain. Marteliusta ajattelin putkeksi, kun ilmeisesti peltisarjakin on. 2,5" putki ilmeisesti soppeli? Hmm.. oliskohan se jo oman topikin paikka?
e:typoja

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 17.3.2005 12:43

jormalainen varmasti osaa kertoa miltä schrickit tuntuu vaikka verrattuna reizkan kisakireeseen peeällään? :)

pitkillä (ehkä 600-1000mm) primääriputkilla saavutetaan jotakin tiettyä väännöntunnetta moottorin luonteeseen, samoin pitkällä imusarjalla...ainakin teoriassa.

seetikulmat ja venttiilityöt taasen vaikuttaa ratkaisevasti siihen että kuinka paljon seosta mahtuu venttiilin ja seetin välistä livahtamaan palotilaan. eli tällä muutoksella tuskin moottorisi luonne muuttuu mitenkään kamalaksi, saat vain täyden hyödyn tästä osa-alueesta irti kun em. asiat on kunnossa.

ja muutenkin tällaisissa perusparanteluissa kannattaa kiinnittää huomiota pieniin asioihin, tyyliin imusarjan sovitus kanteen ettei kanavaan muodostu pykälää, sama pakosarjan kanssa. jotkut on vissiin 16veen proge-kaasuläppään kaivanut sitä läppien välistä seinää juohevammaksi, mikä sen hyöty on siitä en tiedä... Kannattaa lueskella tuolta tekstiosiosta 16veen vireistystekstiä suomeksi........

jos koneen purat kokonaan niin alakerran pyörivät ja liikkuvat osat kaikki tasapainoon ja hyvään kuntoon jne.

2.5" pakoputken halkaisija riittää vallan mainiosti. tämäkin osa-alue pitää olla suhteessa sopiva moottorin ominaisuuksiin jne, vaikka mitä kauemmaksi kannesta mennään ei pakokaasun virtausnopeuden hidastuminen / pakokaasun jäähtyminen tee juurikaan vaikuttavasti huonoa.

viisaammat voi jeesustella jos kokevat tarpeelliseksi estämään suuret virheet.

ps. jormalainen, olisit kysyny... ;) =)

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 17.3.2005 14:25

Mahtava kun joku viitsii neuvoa n00bia tähän tyyliin. Ottakaamme mallia!

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 17.3.2005 16:43

Kysytääs nyt vielä arvon raadilta kommentteja, kun on tohon 20v vaparivitoseen tollaset nokat : imu9,9mm/pako9,6 265/270 astetta. Kannattaako edes kokeilla, vai nakkaanko suoraapäätä lepikkoon?
Entäs toi imusarjapolitiikka. Onko kukaan kokeillut esim. tota 16v konetta verraten lyhyellä imusarjalla? Miten mahtaa toimia ylipäänsä? Kaasariversioissahan noi on pirun lyhyitä, mutta entä ruiskussa? -Kuinka kriittinen asia toi imppasarjan mitta loppujen lopuksi sitten on? Koneella ei ole tarkoitus ajaa metriäkään "arkiajoa", tarkoitus lähinnä tehdä eräänlainen "stressilelu" tyyliin kunhan vaan kiertää ja antaa potkua edes siellä ylhäällä. -Mutta antaako???

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 17.3.2005 17:42

H.jormalainen, tuo penkki ja ohjelma on samat mitkä on käytössä esim. Kansisetillä.
Mitään syytä ei ole ilmennyt missään vaiheessa, mikä pistäisi epäilemään kyseisten penkkien tuloksia.
Noissa on molemmissa tullu käytettyä monia kansia, sekä omasta, että kaverien toimesta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.3.2005 19:01

Se on sitten vaan typerien amerikkalaisten valmiste jos se ei osaa SI-järjestelmän yksiköitä? :)

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 17.3.2005 23:23

-> vitoselle: riippuu mitä tuollaisilla akseleilla varustetulta moottorilta haet? (toki noi arvothan ei kerro vielä koko totuutta....) jos haluat ottaa viimeisenkin voimanrippeen vaparista niin nuo pitää heittää metsään ja pitkälle. Jos taas näitä perus-katuviritelmiä joilla on mukava kiertää toria tasaisella kaasulla niin kai ne sellaiseen on ihan jees. :) Jos halutaan taassa jotta pata kiekuu niin akselissa pitää olla asennetta, nosto alkaa vähintään 12mm:llä ja asteet on jotain ihan muuta kuin 270, myös 0.050" nostolla.

esimerkiksi vaikka tällä tavalla 'asennetta':

http://www.kolumbus.fi/tommi.nylund/gerbiili/nokka1.jpg

...jännityksellä odotellaan tuottaako toivotusti tulosta...

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 18.3.2005 7:05

No sitähän minäkin! Tolta pitäs nokkien näyttää. Taitaa leppäpuskassa kahahtaa ennenkuin pata on valmis. On vaan niin s.tanan tyyriitä noi vitosen tuplanokat, tai no mihin vertaakin. Toria ei kierretä yhtään kierrosta, mutta jääradalla mennään verenmaku suussa! Tarkoitus on tosissaan kaivaa koneesta se ammoinen vitosen B-duurin nuotti;) Ilman turbon vihellystä kuitenkin.

MR.Sam
-
Viestit: 57
Liittynyt: 25.10.2004 20:04

ruutasta vielä!??

ViestiKirjoittaja MR.Sam » 18.3.2005 13:36

Pitääkö paikkaansa että ke-jet olisi päivitettävissä? helpommin,paremmin
kuin k-jet??? olen vaan kuunnellut huhuja ottamatta kantaa niihin sen erityisemmin!! elikä ke-jet:tiin saisi isompaa suutinta ja ruiskuohjaus muutettavissa helpommin kun k-jetissä??

Sitte toinen asia olisi onko pl:ssä nokkaketjua vai toimiiko se hihnalla? siitä ei ole näkynyt mainintaa kaverille yritetään kaupata konetta (KR) missä nokat toimii hihnalla näin se kerto ja se uskoo sitä romiksen myyjää?? Mielestäni KR on ketju korjatkaa jos olen väärässä!!

Kiitoksia jälleen kerran!!

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 18.3.2005 13:42

KR ja PL on muuten samanlaiset koneet, mutta eri imunokka-akselit ja erilaiset ruiskut. Kaikki ketjut ja hihnat on samanlaiset.

ke-jetissä on käsittääkseni aivan samanlaiset ruiskusuuttimet kuin k-jetissäkin.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 18.3.2005 15:42

Tottakai kaksi on aina kalliimpaa kuin yksi.... Mutta mietippä vitonen sitä että kun teet vaparia niin nokka-akselit ja kansi on koneen sydän ja niillä se voima pitää 'tuottaa'. Ja mietippä sitä kanssa että kun teet vaparia niin ahdinrojujen hinnalla taitaa saada kevyesti jo hyvät nokka-akselit + oheistuotteet jne.

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 18.3.2005 17:59

Sitte toinen asia olisi onko pl:ssä nokkaketjua vai toimiiko se hihnalla? siitä ei ole näkynyt mainintaa kaverille yritetään kaupata konetta (KR) missä nokat toimii hihnalla näin se kerto ja se uskoo sitä romiksen myyjää?? Mielestäni KR on ketju korjatkaa jos olen väärässä!!


Niin siis, molemmissa koneissa on sillai et hihna käyttää toista nokkaa ja sieltä voima välittyy toiseen nokkaan ketjulla...

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 18.3.2005 18:53

Tommi: Tiedän kyllä mitä tarkotat, ja ymmärrän miksi noi nokat on sen hitasia kun on. - Tulipahan vaan toikin todettua. Kun sulla näyttää olevan tota "asennetta" , kerropas kommenttis vielä tohon imppasarja-asiaan. Onko sen välttämätöntä olla niin pirun pitkä? Mulle ei tuu runnereille mittaa kun parikyt senttiä tässä ekassa versiossa. Rojukopassa on valmiina emmeet erillisläppäsysteemille, mutta kun ei millään jaksa/ehdi tehdä kaikkee.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 18.3.2005 21:11

...taitaa taas mennä tää topicci pikkasen "eriraiteille",mut menköön???

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 19.3.2005 1:14

emmä imusarjasta tiedä.... kovasti kiljuvaan koneeseen lyhyt sarja, torinkiertoon pitkä, eikai se sen ihmeempää ole.... mitähän toi mun imusarja olis pitkä....80mm + läppärungot 20mm + imutorvet 80mm ja sillä selvä.

...voin toki olla metsässäkin...

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 19.3.2005 2:08

Mie en kans tiä mittään, kuhan harrastan autoja täällä intttternetissä. Tommonen tuli vastaan, jos tosta nyt jollekkin hyötyä on: http://www.rbracing-rsr.com/runnertorquecalc.html

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 19.3.2005 10:05

Joo tuppaa vähä etääntymään alkuperäisestä aiheesta, mutta kun täältä saa niin pirun hyviä neuvoja / kommentteja koskien tota VW:n neliventtiiliympäristöä. -Vallankin tällä vaparipuolella Audiföörumissa saa ainoastaan sääliä osakseen ;) Ei vaineskaan, ovat vaan enimmältä osin turbopelejä nuo muut Audit, joten näistä 16vee ukoista on mulle ainakin tähän asti ollut jumalattomasti apua rojektia suunnitellessa.- Nöyrästi kiitän!

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 19.11.2005 13:35

Mitä mieltä ootte kumpa tulis halvemmaksi:
Vaihtas suoraan koneen mun kakkikseen (gti 8v)
Vai sit kävis ihan tuota vanhaa konetta (1.6 kaasari =) piristämään jostain suunnasta?
Itse olen ajatellut tuota alempaa,
tarkotus olis saada joku 100 hp irti ja mitä kaikkee siin pitäs tehdä?
Hintaa mihikää suuntaa osaako joku kertoa?

meo.sukuvaara
-
Viestit: 607
Liittynyt: 23.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja meo.sukuvaara » 19.11.2005 15:26

ruiskun nokka, weberin korvauskaasari, peltipakosarja/avarampi putki ja kannen työstö(kavavien siistintä, imusarjan sovitus, lasku ja venoihin ajaa sen 10asteen kulman sinne palopuolelle?) kyllä kai sillä rupee ykskutonenki kulkeen

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 19.11.2005 15:53

Tai 1.8 keulalle? eikös se olisi helpoin ja sitten siihen jotain pientä piristystä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.11.2005 16:06

Eiköhän selviä aika paljon helpomalla/halvemmalla, kun laittaa suoraan sen 1.8 keulalle.

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 19.11.2005 17:19

Niin joo.. Tota ei tullu mieleekää =) Aina vaa ajatteli ,että gti sen olla pitää mut perkule pitää sit tollasta käydä kalastelee ens kesänä kun töihin pääsis.Kiidos


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa