nestekytkimen ilmaus mk-3

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

nestekytkimen ilmaus mk-3

ViestiKirjoittaja hanski » 22.4.2016 19:48

nettiä lukemalla löytyy niin monta mielipidettä, kuin tapaakin, ilmata nestekytkimen sylinteri.
toisten mielestä ainut oikea tapa on irroittaa työsylinteri ja nostaa se ilmauksen ajaksi nestesäiliön yläpuolelle, tosin onhan jarrusylinteritkin reilusti nestesäiliön alapuolella?

jotkut ilmaa kytkimen vaan polkemalla kytkinpoljinta ilmausruuvi auki, toiset taas jarrujen ilmauksen tapaan, eli poljetaan painetta, pidetään poljin pohjassa, avataan ilmausnippa, suljetaan ilmausruuvi ja kytkin poljin ylös...

tapoja on siis monia.
autona 3-korinen golf.

RalliSopuli
-
Viestit: 3
Liittynyt: 19.6.2010 15:43

Re: nestekytkimen ilmaus mk-3

ViestiKirjoittaja RalliSopuli » 22.4.2016 19:59

Itse ilmasin vasta yhdestä kököttimestä takaisku venttiilin avulla.. Eli sylinterin päähän letku jossa on takaisku. Sitten ruuvi auki ja pumpata kytkintä niin kauan kun ei tule enää ilmaa ja nestepintaa kannattaa tarkkailla että riittää säiliössä!

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

Re: nestekytkimen ilmaus mk-3

ViestiKirjoittaja tttalja » 23.4.2016 23:29

Joko tuolla yksitieventtiilillä, tai sitten tuuttaat työsylkän ilmausnipasta ruiskulla tavaraa säiliöön päin. Kyllä se tosin pumppaamallakin ilmaantuu.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: nestekytkimen ilmaus mk-3

ViestiKirjoittaja jaketech » 25.4.2016 20:12

koskaan ei oo tarvinut pumpaamalla ilmata, painovoima tehnyt tehtävän.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

Re: nestekytkimen ilmaus mk-3

ViestiKirjoittaja ifa » 27.4.2016 12:44

Painetta säiliöön ja nippa auki. Nopein ja helpoin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa