- VW Vento 1.8T -
Valvoja: ffp jäsenet
- VW Vento 1.8T -
Moro!
Olen uusi tällä foorumilla ja tuommoisen auton isäni kanssa päätettiin laitella kehiin.
Kuitenkin asiaan. Auto on vihreä hyvä kuntoinen Vento 1.8 litran bensa koneella.
Autoa rakennellaan,niin kauan,että ollaan kortti iässä. Mittarissa tällä hetkellä n. 250000.
Osto hetkellä huomioitiin,että pakoputki vuotaa vähän.Muuten oli aika hyvässä kunnossa.
Kuvaa en voi vielä laittaa,mutta to do listalla :
EDIT: Ja nämä suunnitelmat voidaan luonnollisesti unohtaa...NPS meisinginllä mennään.
Olen uusi tällä foorumilla ja tuommoisen auton isäni kanssa päätettiin laitella kehiin.
Kuitenkin asiaan. Auto on vihreä hyvä kuntoinen Vento 1.8 litran bensa koneella.
Autoa rakennellaan,niin kauan,että ollaan kortti iässä. Mittarissa tällä hetkellä n. 250000.
Osto hetkellä huomioitiin,että pakoputki vuotaa vähän.Muuten oli aika hyvässä kunnossa.
Kuvaa en voi vielä laittaa,mutta to do listalla :
EDIT: Ja nämä suunnitelmat voidaan luonnollisesti unohtaa...NPS meisinginllä mennään.
Viimeksi muokannut Joo, 26.8.2014 19:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Juu kiitoksia oikein paljon. Varmaan se tuo kiinnostus lajiin/autoihin liittyy :D jotenkin tuohon kirjoitus tapaan.
Eiköhän tuosta vielä kunnon projekti puhkea. Meinaan nopeasti piti hetki sitten kirjoitella,ettei kerennyt koko to do listaa kertoa,joten vähän jatkoa sille ois,että tuo kone purettas ja kasattas kertaalleen (voi venähtää ensi kesän puolelle). Umpioille pitäs kanssa tehdä jotain. Mahdollisesti vaihtaa kirkkaampiin tms. Alle ajateltiin ehkäpä 15" vanteet.Verhoiluunkin täytyy puuttua,mutta sanotaampa vaikka näin,että kaikki ajallaan. Sitä mukaan kun mieleen tulee,niin värkkään.
Kuvia pitäs tämän tiedon mukaan huomenna saada näkyville.
Eiköhän tuosta vielä kunnon projekti puhkea. Meinaan nopeasti piti hetki sitten kirjoitella,ettei kerennyt koko to do listaa kertoa,joten vähän jatkoa sille ois,että tuo kone purettas ja kasattas kertaalleen (voi venähtää ensi kesän puolelle). Umpioille pitäs kanssa tehdä jotain. Mahdollisesti vaihtaa kirkkaampiin tms. Alle ajateltiin ehkäpä 15" vanteet.Verhoiluunkin täytyy puuttua,mutta sanotaampa vaikka näin,että kaikki ajallaan. Sitä mukaan kun mieleen tulee,niin värkkään.
Kuvia pitäs tämän tiedon mukaan huomenna saada näkyville.
Teretulemast ja pakko itsekin todeta,
että aikuisempaa tekstiä kirjoitat kuin minä. :D
Aikaa projektille on ainakin varattu, vaikkei mitään suuria suunnitelmia vielä olekaan.
Onpahan tietysti aikaa tehdä kaikki viimeisen päälle. :)
Spoileriin ja splittereihin suhtaudun varauksella tässä vaiheessa.
Kuten joku on joskus todennut, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :)
että aikuisempaa tekstiä kirjoitat kuin minä. :D
Aikaa projektille on ainakin varattu, vaikkei mitään suuria suunnitelmia vielä olekaan.
Onpahan tietysti aikaa tehdä kaikki viimeisen päälle. :)
Spoileriin ja splittereihin suhtaudun varauksella tässä vaiheessa.
Kuten joku on joskus todennut, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :)
Olet saanut sen mistä minä unelmoin nuorempana, eli projekti auton ennen korttia. Todella asiallista tekstiä tosiaan kirjotat. Yleensähän jos projektipuolelle lähdetään kirjoittamaan niin jonkin näköisiä kuvia pitäisi jo olla, mutta eiköhän niitä kohta tule? ;)
Sellainen vinkki noihin spoilereihin yms. , että mieti todella tarkasti ennen kuin alat sellaisi muutoksia tekemään. Itse olisin meinaan pistänyt myös nuorempana auton täyteen lasikuitua spoileria jne. mutta nyt katuisin sitä.
Sellainen vinkki noihin spoilereihin yms. , että mieti todella tarkasti ennen kuin alat sellaisi muutoksia tekemään. Itse olisin meinaan pistänyt myös nuorempana auton täyteen lasikuitua spoileria jne. mutta nyt katuisin sitä.
Jep. Maku kyllä muuttuu. Jos nyt kiinnostaa splitterit yms. niin 20v:kin mittarissa et enää tuskin tykkää (vaimon pikkuveljellä tosin E Carina kaikilla lasikuitu, motonetin sinisillä penkinpäällisillä, kromisella ralliratilla yms. ja se tykkää niistä....). Meitä on moneen junaan. Mutta jotkut hillityt toki on ihan siistin näköisiä, riippuu mitä lookkia hakee. Ja paras harrasteluhan on toteuttaa sitä mistä itse pitää. Mutta kuvia odotellessa :)
Jeps,mietitään. Pääasia nyt olisi kuitenkin,että saataisiin auto käyntiin. Matkalla sammutettiin kaksi kertaa ja nyt ei starttaa. Myös silloin kun oltiin lähdössä noin viikko sitten koeajolle ei starttaa,mutta huoltamon poika tuli ja tempas käyntiin. Sanoi,että virtalukon pohja menee uusiksi (ravistamalla lukkoa lähti käyntiin). No lupasivat vaihtaa uuden (ja uusi myös vaihdetiin),mutta nyt sitten tosiaan pihaan peruuteltiin ja ruvettiin tarkistamaan toimiiko kaikki valot,kun kovasti vastaan tulijat vilkutti valoja. Ainoastaan parkit toimi,muissa asennoissa se sama parkki valot vain päällä.
Ihme sinänsä kun tämän jälkeen sammutettiin ja vähän ajan päästä yritettiin käyntiin,niin ei mitään. Virtaa saa. Maadoitus kunnossa. Bensa pumppu tuntuisi pelittävän. Mutta valot toimii nyt normisti :D
Meille kerrottiin,että autoon on jälkeenpäin asennettu keskuslukitus,mutta paikalliselta huoltamolla käytiin vähän kyselemässä tuosta hommasta,että mitä pitäs ruveta tarkistaan. No siihen tulokseen tultiin,että siihen on ajonesto laitettu jälkeenpäin ja se ei nyt sitten anna lupaa startata. Lähes koko kojelauta käyty läpi,eikä löydetty sitä ajoneston boksia.
Jos se olisi tehtaalta asti ollut tuossa,niin varmaan pitäsi olla mittaritaulun alapuolella oikean laidan paikkeilla,mutta eipä löytynyt mitään.
Mitäpä muut sanova tähän. Oven pielessä on merkkivalo,minkä pitäisi kertoa vilkkumisellaan milloin ajonesto päällä. Tosin sama vilkkuuko vaiko ei,tulos on,että ei starttaa. Sisältä päin jos laittaa ovet lukkoon,niin lyö vilkut päälle.
Varmaan pitää huomenna ensi töikseen käydä uudelleen korjaamolla.
Siinä sitten vielä se kuva,mitä kaivattiin.
Vento
Ihme sinänsä kun tämän jälkeen sammutettiin ja vähän ajan päästä yritettiin käyntiin,niin ei mitään. Virtaa saa. Maadoitus kunnossa. Bensa pumppu tuntuisi pelittävän. Mutta valot toimii nyt normisti :D
Meille kerrottiin,että autoon on jälkeenpäin asennettu keskuslukitus,mutta paikalliselta huoltamolla käytiin vähän kyselemässä tuosta hommasta,että mitä pitäs ruveta tarkistaan. No siihen tulokseen tultiin,että siihen on ajonesto laitettu jälkeenpäin ja se ei nyt sitten anna lupaa startata. Lähes koko kojelauta käyty läpi,eikä löydetty sitä ajoneston boksia.
Jos se olisi tehtaalta asti ollut tuossa,niin varmaan pitäsi olla mittaritaulun alapuolella oikean laidan paikkeilla,mutta eipä löytynyt mitään.
Mitäpä muut sanova tähän. Oven pielessä on merkkivalo,minkä pitäisi kertoa vilkkumisellaan milloin ajonesto päällä. Tosin sama vilkkuuko vaiko ei,tulos on,että ei starttaa. Sisältä päin jos laittaa ovet lukkoon,niin lyö vilkut päälle.
Varmaan pitää huomenna ensi töikseen käydä uudelleen korjaamolla.
Siinä sitten vielä se kuva,mitä kaivattiin.
Vento
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuon ikäisessä jo alkuperäinen ajonesto. Jos käynnistyy sekunniksi ja sammuu niin ajonesto sammuttaa.
Veikkaisin että lukupuola rikki virtalukon ympäriltä. On ihan ominaisuus. Maksaa muutaman kympin, ite hain purkamolta 15€:llä.
Läppäri ja VCDS helpottaa huomattavasti näiden kans.
Voihan se virtalukkokin olla mykkä tai startti. Ei käynyt selväksi kuinka pitkälle käynnistyy.
Veikkaisin että lukupuola rikki virtalukon ympäriltä. On ihan ominaisuus. Maksaa muutaman kympin, ite hain purkamolta 15€:llä.
Läppäri ja VCDS helpottaa huomattavasti näiden kans.
Voihan se virtalukkokin olla mykkä tai startti. Ei käynyt selväksi kuinka pitkälle käynnistyy.
Tarkennetaan sen verran,että ei nimenomaan starttaa ollenkaan. Virrat tulee,kun kääntää virta avainta,mutta siihen se jääkin.
Mutta tuota ajonestoa ruvettiin epäilemään,kun ekan kerran startattiin,niin oli sama probleemi,mutta tässä välissä vaihdettiin virtalukonpohja. Arviolta tuon vaihdon jälkeen neljä kertaa startannut oikein ja tuohon pihan tuonnin jälkeen ei ole käyntiin saatu.
Tuumaillaan vähän lisää,niin eiköhän se siitä.
Mutta tuota ajonestoa ruvettiin epäilemään,kun ekan kerran startattiin,niin oli sama probleemi,mutta tässä välissä vaihdettiin virtalukonpohja. Arviolta tuon vaihdon jälkeen neljä kertaa startannut oikein ja tuohon pihan tuonnin jälkeen ei ole käyntiin saatu.
Tuumaillaan vähän lisää,niin eiköhän se siitä.
Ei niistä merkkiliikkeen kavereista aina tiedä. Osatkin mitä asennetaan saattaa olla käytettyjä. Yhdessä VW Audi liikkeessä vielä 80-luvulla asiakasta viilattiin niin linssiin kun sai. Vanhoja osia laitettiin paikoilleen ja uusia laskutettiin. Asiakasta laskutettiin myös asioista joita ei tehty. Aika räikeitä juttuja, mutta vastaavaa varmaan tapahtuu nykypäivänäkin, mutta asiat ei vuoda "julkisuuteen".
Onko mahdollisesti vaurioitettu pohjaa asennuksen yhteydessä? Viittaa kyllä vahvasti lukonpohjaan kuten Pete aiemmin jo mainitsi.
EDIT: Sensuroitu vähän :)
Onko mahdollisesti vaurioitettu pohjaa asennuksen yhteydessä? Viittaa kyllä vahvasti lukonpohjaan kuten Pete aiemmin jo mainitsi.
EDIT: Sensuroitu vähän :)
Jep! Kyllä niitä varmasti vielä tänäkin päivänä tapahtuu,mutta toivottavasti vähemmän. Täytyypä vielä tarkastaa tuo lukonpohja puoli,kun kojetaulu aika lain purettu parhaillaan. Huomenna kerkiäis enemmän tutkimaan tuota autoa. Tiedä vaikka lähtis aamulla käyntiin :D
EDIT : Löytyi muuten vanhasta katsastus paperista (2008 vuodelta),että "starttimoottori ajoittain epäkuntoinen" tms. Liekkö siinä vikaa. No pitää katella huomenna tuleeko virtaa starttimosalle asti.
EDIT : Löytyi muuten vanhasta katsastus paperista (2008 vuodelta),että "starttimoottori ajoittain epäkuntoinen" tms. Liekkö siinä vikaa. No pitää katella huomenna tuleeko virtaa starttimosalle asti.
Tänään tosiaan selvitettiin tuo,että vika on nyt todennäköisimmillään tuossa käynnistymoottorissa,kun sinne ei saisi sitä herätevirtaa tulla.
Konehuone :
http://imageshack.us/a/img801/5908/20130604101324.jpg
Tulipahan vähän siistittyä :
http://imageshack.us/a/img822/4078/20130603192809.jpg
Lötyi muuten tuolta takaa kaksi parkkilippua vuodelta 2004 ja 2005 :D
Tuo soitin jää tällä hetkellä tuohon kohtaan kiinni,kun tuossa on semmoinen metalli kehikko mankan ympärillä. Jos tuosta autosta ottaisi sen metalli kehikon pois,niin mahtuisi,mutta tuntui olevan tiukassa. Onko kukaan ottanut sitä irti vai pitääkö mankkaa modata?
http://imageshack.us/a/img153/9385/20130604150918.jpg
Konehuone :
http://imageshack.us/a/img801/5908/20130604101324.jpg
Tulipahan vähän siistittyä :
http://imageshack.us/a/img822/4078/20130603192809.jpg
Lötyi muuten tuolta takaa kaksi parkkilippua vuodelta 2004 ja 2005 :D
Tuo soitin jää tällä hetkellä tuohon kohtaan kiinni,kun tuossa on semmoinen metalli kehikko mankan ympärillä. Jos tuosta autosta ottaisi sen metalli kehikon pois,niin mahtuisi,mutta tuntui olevan tiukassa. Onko kukaan ottanut sitä irti vai pitääkö mankkaa modata?
http://imageshack.us/a/img153/9385/20130604150918.jpg
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Ne kehikot on rammarikohtaisia tai usein paremminkin soittimen merkkikohtaisia niin kannattaa vähän tarkastella onko samanlaiset ettei ole soitin piukassa kun työntää väärään kehikkoon. :) Se vanha tulee sieltä kyllä pois kun on kaikki lukitus kynnet taivutettu auki. Saattaa olla joskus vähän nafti siihen koloonsa koelaudassa niin saa vähän hivuttaa sitä puoli kerrallaan ulos sieltä.
Ja sitten kun vanha kehikko on irti niin uusi tilalle taivutat ne kynnet niin että se kehikko lukittuu koelautaan ja sitten vasta soitin siihen kehikkoon.
Väärällä kehikolla voi tulla 'kiinteä asennus' tai vaihtoehtoisesti saa poimia soitinta jokaisen kiihdytyksen jälkeen väliltä keskikonsoli-takaikkuna mitä pidän aavistuksen vaarallisena ja ehkä johtojen kannaltakaan ei niin kovin erinomaisena.
Ja sitten kun vanha kehikko on irti niin uusi tilalle taivutat ne kynnet niin että se kehikko lukittuu koelautaan ja sitten vasta soitin siihen kehikkoon.
Väärällä kehikolla voi tulla 'kiinteä asennus' tai vaihtoehtoisesti saa poimia soitinta jokaisen kiihdytyksen jälkeen väliltä keskikonsoli-takaikkuna mitä pidän aavistuksen vaarallisena ja ehkä johtojen kannaltakaan ei niin kovin erinomaisena.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Joo lähtihän se auton kehikko sieltä pikku hiljaa irti. Pioneerin kehikko nyt paikallaan. Huomenna jos jaksaisi vetää sähköt kaiuttimille. ISO liitin muutossarja ilmeisesti jo aikaisemmin laitettu,kun vähän jaksoi purkaa,niin löytyi sopivat liitingit valmiiksi.
Laiteltiin eilen vielä putkeen krominen ulostulo. Tuli heti räyheemmän näköinen.
Tuossa vielä kuva siitä johto hässäkästä :D
Johtohässäkkä
Laiteltiin eilen vielä putkeen krominen ulostulo. Tuli heti räyheemmän näköinen.
Tuossa vielä kuva siitä johto hässäkästä :D
Johtohässäkkä
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu,elikkäs tänään sitten aloin laittelemaan noita 6,5" erkka sarjoja paikoilleen.
Kolvailin ensin eteen vänkärin puolelle,kun huomasin,että eteen ei tule virtoja no päätin sitten kolvata taakse,kun siellä oli järeämmät johdot ja siellähän alkoi sitten soimaan hyvin.
Ruuvailin vänkärin puolella takana kaiuttimen kiinni ja sitten siirryttiin kuskin puolelle ja kaverikin tuli jo apuun.
Ruuvailtiin siinä sitten samalla lailla kiinni,kun vänkärin puolella ja ei sanonut mitään. Kolvaitiin uudestaan ja tarkistettiin liittimet moneen kertaan,mutta ei.
Tarkistettiin siinä sitten,ettei ollut sen oven ja auton "välissä" johtoja poikki,eikä löytynyt sieltäkään.
Sitten ei tullut oikein mitään muuta mieleen kuin,että siellon soittimen takana jotaki huonosti.
Siinä sitten otettiin sotin silleen pois,että nähtiin johdot yms. sieltä takaa ja huomattiin,että siinä yhdessä mötikässä oli kaikkien muiden paitsi RL:n kohdalla liitin paikoillaan eli taka vasemmalle ei ollut johtoa. "Revittiin" sieltä sitten kaikki johdot esiin ja löytyi sinne taka vasemmalle tuleva johtokin ja kaverikin veti antennin johdosta jonkun liittimen päältä pois,niin saatiin antennin johtokin samalla kiinni soittimeen.
Sitten lopuksi vielä testit ja ruuvattiin elementit oviin kiinni ja säädettiin soittimesta asetukset kohdilleen. Siinähän sitten menikin 5 tuntia koko hommassa :D
Sitte loppuun vielä pakollinen fiilistely kuva.
Kolvailin ensin eteen vänkärin puolelle,kun huomasin,että eteen ei tule virtoja no päätin sitten kolvata taakse,kun siellä oli järeämmät johdot ja siellähän alkoi sitten soimaan hyvin.
Ruuvailin vänkärin puolella takana kaiuttimen kiinni ja sitten siirryttiin kuskin puolelle ja kaverikin tuli jo apuun.
Ruuvailtiin siinä sitten samalla lailla kiinni,kun vänkärin puolella ja ei sanonut mitään. Kolvaitiin uudestaan ja tarkistettiin liittimet moneen kertaan,mutta ei.
Tarkistettiin siinä sitten,ettei ollut sen oven ja auton "välissä" johtoja poikki,eikä löytynyt sieltäkään.
Sitten ei tullut oikein mitään muuta mieleen kuin,että siellon soittimen takana jotaki huonosti.
Siinä sitten otettiin sotin silleen pois,että nähtiin johdot yms. sieltä takaa ja huomattiin,että siinä yhdessä mötikässä oli kaikkien muiden paitsi RL:n kohdalla liitin paikoillaan eli taka vasemmalle ei ollut johtoa. "Revittiin" sieltä sitten kaikki johdot esiin ja löytyi sinne taka vasemmalle tuleva johtokin ja kaverikin veti antennin johdosta jonkun liittimen päältä pois,niin saatiin antennin johtokin samalla kiinni soittimeen.
Sitten lopuksi vielä testit ja ruuvattiin elementit oviin kiinni ja säädettiin soittimesta asetukset kohdilleen. Siinähän sitten menikin 5 tuntia koko hommassa :D
Sitte loppuun vielä pakollinen fiilistely kuva.
Tälle päivälle yritin jotain pientä tehdä.
- Vedin johdot kaiuttimille paremmin
- Silikoonilla kojelaudan muovit ja puskuri muovit uuteen uskoon
- Pesin ja vahasin jonkin verran autoa
Tältä näyttää laitteet tällä hetkellä takana.
http://imageshack.us/a/img842/4052/20130607101313.jpg
http://imageshack.us/a/img534/6442/20130607101302.jpg
Oli alunperin tosiaan tarkoitus laittaa erkkasarjat eteen,mutta kun ei sinne tullut johtoja/virtoja,niin laittelin taakse. Soi kyllä omaan korvaan ihan tarpeeksi hyvin.
Siinä vahauksen jälkeen huomasin,että oli paikkailtu konepeltiin kiven iskeymiä semmoisen toista kymmentä kappaletta. Saapa nähdä meneekö konepellin hiomiseksi ja maalaamiseksi.
- Vedin johdot kaiuttimille paremmin
- Silikoonilla kojelaudan muovit ja puskuri muovit uuteen uskoon
- Pesin ja vahasin jonkin verran autoa
Tältä näyttää laitteet tällä hetkellä takana.
http://imageshack.us/a/img842/4052/20130607101313.jpg
http://imageshack.us/a/img534/6442/20130607101302.jpg
Oli alunperin tosiaan tarkoitus laittaa erkkasarjat eteen,mutta kun ei sinne tullut johtoja/virtoja,niin laittelin taakse. Soi kyllä omaan korvaan ihan tarpeeksi hyvin.
Siinä vahauksen jälkeen huomasin,että oli paikkailtu konepeltiin kiven iskeymiä semmoisen toista kymmentä kappaletta. Saapa nähdä meneekö konepellin hiomiseksi ja maalaamiseksi.
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä tuleekin sitten pari päivää,että ei voi mitään erikoisempaa tehdä,mutta sen sijaan on tullut mietittyä,miten tuon konepellin saisi vähän siistimmäksi niiden kiveniskeytymien takia.
Maalaaminen on ehkä vähän turhan "hankala" homma ruveta itse tekemään tai kun ei tiedä mitä se loppu tulos sitten on :D
Mutta kiinnostuin tuosta Plasti dipistä,jos dippais tuon pellin ja maskin mattamustaksi.
Onko kukaan kokeillut tuota Plasti dippia? Vaikuttaisi toimivalle sysdeemille.
Tai vaihtoehtoisesti voisi tuon konepellin yliteipata ja maskin maalata (Plasti Dip).
Toisesta sumarista (saattoi) hajota suuntaus,kun piti sitä yrittää irti saada,että saa hinaus värkit paikoilleen. Sempä takia taidan irroittaa nuo sumarit kokonaan ja irroitan samalla nuo maskin alempien "reikien" muovit ja sinne sitten päiväajovalo ledit jossain tulevaisuudessa.
http://imageshack.us/a/img15/6407/vento5.jpg
Maalaaminen on ehkä vähän turhan "hankala" homma ruveta itse tekemään tai kun ei tiedä mitä se loppu tulos sitten on :D
Mutta kiinnostuin tuosta Plasti dipistä,jos dippais tuon pellin ja maskin mattamustaksi.
Onko kukaan kokeillut tuota Plasti dippia? Vaikuttaisi toimivalle sysdeemille.
Tai vaihtoehtoisesti voisi tuon konepellin yliteipata ja maskin maalata (Plasti Dip).
Toisesta sumarista (saattoi) hajota suuntaus,kun piti sitä yrittää irti saada,että saa hinaus värkit paikoilleen. Sempä takia taidan irroittaa nuo sumarit kokonaan ja irroitan samalla nuo maskin alempien "reikien" muovit ja sinne sitten päiväajovalo ledit jossain tulevaisuudessa.
http://imageshack.us/a/img15/6407/vento5.jpg
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maalaaminen on ehkä vähän turhan "hankala" homma ruveta itse tekemään tai kun ei tiedä mitä se loppu tulos sitten on :D
Mutta kiinnostuin tuosta Plasti dipistä,jos dippais tuon pellin ja maskin mattamustaksi.
Sempä takia taidan irroittaa nuo sumarit kokonaan ja irroitan samalla nuo maskin alempien "reikien" muovit ja sinne sitten päiväajovalo ledit jossain tulevaisuudessa.
Laitapa kuva siitä konepellistä niin arvioidaan onko se oikeasti niin paha miltä kuulostaa.
Itsekin sitä on joskus tullut oltua nuori ja täynnä intoa päästä tekemään jotain omalle autolle. Rajoittava tekijä oli pääsääntöisesti raha kun ei opiskelijalla opintotukea ja kesätöitä kummempia tuloja ollut, eikä vanhempien kukkarosta sponsorointia autoharrasteluun herunut.
Niin vain sitä pikkuhiljaa säästäen ja sopivasti sijoittaen 14 kesäisenä hankitusta Kuplavolkkarista tuli ihan kiva laite. Tuoreen ajokortin kanssa en sillä päässyt vielä kruisailemaan mutta vähän myöhemmin kyllä.
Täältä tarjoiltaisiin vinkkiä että säästä dippi- ja ledirahat ja käytä ne johonkin muuhun tarpeeelliseen. Isommat hifit-ostoksetkin laittaisin niihin myöhempien aikojen hankintoihin, vaikka niiden asentamisella tuntuu moni aloittavan harrastelijan projekti alkavankin.
Tuolla toisaalla on hieno esimerkki kuinka todella pienillä muutoksilla vakio Ventosta saadaan jotain muuta kuin perus pappamalli.
- alustasarja
- vanteet renkaineen
- sopivasti väriä valoihin ja vilkkuihin
... ei se muuta tarvitse. Monesti nähty ja tehty resepti mutta se mokoma vain toimii - vielä sen neljän vuoden päästäkin.
Malta ja säästä. Ota oppia kauemmin harrastaneilta - ihan kaikkea ei tarvitse ja kannata opetella kantapään kautta.
Siinä meikäläisen ohjeistus tuleville harrastelijoille. Onnea matkaan!
^ Löytypäs hyvä esimerkki tohon. ;)
Minäkin suosittelisin plastidippi rahojen säästöä sekä niiden ledihärpätysten jättämistä pois.
Varsinkin, kun aikaakin on niin ei mitään hätiköityjä ratkaisuja! Tietysti itsellehän näitä tehdään yms. :)
Jos pelti tosiaan on niin kauhea kuin annat ymmärtää, niin melkeinpä itse yrittisäisin spotata samalla värikoodilla purkuun tulevaa ventoa.
Esimerkiksi: En edes tiedä onko samalla koodilla, mutta eikö se aika lähelle osu?
Minäkin suosittelisin plastidippi rahojen säästöä sekä niiden ledihärpätysten jättämistä pois.
Varsinkin, kun aikaakin on niin ei mitään hätiköityjä ratkaisuja! Tietysti itsellehän näitä tehdään yms. :)
Jos pelti tosiaan on niin kauhea kuin annat ymmärtää, niin melkeinpä itse yrittisäisin spotata samalla värikoodilla purkuun tulevaa ventoa.
Esimerkiksi: En edes tiedä onko samalla koodilla, mutta eikö se aika lähelle osu?
Jepjep. Pellissä ei raaski kuvia ruveta ottelemaan. Ei siinä mitään lommoja tms. ole,mutta voitte varmaan kuvitella,kun pelti on täynnä kohtia mistä on tod.näk. kiveniskeytymien takia lähtenyt maali kävelemään ja sitä on sitten aika rumasti yritetty paikata. Joku Plasti dip tms. olisi sen voinut ehkä jotenkin peittää.
Ideahan on tässä minun rakentelussa se,että lähes joka päivä kun olet liikenteessä tulee vastaan toinen toisiaan muistuttavia autoja ja "auto miehenä" tykkään aika paljin erilaisista ja tuuntuista/puunatuista autoista.
Alustasarjan sijaan tulee mahdollisesti madallusjouset ja jos ajettavuus huononee epämiellyttäväksi niin mahdollisesti myös erilaiset iskarit niiden kaveriksi. Iskarit kuitenkin vasta paljon myöhemmin.
Vanteet tulossa juu,kunhan sattuu hyvät ja sopivat käytetyt kohdalle.
Etu umpioille tulee kyllä hiukan tumentava kalvo,taakse en oikeastaan tummennusta kaipaa.
Mutta niin kuin olen jo muistaakseni sanonut tai jos en niin kaikki aikanaan. En tätä huomiseksi ole rakentamassakaan,mutta halusin kuulla mielipiteet tuosta plasti dipistä.
Mutta purkaa ja putsata yritän kyllä tämä kesän aikana tuon etupuskurin seudun ja takaa puskurin myös.
Kunhan vain saadaan tuo auto käynti kuntoiseksi,niin voi jo ruveta enemmän remontoimaan.
Ideahan on tässä minun rakentelussa se,että lähes joka päivä kun olet liikenteessä tulee vastaan toinen toisiaan muistuttavia autoja ja "auto miehenä" tykkään aika paljin erilaisista ja tuuntuista/puunatuista autoista.
Alustasarjan sijaan tulee mahdollisesti madallusjouset ja jos ajettavuus huononee epämiellyttäväksi niin mahdollisesti myös erilaiset iskarit niiden kaveriksi. Iskarit kuitenkin vasta paljon myöhemmin.
Vanteet tulossa juu,kunhan sattuu hyvät ja sopivat käytetyt kohdalle.
Etu umpioille tulee kyllä hiukan tumentava kalvo,taakse en oikeastaan tummennusta kaipaa.
Mutta niin kuin olen jo muistaakseni sanonut tai jos en niin kaikki aikanaan. En tätä huomiseksi ole rakentamassakaan,mutta halusin kuulla mielipiteet tuosta plasti dipistä.
Mutta purkaa ja putsata yritän kyllä tämä kesän aikana tuon etupuskurin seudun ja takaa puskurin myös.
Kunhan vain saadaan tuo auto käynti kuntoiseksi,niin voi jo ruveta enemmän remontoimaan.
Tuo oli tarkentava tieto ^ mutta taidan jättää tuon pellin selaiseksi kun se nyt on. Ne iskeytymät ei kuitenkaan niin huomattavia ole.
Asiasta toiseen. Konehuonekkin tässä parin viimeisen päivän aikana pesty siihen tarkoitetulla konehuoneenpuhdistus aineella. Umpiot käytin edestä myös irti ja pyyhin ylimääräiset liat pois.
Maskin otin pois,niin kävi samalla logo maalaamossa.
http://imageshack.us/a/img443/27/6jj9.jpg
http://imageshack.us/a/img15/9666/2jeb.jpg
Itse tehty uusi huppu ja ostettu nuppi.
http://imageshack.us/a/img6/6784/0xjc.jpg
Asiasta toiseen. Konehuonekkin tässä parin viimeisen päivän aikana pesty siihen tarkoitetulla konehuoneenpuhdistus aineella. Umpiot käytin edestä myös irti ja pyyhin ylimääräiset liat pois.
Maskin otin pois,niin kävi samalla logo maalaamossa.
http://imageshack.us/a/img443/27/6jj9.jpg
http://imageshack.us/a/img15/9666/2jeb.jpg
Itse tehty uusi huppu ja ostettu nuppi.
http://imageshack.us/a/img6/6784/0xjc.jpg
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt löytyy alusta hallitunkin alta eli se puoli on nyt kunnossa.
Pientä on tehty autoon ja pari päivää subwoofer koteloa väsätty ja tänään tuli irroiteltua penkit edestä.
http://imageshack.us/a/img405/3350/zot2.jpg
Niin ja onhan sinne laitettu lyhempää antenniakin sen entisen karttakepin tilalle :D
Ajattelin lähtä projektia purkamaan niin,että tänä kesänä yritän laittaa hifit ja sisätilat jonkinlaiseen kuntoon ja ensi kesänä mahdollisesti sitte alustaa jne.
Pientä on tehty autoon ja pari päivää subwoofer koteloa väsätty ja tänään tuli irroiteltua penkit edestä.
http://imageshack.us/a/img405/3350/zot2.jpg
Niin ja onhan sinne laitettu lyhempää antenniakin sen entisen karttakepin tilalle :D
Ajattelin lähtä projektia purkamaan niin,että tänä kesänä yritän laittaa hifit ja sisätilat jonkinlaiseen kuntoon ja ensi kesänä mahdollisesti sitte alustaa jne.
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei sisälle eikä autoon vaan Ventoon..
Tosiaan kuvassa itse tehty kotelo verhoiluineen.
http://imageshack.us/a/img266/9406/wqp4.jpg
Seuraavaksi vedellä johdot konehuoneesta (akulta) konttiin ja rcat Pioneerin takaa vahvistimelle.
Tosiaan kuvassa itse tehty kotelo verhoiluineen.
http://imageshack.us/a/img266/9406/wqp4.jpg
Seuraavaksi vedellä johdot konehuoneesta (akulta) konttiin ja rcat Pioneerin takaa vahvistimelle.
Viimeksi muokannut Joo, 9.7.2013 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Näkyy verhoiluhuovan läpi todella helposti jos ei ole levyn reunat ihan tasan. Itse tykkään käyttää reunojen viimeistelyssä 'vanhanajan' lastuhöylää. Modernimpejakin koneita varmaan olisi, mutta tuohon olen tykästynyt. Ei sillä ihan senttiä viitsi nysvätä jos jostain syystä niin paljon jää, mutta viimeisen millin tai kaksi.
Huolella teet vaan ja suunnittelee hyvin kun on kerran aikaa toteuttaa. :)
Jossain vaiheessa kun alkaa tavaratilan puute vaivata niin hukkaat kotelon kontin sivuun, varapyöräkoteloon tai hattuhyllyyn. ;)
Huolella teet vaan ja suunnittelee hyvin kun on kerran aikaa toteuttaa. :)
Jossain vaiheessa kun alkaa tavaratilan puute vaivata niin hukkaat kotelon kontin sivuun, varapyöräkoteloon tai hattuhyllyyn. ;)
Palaten vähän aikaisempaan eli siihen vikaan mikä tässä oli. Eli paikasta josta haimme auton on semmoinen 60km matkaa rakennus mestoille ja lähtiessämme emme huomanneet mitään erityistä ääntä,mutta olisi pitänyt jäädä mosan ääniä ihmettelemään. :)
Startatessa auton virtalukon olisi pitänyt palauttaa avain takaisin aiempaan asentoon ja startti oli pyörinyt sen koko mukavan matkan. Saa kai sitä sitten sen jälkeen yrittää käyntiin :)
Tämä selitti myös sen miksi tuuletin,valot yms. ei toiminut kun startatessa kaikki muut sähköt sammuu. Tämä siis vinkkinä jos jollakin tämmöisiä ongelmia joskus.
Tälle päivälle vedetty rca ja virta johtoja pitkin autoa. RCA alkaa olemaan siellä missä pitääkin,mutta ei ole löytynyt virta johdolle sopivaa väliä mistä mahtuisi tulemaan.
Varmuuden vuoksi yritän vetää kokonaan kuskin puolelta,tosin eipä se yltäisi raitisilmasuodattimen kauttakaan tulemaan. Siinä ja siinä saattaisi peltien alta kuskin oven välistä saada tulemaan. Sitten meneekin siihen,että pitää yrittää saada se jostakin johtonipun välistä tulemaan kojelaudan liepeille.
Kun nuo hommat tehty,niin varmaan vähäksi aikaa annan hifi laitteiden olla kattelen tuota to do listaa uudelleen :)
Startatessa auton virtalukon olisi pitänyt palauttaa avain takaisin aiempaan asentoon ja startti oli pyörinyt sen koko mukavan matkan. Saa kai sitä sitten sen jälkeen yrittää käyntiin :)
Tämä selitti myös sen miksi tuuletin,valot yms. ei toiminut kun startatessa kaikki muut sähköt sammuu. Tämä siis vinkkinä jos jollakin tämmöisiä ongelmia joskus.
Tälle päivälle vedetty rca ja virta johtoja pitkin autoa. RCA alkaa olemaan siellä missä pitääkin,mutta ei ole löytynyt virta johdolle sopivaa väliä mistä mahtuisi tulemaan.
Varmuuden vuoksi yritän vetää kokonaan kuskin puolelta,tosin eipä se yltäisi raitisilmasuodattimen kauttakaan tulemaan. Siinä ja siinä saattaisi peltien alta kuskin oven välistä saada tulemaan. Sitten meneekin siihen,että pitää yrittää saada se jostakin johtonipun välistä tulemaan kojelaudan liepeille.
Kun nuo hommat tehty,niin varmaan vähäksi aikaa annan hifi laitteiden olla kattelen tuota to do listaa uudelleen :)
Juu siinä näkyi olevan isohko nippu johtoja. Sormen palamisen takia ei ole pystynyt erikoisempia tekemään,mutta jotain pientä ja suunnittelemaan ainakin.
http://imageshack.us/a/img801/3097/t9x4.jpg
Äänentoistona tällä hetkellä siis :
SinusTec ST165 - 6,5" erkkasarja edessä
Pioneer MVI-150UI - Soitin
Ground Zero GZIW250X -
Tehty :
-Alkp.äänentoisto vaihdettu uudempiin
-Takasivulaseissa 5% valoa läpäisevät kalvot
-Jarrusatula + rummut maalattu
-Muoviosat palautettu mustiksi
-Kuraläpät ja lisäpitkät heitetty romukoppaan
Siinäpä pääpiirteissä. Paljon muutakin tulee varmaan tehtyä,mutta ei tule kyllä äkkiseltään mieleen.
http://imageshack.us/a/img801/3097/t9x4.jpg
Äänentoistona tällä hetkellä siis :
SinusTec ST165 - 6,5" erkkasarja edessä
Pioneer MVI-150UI - Soitin
Ground Zero GZIW250X -
Tehty :
-Alkp.äänentoisto vaihdettu uudempiin
-Takasivulaseissa 5% valoa läpäisevät kalvot
-Jarrusatula + rummut maalattu
-Muoviosat palautettu mustiksi
-Kuraläpät ja lisäpitkät heitetty romukoppaan
Siinäpä pääpiirteissä. Paljon muutakin tulee varmaan tehtyä,mutta ei tule kyllä äkkiseltään mieleen.
Viimeksi muokannut Joo, 26.8.2014 19:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Löyty nurkilta ihan jees komiat vanteet,mutta ne on just ne viis pulttiset.
Minkälainen hommahan tuo ois vaihtaa 4 pulttinen 5 pulttiseksi?
Spacereille tms. en ala,mutta onhan noita VR6 ja GT malleja missä nuita 5pulttisia on,että pystyiskö niistä osia lainaileen...
Menisi edestä ainakin napa ja alatukivarret(?),mutta mitä muuta pitäisi olla. Entä takapää?
Ei ainakaan pitäisi vanteen ET:n puolesta ottaa satuloihin kiinni.
Siinä vanteista kuva. 17" ovat. Eihän tuo iskarin alakuppi ota kiinni,kun tuo laskettaisiin alas tunkilta. Mun laskujen mukaan ei pitäisi,koska tuo kuppi pysyy "paikallaan" koko ajan(kö?)
http://imageshack.us/photo/my-images/600/93lj.jpg/
Minkälainen hommahan tuo ois vaihtaa 4 pulttinen 5 pulttiseksi?
Spacereille tms. en ala,mutta onhan noita VR6 ja GT malleja missä nuita 5pulttisia on,että pystyiskö niistä osia lainaileen...
Menisi edestä ainakin napa ja alatukivarret(?),mutta mitä muuta pitäisi olla. Entä takapää?
Ei ainakaan pitäisi vanteen ET:n puolesta ottaa satuloihin kiinni.
Siinä vanteista kuva. 17" ovat. Eihän tuo iskarin alakuppi ota kiinni,kun tuo laskettaisiin alas tunkilta. Mun laskujen mukaan ei pitäisi,koska tuo kuppi pysyy "paikallaan" koko ajan(kö?)
http://imageshack.us/photo/my-images/600/93lj.jpg/
" Volvon vanteet? Eikös niis oo 5x108 jako. "
Jeps ne juuri ja tuolla ko. jaolla. Tuo 5x100 tuli jostakin mielenyhtymästä ja juurikin sitä 5x108 jakoa hain.
" Kannattaako tollaseen hommaan käyttää turhaan aikaa ja vaivaa kun samanlaisia vanteita löytyy varmasti tolla jaolla? "
"Turhaa" aikaa mulla onkin tässä neljä vuotta ja juu varmasti löytyy oikealle jaolle,mutta saisin nuo vanteet ilmaiseksi jos vaan saan ne jotenkin sovitettua Ventoon :)
Jeps ne juuri ja tuolla ko. jaolla. Tuo 5x100 tuli jostakin mielenyhtymästä ja juurikin sitä 5x108 jakoa hain.
" Kannattaako tollaseen hommaan käyttää turhaan aikaa ja vaivaa kun samanlaisia vanteita löytyy varmasti tolla jaolla? "
"Turhaa" aikaa mulla onkin tässä neljä vuotta ja juu varmasti löytyy oikealle jaolle,mutta saisin nuo vanteet ilmaiseksi jos vaan saan ne jotenkin sovitettua Ventoon :)
Ostat GTI:n jarrukamat ja epäkeskopulteilla laitat vanteet kiinni.
Helppo, mutta turha työ. Ensinnäkään koon nuo ei sovi puolesta tuohon ellet meinaa laittaa fattallee ja vanteiden ulkonäkö on mitä on.
E: prkl ajattelin, että GTI:ssä 5x110
Helppo, mutta turha työ. Ensinnäkään koon nuo ei sovi puolesta tuohon ellet meinaa laittaa fattallee ja vanteiden ulkonäkö on mitä on.
E: prkl ajattelin, että GTI:ssä 5x110
Viimeksi muokannut kmo, 4.7.2013 21:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Noiden sovittaminen alle tulee kalliimmaksi ku vanteiden arvo ja vaivaa olisi muutenkin liiaksi tuollaseen.. Mullakin oli puol vuotta auto projektina ennen ku tulin kortti-ikään ja 3 vannesarjaa ehti tallissa käydä ennen ku oli kortti taskussa ja tyytyväinen.
Kannattaa harkita kunnolla ennen ku teet suurempia muutoksia/hankintoja kun sulla aikaakin on noin reilusti :)
Auton äänieristäminen kauttaaltaan kannattaa, kun noita poppivehkeitä tykkäät laitella.
Kannattaa harkita kunnolla ennen ku teet suurempia muutoksia/hankintoja kun sulla aikaakin on noin reilusti :)
Auton äänieristäminen kauttaaltaan kannattaa, kun noita poppivehkeitä tykkäät laitella.
Kyllä kyllä...kiitoksia kaikille neuvoista,pitäähän nyt kaikki vaihtoehdot kartoittaa läpi.
Joka tapauksessa löytyi Oulaisten konepäiviltä rompetorilta ihan tarpeeksi omaa silmää miellyttävät alut oikealla jaolla. Pienellä työllä varmasti hyvän näköiset ja ajamaan kun rupeaa,niin hiukan matalampaa kumia alle.
Eipähän tarvitse ruveta leikkimään pulttijaon muutoksilla tms. :D
Joka tapauksessa löytyi Oulaisten konepäiviltä rompetorilta ihan tarpeeksi omaa silmää miellyttävät alut oikealla jaolla. Pienellä työllä varmasti hyvän näköiset ja ajamaan kun rupeaa,niin hiukan matalampaa kumia alle.
Eipähän tarvitse ruveta leikkimään pulttijaon muutoksilla tms. :D
Siinä ois sitä vannetta!
Ruosteet alkaa oleen hiottu jokaisesta pois ja samoin se alkuperäinen maalipinta.
Lähtökohta
Tämmöinen "look" vanteille tulossa. En kuitenkaan tuon kappaleen maalaus tulokseen ollut niin tyytyväinen niin hioin pois ja vedän seuraavaksi tasaiseksi nuo kupat,mitä kuvassakin näkyy.
http://imageshack.us/a/img580/9605/k2s4.jpg
Tuota kumia en maalauksen suhteen paljoa varo,kun menee kuitenkin ennen ajoja uusiksi nuo kumit ja mahdollisesti joko 205/40 tai 45 kumi tulis tilalle.
http://imageshack.us/a/img706/2165/cs8r.jpg
Pari kappaletta tässä kuosissa
Tuommoinenkin tuli tehtyä,mutta ois kai siinäkin vielä hiomista,että asettuis ku nyrkki silmään.
http://imageshack.us/a/img850/1479/6hpj.jpg
EDIT: Kuvia muutettu linkeiksi.
Ruosteet alkaa oleen hiottu jokaisesta pois ja samoin se alkuperäinen maalipinta.
Lähtökohta
Tämmöinen "look" vanteille tulossa. En kuitenkaan tuon kappaleen maalaus tulokseen ollut niin tyytyväinen niin hioin pois ja vedän seuraavaksi tasaiseksi nuo kupat,mitä kuvassakin näkyy.
http://imageshack.us/a/img580/9605/k2s4.jpg
Tuota kumia en maalauksen suhteen paljoa varo,kun menee kuitenkin ennen ajoja uusiksi nuo kumit ja mahdollisesti joko 205/40 tai 45 kumi tulis tilalle.
http://imageshack.us/a/img706/2165/cs8r.jpg
Pari kappaletta tässä kuosissa
Tuommoinenkin tuli tehtyä,mutta ois kai siinäkin vielä hiomista,että asettuis ku nyrkki silmään.
http://imageshack.us/a/img850/1479/6hpj.jpg
EDIT: Kuvia muutettu linkeiksi.
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Varmaankin 'kliiniä' konehuonetta yritetty, mutta itse yrittäisin vähän vielä. :)
Jos välttämättä jonkun muovin/kuoren haluaa koneen päälle niin ainakin joissain saman ikäluokan passateissa on tdi koneissa ollu tämän näköistä muovia.
http://img190.imageshack.us/img190/2165/10011i.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a210/ ... DI/6-1.jpg
Suoraan ei tuokaan mene, mutta pienellä leikkelyllä ja soveltamisella saattais mennä. Moottoriöljyn tarkistus tikkukin jäis näkyville. ;)
Aloita nyt silti vaikka rasvojen putsauksesta ja ruosteisten osien maalauksella yms. niin siistiytyy kummasti.
Jos välttämättä jonkun muovin/kuoren haluaa koneen päälle niin ainakin joissain saman ikäluokan passateissa on tdi koneissa ollu tämän näköistä muovia.
http://img190.imageshack.us/img190/2165/10011i.jpg
http://i12.photobucket.com/albums/a210/ ... DI/6-1.jpg
Suoraan ei tuokaan mene, mutta pienellä leikkelyllä ja soveltamisella saattais mennä. Moottoriöljyn tarkistus tikkukin jäis näkyville. ;)
Aloita nyt silti vaikka rasvojen putsauksesta ja ruosteisten osien maalauksella yms. niin siistiytyy kummasti.
Vanteet valmiina ja päädyin sellaiseen ratkaisuun,että maalaan kokonaan mustaksi,niin tuli sopivan hillitty. Viikon aikana laiteltu kaverin kanssa hifit kuntoon ja subin kaveriksi tuli MTX RT 251 mono vahvistin.
http://imageshack.us/a/img841/8314/w6z1.jpg
Kellään hajua mikä tämä johto on vai kuuluuko olla irrallaan?
http://imageshack.us/a/img20/6738/gs86.jpg
Käsin kokeilin minne päin menee ja jonnekkin keskikonsolin suuntaan luulisin.
Mitään vasta kappaletta en ainakaan vielä löytänyt.
EDIT: Kuvat muutettu linkeiksi,jotta sivu latautuu nopeammin.
http://imageshack.us/a/img841/8314/w6z1.jpg
Kellään hajua mikä tämä johto on vai kuuluuko olla irrallaan?
http://imageshack.us/a/img20/6738/gs86.jpg
Käsin kokeilin minne päin menee ja jonnekkin keskikonsolin suuntaan luulisin.
Mitään vasta kappaletta en ainakaan vielä löytänyt.
EDIT: Kuvat muutettu linkeiksi,jotta sivu latautuu nopeammin.
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pienennä tuota vanerilevyä paljon tai hanki siihen jonkun volkkarin moottorinsuoja ja sovitat sen, kyllä siellä konepellin alla kuuluu muutakin näkyä kun mustaa levyä. Vanteet olisin jättänyt hopeaksi, mutta jos musta omaan silmään miellyttää niin ainakin vanteiden kunnollinen teippaus, 10-15min/vanne ei kaada maailmaa :) Mankan johdot oot saanut hienosti selvitettyä, oli ennen aika patentti mutta nyt on konjan näköistä ;)
Radio kuuluu eli tuolle johdolle ei mitään tarvitse tehdä.
Jätin tuon konehuoneen suojuksen muhimaan autotalliin katotaan nyt minkä näkösenä tulee ulos vai kuoppaanko idean,mutta kyllä siihen vois harkita sitä toisen volkkarin suojaakin.
Musta miellyttää tässä tapauksessa itseäni enemmän kuin perus vanne hopea. Hiekkapuhaltaahan nuo vanteet ois pitäny,kun väkisin sinne jää joihinkin kohtiin pieniä virheitä,mutta tulipa nuita kolme viikkoa hinkattua sen sijaan.
Poppi vehkeisiin tulee sijoitettua varmaan nyt alkuun enemmän,kun kiinostusta olisi joskus käydä vaikka maxboomissa mittailemassa. Nyt on päällimmäisenä suunnitteilla erilainen kotelo subbarille,joka sijoittuisi niin,ettei veisi paljoa tilaa. Free air tai jommalle kummalle/kummallekkin sivua konttia "kotelo" mihin elementin voisi sijoittaa. Tosin eipä taida rälläköimättä mahtua tuo subi hattuhyllyn alla olevasta metalli levystä läpi.
edit: Seuraavaksi kuitenkin pitää kontti vaimentaa matolla.
Jätin tuon konehuoneen suojuksen muhimaan autotalliin katotaan nyt minkä näkösenä tulee ulos vai kuoppaanko idean,mutta kyllä siihen vois harkita sitä toisen volkkarin suojaakin.
Musta miellyttää tässä tapauksessa itseäni enemmän kuin perus vanne hopea. Hiekkapuhaltaahan nuo vanteet ois pitäny,kun väkisin sinne jää joihinkin kohtiin pieniä virheitä,mutta tulipa nuita kolme viikkoa hinkattua sen sijaan.
Poppi vehkeisiin tulee sijoitettua varmaan nyt alkuun enemmän,kun kiinostusta olisi joskus käydä vaikka maxboomissa mittailemassa. Nyt on päällimmäisenä suunnitteilla erilainen kotelo subbarille,joka sijoittuisi niin,ettei veisi paljoa tilaa. Free air tai jommalle kummalle/kummallekkin sivua konttia "kotelo" mihin elementin voisi sijoittaa. Tosin eipä taida rälläköimättä mahtua tuo subi hattuhyllyn alla olevasta metalli levystä läpi.
edit: Seuraavaksi kuitenkin pitää kontti vaimentaa matolla.
Niin no korroosiota mitä lie. Maalipinta kupruilee ja raspi-roopella ku raapasee päältä,niin paljastui semmoinen lievästi ruskehtava pinta. Oletin tietenkin,että ruostetta olisi :D mutta kannattaako näitä mun juttuja niin pilkulleen lukea,kunhan pointti selvillä. :)
Vanteen keskiöstä en tohtinut pahemmin hioa,että ei tuu ihan vino pinta.
Hyvä kuitenkin,että oikaisit vähän mun tekstiä.
Vanteen keskiöstä en tohtinut pahemmin hioa,että ei tuu ihan vino pinta.
Hyvä kuitenkin,että oikaisit vähän mun tekstiä.
Tämmöstä pientä tehty tai itelle melko suurta :D
Nyt saa hifit luvan olla. Ground Zeron kaveriksi tuli Focus Acoustics CH-10 eli toinen 10" tuumanen. Kontin pohjan tein subien ja vahvistimen alta kovaksi + pönttöön vedin verhoilut uusiksi.
Tämän hetkinen kokoonpano siis :
Pioneer MVI-150UI
SinusTec ST165
Ground Zero GZIW250X
FocusAcoustics CH-10
MTX Audio RT251
basson säätö knobi kojelaudassa
Nyt saa hifit luvan olla. Ground Zeron kaveriksi tuli Focus Acoustics CH-10 eli toinen 10" tuumanen. Kontin pohjan tein subien ja vahvistimen alta kovaksi + pönttöön vedin verhoilut uusiksi.
Tämän hetkinen kokoonpano siis :
Pioneer MVI-150UI
SinusTec ST165
Ground Zero GZIW250X
FocusAcoustics CH-10
MTX Audio RT251
basson säätö knobi kojelaudassa
Viimeksi muokannut Joo, 4.3.2014 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotain taas tehtynä. Kuvia ei taida just nyt kummemmin olla...
-Ruosteet poistettu etukaarista
-Ruosteinen takavaimennin heivattu pihalle -> tilalle 2" suoraputki
-etupuskuriin tuli lippa tuossa pari päivää sitten - > ei mikään kauhean iso,mutta nätti omaan silmään ja korostaa ilmettä
Nyt on kyllä omaan silmään oikein nätti peli. Mitä nyt se pieni madallus vielä kelpais.
Vähä arvailuksi jää vieläkö tuohon bad boy ilmettä saa,mutta meinas yks kaveri jolla kolffi,että ventoon vaan häijyä ilmettä niin hyvää tulee :D
-Ruosteet poistettu etukaarista
-Ruosteinen takavaimennin heivattu pihalle -> tilalle 2" suoraputki
-etupuskuriin tuli lippa tuossa pari päivää sitten - > ei mikään kauhean iso,mutta nätti omaan silmään ja korostaa ilmettä
Nyt on kyllä omaan silmään oikein nätti peli. Mitä nyt se pieni madallus vielä kelpais.
Vähä arvailuksi jää vieläkö tuohon bad boy ilmettä saa,mutta meinas yks kaveri jolla kolffi,että ventoon vaan häijyä ilmettä niin hyvää tulee :D
Ei oikeestaan. Ensviikolla tulee vasta kamat,että saa tuon suoran rännin kiinni.
Semmonen matala röpötys...luo vähän sellaista tunnetta,että ei ihan vakio ois :D
Saa nähä sitten ku tulee vielä tuo loppu putki kiinni,että muuttaako ääniä,mutta ilman takavaimenninta ei omaan korvaan kuulosta häiritsevältä. En tiedä sitten miten maantienopeuksilla,mutta ei ainakaan tuossa pihassa tyhjäkäynnillä tai pinta kaasulla kuulosta häiritsevältä.
Semmonen matala röpötys...luo vähän sellaista tunnetta,että ei ihan vakio ois :D
Saa nähä sitten ku tulee vielä tuo loppu putki kiinni,että muuttaako ääniä,mutta ilman takavaimenninta ei omaan korvaan kuulosta häiritsevältä. En tiedä sitten miten maantienopeuksilla,mutta ei ainakaan tuossa pihassa tyhjäkäynnillä tai pinta kaasulla kuulosta häiritsevältä.
Juu voi olla :D Lähinnä testiin tuo homma meneekin ja pitäähän sitä olla vähä pörinää autossa,mutta turhaapa tuota mitään änkkää laittaa väliin pariksi vuodeksi ruostumaan. Laitetaan sitten vaimmenninta ku tosissaan ruvetaan ajamaan.
Mutta ihan vaan oman mielipiteen ilmaistakseni on tuokin aika mielipide juttu. Joku tykkää joku ei.
Mutta ihan vaan oman mielipiteen ilmaistakseni on tuokin aika mielipide juttu. Joku tykkää joku ei.
En kyllä ymmärrä tuota "ilman takavaimenninta tulee matka-ajoon järkyttävät äänet"... On teillä kyllä isot koneet autoissa sitten, kun ei ainakaan vr6 Golfissa tule järkyttävät matka-ajo äänet ilman takapönttöä ja muutenkin putkisto on isompaa ja paremmin virtaavaa. Onhan ne äänet tietty kovemmat, mutta ei ne mitkään häiritsevät ole.
Myös tuosta omasta Audista huomasin, että takavaimennin puuttuu ja silti sen äänet ovat sivistyneet, eivätkä edes matka-ajossa kuulu autoon.
Myös tuosta omasta Audista huomasin, että takavaimennin puuttuu ja silti sen äänet ovat sivistyneet, eivätkä edes matka-ajossa kuulu autoon.
Väitän, että tuo mun Audi on hiljainen matka-ajossa, vaikka siinä ei takaäänenvaimenninta olekaan. Itse en sitä olisi siitä poistanut, mutta en edes huomannut sen puutetta ennen kuin piti pakoputkea vähän korjata, niin huomasin, että eihän siellä ole kuin yksi vaimennin.
Tuosta finnien määrästä ehkä turha puhua kun ainakaan itselläni niitä ei ole ollut naamassa viimeiseen 6-7vuoteen :).
Tuosta finnien määrästä ehkä turha puhua kun ainakaan itselläni niitä ei ole ollut naamassa viimeiseen 6-7vuoteen :).
Ei sillä niin väliä paljo sitä ääntä on,kunhan ei häiritse ja menee katastuksesta läpi.
Mutta kyllähän tuosta "virittämisestä" yleensä tulee ääntä enemmän tai vähemmän.
Tuon putken saa pienellä budjetilla toteutettua tosin ei yksistään oo mitään virkaa silläkään niinku varmaan tiedättekin ;)
Mutta eipä siitä sen enenempää vielä.
Neuvokaapa sen verran,että mikä se vaijerin näköinen on mikä menee siihen vaki ilmansuodatin pönttöön ja jatkuu sinne sisälle "punottuna"? Tulee motin takaa.
Mutta kyllähän tuosta "virittämisestä" yleensä tulee ääntä enemmän tai vähemmän.
Tuon putken saa pienellä budjetilla toteutettua tosin ei yksistään oo mitään virkaa silläkään niinku varmaan tiedättekin ;)
Mutta eipä siitä sen enenempää vielä.
Neuvokaapa sen verran,että mikä se vaijerin näköinen on mikä menee siihen vaki ilmansuodatin pönttöön ja jatkuu sinne sisälle "punottuna"? Tulee motin takaa.
Juu,kiitoksia kiitoksia. Nuo mahollisesti jää tekemättä ja nyt on tässä päällimmäisenä pari muuta epäkohtaa jotka pitää korjata.
Ekana kysyn,että lähteekö se osa mihin tulee johdot ovesta ja kabiinin puolelta rikkomatta mitään? Tuo peilin sääto sydeemi ei toimi kummallekkaan puolelle ja kattelin siinä,että johot pääasiassa kunnossa,mutta se välipalikka oli vähän epäilyttävän näköinen.
Low & Loudilta on tulossa makaava 100l refleksikotelo konttiin ja siihen ois tarkotus istuttaa 2x12" tuumasia ja tehoja syötellä per subi jotaki 600w-1000w paikkeilta. Virta voi loppua,mutta on sitten sen ajan murhe.
Nykyinen vahvistin pyörittää nyt etupäätä ja nyt ois työstön alla nuo ovipahvit,jos sais verhoiltua vielä ennen lumien tuloa. Sen verran neki muuttuu,että kaiuttimet käännetään kuljettajaa kohti. Nopsaan kokeilin kahteen ohmiin kytkettynä nuita ja kyllähä nuista ääntä tuli. Käyntiin ku laitto niin tuli joku jatkuva piippaus ääni kajareista,mutta veikkaisin,että johtu siitä,että rca ja virta oli lähekkäin kun tosiaa oli nopia testi vaan.
Sitten tosiaan tuli laitettua se suoraputki paikolleen.Pikkusen tulee lisää ääntä,mutta ei ole likikään häiritsevä. Ei kai mulla muuta päivittelyn aihetta oo nyt.
Ekana kysyn,että lähteekö se osa mihin tulee johdot ovesta ja kabiinin puolelta rikkomatta mitään? Tuo peilin sääto sydeemi ei toimi kummallekkaan puolelle ja kattelin siinä,että johot pääasiassa kunnossa,mutta se välipalikka oli vähän epäilyttävän näköinen.
Low & Loudilta on tulossa makaava 100l refleksikotelo konttiin ja siihen ois tarkotus istuttaa 2x12" tuumasia ja tehoja syötellä per subi jotaki 600w-1000w paikkeilta. Virta voi loppua,mutta on sitten sen ajan murhe.
Nykyinen vahvistin pyörittää nyt etupäätä ja nyt ois työstön alla nuo ovipahvit,jos sais verhoiltua vielä ennen lumien tuloa. Sen verran neki muuttuu,että kaiuttimet käännetään kuljettajaa kohti. Nopsaan kokeilin kahteen ohmiin kytkettynä nuita ja kyllähä nuista ääntä tuli. Käyntiin ku laitto niin tuli joku jatkuva piippaus ääni kajareista,mutta veikkaisin,että johtu siitä,että rca ja virta oli lähekkäin kun tosiaa oli nopia testi vaan.
Sitten tosiaan tuli laitettua se suoraputki paikolleen.Pikkusen tulee lisää ääntä,mutta ei ole likikään häiritsevä. Ei kai mulla muuta päivittelyn aihetta oo nyt.
Jos oven johtosarjaa tarkoitat, niin se lähtee kun ottaa siitä mustasta isosta mutterista kiinni ja vääntää aukipäin, eli vastapäivään. Liukuu sen jälkeen irti, mukana saattaa tulla keskuslukituksen alipaineputki, mutta se on helppo sihdata takaisin. Itellä olis sama ongelma, ei vain ole vielä motivaatio riittäny selvittämään asiaa...
Juu sieltähän se johtosarja ihan näppärästi tuli tosin pitää kattoa mahollisesti tarkemmin ens keväänä kun auto laitettu nyt talviteloille. Jos ei satu joku ilta niin virkeänä olemaan,että jaksais lähtä kylmissään kattoon tuota,mutta joo joku aika sitte tuli tuo subikotelo ja ei sinne kyllä liikaa jäänyt tilaa,kun yritti ujutella tuonne sisään. Taka penkkien kautta tosiaan laitoin,ku oli niin raskas pönttö :D Hyvin istuu!
Viimeksi muokannut Joo, 22.2.2014 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tallia ollaan hakemassa nyt tuolle autolle ja toivon mukaan semmonen jostakin spotataan. Täällä päin ei ihan liikaa ole talleja tarjolla.
Autoon on nyt tulossa 1.8T kone Audista eli tekniikka swapiä tiedossa.
Alustaan pitää heittää tietty nuo VR6 palikat. Etupään tiedänkin jo,että mitä sinne suurin piirtein tarvitsee,että vastaa VR6 Ventoa. Takapäästä ei kyllä hajuakaan. Rumpu jarruthan sieltä häviää,mutta onko muuta? Vai meneekö koko taka-akseli vaihtoon vai saako satulajarrut sopimaan kuitenkin tuohon akseliin. Jarruiksi tulee jotkut paremmat,kuin nuo vakio VR6:n. Brembot tms. Konepuolelta menee lisäksi imusarja,pakosarja,ecu,bensapumppu + linjat vaihtoon. Ei välttämättä,mutta todennäköisesti. Jos hifistelemään ruvetaan niin sitten vielä takomännät + paremmat kampurat kaveriksi . Isä ukon työkaveri viritelly muistaakseni A4 Audista joku 500hp ,että osaa varmaan auttaa jos nuita ongelmia tulee/mitä kanattaa laittaa konepellin alle,että eipä siitä toistaiseksi sen enempää.
Sitten semmoinen kysymys,että mikä alusta tuonne pitää puskea (coiloveri? mahdollista?).Jos kone vaihtuu ja ei ole kuitenkaan tarkoitus ihan vakio tehoissa tuota pitää. Kun eikö nuo alustasarjat (coiloverit yms.) ole kuitenkin hyväksytty juuri sille tietylle alustalle ja tietylle moottorille.
Sitten tuohon maalipintaan eli tod.näk. serkku poika saa maalata. On meinaan automaalaria ja eihän sitä tiedä jos saisi vähä sukulais alennusta ;) Ja tosiaan tuossa on etupyörän kaarissa sotkettu jollaki (silikoonilla) niin näyttää harvinaisen rumalta,kun ei ole kuraläpät paikoillaan eikä tule. Takana on c pilareitten kohalla parit naarmut ja näemmä jäänyt pari kertaa turvavyö tuonne oven ja peltien väliin niin kivat jäljet siellä. Väriksi mahdollisesti alkuperäisestä vähän poikkeava metallinkiilto ruskea. Puskurit ja listat peltien kanssa samaan väriin. Vanteet beessin värisiksi. Tai mikä nyt ikinä onkaan :D vaalean ruskea,kerman...
Autoon on nyt tulossa 1.8T kone Audista eli tekniikka swapiä tiedossa.
Alustaan pitää heittää tietty nuo VR6 palikat. Etupään tiedänkin jo,että mitä sinne suurin piirtein tarvitsee,että vastaa VR6 Ventoa. Takapäästä ei kyllä hajuakaan. Rumpu jarruthan sieltä häviää,mutta onko muuta? Vai meneekö koko taka-akseli vaihtoon vai saako satulajarrut sopimaan kuitenkin tuohon akseliin. Jarruiksi tulee jotkut paremmat,kuin nuo vakio VR6:n. Brembot tms. Konepuolelta menee lisäksi imusarja,pakosarja,ecu,bensapumppu + linjat vaihtoon. Ei välttämättä,mutta todennäköisesti. Jos hifistelemään ruvetaan niin sitten vielä takomännät + paremmat kampurat kaveriksi . Isä ukon työkaveri viritelly muistaakseni A4 Audista joku 500hp ,että osaa varmaan auttaa jos nuita ongelmia tulee/mitä kanattaa laittaa konepellin alle,että eipä siitä toistaiseksi sen enempää.
Sitten semmoinen kysymys,että mikä alusta tuonne pitää puskea (coiloveri? mahdollista?).Jos kone vaihtuu ja ei ole kuitenkaan tarkoitus ihan vakio tehoissa tuota pitää. Kun eikö nuo alustasarjat (coiloverit yms.) ole kuitenkin hyväksytty juuri sille tietylle alustalle ja tietylle moottorille.
Sitten tuohon maalipintaan eli tod.näk. serkku poika saa maalata. On meinaan automaalaria ja eihän sitä tiedä jos saisi vähä sukulais alennusta ;) Ja tosiaan tuossa on etupyörän kaarissa sotkettu jollaki (silikoonilla) niin näyttää harvinaisen rumalta,kun ei ole kuraläpät paikoillaan eikä tule. Takana on c pilareitten kohalla parit naarmut ja näemmä jäänyt pari kertaa turvavyö tuonne oven ja peltien väliin niin kivat jäljet siellä. Väriksi mahdollisesti alkuperäisestä vähän poikkeava metallinkiilto ruskea. Puskurit ja listat peltien kanssa samaan väriin. Vanteet beessin värisiksi. Tai mikä nyt ikinä onkaan :D vaalean ruskea,kerman...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Eipä se ole niin justiinsa jos joku osa ei menekkään suoraan. Eikö se sitä vähän tämä auto harrastus ole :D
No ei sen puoleen jos sattuis joltakin "halvalla" löytymään ehjä koppa mistä siirtäis nuo alustan osat tuohon niin pääsisi varmaan helpoimmalla.
Asiasta toiseen käytiin eilen hakemassa 1.8turbo kone. Pitää yrittää vähän keventää tuota ennen ku ruvetaan urheileen sitä tuohon moottori telineeseen/pukkiin miksikä sitä nyt haluaakaan kutsua. Remmistä puuttuu hampaita ja männät ilmeisesti ottaneet vähän venttiileihin.
Olivat sen verran kuvanneet tuota konetta,että männän päällä ei _pitäisi_ ainakaan olla mitään ylimääräistä.
Aluksi yritän ottaa nuo letkut,imusarjan,pakosarjan,turbon ja vauhtipyörän pois niin jos se jonku verran keventäisi. Olis sitte meinaan helpompi saada tuohon pukkiin kiinni. Aletaan sitten kattoon mitä tuolta koneen sisältä löytyy.
No ei sen puoleen jos sattuis joltakin "halvalla" löytymään ehjä koppa mistä siirtäis nuo alustan osat tuohon niin pääsisi varmaan helpoimmalla.
Asiasta toiseen käytiin eilen hakemassa 1.8turbo kone. Pitää yrittää vähän keventää tuota ennen ku ruvetaan urheileen sitä tuohon moottori telineeseen/pukkiin miksikä sitä nyt haluaakaan kutsua. Remmistä puuttuu hampaita ja männät ilmeisesti ottaneet vähän venttiileihin.
Olivat sen verran kuvanneet tuota konetta,että männän päällä ei _pitäisi_ ainakaan olla mitään ylimääräistä.
Aluksi yritän ottaa nuo letkut,imusarjan,pakosarjan,turbon ja vauhtipyörän pois niin jos se jonku verran keventäisi. Olis sitte meinaan helpompi saada tuohon pukkiin kiinni. Aletaan sitten kattoon mitä tuolta koneen sisältä löytyy.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 30.12.2013 16:57
Saatiin purettua tuo kansi pois nyt eilen illalla. Venttiilin kuvat jokasessa männässä ja osa venttiileistä jumittunut(?) ala asentoon + vääntynyt. Kansiremonttia...
Männät saa kelvata. Puolikuun muotoisia jälkiä about 3kpl jokasessa. Sinolilla testattiin,ettei männänrenkaat falskaa. Kansiremontti + jakopää niin tää saattais olla ihan toimiva peli.
Männät saa kelvata. Puolikuun muotoisia jälkiä about 3kpl jokasessa. Sinolilla testattiin,ettei männänrenkaat falskaa. Kansiremontti + jakopää niin tää saattais olla ihan toimiva peli.
Totta munassa kannattaa korjata. "Suhteilla" sain tän suhteellisen halvalla ja kun edellinen omistaja oli kaupannut tuota jo 2vuotta ja uhkasi porata kannen täyteen reikiä ja käydä heittään romulavalle,jos ei kukaan osta.
Eikä sillä rahallakaan niin vaan pääasia,että opin tästä kuitenkin aika paljo ikäsekseni.
Asiasta nyt puheen ollen lähti kansi koneistamolle. Tulee tiivisteet yms. muut härpäkkeet muuta ku heittää vaan paikolleen,kunhan sieltä joutaa.
Ventosta keula purettuna ja kattoo jos tuolle puskurille tekisi jotain. Ovipahvit voisi nyt kylminä iltoina tallissa värkätä kuntoon.
Eikä sillä rahallakaan niin vaan pääasia,että opin tästä kuitenkin aika paljo ikäsekseni.
Asiasta nyt puheen ollen lähti kansi koneistamolle. Tulee tiivisteet yms. muut härpäkkeet muuta ku heittää vaan paikolleen,kunhan sieltä joutaa.
Ventosta keula purettuna ja kattoo jos tuolle puskurille tekisi jotain. Ovipahvit voisi nyt kylminä iltoina tallissa värkätä kuntoon.
Tullut taas jotain tehtyä ja suunniteltua...
Puskurin silottelua tulossa. Lähinnä tuo rekisteri kilven kuoppa ois tarkotus piilottaa. Vilkun ja sumarin paikoista en oo varma,pitäs miettiä mihin tuota vilkkua sitte laittaisi.
Alakeskiritilän kohalta ois nuo "tolpat" tarkotus nykästä pois. Keskeltä näkymään cooleri ja sivuilta putket.
Kansi saatiin pois remontista uusien osien kanssa. Vielä laittamatta paikoilleen.
Kaveri meinas,että se vois tulla Casella trukkipihtien ja liinan kanssa nostamaan vanhan konee pois. Vielä ei olla keretty ruveta operoimaan. Siitä operaatiosta sitten ajallaan tulee kuvia.
Ensi kesäksi tuli tilattua lisää hifiä.
Ja jotain tämän tapasta suunnittelin 7" tabletilla. Kuvassa 10"
Puskurin silottelua tulossa. Lähinnä tuo rekisteri kilven kuoppa ois tarkotus piilottaa. Vilkun ja sumarin paikoista en oo varma,pitäs miettiä mihin tuota vilkkua sitte laittaisi.
Alakeskiritilän kohalta ois nuo "tolpat" tarkotus nykästä pois. Keskeltä näkymään cooleri ja sivuilta putket.
Kansi saatiin pois remontista uusien osien kanssa. Vielä laittamatta paikoilleen.
Kaveri meinas,että se vois tulla Casella trukkipihtien ja liinan kanssa nostamaan vanhan konee pois. Vielä ei olla keretty ruveta operoimaan. Siitä operaatiosta sitten ajallaan tulee kuvia.
Ensi kesäksi tuli tilattua lisää hifiä.
Ja jotain tämän tapasta suunnittelin 7" tabletilla. Kuvassa 10"
Jotaki saatu taas aikaiseksi. Puskuria siloiteltu ja valoja kokeilin tummennella. Ihmeen hyvin lähti tuo valojen lasi irti. Kesällä kuitenkin varmaan hommaan ihan uuden puskurin,valot,lokarit ja konepellin mk4 golffista.
Moottori odottelee uusia nokka-akselin laakeripukin pultteja.
Kuvat on enemmän ja vähemmän huono laatusia.
Moottori odottelee uusia nokka-akselin laakeripukin pultteja.
Kuvat on enemmän ja vähemmän huono laatusia.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa