Käynnistysongelmia lämmitettynä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rusty
-
Viestit: 311
Liittynyt: 28.7.2003 7:39

Käynnistysongelmia lämmitettynä

ViestiKirjoittaja Rusty » 29.11.2004 7:23

A4 (B5, AEB) ilmennyt käynnistyvyysongelmia lämmitettynä. Autoon on vähän aikaa sitten asennettu Calixin letkuun asennettava moottorinlämmitin. Kylmänä auto käynnistyy tavalliseen tapaan ( tänä aamuna -17 astetta ), mutta esimerkiksi viikonloppujen kokeilujen aikana lämmitettynä 10 asteen pakkasesta välillä lähti juuri ja juuri käyntiin. Vaatii vähintää 2-3 yritystä ja on erittäin herkkä sammumaan koskettaessa kaasupolkimeen. Yhden kerran sain akun startattua lähes tyhjäksi ja jouduin turvautumaan apuvirtaan.

Kellään kokemuksta tai tietoa? Hyviä arvauksiakin voi heitellä...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.11.2004 8:07

Emon -98 A3 lähtee kans todella huonosti käymään kun on vähän aikaa lämmitetty. Pitkään jos lämmittää nii sit OK.

Oon tullu siihen tulokseen että siinä ei joku anturi lämpiä koska vaan osa moottorista on ehtinyt lämmetä. Sitten kun on vesi kiertänyt "kerran ympäri" niin käynti paranee.

JiiP
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 12.8.2004 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiP » 29.11.2004 9:32

Oma defan lohkolämppärillä varustettu A4 ei tykkää lähteä kunnolla käyntiin, jos ollut tolpassa kiinni vajaan tunnin.
1,5h tai enemmän kun on ollut, ei mitään ongelmaa. Sama, jos ei ole ollenkaan ollut tolpassa.
Audiclubin sivuilta muiden oireita ja arvailuja luettua uskoisin, että itselläni ainakin vaikuttaa se, että moottorinohjauksen anturi, joka tutkii tuota moottorinlämpötilaa, lämpenee enemmän kuin moottori sitten oikeasti on. Sitten ei anna tarpeeksi "ryyppyä" ja takkuilee alkuun.
Oireet katoaa kun liikkeelle pääsee.

Rusty
-
Viestit: 311
Liittynyt: 28.7.2003 7:39

ViestiKirjoittaja Rusty » 29.11.2004 9:49

JiiP: Osaatko kertoa tarkemmin mikä anturi/missä kohti ja voikohan sitä siirtää jonnekin parempaan kohtaan?

Näkyykö noiden antureiden arvot VAG-Comissa?

JiiP
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 12.8.2004 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja JiiP » 29.11.2004 9:59

Katoppa tuolta audiclubin sivuilta, moottori ja voimansiirto palstalta löytyy juttua.
Jos vaan tietäisi, missä tuo anturi on, niin kannattaisi lämmitin laittaa mahd. kauas siitä.

Tässä tuo yksi audiclubin aihe, ei ihan suoraan koske B5:sta, mutta sama ongelma.

lripatti
-
Viestit: 10
Liittynyt: 30.4.2004 19:55

mun -01 golfissa on samaa, eli

ViestiKirjoittaja lripatti » 29.11.2004 15:27

kylmänä starttaa hyvin mut lämpimänä starttaa n. viidennellä kerralla, kierrokset pysyy 200:ssa 5 sek. ja sit herää vast kunnolla. Käytin
volkkari-testerissä joka ilmoitti, että signaali liian suuri. asentaja totesi tähän, että lämpötila-anturi ei toimi kunnolla ( osa+työ n. 250 )

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 20.1.2006 15:25

^siis hä? 250€? miten se niin paljon maksoi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa