VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Pitää kattoo miten onnistuu, kun kaverille pitää vaihtaa sen autoon ainakin yks nostaja, niin mietin, että jos menee helposti niin voisi itekki vaihdella niitä.
Epäilen, et mulla on takalasinpyyhkijän moottorikaput, niin miten sen kohdan saisi siistiksi jos sen poistaa kokonaan? Ja miten sille takalasinpesurille pitää tehdä ettei se enään vahingossa ruiski? Mikähän rele mahtaa ohjata takalasin pyyhintä? Ottaisi sen pois, ettei ala naksumaan jos vahingossa viiksestä pistäisi päälle.
Epäilen, et mulla on takalasinpyyhkijän moottorikaput, niin miten sen kohdan saisi siistiksi jos sen poistaa kokonaan? Ja miten sille takalasinpesurille pitää tehdä ettei se enään vahingossa ruiski? Mikähän rele mahtaa ohjata takalasin pyyhintä? Ottaisi sen pois, ettei ala naksumaan jos vahingossa viiksestä pistäisi päälle.
Itselleni vaihettiin viikko sitten nuo nostajat. Venakoppa irti samoin myös virranjakaja. kiristin irti ja nokkapyörät irti sillein että nuo ketjut pysyvät paikoillaan nokkapyörien päällä.. Sitten vaa nokat irti ja nostajat vaihtoo.. Ai nii ja kahtoo että jako on kohillaa ja myös nuo nokat kohillaa... Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty :)
Ostinpa tuosta avk:lta 1996vm. vr6 golffin. käyntiinhän kaveri lähti vaa nopiaa ku tempasee kaasupoltina jää miettimää vähäksi aikaa ja sitten vasta nostaa kierroksia. sekä pientä pätkimistä havaittavissa. Vikakoodit täsä lukasin ja 04df- polttoaineen tuuletusventtiili katkos/maavuoto sekä 0203 Hall-anturi katkos/Oikosulku (plus). riittääkö nuo syyksi ? ja missäköhän tuo polttoaineen tuuletusventtiilihärdelli sijaitsee ?
Enpä ole kyllä ainakaan yhtään ysärillä tehtyä hihnajako -mallista vr6-mottia tavannu O.o
Jontte92: Hall-anturin vika kyllä aiheuttaa pätkimistä, varsinkin ylemmillä kierroksilla. Tarkasta anturin johdot ensimmäisenä, voi olla että + -johto ottaa jostain oikosulkua...
Ja jos en väärinmuista niin tuuletusventtiili löytyy jostain siitä MAF-anturin alta, kun ottaa ilmanputsarikotelon poies niin pääsee hyvin käsiksi.
Siitähän menee 1 letku imusarjaan, kaasuläpän asentoanturin viereen, niin on helppo sitä kautta löytää venttiili ko vaan seuraa letkua, jos ei muuten löydä...
Tuossapa hyvä kuva siitä imusarjaan menevästä tuuletusventtiilin letkusta (letkussa pienellä numero 1 ) :
Jontte92: Hall-anturin vika kyllä aiheuttaa pätkimistä, varsinkin ylemmillä kierroksilla. Tarkasta anturin johdot ensimmäisenä, voi olla että + -johto ottaa jostain oikosulkua...
Ja jos en väärinmuista niin tuuletusventtiili löytyy jostain siitä MAF-anturin alta, kun ottaa ilmanputsarikotelon poies niin pääsee hyvin käsiksi.
Siitähän menee 1 letku imusarjaan, kaasuläpän asentoanturin viereen, niin on helppo sitä kautta löytää venttiili ko vaan seuraa letkua, jos ei muuten löydä...
Tuossapa hyvä kuva siitä imusarjaan menevästä tuuletusventtiilin letkusta (letkussa pienellä numero 1 ) :

Vain ketjulla, mutta niitä on vanha 2 rivinen ja uudempi 1 rivinen, vai oliko se päin vastoin.
Tohon nostaja remppaan, ne nokkapyörien pultit voi olla sit elämää kovemmassa kiinni. Ainakaan ite saanu auki, vaikka piti 45cm jakarilla 2x4 vasten ja väänti 1m jatkolla... Vaati varmaan lämpöä etc et aukee.
Tohon nostaja remppaan, ne nokkapyörien pultit voi olla sit elämää kovemmassa kiinni. Ainakaan ite saanu auki, vaikka piti 45cm jakarilla 2x4 vasten ja väänti 1m jatkolla... Vaati varmaan lämpöä etc et aukee.
Tuolla on hyvää juttua öljykanavien huuhtelusta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169773.
Öljytilavuus muistaakseni 5,5l ja mobilin 5w-40:stä käytän itse.
Öljytilavuus muistaakseni 5,5l ja mobilin 5w-40:stä käytän itse.
Mistähän vois johtua, että kun auton käynnistää niin lähtee hyvin käyntiin ja vastaa kaasuun ihan jees. Mutta vähän ajan kuluttua kierrokset alkavat laskemaan lähelle nollaa ja kaasun painaminen ei tee mitään, kunnes vähän ajan kuluttua vastaa hieman kaasuun ja palautuu normaaliin tyhjäkäyntiin. Tämä voi tapahtu 1-5 kertaa, jonka jälkeen auto toimii taas normaalisti?? Mikähän helvetti tosta nyt taas on sitten rikki...?
-
- uusi tulokas
Mk3 Vr6 puolapaketti viallinen? (Ratkaistu)
Auto teki tenät työmatkalla, eli parkkipaikalle kurvatessa tippui 1 sylinteri kokonaan pois pelistä ja toinenkin tuntui pätkivän. Vaihdoin uudet tulpat ja tulpanjohdot (vanhat oli ihan rotansyömät :) ) Nyt käy tyhjäkäynnillä kaikilla mukeilla, tosin lämpimänä pätkii vissiin yhtä sylinteriä. Pintakaasulla pystyy ajamaan, mutta kaasua ei kestä sitten sen enempää, eli ainakin se yksi sylinteri tippuu taasen pois pelistä jos antaa vähänkin happea. Eli vaikuttais heikolta kipinältä, mutta tiedä häntä. Vikakoodeja ei ole luettu, kun on sen verran vanha kikotin tuo villeristo (vm -92), että tuhkakupin takaa löytyy vw/audi 2x2 liitin.
Olisko kenelläkään mielipidettä/ vinkkiä/ vastausta mistä tuo vika voisi johtua? Itse epäilen puolapakettia. Mittailin yleismittarilla puolapaketin suurjännitepuolen vastukset ja 2 ja 5 sylintereiden "puolan" vastusarvo oli vissiin sata ohmia pienempi kuin 1 ja 4, sekä 3 ja 6 sylintereiden puolan. Ulkoisia halkeamia en puolapaketista tarkan pesun ja syynäyksen jälkeen löytänyt, mutta voihan paketilla olla tunnit täynnä. Veden suihkuttelu pimeässä puolapaketin päälle ei myöskään tuottanut haettua valoshowta.
Sitten seuraava kysymys :D Olisiko kenelläkään hämeenlinnan läheisyydellä lainata puoleksi tunniksi toimivaa puolapakettia, jotta voisin koittaa tiedetysti ehjällä puolalla autoa käyntiin?
Sitten olisi vielä yksi mystinen vika :) Villeristo pätkäsee välillä virrat ajossa, eli kiekkamittari tipahtaa nollaan ja autosta katoaa sytytys komean nykäisyn saattelemana. Koko kohtaus kestää varmaan 400 millisekuntia. Voisko vika olla esim. ecun releessä tai virtalukon pohjassa? Niin ja mittaristossa vilkahtaa joku valo tämän kohtauksen aikana, olisko ollu mahdollisesti Öp tai latauksen merkkivalo.. Onko näissä villeristoissa semmosta toiminoa, että bensapumpun rele saa ohjauksen eculta, vasta öp:n noustessa riitävän korkealle? Jotta voisiko häiriö johtua viallisesta öp-anturista? (Koneessa on riittävästi öljyä kyllä :) ).
Noniin, syylinen oli viallinen puolapaketti. Ruuvasin uuden paketin koneeseen kiinni ja villeristo kehrää taas kauniisti.
Attitude, mulla ei ainakaan lähde bensapumppu pyörimään ennen kuin kone pyörii. En sitten tiedä onko joku pellepeloton jälkikäteen rakennellut jtn viritelmiä tuonne pumpun ohjaukselle.
Ei ole muuten nyt muutamaan päivään pätkinyt virtojakaan, liekkö oireilut liittyneet tuohon hajoamispisteessä olleeseen puolapakettiin..
Olisko kenelläkään mielipidettä/ vinkkiä/ vastausta mistä tuo vika voisi johtua? Itse epäilen puolapakettia. Mittailin yleismittarilla puolapaketin suurjännitepuolen vastukset ja 2 ja 5 sylintereiden "puolan" vastusarvo oli vissiin sata ohmia pienempi kuin 1 ja 4, sekä 3 ja 6 sylintereiden puolan. Ulkoisia halkeamia en puolapaketista tarkan pesun ja syynäyksen jälkeen löytänyt, mutta voihan paketilla olla tunnit täynnä. Veden suihkuttelu pimeässä puolapaketin päälle ei myöskään tuottanut haettua valoshowta.
Sitten seuraava kysymys :D Olisiko kenelläkään hämeenlinnan läheisyydellä lainata puoleksi tunniksi toimivaa puolapakettia, jotta voisin koittaa tiedetysti ehjällä puolalla autoa käyntiin?
Sitten olisi vielä yksi mystinen vika :) Villeristo pätkäsee välillä virrat ajossa, eli kiekkamittari tipahtaa nollaan ja autosta katoaa sytytys komean nykäisyn saattelemana. Koko kohtaus kestää varmaan 400 millisekuntia. Voisko vika olla esim. ecun releessä tai virtalukon pohjassa? Niin ja mittaristossa vilkahtaa joku valo tämän kohtauksen aikana, olisko ollu mahdollisesti Öp tai latauksen merkkivalo.. Onko näissä villeristoissa semmosta toiminoa, että bensapumpun rele saa ohjauksen eculta, vasta öp:n noustessa riitävän korkealle? Jotta voisiko häiriö johtua viallisesta öp-anturista? (Koneessa on riittävästi öljyä kyllä :) ).
Noniin, syylinen oli viallinen puolapaketti. Ruuvasin uuden paketin koneeseen kiinni ja villeristo kehrää taas kauniisti.
Attitude, mulla ei ainakaan lähde bensapumppu pyörimään ennen kuin kone pyörii. En sitten tiedä onko joku pellepeloton jälkikäteen rakennellut jtn viritelmiä tuonne pumpun ohjaukselle.
Ei ole muuten nyt muutamaan päivään pätkinyt virtojakaan, liekkö oireilut liittyneet tuohon hajoamispisteessä olleeseen puolapakettiin..
Viimeksi muokannut JPulkkinen, 13.9.2012 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
JPulkkinen mulla on itellä 2x2 ja rosstekkiläisellä onnistuu luku sieltä moitteetta(niihin ebayn piuhoihin menee vaan hermot) mutta itelle kuulostaa vähän polttoainepuolen hommilta jollei sillä puolapaketilla kummene. Kokeile suihkutella starttipilottia koneen ympäristöön jos on vaikka ilmavuoto..
Tuo pätkäsy voisi olla virtalukon pohja. Syttyykö kaikki valot mittaristoon kun laitat virrat päälle? jos ei niin virtalukon pohja menossa tai mennyt jo.
Bensapumpun rele lähtee pumppaamaan heti kun virrat laittaa päälle, joissain autoissa tod näk alkaa pumppaamaan jo kun oven aukasee(kehittää paineet valmiiksi niin auto lennosta käyntiin tjsp), voi olla uudemmissa tämä toiminto. itellä ei ainakaan ole. Releen ohjaus tulee suoraan eculta pulsseina, eli sitä on aika hankala alkaa ohjaamaan manuaalisesti.
Tuo pätkäsy voisi olla virtalukon pohja. Syttyykö kaikki valot mittaristoon kun laitat virrat päälle? jos ei niin virtalukon pohja menossa tai mennyt jo.
Bensapumpun rele lähtee pumppaamaan heti kun virrat laittaa päälle, joissain autoissa tod näk alkaa pumppaamaan jo kun oven aukasee(kehittää paineet valmiiksi niin auto lennosta käyntiin tjsp), voi olla uudemmissa tämä toiminto. itellä ei ainakaan ole. Releen ohjaus tulee suoraan eculta pulsseina, eli sitä on aika hankala alkaa ohjaamaan manuaalisesti.
Mistähän vois johtua, että kun auton käynnistää niin lähtee hyvin käyntiin ja vastaa kaasuun ihan jees. Mutta vähän ajan kuluttua kierrokset alkavat laskemaan lähelle nollaa ja kaasun painaminen ei tee mitään, kunnes vähän ajan kuluttua vastaa hieman kaasuun ja palautuu normaaliin tyhjäkäyntiin. Tämä voi tapahtu 1-5 kertaa, jonka jälkeen auto toimii taas normaalisti?? Mikähän helvetti tosta nyt taas on sitten rikki...?
Anturille ainakin tuolla englannin kielisil palstoil sanottas varaosanumeroks: 1H0 919 670. Mutta sehän kannattaa koittaa jollain toisella mittaristolla, että onko vika mittarissa vai ei. Se auttaisi halukkaita vapaaehtosia ottaan yhteyttä, jos profiilissa lukisi mistä päin olet :)
Viimeksi muokannut S4mmy, 6.9.2012 11:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuli semmoinen juttu eliikäs eilen illalla kaveriporukalla mentiin yhelle hylätylle suoralle kiihyttelemään ja siellä tuli vapaalla kokeiltua polettaa rajotinta vasten.. Niin sen jälkeen auto kävi hyvin tyhjäkäyntiä noin 3sekunttia ja sammu. Lähti kyllä heti avaimesta käyntiin mutta jäi mietityttää tuo sammuminen..
Nakutustunnistimet G61 ja G66
Terve
Tässä muutaman päivän jo selailleena ja aina vaan törmään samoihin keskusteluihin jotka olen jo moneen kertaan lukenut niin kysyisin tällaista asiaa noista nakutustunnistimista.
1. Mitähän eroa noilla mahtaa olla toisiinsa nähden kun kuitenkin tekevät samaa työtä.
(G61 sylinterit 1, 2 ja 3 ja G66 sylinterit 4, 5 ja 6)?
2. Ja mikäli näissä on jotain eroa niin miksi ihmeessä, nehän toimittavat samaa virkaa? Olen hieman ymmälläni asiasta.
Ja siis kyseessä on -92/93 VR6
Ja heti kaikille, anteeksi tietämättömyyteni tässä asiassa :)
Terveisin,
Kimmo Lindgren
Mikkeli
Tässä muutaman päivän jo selailleena ja aina vaan törmään samoihin keskusteluihin jotka olen jo moneen kertaan lukenut niin kysyisin tällaista asiaa noista nakutustunnistimista.
1. Mitähän eroa noilla mahtaa olla toisiinsa nähden kun kuitenkin tekevät samaa työtä.
(G61 sylinterit 1, 2 ja 3 ja G66 sylinterit 4, 5 ja 6)?
2. Ja mikäli näissä on jotain eroa niin miksi ihmeessä, nehän toimittavat samaa virkaa? Olen hieman ymmälläni asiasta.
Ja siis kyseessä on -92/93 VR6
Ja heti kaikille, anteeksi tietämättömyyteni tässä asiassa :)
Terveisin,
Kimmo Lindgren
Mikkeli
Lähinnä siis oli tuo tarkoitus et onko ne täysin samanlaiset anturit loppujen lopuks kun varaosaliikkeestä noita löytyy jos jonkimoisella numerolla eikä sielläkään osattu suoraan sanoa onko kyse yhdestä ja samasta anturista...ei viittis kuitenkaan ruveta purkamaan molempia irti ihan vaan tuon asian tarkistamiseksi...vika koodin siis antaa tuolle etummaiselle (G66)
Voiko joku asiasta tietävä kertoa ohjeita tähän "vikaan":
Pari tuntia kun auto on seissyt, startatessa heti kun kone lähtee käyntiin niin kuuluu joku ääni (ehkä jakoketjusta) ja heti tämän jälkee ääni loppuu eikä kuulu enää ajon aikana/tyhjäkäynnillä vaikka miten polettiasi. Eli koneesta ei siis kuulu mitään erikoisia ääniä enää tämän jälkeen. Mutta mikä sitten on tämän takana? Ainakin mitä täältä olen lukenu niin jakoketjun kiristimet/laahustimet jne toimii öljynpaineella?? joten voiko öljyn laatu tai taso vaikuttaa tähän?
Sitten toinen kysymys. huomasin tossa ylempänä kuvan tuosta imusarjaan menevästä tuuletusventtiilistä. Itselläni on siinä letkun välissä vielä joku musta muovinen mötikkä (joku kalvo tai suodatin?) joka on sitten ajan saatossa siitä lähtenyt irti. En ole koneen toiminnassa huomannut mitään eroa, mutta voiko tämä jotenkin liittyä siihen ääneen käynnistäessä?? Ja mihin se ylipäätänsä vaikuttaa?!?!
Ja autonahan on Passat b4 VR6 variant. Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut tietämättömyydestäni! :)
Pari tuntia kun auto on seissyt, startatessa heti kun kone lähtee käyntiin niin kuuluu joku ääni (ehkä jakoketjusta) ja heti tämän jälkee ääni loppuu eikä kuulu enää ajon aikana/tyhjäkäynnillä vaikka miten polettiasi. Eli koneesta ei siis kuulu mitään erikoisia ääniä enää tämän jälkeen. Mutta mikä sitten on tämän takana? Ainakin mitä täältä olen lukenu niin jakoketjun kiristimet/laahustimet jne toimii öljynpaineella?? joten voiko öljyn laatu tai taso vaikuttaa tähän?
Sitten toinen kysymys. huomasin tossa ylempänä kuvan tuosta imusarjaan menevästä tuuletusventtiilistä. Itselläni on siinä letkun välissä vielä joku musta muovinen mötikkä (joku kalvo tai suodatin?) joka on sitten ajan saatossa siitä lähtenyt irti. En ole koneen toiminnassa huomannut mitään eroa, mutta voiko tämä jotenkin liittyä siihen ääneen käynnistäessä?? Ja mihin se ylipäätänsä vaikuttaa?!?!
Ja autonahan on Passat b4 VR6 variant. Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut tietämättömyydestäni! :)
Karkeasti kuukaus sitten huomasin että golffissa on öljyt ja jäähdytysnesteet sekasin ja jäähdytysnestettä tihkutti öljynsuodattimen pohjasta . Josta sen ei todellakaan olisi pitänyt tulla.
No ongelma korjattiin vaihtamalla öljynlauhdutin, sen tiivisteet ja luonnollisesti samassa öljynsuodatin ja sen pohjan tiiviste. Golffi kävi viime viikolla jakopää ja kytkinremontissa ja sen jälkeen on ilmennyt pientä öljynsuodattimen pohjan kostumista.
Mistähän tämä nyt taas voisi johtua? Ideoita?
No ongelma korjattiin vaihtamalla öljynlauhdutin, sen tiivisteet ja luonnollisesti samassa öljynsuodatin ja sen pohjan tiiviste. Golffi kävi viime viikolla jakopää ja kytkinremontissa ja sen jälkeen on ilmennyt pientä öljynsuodattimen pohjan kostumista.
Mistähän tämä nyt taas voisi johtua? Ideoita?
ainiin ja se oman vr6:sen lopulliseks viaksi osoittautui tosiaan se sylintereitten 4,5 ja 6:n nakutustunnistin...ei ollu mikään kaikkein helpoin operaatio vaikka halpa osa olikin kyseessä...keulan joutui irrottamaan että pääsi käsiksi öljynlauhduttimen letkuihin käsiksi...ja nakutustunnistin oli sopivasti vielä toisen lauhduttimen letkuyhteen takana niin ettei sinne meinannu päästä millään...joutu hieman kikkailemaan oman työkalun sinne et sai sen naksautettua auki ja uuden tilalle...
Ite muistin kyllä vaihtaa tuon tiivisteen, mutta oli huomattavasti ohuempi kun edellinen. Ei siis täyttäny kokonaan sitä tiivisteelle tarkotettua uraa.
Äsken kävin kurkkaamassa niin yön aikana oli tiputtanut muutaman tipan öljyä maahan. Varmuudeksi voisi uusia sen öljynsuodattimenpohjan ja sen tiivisteet.
Mitähän mahtaa marmorilla maksaa?
Äsken kävin kurkkaamassa niin yön aikana oli tiputtanut muutaman tipan öljyä maahan. Varmuudeksi voisi uusia sen öljynsuodattimenpohjan ja sen tiivisteet.
Mitähän mahtaa marmorilla maksaa?
itse olen ostanut tuolta aika monet eri osaset ja luulen et tuon kupin saat huomattavasti halvemmalla samaisesta paikasta...
http://www.benecars.com/index.php
olen ollut itse ainakin tyytyväinen palveluun ja nopeaan toimitukseen...sit ei tarvitse kuin käydä se o-rengas hankkimassa vaikka sieltä marmorilta...siitä ne tuskin uskaltavat monia euroja pyydellä :)
http://www.benecars.com/index.php
olen ollut itse ainakin tyytyväinen palveluun ja nopeaan toimitukseen...sit ei tarvitse kuin käydä se o-rengas hankkimassa vaikka sieltä marmorilta...siitä ne tuskin uskaltavat monia euroja pyydellä :)
Tälläiset nokat mulle jyrsittiin. Mitäs toi lappu nyt kertoo? Kovasti ainakin jenkeissä aina tunkevat noita 268asteen nokkia näihin. Koneistaja sanoi, ettei tarvitse vaihtaa jäykempiä jousia ja vakio ajoitusmerkeillä vaan.. Saa nähän miten moottorin luonne muuttuu
Vr6 -92 etupään natina
Osaisko, joku sanoa mistähän mahtais tulla etupään natina. Selkeästi kumin ääni ja ei yhtäjaksoinen (niu, niu niu):) ja natinan nopeus tulee rengaskierrosten mukaan. Pahimmillaan aika isokin ääni?
Kyllä, kaikki 2.8 ja 2.9 peruskannet on samat. Erot on noissa jakopäänkopissa ja ketjupyörissä. Paitsi 2.9 nokat eroaa 2.8.
Noilla R-koneistuksen nokilla laittaisin uudet/jäykemmät jouset. 262° menee kuulema vakioilla, mutta 268° ei, jollei ole just uusitut vakiojouset.
Ja Giac 268 lastunhan noi nokkat vaatisi :)
Noilla R-koneistuksen nokilla laittaisin uudet/jäykemmät jouset. 262° menee kuulema vakioilla, mutta 268° ei, jollei ole just uusitut vakiojouset.
Ja Giac 268 lastunhan noi nokkat vaatisi :)
Mitenkäs näistä saa nuo etulokarieden muovit irti? Onko ihan repimällä vai jokin tekniikka? Huomasin just et ois etulokareiden alapäässä molemmin puolin hitsattavaa semmonen 3cmx4cm palaset.. Ajattelin heti laittaa kuntoon niin pysyy auto ruosteettomana :)
Niin ja semmosta et miten voi olla mahollista et renkaat on erileveydellä? esim kuskinpuolella nuo 17tuumaset tulee sen 1cm ulos kaareista ja apparin puolella jää sisälle..
Niin ja semmosta et miten voi olla mahollista et renkaat on erileveydellä? esim kuskinpuolella nuo 17tuumaset tulee sen 1cm ulos kaareista ja apparin puolella jää sisälle..
Apurunko voi olla kieroon asennettu tai alapallonivelet tukivarsissa eri kohdissa. Kolaroidussa autossa ei mikään ihme olekaan jos on apurunko pyörähtänyt vinoon. Itse olen törmännyt myös tapaukseen jossa joutui apurungon kääntämään suoraan ja kasaamaan uusilla pulteilla. Myös tukivarret kannattaa tarkistaa, koska kolarissa tms. pienessä tökkäsyssä vääntyvät suht herkästi.
juuri omasta autosta irrotin apurungon kun vaihdoin kallistuksenvakaajan puslat. mulla ei ollut moottoria,eikä mitään muutakaan keulassa kiinni,siltikin tuntui säätöä riittävän.
viime kaudella mulla kanssa toinen eturengas oli ulompana.no,syytin siitä tarvikelokaria..
kappas apurunko olikin väärässä kohtaa. no nyt on justiinsa kohillaan.
eli sitä tarkoitan että ei välttämättä huomaa se autotohtori vinos olevaa apurunkoa,jos se onkin ollut irrallaan vaikkapa puslien vaihtoa tai muuta varten. kyllä viime kaudella siellä alla tuli touhuttua vaikka mitä enkä silti huomannut että apurunko oli vinossa.
viime kaudella mulla kanssa toinen eturengas oli ulompana.no,syytin siitä tarvikelokaria..
kappas apurunko olikin väärässä kohtaa. no nyt on justiinsa kohillaan.
eli sitä tarkoitan että ei välttämättä huomaa se autotohtori vinos olevaa apurunkoa,jos se onkin ollut irrallaan vaikkapa puslien vaihtoa tai muuta varten. kyllä viime kaudella siellä alla tuli touhuttua vaikka mitä enkä silti huomannut että apurunko oli vinossa.
Vanteen ET on sillä puolen suurempi, ja tämän takia luultavasti se kiinnityspinta lähempänä puolia. Eipä ihme jos toisella puolen sitten sisemmässä. Meinasinkin aijemmin jo asiasta mainita mutta oletin että tällaiset perusasiat on tutkittu ja viitsitty muutenkin nähdä vaivaa asian eteen ennenkuin foorumille tullaan kyselemään..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”