Päivitelläänpä tätäkin vähän.
Hitaasti mutta varmasti Jetta saa kevääksi vähän uutta ulkonäköä. Maailman tuulien puhaltaessa, viimevuoden Wörthersee-reissua kaiholla muistellen ja tulevaa innolla odottaen, sekä liiallisen Intterwebin selaamisen tuloksena pitää tämäkin auto nyt sitten siis pilata. Tai no tämähän tuli valittua autoksi juuri sen takia, että tästä saa pilattua omaan silmään ihan kohtalaisen näköisen menopelin.
Eli "tonttiin ja vanteet", niinkuin se kuuluisa kommentti kuuluu.
Hankalahan tällaisesta on täysin oman näköistä tehdä oem-maustein, ellei sitten käytä rahaa aivan jäätäviä summia. Eli en edes yritä. Törkeästi kopioin ideoita, jotka omaan silmään näyttää hyvältä!
Vanteet on, tontitusta odotellaan (odoteltu jo 2 kuukautta, missä lie viipyy... Mikkooooooo!! :D).
Jetta tuli käytettyä tuossa syksyllä piuhan päässä, nyt on vähän enemmän nyyttonia kuin vakiona. Aika mukava ajella, mitä nyt talvikelissä. -1 koska etuveto.
Sitten vähän kuvasaastetta tarinaa keventämään, vaikka ei foorumin ideologiaan kuulukaan.
Eli peräpäähän tuli hankittua britti / japsi pakkivalo, kun häiritsi aivan suunnattomasti tuon perän valojen epäsymmetrisyys. Tämän kaveriksi punainen led-poltin ja vóila. Se on siinä, kirkasta lamppua koko persus.
Keulaan lipastin Saksan eBaysta tuollaisen Votex-lipan kopion, suhteellisen järkevän näköinen ainakin omaan makuun, eikä mene pahasti originaalin helmalinjan alapuolellekaan.
Lipan halpa hinta selittyi, kun rupesin sitä asentamaan. Yksikään ko. lipan kiinnikkeistä ei nimittäin käynyt paikalleen, joten tästä tuli sitten ruuvikiinnitteinen. :D Sivuhelmoja en ajatellut tosiaan laittaa minkäänlaisia, kun GTI-helmat näyttää omaan silmään hölmöiltä ja muut kamalan raskailta.
Vannevalintaa mietin melko pitkään, mutta päädyin kuitenkin tällaiseen budjettiratkaisuun. Hirveästihän olisi himottanut ostaa jotkut Bentleyt tai muut himovanteet, mutta ei pussi antanut periksi tässä vaiheessa maksaa kolmatta tonnia (ei itse asiassa sitä toistakaan tonnia) vanteista.
Eli ihan tällaisella perus OEM-linjalla mennään, sattuipa vielä melko hyvä säkä ja löytyi Saksasta käytetyt, pientä fiksiä vailla olevat vanteet kaikkine keskimerkkeineen järkevällä hinnalla. Kapeathan nuo ovat kuin mitkä (7,5x18), mutta menkööt nyt ainakin tämän tulevan kesän. Spacereilla passataan sitten nätisti kaivonkannet kaarelle. :)
Tämän kaiken lisäksi on tullut hinkattua tuota autoa ulkokuoreltaan jos jonkin näköisellä värkillä ja vahalla, sisustaan en ole oikeastaan koskenut, kun ei sille nyt ole paljoa mitään järkevää tehtävissä. Rattiin hommasin alapuolaan OEM-alumiinisomisteen ja sisustan LEDitin. Nahkasisustojen hintoja on kyllä pitänyt aika-ajoin eBaysta katsella...
Vielä olisi siis tarkoitus pudottaa tuota, kunhan alusta (JOM Blueline, budjetilla mennään tässäkin :D) saapuu.
Jonkinsorttiset kumitkin noille vanteille pitäisi kietoa, 215/40 on kummitellut mielessä. 205/40 ei kuitenkaan niin suurta eroa tuo ulkonäöllisesti ja hinta pomppaa liki tuplaksi tuosta 215:sta. 215/35 kävi mielessä, mutta ei riitä kantavuus (järjestään 84, kun pitäisi olla vähintään 86).
Soitintakin olen miettinyt tuossa, varmaan jonkun pykälää paremman originaalikieputtimen tuohon laitan, kun haluan säilyttää tuon OEM-lookin. Ja tuo pyöriteltävä volumenuppi on ihan kiva keksintö, voi sananmukaisesti kääntää nupit kaakkoon. :D
Eteen laitan varmaankin jonkun vähän fiksumman erillissarjan, vaimennusta oviin ja kontin sivuun ehkä joku pieni subi muotoonvalettuun lasikuituboksiin, aika näyttää?
Ajovalot on myös vaihtolistalla, eli ledi-dayline-angel eyesit on tulossa. Tai sitten ei? ;)
Lisää sitten, kun on jotain saatu taas tehtyä.