Tekniikanvaihdos Vento Vr6 Tehoalue puuttuu välillä?
Valvoja: ffp jäsenet
Tekniikanvaihdos Vento Vr6 Tehoalue puuttuu välillä?
Moro
Auton kansi on juuri koneistettu ja tiivisteet vaihdettu vuodon vuoksi, venttiilit olivat kuin uudet, todellavähän väljää moottorissa ja nyt kun sain kaiken tulille niin tehoalue puuttuu aina välillä. Tehoa löytyy kylmällä moottorilla noin minuutin-ajan .. en ole kengittänyt kylmänä, vain testasin muutaman kerran että sain tämän selville. Kun auton ajaa lämpimäksi niin vääntö puuttuu kokonaan, tai sillontällön, vain välillä löytyy potkua, tuntuu kaasupolkimessa asti millon padassa on kaikki inkkarit kanootissa.. Tulpanjohdot uusittu kuuri kun yksi löi läpi, virranjakajan kansi ja pyörijä myös uusittu
Alkaa ideat loppua kesken että mistä moinen mystinen ongelma johtuu, pata pitäis olla erittäin hyvässä kunnossa.
Apua tarvitaan!!
Kiitos, - Toni
Auton kansi on juuri koneistettu ja tiivisteet vaihdettu vuodon vuoksi, venttiilit olivat kuin uudet, todellavähän väljää moottorissa ja nyt kun sain kaiken tulille niin tehoalue puuttuu aina välillä. Tehoa löytyy kylmällä moottorilla noin minuutin-ajan .. en ole kengittänyt kylmänä, vain testasin muutaman kerran että sain tämän selville. Kun auton ajaa lämpimäksi niin vääntö puuttuu kokonaan, tai sillontällön, vain välillä löytyy potkua, tuntuu kaasupolkimessa asti millon padassa on kaikki inkkarit kanootissa.. Tulpanjohdot uusittu kuuri kun yksi löi läpi, virranjakajan kansi ja pyörijä myös uusittu
Alkaa ideat loppua kesken että mistä moinen mystinen ongelma johtuu, pata pitäis olla erittäin hyvässä kunnossa.
Apua tarvitaan!!
Kiitos, - Toni
Tuolta löytyy uutena HALL: jakaja paketti
Suosittelen ensimmäisenä vaihtaan lämpötila-anturin, ei maksa paljoa ja se voi oireilla erittäin monella tavalla. Sen jälkeen bensapaineet mittaukseen. HALL-anturista et nää ulospäin, että onko rikki vai ei ja sen vaihtaminenkin ilman koko jakajahässäkkää on melkein mahdotonta.
Suosittelen ensimmäisenä vaihtaan lämpötila-anturin, ei maksa paljoa ja se voi oireilla erittäin monella tavalla. Sen jälkeen bensapaineet mittaukseen. HALL-anturista et nää ulospäin, että onko rikki vai ei ja sen vaihtaminenkin ilman koko jakajahässäkkää on melkein mahdotonta.
Selvä homma, en tiedä mikä tai missä tuollanen marmori on :p mutta onko kyseessä tällanen anturi
Nimike
Lämpötilananturi BMW/VW musta
Hinta
16.90 €
Lisää ostoskoriin
Vihje: mittari voi olla yhdistetty valvontaankin! Ilma-anturi VR6-2,8 MUSTA (M12x1,5/2-napapikal)
III Ilma-anturi MUSTA VR6-2,8 (M12x1/2-napa)
Nimike
Lämpötilananturi BMW/VW musta
Hinta
16.90 €
Lisää ostoskoriin
Vihje: mittari voi olla yhdistetty valvontaankin! Ilma-anturi VR6-2,8 MUSTA (M12x1,5/2-napapikal)
III Ilma-anturi MUSTA VR6-2,8 (M12x1/2-napa)
http://i.imgur.com/hQwgG.jpg <-- kyseinen osa jää pitämään vitunmoista rutinaa ja jurmutusta auton sammumisen jälkeenkin.. virranjakajan kannesta siis tulee tuohon se piuha.
En uskaltanu työntää naamaa ihan kiinni siihen tai siihen ihan viereen, mutta täytyy olla se vesipumppu aika helvetin lähellä tuota osaa että se voisi siitä tulla ;D.. kyl siel jotai nesteen ääniikin kuulu mut ne kuulu moottoristapäin .. en tiiä, kaikki nää äänet tuli kumminkin vielä kun kone oli pois päältä.. autoki hais palaneelta :D
mikähän helvetti siinä muuten on että venttiilit nakuttaa heti kun öljyn pinta ei ole tyyliin täysin maximissa, desikin kun puuttuu nii nakuttelee sillee että sisään kuuluu ajossa :D, venttiilit oli erittäin hyväs kunnossa ku moottori oli palasina pöydällä.. täs on kyl nyt oikee murheenkryyni :D.. onneks tällä pääsee sentää työmatkat..vielä
Sulla on siellä joko 2x2 liitin tai OBDII liitin. 2x2 liitin löytyy tuhkiksen yläpuolel olevista nappuloiden tyhjien kohtien takaa. Eli ilmastoinnin norm. ja maks. nappuloiden oikealla puolella olevien tyhjien lätkien takaa. Jos taas on OBDII liitin niin se löytyy tuon 12v/tupakansytytin liittimen yläpuolella olevan muovilätkän takaa, joka lähtee ihan repäsemällä irti. Näin ainakin golfissa.
Se lisävesipummpu on siitä puolalta vähän eteenpäin, löytyy kiinnitettynä siihen moottorille menevän johtosarjan pistokkeen vierestä.
Se lisävesipummpu on siitä puolalta vähän eteenpäin, löytyy kiinnitettynä siihen moottorille menevän johtosarjan pistokkeen vierestä.
Apukuskin puolella koneen etuosassa flektistä vähä taaksepäin. Siihe koteloon tulee muitakin antureita kiinni.
Edit: Tällänen siis, ja noissa rei'issä on anturit kiinni.
Edit: Tällänen siis, ja noissa rei'issä on anturit kiinni.
Jeah.. oli tuota nestettä 3litraa tallella ni sama se oli täyttää uudelleen koko paska :D.. ja sensorin vaihdosta ei ollut apua. Luin jostain että jos putki on poikki ni pakopaineet on vituillaa ja auto ei mee mihkää, samallaiset ongelmat ja itellä on jostain putki poikki ku röpöttää siihemalliin.. eli kokeilenko korjata sen ensiksi vai mitä ?
Jos siinä lähellä on joku ammattikoulu niin kannattaa viedä sinne vikakoodin lukuun. Mulla eivät velottaneet mitään siitä lukemisesta, ja vaikka velottaisivat niin ei maksa paljoa.
Ja täältä kannattaa myös katsoa jos löytyisi joku vapaa ehtoinen: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Ja täältä kannattaa myös katsoa jos löytyisi joku vapaa ehtoinen: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Kannattaa tarkastaa hall-anturin johdot/liitin ensiksi.
Taitaa olla jakaja-mallia toi sun motti niin se hall-anturi on silloin virranjakajan sisällä ja yleensä joutuu ostamaan koko virranjakajan joka on monesti melkosen kallis (marmoritiskin ovh 475e jokunen vuosi sitten).
Uutenahan näitä ei ainakaan suomesta saa mistään.
Taitaa olla jakaja-mallia toi sun motti niin se hall-anturi on silloin virranjakajan sisällä ja yleensä joutuu ostamaan koko virranjakajan joka on monesti melkosen kallis (marmoritiskin ovh 475e jokunen vuosi sitten).
Uutenahan näitä ei ainakaan suomesta saa mistään.
Suomesta et tosiaan saa mistään sitä uutena, ja käytettynäkin silloin harvoin kun näkee myynnissä niin tuppaa hinnat olemaan siinä n.200e:n paikkeilla. Muutenkin käytetty voi hajota jo seuraavana päivänä. Tuolla ylhäällä olinkin jo linkannut, että mistä saat uuden jakajan, joka sisältää HALL-anturin, mutta pistetään nyt vielä tähän: Jakaja HALL-anturilla
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 90 vierailijaa