VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Sitruunahappo toimii hyvin kyllä, mutta tavaraa pitäisi pystyä uittamaan siinä ja lohko nyt on aika iso :). Esim. motonetistä saa aika hyvää ruosteen poistoainetta. Annitrol: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2124 tuota pystyy käyttämään myös ilman, että tuotetta pitää liottaa siinä. Sitruunahappo myös käsittääkseni tarvitsee käytön jälkeen neutralisoinnin kun taas tuo ei.
vr6 raksuttaa
otin videon oman auton käymisestä, kylmänä tosiaan käy hyvin mutta sitten ku vähän lämmennyt eli 10min ajo riittää niin alkaa pitämään tollasta ääntä tyhjäkäynnillä.. ääni paikannettu jakopään kohdilta ja kuulostaakin siltä että ketju hankaisi..
ideoita mikä siellä on hajalla ja mitä tehdä..
http://www.youtube.com/watch?v=RrA_8mO7-Qg&
ideoita mikä siellä on hajalla ja mitä tehdä..
http://www.youtube.com/watch?v=RrA_8mO7-Qg&
Ketjunpuolelta kuuluu stetoskoopilla kuunneltu ja ketjunkohalta kans.. laahainta kans epäilly mutta minkä takia se vaan kone lämpimänä kuuluu.. moniurahihna on kyllä vaihdettu hiljan uuteen, sen jälkeen ajettu ehkä n 500km.. 92vm eli AAA moottori.. jollain ollu ainaki samanlaista vikaa ekoilla sivuilla ja vaihtanu "hydraulikiristimen" Nii onkos se ny sama ku ketjun kiristin vai
Joo melekolailla, kannattaa ottaa ketjukiristin irti siitä ketjukotelosta ennenkuin alkaa sitä repimään pois. Ja tietty hyvä muistaa että ylä-koppa on kiinni ala-kopassa kahdella kuusiokololla jotka on vähä ahdas aukaista...
Ja kopan ko käyttää auki niin vaatii tiivistemassaa väliinsä sitte kasausvaiheessa, muuten vuotaa öljyä.
Ja kopan ko käyttää auki niin vaatii tiivistemassaa väliinsä sitte kasausvaiheessa, muuten vuotaa öljyä.
Ehti taas työkiireiltä vähän tutkia omaakin autoa.
Ei siis vieläkään anna kipinää, bensaa eikä myöskään anna mitata vikakoodeja (yhteyttä ei voitu muodostaa) Testerissä vika ei ole koska toiseen autoon kokeiltu ja toimi.
Käyntinopeusanturi G28 antanut joskus koodia ja vaihdon jälkeen toiminut. Anturi mallia FAE.
Kokeiltu myös vanhalla orkkis anturilla, ei vaikutusta.
Ecun päävirta -ja bensapumpun rele vaihdettu uusiin volkkarilta.
Onko jotain muita antureita mitkä vaikuttavat?
Missähän kaikkialla näitä moottorin maadotuksia sijaitsee jos ne kävis samalla läpi ja putsailis.
Löysin tuosta Bentleyn manuaalista aika pätevät mittailuohjeet, jos ensiviikolla ottaisi yleismittarin käteen.
Rauhallista juhannusta kaikille!
Ei siis vieläkään anna kipinää, bensaa eikä myöskään anna mitata vikakoodeja (yhteyttä ei voitu muodostaa) Testerissä vika ei ole koska toiseen autoon kokeiltu ja toimi.
Käyntinopeusanturi G28 antanut joskus koodia ja vaihdon jälkeen toiminut. Anturi mallia FAE.
Kokeiltu myös vanhalla orkkis anturilla, ei vaikutusta.
Ecun päävirta -ja bensapumpun rele vaihdettu uusiin volkkarilta.
Onko jotain muita antureita mitkä vaikuttavat?
Missähän kaikkialla näitä moottorin maadotuksia sijaitsee jos ne kävis samalla läpi ja putsailis.
Löysin tuosta Bentleyn manuaalista aika pätevät mittailuohjeet, jos ensiviikolla ottaisi yleismittarin käteen.
Rauhallista juhannusta kaikille!
Potilaana Passat VR6, OBD1, AAA, 1994
Puolet ajoista toimii hyvin puolet vajailla pytyillä.
Joskus ei lähde käyntiin ollenkaan tai sammuu tielle.
vikakoodeja sammumisen yhteydessä
:01259 fuel pump relay (j17), 31-10
open or short to ground
:01257 Idle Speed Stabilization Valve (N71), 31-10
open or short to ground
:00553 Mass Air Flow Sensor (G70), 29-10
-
:00515 camshaft positon (g40), 30-10
open or short to ground
Ilmeisesti käyttöjännite puuttuu antureilta? löytyisikö mistään passatin sähkökuvia niin voisi kattoa onko antureilla yhteista syöttöä tai maata?
Eikö bensapumppua ohjata eculta suoraan?
e: ensiapuna puhdistelin ecun, antureiden ja moottorin pyöreän sähköliittimen tuloksitta. Vuorasin myös haljenneen puolan epoksilla.
Puolet ajoista toimii hyvin puolet vajailla pytyillä.
Joskus ei lähde käyntiin ollenkaan tai sammuu tielle.
vikakoodeja sammumisen yhteydessä
:01259 fuel pump relay (j17), 31-10
open or short to ground
:01257 Idle Speed Stabilization Valve (N71), 31-10
open or short to ground
:00553 Mass Air Flow Sensor (G70), 29-10
-
:00515 camshaft positon (g40), 30-10
open or short to ground
Ilmeisesti käyttöjännite puuttuu antureilta? löytyisikö mistään passatin sähkökuvia niin voisi kattoa onko antureilla yhteista syöttöä tai maata?
Eikö bensapumppua ohjata eculta suoraan?
e: ensiapuna puhdistelin ecun, antureiden ja moottorin pyöreän sähköliittimen tuloksitta. Vuorasin myös haljenneen puolan epoksilla.
Kävin läpi passatin sähköjä aijemman viestin vikakoodien tiimoilta.
Bensapumpun releen ohjaukselta ei tullut jännitettä ECUn liittimeen virtojen ollessa päällä. Apujännite releen ohjaukselta tuli vajaa 13V, sekä kaikki antureihin viittaavat vikakoodit katosivat. Veikkaampa, että eculle menevässä johtosarjassa tai sulaketaulun liittimissä on jotain häikkää.
Myöskin virtalukolta tuli täydet jännitteet, mutta ECUn liittimeen 54 tuleva suora syöttö näytti jostain syystä vain 11,3V. Ilmeisesti sekin kulkee sulaketaulun kautta, kun ei akunkengän rengasliittimen puhdistuskaan auttanut.
Bensapumpun releen ohjaukselta ei tullut jännitettä ECUn liittimeen virtojen ollessa päällä. Apujännite releen ohjaukselta tuli vajaa 13V, sekä kaikki antureihin viittaavat vikakoodit katosivat. Veikkaampa, että eculle menevässä johtosarjassa tai sulaketaulun liittimissä on jotain häikkää.
Myöskin virtalukolta tuli täydet jännitteet, mutta ECUn liittimeen 54 tuleva suora syöttö näytti jostain syystä vain 11,3V. Ilmeisesti sekin kulkee sulaketaulun kautta, kun ei akunkengän rengasliittimen puhdistuskaan auttanut.
Etka näyttäs n. 10 erimallia obd1 boksia, mutta erittelee vain manuaali/automaatti versiot, veikkaan et ne käy päikseen. Esim oma 2.9 on 2.8 eculla.
Ja Tim Mullen on parannellu taas "vakio" vr6 aikaa.... tällä hetkellä nopein fwd klonskwagen.... vakio kiertokanget, männät 2:sta eri koneesta yms :)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Gn8wgcwpv8
Ja Tim Mullen on parannellu taas "vakio" vr6 aikaa.... tällä hetkellä nopein fwd klonskwagen.... vakio kiertokanget, männät 2:sta eri koneesta yms :)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Gn8wgcwpv8
Tässä aloittelin oman -95 VR6:sen sylinterinkannentiiviste remppaa ja jonkun verran edistynytkin.
Tarkoitus olisi laittaa neloskoppasen kannentiiviste tilalle, mutta Laakkosen kautta tilattuna tuli ilmeisesti vääränlainen. Keskimmäiset reiät osuvat kyllä yhteen, mutta ylä- ja alareunassa olevat ovat hieman eri kohdissa.
Mie pohdiskelin, että oisko ne tilannu mulle 24v VR6:sen tiivisteen? Onko 12v ja 24v välillä tiivisteessä eroja?
ARP:n pultit hommasin, mutta niistäkin on hieman epäselvyyttä, notta mitenkä niitä oikein ajetaan.
Tuossa linkissä ois hieman kuvia missä jamassa kottero tällä hetkellä ois.
Tarkoitus olisi laittaa neloskoppasen kannentiiviste tilalle, mutta Laakkosen kautta tilattuna tuli ilmeisesti vääränlainen. Keskimmäiset reiät osuvat kyllä yhteen, mutta ylä- ja alareunassa olevat ovat hieman eri kohdissa.
Mie pohdiskelin, että oisko ne tilannu mulle 24v VR6:sen tiivisteen? Onko 12v ja 24v välillä tiivisteessä eroja?
ARP:n pultit hommasin, mutta niistäkin on hieman epäselvyyttä, notta mitenkä niitä oikein ajetaan.
Tuossa linkissä ois hieman kuvia missä jamassa kottero tällä hetkellä ois.
Nii mie muistan lukeneeni, että Euroopassa ois ollu vaan 24v myynnissä. Ei ne tainnu edes ehdottaa mitään AAA/AFP moottorikoodillisen tiivistettä, vaan pisti tehdastilaukseen vaan jonkun Mk4:sen kannentiivisteen.
Toivottavasti ne saa teetettyä myös 12v tiivisteen.
Head studs - varmaan pinnapultit siis?
Toivottavasti ne saa teetettyä myös 12v tiivisteen.
Head studs - varmaan pinnapultit siis?
ketjuremppa
omaan verkkuun ketjuremppa menossa, tämän jälkeen ruvetaan laittaa pikkuyksityiskohtia kuntoon.. olisko kenelläkää tietoa mistä sais tollasia sähkölasien kytkimiä uusia, olisin kaikki vaihtamassa niin edullisuus olis hyvä.
lisäksi suosituksia mistä ostais noi ketjurempan osat, parhaimmalla hintalaadulla, mitään 800euron romppeita sinne ei olla laittamassa.. muutenki noita osia oikeestaan vois tilata vähän kaikenlaista enempi kerralla jos hyvän paikan löytää..
lisäksi suosituksia mistä ostais noi ketjurempan osat, parhaimmalla hintalaadulla, mitään 800euron romppeita sinne ei olla laittamassa.. muutenki noita osia oikeestaan vois tilata vähän kaikenlaista enempi kerralla jos hyvän paikan löytää..
Tuli tossa auton korjailun yhteydessä tutkiskeltua vähän sähköjä. Ja löysin omasta mielestä mitä eriskummallisempia ratkaisuja. Laitan parit kuvat, jos on ennestään tälläisiä näkynyt.
Viritelmä 1
Tälläinen löytyi kuskin jalkotilasta, sulake -ja reletaulun yläpuolelle tungettuna?
Viritelmä 2
Vähän erikulmasta ja piuhojen väreistä
Ihmeliitin
Samasta möykystä kytkeytyy tuon näköiseen liittimeen.
Kyseinen liitin sijaitsee niissä jalkotilan muoveissa (Ne mitkä peittää sulakkeet ja releet)
Nopealla googlauksella löytyi, että kyseessä on joku ajonesto/varashälytin systeemi. Silti kyllä ihmetyttää nuo ratkaisut.
Sitten seuraavaan aiheeseen. Mistähän löytyspi VR6:sen maadotuksia?
Konehuoneesta löysin yhden, moottorin takaa oikealta. Se mihin jakajamallien puola maadoittuu. Sieltä löytyi yksi maadoitusliitin katkenneen, mutta maadoitettavaa piuhaa ei näkynyt missään.
Maadoitus poikki
Virranjakajan kannen vierestä löytyi naaraspäinen maadoituspiuha irtonaisena. Suhteellisen lyhyt tosin, enkä löytänyt sille mitään paikkaa.
Yksinäinen maa
Pahoittelen kuvien huonohkoa laatua ja salaman heijastumista.
Kiitos ja anteeksi :)
Viritelmä 1
Tälläinen löytyi kuskin jalkotilasta, sulake -ja reletaulun yläpuolelle tungettuna?
Viritelmä 2
Vähän erikulmasta ja piuhojen väreistä
Ihmeliitin
Samasta möykystä kytkeytyy tuon näköiseen liittimeen.
Kyseinen liitin sijaitsee niissä jalkotilan muoveissa (Ne mitkä peittää sulakkeet ja releet)
Nopealla googlauksella löytyi, että kyseessä on joku ajonesto/varashälytin systeemi. Silti kyllä ihmetyttää nuo ratkaisut.
Sitten seuraavaan aiheeseen. Mistähän löytyspi VR6:sen maadotuksia?
Konehuoneesta löysin yhden, moottorin takaa oikealta. Se mihin jakajamallien puola maadoittuu. Sieltä löytyi yksi maadoitusliitin katkenneen, mutta maadoitettavaa piuhaa ei näkynyt missään.
Maadoitus poikki
Virranjakajan kannen vierestä löytyi naaraspäinen maadoituspiuha irtonaisena. Suhteellisen lyhyt tosin, enkä löytänyt sille mitään paikkaa.
Yksinäinen maa
Pahoittelen kuvien huonohkoa laatua ja salaman heijastumista.
Kiitos ja anteeksi :)
Eikös III korisen ole aina se massatiiviste? Ja sit IV korisen metalli?.
Tuolta saa esim metallisia IV-korisen http://www.arz-tuning.de/shop/product_i ... ssion.html
Tuolta saa esim metallisia IV-korisen http://www.arz-tuning.de/shop/product_i ... ssion.html
Ihan varmuuden maksimoinniksi haluaisin pitää puristuksen vakiona jos kuitenkin jossain vaiheessa paineita löydään koneeseen 1.5bar ellei enemmänkin.
Voi olla tosin, että haen tuon IV:n pahvin. Tietääkös muuten kukaan minkä vahvuisesta alumiinista tuo imusarja on tehty? Pitäisi tehdä 2.9 klooni imusarjasta ja sinnehän joutuu vähän lisäämään alumiiniä pohjaan, jotta saa tehtyä kopion siitä. Kuten kuvasta näkee: http://www.vr6oc.com/images/Guides/mani ... ifold2.jpg
Voi olla tosin, että haen tuon IV:n pahvin. Tietääkös muuten kukaan minkä vahvuisesta alumiinista tuo imusarja on tehty? Pitäisi tehdä 2.9 klooni imusarjasta ja sinnehän joutuu vähän lisäämään alumiiniä pohjaan, jotta saa tehtyä kopion siitä. Kuten kuvasta näkee: http://www.vr6oc.com/images/Guides/mani ... ifold2.jpg
Kävin maanantaina Laakkosella kysymässä 12v kannentiivistettä. Meinas uhata et vaikeeks ja kalliiks tullee jos pitää Saksan tehtaalle sanoo, että tilaavat jenkkien tehtaalta.
Kajaanissa on kuulemma joskus myyty AAA/AFP (12v) Mk4:nen, muttei Pohjoismaan alueella silti ole tiivistettä saatavilla. Ens viikolle pitäis joka tapauksessa saapua.
Sain vietyä myös kannen koneistamolle ja tämän viikon aikana pitäis jo valmistua. Turhan hintavaa tahtoo olla, 220 - 430€ tulee maksamaan.
Mitähän tuonne mäntien päälle uskaltaisi lirauttaa et liukenee paskat pois? Ja tarviiko oikeesti pyöräytellä vuorotelle ne ylös asti, vai voiko jättää ala-asentoonkin?
Mietin myös pakosarjan porttausta tässä samalla. Pitää katella jos saa oikeenlaiset työkalut ostettua et sais puuhailtua kaikki halutut asiat.
Kajaanissa on kuulemma joskus myyty AAA/AFP (12v) Mk4:nen, muttei Pohjoismaan alueella silti ole tiivistettä saatavilla. Ens viikolle pitäis joka tapauksessa saapua.
Sain vietyä myös kannen koneistamolle ja tämän viikon aikana pitäis jo valmistua. Turhan hintavaa tahtoo olla, 220 - 430€ tulee maksamaan.
Mitähän tuonne mäntien päälle uskaltaisi lirauttaa et liukenee paskat pois? Ja tarviiko oikeesti pyöräytellä vuorotelle ne ylös asti, vai voiko jättää ala-asentoonkin?
Mietin myös pakosarjan porttausta tässä samalla. Pitää katella jos saa oikeenlaiset työkalut ostettua et sais puuhailtua kaikki halutut asiat.
jakopääremppa
jakopää purettu, osat suurinpiirtein puoliksi ehjänä, loput löytyy sitten öljypohjasta :D
kenelläkään tietoa mistä sais sähköikkunoihin kytkimiä, pelkästään niitä metalliklipsuja siellä sisällä tai sitte ihan kokonaan niitä kytkimiä, uusia jos sais niin parempi..
kenelläkään tietoa mistä sais sähköikkunoihin kytkimiä, pelkästään niitä metalliklipsuja siellä sisällä tai sitte ihan kokonaan niitä kytkimiä, uusia jos sais niin parempi..
Eikös noi ARP mutterit ole ihan normi 12 kulmaset mutterit?
Sähkökytkimet joko uusia VW, Slamit tai ebay. Sano jos löydät 3.5 cabrion kytkimiä :) Tarviis ite väsätä punasia ledejä...
Hitto pitäsköhän ruveta laittaa noi omat 268nokat kiinni.
Tossa saanu 14hp ja 17nm lisää vääntöä....
Sähkökytkimet joko uusia VW, Slamit tai ebay. Sano jos löydät 3.5 cabrion kytkimiä :) Tarviis ite väsätä punasia ledejä...
Hitto pitäsköhän ruveta laittaa noi omat 268nokat kiinni.
Tossa saanu 14hp ja 17nm lisää vääntöä....
Lohkon kierteet oli jotain vähän erikoisempaa, piti Savon Teollisuuspalvelusta tilata oikeenlainen kierretappi. Maanantaiksi lupailivat.
ARP:n mutterit ovat 12 kulmaset kyllä, mutta koossa joka ei ilmeisesti ole kovin yleinen. Olikohan tuumakoossa. Yks ainut puolen tuuman hylsynpää löyty.
Nyt enää oikeanlaista kannentiivistettä odottelemaan. Peukut pystyyn, että ens viikon lopulle ois ajossa.
ARP:n mutterit ovat 12 kulmaset kyllä, mutta koossa joka ei ilmeisesti ole kovin yleinen. Olikohan tuumakoossa. Yks ainut puolen tuuman hylsynpää löyty.
Nyt enää oikeanlaista kannentiivistettä odottelemaan. Peukut pystyyn, että ens viikon lopulle ois ajossa.
ikkunan sähkökytkimistä
onko tietoa saako pelkästään niitä kytkimen sisällä olevia klipsuja eli tätä niin sanottua kytkintä sinne, sehän on se osa joka sieltä kuluu, välystyy kun on käytetty tarpeeksi niin ei palaudukkaan.. luulis olevan halpoja jos siis saa pelkästään niitä..
Tosiaan, pari kk sitten vaihtelin virranjakajan pyörijän kun ei kone pyöriny kunnolla, laitoin sen kiinni, auto lähti käyntiin ja kävi edelleen huonosti, otin jakajan takas käteen ja pistin kiinni että tarkistin että se on varmasti oikein ja sitten auto enää yritäkkään startata. Mitä seuraavaks? puola?
E: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-8417 ja mikä tämä on ...? googlettelun mukaan joku puolan osa eli jos tuon vaihtais niin vois peräti auttaa?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=74 ... d40101d035
E2: Ja yhdessä tulpanjohdossa oli öljyä, eipä ollut juuri saatavilla avainta että sais testattua onko tulppa kunnolla kiinni, oletettavasti tulppa huonosti kiinni ja näin tulpanjohdon sisään päässyt öljyä vai mitä ihmettä?
E: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-8417 ja mikä tämä on ...? googlettelun mukaan joku puolan osa eli jos tuon vaihtais niin vois peräti auttaa?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=74 ... d40101d035
E2: Ja yhdessä tulpanjohdossa oli öljyä, eipä ollut juuri saatavilla avainta että sais testattua onko tulppa kunnolla kiinni, oletettavasti tulppa huonosti kiinni ja näin tulpanjohdon sisään päässyt öljyä vai mitä ihmettä?
Viimeksi muokannut topcatti, 7.7.2013 21:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kierretappi on 11mm. Paketissa merkintä 'N1210-3 M11 6H' en muistanut kysyä hakiessa mikä kierre se oli.
Tarviikos tuota Mk4sen kansipahvia leikellä mitenkään? Ketjun kohalta vähän erilainen ja tulee nurkista iha hieman yli. Tuskin haittaa.. ?
https://skydrive.live.com/redir?resid=3 ... 0ywE0plu10 Tuossa ois viimesin kuva tiivisteestä. Punasella merkattu raja on mistä vanha tiiviste menee
Tarviikos tuota Mk4sen kansipahvia leikellä mitenkään? Ketjun kohalta vähän erilainen ja tulee nurkista iha hieman yli. Tuskin haittaa.. ?
https://skydrive.live.com/redir?resid=3 ... 0ywE0plu10 Tuossa ois viimesin kuva tiivisteestä. Punasella merkattu raja on mistä vanha tiiviste menee
Voi vitalis... Kiristin just loppumomenttiin noita pultteja, niin eiköhän neljäs pultti ottanu ja katkes. Mitä helvettiä mie nyt teen?
Mukana tulleessa lapussa luki, että kolmella eri kierroksella 80ft lbs:sään. Musta tuntuu, että toi momenttiavain on viallinen tj.
Voiskohan sen viallisen pultin korvata alkuperäsellä ja muihin normaalisti ne ARP:n.
Mukana tulleessa lapussa luki, että kolmella eri kierroksella 80ft lbs:sään. Musta tuntuu, että toi momenttiavain on viallinen tj.
Voiskohan sen viallisen pultin korvata alkuperäsellä ja muihin normaalisti ne ARP:n.
sähköikkunat
Vaijeri poikki nostinmoottorin päästä, saako koko vaijerin jotenki helposti vaihdettua uuteen tai saako sitä jatkettua jossai kohtaa..
sähköikkunat
Vaijeri poikki nostinmoottorin päästä, saako koko vaijerin jotenki helposti vaihdettua uuteen tai saako sitä jatkettua jossai kohtaa..
golffin ovet
olikin muuten vittumainen homma vaihtaa toi kahva, kun lukkosylinteri oli mennyt hajalle.. niin ahdas ja ei mitenkään sitä oikeelle paikalle.. loppuenlopulta onnistu ees jotenki..
löyty myös syy, minkä takia ei yks ikkunoista lupaile mitään, siellä on joku tarvinu nostinta ja oli vaan puunpala pitämässä ikkunan ylhäällä..
löyty myös syy, minkä takia ei yks ikkunoista lupaile mitään, siellä on joku tarvinu nostinta ja oli vaan puunpala pitämässä ikkunan ylhäällä..
golffin ovet
olikin muuten vittumainen homma vaihtaa toi oven lukollinen kahva, kun lukkosylinteri oli mennyt hajalle.. niin ahdas ja ei mitenkään sitä oikeelle paikalle.. loppuenlopulta onnistu ees jotenki..
löyty myös syy, minkä takia ei yks ikkunoista lupaile mitään, siellä on joku tarvinu nostinta ja oli vaan puunpala pitämässä ikkunan ylhäällä..
löyty myös syy, minkä takia ei yks ikkunoista lupaile mitään, siellä on joku tarvinu nostinta ja oli vaan puunpala pitämässä ikkunan ylhäällä..
Miten mie saan nokka-akselien ajoituksen kohdilleen? Käytin kantta koneistamolla ja takaisin saadessa oli ilmeisesti kaikki venttiilit laittanu kohdillee, mutta ei muistanut laittaa nokkia samaan asentoon kun tuodessa.
Saan alakerran kyllä kohdilleen, mutta ylemmän jakoketjun ollessa poissa paikoiltaan, en saa väännettyä nokkia oikeaan kohtaan. Ilmeisesti mäntä osuu venttiiliin ja estää osien pyörimisen? En oikein kehtaa väkisinkään vääntää venttiilejä vasten.
Pitemmän googlettelun jälkeenkään en oikein löytänyt mitään ohjetta millä saisi nokat oikein yläketjun ollessa poissa paikoiltaan.
Vinkkejä kaivattaisiin..
Saan alakerran kyllä kohdilleen, mutta ylemmän jakoketjun ollessa poissa paikoiltaan, en saa väännettyä nokkia oikeaan kohtaan. Ilmeisesti mäntä osuu venttiiliin ja estää osien pyörimisen? En oikein kehtaa väkisinkään vääntää venttiilejä vasten.
Pitemmän googlettelun jälkeenkään en oikein löytänyt mitään ohjetta millä saisi nokat oikein yläketjun ollessa poissa paikoiltaan.
Vinkkejä kaivattaisiin..
Eli kansi on kinni lohkossa ja nokat ei ole oikeissa kohdin?
Älä missään nimessä käännä väkisin, taittaa venat aika helposti.
Ei muutakuin nokat irti, sit laitat alapään/välirattaan kohdilleen ja nokat oikeaan asentoon, sit kiristät nokat takasin kiinni. Tarvitset nokkille työkalun millä saat ne ajoitettua oikeaan kohtaan. Vaikka pellista, alumiinista, muovista, akryyli yms käy.
Edit tai sit voi yrittää arpoa kohtaa, missä kaikki männät on sen verran alhaalla, että nokat mahtuu pyörimään. Esim ruuvarilla yms pitkällä tikulla kokeilet tulpan reistä millon kaikki männät on tarpeeksi alhaalla.
Veikkaan et nopeampi on löysätä nokat irti ja kääntää ne kohdilleen ja nokat takasin kiinni.
Älä missään nimessä käännä väkisin, taittaa venat aika helposti.
Ei muutakuin nokat irti, sit laitat alapään/välirattaan kohdilleen ja nokat oikeaan asentoon, sit kiristät nokat takasin kiinni. Tarvitset nokkille työkalun millä saat ne ajoitettua oikeaan kohtaan. Vaikka pellista, alumiinista, muovista, akryyli yms käy.
Edit tai sit voi yrittää arpoa kohtaa, missä kaikki männät on sen verran alhaalla, että nokat mahtuu pyörimään. Esim ruuvarilla yms pitkällä tikulla kokeilet tulpan reistä millon kaikki männät on tarpeeksi alhaalla.
Veikkaan et nopeampi on löysätä nokat irti ja kääntää ne kohdilleen ja nokat takasin kiinni.
tulpanjohdot
toimivaa tulpanjohtojen pois ottotyökalujen kuvaa, tai valmistuskuvaa mittoineen?
ei oikeen tuntunut löytyvän ku linkit vanhentunu
ei oikeen tuntunut löytyvän ku linkit vanhentunu
Pukeille on momentti, tosin ei mitään hajua mikä :) Rannemomentilla ei saa vetää, muuten nokat sorvaa pukit entisiksi.
20nm näyttäs netti tarjoavan nokkapukeille momentiksi
Tulpanjohtojen työkalu....
https://sites.google.com/site/stoyneff/ ... moval-tool
20nm näyttäs netti tarjoavan nokkapukeille momentiksi
Tulpanjohtojen työkalu....
https://sites.google.com/site/stoyneff/ ... moval-tool
keskuslukituksesta
Pitäs saada kauko ohjain tähän verkun keskuslukkoon. Saako itte tehtyä ja miten.. missäs se keskuslukon laatikko yleensä on ja miltä näyttää..
Alkaa olemaan auto paranteluja vaille valmis, viimeviikolla jakoketjurempasta selvitty tälläviikolla ostettu sähköikkunoihin vähän nostinta ja nostinmoottoria
Ja vanteet.. pientä laittoa vielä.. abs valo mm syttyy usein.. sitä alkaa tutkimaan sitte seuraavaksi
Alkaa olemaan auto paranteluja vaille valmis, viimeviikolla jakoketjurempasta selvitty tälläviikolla ostettu sähköikkunoihin vähän nostinta ja nostinmoottoria
Ja vanteet.. pientä laittoa vielä.. abs valo mm syttyy usein.. sitä alkaa tutkimaan sitte seuraavaksi
Tuolta tilaat V60 terävä avain sarjan ja sit johtosarjan. On helppo asentaa.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9
toimivaa tulpanjohtojen pois ottotyökalujen kuvaa
Meikä tilasi tämän näköisen työkalun. Oikein kelpo kampe.
jakoketku
videoita omasta autosta,
http://www.youtube.com/watch?v=RrA_8mO7-Qg&
rikkinäisillä laahaimilla
www.youtube.com/watch?v=ZyntulPcHSE
ketju rempattu 15km sitten
http://www.youtube.com/watch?v=RrA_8mO7-Qg&
rikkinäisillä laahaimilla
www.youtube.com/watch?v=ZyntulPcHSE
ketju rempattu 15km sitten
en ainakaan löytäny oikeen kuvia missä sitä vuotoa olis, jossei toi tyyliin 4. vika kuva sitte..
onkos tietoa pitääkö noiden takalasien sähköikkunoiden nostimien olla 1 raudalla kun etuovissa on mulla ainakin kahella.. ku käytetyn nostimen menin tilaamaan ja tollanen tuli.. ei jaksas toista ovea aukoa ja vedellä muoveja irti että näkee millanen siellä on..
onkos tietoa pitääkö noiden takalasien sähköikkunoiden nostimien olla 1 raudalla kun etuovissa on mulla ainakin kahella.. ku käytetyn nostimen menin tilaamaan ja tollanen tuli.. ei jaksas toista ovea aukoa ja vedellä muoveja irti että näkee millanen siellä on..
mjaa-a, koitappa putsata ja paikantaa varmaksi se vuoto.. sitte vuotaako se niinku täyspäiväisesti vai sillon ku on auto ajossa.. ajossa tiivisteillekkin tulee painetta kuitenki jonkin verran, eikä välttämättä sillon vuoda kun autoa ei kaasuttele. ittelläkin vuoti sinisen anturin ja vesiputken väliltä sillee että ajon aikana räiski erittäin satunnaisesti. nestettä oli kyllä ihan missä sattuu. kuitenki mutuilua että jos sitä nestettä on noin yhessä kohtaa niin ei se kovin paljoa vuoda.
kuitenki, putsaa ja sitte leiki vähän kaasuläpän kanssa ja kato että vuotaako se sieltä oikeen huolella. ja onko siellä uus tiiviste
kuitenki, putsaa ja sitte leiki vähän kaasuläpän kanssa ja kato että vuotaako se sieltä oikeen huolella. ja onko siellä uus tiiviste
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 10.1.2013 18:05
Mikäs anturi on tuossa öljynsuodattimen jalassa oikeanpuolimmaisena (keulasta päin katsottuna).
http://s1308.photobucket.com/user/Folkk ... 7.jpg.html
Tuossa kuvan linkissä anturi johon menee sininen johto.
E: leftis tarkista tuo lämppärille menevä letku huolella, nuo kun ovat kulutustavaraa omassa kamppeessa letku pariinotteeseen jo vaihdettu.
http://s1308.photobucket.com/user/Folkk ... 7.jpg.html
Tuossa kuvan linkissä anturi johon menee sininen johto.
E: leftis tarkista tuo lämppärille menevä letku huolella, nuo kun ovat kulutustavaraa omassa kamppeessa letku pariinotteeseen jo vaihdettu.
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 10.1.2013 18:05
Niinhän se sitten oli, että lämppärin kennolle menevä letku oli ilmeisesti huonosta kiinnikkeestä johtuen heikosti kiinni. Sillä selittää myös sytytystulppien ja kahden kannenpultin päällä olevan jäähdytysnesteen.
Vaihdoin kiinnikkeen ja varmistin, että tulee kunnolla kiinni, niin eihän se enää nesteitä valuttanut.
Huhhuh..
Muutama palikka vielä puuttuu sieltä täältä, mutta kyllä sillä ajelee.
http://sdrv.ms/1bOBZ50
Vaihdoin kiinnikkeen ja varmistin, että tulee kunnolla kiinni, niin eihän se enää nesteitä valuttanut.
Huhhuh..
Muutama palikka vielä puuttuu sieltä täältä, mutta kyllä sillä ajelee.
http://sdrv.ms/1bOBZ50
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28.7.2013 17:41
MK3 Golf lämpömittari ei toimi!! KIIRE!!
Eli olis omalla tavallaan vähän kiire ja en nopealla haulla löytänyt vastausta ongelmaani.
Eli vaihdoin tuossa jokunen aika sitten termostaatin ja kotelon, jolloin niistä kolmesta anturista oikeanpuoleisimman anturin liittimestä meni kaksi piuhaa poikki ihan juuresta. Ja tästä tuumasta toimeen poikkasin kaksi viimeistäkin (eli neljä piuhaa) ja laitoin apikoliittimet siihen, jotta saan takaisin anturiin kiinni.
Eli ongelma muodostui siis innokkuudestani ja siitä että en katsonut piuhojen järjestystä ennenkuin ne oli kaikki poikki eli nyt järjestys kateissa.
Jos joku viitsisi käydä katsomassa minulle tuon värijärjestyksen, niin olisin tyytyväinen.
Kiitoksia jo etukäteen vastanneille.
P.s. Lämpömittari ja flekti eivät ole toimineet tämän jälkeen.
Eli vaihdoin tuossa jokunen aika sitten termostaatin ja kotelon, jolloin niistä kolmesta anturista oikeanpuoleisimman anturin liittimestä meni kaksi piuhaa poikki ihan juuresta. Ja tästä tuumasta toimeen poikkasin kaksi viimeistäkin (eli neljä piuhaa) ja laitoin apikoliittimet siihen, jotta saan takaisin anturiin kiinni.
Eli ongelma muodostui siis innokkuudestani ja siitä että en katsonut piuhojen järjestystä ennenkuin ne oli kaikki poikki eli nyt järjestys kateissa.
Jos joku viitsisi käydä katsomassa minulle tuon värijärjestyksen, niin olisin tyytyväinen.
Kiitoksia jo etukäteen vastanneille.
P.s. Lämpömittari ja flekti eivät ole toimineet tämän jälkeen.
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 10.1.2013 18:05
http://s1308.photobucket.com/user/Folkk ... b.jpg.html
Tuossa kuva noista johdoista. Vasen ylä: mustavalkoinen, vasen ala: valkoruskea, oikea ylä: vihreä punainen, oikea ala: musta keltainen.
Paljos öljynlämmöt on muilla? Omassa kapistuksessa juuri vaihdoin anturit (kaikki kolme) ja alkoi näyttämään lämpöjä. Lämpimäksi saakka käyttelin niin näytti 97 astetta. Normaaliako ?
Tuossa kuva noista johdoista. Vasen ylä: mustavalkoinen, vasen ala: valkoruskea, oikea ylä: vihreä punainen, oikea ala: musta keltainen.
Paljos öljynlämmöt on muilla? Omassa kapistuksessa juuri vaihdoin anturit (kaikki kolme) ja alkoi näyttämään lämpöjä. Lämpimäksi saakka käyttelin niin näytti 97 astetta. Normaaliako ?
Jep normilämmöt. Itselläni on n.114 normiajossa öljyt. Ja sekin on vielä täysin normaalia ilmeisesti.
ECU:n kytkentäkaaviolle olisi edelleen tarvetta, tai edes vinkille mistä sitä kannattaisi lähteä etsimään?
Onko muuten näihin G3:iin valmiita ilma-alusta sarjoja? Vähän väärä paikka kysellä, mutta jos joku tietäisi...
ECU:n kytkentäkaaviolle olisi edelleen tarvetta, tai edes vinkille mistä sitä kannattaisi lähteä etsimään?
Onko muuten näihin G3:iin valmiita ilma-alusta sarjoja? Vähän väärä paikka kysellä, mutta jos joku tietäisi...
sähköikkunat
tarvis vasemmanpuolen takaoven sähköikkunan nostimen, moottori toimii jo. paska suomalainen myi toimivana mutta liikkukin vaan 10cm koska vaijerit niin huonot. motonetistäkään löydy ku etuoville.. mistä tälläsiä sais.?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
fanks
92- vr6 5d
Uusi viestiLähetetty: 30.7.2013 16:01 Viestin aihe: sähköikkunat
--------------------------------------------------------------------------------
tarvis vasemmanpuolen takaoven sähköikkunan nostimen, moottori toimii jo. paska suomalainen myi toimivana mutta liikkukin vaan 10cm koska vaijerit niin huonot. motonetistäkään löydy ku etuoville.. mistä tälläsiä sais.?
Marmori, Slamit, ulkomaanalta, jos ei pas*ka suomalainen kelpaa.
tarkennukseksi
ostin käytetyn, vaijeri oli valmiiksi poikki vaikka myyjä myi ehjänä. ebaystä löytyy huonosti, uudet löytyy melkeenpä vaan moottorin, mulla on ehjä moottori ja nostin, vaijeri hajalla. etuoviin löytyy korjaussarjoja, takaoviin ei niinkään..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa