80 1.8 S audin vedon puute..
Valvoja: ffp jäsenet
80 1.8 S audin vedon puute..
Hoi Hoi! Tuollainen vm.87 1.8 S kaasari bensa aati, ajettu n350tkm..Olen tässä ihmetellyt jonnin aikaa tuon auton laiskuutta, ei sillä että sitä polkisin mutta ihmetyttää vaan kun ei meinaa päästä maantiellä hitaammin ajavista ohi..Saa 80 vauhdista puottaa kolmoselle että jotain saa aikaseksi..Kun lähet kiihdyttämään nii 3000-4000 kierroksen välillä loppuu meno , ei tapahdu oikeestaan mitään..Ihan kuin jokin ahistas vastaan..Suodattimet, tulpat ym. olen kyllä tarkistanut ettei niissä ainakaan mitään pitäis olla..Sytytystä mietin kanssa jos se on pielessä, tuossahan taitaa olla "järetön" sytytys..Huoltokirja (täydellinen) sanoo että kaikki nesteet on säännöllisin ajoin vaihdettu ym. huoltoo tehty. Kansi remppaa ei kuitenkaan ole tehty!!
Entinen 1.6 kolohvi veti kuitenkin ihan hyvin tuolla kierrosalueella, sillä ei tosiaan jäänyt jalkoihin..Eilen huvikseen aatilla kokeilin paljon se jaksaa kulkee nii hyvä että 160 sai mittariin, ja mittari näyttää liikaa n.10..Ei edelleenkään ole tarkoitus tuolla ajella koko ajan lintta tiskissä mut kuitenkin ihmetyttää kun tekniset tiedot kuitenkin sanoo jotain ihan muuta suoritusarvoiksi..Kertokaahan muut audi 80 miehet/naiset =) kokemuksia omista kulkineista..Voihan tuo olla tietty karstanenkin kun vanhemmalla pariskunnalla ollut..Vitosella ajettu neljääkymppiä...
Entinen 1.6 kolohvi veti kuitenkin ihan hyvin tuolla kierrosalueella, sillä ei tosiaan jäänyt jalkoihin..Eilen huvikseen aatilla kokeilin paljon se jaksaa kulkee nii hyvä että 160 sai mittariin, ja mittari näyttää liikaa n.10..Ei edelleenkään ole tarkoitus tuolla ajella koko ajan lintta tiskissä mut kuitenkin ihmetyttää kun tekniset tiedot kuitenkin sanoo jotain ihan muuta suoritusarvoiksi..Kertokaahan muut audi 80 miehet/naiset =) kokemuksia omista kulkineista..Voihan tuo olla tietty karstanenkin kun vanhemmalla pariskunnalla ollut..Vitosella ajettu neljääkymppiä...
Toivottavasti se oli äitin autossa eikä äitissä!! =) No joo..Pitääpä tarkistaa tuo kaasutin kunnolla...Tuon oon joskus kuullut että kukkienkastelupullolla ruiskauttaa hieman vettä pirttiiin..Joku säätäjä oli kuulema laittanu johonkin datsuniin mukikaupalla sitä vettä..Lopputuloksen voi vain arvailla.. =)
Tuon mallin audeissa o pari pahaa tyyppivikaa. Eka on se alipainekello siinä virranjakajalla.. siitä o aina kellosta kalvo halki ja vivusto jumissa. Sen kunnon voi kokeilla letkusta imasemalla jakaja auki ja katsomalla että liikkuuko paikat. Ilma ei saa virrata sen kellon läpi.
Toinen vikakohde on ne kaasuttimen letkut. Se keihinin kaasutin koostuu n+1 alipainekellosta ja pallukasta ja letkusta ja muista.. ja ne letkut o siinä kivasti pakosarjan yläpuolella -> ne o kaikki murusina tuon ikäluokan pelissä. Kannattaa vaihdella ne uusiin.. vaikka kangaspinta on ehjä niin sisällä ei välttämättä ole enää kumia. Ja se yksi isommalta mollukalta lähtevä tanko on parista tuommosesta ainaki ollu irti ja toinen kurkku ei aukea.
Koneeseen ei kannata kaataa vettä jos kyse ei ole mistään jokkispaskasta tai myyntikorjattavasta romusta, mieluummin forten oikeita tuotteita sinne (löytyy myös karstanpoisto)
Toinen vikakohde on ne kaasuttimen letkut. Se keihinin kaasutin koostuu n+1 alipainekellosta ja pallukasta ja letkusta ja muista.. ja ne letkut o siinä kivasti pakosarjan yläpuolella -> ne o kaikki murusina tuon ikäluokan pelissä. Kannattaa vaihdella ne uusiin.. vaikka kangaspinta on ehjä niin sisällä ei välttämättä ole enää kumia. Ja se yksi isommalta mollukalta lähtevä tanko on parista tuommosesta ainaki ollu irti ja toinen kurkku ei aukea.
Koneeseen ei kannata kaataa vettä jos kyse ei ole mistään jokkispaskasta tai myyntikorjattavasta romusta, mieluummin forten oikeita tuotteita sinne (löytyy myös karstanpoisto)
Joop tuossa ihmettelin tuota kaasaria, vaijeri on ok säädetty, alipaineletkut näky olevan uusittu..Siitä kakkoskurkun alipainesäätimeltä tulevasta tangosta en ollut ihan varma oliko se irti vai paikoillaan..Mutta ei se tuntunut kovin hyvin siinä pysyvän kiinni..Piti laittaa sellainen pieni tulppa siihen päähän ettei irtoa...Sen säätimen kalvo oli ainakin ehjä..Kokeilin sitten siinä kaasutella mutta en ainakaan siihen kakkoskurkun läppään saanut mitään eloa..Millähän kierrosalueella sen pitäis lähtä mukaan??
Ei voi nyt kauheesti muutenkaan kaasutella kun on RVS:sät koneessa..Laitan muuten siitä projektio-osastolle juttua jos tulosta syntyy..On Digi-videokameralle tallennettu kuvaa kun eka puristusmittaukset tehtiin ja loput otetaan kunhan aine on ollut tarvittavat kilometrit koneessa..
Sitten ilmestyi uusi sivuääni, virranjakajan kannesta kuuluu sellainen raksuttava ääni silloin tällöin? Ei mikään pieni ääni? Onkohan tietoa mikäs helvata siin vois olla..?? Se jätti tielle viikonloppuna kun entinen omistaja oli vaihtanut virranjakajan kannen mutta uusi pyörijä oli jostain syystä jätetty hanskalokeroon..Vaihdoin vain uuden pyörijän ja taas mentiin..Joku nuukajussi, ilmeisesti ajatellut että ajetaan vanha pyörijä loppuun!! Tuo ääni muuten kuului vanhallakin pyörijällä..
Ei voi nyt kauheesti muutenkaan kaasutella kun on RVS:sät koneessa..Laitan muuten siitä projektio-osastolle juttua jos tulosta syntyy..On Digi-videokameralle tallennettu kuvaa kun eka puristusmittaukset tehtiin ja loput otetaan kunhan aine on ollut tarvittavat kilometrit koneessa..
Sitten ilmestyi uusi sivuääni, virranjakajan kannesta kuuluu sellainen raksuttava ääni silloin tällöin? Ei mikään pieni ääni? Onkohan tietoa mikäs helvata siin vois olla..?? Se jätti tielle viikonloppuna kun entinen omistaja oli vaihtanut virranjakajan kannen mutta uusi pyörijä oli jostain syystä jätetty hanskalokeroon..Vaihdoin vain uuden pyörijän ja taas mentiin..Joku nuukajussi, ilmeisesti ajatellut että ajetaan vanha pyörijä loppuun!! Tuo ääni muuten kuului vanhallakin pyörijällä..
Ei ole vieläkään tullut eloa tuohon kakkoskurkkuun..Kokeilin tuossa kaasutella ihan kunnolla mutta ei vaan alipainesäädin liiku..Se säädin on edelleenkin kunnossa, kaikki letkut on edellinen omistaja uusannut..Kokeilin sit sillee et otin sen alipaineletkun siit mötykästä irti, toinen pää kaasarin kylessä kiinni ja ei siel kyl minkäänlaista imua tapahdu...Onkohan siel kaasaris joku tukos vai onkohan letkut yhistelty päin persettä..Sais olla joku räjäytyskuva tuosta keihinistä et tietäs mikä mihinkin tulee..
meikäläsen golffis o samaa ongelmaa et veto lpoouu just jonkin verran ennen 4000rpm...Joko on vika löytynyt...jos kakkoskurkku on jumissa niin voiko se vaikuttaa mitenkään tyhjäkäyntiin?...kun aina välillä tulee sellainen ongelma että tyhjäkäyntiä ei ole lainkaan ja joskus taas käy hyvin...ja kaasari on exex-omistajan toimesta vaihdettu tuohon keihiniin mikä taaseen löytyy nuista audeista...
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 9.9.2003 16:19
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa