vr6 turbo projekti
Valvoja: ffp jäsenet
vr6 turbo projekti
en tiedä kiinnostaako ketään mutta tuli tehtyä tommonen projekti ja ajattelin että voisin laittaa hieman infoa siitä jos jollekkin siitä on hyötyä.
elikkä ensimmäiset osat tilailtiin jo 2010 ja projekti alkoi ja loppui vasta 2013 keväällä/kesällä.
osia hankittiin pitkälti ebaystä. vähän osalistaa:
-ebayn kiinanturbosarja(turbo,välijäähy,putket,hukkis,letkuja)
-kiinan valusarja
-630cc bosch suuttimet
-kdfi moottorinohjaus joka käy heittämällä paikalleen. (http://www.k-data.org/) 500e
-3" rst putkea
-kuularuuvi ahtopaineen säädin
-inline boschin kopio bensapumppu
-plx laajakaista lamba tsydeemit
loput aika paljon tehtyä ja muokattua.
Viimeksi muokannut Vakkuri, 5.2.2014 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tämä kuva olis pitänyt laittaa aivan alkuun koska kone tosiaan rempattiin ennen turbotusta
-m-renkaat
-kaikki laakerit
-kansi,kanki,kampura pultit
-öljypumppu
-kanteen kumet,ohjarit,pari venttiiliä ja koneistus
-jakopään hilppeet ja kannentiiviste vakio
kone on siis täysin vakio
Viimeksi muokannut Vakkuri, 5.2.2014 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alunperin oli tosiaan tarkoitus laitta dumppi mutta todettiin että kyllä se kun turbo sakkaa on sen verran paljon hienompi ääni että jätetään se pois :p ja on myöskin ruma tuossa turbon jälkeen heti
Viimeksi muokannut Vakkuri, 5.2.2014 22:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-ahdin on kopio garretin t04 mallista http://www.turboresearch.com.cn/t04e%20turbocharger.html
-ahdot on parhaillaan 0.8-0.9bar
-ei ole arp pultteja vielä ainakaan.
-ei tule muutoskatsastettu näillä näkymin mikäli pitää paikkansa kuinka kalliita ne
päästöselvitykset on
-halvinta :D
-nyt on noin 10tkm kiinanvehkeillä jo takana ei ole vielä hajonnut mitään paitsi yksi kytkin joka oli varmaankin kuskin käyttövirhe. turbossa on kyllä ollu uudesta asti aika reilu klappi. siis projekti on jo ollut valmis tovin.
ja auto käy e85
varmasti riippuu tuo pulttien venyminen sytytys ennakostakin.
-ahdot on parhaillaan 0.8-0.9bar
-ei ole arp pultteja vielä ainakaan.
-ei tule muutoskatsastettu näillä näkymin mikäli pitää paikkansa kuinka kalliita ne
päästöselvitykset on
-halvinta :D
-nyt on noin 10tkm kiinanvehkeillä jo takana ei ole vielä hajonnut mitään paitsi yksi kytkin joka oli varmaankin kuskin käyttövirhe. turbossa on kyllä ollu uudesta asti aika reilu klappi. siis projekti on jo ollut valmis tovin.
ja auto käy e85
varmasti riippuu tuo pulttien venyminen sytytys ennakostakin.
Meinasin tuossa jo aikaisemmin kommentoida, että en epäile muiden tarvikkeiden kestoa, kuin tuon kytkimen. Kytkimen osat ovat muutenkin sellaiset että niissä ei kannata etenkään korkeakierroksisissa moottoreissa säästää. Ja lähinnä siksi että jos sieltä lähtee jotain rojua lentoon, niin ne voi tehdä aika pahaa jälkeä, ja kuskihan siinä on sitten myös sopivasti tulilinjalla.
Muutenhan tuossa on ihan hyvän oloset rojut hyvienkin tehojen ottamiseen -mitä nyt tuollanen vakio alakerta vaan kestää. Tuollanen ahdinkin pelaa tuollasilla pikkupaineilla ihan vallan hyvin, vaikka suunnittelu onkin pitkälle viime vuosituhannelta ja materiaalit voi olla alkuperäistuotetta merkittävästikin heikompia.
Muutenhan tuossa on ihan hyvän oloset rojut hyvienkin tehojen ottamiseen -mitä nyt tuollanen vakio alakerta vaan kestää. Tuollanen ahdinkin pelaa tuollasilla pikkupaineilla ihan vallan hyvin, vaikka suunnittelu onkin pitkälle viime vuosituhannelta ja materiaalit voi olla alkuperäistuotetta merkittävästikin heikompia.
ei tarvista maffille koska tämä kdfi toimii map anturilla. olen ollut tyytyväinen. ainoastaan kampuran asentotunnistimeen piti lisätä vastus että ei pätkiny tietyillä kierroksilla muuten toiminut kuin unelma ja joo on periaattessa ms2.0. juu laitetaan videota jossain vaiheessa :) joo kyllähän sen turbon vois päivittää mutta nyt jo mielessä syncroon siirtyminen eli tämä auto tulee tod näk myyntiin jossain vaiheessa joko turbolla tai ilman. ei ole turbo ihme kyllä vielä vuotanut tippaakaan öljyä vaikka onkin väljä ku mikä :o kytkin kesti itselläni loistavasti siihen asti kun tod näk se luisti kun oli eri kuljettaja joka ei ollut tottunut sintteriin kun näissä ei ilmeisesti saisi kaasua painaa hirveesti ennen kun kytkin on täysin ylhäällä.(ja unohdin tämän tietenkin mainita kuskille kun päästin ajamaan) ainut että kyllä se tärytti lähöissä mutta tippaakaan ei tosiaan itellä koskaan luistanut.
ja tuli mitattua tuulilasiin kiinnitettävällä mittarilla että 0-100kmh oli 5.77sek ja varttimaili oli 13.7sek. pitoja pitäis saaja...
ja tuli mitattua tuulilasiin kiinnitettävällä mittarilla että 0-100kmh oli 5.77sek ja varttimaili oli 13.7sek. pitoja pitäis saaja...
Viimeksi muokannut Vakkuri, 6.2.2014 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eka kertaa käytiin säätämässä niin tuli jätettyä tosiaan vetarin laipan pultit löysälle ja se oli entine vetari ku päästiin 1.3-1.5bar paineille vahingossa koska ahtopaineen säädin oli aluksi väärin...
Viimeksi muokannut Vakkuri, 6.2.2014 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.youtube.com/watch?v=6QrVbTPIBP4
testailua. huom vinkuminen johtui löysälle jääneestä imusarjasta.
testailua. huom vinkuminen johtui löysälle jääneestä imusarjasta.
Viimeksi muokannut Vakkuri, 6.2.2014 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole onneksi tarvinnu vielä tohon nelikkoon koskea.
Mutta jos pystyy metallia taivuttaa tai on tuttuja jolta se onnistuu tai sit rahaa...
Niin ei tollanen vaikea ole tehdä.
http://www.dutchbuild.com/index.php/en/ ... cro-detail
Mutta jos pystyy metallia taivuttaa tai on tuttuja jolta se onnistuu tai sit rahaa...
Niin ei tollanen vaikea ole tehdä.
http://www.dutchbuild.com/index.php/en/ ... cro-detail
juu oon kans kattellu tuota samaa sivua :) tosiaan sen haldexi perän ja laatikon sais kohtuu hintaan ebay.de mutta syncron taka apurunkoa on hankalempi järki hintaan löytää mutta jos joku löytää niin mää voin ostaa :) tiesti yks ois että purkais yhen syncron kun niitä ruottinmaalta saa kohtuu hintaan joskus ja siitä ottais vaan mitä tarvii ja loput tosiaa ebaysta. onkos sulla turbo kiinni tuossa syncrossa? jos on niin miten on kestäny?
Jarskii kun tuntuu olevan hiekkaa vaginassa ja ei mitään oikeasti järkevää sanottaa....
Vr6 02C laatikot on harvinaisia, 02M 4motion laatikot ovat huomattavasti yleisempiä ja kestävempiä. Golf 2.8, R32, Audi TT yms Hinnoissa ehkä 100-200€ ero. 02M myötä saa myös 6 vaihteen.
Kulmavaihde on myös 02M järeämpi, tosin en ole kuullu että vr6 02C niitä ois hajonnu.
Haldex kestää vähän enemmän tehoja kuin syncron visko. Mutta ainut tapa saada visko taakse 02M laatikon kanssa, on laittaa T4 syncro perä, mikä on käytänössä sama perä kuin haldex vehkeissä, mutta viskolla.
Ainut miinus 02M+Haldex swapille on että bolt on vetareita ei löydy.
Halpaa toi ei missään vaiheessa ole.
Eli asiat voi tehdä monella tavalla, joko kalliisti tai kalliisti ja kerrasta oikein.
Vr6 02C laatikot on harvinaisia, 02M 4motion laatikot ovat huomattavasti yleisempiä ja kestävempiä. Golf 2.8, R32, Audi TT yms Hinnoissa ehkä 100-200€ ero. 02M myötä saa myös 6 vaihteen.
Kulmavaihde on myös 02M järeämpi, tosin en ole kuullu että vr6 02C niitä ois hajonnu.
Haldex kestää vähän enemmän tehoja kuin syncron visko. Mutta ainut tapa saada visko taakse 02M laatikon kanssa, on laittaa T4 syncro perä, mikä on käytänössä sama perä kuin haldex vehkeissä, mutta viskolla.
Ainut miinus 02M+Haldex swapille on että bolt on vetareita ei löydy.
Halpaa toi ei missään vaiheessa ole.
Eli asiat voi tehdä monella tavalla, joko kalliisti tai kalliisti ja kerrasta oikein.
Jopa vanha puoli miljoonaa ajettu 02A kestää 400+hp ja 500+Nm ihan OK, joten 300hv ja 300nm saa olla jo aika seppä että saa lootan rikki.
Onko tosiaan näin, että kaksivetosen mk3:n saa muutettua nelivetoseksi koppaa suuremmalti muokkaamatta? Kieltämättä tuo Haldex houkuttelisi kolkkikoppaan kun itselläkin tuota kääntöä tulevaan kesäharrastekäyttöautoon tulenee reippaahkosti.
Onko tosiaan näin, että kaksivetosen mk3:n saa muutettua nelivetoseksi koppaa suuremmalti muokkaamatta? Kieltämättä tuo Haldex houkuttelisi kolkkikoppaan kun itselläkin tuota kääntöä tulevaan kesäharrastekäyttöautoon tulenee reippaahkosti.
Kori on mallimerkinnältään tietääkseni eri ja se on tehtävä vastaamaan nelikkoa.
Pohjalevy pitkälle kai vaihtoon.
Vetotapaakaan ei ihan noin vain saanut muuttaa kun joskus sitä mietin itsekin.
Järkevin on kaivaa nelikko kori ja siihen rakentaa tekniikkaa.
Ja aina menee hankalemmaksi, jos on tyyppihyväksynnän vaatima vuosimalli.
Pohjalevy pitkälle kai vaihtoon.
Vetotapaakaan ei ihan noin vain saanut muuttaa kun joskus sitä mietin itsekin.
Järkevin on kaivaa nelikko kori ja siihen rakentaa tekniikkaa.
Ja aina menee hankalemmaksi, jos on tyyppihyväksynnän vaatima vuosimalli.
Eikai se poikkeuslupaa tarvitse kun mallisarjaan kuuluu nelivetomalli. Pankaahan nyt niitä linkkivinkkejä, muitakin kiinnostaa :)
Itse projekti kyllä asiallinen, nostan virtuaalihattua! Monet täälläkin suunnitellu jopa vuosia vr6:n ahtamista mutta toteutus on jääny kokonaan nykimättä. Kauheen kova luotto ei noihin osiin kyllä ois mutta kestänee aikansa.
Itse projekti kyllä asiallinen, nostan virtuaalihattua! Monet täälläkin suunnitellu jopa vuosia vr6:n ahtamista mutta toteutus on jääny kokonaan nykimättä. Kauheen kova luotto ei noihin osiin kyllä ois mutta kestänee aikansa.
Juu eri mallisarjaksa laskee nelivedon ja vajaavedon, siksi tarvitsee poikkeusluvan.
Itsellänikin ollut tuo nelivedoksi muutto mielessä jo pitkään, mutta aika ja raha on esteenä kun on opiskelijana + ei ole muuta paikkaa ropata autoa kuin ulkona.
Onkos tätä tarkoitus viedä dynolle joskus? Runkopukkien ja kannen pultit suosittelen kyllä vaihtamaan arp:n pultteihin ihan kestävyyttä silmällä pitäen.
Itsellänikin ollut tuo nelivedoksi muutto mielessä jo pitkään, mutta aika ja raha on esteenä kun on opiskelijana + ei ole muuta paikkaa ropata autoa kuin ulkona.
Onkos tätä tarkoitus viedä dynolle joskus? Runkopukkien ja kannen pultit suosittelen kyllä vaihtamaan arp:n pultteihin ihan kestävyyttä silmällä pitäen.
juu tällähän on jo 10tkm turbotettuna tullu rullailtua :) mitään ei oikeen ole vielä kunnolla hajonnut. ois tarkotus viiä dynolle mutta kytkin pitää uusia se ei taho pitää....
soittelen tänään trafille tosta 4wd muutoksesta ja koitan löytää sopivan luovuttajan ja sitten ehkä myöhemmin haldexia ja sitä 6lovista lootaa ja pultit kannattais kyllä päivittää mutta mietiskelen tässä että rupeisko rakentaa oikee alusta loppuun yhen koneen ku ylimääränen löytyy.
soittelen tänään trafille tosta 4wd muutoksesta ja koitan löytää sopivan luovuttajan ja sitten ehkä myöhemmin haldexia ja sitä 6lovista lootaa ja pultit kannattais kyllä päivittää mutta mietiskelen tässä että rupeisko rakentaa oikee alusta loppuun yhen koneen ku ylimääränen löytyy.
Taitaa pelkkä 02M laatikko maksaa tuplat tuosta 380e:stä... Itse en ainakaan pistäisi muuta lootaa sinne kuin 6vaihteisen 02M lootan jos kerran ruvetaan voimansiirtoa muokkaamaan. Siihen sitten vielä päälle vetareiden teettäminen, perän hommaaminen jne. jne. niin eiköhän se aika reippaasti mene sinne 4 numeroisiin lukuihin.
tarkoitus olisi siis ostaa syncron raato vielä kuitenkin ja myydä siitä kaikki mitä ei tarvii ja mitä tarvii ni laittaa tuohon näin aluks. sitten myöhemmin voisi sitä 02m laatikkoa ja perää metästää. koska kai se syncrokin ois parempi kun tämmönen vetovammanen? :D
Viimeksi muokannut Vakkuri, 12.2.2014 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kiitosta!
kyllä mää voin tähän listata mitä tuli maksaan noin suurinpiirtein
-turbosarja noin 500-600e tulleineen veroineen posteineen ebaysta.
-plx laajakaista 200e kalajoen tarvikemotista
-kdatan moottorinohjaus 500e
-putkisto noin 150-170e pelkkää 3" putkea ja ite tehty surkea änkkä (tässäkin ois riittäny kyllä varmasti bilteman sinkitty putkiki)
-suuttimet 250e ebaysta kunnostetut
-bensapumppu 60e ebaysta
-öljynlauhdutin ja adapteri ebaystä noin 170e
-tiesti kaikkea pikkusälää, mittareita ja jotain sovite silikonikappaleita ja kaikkea mitä ei muista
tässähän vois tiesti säästellä jos esimerkiksi harrastusintoa löytyy ni vaivannäöllä saa megasquirt 1 alle sataseenki ja sen ku kolvailee sinne vakio ecun sisälle ni säästää jo sen 400e ja toine että jos saa jostain lainaa plx ja tohtii ajella ilma seosmittaria sen jälkee ku sääjetty ni siitä tulee 200e säästöä :D
kyllä mää voin tähän listata mitä tuli maksaan noin suurinpiirtein
-turbosarja noin 500-600e tulleineen veroineen posteineen ebaysta.
-plx laajakaista 200e kalajoen tarvikemotista
-kdatan moottorinohjaus 500e
-putkisto noin 150-170e pelkkää 3" putkea ja ite tehty surkea änkkä (tässäkin ois riittäny kyllä varmasti bilteman sinkitty putkiki)
-suuttimet 250e ebaysta kunnostetut
-bensapumppu 60e ebaysta
-öljynlauhdutin ja adapteri ebaystä noin 170e
-tiesti kaikkea pikkusälää, mittareita ja jotain sovite silikonikappaleita ja kaikkea mitä ei muista
tässähän vois tiesti säästellä jos esimerkiksi harrastusintoa löytyy ni vaivannäöllä saa megasquirt 1 alle sataseenki ja sen ku kolvailee sinne vakio ecun sisälle ni säästää jo sen 400e ja toine että jos saa jostain lainaa plx ja tohtii ajella ilma seosmittaria sen jälkee ku sääjetty ni siitä tulee 200e säästöä :D
Viimeksi muokannut Vakkuri, 12.2.2014 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se on samanlaine ku megasquirt 2 se ohjelmoijjaa tunerstudiolla jonka saa ilmatteekski. ainut ongelma ton ohjauksen kaa oli tosiaan se kampuran asentoanturi sinne piti lykätä vastus ettei pätki 5000rpm alueella mutta en tiiä onko ne sen korjannu sitte jo siitä uuesta poksista ja mitäs se haittaa kun sen tietää :D ja mää voin esimerkiks lähettää mun ohjelman jos jollain on samanmoinen rojekti suunnitteilla ni sitä saa kattella tai vaikka koittaa mutta ainahan niissä on eroa toisee autoon mutta sitähän on helppo lähtee muuttamaan siitä ku jos on ees sinneppäin samanlainen setuppi ni kai se ohjelmaki on sinneppäi
oon miettiny tota että ostais just valmiin syncron mutta oon sen verran kranttu että en huoli ku 2 ovisen ja kattoluukulla ja mielellää sais olla sitte kerrasta automaatti ilmastointiki ku lähtee vaihtahaan parempaan. kaks on ollukki kiikarissa mutta toine ei suostunu mulle myymää ko halus toiselle sakemannille myyä ja toine ei vastannu puhelimeenkaa ja loput on jotai avian järkyttävän hintasia :/ tiesti ku jaksaa oottaa ni varmaa sopiva tulee vastaan
oon miettiny tota että ostais just valmiin syncron mutta oon sen verran kranttu että en huoli ku 2 ovisen ja kattoluukulla ja mielellää sais olla sitte kerrasta automaatti ilmastointiki ku lähtee vaihtahaan parempaan. kaks on ollukki kiikarissa mutta toine ei suostunu mulle myymää ko halus toiselle sakemannille myyä ja toine ei vastannu puhelimeenkaa ja loput on jotai avian järkyttävän hintasia :/ tiesti ku jaksaa oottaa ni varmaa sopiva tulee vastaan
arlowssin rosteri änkät 3" koosta isoimmat mitä saa ebay.de ostettuna 150e posteineen kaikkineen 2v takuulla. suosittelen ainakin tässä vaiheessa kun vielä ei oo autoa käytetty.
Viimeksi muokannut Vakkuri, 27.6.2014 0:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
musta golffi teki hieman painetta niin vaihettiin toinen kans kun oli tuommonen pikkuhalkee. kasattiin vanhalla kannentiivisteellä sekä vanhoilla pulteilla jota ei tiesti sais tehä mutta hyvin tuntuu noilla pikkutehoilla pelaavan(alempana on penkityslappu)
Viimeksi muokannut Vakkuri, 27.6.2014 0:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HUOM! tämä on mustasta etuvetoisesta golffista eikä keltaisesta syncrosta. syncrosta tulee lappua viimeistään loppukesästä :D ja nyt on rullailtu +16tkm tällä turbosetupilla ja hyvin tuntuu kestävän tuon 400nm ja 328hp. olis ollut varaa vielä nostaa ahtoja sun muuta mutta en taija ruveta koska tuo musta etuveto on periaatteessa jo myyty.
kyllä se ihan ok liikkuu. renkaina 17" 215/45. ykkösellä ja kakkosella jos kaasun painaa pohjaan pitoja ei ole. alustana konin eestä jäykkyyssäädettävät. takana joutu korottaa bilteman korotussarjalla kun noilla vanteilla raapii :D alustasta en osaa sanoa että mitä edellinen on sille tehny mutta ite en oo senkummemmin kajonnu. totta yllättävän hyvin on kestäny siihen nähden että kenkää tämä on saanut aika paljon. rajotin on paukkunu paljon :D
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa