nostajat
Valvoja: ffp jäsenet
nostajat
eli tuota hydr.nostajat on alkaneet nakuttamaan ja ääni on tullut jokseenkin öljynvaihdon yhteydessä..voiskohan vaikuttaa kun nyt on myllyssä mobil 0w40 ja ennen on käytetty shell 5w40.voisko olla että nostajiin on tullut pinttymiä vai täytyykö ne vaihtaa.kannattaako käyttää mitään puhdistus aineita esim:forte/stp..auto on 66kw tdi 150tkm
Mulla kolisi Audissa myös. Päätin kokeilla Fortea ennemmin kuin vaihtaa ykskantaan kaikki 20 nostajaa. Tosin sitä Fortea ei sillä puljulla ollut, joten käytin Valvolinen 'Engine Flush':ia. Sen jälkeen vaihdoin öljyt ja katso: lätkytys hävisi :) Eikä lätkytä vieläkään :)
Eihän tuo toki vikaa korjaa, mutta auttaa jonkin aikaa.
Eihän tuo toki vikaa korjaa, mutta auttaa jonkin aikaa.
Kuulemma voi ruveta nakuttaan, kun vaihtaa matalampilaatuisesta öljystä (esim 10W40) ohuempaan ja pesevämpään (esim 0W40). Kai sieltä voi lähtee jotain karstaa irti ja tukkii öljykanavan, joten ois varmaan parempi vaihtaa flushin kans ensin. Jos on mineraaliöljyt (esim. Mobil Super) niin panee puolisynteettiset (esim Mobil Super S) seuraavaks ja sit taas flushilla seuraava öljynvaihto ja täyssynteettiset. Paras tietty on käyttää aina kunnon öljyä, varsinkin täällä siperiassa.
Kuulin eräältä 'asiantuntijalta' että 0w-50 öljy on liian ohutta hydraulisiin nostajiin jotta niihin saataisiin tarpeeksi puristuspainetta.itse olen käyttänyt mobil 5w-50 öljyjä aina ja huomannut et kun samoilla öljyillä on ajanut 12-13 tuhatta niin johan alkaa nakutus kuulumaan.Tietääkseni öljyn viskositeetti heikkenee ja öljy muuttuu kait litkummaksi ja siitä olen päätellyt et nostajien puristuspaine heikkenee.mene ja tiedä...Öljyn vaihdon jälkeen kone ei nakuta pätkääkään ja käy kuin kello.
kun samoilla öljyillä on ajanut 12-13 tuhatta
... on öljyn ja suodattimen vaihto IMHO mennyt 2-3 tuhatta pitkäksi :/
Vaihtoväli taitaa volkkarin koneilla kyllä olla yleensä 15tkm, joten kyllä noilla vielä 2-3tkm ajelee...
Edit: Itse ajelen 5W40-öljyillä eikä tuo 310tkm ajettu kulkine vielä naputa. Mita nyt sekunnin verran kylmäkäynnistyksen jälkeen. Vaihtovälinä olen pitänyt 15tkm ja öljyt on TB:n Diamondia.
Mitä merkkiä ja viskositeettia käytätte? Noista öljyistä kun ei tahdo ottaa selvää muuta ku kokeilemalla ja ei kuiteskaan tuu niin paljoo kilsoja, että paljoo ehtis itte kokeilla!
Kaverin bemari rupes nakuttaan ku sille tarjos Shellin Helix 5W40 öljyä. Mulla taas meni audi ihan tolkuttomaks, ku sille tarjos Champion 5W40 öljyä. Parani vähän Pyroil 5W50:llä, mutta ei se oikeen ollut hyvä. Sit vaihdoin flushilla öljyt Teboilin Diamond 0W40:n ja johan tokeni yli kymppitonniksi. Nyt kyllä taas nakuttelee, kait noi nostajat pitää uusia ku on kaappiin asti 10kpl kulkeutunut :)
Kaverin bemari rupes nakuttaan ku sille tarjos Shellin Helix 5W40 öljyä. Mulla taas meni audi ihan tolkuttomaks, ku sille tarjos Champion 5W40 öljyä. Parani vähän Pyroil 5W50:llä, mutta ei se oikeen ollut hyvä. Sit vaihdoin flushilla öljyt Teboilin Diamond 0W40:n ja johan tokeni yli kymppitonniksi. Nyt kyllä taas nakuttelee, kait noi nostajat pitää uusia ku on kaappiin asti 10kpl kulkeutunut :)
-
- -
- Viesti:
Mobilin ykköstä 5W40 tai 50 on käytetty minulla auton koko elinkaaren eli noin 14v ja 290tkm. Vaihtovälinä 15-18tkm. Puolenkymmentä kertaa vuodessa saattaa kylmänä sekunnin puolitoista venttiilit äännellä startatessa.
Kyseisestä öljystä ei ainakaan pahaa sanottavaa tuollaisen yksinkertaisen 8-ventiilisen koneen osalta. Halpaakin on, kun ei maksa jossain halpahallissa kuin 26 euroa kannu.
Kyseisestä öljystä ei ainakaan pahaa sanottavaa tuollaisen yksinkertaisen 8-ventiilisen koneen osalta. Halpaakin on, kun ei maksa jossain halpahallissa kuin 26 euroa kannu.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Kai tuo ähvä tarkoittaa väriä eikä viskositeettia...
Ehdit ensin :) Mustaapa hyvinkin, vaikka notkeaa. Eikös se musta väri tule pienistä mustista paskapartikkeleista? Ne taas IMHO ovat huonoa kamaa kitkapintojen väliin :/
Niinpä tietenkin, tervasta vaan tuli heti mieleen jäykkä töhnä. Hieman aloin jo ihmettelemään :)
-
- -
- Viesti:
Lainaan vähän tätä vanhaa niin en uutta rustaa :)
Mitäs öljyä suosittelette 1.6 bensa golffii jossa hydrauliset venttiilinnostimet ja alkanut nakuttamaan kun vaihdoin Mobilin Super S 10W-40 öjyt ja sen jälkeen mielestäni nakutus tullut jos oikein muistan. Kannattaako käyttää jotain "huuhteluainetta" ??
Mitäs öljyä suosittelette 1.6 bensa golffii jossa hydrauliset venttiilinnostimet ja alkanut nakuttamaan kun vaihdoin Mobilin Super S 10W-40 öjyt ja sen jälkeen mielestäni nakutus tullut jos oikein muistan. Kannattaako käyttää jotain "huuhteluainetta" ??
-
- -
- Viesti:
^Jep, ehdottomasti kunnolliset omat merkit niin homma helpottuu huomattavasti. Rengastussi tai joku liitu on hyvä merkkausväline.
Kuminen tiiviste pitää eikä tarvitse mitään tiivistemössöjä. Itse vaihdoin tuohon Victor-Reinzin tekemän kumitiivisteen ja putsasin tiivistepinnat kunnolla. Pari vuotta on mennyt ja kone on edelleen kuiva.No oishan se venttiilikopan tiiviste hyvä vaihtaa. Uus kylläkin pitää n. viikon joten, jos tiiviin haluaa, niin laittaa tiivistemassaa väliin.
mulla on jo viimeisen vuoden pitäny kone sellasta nakutusta..tein just jakopäärempan siihen mut se vika on ilmeisest nostajissa ku nakutus ei loppunu?? kylmänä ei kolise yhtää mut lämpimänä kyllä! koneeseen laittaa 3000-4000 kierroksia ni kilinä häviää..eiks vr6 pitäs olla todella äänetön moottori kun se on kunnossa?? ja mitä nyt sit kokeilis tai vaihtais?? kellää samanlaista onkelmaa??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”