Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt on mietitty kaikkea hauskaa. Mietin jos ultraleggerat ja Mg vanteet malaais kuitenkin valkoiseksi. Kultainen muistuttaisi liikaa keltaista ja ruotsinlipun väritystä...
Mietin myös minkä väriseksi pinkit pitäisi sutia...Vihjeitä ja ehdotuksia saa antaa.
Myös takaluukkua on mietitty, eli täysin kliiniksi tai sitten mk5 merkillä.
Konepeltiin pitäisi tehdä pieni notsi heti syylarin jälkeen eli pikkasen taivuttaa etureunaa alas, että syylärin jälkeen tulisi alipaine ja jäähdytys paranisi.
Haldexiin pitäisi laittaa sininen palikka ja lukko.
Kojelautaan pitäisi keksiä jotakin hauskaa, verhoiluttaa se katon kanssa ja tietenkin jonkinlaisia kaaria pitäisi miettiä. Onkohan nuo kaaret kuinka sallittuja ja mitäköhän niistä pitäisi tietää?
Mietin myös minkä väriseksi pinkit pitäisi sutia...Vihjeitä ja ehdotuksia saa antaa.
Myös takaluukkua on mietitty, eli täysin kliiniksi tai sitten mk5 merkillä.
Konepeltiin pitäisi tehdä pieni notsi heti syylarin jälkeen eli pikkasen taivuttaa etureunaa alas, että syylärin jälkeen tulisi alipaine ja jäähdytys paranisi.
Haldexiin pitäisi laittaa sininen palikka ja lukko.
Kojelautaan pitäisi keksiä jotakin hauskaa, verhoiluttaa se katon kanssa ja tietenkin jonkinlaisia kaaria pitäisi miettiä. Onkohan nuo kaaret kuinka sallittuja ja mitäköhän niistä pitäisi tietää?
Ei ole tarkoitus mitään subarun skooppeja tai pulkkia lätkiä pellille, mahdollisimman huomaaton ja edes pikkasen saisi ilman kiertämään. Kesällä oli ongelmana lämmön karkaaminen ruuhkassa. flektit ja kaikki toimi, mutta alle 70km/h flektit pyöri koko ajan. Villi veikkaus on, että konetila on liian tiivis pohjapanssareineen ettei ilma pääse kiertämään.
Jokin tälläinen
http://www.formula1-dictionary.net/Imag ... 20R8RS.jpg
Eli maksimissaan jäähdyttimen levynen ja 5cm syvyinen kuoppa jäähdyttimen ja koneen väliin.
Ihmettelen vain miten R pärjäilee Ausseissa yms missä on lämmintä, tosin jotkut ovat joutuneet teettämään custom-jäähdyttymiä. On myös kumma kun R turbot eivät tunnu kärsivän lämpöongelmista.
Jokin tälläinen
http://www.formula1-dictionary.net/Imag ... 20R8RS.jpg
Eli maksimissaan jäähdyttimen levynen ja 5cm syvyinen kuoppa jäähdyttimen ja koneen väliin.
Ihmettelen vain miten R pärjäilee Ausseissa yms missä on lämmintä, tosin jotkut ovat joutuneet teettämään custom-jäähdyttymiä. On myös kumma kun R turbot eivät tunnu kärsivän lämpöongelmista.
Hyvä kysymys reynolds....Ehkä se on sen tiiviin pohjapanssarin syytä ;) Ei ole keittänyt mutta ei se kyllä pitkällä ole ollut. Pari kertaa on joutunut ajamaan sivuun ruuhkassa kun lämmöt on olleet 107 luokkaa ja nousussa. 102 pitäisi olla maksimi mihin pääsisi päästä. tein kesällä pari testiä 1,5 h seisotus ja lämmöt oli vielä yli 90C mutta kun avasi pikkasen konepeltiä oli samalla ajalla lämmöt tippuneet 55C.
Persiisiin meinasin,
http://bwperformance.com/products/volks ... fferential
Tuollanen siis on tuo...
Pari ohjetta:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3350442
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1958789
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3463209
http://bwperformance.com/products/volks ... fferential
Tuollanen siis on tuo...
Pari ohjetta:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3350442
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1958789
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3463209
Viimeksi muokannut MTBE, 26.11.2012 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pieni on maailma. Missäköhän kaverisi oli bongannut tämän?
Siis mun kaveri tuntee Riffin =) aivan älytön löytöhän toi oli siihen hintaan.
Bongasin muuten piraatti ärrän lauantaina oiskohan ollut nyt Uudenmaankatu tai iso roba (ei pysty tarkkaan hahmottaa sijaintia päihtymystilan johdosta) erottui kivasti harmaasta massasta ja etulippakin näyttää luonnossa paljon fiksummalta kuin kuvissa =)
Lauantai päivästä pyörin töissä kyllä vähän joka puolella pääkaupunkiseutua, tosin illa kävin sitten baarissa :) Mietin jo, että olisi pitäny lätkästä ne ei homolla tavalla-tarrat ikkunoihin ja jättää se parkkiin Herkuleen eteen, mutten sitten kehdannut...
No ford on ford. Ei ole paljoa hajua mitä tollaset pyörii, mutta ihan siistin näkönen vekotin niin vanhaksi.
Ettei vain humalatila vaikuttanut pinkinlipan mieltymykseen? Eukotkin näyttää paljon kauniimalta pienissä päissään ja hämärässä :)
No ford on ford. Ei ole paljoa hajua mitä tollaset pyörii, mutta ihan siistin näkönen vekotin niin vanhaksi.
Ettei vain humalatila vaikuttanut pinkinlipan mieltymykseen? Eukotkin näyttää paljon kauniimalta pienissä päissään ja hämärässä :)
Pieni ongelma on vain ettei tahdo oikein mitään säväyttävää keksiä pinkin jälkeen. Kaikki ideat tuntuu jotenkin niin laimeilta.... Silti jotain hauskaa pitäisi keksiä.
The Golfia on vaivannut pieni sivuääni ja tänään ihmettelin sitä sitten.
Koko päivä meni siinä ja imusarjan vaihdosta huolimatta ääni oli jäljellä. No apulaite-teline on melkein irti. Eli taas kaikki auki ja kasaan, kunhan olis paikka....
Aika hauska ominaisuus tullut talviliukkailla. ESP rajoittaessa tehoa kuullostaa ihan rajottimelta. Eipä ole ennen kuulunut rpprprprprpprp ja jos oikein nopeasti katoaa pito, saattaa kuulua kovakin putkessa paukahtaminen. Ilmeisesti muilla R-kuskeilla ei tuota ongelmaa ole. Villi veikkaus ettei mk20 ESP ole ihan samanlainen kuin mk60 systeemi. Eikä mk20 ehkä käyttäydy samalla tavalla korkeilla tehoilla kuin mk60...
Mieleen on nyt virinyt ajatus jos nykyisen koneen siirtäis Bora varianttiin ja FSI R36 koneen laittaisi tilalle hb. Tosin se vaatisi lisäpainoja autoon ja henkilöluvun pienentämistä. Ainoa ongelma minkä tiedän on se ettei R36 ole kaiketi tehty manuaalilaatikolla...
Update: Konetta nostetaan suuremman maavaran saamiseksi ja se pohjapanssari lähtee keväisin jäähylle. Sen jälkeen pitäisi ilmaakin päästä virtaamaan. Lisäksi pari jäähdytintä lisätään vaihteeksi. Tilaongelma on mietitty sielä valmiiksi. Lisäksi on hieman mietitty muitakin modeja, muttei kaikesta tohdi täälä kertoa.
http://youtu.be/qE9saY-BHuU
Tuossa on pieni kooste koneenvaihdosta. Kaikkea mitä huomaa, ei sitten tarvitse sanoa ääneen =) http://www.youtube.com/watch?v=XIsG2An8tYs
The Golfia on vaivannut pieni sivuääni ja tänään ihmettelin sitä sitten.

Koko päivä meni siinä ja imusarjan vaihdosta huolimatta ääni oli jäljellä. No apulaite-teline on melkein irti. Eli taas kaikki auki ja kasaan, kunhan olis paikka....
Aika hauska ominaisuus tullut talviliukkailla. ESP rajoittaessa tehoa kuullostaa ihan rajottimelta. Eipä ole ennen kuulunut rpprprprprpprp ja jos oikein nopeasti katoaa pito, saattaa kuulua kovakin putkessa paukahtaminen. Ilmeisesti muilla R-kuskeilla ei tuota ongelmaa ole. Villi veikkaus ettei mk20 ESP ole ihan samanlainen kuin mk60 systeemi. Eikä mk20 ehkä käyttäydy samalla tavalla korkeilla tehoilla kuin mk60...
Mieleen on nyt virinyt ajatus jos nykyisen koneen siirtäis Bora varianttiin ja FSI R36 koneen laittaisi tilalle hb. Tosin se vaatisi lisäpainoja autoon ja henkilöluvun pienentämistä. Ainoa ongelma minkä tiedän on se ettei R36 ole kaiketi tehty manuaalilaatikolla...
Update: Konetta nostetaan suuremman maavaran saamiseksi ja se pohjapanssari lähtee keväisin jäähylle. Sen jälkeen pitäisi ilmaakin päästä virtaamaan. Lisäksi pari jäähdytintä lisätään vaihteeksi. Tilaongelma on mietitty sielä valmiiksi. Lisäksi on hieman mietitty muitakin modeja, muttei kaikesta tohdi täälä kertoa.
http://youtu.be/qE9saY-BHuU
Tuossa on pieni kooste koneenvaihdosta. Kaikkea mitä huomaa, ei sitten tarvitse sanoa ääneen =) http://www.youtube.com/watch?v=XIsG2An8tYs
Tullut vähän hulluja ajatuksia mieleen... Ainoa ongelma, etten tiedä kuinka laillisia on. Tällä hetkellä himoittaisi mk1 caddy johon tunkisi mk4 golfin kiisselin. Mielellään vielä haldexin, mutta se tuskin on laillista enään? Vai saisikohan sen vaihtamalla vetoomalla akseliston vahtvistamiseen tms?
https://www.youtube.com/watch?v=IkzJCx2mwh8
https://www.youtube.com/watch?v=IkzJCx2mwh8
^epäilen samaa.
Turinaa GT Caddystä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1049.0
-josta linkki esitteeseen:
https://picasaweb.google.com/1173493522 ... /CaddyCool
Ettei nyt olisi tullut vahingossa katsottua Golf mk1 GTi:tä eikä caddyä?
Turinaa GT Caddystä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1049.0
-josta linkki esitteeseen:
https://picasaweb.google.com/1173493522 ... /CaddyCool
Viimeksi muokannut Ike, 11.1.2013 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin tosiaan, nuo eivät olekkaan vähäpäästöisiä. Noihinhan saa tehdä sitten melkein mitä vain, kunhan ei ylitä teho/paino-suhdetta, 2,25L tai 114hp....
Esimerkiksi avk:lta tai Briteistä joku ARL tekniikka ja värkkäämään. Leimalle sitten pienemmillä paineilla teholapun kanssa.... Tosin en lämpene noille turboille yhtään. Olisi paljon kivempi laittaa iso vapari.
4 motion tekniikkaa tuskin tuonne saa laittaa. Etenkään kun noita ei tehtaalta ole tullut ikinä 4x4, ainoastaan joku 6x6 erikoismalli, vai onkohan sekin ite tehty.
Esimerkiksi avk:lta tai Briteistä joku ARL tekniikka ja värkkäämään. Leimalle sitten pienemmillä paineilla teholapun kanssa.... Tosin en lämpene noille turboille yhtään. Olisi paljon kivempi laittaa iso vapari.
4 motion tekniikkaa tuskin tuonne saa laittaa. Etenkään kun noita ei tehtaalta ole tullut ikinä 4x4, ainoastaan joku 6x6 erikoismalli, vai onkohan sekin ite tehty.
Ei lähtenyt oikein maanantai kovinkaan hyvin käyntiin. Toinen takapyöristä roikkui yli 45 asteen camberilla ja perse edellä pöpelikköön. En oikein tiedä mitä tapahtui. ESP päällä 30km/h mutkaan ja niin prse edellä katukivetykseen kun voi olla. Ei ollut käsijarrua tai kaasua mutkassa. Se vain lähti. No tulos on tässä:



En oo kyllä kuullut koskaan, että alkuperäinen tukivarsi olisi vaan napsunut poikki keneltäkään.
Kuvassakinhan on joku säädettävä versio, eli ei siis alkuperäinen.
Ja tapahtumien kulku kyllä viittaisi hieman siihen suuntaan, että tuon tukivarren pultti on napsahtanut poikki ja sitten on lähdetty. Toinen vaihtoehto tietty jotain matoja esim. perässä -> perä jumiin ja sit mennään. Näin kävi kaverille joskus, tosin takavetoisella. Ja tapahtumien jälkeen perä pyöri ja toimi taas ihan normaalisti. :)
Kuvassakinhan on joku säädettävä versio, eli ei siis alkuperäinen.
Ja tapahtumien kulku kyllä viittaisi hieman siihen suuntaan, että tuon tukivarren pultti on napsahtanut poikki ja sitten on lähdetty. Toinen vaihtoehto tietty jotain matoja esim. perässä -> perä jumiin ja sit mennään. Näin kävi kaverille joskus, tosin takavetoisella. Ja tapahtumien jälkeen perä pyöri ja toimi taas ihan normaalisti. :)
Käytiin kaupassakin. Turha ressi pois.
Tuosta se sitten lähti taas.
Vanteet on mielenkiiintoiset. Juuri pysyy kaarien sisäpuolella (7,5"), tosin 205/50-17 kanssa näyttävät ennemminkin 7". Vanteet on niin paksua materiaalia, ettei vakiopulttien pituus riitä. Vaatii 10mm pidemmät pultit.
Hyvin mahtuvat jarrutkin:
Tosiaan huomenna jotain vähän humorista, mitä nyt pinkkien jälkeen voi odottaakin. Kaikkia pinkkejä en ole kerennyt vielä autosta hävittää mutta kaikki aikanaan.

Tuosta se sitten lähti taas.

Vanteet on mielenkiiintoiset. Juuri pysyy kaarien sisäpuolella (7,5"), tosin 205/50-17 kanssa näyttävät ennemminkin 7". Vanteet on niin paksua materiaalia, ettei vakiopulttien pituus riitä. Vaatii 10mm pidemmät pultit.
Hyvin mahtuvat jarrutkin:

Tosiaan huomenna jotain vähän humorista, mitä nyt pinkkien jälkeen voi odottaakin. Kaikkia pinkkejä en ole kerennyt vielä autosta hävittää mutta kaikki aikanaan.
https://www.youtube.com/watch?v=uvdt1Q6v0r4
Tuo pyörittely loppu siihen kun auto laukasi crash sensorin ja otti abs, haldexin pois päältä. Meni ilmeisesti hieman sekaisin, kun mittaristo näytti sitä +160km/h pyöriessä.
Tuo pyörittely loppu siihen kun auto laukasi crash sensorin ja otti abs, haldexin pois päältä. Meni ilmeisesti hieman sekaisin, kun mittaristo näytti sitä +160km/h pyöriessä.
Kylläpäs jengi ihmettelee, niin että hävettää auton sisällä. Eikö ihmiset ole ennen numeroita nähneet?
Se on ihan vaan myötähäpeää se ihmettely... Usko pois, noi numerot on vielä naurettavampaa kuin ne pinkit osat. Ota ihan oikeasti pois. Miksi tämä mielenkiintoinen projekti pitää raiskata aina jollain pienillä amis virityksillä?
Mietityt ja fiksusti asetellut ja sopivan överit tarrat varmaan sopisikin valkea vannelookiin, mutta nuo tarrat ei nyt mun mielestä tuota määritelmää millään muotoa täyttäneet.
Muutoin nosta hattua moisesta projektista taloyhtiön parkkipaikalla väsättynä. Tässä on kaiken kaikkiaan melkoinen harrastamisen leima. Pisteet siitä.
Muutoin nosta hattua moisesta projektista taloyhtiön parkkipaikalla väsättynä. Tässä on kaiken kaikkiaan melkoinen harrastamisen leima. Pisteet siitä.
Itseä miellytti ekan sivun eka kuva jossa alla Atheo:t, sitä en olis lähtenýt ulkonäköä muuttamaan.
Tekniikasta täytyy antaa täys kymppi.
Olishan se ollu härski sleepperi kun ei kukaan olis voinut aavistaa mikä tekniikka pellin alla lymyää, nythän sen voi sekoittaa mihinkä tahansa linjalta rullanneeseen R32:seen =)
Ja siitä vielä pisteet kun ottaa huomioon kuinka paljon vastatuulta projektiin on mahtunut!
Keep up good work, dude!
Tekniikasta täytyy antaa täys kymppi.
Olishan se ollu härski sleepperi kun ei kukaan olis voinut aavistaa mikä tekniikka pellin alla lymyää, nythän sen voi sekoittaa mihinkä tahansa linjalta rullanneeseen R32:seen =)
Ja siitä vielä pisteet kun ottaa huomioon kuinka paljon vastatuulta projektiin on mahtunut!
Keep up good work, dude!
En tiedä onko paha asia sitten sekoittaa linjalta tulleeseen R:ään. Epäilen että olisi enemmän lämpöongelmia vakio etupuskurilla. Sinne tuskin mahtuisi edes kunnolla hengittämään lisäjäähytkään.
Tosiaan nyt on kimppatalli joten nyt saa luvan loppua tuo pihalla ropaaminen. Koneella on nyt ajettu jo 19tkm. Olisi kaiketi fiksua ostella jokin pyhällä hengellä kulkeva kapistus. Autolle on pieniä visioita, mutta katsotaan nyt mitä sitten tuleepi. Tavalliseen tapaan taas jotain tyhmää ja älytöntä :) Mutta tarviiko autoilun olla niin vakavaa?
Kuullostaa, että perä olisi kohta antautumassa. Pitänee jossain kohdin tilailla vara perähässäkkä kaikkineen Briteistä. Jos saisi samalla muutakin kivaa lavalle. Voipi olla kesän homma tuo perä. Perä äänteli jo ennen tuota mälliä.
Onhan se vähän sliipperin näköinen, kun talvella ajelen vetokoukku paikallaan. Helpompaa tulla hinatuksi ojasta tai hinata bemareita. Iteltäni kun ei löydy lenkkia takaa. Äänet kyllä paljastaa aika helposti. Ainakin Mikko on rivien välistä sanonut niin.
Itse en oikein tykännyt Atheoista. Siis olivat ihan ok, mutta halusin jotain muuta. Nyt olisi kyllä mielessä jotkut 9,5" eteen ja taakse. Saapi nähä missä vaiheessa sen verran rahaa saisi kokoon. Vannekierros maksaisi mukavat 4-5 tonttua, tilausaikakin vaivaiset 4kk :) Jotenka tuskin kesäksi tulee.
Tosiaan nyt on kimppatalli joten nyt saa luvan loppua tuo pihalla ropaaminen. Koneella on nyt ajettu jo 19tkm. Olisi kaiketi fiksua ostella jokin pyhällä hengellä kulkeva kapistus. Autolle on pieniä visioita, mutta katsotaan nyt mitä sitten tuleepi. Tavalliseen tapaan taas jotain tyhmää ja älytöntä :) Mutta tarviiko autoilun olla niin vakavaa?
Kuullostaa, että perä olisi kohta antautumassa. Pitänee jossain kohdin tilailla vara perähässäkkä kaikkineen Briteistä. Jos saisi samalla muutakin kivaa lavalle. Voipi olla kesän homma tuo perä. Perä äänteli jo ennen tuota mälliä.
Onhan se vähän sliipperin näköinen, kun talvella ajelen vetokoukku paikallaan. Helpompaa tulla hinatuksi ojasta tai hinata bemareita. Iteltäni kun ei löydy lenkkia takaa. Äänet kyllä paljastaa aika helposti. Ainakin Mikko on rivien välistä sanonut niin.
Itse en oikein tykännyt Atheoista. Siis olivat ihan ok, mutta halusin jotain muuta. Nyt olisi kyllä mielessä jotkut 9,5" eteen ja taakse. Saapi nähä missä vaiheessa sen verran rahaa saisi kokoon. Vannekierros maksaisi mukavat 4-5 tonttua, tilausaikakin vaivaiset 4kk :) Jotenka tuskin kesäksi tulee.
Do diih. Nyt saa vanne ajatukset jäädä ja jotain muuta nyt.
Päättelyn tuloksena:
Ja sitten oem parkkitutkan ihmettelyä.
Sem tuloksena
Brown on maa.
White/gray K-line. Eli diagnoosiin
T16c/1+9 (black/blue)--> A20->fuse 5 (7,5A)
T16c/6 (TOINEN black/ blue)-> A87-> T5h/5 (near lower part of left A-pilar ELSA)



Päättelyn tuloksena:

Ja sitten oem parkkitutkan ihmettelyä.

Sem tuloksena
Brown on maa.
White/gray K-line. Eli diagnoosiin
T16c/1+9 (black/blue)--> A20->fuse 5 (7,5A)
T16c/6 (TOINEN black/ blue)-> A87-> T5h/5 (near lower part of left A-pilar ELSA)
Miten tuo sinun perä ääntelee?
Itse tuossa viime talvena purin omasta kulkineesta perän kummallisen paukkeen takia, mutta ei löytynyt 300tkm ajetusta perästä edes kunnollisia jälkiä kulumisesta, vaikka sitä on yritetty särkeä jo monta vuotta yli 500nm väännöllä. Joten uudet stefat ja nippuun, lopulta syylliseksi tuohon ääneen paljastui epämääräiseki töhnäksi kuivunut vaseliini veto-akseleiden sisänivelissä.
Itse tuossa viime talvena purin omasta kulkineesta perän kummallisen paukkeen takia, mutta ei löytynyt 300tkm ajetusta perästä edes kunnollisia jälkiä kulumisesta, vaikka sitä on yritetty särkeä jo monta vuotta yli 500nm väännöllä. Joten uudet stefat ja nippuun, lopulta syylliseksi tuohon ääneen paljastui epämääräiseki töhnäksi kuivunut vaseliini veto-akseleiden sisänivelissä.
Samaa oiretta oli munkin TT:ssä. Pumppu oli työntänyt jonkun tiivisteen läpi öljyä liittimeen(liittimeen johon tulee pumpun sähköt yms.) ja sen takia perä lonksotti kääntäessä.. Vian haun yhteydessä kun avasin liittimen, se oli täynnä öljyä, putsasin liittimen ja löin kasaan, ni pauke loppu hetkeks. Hommasin sit ihan suosiolla uuden pumpun ja sillähän tuo vika korjaantu.
-
- -
- Viestit: 119
- Liittynyt: 23.7.2003 15:34
Onneksi noita on 3 varalla, oli helppo kierättää...
Nyt on letkuja usittu, konetta korotettu, madallettu kesäkorkeudelle, jarruremppaa, sähköjä tehty, sumaria, maalausta pikkuosille jne...
Tulipahan tuokin vaihdettua sitten... Tukivarsi-casessa oli mennyt vähän kaikki enemmän tai vähemmän pieleen, isompi putki kolkotti koriin tai kardaaniin ja apurunkoon. Löysin ebaystä tuollasen varren 70€ suunnilleen ja posteja tuli 30€. Kilometreiksi ilmoitettiin 6800km joten ostin pois. Levykin oli mukana, lähes ilman kulumaa. Oli ihan priima kunnossa. No nyt on ainkin tuo kulma ja tukivarsi-sotkut korjattu. Autokin tuntuu paljon paremmalta käteen.
Päivitystä. Jarrut tsekattu läpi ja lyvyiski tuli EBC ja paloiksi ferrodo ds2500.
Konetta korotettiin 21mm, jotta saatiin öljypohja ylemmäs, poistettiin pohjapanssarin tarve ja lisättiin jäähdytystä eli ilman liikkuvuutta pohjan kautta, ei tarvitse nyt mitään konepeltejä leikellä. Toivottavasti.
Testi ettei vetarit osu koriin.
Tuli myös lisättyä "teini-valot". Muuttaa kivasti ilmettä vaikka eivät ole päällä ja istuttaa paremmin tummia etuvaloja keulalle. Japanin Bora R-linen tai vastaavan sumuvalopaketti.
Akku ongelmia 2x odysseus pc925 jotka korvasin sitten optiman isolla.
Tuo pleksi on väliaikainen, joten siitä on turha mussuttaa. Siihen tulee levy joka verhoillaan samalla kankaalla. On säätö ja huoltotoimenpiteitä varten.
Valitettavasti kaikista ei ole nyt kuvia tarjota.MM. imusarja on maalattu mustaksi, R36 puolanhatut....
On myös pakko myöntää ettei se termostaatillinen lisäöljyjäähdytin ole ihan turha. (Kuten täälä aikaisemmin jo neuvottiin). Se mitä olen nyt ajellut ja seuraillut olisi se tarpeen. Slamitin jääpäivillä muutamasta kierroksesta alkoi öljyt ja vedet nousemaan ylös. Vedet kävit 111C ja öljyt jo 130C.... Normaalissa ajossa pysyy rajoissa, mutta aktiivisemmassa ajossa nousee. Voin vain kuvitella miten nousee radalla. Pitäneen lisätä ostoslistalle sellainen, heti kuin budjetti sallii. Myös isompi jäähdytin vedelle olisi varmaan paikallaan, mikäli radalle ajattelee mennä. Tuskin oljynjäähdytin kovinkaan paljoa jäähdyttää vettä vaikka öljyn lämpö putoaisi veden +10C-->-10C vedestä...
Nyt on letkuja usittu, konetta korotettu, madallettu kesäkorkeudelle, jarruremppaa, sähköjä tehty, sumaria, maalausta pikkuosille jne...

Tulipahan tuokin vaihdettua sitten... Tukivarsi-casessa oli mennyt vähän kaikki enemmän tai vähemmän pieleen, isompi putki kolkotti koriin tai kardaaniin ja apurunkoon. Löysin ebaystä tuollasen varren 70€ suunnilleen ja posteja tuli 30€. Kilometreiksi ilmoitettiin 6800km joten ostin pois. Levykin oli mukana, lähes ilman kulumaa. Oli ihan priima kunnossa. No nyt on ainkin tuo kulma ja tukivarsi-sotkut korjattu. Autokin tuntuu paljon paremmalta käteen.
Päivitystä. Jarrut tsekattu läpi ja lyvyiski tuli EBC ja paloiksi ferrodo ds2500.

Konetta korotettiin 21mm, jotta saatiin öljypohja ylemmäs, poistettiin pohjapanssarin tarve ja lisättiin jäähdytystä eli ilman liikkuvuutta pohjan kautta, ei tarvitse nyt mitään konepeltejä leikellä. Toivottavasti.

Testi ettei vetarit osu koriin.
Tuli myös lisättyä "teini-valot". Muuttaa kivasti ilmettä vaikka eivät ole päällä ja istuttaa paremmin tummia etuvaloja keulalle. Japanin Bora R-linen tai vastaavan sumuvalopaketti.


Akku ongelmia 2x odysseus pc925 jotka korvasin sitten optiman isolla.




Tuo pleksi on väliaikainen, joten siitä on turha mussuttaa. Siihen tulee levy joka verhoillaan samalla kankaalla. On säätö ja huoltotoimenpiteitä varten.
Valitettavasti kaikista ei ole nyt kuvia tarjota.MM. imusarja on maalattu mustaksi, R36 puolanhatut....
On myös pakko myöntää ettei se termostaatillinen lisäöljyjäähdytin ole ihan turha. (Kuten täälä aikaisemmin jo neuvottiin). Se mitä olen nyt ajellut ja seuraillut olisi se tarpeen. Slamitin jääpäivillä muutamasta kierroksesta alkoi öljyt ja vedet nousemaan ylös. Vedet kävit 111C ja öljyt jo 130C.... Normaalissa ajossa pysyy rajoissa, mutta aktiivisemmassa ajossa nousee. Voin vain kuvitella miten nousee radalla. Pitäneen lisätä ostoslistalle sellainen, heti kuin budjetti sallii. Myös isompi jäähdytin vedelle olisi varmaan paikallaan, mikäli radalle ajattelee mennä. Tuskin oljynjäähdytin kovinkaan paljoa jäähdyttää vettä vaikka öljyn lämpö putoaisi veden +10C-->-10C vedestä...
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seuraava päivitys. Hioin kesävanteita ultraleggeroita, piti maalata valkoiseksi. Kas kummaa tälläinen löytyis sieltä. Eli nyt on kesävanteet ilmeisesti oikeasti kiire löytää...
Alkaa pikkusen ottaa tattia otsaan.

Alkaa pikkusen ottaa tattia otsaan.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No audifoorumilla yksi kaveri käytti jotain bbs kiekkoa siellä hitsattavana ja se onnistu ainakin, tuskin oz kovin kaukana siitä on materiaalina.
Kysymällä tuolta se selviää http://www.suomenvannekorjaus.fi/
Kysymällä tuolta se selviää http://www.suomenvannekorjaus.fi/
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa