J2 tyhjäkäynti huutaa 2400rpm kohdilla...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

J2 tyhjäkäynti huutaa 2400rpm kohdilla...

ViestiKirjoittaja Aud-i » 7.3.2005 9:13

tänää aamulla kierrokset paukahti 2400rpm
tähän asti toiminut hyvin ja aivan normaalisti, mutta nyt ei pudota ollenkaan kierroksia. help. mitä tehdä asian parantamisseksi.

kone on vakio 1.6 l bensa ja kaasari on mitä luultavammin vakio pierpurg

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.3.2005 13:01

Tarkasta aluksi kaikki sähköjohdot kaasarin ympäriltä.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 7.3.2005 13:19

Ja selvitä vuotaako joku letkuista

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 8.3.2005 8:28

letkut ei vuoda ja kaikki piuhat vaikuttas olevan kunnossa... =/

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 8.3.2005 10:08

kokeileppas ottaa irti se alipaineletku mikä on kaasarin takana tulipellin puolella. Ja tulppaat sen letkun. mulla oli jetassa sama ongelma aikanaan ja tuolla se helpotti. eikä vaikuta kulkuun tai kulutukseen sen irroittaminen.

jettaman
-
Viestit: 201
Liittynyt: 12.9.2004 13:06

ViestiKirjoittaja jettaman » 8.3.2005 11:02

Vahatermostaatti jumissa?

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 8.3.2005 11:45

auttakaa tyhmää ja selventäkää hieman:

(11 Häiriö)
(-Joutokäynti pysyy 2000 RPM tasalla)
(Mahdollinen vika)
(-Pull-Down rasia viallinen)
(Toimenpide)
(-Vaihda Pull Down –rasia (osa 30/31)

12 Häiriö
-Korkea joutokäyntinopeus (noin 3000 RPM)
Mahdollinen vika
-Lämpö-aika venttili viallinen tai ei saa virtaa
Toimenpide
-Tarkasta sähköliitännät
-Tarvittaessa vaihda venttiili (osa 38)

Vahatermostaatti jumissa?


-mitäs mä sille sitten teen???

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 8.3.2005 14:25

itsellä oli joskus samaa vikaa=vahatermostaatti jumissa.se täytyy vaihtaa uuteen

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 8.3.2005 21:38

noita sähköpiuhoja itsekin epäilisin. Tai sit sulake on palanut.Sulakkeen palaminen aiheutti mulla ainakin tuon.

jettaman
-
Viestit: 201
Liittynyt: 12.9.2004 13:06

ViestiKirjoittaja jettaman » 8.3.2005 22:49

Mulla pasahti se termostaatti niin revin irti koko systeemin, tulos: tyhjäkäynti katosi, vaan korjaantui säätämällä. Toinen ongelma on että joutuu pitämään kaasulla käynnissä kylmänä.

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 9.3.2005 10:32

...voi V*#&U noita pierburggeja...

ropponen
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.11.2004 11:00

ViestiKirjoittaja ropponen » 9.3.2005 11:57

Tässä mun diagnoosit:

1.Vahatermostaatti paskana = Kylmänä huutaa, lämpimänä normaali

2.Mulla oli yksi piuha murtuneena edestä katottuna vasemmalla takana. Muistaakseeni johtonipussa on kaksi eriväristä piuhaa ja toisessa päässä musta kaksinapainen liitin. Tarkista se johto, mulla se ainakin autto tohon oireeseen. Mulla oli kierrokset 3000rpm koneessa oli sitten lämmöt normaalit tai ei.

Auto on Jedi -89, 1.8 kaasari

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 19.3.2005 16:21

kaikkeni olen jo tehnyt ja nyt menee hermot. Onneksi tutun tuttu vaihtaa "työkseen" volkkareihin weberin korvaus kaasareita. en nimittäin jaksa enää tapella ton kans.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 19.3.2005 17:07

Mulla oli aikoinaan sama ongelma 1.8 -86 Jetassa.

Vika ei ollu vahatermarissa vaan kaasarin takana/alla oleva letku,joka on U:n muodossa,oli murtunut.Korjaajat VW huollossa eivät tienneet mikä on vikana,mut huoltoneuvvoja tuli, iski kätesä kaasarin taa,otti letkun irti ja sano huoltomiehelle,"tohon uutta tilalle,kiitos" :)
Ja heti korjaantu.

Oli ihan kiva ajella Siilinjärveltä Savonlinnaan,ku tyhjäkäynnillä Jetta kulki n.80kmh.

Aud-i
-
Viestit: 425
Liittynyt: 23.7.2003 17:21

ViestiKirjoittaja Aud-i » 21.3.2005 9:00

mulla on aivan samanlainen onkelma... tarvii sit varmaan repiä taas koko h#¤%&#¤in kaasari pois vielä kerrän, marssia hi-flexiin ja ostaa n.30m metriä sellasta pientä kivaa letkua ja uusia kaikki letkut ja piuhat samantein... alkaa oleen pinna aika kireellä.

ande2
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.9.2005 11:01

ViestiKirjoittaja ande2 » 23.11.2005 15:56

Joku puhui sulakkeessa. Mistä sulakkeesta puhuit?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 23.11.2005 16:23

...voi V*#&U noita pierburggeja...


niinpä.

kokeilkaas muuten kun teilkin on varmaan siin ylävesiletkussa niitä antureita. napsikaa ne 2 päällä olevaa irti ja sanokaa vaikuttaako ne mihinkään.? ite ajelin sellasen 30km ne irti enkä huomannu mitään

e: 6 topiccia pierburgeista... =))) hyviä vehkeitä
vois tohon yhteen kasailla ja siihen vastailla onkelmiin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa