A4 (B5, AEB) ilmennyt käynnistyvyysongelmia lämmitettynä. Autoon on vähän aikaa sitten asennettu Calixin letkuun asennettava moottorinlämmitin. Kylmänä auto käynnistyy tavalliseen tapaan ( tänä aamuna -17 astetta ), mutta esimerkiksi viikonloppujen kokeilujen aikana lämmitettynä 10 asteen pakkasesta välillä lähti juuri ja juuri käyntiin. Vaatii vähintää 2-3 yritystä ja on erittäin herkkä sammumaan koskettaessa kaasupolkimeen. Yhden kerran sain akun startattua lähes tyhjäksi ja jouduin turvautumaan apuvirtaan.
Kellään kokemuksta tai tietoa? Hyviä arvauksiakin voi heitellä...
Käynnistysongelmia lämmitettynä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Oma defan lohkolämppärillä varustettu A4 ei tykkää lähteä kunnolla käyntiin, jos ollut tolpassa kiinni vajaan tunnin.
1,5h tai enemmän kun on ollut, ei mitään ongelmaa. Sama, jos ei ole ollenkaan ollut tolpassa.
Audiclubin sivuilta muiden oireita ja arvailuja luettua uskoisin, että itselläni ainakin vaikuttaa se, että moottorinohjauksen anturi, joka tutkii tuota moottorinlämpötilaa, lämpenee enemmän kuin moottori sitten oikeasti on. Sitten ei anna tarpeeksi "ryyppyä" ja takkuilee alkuun.
Oireet katoaa kun liikkeelle pääsee.
1,5h tai enemmän kun on ollut, ei mitään ongelmaa. Sama, jos ei ole ollenkaan ollut tolpassa.
Audiclubin sivuilta muiden oireita ja arvailuja luettua uskoisin, että itselläni ainakin vaikuttaa se, että moottorinohjauksen anturi, joka tutkii tuota moottorinlämpötilaa, lämpenee enemmän kuin moottori sitten oikeasti on. Sitten ei anna tarpeeksi "ryyppyä" ja takkuilee alkuun.
Oireet katoaa kun liikkeelle pääsee.
Katoppa tuolta audiclubin sivuilta, moottori ja voimansiirto palstalta löytyy juttua.
Jos vaan tietäisi, missä tuo anturi on, niin kannattaisi lämmitin laittaa mahd. kauas siitä.
Tässä tuo yksi audiclubin aihe, ei ihan suoraan koske B5:sta, mutta sama ongelma.
Jos vaan tietäisi, missä tuo anturi on, niin kannattaisi lämmitin laittaa mahd. kauas siitä.
Tässä tuo yksi audiclubin aihe, ei ihan suoraan koske B5:sta, mutta sama ongelma.
mun -01 golfissa on samaa, eli
kylmänä starttaa hyvin mut lämpimänä starttaa n. viidennellä kerralla, kierrokset pysyy 200:ssa 5 sek. ja sit herää vast kunnolla. Käytin
volkkari-testerissä joka ilmoitti, että signaali liian suuri. asentaja totesi tähän, että lämpötila-anturi ei toimi kunnolla ( osa+työ n. 250 )
volkkari-testerissä joka ilmoitti, että signaali liian suuri. asentaja totesi tähän, että lämpötila-anturi ei toimi kunnolla ( osa+työ n. 250 )
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa