1.6TD virityskeskustelu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

1,6td suuttimet

ViestiKirjoittaja jari k » 18.12.2009 21:19

Käykö 1,6 td,JR koneen suutinrunkoihin 1,6 tdic RA koneen suuttimet?ja toinen kysymys,oletteko joutunee laittamaan jarrupainesäätimen,kun olette muutoskatsastaneet 1.6 vaparista 1,6 td?tossa 1,6 GTD kun on vakiona kyseinen säädin?itsellä kyseinen kone.

Jak3
-
Viestit: 2760
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.12.2009 11:34

Samat 155bar suutinrungot JR/RA. Oma 1,3 -> 1,6 D -> 1,6TD ja ainoat muutokset jarruihin 9" tehostin sekä gti:n etujarrut. Tuon TD tekniikan luovuttajassa ei ollut edes isompaa tehostinta, saati sitte painesäädintä.

Eroavuustodistuksessa lukee suluissa golffin kohdalla jarrupainesäädin, jetoissa taitaa olla enemmänkin pakollinen ainakin -85 dieselissä näkyi olevan jo alunperinkin.

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

1,6td suuttimet

ViestiKirjoittaja jari k » 20.12.2009 20:46

Elikkä ei tartte laittaa säädintä.Minulle on tulossa vasta tuo eroavaisuustodistus vw maahantuojalta joulun jälkeen.Jarrut ei taida erota,kun jarrulevyn paksuudesta 1,6d on 10mm ja 1,6td,ssä 12 mm.Käykös sitten jarrusylinterit,jotka ovat 1,6d alkujaan,ja niihin vaihtaa vain nuo 12 mm levyt vai pitääkö vaihtaa nuo GTD,n jarrusylinterit?Muistelisin,että jossain vw kirjassa olisi lukenut,että alle 66kw koneissa ei olisi jarrupainesäädintä ollenkaan?Kiitokset Jak3 vastauksesta.

Jak3
-
Viestit: 2760
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.12.2009 21:53

Joo alle 66kw ei tarvi, siihen oisin vedonnut itsekin jos inssi olis alkanu mekastaa. Etujarrusatulat on 1,3/1,6D:ssä mallia VW1 ja levyt tosiaan 10mm, eli pitää vaihtaa satulatkin että mahtuu paksummat levyt. VW2 satuloihin sopiikin sitten suoraan gti:n jäähdytetty 20mm levy, jollaiset laitoin itsekin samalla kertaa kun piti ne uusia.

Eroavuustodistukseen löytyy linkki tästäkin keskustelusta varmasti jostain, en nyt ite jaksa kaivaa..

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

ViestiKirjoittaja jari k » 21.12.2009 16:19

No,onpa hyvä tietää,että satulat joutuu vaihtamaan.Samallahan siihen kannattaa laittaa nuo gti,n jäähdytetyt levyt.En löytäny mistään näiltä sivuilta sitä eroavaisuustodistusta,joten soitin sinne maahantuojalle.

Jak3
-
Viestit: 2760
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.12.2009 22:27

Joo ja muutoskatsastuksessa näytti inssikin tykkäävän ku näytin papereista että siellä on vielä astetta paremmat jarrut nokalla kuin edes vaaditaan. Motonetin varaosalista on näppärä just tuohon jarruosien erojen todistamiseen konttorilla. Levyt pitää olla ne vanhempiin gti:hin tarkotetut, eli kokoa 239x20mm.

Tulevasta tekniikasta pitää muuten olla jotain lappusia todisteena ettei ole varastettu tms, itsellä oli vanha kuitti moottorista edelliseen koriin ja vielä luovuttajan rek. ote.

Ihan vinkkinä kun tuoreessa muistissa viimekesältä nämä..

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

ViestiKirjoittaja jari k » 21.12.2009 22:52

Itsekkin ajattelin,että olisi varmaan hyvä olla jotain papereita luovuttajasta.Minulla on rekkariote kyseisestä GTD,stä,tein vielä omistajan vaihdon, ennen kuin vein kilvet konttoriille,ja sitten vielä olisi vw huoltokirja tämän luovuttaja kolffin rekkarinumerolla.Siitähän löytyy koneen koodi,vaihelaatikon yms.Tuo GTD oli niin mätä pohjasta,ettei kannattanut ruveta korjaamaan,kun minulla oli jo tuo parempi koppa.Kone on jo vaihdettu,vaihdelaatikko myös.Tulihan siitä pirteämpi nuilla vakio td,n osilla vaikka ei ole ruuvattu vielä yhtään.Cooleri on myös jo hankkittu,mutta laittelen vasta sitten,kunhan olen katsastanut tuolle td,n koneelle.Hyvää tietoa sinulta olen saanut Jak3.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 23.12.2009 15:49

Tiedustelisin mitä alustan osia tarttis vaihtaa kun 1.6 imudiesel mk1 Golfiin tuuppaa 1.9td;n keulille. Isommat takajarrusylinterit ja etujarrut toki vaihtoon, mutta tarvitseeko kallistuksenvakaajat olla ja onko ykkös GTi:ssä takanakin sellainen? Alusta on säädettävä. Välijäähdyttimen ku asentaa niin joutuu varmaan tehot mittauttamaan?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.12.2009 16:51

eipähän tuota itellä ainakaan jettaan ollu muuta tehty ku paremmat etujarrut. esim -84 -> caddystä sopivat etusatulat, kannakkeet, 239mmx12mm levyt ja niille palat mutta samalla vaivalla menee 239mmx20mm jäähytetyt levyt gtin paloilla :)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 23.12.2009 18:56

Eli ei tarvii olla kallistuksenvakaajaa vastatakseen GTi:tä?

Jak3
-
Viestit: 2760
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.12.2009 19:01

Jos haluat että se vastaa gti:tä, niin sitte vakaajat eteen ja taakse, samoten jarrupaineensäädin ja tehostin 9", + tietysti ne jäähytetyt laikat eteen ja taakse sen paineventtiilin takia isommat jarrusylinterit.

Jos TD:ksi 55kw (tai 59kw välijäähyn kans) niin ei tarvi muuta ku isommat etujarrut, takajarrut sunmuut menee semmosenaan. Tehostinki ois hyvä olla varulta tuo 9".

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 23.12.2009 23:09

Lasketaanko se välijäähdyttimen tuoma lisäteho jotenkin, vai joutuuko käyttään rullilla? Ajatuksena ei siis ollut laittaa mitään vakiojäähyä.
Onko 9" tehostinta ollut ykköskopassakin :O

Jak3
-
Viestit: 2760
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 24.12.2009 0:35

Alunperin ykköskopasta ei ole ic-mallia, mutta ainakin kaverilla meni tuollasella "tarvikemallisella" välijäähyllä d->td muutoskats. läpi ja inssi merkkasi otteeseen 59kw ja moottori RA.

GTI:ssä on 9" tehostin ykkösissäkin. Heittämällä menee.

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

ViestiKirjoittaja jari k » 8.1.2010 9:13

Käykö 1,6d etujarrusatulan kannakeisiin nuo 1,6GTD,n satulat,vai pitääkö nekin vaihtaa?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 8.1.2010 18:55

pitäs käydä

Danz1G
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.7.2009 14:30

ViestiKirjoittaja Danz1G » 24.1.2010 12:56

oisko kellään heittää kuvaa kakkiksen 1.6td imuputkesta? ja mittoja putken halkasijoista?

VOLEMAN
-
Viestit: 22
Liittynyt: 11.3.2010 22:14

ViestiKirjoittaja VOLEMAN » 11.3.2010 22:20

Ite käytin tänään 1,6tdic volen katastuksessa ja oli jäähy kiinni,sano et ota pois tai käytä rullilla ja ota lappu mukaan ni muutoskatastetaan,otin suosiolla pois,jos teho menee yli reilusti mikä on epätodennäköstä pelkällä jäähyllä,ni joutuu kuulema laittaa 3koppasen jarrut ja alustan:o

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 12.3.2010 17:56

Ei varmaan tarvitse uudemman auton jarruja laittaa. Riittää kun alustan osat vastaa samantehoista tai tehokkaampaa saman mallin versiota. Tokin siitäkin joutunee hakemaan todistuksia maahantuojalta.
Helpoin on toki säätää voimaa sen verran pienemmälle ettei tehot ole suuremmat kun vakiona. Vääntömomentilla ei ole väliä.

VOLEMAN
-
Viestit: 22
Liittynyt: 11.3.2010 22:14

ViestiKirjoittaja VOLEMAN » 12.3.2010 18:12

eli coolerin voi laittaa ja käyttää penkissä ahot mahd. pienellään ja sit käy muutoskatsastaa.ite ainakin laitan ton jäähyn ku saan katastettua,ei ne poliisit sitä tule huomaamaan,ku se on hyvin piilotettu:D

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 13.3.2010 22:38

Ehkä vähän väärään topicciin kirjotan, mutta kysynpähän. Mahtuuko 1,6l diesel pyörimään läpi jakohihnan katketessa vai ottaako männät ja venttiilit käsipäivää?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.3.2010 22:50

eipä taia omasta mielestä päästä vapaasti pyöriin. ainaski itsellä jossaki alakerrassa oman muistin mukaan ollu venttiilien kuvat

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 13.3.2010 22:52

Offina: Onko vapaasti pyöriviä dieseleitä edes olemassa? :o

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

tehostin kysymys

ViestiKirjoittaja jari k » 6.4.2010 20:38

elikkä olen vaihtanut G2 1,6 D--->1,6TD koneen ja olen vaihtanu jarrut vastamaan gti,tä.onkelma jarrutehostimessa.kun vaihdoin isomman 9" tehostimen niin nyt ei jarrupoljin yletäkkään jarrukatkaisiaan ollenkaan?jää noin 15 mm alas poljin. olisko pitäny vaihtaa se vanhan tehostimen kannake?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.4.2010 23:35

onkohan läpsähtäny poljin ylös asti kun olet irroittanu vanhan tehostajan. siitä löyty muistaakseni säätö että saa ottamaan oikein

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

ViestiKirjoittaja jari k » 7.4.2010 16:43

eihän poljin voi enää ylemmäs nousta, vaikka sen tangon irrottaa polkimen päästä,sehän on sitä jarruvalokakaisijaa vasten? mistä sitä voi säätää?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.4.2010 16:57

veät siitä katkaisimesta sitä tankoa ulospäin

edit: joku kikka siinä oli kyllä mutku muistais mikä. pari vuotta sitten itsellä oli sama vika

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

ViestiKirjoittaja jari k » 7.4.2010 18:40

joo,ei siitä tarvinnu kun vetää ulospäin tappia. kiitokset jarskiille neuvosta

leinoan
-
Viestit: 753
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 11.4.2010 15:53

^^ ei pyöri diisselit ns. vapaasti niinkuin opelit aikoinaan...

Kisko
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 28.4.2010 15:03

ViestiKirjoittaja Kisko » 29.4.2010 19:11

Ter!
Pitäis käydä Caddy katsastamassa 1,6TD koneelle (ei cooleria). Löytyisikö täällä joltain avuliaalta henkilöltä valmiiksi tarvittavia papereita jaettavaksi? En ainakaan hakemalla onnistunut löytämään. Tarvin kai sen todistuksen että Caddya on valmistettu sillä 1,8 bensakoneella (95hv) ja sen vastaavuustodistuksen jarruista? Apu otetaan kiitollisuudella vastaan :)

Jak3
-
Viestit: 2760
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.5.2010 16:56

Tulosta motonetin varaosalista caddyyn tarjottavista jarruista, sillä pitäis onnistua todistaa että jarrut samat kaikissa malleissa.

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 17.5.2010 18:22

Mites meneekö tuommonen 1.9TD(AAZ) ton 1.6D tilalle ihan suoraan, laatikko jäisi tosta 1.6? Entä Mitä katsastukseen on tehtävä? Auto on leimattu 1.6TDeelle

htm
-
Viestit: 402
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 18.5.2010 19:44

Riippuu autosta. Jos on Jetta tahi Golf -89 tai tuoreempi, niin menee hyvinkin suoraan. Vanhemmissa pientä säätöä sähköjen takia, liittimet ei käy suoraan jne. Jos taas on vaikkapa tölkki, niin voipi joutua vähän modaamaan...

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 18.5.2010 20:00

-87 jetta kyseessä, eli vissiin pientä säätöä vaatii.

htm
-
Viestit: 402
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 19.5.2010 22:35

Joo, pientä, mutta voit ratkoa ongelmia esim. vaihtamalla ylävesiletkun lähdön vanhasta moottorista jne.

Kytkinakselit taitavat olla samanlaisia kaikissa 020-laatikoissa? Viisaimmat voinevat varmistaa. Brokevw ei ainakaan kerro mitään eroavaisuuksista. Mutta noita välityksiä kannattaa miettiä. 4S:kin on aika lyhytvälityksinen diesel-moottorin jatkoksi mielestäni.

Muuta suurempaa huomioitavaa ei nyt tule äkkiä mieleen. Tai, no riippuu luovuttajasta, oletettavasti joku Vento/Golf?. Jäähdytin kannattaa vaihtaa isoon eli TD-malliseen. Vaparin pakoputkella et oikein pärjää (vielä pienempi kuin turboissa), sen joudut soveltamaan 1,6 TD:stä tms. Erityisesti downpipea joudut soveltamaan. Tai sit teet kerralla riittävän ison.

TD:n jarrut riittävät mainiosti, eli katsastukseen et joudu tekemään mitään.
Viimeksi muokannut htm, 20.5.2010 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 20.5.2010 11:50

1.6 D:ssä on eri jarrut kuin 1.6 TD:ssä (samat kuin 1.3, TD:ssä taas on samat kuin muissa 90-heppaisiin asti), eli jarrut pitää muuttaa vastaamaan vähintään 75 hv -tehoista Jettaa.
1.9 TD:ssä siis teho on tuo 75 hv, jonka mukaista vertailumallia on sovellettava.
Näyttäisi olevan GTI-jarrut myyntipalstalla myynnissä; turhaa päivittää vain tuskin havaittavasti parempiin TD:n jarruihin, mieluummin edes jäähdytetyt samalla vaivalla.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 28.5.2010 20:13

noniin, kehuttiin kovasti että vahvistettu 210mm kestää, mutta väitän toisin :) EI KESTÄNY. kestävempää vaihtoehtoa? koneena 1.9 aaz ja 020 4T laatikko jatkona. sintteri levyt miten kestäviä?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.5.2010 21:08

Kokeile nyt ensin vaikka tuplajousilla. Ja Sachsin osia oltava aina, ei mitään pilipalia, kun eivät ne kestä hyvin edes vakion moottorin kanssa...

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 28.5.2010 21:30

kun on jo sellainen sachs tuplajousilla oleva :D alkaa tehoja oleen tarpeeksi...

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.5.2010 21:39

02A kehiin ja siihen 228 mm kiinteä VP, Sachs Racing -asetelma ja VR6 levy. Jos ei tuplajousisysteemi pidä 020:ssa, tulee pitävämpi kytkin jo niin kalliiksi ettei kannata vaivautua. Ja sitäpaitsi ne 020:t alkaa paukkua aika nopeasti jos sen kytkimen saa pitämään...

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 28.5.2010 22:23

kaippa se laatiko ostoon pakotti. ompahan tekemistä talveksi

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.5.2010 0:30

luultavasti sintterillä saadaan se kestäväksi kytkin ja jos 02O on kunnossa ja ei vaihemissiä tuu niin kyllä se kestää. toki sintterillä kärsii ajomukavuus mutta pitää ainaki

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.5.2010 3:15

020 ei kyllä kestä voiman alla vaikka sitä oikein käyttäisikin. Toki jos voiman saa vasta yläkierroksilla, niin pidentää laatikon ikää jonkinverran.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.5.2010 20:01

no en nyt menis vannomaan tuon 020 heikkoutta. profiilin jetassa oleva laatikko on ollu 12mm nestepäällä ja riittävällä ahtimella varustetussa 1.6deessä josta oltiin otettu voimaa ja kestäny ilman ongelmia ja eipä siinä vieläkään mitään ongelmaa ole.
eiköhän suurin ongelma ole että yleensä ne laatikot on vanhoja ja ajettuja jotka vaan nakataan ja sit hajoaa ja ihmetellään että onpa paska laatikko. ja onhan tälläki foorumilla pyöritetty 02A laatikoita rikki ;)

MJF
-
Viestit: 1433
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 29.5.2010 22:09

Lukkomurikka pulteilla sisään niin sitten varmaan kestää paremmin? Saman se vaatii 02A:kin, ainakin itte oon särkenyt yhen. Niitit katkeili aivan niinkuin 020:stakin.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 30.5.2010 5:10

no kyllä se vaihteiden löytyminenkin huokuttelis 02A laatikossa :) eiköhän semmonen laiteta golfin nokkaan.

Taippis
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.5.2010 22:48

ViestiKirjoittaja Taippis » 30.5.2010 23:05

Morjensta vaan. Kuulostaa olleen muillakin ongelmaa noitten caddyjen kytkintenkans nii kysytään nyt viisaammilta, eli löytyy tollanen 1.6 TD cäddy ahtopaineet 1.6bar ja syöttöä sopivasti että noki leijuu kytkin luisti ihan kunnolla no vaihtoin sitten uuden 210mm 1.9 TD kytkimen nii luistaa melkein samalla lailla vaikka ihan uus? voisko olla siinä vika kun se vauhtipyörä oli vähän kulunut vaikuttaako nii paljo jos on esim. 0.2mm kulunut? vai eikö ne vain yksinkertasesti kestä nuo normi kytkimet?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 1.6.2010 18:25

ei vakiokytkimet kestä täytyy modata tai hankkia parempi tilalle kannattaa opetella myös käyttämään välimerkkejä on sillä tavalla paljon helpompi lukea viestejä

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 3.6.2010 16:32

Nyt kun katosi 1,6 td:stä öljyt koneesta kesken ajon ja Caravelle on ollut jonkin aikaa korjaamolla ihmeteltävänä niin tulee halvemmaksi vaihtaa kone kuin alkaa korjata vanhaa..
Eli Motorteamin kautta on kiikarissa jonkun henkilöauton 1,9 td peruskone (ilmeisesti volkkarin, tarkempia tietoja ei vielä ole) ja vanhasta koneesta kuulemma saa siihen sitten pako/imusarjat turboineen, startin, laturin, yms. vaihdettua.

Tarviiko tuohon sitten muuta vaihtaa kuin pelkkä moottori? Esim. jarrut, kytkin, vaihteisto? Auto siis Caravelle -89 1,6 td 5-vaihteinen takaveto Coach.

EDIT: Kone on 3-95 Golfista purettu AAZ 1,9 td

Jak3
-
Viestit: 2760
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.6.2010 20:43

1,6TD ja 1,9TD ovat samantehoisia, tai tuo tölkin versio taisi olla K14-ahtimella niin jokunen heppa vähemmän. Muttei isompia muutoksia luulis tarvivan kuitenkaan jos kasaa 1,6:n osilla.

Kyllä ne kytkimet pitää, kunhan lootaan uusii vain kytkinakselin molemmat stefat / holkin ja samoten paineasetelman taakse tulevan kampuran takastefan. Öljykylvyssä se lipsuu kalleinki Sachsi saati sintteri..

020 kestää kyllä jos on kunnossa, öljyinä VS200 2ltr, eikä kepitetä niinkuin heikkopäiset.. K14 ahtimellakin (0,8 bar @ 2000rpm) on tosin saatu nuita hajalle, ettei mikään maailman lujin laatikko kuitenkaan kun voima tulee alhaalta :)

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 28.7.2010 10:32

Mitäs eroa on dieslin syylarilla verrattuna TD syylariin. Meinaan vaan, että meneekö D flekti tuohon TD jäähdyttimeen.

htm
-
Viestit: 402
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 29.7.2010 9:33

Mistä autosta pac-man nyt puhut? Jos tarkoitat mk2 Golfia/Jettaa, niin TD:n jäähdytin on noin 15 cm leveämpi. Flekti on samanlainen.

pac-man
-
Viestit: 33
Liittynyt: 29.9.2004 11:36

ViestiKirjoittaja pac-man » 29.7.2010 15:12

Joo kakkista tarkotin. Mun paha. Elikkä se vanha flekti/koppa menee tuohon TD jäähdyttimeen?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.7.2010 15:19

Ainakin 1.8bensa flektikoppa kävi isoon TD jäähdyttimeen, eli jäähdyttimestä jää noin 15cm näkyviin.

hertsi90
-
Viestit: 31
Liittynyt: 16.1.2009 15:29

ViestiKirjoittaja hertsi90 » 29.7.2010 18:03

sopiiko1.9td aaz:in syöttöpumppu 1.6td jr koneeseen? ja jos laittaa aaz:in kannen jr:n lohkoon niin käykö aaz:insuuttimet jr:n syöttöpumpun kanssa?

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 16.9.2010 16:28

Moro, passaako 325TD -bemarin turbo suoraan caddyn vakio pakosarjaan?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.9.2010 13:18

Ei.

mandula
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.4.2009 21:38

ViestiKirjoittaja mandula » 27.9.2010 18:10

Heipä!

Semmonen probleema ilmestynyt reilu viikko sitten Caravelleen että moottorin ollessa kunnolla lämmin alkaa koko koppero täristää niin että räkäpallot tippuu nenästä kun lähtee pysähdyksistä liikkeelle. Kaasun anto ja kytkimen luistatus ei vaikuta tärinään mielestäni ollenkaan.
Tämä siis vain lämpimällä koneella ja vain liikkeellelähdöissä. Ajossa tuntuu pelittävän normaalisti eikä luista.

Caravelle -89 mallia, alkuperänen 1,6TD kone vaihdettu 3-95 Golfista purettuun AAZ 1,9TD:n. Kytkinlevy tuohon vaihdettiin noin 10tkm takaperin vielä vakiokoneen ollessa paikallaan. Uusi kone ollut muutaman tuhat kilometriä kiinni, aikasemmin ei kyseistä ongelmaa siis esiintynyt.

Mikähän siellä on vialla, onko kohtalotovereita?


EDIT:
Kattelin auton alle renkaanvaihdon yhteydessä. niin kytkinkopasta kun tulee se akseli pihalle niin näytti että olisi märkä se koko vipuhässäkkä, mistä tuo vois vuotaa?
Viimeksi muokannut mandula, 12.10.2010 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Kampuran

ViestiKirjoittaja uti » 28.9.2010 9:33

Kampuran päästä värinänvaimennin eli siivapyörä tarkkailuun ainakin aluksi. Kunkkupultteja katkennut. Omasta lähti motarilla täydessä vauhdissa.

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 4.10.2010 17:21

Terve,

Olen heittelemässä caddyyn 1.6D - koneeseen TD- varusteet, eli syöttöpumpun , ö-pohjan, ö-suodattimenjalan ,turbon pakosarjoineen ja imusarjan , minkälaisia ahtopaineita kärsii käyttää, kun koneessa ei ole öljyruiskuja?

Kolffi2
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.8.2010 19:26

ViestiKirjoittaja Kolffi2 » 11.10.2010 16:21

Käykö 1.6TD:seen heittämällä muut turbot kuin KKK:n K14 ja K24? Kenties Garret T03, jos löytyy jostain AAZ:sta?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 11.10.2010 20:15

eipä sitä T03 AAZ ole alumperin ollut. 1.6 on T03:sta

mr.dos
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.10.2010 11:14

aaz>caddy

ViestiKirjoittaja mr.dos » 19.10.2010 22:11

Koneen vaihtoa kaavailen -93 Ventosta(AAZ eko TD-CHD loota 5v) -92 Caddyyn (ME 1,6d -AVX 5v).Sanokaas viisaammat:Onnistuuko vaihtaa vain pelkkä kone vanhaan lodjuun?Jos joutuu vaihtamaan laatikkoineen,miten vaihtuuko vetarien laipat ja nopeusmittarin hammasrattaan välitys taitaa olla eri?koneen kiinnityskorvat vanhasta?Mistä mallista caddyyn isoin mahdollinen jäähdytin vesi/cooleri?Onko katti laitettava vaikka vanhassa ei ollut (ei siis vielä vähäpäästöinen)Kertokaas tietäjät vielä :AAZ:n pumpussa on sammutus-solenoidi ja joku muu "anturi" miten siihen pitäisi suhtautua?Luulen,että nämä kiinnostaa monia muitakin.

htm
-
Viestit: 402
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 19.10.2010 23:02

Vetarien laipat saat siitä vanhasta laatikostasi.

AAZ.ssa on 215 mm vauhtipyörä (1,6:ssa 200 tai 210), joten siitä ainakin tulee pientä ongelmaa. Joku enemmän noitten kytkinten kanssa touhunnut varmaan osaa sanoa, kävisivätkö boorit yms.

Jos vaihdat laatikon, nopeusmittarin kanssa voit tehdä niin, että otat hammaspyörän irti vaijerista (lähtee vetämällä) ja laitat laatikon mukana tulleen hammaspyörän tilalle. Nopeusmittarin näytön kannalta ei vaikuta, ainakaan merkittävästi, suuntaan tai toiseen.

Se toinen anturi on todennäköisesti mikrokytkin, joka haistelee kaasun asentoa. Sillä tiedolla on vaikutusta ainakin EGR:n toimintaan.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.10.2010 18:55

1.9td:n kytkin ja vauhtipyörä kannattaa jättää juurikin tuon takia koska on isompi ja näin ollen pitää jonku verran paremmin

MJF
-
Viestit: 1433
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 20.10.2010 19:23

Ei kai 215mm kytkintä oo kun Passatissa 02A kanssa. Golf/Vento AAZ ainakin etkan mukaan on sama 210mm mitä muissakin 020.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 20.10.2010 21:03

ihan hyvä muistaa että golf/ventossakin on se 020 AAZ jatkona, eli 210mm kytkin sieltä löytyy.
TDI taas 02A laatikko (?).

htm
-
Viestit: 402
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 22.10.2010 9:19

No Toledossa on ainakin 215 mm kytkin AAZ:n kaverina.

Edit: Taisinpa sittenkin muistella omiani. Vasen käsi ylös virheen merkiksi, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

kojjootti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 8.3.2008 9:10

ViestiKirjoittaja kojjootti » 6.11.2010 9:40

Nyt kun on aaz työnalla, eli tulossa k24 + omavalmiste pakosarja ja yleisilmeen siistimistä. Kone irrrallaan. Niin onko tuolle vakio imusarjalle suoraan sopivaa korvaavaa sarjaa? Varmaan vakiokin toimisi noilla tehoilla ihan ok, mut samallahan tuonkin päivittäisi...

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 10.11.2010 12:04

1.9 imudieselin ( 1Y ) imusarja käy suoraan AAZiin. Virtaa huomattavasti paremmin ja antaa hivenen tasaisemman täytöksenkin. Toki joudut tekemään erilaisen ahtoputken sille, mutta varmaan muutenkin asennat siihen coolerin samalla, niin ei lisää vaivaa yhtään. Ja huom siis, nimenomaan esikammio-1.9:stä sopii, SDI:n muovisarja ei mahdu AAZ syöttöpumpun kanssa.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 14.11.2010 9:42

mahtuuko tuo 1y imusarja vakio pakosarjan/turbon(garrett t3) kanssa paikoilleen AAZ:ssa? eikö muka ota esim turboon kiinni, kun näyttäisi kuvissa ainakin et nuinkohan mahtuu? jos mahtuu ja jollain ois ylimääränen 1y 1.9 imusarja niin tarjoa!

kojjootti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 8.3.2008 9:10

ViestiKirjoittaja kojjootti » 27.11.2010 14:06

Nyt löytys myös hitsuri, jos muokkais jotain toista imusarjaa. Näyttäs että jotkut on laitellu LT:n imusarjoja. Kuinkas näissä nämä kanavat kun aaz:n lohkossahan ne ovat D-kirjaimen muotoiset ja noissa LT:n sarjoissa ovaalit tms? Onko haittaa? Vai kärsiikö vingulla ajella imusarjasta muotoa likemmäs tuota D-kirjainta?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.11.2010 23:30

Juuri tuosta syystä kannattaa käyttää 1Y:n sarjaa. LT:n sarjassa on vääränmuotoiset kanavat. Sopii paikalleen, mutta jarruttaa "tarpeeksi". LT:n sarja on sopiva 1.6D kannen kaveriksi. 1Y -sarjoja löytyy vaikka mistä, niitä on ollut Golfissa, Ventossa, Passatissa, Polossa, Cordobassa, Ibizassa, Toledossa, Feliciassa.... Vaikka missä.

Ja sitten pakosarjasta / turbosta ; eivät taida mahtua 1Y sarjan kanssa. Mutta miksi pitäisikään, ei vakiopakosarjassa ja turbossa ole mitään ihmeellistä miksi niitä kannattaisi muutenkaan käyttää. Laita mieluummin jotain virtaavampaa ja nykyaikaisempaa tilalle. Ebaysta saa alle satasella valmiita turbopakosarjoja T25, T3 tai T4 -laipalla.

Lainetti
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.8.2009 23:34

ViestiKirjoittaja Lainetti » 17.1.2011 20:37

Hei näkeekö noista aaz turboista jotenkin päällepäin että onko 3 vai 4 pulttinen kiinnitys kun koitin tsööräillä mutta ei sieltä mitään nää? ja ohjatkaa oikeeseen paikkaan jos väärä kun hakua käyttämällä en löytänyt..

willeee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.1.2011 15:35

ViestiKirjoittaja willeee » 21.1.2011 1:58

Millaisia eroja 1.6d ja 1.6td koneessa. Eli yksinkertaisesti onnistuuko 1.6d tekniikan turbottaminen ostamalla 1.6td koneen ja vaihtamalla pelkät apulaitteet?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.1.2011 7:15

aika monesti keskusteltu. alakerrassa on öljyruutat td:ssä. en muista oliko venttiileissä jotain eroa mutta aika pitkälle samat ja voit turbottaa

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Kiertokankia

ViestiKirjoittaja uti » 28.1.2011 15:24

Tuolla näyttäis olevan kiertokankia, en tiedä onko dieseliin käypiä.

http://www.fastvws.com/acatalog/Integra ... ering.html

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.1.2011 17:53

ei nuista käy ykskään. noissahan on selvät koneen tyypit mihin käy.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 30.1.2011 22:10

aiemmin tässä topicissa oli puhetta kytkimistä.

onko kukaan laittanut sachs kytkinpakettia (200mm), missä on asetelma + levy
levy näyttää hyvältä + asetelmassa on tuplajouset.

mitenhän kestää tehoja? Meinasin tämän paketin laittaa 1.6td;n kanssa, missä on isompi puhallin ja vähän enemmän syöttöä.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 9.2.2011 21:30

Te, ketä nyt olette muutoskatsastaneet vapari golf/jetta -> td. Paljonko on tullut muutosprosentteja jarruista ?

Vaihdettaessa siis tehostin, etujarrut, satulat ja taakse rummut.

Prosenttien määrä kiinnostaisi tietää.

htm
-
Viestit: 402
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 9.2.2011 22:14

Itelle ainakin katsastusmies sanoi, että jarruosista ei tuu prosentteja. Ihmetteli kyllä itsekin moista sääntöä. Miksi muuten olet vaihtamassa taakse rumpuja? Ne 180 mm rummut riittävät 90 hevosvoimaan asti.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 10.2.2011 11:39

Kysyin nyt muuten vaan. Auto on korinvaihto, mietin miten paljon tulee merkintöjä, jostain tulee tingittyä. Toki levyt joka kulmaan, jos ja kun alan jossain kohtaa laittamaan.
Ei vaan tällä hetkellä löydy jarruosia hyllystä ja aika ei salli. Nyt vaan halusin tietää ton prosentti-jutun, aika jännä jos menee noin.

htm
-
Viestit: 402
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 10.2.2011 14:38

Joo, pieni väärinkäsitys. Ymmärsin ensin, että olet vaihtamassa rumpuja toisiin rumpuihin.
Tietenkin voit saada 4 % otteeseen taka-akselista, jos laitat sinne gti:n taka-akselin.

Yleisesti ottaen, muutoskatsastukseen kannattaa valmentautua täyttämällä osalomake, jonka saa tuolta.
ja tutustumalla prosenttitaulukkoon.

Jos joku löytää tarkemman prosenttitaulukon, ts. katsastusmiesten käyttöön tarkoitetun kupongin, niin vois postailla linkkiä.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 10.2.2011 18:31

Joo ei se mitään. Tuohan onkin pirun kätevä taulukko, tuon voi ylläpito lisätä suoraan sivustoon ? Tuon mukaan tosin näyttää että korinvaihto tekee 34% ja mulla on 37%. Taitaa mennä moottorinvaihto yli prosenttien siis.

tanari
-
Viestit: 122
Liittynyt: 9.8.2006 18:15

ViestiKirjoittaja tanari » 1.3.2011 7:19

Tuon mukaan tosin näyttää että korinvaihto tekee 34% ja mulla on 37%. Taitaa mennä moottorinvaihto yli prosenttien siis.


siis nämä prosentithan oli ennen erillaisilla osuuksilla, nykyisin noi prosentuaaliset osuudet on muuttunut osissa. Eli ne kaikki lasketaan uusiksi.

Hannnu
-
Viestit: 86
Liittynyt: 6.10.2010 2:40

ViestiKirjoittaja Hannnu » 16.3.2011 22:02

Aiheesta vähän poiketen, Kyseessä on 1.9TD AAZ G2 syncron nokalla. Mitä vaativat konttorilla jos laittaa IC:seen nokalle, muutoskatsastus? Teholappuja?.

Sitten vielä, tallin nurkassa pyörii ylimääräsenä pikkusen väljä Garret T3 ykskuutosesta, Sopiiko T2 paikalle ilman radikaaleja muutostöitä?

GrapL
-
Viestit: 21
Liittynyt: 27.4.2009 21:26

ViestiKirjoittaja GrapL » 1.4.2011 16:14

kiireen vuoksi en kerkee plärätä koko topiccia läpi.

Paljon tollasessa 1,6td caravellessa -89 pitäis ahtopaine olla? Ja kuinka paljon perushuollettua (kansivaihdettua) konetta uskaltaa paineistaa niin etttei tarvii pelätä särkeytymistä.

Uuteen autogaugen mittariin puhaltaa nyt 0.30bar joten aika miedolta kuulostaa..?

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 13.4.2011 22:31

Tuli ostettua tänään ensimmäinen volkswagenin valmiste. Caddy 1.6td koneella joka on vaihdettu siihen aikoinaan jostain. Onko noita 1.6 td moottoreita paljonkin erimallisia volkkareissa? Entä vaihteistoja? Tossa on kiinni joku viisvaihteinen loota nyt.

Asiaan: Uus kytkin tarvis saada kun vanha tuntuu luistavan ihan huolella. Caddysta kuulemma vain syöttöä nostettu. Tarkoitus olis kyllä tulevaisuudessa saada hiukan lisää voimaa tosta joten sama laittaa suoraan parempi kytkin. Millasta kannattais laittaa, mistä ja mihin hintaan?

skukkeli
-
Viestit: 37
Liittynyt: 18.4.2011 21:23

volgswagen jetta 1,6tdi ja Garret GT1749

ViestiKirjoittaja skukkeli » 18.4.2011 21:37

elikkkäs joo aiheen mukainen ropleema olisi elikkäs rupiaa tuntumaan että vakio ahdin on jo matkansa päässä ja pitäisi päivittää joten olen katsellut eri keskusteluista ja olen päättynyt tuollaiseen ahtimeen = ) elikkäs käykö tuo miten paikoilleen ja mitä kaikkea muuta olisi hyvä siinä samassa päivitellä ?

en niinkään halua että autosta irtoaa heposia mielettömästi vaan että kulkee ja pelittää hyvin

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 25.4.2011 22:16

Onko kellään kokemusta tästä moposportin kytkimestä? Mitä eroa on vaikka vakiolevyllä ja vr6 levyllä? Sopiiko heittämällä toi vr6 levy?

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=FN455R

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 2.5.2011 21:32

Nyt saatu sachsin race asetelma ja uus viislovinen loota kiinni, enää ei kytkin luista. Mistähän vois johtua kun ei nosta ahtoja kovin äkkiä. Hukkaportin letku on kokonaan irti ja kun täysillä lähtee kiihdyttämään ehtii kakkosella ahdot nousta ehkä 0.6bar ennen kun pitää vaihtaa ja kolmosella noin 0.8bar ja nelosella nousee noin baariin kun täysillä luukuttaa loppuun. Syöttöä on sen verran että kokoajan kiihdyttäessä puskee jonkinverran mustaa.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.5.2011 23:25

Oletko tulpannut ylipaineventtiilin? Sen mustan, muovisen siinä imusarjan kyljessä. Nämä voivat olla yllättävän löysällä joskus.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 3.5.2011 21:42

Jees kiitoksia, ei itelle tullut mieleenkään. Heti löytyi varmaan 30hp lisää ja ahtaakin joka vaihteella kunnolla ja herää paljon paremmin. Nyt täytyykin laittaa kunnollinen cooleri tilaukseen. Uus pakoputki tehdään viikonloppuna. 2.5" lienee hyvä koko turbolta loppuun saakka?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 4.5.2011 0:00

2.5 " riittää kevyesti 200+ hv asti.

Muistahan sitten pitää ne syötöt kohtuullisina niin et riko sylinterikantta :)

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47

ViestiKirjoittaja Fendel » 16.6.2011 16:05

Nyt olis itelläkin aika alkaa tekemään kytkinremonttia. Keulalta löytyy välijäähdytin ja turbon virkaa hoitaa Garrett T3. Ahdot tällä hetkellä 0.6 max ja syöttöjä jonku verran, sinetti kuitenki paikoillaan. Kytkin lipsuu kolmosesta eteenpäin kaikilla vaihteilla.

Kytkimenä tällä hetkellä orkkis 210mm. Pitäisi kai tuo nuo paineet ja piristykset vielä kestää? Suuri epäilys että stefa korkannut ja kytkin ui öljykylvyssä.

Onko tuo moposportin asetelma ja sintterilevy/normaalilevy edullisin ja kestävin vaihtoehto?
Saksanmaalta saisi edullisesti vakio 1.9TD pakettia. Minkälaisia teholukemia 1.9TD paketti on porukalla kestänyt? Etsitty on, mutta ei ole löytynyt mitä tuo 1.9TD kytkinpaketti kestää. Tässähän turbo on kovin ylävireinen niin luulisin senkin säästävän vähän voimansiirtoa kun ei lähde niin alhaalta ahtamaan.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 18.6.2011 1:37

jos 1.9TD jatkona on 020 laatikko, kytkin on samanlainen kuin 1.6TD

Fendel
-
Viestit: 96
Liittynyt: 9.2.2009 19:47

ViestiKirjoittaja Fendel » 18.6.2011 19:02

020-laatikko joo jatkona. No kuitenkin ajattelin tuota 1.6TD/1.9TD pakettia sen edullisen hinnan takia

E: Onko nuo 1.6TD/1.9TD paketit aivan identtiset?

-jokke-
-
Viestit: 80
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 22.6.2011 23:20

Oon yrittäny kysellä ja googletella mutta mistään ei oikein suoraa vastausta saa; Eli miten se 1,9td aaz uppoaa vm-90 mk1 caddyn keulalle? auto on alunperin 1.8GT bensa.

Kun jostain luin että vetarit ei käy, vaihdelaatikon kannake tms? Olisin äärimmäisen kiitollinen jos joku viitsisi rustailla vähän tietoa, etten sitten ole ihan sormi suussa ton tekniikanvaihdon kanssa..

Edit. luin topicin läpi ja ilmeisesti moottorin kannakkeet tarvii 1.6l koneesta, mulla kun tuo on tosiaan bensa....

jettadiesel
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.3.2011 16:22

ViestiKirjoittaja jettadiesel » 27.6.2011 10:42

ainakin koneen kannakkeet pitää ottaa paikalla olleesta koneesta. ja vetarien sisälaipat aaz dieselissä 90mm

jettadiesel
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.3.2011 16:22

ViestiKirjoittaja jettadiesel » 27.6.2011 10:50

mut sähän voit säilyttää sen 1,8 laatikon siinä paikallaa ni ei tule murheita kannakkeesta eikä vetareista. ja se 020 vaihteistohan menee suoraan aaz lohkoon.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 27.6.2011 22:51

jakopäänkannake ei sit onnistu suoraan ainaskaan bensasta diisseliin. voi olla että kemppiliimalla onnistuis mutta suosittelen enemmin hommaamaan suoraan diisselin oman kannakkeen. kait nuita d-caddyja on sen verran jo paalattu että luulis löytyvän


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa