1.6TD virityskeskustelu
Valvoja: ffp jäsenet
1,6td suuttimet
Käykö 1,6 td,JR koneen suutinrunkoihin 1,6 tdic RA koneen suuttimet?ja toinen kysymys,oletteko joutunee laittamaan jarrupainesäätimen,kun olette muutoskatsastaneet 1.6 vaparista 1,6 td?tossa 1,6 GTD kun on vakiona kyseinen säädin?itsellä kyseinen kone.
Samat 155bar suutinrungot JR/RA. Oma 1,3 -> 1,6 D -> 1,6TD ja ainoat muutokset jarruihin 9" tehostin sekä gti:n etujarrut. Tuon TD tekniikan luovuttajassa ei ollut edes isompaa tehostinta, saati sitte painesäädintä.
Eroavuustodistuksessa lukee suluissa golffin kohdalla jarrupainesäädin, jetoissa taitaa olla enemmänkin pakollinen ainakin -85 dieselissä näkyi olevan jo alunperinkin.
Eroavuustodistuksessa lukee suluissa golffin kohdalla jarrupainesäädin, jetoissa taitaa olla enemmänkin pakollinen ainakin -85 dieselissä näkyi olevan jo alunperinkin.
1,6td suuttimet
Elikkä ei tartte laittaa säädintä.Minulle on tulossa vasta tuo eroavaisuustodistus vw maahantuojalta joulun jälkeen.Jarrut ei taida erota,kun jarrulevyn paksuudesta 1,6d on 10mm ja 1,6td,ssä 12 mm.Käykös sitten jarrusylinterit,jotka ovat 1,6d alkujaan,ja niihin vaihtaa vain nuo 12 mm levyt vai pitääkö vaihtaa nuo GTD,n jarrusylinterit?Muistelisin,että jossain vw kirjassa olisi lukenut,että alle 66kw koneissa ei olisi jarrupainesäädintä ollenkaan?Kiitokset Jak3 vastauksesta.
Joo alle 66kw ei tarvi, siihen oisin vedonnut itsekin jos inssi olis alkanu mekastaa. Etujarrusatulat on 1,3/1,6D:ssä mallia VW1 ja levyt tosiaan 10mm, eli pitää vaihtaa satulatkin että mahtuu paksummat levyt. VW2 satuloihin sopiikin sitten suoraan gti:n jäähdytetty 20mm levy, jollaiset laitoin itsekin samalla kertaa kun piti ne uusia.
Eroavuustodistukseen löytyy linkki tästäkin keskustelusta varmasti jostain, en nyt ite jaksa kaivaa..
Eroavuustodistukseen löytyy linkki tästäkin keskustelusta varmasti jostain, en nyt ite jaksa kaivaa..
Joo ja muutoskatsastuksessa näytti inssikin tykkäävän ku näytin papereista että siellä on vielä astetta paremmat jarrut nokalla kuin edes vaaditaan. Motonetin varaosalista on näppärä just tuohon jarruosien erojen todistamiseen konttorilla. Levyt pitää olla ne vanhempiin gti:hin tarkotetut, eli kokoa 239x20mm.
Tulevasta tekniikasta pitää muuten olla jotain lappusia todisteena ettei ole varastettu tms, itsellä oli vanha kuitti moottorista edelliseen koriin ja vielä luovuttajan rek. ote.
Ihan vinkkinä kun tuoreessa muistissa viimekesältä nämä..
Tulevasta tekniikasta pitää muuten olla jotain lappusia todisteena ettei ole varastettu tms, itsellä oli vanha kuitti moottorista edelliseen koriin ja vielä luovuttajan rek. ote.
Ihan vinkkinä kun tuoreessa muistissa viimekesältä nämä..
Itsekkin ajattelin,että olisi varmaan hyvä olla jotain papereita luovuttajasta.Minulla on rekkariote kyseisestä GTD,stä,tein vielä omistajan vaihdon, ennen kuin vein kilvet konttoriille,ja sitten vielä olisi vw huoltokirja tämän luovuttaja kolffin rekkarinumerolla.Siitähän löytyy koneen koodi,vaihelaatikon yms.Tuo GTD oli niin mätä pohjasta,ettei kannattanut ruveta korjaamaan,kun minulla oli jo tuo parempi koppa.Kone on jo vaihdettu,vaihdelaatikko myös.Tulihan siitä pirteämpi nuilla vakio td,n osilla vaikka ei ole ruuvattu vielä yhtään.Cooleri on myös jo hankkittu,mutta laittelen vasta sitten,kunhan olen katsastanut tuolle td,n koneelle.Hyvää tietoa sinulta olen saanut Jak3.
Tiedustelisin mitä alustan osia tarttis vaihtaa kun 1.6 imudiesel mk1 Golfiin tuuppaa 1.9td;n keulille. Isommat takajarrusylinterit ja etujarrut toki vaihtoon, mutta tarvitseeko kallistuksenvakaajat olla ja onko ykkös GTi:ssä takanakin sellainen? Alusta on säädettävä. Välijäähdyttimen ku asentaa niin joutuu varmaan tehot mittauttamaan?
Jos haluat että se vastaa gti:tä, niin sitte vakaajat eteen ja taakse, samoten jarrupaineensäädin ja tehostin 9", + tietysti ne jäähytetyt laikat eteen ja taakse sen paineventtiilin takia isommat jarrusylinterit.
Jos TD:ksi 55kw (tai 59kw välijäähyn kans) niin ei tarvi muuta ku isommat etujarrut, takajarrut sunmuut menee semmosenaan. Tehostinki ois hyvä olla varulta tuo 9".
Jos TD:ksi 55kw (tai 59kw välijäähyn kans) niin ei tarvi muuta ku isommat etujarrut, takajarrut sunmuut menee semmosenaan. Tehostinki ois hyvä olla varulta tuo 9".
Ei varmaan tarvitse uudemman auton jarruja laittaa. Riittää kun alustan osat vastaa samantehoista tai tehokkaampaa saman mallin versiota. Tokin siitäkin joutunee hakemaan todistuksia maahantuojalta.
Helpoin on toki säätää voimaa sen verran pienemmälle ettei tehot ole suuremmat kun vakiona. Vääntömomentilla ei ole väliä.
Helpoin on toki säätää voimaa sen verran pienemmälle ettei tehot ole suuremmat kun vakiona. Vääntömomentilla ei ole väliä.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
tehostin kysymys
elikkä olen vaihtanut G2 1,6 D--->1,6TD koneen ja olen vaihtanu jarrut vastamaan gti,tä.onkelma jarrutehostimessa.kun vaihdoin isomman 9" tehostimen niin nyt ei jarrupoljin yletäkkään jarrukatkaisiaan ollenkaan?jää noin 15 mm alas poljin. olisko pitäny vaihtaa se vanhan tehostimen kannake?
Ter!
Pitäis käydä Caddy katsastamassa 1,6TD koneelle (ei cooleria). Löytyisikö täällä joltain avuliaalta henkilöltä valmiiksi tarvittavia papereita jaettavaksi? En ainakaan hakemalla onnistunut löytämään. Tarvin kai sen todistuksen että Caddya on valmistettu sillä 1,8 bensakoneella (95hv) ja sen vastaavuustodistuksen jarruista? Apu otetaan kiitollisuudella vastaan :)
Pitäis käydä Caddy katsastamassa 1,6TD koneelle (ei cooleria). Löytyisikö täällä joltain avuliaalta henkilöltä valmiiksi tarvittavia papereita jaettavaksi? En ainakaan hakemalla onnistunut löytämään. Tarvin kai sen todistuksen että Caddya on valmistettu sillä 1,8 bensakoneella (95hv) ja sen vastaavuustodistuksen jarruista? Apu otetaan kiitollisuudella vastaan :)
Joo, pientä, mutta voit ratkoa ongelmia esim. vaihtamalla ylävesiletkun lähdön vanhasta moottorista jne.
Kytkinakselit taitavat olla samanlaisia kaikissa 020-laatikoissa? Viisaimmat voinevat varmistaa. Brokevw ei ainakaan kerro mitään eroavaisuuksista. Mutta noita välityksiä kannattaa miettiä. 4S:kin on aika lyhytvälityksinen diesel-moottorin jatkoksi mielestäni.
Muuta suurempaa huomioitavaa ei nyt tule äkkiä mieleen. Tai, no riippuu luovuttajasta, oletettavasti joku Vento/Golf?. Jäähdytin kannattaa vaihtaa isoon eli TD-malliseen. Vaparin pakoputkella et oikein pärjää (vielä pienempi kuin turboissa), sen joudut soveltamaan 1,6 TD:stä tms. Erityisesti downpipea joudut soveltamaan. Tai sit teet kerralla riittävän ison.
TD:n jarrut riittävät mainiosti, eli katsastukseen et joudu tekemään mitään.
Kytkinakselit taitavat olla samanlaisia kaikissa 020-laatikoissa? Viisaimmat voinevat varmistaa. Brokevw ei ainakaan kerro mitään eroavaisuuksista. Mutta noita välityksiä kannattaa miettiä. 4S:kin on aika lyhytvälityksinen diesel-moottorin jatkoksi mielestäni.
Muuta suurempaa huomioitavaa ei nyt tule äkkiä mieleen. Tai, no riippuu luovuttajasta, oletettavasti joku Vento/Golf?. Jäähdytin kannattaa vaihtaa isoon eli TD-malliseen. Vaparin pakoputkella et oikein pärjää (vielä pienempi kuin turboissa), sen joudut soveltamaan 1,6 TD:stä tms. Erityisesti downpipea joudut soveltamaan. Tai sit teet kerralla riittävän ison.
TD:n jarrut riittävät mainiosti, eli katsastukseen et joudu tekemään mitään.
Viimeksi muokannut htm, 20.5.2010 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1.6 D:ssä on eri jarrut kuin 1.6 TD:ssä (samat kuin 1.3, TD:ssä taas on samat kuin muissa 90-heppaisiin asti), eli jarrut pitää muuttaa vastaamaan vähintään 75 hv -tehoista Jettaa.
1.9 TD:ssä siis teho on tuo 75 hv, jonka mukaista vertailumallia on sovellettava.
Näyttäisi olevan GTI-jarrut myyntipalstalla myynnissä; turhaa päivittää vain tuskin havaittavasti parempiin TD:n jarruihin, mieluummin edes jäähdytetyt samalla vaivalla.
1.9 TD:ssä siis teho on tuo 75 hv, jonka mukaista vertailumallia on sovellettava.
Näyttäisi olevan GTI-jarrut myyntipalstalla myynnissä; turhaa päivittää vain tuskin havaittavasti parempiin TD:n jarruihin, mieluummin edes jäähdytetyt samalla vaivalla.
no en nyt menis vannomaan tuon 020 heikkoutta. profiilin jetassa oleva laatikko on ollu 12mm nestepäällä ja riittävällä ahtimella varustetussa 1.6deessä josta oltiin otettu voimaa ja kestäny ilman ongelmia ja eipä siinä vieläkään mitään ongelmaa ole.
eiköhän suurin ongelma ole että yleensä ne laatikot on vanhoja ja ajettuja jotka vaan nakataan ja sit hajoaa ja ihmetellään että onpa paska laatikko. ja onhan tälläki foorumilla pyöritetty 02A laatikoita rikki ;)
eiköhän suurin ongelma ole että yleensä ne laatikot on vanhoja ja ajettuja jotka vaan nakataan ja sit hajoaa ja ihmetellään että onpa paska laatikko. ja onhan tälläki foorumilla pyöritetty 02A laatikoita rikki ;)
Morjensta vaan. Kuulostaa olleen muillakin ongelmaa noitten caddyjen kytkintenkans nii kysytään nyt viisaammilta, eli löytyy tollanen 1.6 TD cäddy ahtopaineet 1.6bar ja syöttöä sopivasti että noki leijuu kytkin luisti ihan kunnolla no vaihtoin sitten uuden 210mm 1.9 TD kytkimen nii luistaa melkein samalla lailla vaikka ihan uus? voisko olla siinä vika kun se vauhtipyörä oli vähän kulunut vaikuttaako nii paljo jos on esim. 0.2mm kulunut? vai eikö ne vain yksinkertasesti kestä nuo normi kytkimet?
Nyt kun katosi 1,6 td:stä öljyt koneesta kesken ajon ja Caravelle on ollut jonkin aikaa korjaamolla ihmeteltävänä niin tulee halvemmaksi vaihtaa kone kuin alkaa korjata vanhaa..
Eli Motorteamin kautta on kiikarissa jonkun henkilöauton 1,9 td peruskone (ilmeisesti volkkarin, tarkempia tietoja ei vielä ole) ja vanhasta koneesta kuulemma saa siihen sitten pako/imusarjat turboineen, startin, laturin, yms. vaihdettua.
Tarviiko tuohon sitten muuta vaihtaa kuin pelkkä moottori? Esim. jarrut, kytkin, vaihteisto? Auto siis Caravelle -89 1,6 td 5-vaihteinen takaveto Coach.
EDIT: Kone on 3-95 Golfista purettu AAZ 1,9 td
Eli Motorteamin kautta on kiikarissa jonkun henkilöauton 1,9 td peruskone (ilmeisesti volkkarin, tarkempia tietoja ei vielä ole) ja vanhasta koneesta kuulemma saa siihen sitten pako/imusarjat turboineen, startin, laturin, yms. vaihdettua.
Tarviiko tuohon sitten muuta vaihtaa kuin pelkkä moottori? Esim. jarrut, kytkin, vaihteisto? Auto siis Caravelle -89 1,6 td 5-vaihteinen takaveto Coach.
EDIT: Kone on 3-95 Golfista purettu AAZ 1,9 td
1,6TD ja 1,9TD ovat samantehoisia, tai tuo tölkin versio taisi olla K14-ahtimella niin jokunen heppa vähemmän. Muttei isompia muutoksia luulis tarvivan kuitenkaan jos kasaa 1,6:n osilla.
Kyllä ne kytkimet pitää, kunhan lootaan uusii vain kytkinakselin molemmat stefat / holkin ja samoten paineasetelman taakse tulevan kampuran takastefan. Öljykylvyssä se lipsuu kalleinki Sachsi saati sintteri..
020 kestää kyllä jos on kunnossa, öljyinä VS200 2ltr, eikä kepitetä niinkuin heikkopäiset.. K14 ahtimellakin (0,8 bar @ 2000rpm) on tosin saatu nuita hajalle, ettei mikään maailman lujin laatikko kuitenkaan kun voima tulee alhaalta :)
Kyllä ne kytkimet pitää, kunhan lootaan uusii vain kytkinakselin molemmat stefat / holkin ja samoten paineasetelman taakse tulevan kampuran takastefan. Öljykylvyssä se lipsuu kalleinki Sachsi saati sintteri..
020 kestää kyllä jos on kunnossa, öljyinä VS200 2ltr, eikä kepitetä niinkuin heikkopäiset.. K14 ahtimellakin (0,8 bar @ 2000rpm) on tosin saatu nuita hajalle, ettei mikään maailman lujin laatikko kuitenkaan kun voima tulee alhaalta :)
Heipä!
Semmonen probleema ilmestynyt reilu viikko sitten Caravelleen että moottorin ollessa kunnolla lämmin alkaa koko koppero täristää niin että räkäpallot tippuu nenästä kun lähtee pysähdyksistä liikkeelle. Kaasun anto ja kytkimen luistatus ei vaikuta tärinään mielestäni ollenkaan.
Tämä siis vain lämpimällä koneella ja vain liikkeellelähdöissä. Ajossa tuntuu pelittävän normaalisti eikä luista.
Caravelle -89 mallia, alkuperänen 1,6TD kone vaihdettu 3-95 Golfista purettuun AAZ 1,9TD:n. Kytkinlevy tuohon vaihdettiin noin 10tkm takaperin vielä vakiokoneen ollessa paikallaan. Uusi kone ollut muutaman tuhat kilometriä kiinni, aikasemmin ei kyseistä ongelmaa siis esiintynyt.
Mikähän siellä on vialla, onko kohtalotovereita?
EDIT:
Kattelin auton alle renkaanvaihdon yhteydessä. niin kytkinkopasta kun tulee se akseli pihalle niin näytti että olisi märkä se koko vipuhässäkkä, mistä tuo vois vuotaa?
Semmonen probleema ilmestynyt reilu viikko sitten Caravelleen että moottorin ollessa kunnolla lämmin alkaa koko koppero täristää niin että räkäpallot tippuu nenästä kun lähtee pysähdyksistä liikkeelle. Kaasun anto ja kytkimen luistatus ei vaikuta tärinään mielestäni ollenkaan.
Tämä siis vain lämpimällä koneella ja vain liikkeellelähdöissä. Ajossa tuntuu pelittävän normaalisti eikä luista.
Caravelle -89 mallia, alkuperänen 1,6TD kone vaihdettu 3-95 Golfista purettuun AAZ 1,9TD:n. Kytkinlevy tuohon vaihdettiin noin 10tkm takaperin vielä vakiokoneen ollessa paikallaan. Uusi kone ollut muutaman tuhat kilometriä kiinni, aikasemmin ei kyseistä ongelmaa siis esiintynyt.
Mikähän siellä on vialla, onko kohtalotovereita?
EDIT:
Kattelin auton alle renkaanvaihdon yhteydessä. niin kytkinkopasta kun tulee se akseli pihalle niin näytti että olisi märkä se koko vipuhässäkkä, mistä tuo vois vuotaa?
Viimeksi muokannut mandula, 12.10.2010 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aaz>caddy
Koneen vaihtoa kaavailen -93 Ventosta(AAZ eko TD-CHD loota 5v) -92 Caddyyn (ME 1,6d -AVX 5v).Sanokaas viisaammat:Onnistuuko vaihtaa vain pelkkä kone vanhaan lodjuun?Jos joutuu vaihtamaan laatikkoineen,miten vaihtuuko vetarien laipat ja nopeusmittarin hammasrattaan välitys taitaa olla eri?koneen kiinnityskorvat vanhasta?Mistä mallista caddyyn isoin mahdollinen jäähdytin vesi/cooleri?Onko katti laitettava vaikka vanhassa ei ollut (ei siis vielä vähäpäästöinen)Kertokaas tietäjät vielä :AAZ:n pumpussa on sammutus-solenoidi ja joku muu "anturi" miten siihen pitäisi suhtautua?Luulen,että nämä kiinnostaa monia muitakin.
Vetarien laipat saat siitä vanhasta laatikostasi.
AAZ.ssa on 215 mm vauhtipyörä (1,6:ssa 200 tai 210), joten siitä ainakin tulee pientä ongelmaa. Joku enemmän noitten kytkinten kanssa touhunnut varmaan osaa sanoa, kävisivätkö boorit yms.
Jos vaihdat laatikon, nopeusmittarin kanssa voit tehdä niin, että otat hammaspyörän irti vaijerista (lähtee vetämällä) ja laitat laatikon mukana tulleen hammaspyörän tilalle. Nopeusmittarin näytön kannalta ei vaikuta, ainakaan merkittävästi, suuntaan tai toiseen.
Se toinen anturi on todennäköisesti mikrokytkin, joka haistelee kaasun asentoa. Sillä tiedolla on vaikutusta ainakin EGR:n toimintaan.
AAZ.ssa on 215 mm vauhtipyörä (1,6:ssa 200 tai 210), joten siitä ainakin tulee pientä ongelmaa. Joku enemmän noitten kytkinten kanssa touhunnut varmaan osaa sanoa, kävisivätkö boorit yms.
Jos vaihdat laatikon, nopeusmittarin kanssa voit tehdä niin, että otat hammaspyörän irti vaijerista (lähtee vetämällä) ja laitat laatikon mukana tulleen hammaspyörän tilalle. Nopeusmittarin näytön kannalta ei vaikuta, ainakaan merkittävästi, suuntaan tai toiseen.
Se toinen anturi on todennäköisesti mikrokytkin, joka haistelee kaasun asentoa. Sillä tiedolla on vaikutusta ainakin EGR:n toimintaan.
1.9 imudieselin ( 1Y ) imusarja käy suoraan AAZiin. Virtaa huomattavasti paremmin ja antaa hivenen tasaisemman täytöksenkin. Toki joudut tekemään erilaisen ahtoputken sille, mutta varmaan muutenkin asennat siihen coolerin samalla, niin ei lisää vaivaa yhtään. Ja huom siis, nimenomaan esikammio-1.9:stä sopii, SDI:n muovisarja ei mahdu AAZ syöttöpumpun kanssa.
Nyt löytys myös hitsuri, jos muokkais jotain toista imusarjaa. Näyttäs että jotkut on laitellu LT:n imusarjoja. Kuinkas näissä nämä kanavat kun aaz:n lohkossahan ne ovat D-kirjaimen muotoiset ja noissa LT:n sarjoissa ovaalit tms? Onko haittaa? Vai kärsiikö vingulla ajella imusarjasta muotoa likemmäs tuota D-kirjainta?
Juuri tuosta syystä kannattaa käyttää 1Y:n sarjaa. LT:n sarjassa on vääränmuotoiset kanavat. Sopii paikalleen, mutta jarruttaa "tarpeeksi". LT:n sarja on sopiva 1.6D kannen kaveriksi. 1Y -sarjoja löytyy vaikka mistä, niitä on ollut Golfissa, Ventossa, Passatissa, Polossa, Cordobassa, Ibizassa, Toledossa, Feliciassa.... Vaikka missä.
Ja sitten pakosarjasta / turbosta ; eivät taida mahtua 1Y sarjan kanssa. Mutta miksi pitäisikään, ei vakiopakosarjassa ja turbossa ole mitään ihmeellistä miksi niitä kannattaisi muutenkaan käyttää. Laita mieluummin jotain virtaavampaa ja nykyaikaisempaa tilalle. Ebaysta saa alle satasella valmiita turbopakosarjoja T25, T3 tai T4 -laipalla.
Ja sitten pakosarjasta / turbosta ; eivät taida mahtua 1Y sarjan kanssa. Mutta miksi pitäisikään, ei vakiopakosarjassa ja turbossa ole mitään ihmeellistä miksi niitä kannattaisi muutenkaan käyttää. Laita mieluummin jotain virtaavampaa ja nykyaikaisempaa tilalle. Ebaysta saa alle satasella valmiita turbopakosarjoja T25, T3 tai T4 -laipalla.
Kiertokankia
Tuolla näyttäis olevan kiertokankia, en tiedä onko dieseliin käypiä.
http://www.fastvws.com/acatalog/Integra ... ering.html
http://www.fastvws.com/acatalog/Integra ... ering.html
Kysyin nyt muuten vaan. Auto on korinvaihto, mietin miten paljon tulee merkintöjä, jostain tulee tingittyä. Toki levyt joka kulmaan, jos ja kun alan jossain kohtaa laittamaan.
Ei vaan tällä hetkellä löydy jarruosia hyllystä ja aika ei salli. Nyt vaan halusin tietää ton prosentti-jutun, aika jännä jos menee noin.
Ei vaan tällä hetkellä löydy jarruosia hyllystä ja aika ei salli. Nyt vaan halusin tietää ton prosentti-jutun, aika jännä jos menee noin.
Joo, pieni väärinkäsitys. Ymmärsin ensin, että olet vaihtamassa rumpuja toisiin rumpuihin.
Tietenkin voit saada 4 % otteeseen taka-akselista, jos laitat sinne gti:n taka-akselin.
Yleisesti ottaen, muutoskatsastukseen kannattaa valmentautua täyttämällä osalomake, jonka saa tuolta.
ja tutustumalla prosenttitaulukkoon.
Jos joku löytää tarkemman prosenttitaulukon, ts. katsastusmiesten käyttöön tarkoitetun kupongin, niin vois postailla linkkiä.
Tietenkin voit saada 4 % otteeseen taka-akselista, jos laitat sinne gti:n taka-akselin.
Yleisesti ottaen, muutoskatsastukseen kannattaa valmentautua täyttämällä osalomake, jonka saa tuolta.
ja tutustumalla prosenttitaulukkoon.
Jos joku löytää tarkemman prosenttitaulukon, ts. katsastusmiesten käyttöön tarkoitetun kupongin, niin vois postailla linkkiä.
kiireen vuoksi en kerkee plärätä koko topiccia läpi.
Paljon tollasessa 1,6td caravellessa -89 pitäis ahtopaine olla? Ja kuinka paljon perushuollettua (kansivaihdettua) konetta uskaltaa paineistaa niin etttei tarvii pelätä särkeytymistä.
Uuteen autogaugen mittariin puhaltaa nyt 0.30bar joten aika miedolta kuulostaa..?
Paljon tollasessa 1,6td caravellessa -89 pitäis ahtopaine olla? Ja kuinka paljon perushuollettua (kansivaihdettua) konetta uskaltaa paineistaa niin etttei tarvii pelätä särkeytymistä.
Uuteen autogaugen mittariin puhaltaa nyt 0.30bar joten aika miedolta kuulostaa..?
Tuli ostettua tänään ensimmäinen volkswagenin valmiste. Caddy 1.6td koneella joka on vaihdettu siihen aikoinaan jostain. Onko noita 1.6 td moottoreita paljonkin erimallisia volkkareissa? Entä vaihteistoja? Tossa on kiinni joku viisvaihteinen loota nyt.
Asiaan: Uus kytkin tarvis saada kun vanha tuntuu luistavan ihan huolella. Caddysta kuulemma vain syöttöä nostettu. Tarkoitus olis kyllä tulevaisuudessa saada hiukan lisää voimaa tosta joten sama laittaa suoraan parempi kytkin. Millasta kannattais laittaa, mistä ja mihin hintaan?
Asiaan: Uus kytkin tarvis saada kun vanha tuntuu luistavan ihan huolella. Caddysta kuulemma vain syöttöä nostettu. Tarkoitus olis kyllä tulevaisuudessa saada hiukan lisää voimaa tosta joten sama laittaa suoraan parempi kytkin. Millasta kannattais laittaa, mistä ja mihin hintaan?
volgswagen jetta 1,6tdi ja Garret GT1749
elikkkäs joo aiheen mukainen ropleema olisi elikkäs rupiaa tuntumaan että vakio ahdin on jo matkansa päässä ja pitäisi päivittää joten olen katsellut eri keskusteluista ja olen päättynyt tuollaiseen ahtimeen = ) elikkäs käykö tuo miten paikoilleen ja mitä kaikkea muuta olisi hyvä siinä samassa päivitellä ?
en niinkään halua että autosta irtoaa heposia mielettömästi vaan että kulkee ja pelittää hyvin
en niinkään halua että autosta irtoaa heposia mielettömästi vaan että kulkee ja pelittää hyvin
Onko kellään kokemusta tästä moposportin kytkimestä? Mitä eroa on vaikka vakiolevyllä ja vr6 levyllä? Sopiiko heittämällä toi vr6 levy?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=FN455R
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=FN455R
Nyt saatu sachsin race asetelma ja uus viislovinen loota kiinni, enää ei kytkin luista. Mistähän vois johtua kun ei nosta ahtoja kovin äkkiä. Hukkaportin letku on kokonaan irti ja kun täysillä lähtee kiihdyttämään ehtii kakkosella ahdot nousta ehkä 0.6bar ennen kun pitää vaihtaa ja kolmosella noin 0.8bar ja nelosella nousee noin baariin kun täysillä luukuttaa loppuun. Syöttöä on sen verran että kokoajan kiihdyttäessä puskee jonkinverran mustaa.
Nyt olis itelläkin aika alkaa tekemään kytkinremonttia. Keulalta löytyy välijäähdytin ja turbon virkaa hoitaa Garrett T3. Ahdot tällä hetkellä 0.6 max ja syöttöjä jonku verran, sinetti kuitenki paikoillaan. Kytkin lipsuu kolmosesta eteenpäin kaikilla vaihteilla.
Kytkimenä tällä hetkellä orkkis 210mm. Pitäisi kai tuo nuo paineet ja piristykset vielä kestää? Suuri epäilys että stefa korkannut ja kytkin ui öljykylvyssä.
Onko tuo moposportin asetelma ja sintterilevy/normaalilevy edullisin ja kestävin vaihtoehto?
Saksanmaalta saisi edullisesti vakio 1.9TD pakettia. Minkälaisia teholukemia 1.9TD paketti on porukalla kestänyt? Etsitty on, mutta ei ole löytynyt mitä tuo 1.9TD kytkinpaketti kestää. Tässähän turbo on kovin ylävireinen niin luulisin senkin säästävän vähän voimansiirtoa kun ei lähde niin alhaalta ahtamaan.
Kytkimenä tällä hetkellä orkkis 210mm. Pitäisi kai tuo nuo paineet ja piristykset vielä kestää? Suuri epäilys että stefa korkannut ja kytkin ui öljykylvyssä.
Onko tuo moposportin asetelma ja sintterilevy/normaalilevy edullisin ja kestävin vaihtoehto?
Saksanmaalta saisi edullisesti vakio 1.9TD pakettia. Minkälaisia teholukemia 1.9TD paketti on porukalla kestänyt? Etsitty on, mutta ei ole löytynyt mitä tuo 1.9TD kytkinpaketti kestää. Tässähän turbo on kovin ylävireinen niin luulisin senkin säästävän vähän voimansiirtoa kun ei lähde niin alhaalta ahtamaan.
Oon yrittäny kysellä ja googletella mutta mistään ei oikein suoraa vastausta saa; Eli miten se 1,9td aaz uppoaa vm-90 mk1 caddyn keulalle? auto on alunperin 1.8GT bensa.
Kun jostain luin että vetarit ei käy, vaihdelaatikon kannake tms? Olisin äärimmäisen kiitollinen jos joku viitsisi rustailla vähän tietoa, etten sitten ole ihan sormi suussa ton tekniikanvaihdon kanssa..
Edit. luin topicin läpi ja ilmeisesti moottorin kannakkeet tarvii 1.6l koneesta, mulla kun tuo on tosiaan bensa....
Kun jostain luin että vetarit ei käy, vaihdelaatikon kannake tms? Olisin äärimmäisen kiitollinen jos joku viitsisi rustailla vähän tietoa, etten sitten ole ihan sormi suussa ton tekniikanvaihdon kanssa..
Edit. luin topicin läpi ja ilmeisesti moottorin kannakkeet tarvii 1.6l koneesta, mulla kun tuo on tosiaan bensa....
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 16.3.2011 16:22
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 16.3.2011 16:22
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa