Golf mk3 2.0 avo ->>> 2.8 vr6...
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 2.0 avo ->>> 2.8 vr6...
Onko kukaan tehnyt (normi golffi käy tietysti kanssa).
Muutokset? Avossa ei ABS ja vr6 kaiketi kaikissa...
Avo -95 vähäpäästöinen ja vr6 -97 vähäpäästöinen myös, mutta ABS varusteltu.
Manuaali vs automaatti, sopivuus?
Vastauksilla ei ole kovin suurta kiirettä, mutta auton omistaja lähtee joukkoihin vuodeksi, tänä aikana auto tarvitsee rakentaa uusiksi - kuitenkin vakion oloiseksi. =)
Muutokset? Avossa ei ABS ja vr6 kaiketi kaikissa...
Avo -95 vähäpäästöinen ja vr6 -97 vähäpäästöinen myös, mutta ABS varusteltu.
Manuaali vs automaatti, sopivuus?
Vastauksilla ei ole kovin suurta kiirettä, mutta auton omistaja lähtee joukkoihin vuodeksi, tänä aikana auto tarvitsee rakentaa uusiksi - kuitenkin vakion oloiseksi. =)
Tuollainen 1.8->VR6 konversio löytyy kilvistä yksi Suomesta, joten on mahdollista. Eri asia sitten oliko vaan ko. konttorin hairahdus kun eivät erottaneet, että avo täysin oma korinsa. Mutta on siis mahdollista ja todistettavasti tehty. Auton omistaa pitkän linjan vw-harrastaja, joten ainakin ko auto on kunnolla tehty, sen verran kun itse miestä tunnen. Hän varmaan itse voi komentoida lisää, jos haluaa. Tarkkakorvainen Bugrunin kävijä kuuli auton reissussa..;)
No tuollaista Saksan Cabriolet VR6:sta tuskin siis kilpiin Suomessa saa, vai osaako ko joku sanoa varmasti?
Seuraava kysymys: Menneekö tuollainen 2.0 115.hp Gti kone heittämällä nuhapumpun 1,8 55.kW tilalle? Eli onko vaihteisto, vetarit jne samanlaisia niin että joutuis vaan pelkän koneen, putkiston ja ecun vaihtaan?
Seuraava kysymys: Menneekö tuollainen 2.0 115.hp Gti kone heittämällä nuhapumpun 1,8 55.kW tilalle? Eli onko vaihteisto, vetarit jne samanlaisia niin että joutuis vaan pelkän koneen, putkiston ja ecun vaihtaan?
Ei kait muuta kuin, että inssi pitää umpikoppaista gti:tä sopivanaverrokkiautona (tästähän tässä topicissa on jo juteltukin)...Ja alusta, jarrut yms tarvittava vastaavat sitä...
Tietty paperit koneen alkuperästä yms dokumentaatio pitää olla kunnossa.
Sillähän se selviää kun käy asiasta konttorilla juttelemassa...
Tietty paperit koneen alkuperästä yms dokumentaatio pitää olla kunnossa.
Sillähän se selviää kun käy asiasta konttorilla juttelemassa...
Suomessa on ainakin yksi VR6-koneinen III-avo, kilvissä, leimattuna ja ihan laillisesti vieläpä. Sijaintipaikka on jossain Lempäälän korkeudella, jos en ihan väärin muista. Ei ongelmia saada kilpiin, jos muutokset vastaavat umpimallin eroja. Eli nähtävästi nämä käsitetään samaksi mallisarjaksi, umpi ja avo.
Varmistin tuon konntorilta ja homma on todellakin niin että avo ja umpikorinen luetaan samaksi malliksi. Eli Avoon saa silloin laittaa 2,9VR koneen kunhan alusta ja muut vastaa tuota konetta, lisäksi moottirista pitää olla dokumentit kunnossa kuten päästölaput.
Tuo 1,8T menee siis tuon mukaan heittämällä tehojen sisään ja ottaa vaikka VR6:sta verrokkijarrut ja alustan.
Tuo 1,8T menee siis tuon mukaan heittämällä tehojen sisään ja ottaa vaikka VR6:sta verrokkijarrut ja alustan.
Varmistin tuon konntorilta ja homma on todellakin niin että avo ja umpikorinen luetaan samaksi malliksi. Eli Avoon saa silloin laittaa 2,9VR koneen kunhan alusta ja muut vastaa tuota konetta, lisäksi moottirista pitää olla dokumentit kunnossa kuten päästölaput.
Tuo 1,8T menee siis tuon mukaan heittämällä tehojen sisään ja ottaa vaikka VR6:sta verrokkijarrut ja alustan.
Tuo on asia joka näin epäselvässä/arveluttavssa tilanteessa kannattaa pyytää kirjallisena ennenkuin aloittaa projektin.
kv auto missä % olis pitänyt täyttyä kanta-autonpöytäkirjaa tehtäessä vuonna -96 kun pöytäkirjaan oli merkattu lohko mikä siellä ei ollut alkuperäisenä ollut (alkuperäinen oli kaasari kun nykyinen oli ruisku)
uusi (se nykyinen) oli kuitenkin merkattu kanta-auton pöytäkirjaan, mutta ei viety aken tietoihin, ostin auton monta omistajaa vaihtaneena jobbarilta ja pari katsastusta myöhemmin katsastusmies huomasi ettei lohkosarjanro ja aken tieto täsmää, homman piti olla ihan selvä kun sain tuon kanta-autonpöytäkirjan että se oli päästetty läpi ja kyseisen paikan pomo vielä lupasi että homma on sillä selvä mutta ake (trafi) vihelsi homman poikki ja ilmoitti asenteella
"ei meitä kiinnosta penniäkään mitä ne siellä sählää, me päätetään millä siellä teillä ajetaan ja tuolla autolla ei ajeta enää metriäkään piste."
hain tietenkin sitten korvauksia katsastuskonttorista mutta luonnollisesti sain heidän lakimiehen päätöksen missä heitäkään ei kiinnosta pätkääkään mun korvausvaatimukset ja hae korvaukset siltä jobbarilta... joka oli todennäköisesti kuollut maksakirroosiin 5 vuotta sitten. alko olla siinä vaiheessa niin paljon vaikeuksia ettei vaan enää ollut voimia alkaa enempää tappelemaan, nyt auto odottaa sopivaa koria mistä aloittaa jumppa uudelleen =)
nim. ei sitä kerrasta opi..
uusi (se nykyinen) oli kuitenkin merkattu kanta-auton pöytäkirjaan, mutta ei viety aken tietoihin, ostin auton monta omistajaa vaihtaneena jobbarilta ja pari katsastusta myöhemmin katsastusmies huomasi ettei lohkosarjanro ja aken tieto täsmää, homman piti olla ihan selvä kun sain tuon kanta-autonpöytäkirjan että se oli päästetty läpi ja kyseisen paikan pomo vielä lupasi että homma on sillä selvä mutta ake (trafi) vihelsi homman poikki ja ilmoitti asenteella
"ei meitä kiinnosta penniäkään mitä ne siellä sählää, me päätetään millä siellä teillä ajetaan ja tuolla autolla ei ajeta enää metriäkään piste."
hain tietenkin sitten korvauksia katsastuskonttorista mutta luonnollisesti sain heidän lakimiehen päätöksen missä heitäkään ei kiinnosta pätkääkään mun korvausvaatimukset ja hae korvaukset siltä jobbarilta... joka oli todennäköisesti kuollut maksakirroosiin 5 vuotta sitten. alko olla siinä vaiheessa niin paljon vaikeuksia ettei vaan enää ollut voimia alkaa enempää tappelemaan, nyt auto odottaa sopivaa koria mistä aloittaa jumppa uudelleen =)
nim. ei sitä kerrasta opi..
Vielä tähän topicciin niin tulevaisuuden suunnitelmissa olisi korvata tuo AAM 1,8 todellakin 1.8T:llä ja ajattelinkin aloittaa tekniikan päivittämisen jarruista vastaavaksi.
Mitä jarru osia ja mistä VW mallista pitäisi käyttää jos haluaisi pitää tuon 4*100 jaon?
Helpoinhan olis ottaa vaikka VR6:sta jarrut mutta sitten pulttijako on eri ja menneepi sitten varmasti vanteet uusiksi.
Mitä jarru osia ja mistä VW mallista pitäisi käyttää jos haluaisi pitää tuon 4*100 jaon?
Helpoinhan olis ottaa vaikka VR6:sta jarrut mutta sitten pulttijako on eri ja menneepi sitten varmasti vanteet uusiksi.
G60:n 280x22mm levyt ja muutoin vr6/gti -osat. Ei ole vielä omaa kokemusta, mutta sellaisia puheita on ollut että niillä homma onnistuisi.
edittiä sen verran, että varmimmin käy mk3 gti:n jarrusatulan kannake koska gti:n levy on myös 280mm kun vr6:ssa se on 288. Joku muu voisi tietää, onko niissä raudoissa eroa... satulat on kuitenkin samat.
edittiä sen verran, että varmimmin käy mk3 gti:n jarrusatulan kannake koska gti:n levy on myös 280mm kun vr6:ssa se on 288. Joku muu voisi tietää, onko niissä raudoissa eroa... satulat on kuitenkin samat.
Alkupään veeroissa on ollut 280mm Lucas-satulat ja jälkimmäisissä 288mm Atet. Corradon / Golfin G60-levy on 4x100 -jakoinen ja käy tuohon kokoonpanoon.
Oletko jo lukaissut tämän?
Oletko jo lukaissut tämän?
Mites nuo takajarrut?
Onko VR6/Gti taka levyt samanlaiset ja kokoiset kuin em.2.0 nelipulttisessa golfissa?
Kaipaisin samanlaista vinkkiä takajarruille kuin noille etujarruille.
Ostoon lähti jo etujarrupalikkaa ja mietinnässä onkin että kumman tekniikan kanssa sitä lähtis soheltamaan: 150.hp 2.0 16V kone vai 1,8t AEB kone. Itse kun en ole yhtään kone swappia tehnyt niin sitäkin mietin että tuo 2.0 16V vois olla helpompi vai onko tämä vain kuvitelmaa?
Jarrut ja alustan teen kuitenkin VR6 vastaaviksi eli silloin menneepi moni eri tekniikka tarvittaessa.
Onko VR6/Gti taka levyt samanlaiset ja kokoiset kuin em.2.0 nelipulttisessa golfissa?
Kaipaisin samanlaista vinkkiä takajarruille kuin noille etujarruille.
Ostoon lähti jo etujarrupalikkaa ja mietinnässä onkin että kumman tekniikan kanssa sitä lähtis soheltamaan: 150.hp 2.0 16V kone vai 1,8t AEB kone. Itse kun en ole yhtään kone swappia tehnyt niin sitäkin mietin että tuo 2.0 16V vois olla helpompi vai onko tämä vain kuvitelmaa?
Jarrut ja alustan teen kuitenkin VR6 vastaaviksi eli silloin menneepi moni eri tekniikka tarvittaessa.
Re: Golf mk3 2.0 avo ->>> 2.8 vr6...
Nostetaampa aihetta.
1.8T:n muutoskatsastus cabiin ajatuksissa. Joidenkin lähteiden mukaan alusta rinnastetaan samaksi umpikorisen kanssa ja joidenkin lähteiden mukaan ei, tiedän tällaisen muutettaneen tällä verukkeella ihan lähiaikoinakin. Muutaman katsastusmiehen kanta on saatu, ja vielä odotetaan kantaa Traficom:n tarkastajalta. Tieto esimerkkiautosta olis kiva.
Mikä tahansa syventävä tieto on tervetullutta! Spekulointia ei tarvita vaan ihan oikeaa tietoa. Paras olisi, jos saisin kontaktin tällaisen laitteen omistavaan tai muutoskatsastaneeseen henkilöön. Mitä nopeammin, sitä parempi :)
KIITOS!
1.8T:n muutoskatsastus cabiin ajatuksissa. Joidenkin lähteiden mukaan alusta rinnastetaan samaksi umpikorisen kanssa ja joidenkin lähteiden mukaan ei, tiedän tällaisen muutettaneen tällä verukkeella ihan lähiaikoinakin. Muutaman katsastusmiehen kanta on saatu, ja vielä odotetaan kantaa Traficom:n tarkastajalta. Tieto esimerkkiautosta olis kiva.
Mikä tahansa syventävä tieto on tervetullutta! Spekulointia ei tarvita vaan ihan oikeaa tietoa. Paras olisi, jos saisin kontaktin tällaisen laitteen omistavaan tai muutoskatsastaneeseen henkilöön. Mitä nopeammin, sitä parempi :)
KIITOS!
Re: Golf mk3 2.0 avo ->>> 2.8 vr6...
p0wer kirjoitti:Nostetaampa aihetta.
1.8T:n muutoskatsastus cabiin ajatuksissa. Joidenkin lähteiden mukaan alusta rinnastetaan samaksi umpikorisen kanssa ja joidenkin lähteiden mukaan ei, tiedän tällaisen muutettaneen tällä verukkeella ihan lähiaikoinakin. Muutaman katsastusmiehen kanta on saatu, ja vielä odotetaan kantaa Traficom:n tarkastajalta. Tieto esimerkkiautosta olis kiva.
Mikä tahansa syventävä tieto on tervetullutta! Spekulointia ei tarvita vaan ihan oikeaa tietoa. Paras olisi, jos saisin kontaktin tällaisen laitteen omistavaan tai muutoskatsastaneeseen henkilöön. Mitä nopeammin, sitä parempi :)
KIITOS!
Oliko Trafista jo saatu tietoja? Hieman tuo muutos (--> VR6) kiinnostaisi itseäkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa