Corrado Up-Grade (Puskin valmis viimein)
Valvoja: ffp jäsenet
Kätevin olisi tosiaan joku pieni rulla josta voi aikaa lisätä tai liukukytkin jossa on muutama eri aika ohjelmoituna.
Tosin volkkarin viiksen etuna on se, että saat säädettyä tarkasti sen koska lasi todella on tarpeeksi märkä jotta pyyhin sen kuivaa. Ei tarvi arvailla mitään tai testata.
Edit: Rele on muuten lähtöisin Golf 3:sta.
Tosin volkkarin viiksen etuna on se, että saat säädettyä tarkasti sen koska lasi todella on tarpeeksi märkä jotta pyyhin sen kuivaa. Ei tarvi arvailla mitään tai testata.
Edit: Rele on muuten lähtöisin Golf 3:sta.
Tosiaan sain äsken lastun asennettua. Harmi kun ei tullut kameraa matkaan. Varmaan olisi jotain ehkä kiinnostanut nähdä miten homma menee. Itseä aiemmin ainakin kiinnosti, mutta nyt jo sen osaanki!
Itse vaihtaminen oli helppoa. Virrat pois. Boxi löytyi Corradossa vesikourusta. Siitä suojat, raitisilmasuodin ja liitin irti (metalliklipsu ja toisessa reunassa sarana) ja paineletku irti.
Boxin toisessa päässä oli kolmeruuvia ja toisessa 4 kpl. Ne auki.
Sisuskalut vedetään ulos.
Seuraavaksi valkoinen muovisuoja (kosteussuoja?) pitää raottaa/taittaa ja se lähtee nyppäsemällä kaksi mustaa nappia irti. Tämän alta paljastuu toisesta reunasta 2 ruuvia. Ne auki. Sitten levy on vielä kiinni mustilla klpsuilla jotka ovat samat joissa oli ne kaksi mustaa nappia. Purista niitä kasaan, ulompi ensin (vaikein osuus mielestäni, ovat tiukat). Sitten piirilevy taittuu ulos johtoliittimen suuntaan (toimii saranana), pystyyn. Nyt näet 5 ruuvia ja vastamutterit. Ne auki. Nyt lähtevät lastun peltiset suojakotelot irti molemmin puolin. Lastu näkyykin jo ja se irtoaa leveällä talttapäällä kammeten varovasti. Sitten vaan kasaus uudella lastulla. Piiri levyn taitto takas ja saa painaa aika lujasti että klipsut menevät takaisin levyyn kiinni.
Suhteellisen kivuton homma, mutta jännittihän se tietenkin, että ei vaan riko mitään. Lastusta on ihan selvästi hyötyä persdynon mukaan. Ennen loppui menohalut 4500 rpm->, tai siis tunsi heti että kiihtyvyys väheni ja vääntö katosi. Nyt vääntää ja kiihtyy tasaisesti ylös asti. 68 mm pylpyrä mulla jo olikin valmiiksi jos joku ihmettelee että eikö alavääntöä tullutkaan? En ainakaan sen huomannut lisääntyneen. Sitä oli jo mukavasti aiemminkin.
Luulin aluksi, että jotain jo rikoin, mutta unohdin laittaa boxiin tulevan paineletkun kiinni...
Maskin maalaus menee vielä kertaalleen uusiksi... taas kiehui maali. Samoin kattoluukku menee TAAS kerran maalaukseen. Eilen huomasin luukussa oudon samentuman. Ilmeisesti maali on imeytynyt pohjamaaliin ja se tekee siihen sellaisen läiskä joka auringon paisteessa näyttää vaaleammalta ja hämärässä näyttäs että lakkaa olisi liian laihasti. Jälk on ilmestynyt vasta muutama päivä sitten... Ihme juttuja!
Itse vaihtaminen oli helppoa. Virrat pois. Boxi löytyi Corradossa vesikourusta. Siitä suojat, raitisilmasuodin ja liitin irti (metalliklipsu ja toisessa reunassa sarana) ja paineletku irti.
Boxin toisessa päässä oli kolmeruuvia ja toisessa 4 kpl. Ne auki.
Sisuskalut vedetään ulos.
Seuraavaksi valkoinen muovisuoja (kosteussuoja?) pitää raottaa/taittaa ja se lähtee nyppäsemällä kaksi mustaa nappia irti. Tämän alta paljastuu toisesta reunasta 2 ruuvia. Ne auki. Sitten levy on vielä kiinni mustilla klpsuilla jotka ovat samat joissa oli ne kaksi mustaa nappia. Purista niitä kasaan, ulompi ensin (vaikein osuus mielestäni, ovat tiukat). Sitten piirilevy taittuu ulos johtoliittimen suuntaan (toimii saranana), pystyyn. Nyt näet 5 ruuvia ja vastamutterit. Ne auki. Nyt lähtevät lastun peltiset suojakotelot irti molemmin puolin. Lastu näkyykin jo ja se irtoaa leveällä talttapäällä kammeten varovasti. Sitten vaan kasaus uudella lastulla. Piiri levyn taitto takas ja saa painaa aika lujasti että klipsut menevät takaisin levyyn kiinni.
Suhteellisen kivuton homma, mutta jännittihän se tietenkin, että ei vaan riko mitään. Lastusta on ihan selvästi hyötyä persdynon mukaan. Ennen loppui menohalut 4500 rpm->, tai siis tunsi heti että kiihtyvyys väheni ja vääntö katosi. Nyt vääntää ja kiihtyy tasaisesti ylös asti. 68 mm pylpyrä mulla jo olikin valmiiksi jos joku ihmettelee että eikö alavääntöä tullutkaan? En ainakaan sen huomannut lisääntyneen. Sitä oli jo mukavasti aiemminkin.
Luulin aluksi, että jotain jo rikoin, mutta unohdin laittaa boxiin tulevan paineletkun kiinni...
Maskin maalaus menee vielä kertaalleen uusiksi... taas kiehui maali. Samoin kattoluukku menee TAAS kerran maalaukseen. Eilen huomasin luukussa oudon samentuman. Ilmeisesti maali on imeytynyt pohjamaaliin ja se tekee siihen sellaisen läiskä joka auringon paisteessa näyttää vaaleammalta ja hämärässä näyttäs että lakkaa olisi liian laihasti. Jälk on ilmestynyt vasta muutama päivä sitten... Ihme juttuja!
Viimeksi muokannut Levis, 7.9.2004 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noista "ihmeellisistä", pikkuhiljaa ilmestyvistä maalipinnan vioista saat syyttää ainakin osittain nykyisiä maaleja ja kittejä ja muita pohjustustarpeita: ne kun on näet kehitetty semmosiks että ammattimaalaamojen läpimenoajat minimoituu, eli siis että kitit ja maalit päästään jopa muutaman minuutin kuluttua jatkokäsittelemään. Siinä kuitenki sivuvaikutuksena esiintyy semmonen ikävä efekti, että viikon-parin kuluessa maalauksesta sieltä maalista/kitistä/tms. ikäänkuin haihtuu vielä jotain (liuotinta tms?) ja juuri korjatut virheet sekä hiomajäljet tulee näkyviin, vaikka maalauksen jälkeen pinta onkin virheetön.
-
- -
Nykymaalit YM. tarvikkeet lantrataan ionisoidulla vedellä
Jaa tarkotat vesiohenteisia maaleja? Ne ei kyllä tietääkseni vielä ole syrjäyttäneet näitä perinteisempiä liuotimaaleja, ja lisäks vesiohenteisten maalien kanssa käytetyt pohjustustarpeet ja lakat on kuitenkin liuotinohenteisia, siis samoja kun "normaalisti".
Tietenkään maalaamoista ei sais tulla sellasta jälkeä, mutta kommenttini kosketteleekin lähinnä tätä harrastustoimintaa, jossa ei olla ihan samoilla resursseilla liikkeillä kun ammattilaiset. Eikös tässäkin tapauksessa kaveri ollu ite tehny pohjatyöt, eli lopputulos ei kuitenkaan oo kokonaisuudessaan maalaamon vastuulla.
OT, tiedetään.
No itse tein pohjat, mutta eivät ne pohjat (hiomiset) tai kitit sieltä läpi näy. Vaan ihan niiden oma ruiskuttama pohjamaali tulee esiin. Autossa ei näy hiontajäljet tai kiehumista (ainoastaan maskissa jonka he itse pohjamaalas ja veti pinta värin) vaan tuo pohjamaali tulee näkyviin maalin alta. Sanoivat että ehkä olisikin pitänyt heidän vetää musta pohjamaali. Eli en oikein osaa ottaa tuosta mitään vastuuta itselleni. Pohjatkin he hyväksyivät ja totesivat hyviksi ja eivät mitään edes korjanneet vaikka sanoin että tehkää niin jos jotain löytyy, kyllä maksan sen. Toivottavasti huominen on se viimeinen kerta...
Ja onhan tossa sekin pointti että kun tekee itse pohjat ja kertoo maalarille että millä aineilla ne on tehty, niin voisi olettaa että jos maalari ei tiedä käykö ko. pohjamaalit pintavärin kanssa yhteen, niin kokeilee ennenkuin vetää koko autoa yli... Ammattitaitoa se on meikän mielestä tuokin, mutta ei liity tähän kun on pelkästä maskista kyse eli turhahan sitä on lähteä erikseen kokeilemaan.
Yleinen käytäntöhän taitaa olla että maalari ei ota vastuuta ruostumisista ja maalin lohkeiluista yms. mikäli pohjat on tehty itse, jotkut maalarithan ei tosin suostu maalaamaankaan omatekoisille pohjille.
Yleinen käytäntöhän taitaa olla että maalari ei ota vastuuta ruostumisista ja maalin lohkeiluista yms. mikäli pohjat on tehty itse, jotkut maalarithan ei tosin suostu maalaamaankaan omatekoisille pohjille.
Pohjien tekemistä aloittaessa kysyin maalrilta että käykö kyseinen pohjamaali heidän maalien kanssa ja kävihän ne. Mikään laittamani maali ei ole kiehunut läpi. Spray tölkistä oli vielä tuo maali. Jossain ylempänä viestiketjussa lukee sen maalin merkkikin.
Nuo kiehunnat tulivat ihan heidän omista maaleistaan. Omaa pohjaväriä se ei ollut.
Tänään huomasin lisää outoja piirteitä maalista. Osasta kohtaa maalista on kadonnut kiiltoa ja pinta muuttunut kädellä tunnusteltaessa karkeaksi. Ihan kuin pinnassa olisi maalisumua! Vahakaan ei poistanut niitä. Niitä on siis noissa aiemmin maalatuissa pinnoissa. Kohdat eivät ole niitä joissa olen käyttänyt pohjamaalia. En tiedä auttaako myllytys vai uusi lakka. Vituttaa nää kaikki vastoinkäymiset.
Nuo kiehunnat tulivat ihan heidän omista maaleistaan. Omaa pohjaväriä se ei ollut.
Tänään huomasin lisää outoja piirteitä maalista. Osasta kohtaa maalista on kadonnut kiiltoa ja pinta muuttunut kädellä tunnusteltaessa karkeaksi. Ihan kuin pinnassa olisi maalisumua! Vahakaan ei poistanut niitä. Niitä on siis noissa aiemmin maalatuissa pinnoissa. Kohdat eivät ole niitä joissa olen käyttänyt pohjamaalia. En tiedä auttaako myllytys vai uusi lakka. Vituttaa nää kaikki vastoinkäymiset.
-
- -
Oolrait... Omista "vesiväri"kokeiluista onki jo jonkin aikaa, ja tietenki kehitys kehittyy kokoajan. Silloin oli pelkästään värit vesiohenteisia. Myös tuo mun maalarituttu käyttää edelleen muita kuin vesiohenteisia tarpeita, joten omat HARRASTELUT sen mukaan... Olikos tässä Leviksen projektissa muuten vesiohenteiset tarpeet vai "perinteiset", ni voidaan lopetella väittelyt siitä millaset maalit kenelläkin on käytössä?!? (Kommenttihan lähtikin siitä, että maaliin ilmestyi jälkikäteen virheitä.)
Ainii, se Leviksen auton maalarin työn laatu kait jo kaikille selviskin...
Ainii, se Leviksen auton maalarin työn laatu kait jo kaikille selviskin...
Ei korvannut vakuutus mitään. 180€ oli hintana konepellille ja ovelle jossa naarmut olivat. Sitten ku olisin maksnut niin kysyin että paljos olen velkaa? Vastaus oli, että "et mitään. olet saanut sen verran paljon juosta täällä näiden ongelmien takia, että ei tästä mitään tarvi maksaa." NOissa välimaalauksissa tein itse noita pohjia pariin kertaan vaikka heidä maalaus mokasta oli kyse eli ne pääs helpommalla. Nyt eilen en tehnyt pohjia siihen kattoluukkuun ja en edes irrottanut sitä. Saavat nyt tehdä pohjat itse siihen. Ei ole iso työ vesihioa kattoluukkua tai irottaa sitä ja sen 4 ruuvia.
Edit: Nyt on alkanut tekemään mieli uutta rattia. Ku tulisi vastaan joku edukas perus 3-puolanen musta kehäinen ratti niin voisi sellaisen vaikka ostaakin. Edukas n.50€.
Edit: Nyt on alkanut tekemään mieli uutta rattia. Ku tulisi vastaan joku edukas perus 3-puolanen musta kehäinen ratti niin voisi sellaisen vaikka ostaakin. Edukas n.50€.
Taas takaisku. Oikean puolen ovi piti myllyttää kun siinä oli jäänyt lakkavalumien poisto naarmuja ihan ekasta maalauksesta. No eivätpä lähteneetkään myllyttämällä pois! Nyt menee ovi ja takaluukun kansi uudelleen lakkaukseen tai jopa maalukseen.. OU jee!
Kattoluukku näyttää nyt hyvältä, mutta maski ei ole täydellinen vieläkään ja sellaseksi taitaa jäädä. Käyttämäni liima ilmeisesti reagoi jotenkin kitin tai pohjamaalin kanssa. Ei kupli tai kiehu, mutta se sauma vetäytyy aina sisäänpäin. Pirun outo. Nyt tekivät ihan maalaamossa pohjat itse ja ei onnistunut. No seuraavassa maskissa sitten eri metodi. Liimat jätetään pois. KAi tuostakin vielä lisäkittailulla hyvä tulis.
Kattoluukku näyttää nyt hyvältä, mutta maski ei ole täydellinen vieläkään ja sellaseksi taitaa jäädä. Käyttämäni liima ilmeisesti reagoi jotenkin kitin tai pohjamaalin kanssa. Ei kupli tai kiehu, mutta se sauma vetäytyy aina sisäänpäin. Pirun outo. Nyt tekivät ihan maalaamossa pohjat itse ja ei onnistunut. No seuraavassa maskissa sitten eri metodi. Liimat jätetään pois. KAi tuostakin vielä lisäkittailulla hyvä tulis.
Maski valmis ja maalit kunnossa!
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... kaukaa.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... elt%e4.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... kaukaa.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... elt%e4.jpg
Auto olis nyt sitten "valmis". Asensin vikan tuning härpäkkeen ulkopuolelle eli diffuusorin. En tosin ole varma oliko tuo paremman näköinen ennen sitä vai jälkeen. Teki möhkömmän näköisen perästä.
Nyt on siis korisarjaa, vanteet, alusta, lastu, popit yms. Mitähän sitä sitten seuraavaksi tekis... PAkoputkisto olisi varmaan seuraava haaste katista taaksepäin. Vuotaa nääs se keskipönttö hieman. Osaakos joku sanoa minkä kokonen putki kävis suoraan sen katin perään? 2.25", 2.5" vai 3"??.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... uusori.jpg
Nyt on siis korisarjaa, vanteet, alusta, lastu, popit yms. Mitähän sitä sitten seuraavaksi tekis... PAkoputkisto olisi varmaan seuraava haaste katista taaksepäin. Vuotaa nääs se keskipönttö hieman. Osaakos joku sanoa minkä kokonen putki kävis suoraan sen katin perään? 2.25", 2.5" vai 3"??.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... uusori.jpg
Just tänää mulle tarjottiin tuning valoja taakse. 200€ olisi ollut hinta käytetyllä parilla.
Itse haluaisin kirkkaat/punaset/savu takavalot, en mitään bling-bling lexus valoja, mutta en todellakaan maksa niistä 200->. 100€ voin maksaa ja jos siihen hintaan ei saa niin sitten en osta. Ja eihän niitä saa. Voishan noi vakiot tummentaa tietenkin jollain musta-lakalla...
Tällä hetkellä ei varanto siis riitä valoihin joilla tuntuisi olevan Corradon kohdalla ainakin katteet melko pilvissä.
Harmi kun noista ei voi itse poistaa tuota oranssia väriä noista linsseistä ja tehdä kirkkaat savu malliset itse.
Edit: Katsoin juuri paljonko on rahaa uponnut muutoksiin.... noin 2100€. Ilmankos on rahat loppu kesän jälkeen. Ainoa teetetty toimitus oli vanteiden alumiini hitsaus ja maalautus. Muuten itse väännetty.
Dietrich RS puskuri, Jom helmat, Eibach -50 mm jouset, Spax iskarit, hälyt, Boge kaasuiskarit, Borbet T 9x16 vanteet, lukkopultit, lohkolämppäri sisähaaroineen, vanteenkorjaus, rengastyöt, moottoriöljyt, öljynsuodin, vaihteistoöljyt, ilmansuodin, alustamassa, kotelomassa, spraytölkki autonväriä, bitumimatto 5 mm, rele 4 kpl, starttimoottori, kaasujousi konepeltiin, kangaslattiamatot, hiontaväri spray, kitti ,pohjamaali, antenni + peilikolmiot, hiomapaperit, ,FK takahelma, maalautus, muutama tunti omaa aikaa. Lisäksi sitten popit joka on ihan oma lukunsa se.
Itse haluaisin kirkkaat/punaset/savu takavalot, en mitään bling-bling lexus valoja, mutta en todellakaan maksa niistä 200->. 100€ voin maksaa ja jos siihen hintaan ei saa niin sitten en osta. Ja eihän niitä saa. Voishan noi vakiot tummentaa tietenkin jollain musta-lakalla...
Tällä hetkellä ei varanto siis riitä valoihin joilla tuntuisi olevan Corradon kohdalla ainakin katteet melko pilvissä.
Harmi kun noista ei voi itse poistaa tuota oranssia väriä noista linsseistä ja tehdä kirkkaat savu malliset itse.
Edit: Katsoin juuri paljonko on rahaa uponnut muutoksiin.... noin 2100€. Ilmankos on rahat loppu kesän jälkeen. Ainoa teetetty toimitus oli vanteiden alumiini hitsaus ja maalautus. Muuten itse väännetty.
Dietrich RS puskuri, Jom helmat, Eibach -50 mm jouset, Spax iskarit, hälyt, Boge kaasuiskarit, Borbet T 9x16 vanteet, lukkopultit, lohkolämppäri sisähaaroineen, vanteenkorjaus, rengastyöt, moottoriöljyt, öljynsuodin, vaihteistoöljyt, ilmansuodin, alustamassa, kotelomassa, spraytölkki autonväriä, bitumimatto 5 mm, rele 4 kpl, starttimoottori, kaasujousi konepeltiin, kangaslattiamatot, hiontaväri spray, kitti ,pohjamaali, antenni + peilikolmiot, hiomapaperit, ,FK takahelma, maalautus, muutama tunti omaa aikaa. Lisäksi sitten popit joka on ihan oma lukunsa se.
Viimeksi muokannut Levis, 30.9.2004 19:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
korjasit sen viimeisen asia joka hivenen häiritsi
Tuo palikka on ollut tallissa jo monta kuukautta mutta en ole viitsinyt vaan sitä asentaa. Kuvittelin hankalammaksi.
Tuossa hieman sivummasta. Täytys pestä toi auto ja ottaa pari tyylikkäämpää kuvaa muistoksi sitten jos joskus luopuu siitä.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Pohj ... 20sivu.jpg
Viimeksi muokannut Levis, 30.9.2004 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole kerinnyt kuviakaan napsimaan kun töissä pitää olla. Se pistoke on vielä mustana siinä kromimerkin keskellä upotettuna pinnan tasalle, mutta en tiedä aionko sitä edes maalata hopeiseksi vain jätänkö sen niin. Rikkoo härskisti nyt sen merkin muodot. Ja eipä meitin mutsia se niin kiinnostakaan. Kunhan joku on!
Siinä olis reilusti uusia kuvia. Pari hyvääkin joukkoon on eksynyt.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Uusia/
Golffin pistoke kuvia.
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/G ... istoke.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/G ... stoke2.jpg
Pistokkeen yläkulmista tuli hieman liikaa otettua pois tavaraa, mutta ei sitä huomaa normaalista näkökulmasta.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Uusia/
Golffin pistoke kuvia.
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/G ... istoke.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/G ... stoke2.jpg
Pistokkeen yläkulmista tuli hieman liikaa otettua pois tavaraa, mutta ei sitä huomaa normaalista näkökulmasta.
-
- -
-
- -
Dartin maalaus aikoinaan tuli eräälle maalaamolle kalliiksi....
Eka kerta, kiertoilma ei toiminu(tjsp), auto täynnä roskia, mutta ei yhtään valumaa :)
Viikko hiontaa...
Toinen kerta, kiertoilma toimi, mutta maalari unohti laittaa lämmityksen päälle, koko auto valu ylhäältä alas saakka. Ei ollu roskia :))
Maalaamon porukka hioi auton seuraavaksi, kun itellä ei sormet enään kestäny.
Kolmas kerta onnistui :)))
Eka kerta, kiertoilma ei toiminu(tjsp), auto täynnä roskia, mutta ei yhtään valumaa :)
Viikko hiontaa...
Toinen kerta, kiertoilma toimi, mutta maalari unohti laittaa lämmityksen päälle, koko auto valu ylhäältä alas saakka. Ei ollu roskia :))
Maalaamon porukka hioi auton seuraavaksi, kun itellä ei sormet enään kestäny.
Kolmas kerta onnistui :)))
Mun Ascona on maalattu samassa paikassa ja siitä tuli kyllä kerralla ihan hyvä. Nyt on vaan osunut enemmän ja vähemmän huonoa tsäkää. Suurimmat murheet aiheutti tuo maalin huono peittävyys.
Vikalla käyttö kerralla eivät maalanneet onneksi enää. Kliinerillä poistivat huonosta peittelystä johtuen pari sumujälkeä. Tulihan toi auto niille kyllä hieman kalliiksi...
Milläs muuten kannattas laseista poistaa maalisumua? Taitaa olla mun omia sumutuksiakin niihin hieman mennyt. Huomasin vaan toissapäivänä ku aurinko paistoi pitkästä aikaa. Jättääkö kliineri(vaha) jotain kalvoa vai puhdistasko se? Sivulaseissa ei niin väliä kyllä vaikka kalvoa jäis, mutta tuulilasiin ei tarvis moista jäädä!
Vikalla käyttö kerralla eivät maalanneet onneksi enää. Kliinerillä poistivat huonosta peittelystä johtuen pari sumujälkeä. Tulihan toi auto niille kyllä hieman kalliiksi...
Milläs muuten kannattas laseista poistaa maalisumua? Taitaa olla mun omia sumutuksiakin niihin hieman mennyt. Huomasin vaan toissapäivänä ku aurinko paistoi pitkästä aikaa. Jättääkö kliineri(vaha) jotain kalvoa vai puhdistasko se? Sivulaseissa ei niin väliä kyllä vaikka kalvoa jäis, mutta tuulilasiin ei tarvis moista jäädä!
-
- -
Ohisumut lähtee lasista parhaiten uudella katkoveitsenterällä. Kannattaa kokeilla, eikä tuu naarmuja!! Levis: DeBeerin peittävyydestä yks henk.koht. kokemus, Orkkua maalatessani DeBeerin lamborghinin oranssi massa (1.8 L) = 3.6l maalausvalmiina, riitti puoleenväliin autoa.. Vitutuspäissäni mixasin PPG:n purkeista metallihohto/helmiäisvihreen ja koko auton maalaamiseen ympäriinsä meni 2.5L ohennettua massaa.. Eli taitaa laatukin jotain plussia tarjota..
Vai ei DeBeer oikein vakuuta? No ei se muakaan vakuuttanut. Harmaata pohjamaalia tuo vihreä ei ainaakaan peitä yhtään. Mustan olisi varmaan peittänytkin?
Vai lisää pakoputkenpäitä vaatis? No niitä ei tule koska se vaatisi puskimen maalautuksen. Tuo toinen ulostulo lyhenee kyllä vielä kunhan teen tuon putkiston uusiksi. Täytyy mennäkin tänään kyselemään rosteriputken hintaa. Pari mutkaa ja ainakin 2 m suoraa putkea. Jos on kovin kallista tavalliseen putkeen verrattuna niin sitten otan tavallista. On varmaan helpompi hitsatakin.
Vai lisää pakoputkenpäitä vaatis? No niitä ei tule koska se vaatisi puskimen maalautuksen. Tuo toinen ulostulo lyhenee kyllä vielä kunhan teen tuon putkiston uusiksi. Täytyy mennäkin tänään kyselemään rosteriputken hintaa. Pari mutkaa ja ainakin 2 m suoraa putkea. Jos on kovin kallista tavalliseen putkeen verrattuna niin sitten otan tavallista. On varmaan helpompi hitsatakin.
Itsekin tarvisin putkea, mutta ei oikein tiedä mistä lähtisi kyselemään. Täytynee ostaa varmaan sellasta Simonssin tai vastaavan suoraa putkea ja valmiita mutkia jos ei löydy toista vaihtoehtoa. Onkohan kellään kuvastoa esim. AD-varaosille ja viittis kattoa mitä sellanen 1,5-2 m rosterinen 2,5" putki mahtaa maksaa jos sellanen löytyy. Oman kuvaston heitin joku aika sitten roskiin...
Edit: Puhdistin tänään nuo maali roiskeet pois laseista. Hyvin lähti kliinerillä. Isoimmat köntit tapettiveitsen terällä. Nyt auto on maalinpuolesta hyvässä kunnossa ja muutenkin siisti. Ostakaa joku?
Edit: Puhdistin tänään nuo maali roiskeet pois laseista. Hyvin lähti kliinerillä. Isoimmat köntit tapettiveitsen terällä. Nyt auto on maalinpuolesta hyvässä kunnossa ja muutenkin siisti. Ostakaa joku?
Itsekin tuota putkea aattelin ja tulin siihen tulokseen,että tsi... Ja on nuo tavalliset putket sen verran halvempia,että teen niistä.Tossa muutama hinta esim-> http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu48.html
Vielä kun joku viisas kertoisi mistä vaimentimet,kun en mitään supersprintin 500e pönttöjä osta. Ihan siitä syystä,ettei perse kestä...
Vielä kun joku viisas kertoisi mistä vaimentimet,kun en mitään supersprintin 500e pönttöjä osta. Ihan siitä syystä,ettei perse kestä...
Vilaiseppas täältä, ei ainakaan pahan hintaisia. Kaverilla on tälläinen pömpeli E kadetissa ja laatu on ainakin hyvä, eikä äänetkään ole yhtään hassumman kuuloiset.
Edit: Samat pöntöt löytyivät näköjään myös tältä foorumilta, klik.
Tympäännyin irtonaiseen käsijarrun päälimuoviin ja korjasin sen patentilla. Jäi aina takinhihaan kiin ja putos lattialle. Sen saa tarvittaessa irtikin vielä etten kuitenkaan liimannut sitä. Tein neljä reikää siihen aivan päätyyn ja pujotin nippusiteen niistä läpi ja kiristin sen kahvan ympärille. Musta kun on väriltään niin ei sitä korjausta edes huomaa mustalla n.siteellä. Jos jotain kiinnostaa ja on tarvetta kuvalle niin se järjestyy.
Siinä olis kuvaa. Nippusiteen kokoiset viillot vaan. Muovikin on pehmeää ja näin ollen ei halkea helposti. Ylhäältä päin ei edes huomaa korjausta. Sauma/kiristin osoittaa tietenkin vielä alaspäin. Hyvä näin. Kauan tuosta kärsin ku se irtoili. 10 min meni sitten suunnittelussa/korjaamisessa. Miksen siis tehnyt tuota jo vuosi sitten..?
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... haalla.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... 4ll%e4.jpg
Käsittenlin tänään Autoglymin nahkanhoitoaineella penkit ja ovipahvit. Kävin AtomicShopista hakemassa. Täytyy sanoa, että kannattava ostos. Eukkokin huomas eron, ainakin hajusta! : )
ps. seuraava postaaja taitaa saada sanoa EKA!
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... haalla.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... 4ll%e4.jpg
Käsittenlin tänään Autoglymin nahkanhoitoaineella penkit ja ovipahvit. Kävin AtomicShopista hakemassa. Täytyy sanoa, että kannattava ostos. Eukkokin huomas eron, ainakin hajusta! : )
ps. seuraava postaaja taitaa saada sanoa EKA!
Palaa sivulle “Projektiosasto”