80 1.8 S audin vedon puute..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

80 1.8 S audin vedon puute..

ViestiKirjoittaja TET » 11.3.2005 7:55

Hoi Hoi! Tuollainen vm.87 1.8 S kaasari bensa aati, ajettu n350tkm..Olen tässä ihmetellyt jonnin aikaa tuon auton laiskuutta, ei sillä että sitä polkisin mutta ihmetyttää vaan kun ei meinaa päästä maantiellä hitaammin ajavista ohi..Saa 80 vauhdista puottaa kolmoselle että jotain saa aikaseksi..Kun lähet kiihdyttämään nii 3000-4000 kierroksen välillä loppuu meno , ei tapahdu oikeestaan mitään..Ihan kuin jokin ahistas vastaan..Suodattimet, tulpat ym. olen kyllä tarkistanut ettei niissä ainakaan mitään pitäis olla..Sytytystä mietin kanssa jos se on pielessä, tuossahan taitaa olla "järetön" sytytys..Huoltokirja (täydellinen) sanoo että kaikki nesteet on säännöllisin ajoin vaihdettu ym. huoltoo tehty. Kansi remppaa ei kuitenkaan ole tehty!!

Entinen 1.6 kolohvi veti kuitenkin ihan hyvin tuolla kierrosalueella, sillä ei tosiaan jäänyt jalkoihin..Eilen huvikseen aatilla kokeilin paljon se jaksaa kulkee nii hyvä että 160 sai mittariin, ja mittari näyttää liikaa n.10..Ei edelleenkään ole tarkoitus tuolla ajella koko ajan lintta tiskissä mut kuitenkin ihmetyttää kun tekniset tiedot kuitenkin sanoo jotain ihan muuta suoritusarvoiksi..Kertokaahan muut audi 80 miehet/naiset =) kokemuksia omista kulkineista..Voihan tuo olla tietty karstanenkin kun vanhemmalla pariskunnalla ollut..Vitosella ajettu neljääkymppiä...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 11.3.2005 8:36

Kone tukkoinen tai sitten yksi vika mikä mulla oli, se että kaasuvaijeri oli väärin säädetty. Kaasarin läpät eivät auennut tarpeeksi, vaikka kaasu oli pohjassa.

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 11.3.2005 10:34

Pitääpä tarkistaa vaijeri het ku menee kotio..Oiskohan jotain hyvää keinoa/ainetta millä karstat vois saada parhaiten koneesta pois? Ettei tartte ottaa kauheita sakkoja! =) No ei tällä hetkellä kovin kauheita voi saada...

F
-
Viestit: 1278
Liittynyt: 28.7.2003 9:00

ViestiKirjoittaja F » 11.3.2005 12:21

Omalla vastuulla: Ajetaan kone lämpimäksi, avataan ilmanputsarikotelo, nostetaan kierrokset 3 tonniin ja sitten kukkienkastelupullolla suihkutetaan vettä kaasariin :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 11.3.2005 13:48

Kaasarin alipaineella aukeava kakkoskurkku, katsos onko alipainerasialta tulevan vivun lukitus kunnossa. Ei muuten avaa kakkoskurkkuu ja puutuu alle neljässä tonnissa

Äitillä oli täysin sama ongelma vuonna 1995

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 11.3.2005 14:12

Toivottavasti se oli äitin autossa eikä äitissä!! =) No joo..Pitääpä tarkistaa tuo kaasutin kunnolla...Tuon oon joskus kuullut että kukkienkastelupullolla ruiskauttaa hieman vettä pirttiiin..Joku säätäjä oli kuulema laittanu johonkin datsuniin mukikaupalla sitä vettä..Lopputuloksen voi vain arvailla.. =)

F
-
Viestit: 1278
Liittynyt: 28.7.2003 9:00

ViestiKirjoittaja F » 11.3.2005 15:51

Niin, ei sitä kerralla saa sinne tietenkään desitolkulla mättää - saattaa kone tykätä kyttyrää :) Suihkuttelin muistaakseni n. litran läpi siitä koneesta. Kannattaa vahtia koneen lämpöjä: karstan palaminen perustuu tietenkin siihen, että vesisuihku nostaa palolämpötilaa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 11.3.2005 20:13

Tuon mallin audeissa o pari pahaa tyyppivikaa. Eka on se alipainekello siinä virranjakajalla.. siitä o aina kellosta kalvo halki ja vivusto jumissa. Sen kunnon voi kokeilla letkusta imasemalla jakaja auki ja katsomalla että liikkuuko paikat. Ilma ei saa virrata sen kellon läpi.

Toinen vikakohde on ne kaasuttimen letkut. Se keihinin kaasutin koostuu n+1 alipainekellosta ja pallukasta ja letkusta ja muista.. ja ne letkut o siinä kivasti pakosarjan yläpuolella -> ne o kaikki murusina tuon ikäluokan pelissä. Kannattaa vaihdella ne uusiin.. vaikka kangaspinta on ehjä niin sisällä ei välttämättä ole enää kumia. Ja se yksi isommalta mollukalta lähtevä tanko on parista tuommosesta ainaki ollu irti ja toinen kurkku ei aukea.

Koneeseen ei kannata kaataa vettä jos kyse ei ole mistään jokkispaskasta tai myyntikorjattavasta romusta, mieluummin forten oikeita tuotteita sinne (löytyy myös karstanpoisto)

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 13.3.2005 18:46

Joop tuossa ihmettelin tuota kaasaria, vaijeri on ok säädetty, alipaineletkut näky olevan uusittu..Siitä kakkoskurkun alipainesäätimeltä tulevasta tangosta en ollut ihan varma oliko se irti vai paikoillaan..Mutta ei se tuntunut kovin hyvin siinä pysyvän kiinni..Piti laittaa sellainen pieni tulppa siihen päähän ettei irtoa...Sen säätimen kalvo oli ainakin ehjä..Kokeilin sitten siinä kaasutella mutta en ainakaan siihen kakkoskurkun läppään saanut mitään eloa..Millähän kierrosalueella sen pitäis lähtä mukaan??

Ei voi nyt kauheesti muutenkaan kaasutella kun on RVS:sät koneessa..Laitan muuten siitä projektio-osastolle juttua jos tulosta syntyy..On Digi-videokameralle tallennettu kuvaa kun eka puristusmittaukset tehtiin ja loput otetaan kunhan aine on ollut tarvittavat kilometrit koneessa..

Sitten ilmestyi uusi sivuääni, virranjakajan kannesta kuuluu sellainen raksuttava ääni silloin tällöin? Ei mikään pieni ääni? Onkohan tietoa mikäs helvata siin vois olla..?? Se jätti tielle viikonloppuna kun entinen omistaja oli vaihtanut virranjakajan kannen mutta uusi pyörijä oli jostain syystä jätetty hanskalokeroon..Vaihdoin vain uuden pyörijän ja taas mentiin..Joku nuukajussi, ilmeisesti ajatellut että ajetaan vanha pyörijä loppuun!! Tuo ääni muuten kuului vanhallakin pyörijällä..

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 13.3.2005 20:00

mutta eihän toi 1,8 s ole kaasari, eiks se ole yks piste ruisku

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 13.3.2005 20:07

Miksu 87 -> Kyllä se kaasari, Keihin I. 1.8E on sitten K-jetillä

ATV -> Kakkoskurkku lähtee mukaan, jossain kolmessa tonnissa toimimaan ? Ja sitä ohjataan todellakin alipaineella toimivalla kellolla, josta lähtee tanko kohti kakkoskurkun läppätankoa.

Mokkuli
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 28.3.2005 11:02

ViestiKirjoittaja Mokkuli » 28.3.2005 11:30

1.8 s = 90hv ja 1.8 E =112hv

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 5.4.2005 8:34

Ei ole vieläkään tullut eloa tuohon kakkoskurkkuun..Kokeilin tuossa kaasutella ihan kunnolla mutta ei vaan alipainesäädin liiku..Se säädin on edelleenkin kunnossa, kaikki letkut on edellinen omistaja uusannut..Kokeilin sit sillee et otin sen alipaineletkun siit mötykästä irti, toinen pää kaasarin kylessä kiinni ja ei siel kyl minkäänlaista imua tapahdu...Onkohan siel kaasaris joku tukos vai onkohan letkut yhistelty päin persettä..Sais olla joku räjäytyskuva tuosta keihinistä et tietäs mikä mihinkin tulee..

vitonen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.11.2004 16:57

ViestiKirjoittaja vitonen » 5.4.2005 9:01

-Ei siinä muuta vikaa ole, siitä puuttuu vaan yks sylinteri ;) #¤%&"

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 5.4.2005 9:57

Eeehhehe.. =) Sepä onkin tuolla hanskalokerossa jemmassa..

horch
-
Viestit: 360
Liittynyt: 24.7.2003 19:57

ViestiKirjoittaja horch » 5.4.2005 23:02

Koitas panna pidempi letkun pala siihen et saat ite imastua siitä. Eli toinen pää siihen rasiaan, sitte imua ja kaasua :) Sen kyllä huomaa jos ilmaa tuloo läpitte ja niin ei sais tapahtua. Yhen kalvon oon joskus korjannu laastarin palalla :)

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 13.9.2005 12:26

meikäläsen golffis o samaa ongelmaa et veto lpoouu just jonkin verran ennen 4000rpm...Joko on vika löytynyt...jos kakkoskurkku on jumissa niin voiko se vaikuttaa mitenkään tyhjäkäyntiin?...kun aina välillä tulee sellainen ongelma että tyhjäkäyntiä ei ole lainkaan ja joskus taas käy hyvin...ja kaasari on exex-omistajan toimesta vaihdettu tuohon keihiniin mikä taaseen löytyy nuista audeista...

CasipariCat
-
Viestit: 64
Liittynyt: 9.9.2003 16:19

ViestiKirjoittaja CasipariCat » 13.9.2005 21:13

Mulla oli kans 1.8s:ssä kakkoskurkun alipainekellon kalvo rikki. Paikkasin sen polkupyöränpaikan palasella. Oli muuten Pörhöllä n. 10 v sitten aika törkee hinta tuolle, en muista paljonko mutta liikaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa