Golf3 1.8i -92 sytytysennakko.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 4.11.2004 9:20
Golf3 1.8i -92 sytytysennakko.
haulla etsitty vastausta huonoin tuloksin ( tai sitten olen sokea) jossain oli jotain ennakoita, mutta samassa lauseessa oli sanat "vissiin" ja "kait".
koneen tyypistä ei ole tietoa, kun en harrasta näin fuhrerbunkkereita, toimii vain käyttöautona, tallissa rahat syö toinen saksalais valmisteinen auto.
Joten jos tähän sais suoran vastauksen, ennakko ja millä kierrosalueella?
kiitosta!
koneen tyypistä ei ole tietoa, kun en harrasta näin fuhrerbunkkereita, toimii vain käyttöautona, tallissa rahat syö toinen saksalais valmisteinen auto.
Joten jos tähän sais suoran vastauksen, ennakko ja millä kierrosalueella?
kiitosta!
Perusennakko 6 astetta.
Säätötoimenpide tapahtuu kutakuinkin näin:
1) moottori lämpimäksi (veden lämpötila 80 + astetta)
2) moottorin käydessä irroita sinisen lämpötila-anturin johto
3) säädä perusennakko n.2000rpm kierroksilla arvoon 6 (+/- 1) astetta
4) kiinnitä sinisen lämpötila-anturin johto takaisin
Voilá - olet juuri asettanut sytytyksen perusennakon kohdalleen.
Tuo kierrosten pitäminen siellä parissa tonnissa säätötoimenpiteen ajan vaatii kaverin apua, mutta se nyt ei lienee se suurin ongelma. :D
Säätötoimenpide tapahtuu kutakuinkin näin:
1) moottori lämpimäksi (veden lämpötila 80 + astetta)
2) moottorin käydessä irroita sinisen lämpötila-anturin johto
3) säädä perusennakko n.2000rpm kierroksilla arvoon 6 (+/- 1) astetta
4) kiinnitä sinisen lämpötila-anturin johto takaisin
Voilá - olet juuri asettanut sytytyksen perusennakon kohdalleen.
Tuo kierrosten pitäminen siellä parissa tonnissa säätötoimenpiteen ajan vaatii kaverin apua, mutta se nyt ei lienee se suurin ongelma. :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
ECU ei ymmärrä tallentaa perusennakkoa, jos lämpöanturi on kytkettynä. Eli kun säädät ennakkoa anturin johto kiinni, niin ECU lähtee korjaamaan ennakkoa samantien ja näinollen ennakko on päin mäntyä hetken kuluttua. Joskus Corradon ennakkoa säätelin tuo anturi kytkettynä ja hetken kuluttua oli sytytys noin 30 astetta myöhäisellään.
Eli anturi irti -> säätö -> anturi takaisin kiinni = ECU tallentaa ko. hetkellä olevan ennakon arvon perusennakoksi.
Eli anturi irti -> säätö -> anturi takaisin kiinni = ECU tallentaa ko. hetkellä olevan ennakon arvon perusennakoksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin, paha mennä sanomaan. 2000rpm muistaakseni on se ohjeen mukainen perusennakon säätönopeus. Itseltä tosin aikoinaan säätelin varmaan vähän allekin tuon (yksin kun sääteli, niin ei tuota kierroslukumittaria paljon päässyt katselemaan) ja hyvin näytti tallentuvan joutokäynnin ennakoksi.
Edit: ja joo, paikallisessa VW-merkkihuollossa mm. säätivät Corradon ennakon maltilliset 40 astetta metsään, kun siellä sitä joskus käytin...
Edit: ja joo, paikallisessa VW-merkkihuollossa mm. säätivät Corradon ennakon maltilliset 40 astetta metsään, kun siellä sitä joskus käytin...
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 4.11.2004 9:20
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 4.11.2004 9:20
kiitos kuvasta! voin kertoo että hieman on nyt sytkä perseellään :D noh huomenna uusiks.
_AMIS_ juu kyllä olen bemaristi, ja rakennan bemariani vielä sellaisessa kimppatallissa missä on pari tyyppiä mitkä ajaa 2 koppasella radalla ffp ratapäivillä, hurjaa eikö?
olen vain todennut että nämä vanhat volkkarit toimittavat erittäin hyvin kauppakassin virkaa, osat ei maksa mitään, hytissä tarkenee ja nämä saattaa toimiakkin jos osais sytkän säätää kerralla kuntoon.
_AMIS_ juu kyllä olen bemaristi, ja rakennan bemariani vielä sellaisessa kimppatallissa missä on pari tyyppiä mitkä ajaa 2 koppasella radalla ffp ratapäivillä, hurjaa eikö?
olen vain todennut että nämä vanhat volkkarit toimittavat erittäin hyvin kauppakassin virkaa, osat ei maksa mitään, hytissä tarkenee ja nämä saattaa toimiakkin jos osais sytkän säätää kerralla kuntoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa