Golf III VR6 Syncro Variant
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III VR6 Syncro Variant
Vuosimallin -95 VR6 Syncro Variant.
Tekniikka vakio. + 75hp Nos.
Vanteet OZ ultraleggera 17"x7.5
Renkaat 225/35/17"
Hellan IV look valot
Hellan kirkkaatvilkut + huomiovalot
Edessä Brembon Junior GT jarrusarja.
Takana Audi TT Quattro 256 jääh levyt ja satulat.
Konin alusta.
Viimeksi muokannut Slantsix, 30.9.2011 4:36. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Päivitystä tulossa.
Jiisimulan viime Treen miitissä heittämän myyntitarjouksen jälkeen, rupesi päässä pyörimään ihan omituisia ajatuksia.
Netistä bongatun myynti-ilmoituksen jälkeen, pää oli jo ihan sekasin ja viikon VWvorteksia luettua, oli järjenääni taottu hiljaiseksi.
Joten lykkään jarrujen päivitystä ja aloitamme Operaatio "Hassunhauska" jolla saamme parannettua kulkupuolta.
Jiisimulan viime Treen miitissä heittämän myyntitarjouksen jälkeen, rupesi päässä pyörimään ihan omituisia ajatuksia.
Netistä bongatun myynti-ilmoituksen jälkeen, pää oli jo ihan sekasin ja viikon VWvorteksia luettua, oli järjenääni taottu hiljaiseksi.
Joten lykkään jarrujen päivitystä ja aloitamme Operaatio "Hassunhauska" jolla saamme parannettua kulkupuolta.
Joo, jos ei oikeasti halua räjäyttää koko konetta pitkin latua, niin ne ns. "dry shot" setit kannattaa ainakin unohtaa. Pelkän kaasun lisäyksellä suhauttaa seoksen reippaanlaisesti laihalle ja sitten tulee tuhoa.
Ja jenkkilän hörhöt on jenkkilän hörhöjä. Tosiaan, jos sinne ruvetaan kaasua laittamaan, niin kyllähän se vaatii lisää polttoainetta samalla. Järkikinhän sen jo sanoo. Eriasia sitten, kun turataan V8-kaasarikoneiden kanssa.
Pelkkien tulppien vaihto + kaasua ruiskukoneeseen = kuuluu jossain vaiheessa varmasti kilinää koneesta. Kaikkea, mitä intternetissä kerrotaan, ei kannata välttämättä uskoa aina...
Eli jos kaasua aiot Verkkuun laittaa, niin kyllähän sen on oltava silloin ns. "wet shot" setti, joka antaa samalla myös lisää polttoainetta lisäsuuttimen kautta. Ja imusarjaan kannattaisi tehdä samalla "ylipaineventtiili" backfiren varalta, muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä, kun backfire ampuu imusarjan tuhannen p*llun päreiksi.
Mutta toki, kukin tallaa tyylillään. Muistetaan toki, että näinkin voi käydä. :)
Ja jenkkilän hörhöt on jenkkilän hörhöjä. Tosiaan, jos sinne ruvetaan kaasua laittamaan, niin kyllähän se vaatii lisää polttoainetta samalla. Järkikinhän sen jo sanoo. Eriasia sitten, kun turataan V8-kaasarikoneiden kanssa.
Pelkkien tulppien vaihto + kaasua ruiskukoneeseen = kuuluu jossain vaiheessa varmasti kilinää koneesta. Kaikkea, mitä intternetissä kerrotaan, ei kannata välttämättä uskoa aina...
Eli jos kaasua aiot Verkkuun laittaa, niin kyllähän sen on oltava silloin ns. "wet shot" setti, joka antaa samalla myös lisää polttoainetta lisäsuuttimen kautta. Ja imusarjaan kannattaisi tehdä samalla "ylipaineventtiili" backfiren varalta, muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä, kun backfire ampuu imusarjan tuhannen p*llun päreiksi.
Mutta toki, kukin tallaa tyylillään. Muistetaan toki, että näinkin voi käydä. :)
Märkäsetti on.
Kyllähän noita kauhuvideoita riittää http://videos.streetfire.net/video/wors ... 164337.htm xD
Kyllähän noita kauhuvideoita riittää http://videos.streetfire.net/video/wors ... 164337.htm xD
Laitoin privaa tuosta kirkasvilkku/huomiovalosetistä, joka oman kokemukseni mukaan on oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto alkuperäiselle. Jokseenkin kaikki halvat vilkku/sumariyhdiostelmät istuvat huonosti paikoilleen ja/tai sumarit ovat lähinnä kosmeettiset, mutta Hellan huomiovaloissa on oikeasti järkeä. Viikonloppuna asensin T4:ään uuden sukupolven H6W -halogeenipolttimolla varustetut Hella -huomiovalot -ne oikeasti näkyvät.
Eli asennusta vaille on http://www.holley.com/05150NOS.asp Tollainen kitti. Ja tämähän on täysin vain suljetulla alueella käytössä.
Nyt on asennettu Hellan kirkkaatvilkut + huomiovalot. Homma oli suht helppo, isoin operaatio oli saada umpiruosteessa olevat sumarien pultit irti.
Mietityttää jos vaihtaisi noihin huomiovaloihin led-polttimot...
Motonetin led parkkipolttimot menee kanssa vaihtoon, vähän turhan vaatimaton valoteho niissä.
Iso kiitos Lukkarille.
Huomiovalot päällä ja xenonit
Mietityttää jos vaihtaisi noihin huomiovaloihin led-polttimot...
Motonetin led parkkipolttimot menee kanssa vaihtoon, vähän turhan vaatimaton valoteho niissä.
Iso kiitos Lukkarille.
Huomiovalot päällä ja xenonit
"Pientä" päivitystä etujarruihin. 288x25 -> 328x28
Jotain pitäisi keksiä noille takajarruille. 239 x 10 näyttää hieman pieniltä..
Edit. Ongelma on että noille jarruille pitää olla 17" vanteet. Ja talvitöppöset on 15". Kesänakit on 17" Joten keväälle jää asennus.
Noh saapahan hommata siihen mennessä uretaanipuslat ja uudet nivelet.
Tällähetkellä jotkut puslat on ihan loppu ja auto vetelee aika reilusti.
Eteen tulikin kuskinpuolelle vaihdettua etupyöränlaakeri, joka ei menny ihan kuin elokuvissa.
Purkaminen oli helppoa, kunnes piti saada vetari irti navasta. Vasara, ei mitään vaikutusta, 5kg moska... prässi.... pikkusen lämpöä....reilusti lämpöä + vasara, sit lähti.
Noh uudet laakerit paikoilleen ja paketti takasin autoon kiinni. Mutteri vetarin päähän, momenttiavaimella kiristämään ja RUKS.... kierteet paskaksi vetarin päästä.
Tais tulla vähän liikaa lämpöä xD
Onneksi velipoika toi uuden ulomman vetonivelen.
Jotain pitäisi keksiä noille takajarruille. 239 x 10 näyttää hieman pieniltä..
Edit. Ongelma on että noille jarruille pitää olla 17" vanteet. Ja talvitöppöset on 15". Kesänakit on 17" Joten keväälle jää asennus.
Noh saapahan hommata siihen mennessä uretaanipuslat ja uudet nivelet.
Tällähetkellä jotkut puslat on ihan loppu ja auto vetelee aika reilusti.
Eteen tulikin kuskinpuolelle vaihdettua etupyöränlaakeri, joka ei menny ihan kuin elokuvissa.
Purkaminen oli helppoa, kunnes piti saada vetari irti navasta. Vasara, ei mitään vaikutusta, 5kg moska... prässi.... pikkusen lämpöä....reilusti lämpöä + vasara, sit lähti.
Noh uudet laakerit paikoilleen ja paketti takasin autoon kiinni. Mutteri vetarin päähän, momenttiavaimella kiristämään ja RUKS.... kierteet paskaksi vetarin päästä.
Tais tulla vähän liikaa lämpöä xD
Onneksi velipoika toi uuden ulomman vetonivelen.
Viimeksi muokannut Slantsix, 13.4.2009 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään vaihdoin uudet tulpat. Homma oli muuten helppo, mutta 2? pytyn reikä oli ahdas ja hylsy jäin sinne. Noin 30min tappelun jälkeen sain sen sieltä pois.
Kaipa noilla on tullu jo kilometrit täyteen
Vanha ja uusi tulppa
Osa oli melkein kulunut keskeltä poikki.
Ennen vaihtoa ajotietokone näytti 9.5-10l/100km, nyt 8.5-8.7l/100km, tyhjäkäynti ja muutenkin koneen käytös parani huomattavasti, esim 80km/h vauhdissa kierrokset tippu 2400-2500rom -> 2200-2100rpm.
Kaipa noilla on tullu jo kilometrit täyteen
Vanha ja uusi tulppa
Osa oli melkein kulunut keskeltä poikki.
Ennen vaihtoa ajotietokone näytti 9.5-10l/100km, nyt 8.5-8.7l/100km, tyhjäkäynti ja muutenkin koneen käytös parani huomattavasti, esim 80km/h vauhdissa kierrokset tippu 2400-2500rom -> 2200-2100rpm.
Pari viikkoa sitten irtosi vetari.
Eilen tarkastin kaikki jarrujen pultit pienen koeajolenkin jälkeen. Huomasin että auton alusta on ihmeen märkä. Pikaisen labratestin jälkeen, mallia sormi aineeseen kasta, sormi suuhun, nenään ja silmään työnnä. Totesimmen aineen laatikkoöljyksi.
Ei muutakuin auton alle selälleen. Eka epäilin että vetarinlaippa on vääntynyt, se ei ollut syy.
Todellakin oisin sitä toivonut, sillä syy oli nätti reikä laatikossa.
Pikakorjauksena, pala ohutta alumiinia kuuman kestävällä tiivisteliimalla kiinni.
Laatikossa oli onneksi n 1.5l öljyä vielä sisällä, joten isommalta laatikko rempalta säästyy...niin vissiin...
Kestäisikö tossa joku kunnon kemiallinen metalli + alumiinilevyn pala paikkana? Kunnes on rahat ostaa uusi laatikko.
Eilen tarkastin kaikki jarrujen pultit pienen koeajolenkin jälkeen. Huomasin että auton alusta on ihmeen märkä. Pikaisen labratestin jälkeen, mallia sormi aineeseen kasta, sormi suuhun, nenään ja silmään työnnä. Totesimmen aineen laatikkoöljyksi.
Ei muutakuin auton alle selälleen. Eka epäilin että vetarinlaippa on vääntynyt, se ei ollut syy.
Todellakin oisin sitä toivonut, sillä syy oli nätti reikä laatikossa.
Pikakorjauksena, pala ohutta alumiinia kuuman kestävällä tiivisteliimalla kiinni.
Laatikossa oli onneksi n 1.5l öljyä vielä sisällä, joten isommalta laatikko rempalta säästyy...niin vissiin...
Kestäisikö tossa joku kunnon kemiallinen metalli + alumiinilevyn pala paikkana? Kunnes on rahat ostaa uusi laatikko.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuossa "laajemmassa" kuvassa näkyviin "vahvikkeiisiin" reiät ja kierteet sitten muotoillen paikka riittävän paksusta tavarasta (lue että tulee jäykkä) sikaliimaa ja ruuveilla kiinni.
Yksi Volvon (lue F12) perämurikka (ruostui puhki) korjattiin tuolla systeemillä ja toistaiseksi on toiminut (noin 5 vuotta)
Yksi Volvon (lue F12) perämurikka (ruostui puhki) korjattiin tuolla systeemillä ja toistaiseksi on toiminut (noin 5 vuotta)
Testailua, joka tosin loppui lyhyeen :/
Ilokaasusolenoidi rupesi vuotamaan, eikä putsaaminen auta.. hohhoijaa..
Huominen töitä, niin ei kerkee korjaamaan/hankkimaan uutta solenoidia ennen lauantaita. Se siitä Hallin lentokenttäkiihdyttelyistä.
Miten niin kylmää?
Ilokaasusolenoidi rupesi vuotamaan, eikä putsaaminen auta.. hohhoijaa..
Huominen töitä, niin ei kerkee korjaamaan/hankkimaan uutta solenoidia ennen lauantaita. Se siitä Hallin lentokenttäkiihdyttelyistä.
Miten niin kylmää?
Solenoidin vuotaminen korjattu. Nyt pitäisi löytää seuraava 1/4 tapahtuma missä pääsisi testaamaan kulkuja.
Hermot meni Golffin vetelyihin, vaikka parikuukautta sitten inssi kehu alustaa...
Tilaukseen meni uretaanipuslat eteen ja kaikki uudet nivelet. Samalla varmaan kannattaisi vaihtaa vetareiden murrokset uusiin. Jossain vaiheessa tehtävä sama remontti takapäähän.
Tilauksessa on myös bensanpainemittari ja Ilokaasujen painemittari. Tosin noi joutuu lyömään härskisti konepeltiin kiinni, kun ovat mekaanisia.
Sähköset versiot ois maksanu turhan paljon.
Myös Vr6 etulippa on tulossa, kun Nahkahousu on jostain syystä laittanut noihin syncroihin normilipan, eikä Vr6:sen
Hermot meni Golffin vetelyihin, vaikka parikuukautta sitten inssi kehu alustaa...
Tilaukseen meni uretaanipuslat eteen ja kaikki uudet nivelet. Samalla varmaan kannattaisi vaihtaa vetareiden murrokset uusiin. Jossain vaiheessa tehtävä sama remontti takapäähän.
Tilauksessa on myös bensanpainemittari ja Ilokaasujen painemittari. Tosin noi joutuu lyömään härskisti konepeltiin kiinni, kun ovat mekaanisia.
Sähköset versiot ois maksanu turhan paljon.
Myös Vr6 etulippa on tulossa, kun Nahkahousu on jostain syystä laittanut noihin syncroihin normilipan, eikä Vr6:sen
Tänne taitaa olla liian pitkä matka ?Nyt pitäisi löytää seuraava 1/4 tapahtuma missä pääsisi testaamaan kulkuja.
http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/tapahtumat.html
Kasa osia jotka pitäisi vaihtaa...
Käykö Rallyen 20mm takavakaaja Vr6 18mm tilalle vai onko se liian kapea mahtumaan Vr6 taka-akselille?
Käykö Rallyen 20mm takavakaaja Vr6 18mm tilalle vai onko se liian kapea mahtumaan Vr6 taka-akselille?
Ja taas tulee turpaan että tukka lähtee...
Kuskinpuolen etutukivarren pultti 2 tunnin uurastuksen jälkeen. Saatanan pusla pyörii mukana ja pultti ei meinaa tulla ulos ja kun puolkierrosta mahtuu pyörittämään 2m jatkon kanssa, niin pusla pyöräyttää sen melkein takasin samaan asentoon....
Ja pultin kanta yllätys yllätys rupeaa mulkkaantumaan kanssa...
Ideoita? Muutakin kuin apurungon irroitus autosta ja sen viemistä pajalle...
Kuskinpuolen etutukivarren pultti 2 tunnin uurastuksen jälkeen. Saatanan pusla pyörii mukana ja pultti ei meinaa tulla ulos ja kun puolkierrosta mahtuu pyörittämään 2m jatkon kanssa, niin pusla pyöräyttää sen melkein takasin samaan asentoon....
Ja pultin kanta yllätys yllätys rupeaa mulkkaantumaan kanssa...
Ideoita? Muutakin kuin apurungon irroitus autosta ja sen viemistä pajalle...
Nyt on alatukivarsi irti. Itku meinasi isollamiehellä päästä, kun nytkytti rautasahanterällä ton pultin poikki. Yllättävän kovaa ainetta :)
Noh jotta tarinalle ei vielä saada onnellista loppua, niin pultinpätkä jäi apurungon sisään.
Noh, joku voisi ajatella ota se apurunko pois ja vie pajalle, hitsaa pultti siihen ja kierrä pois. Niin ajattelin minäkin... mutta apukuskinpuolelta ei lähde apurungonpultti auki... voi #"¤%#&#&
Ja porakone ei mahdu tonne väliin, että saisi vastakierretapilla sen pätkän pois.
Pitäs ottaa vaihdelaatikko pois että mahtus porakoneella väliin, sit pitäs tehdä kytkin/jakoketjujen remppa samalla kun laatikko ois pois tieltä... Sit voiskin vaihtaa nokat, laittaa Audi TT:stä 6spd 02M laatikon ja vaihtaa koko voimansiirron TT:stä. Laittaa turbo samalla kun kone on pois. Sit voiskin purkaa myös sisustuksen ja maalata koko auton kun kaikki on purettu... Voi PRKLE on tää autoharrastus hauskaa :))
Noh jotta tarinalle ei vielä saada onnellista loppua, niin pultinpätkä jäi apurungon sisään.
Noh, joku voisi ajatella ota se apurunko pois ja vie pajalle, hitsaa pultti siihen ja kierrä pois. Niin ajattelin minäkin... mutta apukuskinpuolelta ei lähde apurungonpultti auki... voi #"¤%#&#&
Ja porakone ei mahdu tonne väliin, että saisi vastakierretapilla sen pätkän pois.
Pitäs ottaa vaihdelaatikko pois että mahtus porakoneella väliin, sit pitäs tehdä kytkin/jakoketjujen remppa samalla kun laatikko ois pois tieltä... Sit voiskin vaihtaa nokat, laittaa Audi TT:stä 6spd 02M laatikon ja vaihtaa koko voimansiirron TT:stä. Laittaa turbo samalla kun kone on pois. Sit voiskin purkaa myös sisustuksen ja maalata koko auton kun kaikki on purettu... Voi PRKLE on tää autoharrastus hauskaa :))
Apurungon irrroitus osa : 246
Tyhjensin puolikkaan CRC-purkin yläkautta runkoaisaan ja toisen puolikkaan sivulla olevasta reistä. Annoin vaikuttaa pari tuntia.
Sit valitsin sopivan tiukan hylsyn, ettei varmasti kanta pääse mulkkaantuu.
Hylsyä ylöspäin tukien ja 60cm vääntimellä terävänykäsy ja sehän "aukesi" suht helposti. Pari kierrosta kiersin lisää auki ja ihmettelin kun pyörii liiankin helposti... Hylsy irti pultista ja KLOPS... 2cm pätkä pulttia tippua maahan. Pultti oli aika pahassa kunnossa. n.7mm paksu katkenneesta kohdasta.
Apurunko ei silti liiku mihinkään, eli taitaa olla aika jumiin ruostunu tohon pulttiin.
Nyt tämä asentaja lähtee hakemaan itselleen neuvoa-antavaa....
Edit: näin muutaman oluen ottaneena mietin, miksi ei missään omistamissani 3 kpl J/G2 ole noin pultit ikinä ollu jumissa. Vastaus, koska ne kusee öljyä joka suuntaan, niin pultitkaan ei ruostu kiinni :)
Tyhjensin puolikkaan CRC-purkin yläkautta runkoaisaan ja toisen puolikkaan sivulla olevasta reistä. Annoin vaikuttaa pari tuntia.
Sit valitsin sopivan tiukan hylsyn, ettei varmasti kanta pääse mulkkaantuu.
Hylsyä ylöspäin tukien ja 60cm vääntimellä terävänykäsy ja sehän "aukesi" suht helposti. Pari kierrosta kiersin lisää auki ja ihmettelin kun pyörii liiankin helposti... Hylsy irti pultista ja KLOPS... 2cm pätkä pulttia tippua maahan. Pultti oli aika pahassa kunnossa. n.7mm paksu katkenneesta kohdasta.
Apurunko ei silti liiku mihinkään, eli taitaa olla aika jumiin ruostunu tohon pulttiin.
Nyt tämä asentaja lähtee hakemaan itselleen neuvoa-antavaa....
Edit: näin muutaman oluen ottaneena mietin, miksi ei missään omistamissani 3 kpl J/G2 ole noin pultit ikinä ollu jumissa. Vastaus, koska ne kusee öljyä joka suuntaan, niin pultitkaan ei ruostu kiinni :)
Alatukivarret tuli teräskuula puhallettua, sit uusi mustamaali pintaan ja uretaanipuslat prässättynä paikoilleen.
Olka-akseleihin tehtiin teräskuulapuhallus, maalaus, uudet laakerit ja alapallot.
Olka-akseleihin tehtiin teräskuulapuhallus, maalaus, uudet laakerit ja alapallot.
Noh jotta tarinalle ei vielä saada onnellista loppua, niin pultinpätkä jäi apurungon sisään.
Noh, joku voisi ajatella ota se apurunko pois ja vie pajalle, hitsaa pultti siihen ja kierrä pois. Niin ajattelin minäkin... mutta apukuskinpuolelta ei lähde apurungonpultti auki... voi #"¤%#&#&
Ja porakone ei mahdu tonne väliin, että saisi vastakierretapilla sen pätkän pois.
Pitäs ottaa vaihdelaatikko pois että mahtus porakoneella väliin, sit pitäs tehdä kytkin/jakoketjujen remppa samalla kun laatikko ois pois tieltä... Sit voiskin vaihtaa nokat, laittaa Audi TT:stä 6spd 02M laatikon ja vaihtaa koko voimansiirron TT:stä. Laittaa turbo samalla kun kone on pois. Sit voiskin purkaa myös sisustuksen ja maalata koko auton kun kaikki on purettu... Voi PRKLE on tää autoharrastus hauskaa :))
Tuo "fiilis" on koettu, sillä erotuksella, et toi pultti meni suosist poikki jo heti :\
Työ yms muiden kiireitten takia apurungon irroitus pääsi jatkumaan vasta nyt. Eli rälläkkä kehiin ja ja 15min myöhemmin apurunko oli irti. Ja olihan se ihan toiveajattelua että pultin pätkä olisi lähtenyt suosiolla irti runkopalkista. Pienireikä yläpuolelle ja liuotus hoito käyntiin CRC:llä.
Itse sain tuollaisen pultinpätkän irti bilteman pultin irroitussarjalla, pikaisella etsimisellä en löytänyt biltsun nettipalvelusta kys. sarjaa koska tarkkaa "suomennusta" tuottelle en muista. Pätevä setti kuitenkin maltilla ja tarkkaavaisuudella käytettynä, muutama tuollainen katkennut pultti on tullut irroiteltua ja yksi juurikin apurungosta tukivarren takakiinnityksestä.
Olisiko tämä?
RUUVINIRROTUSSARJA
Erittäin edullisia, ei-kartiomaisia ruuvinvääntimiä, joiden laatu vastaa ammattilaisten työkaluja.
Näillä irrotat vahingoittuneet tai katkenneet ruuvit kätevästi.
Poraa ensin reikä ruuvin päähän porasuuntaimen avulla. Napauta sitten ruuvinväännin reikään ja kierrä ruuvi lopuksi ulos reiästä kiintoavaimella.
Ei vahingoita ruuvinreiän kierteitä, koska ruuvinväännin ei levitä katkenneen tai vahingoittuneen ruuvin päätä.
Sarjaan kuuluu 5 poranterää, 10 suuntainta ja 5 ruuvinväännintä, joissa mutteri.
Tuotenro 20349
34,90 €
Justiinsa tuo. Lisäyksenä tuohon käyttöohjeeseen, varsinkin tuollaisen isomman alustan pultin ollessa kyseessä kannattaa reikä porata pultin, tai edes sen mutteriosan läpi jossa pultti on kiinni jottei reikä pääse laajenemaan tuota tappia paikalleen vasaroidessa. Sen jälkeen sitten vasta irroittelemaan, ja reilun lämmön kanssa!
Pultista näkyi n 2cm, johon vetäsin rälläkällä tasaset siivut kylkiin, happi+asetyleenillä pultti lämpöiseksi ja isolla jakarilla väänsin. Tulos pultti vain mureni. Uudet viisteet ja pultti + vastakappale punaiseksi ja taas jakarilla vääntämään. Pultista mureni loppukin näkyvä osa.
Noh kasa 3mm poranteriä ja 4mm teriä + facomin ruuvinirroitus-sarja, samanlainen kuin yllä oleva.
Katkastuani 5 kpl 3mm teriä ja 3 kpl 4mm teriä, tulos oli tämä. Sain porattua ehkä n. 1-2mm syvän montun, mitä v****.
Sit meni hermot ja nyt tulos on tälläinen :D
Näin jälkikäteen olisi pitänyt tehdä toi heti, ois päässyt ehkä kaikkein helpoimmalla.
On pultit ollu ennenkin tiukassa mutta ei näin tiukassa. Toi pultti oli muutenkin omituinen, ruostunut poikki, mureni yms. muut pultit kuin uusia.
Pitää töissä pylväsporakoneessa + lämmöllä kaivaa toi loppu pätkä pois tuolta vastakappaleesta.
Noh kasa 3mm poranteriä ja 4mm teriä + facomin ruuvinirroitus-sarja, samanlainen kuin yllä oleva.
Katkastuani 5 kpl 3mm teriä ja 3 kpl 4mm teriä, tulos oli tämä. Sain porattua ehkä n. 1-2mm syvän montun, mitä v****.
Sit meni hermot ja nyt tulos on tälläinen :D
Näin jälkikäteen olisi pitänyt tehdä toi heti, ois päässyt ehkä kaikkein helpoimmalla.
On pultit ollu ennenkin tiukassa mutta ei näin tiukassa. Toi pultti oli muutenkin omituinen, ruostunut poikki, mureni yms. muut pultit kuin uusia.
Pitää töissä pylväsporakoneessa + lämmöllä kaivaa toi loppu pätkä pois tuolta vastakappaleesta.
1000 ja 1 tapaa käyttää jääkiekkoja.
Eli taaempi moottorintukikumi sai hieman jäykistystä.
Kannakekumista eka 6kolopultti auki.
Jonka jälkeen kannakkeen saakin purettua osiksi.
Seuraavaksi 3kpl jääkiekkoja, keskelle 23mm reikä, jääkiekot sisään kumin tilalle ja kannake kasaan.
Seuraavalla kerralla jääkiekkokoulussa teemme etukannakkeen.
Eli taaempi moottorintukikumi sai hieman jäykistystä.
Kannakekumista eka 6kolopultti auki.
Jonka jälkeen kannakkeen saakin purettua osiksi.
Seuraavaksi 3kpl jääkiekkoja, keskelle 23mm reikä, jääkiekot sisään kumin tilalle ja kannake kasaan.
Seuraavalla kerralla jääkiekkokoulussa teemme etukannakkeen.
Matkahuolto toi vauhtipyörän, joka +8kg painoisena on liian painava laitettavaksi kiinni.
Eli joutuu sorviin ja jos sen painon saisi jonnekin 5kg tietämille.
Mikäs kytkinlevy+paineasetelma ois hyvä tonne +300hp tehoille?
Eli joutuu sorviin ja jos sen painon saisi jonnekin 5kg tietämille.
Mikäs kytkinlevy+paineasetelma ois hyvä tonne +300hp tehoille?
Jos vakion aiot pois vaihtaa niin varmaan Sachs racing:n paineasetelma ja sachs:n vakio tai sachs racingin kytkinlevy ois hyvä tuohon tarkoitukseen. Vakio kytkinkin on kestänyt hyvin minulla toistaiseksi. Tällainen, melko hintavahan tuo on mut pitäs olla hintansa väärti.
Tuollainen remmiahdin löytyisi ylimääräisenä VR6:n asennusraudoilla ja muutamalla erikokoisella hihnapyörällä. Tämän tyyppinen sarja.
Tuollainen remmiahdin löytyisi ylimääräisenä VR6:n asennusraudoilla ja muutamalla erikokoisella hihnapyörällä. Tämän tyyppinen sarja.
Omassa eri merkkisessä remmipelissä on ACT:n 6-lapainen jousitettu sintteri ja paineasetelma. Toimii aikalailla yhtä nätisti kuin normaali kytkin, mutta pitää lipsumatta aivan varmasti. Melkein kaikki muu mitä voi voimansiirrosta antautua on antautunut kun on kytkimellä potkittu ihan tunteella, mutta kytkin kyllä pitää. Nii ja on halpa, kun koko paketti lähtee ~500 dollarilla.
Kylmällä koneella ja -20c tuntuu pikkusen tärinää. Mutta ei mitenkään pahasti. Koneen heiluminen väheni huomattavasti. Matka-ajossa en ainakaan ite huomaa tärinöissä yms mitään eroa vanhoihin.
Hintaansa nähden loistava muutos, kun vertaa esim johonkin uretaanitukiin, jotka ois maksanu 150-200e kovuudesta riippuen.
Hintaansa nähden loistava muutos, kun vertaa esim johonkin uretaanitukiin, jotka ois maksanu 150-200e kovuudesta riippuen.
Mietityttää pitäisikö ostaa Vr6 kansi, jonka porttaisi, vaihtaisi nokat yms hilppeet ja vaihtaisi sit vaan kannet.
EDIT: Saakohan noita jenkkilän IV Golf Vr6 ohuempia kansipahveja suomesta?
EDIT: Saakohan noita jenkkilän IV Golf Vr6 ohuempia kansipahveja suomesta?
Viimeksi muokannut Slantsix, 7.3.2011 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän niitä ohuempia kansipeltejä löytyy suomestakin. Victor reinz:ltä saa ainakin tuotenumerolla 61-34125-00 ja orkkis numero 021103383 N. Meinaatko laittaa sen remmiahtimen? Silloin ei ainakaan kannata matalampaa kannentiivistettä laittaa, kun puristukset putoaa. Mistä tilasit nuo Autotech:n venttiilinjouset? Liekkö paljon jäykemmät kuin orkkikset? Itsellä on uudet Schrick:n venajouset, jotka on tarkoitettu kireemmille nokille. Kannenviilajan kanssa mitattiin uusien Schrick:n jousien jäykkyydet ja yllätykseksi huomattiin, että vanhat orkkis jouset ovat noin 5 kiloa jäykemmät kuin uudet Schrick:n tekeleet. Jousten mukana tuli milliset shimmilevyt ja niiden kanssa jouset ovat orkkis jousten jäykkyiset. Ei oikein hyvää kuvaa antanut nuo Schrick:n tekeleet. Laitoin Schrickille viestiä menemään mutta ei oo vielä mitään vastausta kuulunut. Nyt mietinnässä, että mitkä jouset tuohon kanteen laittaisi. Millaiset nokat tilasit?
Tuolta tilasin venajouset.
Nokat on Dougherty Racing Schrick kopiot. VL268S profiili.
Remminhankinta on jäissä tällä hetkellä.
En suosittele Pepan-tuonti puljua kellekään. Tukiraudan tilaus jo melkein vuoden sisässä. Muutaman kerran kyselly, on kuulema tavarantoimittajalla ongelmia yms. Onneksi en maksanu ennakkoon mitään. Pitäkööt tunkkinsa.
Ccr-racing firmasta kyselin. Ei ole kuulema mitään ongelmia toimittaa. toimitusaika viikko, max 2. Kunhan saa tarpeeksi rahaa kasaan, niin kokopaketin tilaus kerralla sieltä. Tosin C30-94 ahtimella.
Laitan spacerin ton kanssa, niin IV Vr6 kannentiiviste toimii sit ihan hyvin.
Nokat on Dougherty Racing Schrick kopiot. VL268S profiili.
Remminhankinta on jäissä tällä hetkellä.
En suosittele Pepan-tuonti puljua kellekään. Tukiraudan tilaus jo melkein vuoden sisässä. Muutaman kerran kyselly, on kuulema tavarantoimittajalla ongelmia yms. Onneksi en maksanu ennakkoon mitään. Pitäkööt tunkkinsa.
Ccr-racing firmasta kyselin. Ei ole kuulema mitään ongelmia toimittaa. toimitusaika viikko, max 2. Kunhan saa tarpeeksi rahaa kasaan, niin kokopaketin tilaus kerralla sieltä. Tosin C30-94 ahtimella.
Laitan spacerin ton kanssa, niin IV Vr6 kannentiiviste toimii sit ihan hyvin.
Nokille tuli 52$ rahteja, yhteensä nokkien hinta on 277e + verot/tullit mitä sit tuleekaan. Eli huomattavasti halvemmat kuin Schirckin.
Viimeksi muokannut Slantsix, 7.3.2011 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vat** tän romun kanssa. Eilen ja tänään kasannu etupäätä takasin kasaan. Eilen koekasaus kaikki ok, tänään aloitin lopullisen kasaamisen ja Fe52 tjsp mustastaraudasta tehdystä apurungon kiinnityspultin vastakappaleesta jengat paskaksi.
Mistä materiaalista toi kannattaisi tehdä, ettei heti ole jengat solmussa?
Mistä materiaalista toi kannattaisi tehdä, ettei heti ole jengat solmussa?
Ups/Itella toi tänään ovelle tollasen paketin.
Olipas helppoa tilaaminen. Maksu paypalin kautta, tulli hoitu Itella huolintapalvelun kautta pelkällä sähköpostin ilmoituksella.
Tosin ihmetyttää missä viipyy tulli, verot, alv yms maksulappu tjsp... huolinta maksoi 22e.
Olipas helppoa tilaaminen. Maksu paypalin kautta, tulli hoitu Itella huolintapalvelun kautta pelkällä sähköpostin ilmoituksella.
Tosin ihmetyttää missä viipyy tulli, verot, alv yms maksulappu tjsp... huolinta maksoi 22e.
Viimeksi muokannut Slantsix, 26.6.2010 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään melkein vuoden tauon jälkeen Golf tulille. Hieman oli jännät tunnelmat.
Katkenneeseen huohotusjärjestelmään tein pätkästystä pultista tulpan. Joka hävisi heti. 30min kolusin alustaa ja maata, ei löytyny.
Päädyin johtotulokseen että se prkle on koneen sisällä jossain. Imusarja/venakoppa systeemi pura, ei löytyny. Ison halogeenilampun kanssa se löyty sit raidetangon luota. :)
Tulipahan opeteltua kuinka imusarja, venakoppa, termostaatti kompleksi ja jakopäänkoppa puretaan ja kasataan.
Oli onneksi puolapakettikin ja ylälaahain ehjä.
Koneen rallatus hävisi kun vaihtoi moniurahihnakiristimen. tosin nyt kuuluu meteliä vaihdelaatikosta, taitaa olla painelaakeri menossa.
Katkenneeseen huohotusjärjestelmään tein pätkästystä pultista tulpan. Joka hävisi heti. 30min kolusin alustaa ja maata, ei löytyny.
Päädyin johtotulokseen että se prkle on koneen sisällä jossain. Imusarja/venakoppa systeemi pura, ei löytyny. Ison halogeenilampun kanssa se löyty sit raidetangon luota. :)
Tulipahan opeteltua kuinka imusarja, venakoppa, termostaatti kompleksi ja jakopäänkoppa puretaan ja kasataan.
Oli onneksi puolapakettikin ja ylälaahain ehjä.
Koneen rallatus hävisi kun vaihtoi moniurahihnakiristimen. tosin nyt kuuluu meteliä vaihdelaatikosta, taitaa olla painelaakeri menossa.
Jottei tää nyt ihan pelkkää tekniikan räpläystä ole. Tuli myös harrastettua tyyninkiä, eli Vr6 etulippa :)
Matkahuolto roudasi vr6 kannen.
Pitäisi vielä miettiä minkä valmistajan venat tohon hommaa.
Ferrean venat kiinnostaisi, mutta niiden venajouset ja titaaniretainerit maksaa melkein tuplaten verrattuna muihin.
Ja pitäisi harrastaa salapoliisityötä, että selviäsi mitkä on ns kevyet nostajat.
Pitäisi vielä miettiä minkä valmistajan venat tohon hommaa.
Ferrean venat kiinnostaisi, mutta niiden venajouset ja titaaniretainerit maksaa melkein tuplaten verrattuna muihin.
Ja pitäisi harrastaa salapoliisityötä, että selviäsi mitkä on ns kevyet nostajat.
Olipas mielenkiintoinen tankkausreissu. ABC pihasta valtatielle ja PFFFFFFF ääni. Pysäkille seis. Jaahans, rengas tyhjenee. Nöy hätä, laitamme vararenkaan alle. No eihän se sopinu.
Plan B, siirrämme takarenkaan eteen ja laitamme vararenkaan taakse. Mutta takavanne ei sopinutkaan eteen.. huoh.
Lompsimme ABC:lle ostamaan renkaanpaikkaus ainetta ja PRKLE.. Anteran renkaan täyttösysteemi, joka tulee vanteen ja letkun väliin ei ollu mukana.
6km tyhjällä renkaalla matelemista kotia. Parissa kohti tietä oli niin pahat urat, että vanne otti vähän kiinni, oikein selkäpiitä karmi se ääni.
Onkohan R32, TT 3.2, Seat:issa isoja vararenkaita (17"-18" 5x100) jotka sopis noiden Brembon jarrujen kanssa?
Plan B, siirrämme takarenkaan eteen ja laitamme vararenkaan taakse. Mutta takavanne ei sopinutkaan eteen.. huoh.
Lompsimme ABC:lle ostamaan renkaanpaikkaus ainetta ja PRKLE.. Anteran renkaan täyttösysteemi, joka tulee vanteen ja letkun väliin ei ollu mukana.
6km tyhjällä renkaalla matelemista kotia. Parissa kohti tietä oli niin pahat urat, että vanne otti vähän kiinni, oikein selkäpiitä karmi se ääni.
Onkohan R32, TT 3.2, Seat:issa isoja vararenkaita (17"-18" 5x100) jotka sopis noiden Brembon jarrujen kanssa?
Noh, ei noi nyt sentään niin sisässä ole. :)
Yhdet 15mm lätyt ois. Mutta on vaan liian kuuma, että jaksaisi noita kokeilla.
Mikkelistä pitäisi löytää paja, missä sais ton runkopalkin hitsattua kasaan ja sit säädättämään kulmat kohdilleen.
Edit. Jumalauta mitä ryöstöhintoja osa rengasliikkeistä pitää.
Käyttökoslasta katkesi kytkivaijeri poikki. joten joutu lastenvaunuilla roudaa vanteen ja renkaan lähimpään rengasliikkeeseen. (pieni firma), että sai Golffiin ehjän renkaan puhjenneen tilalle.... 25€ vittu yhdestä renkaasta.... Eipähän tarvii asioida siinä firmassa enää ikinä.
Golffin sai alle ja vein loput 3 rengasta isompaan firmaan. hinta 30€.
EDIT EDIT, pieni ajolenkki uusilla vanteilla ja renkailla. Ja onpas mukavat, kyllä huomaa eron 14kg Anteran ja n.7,5kg OZ välillä.
Yhdet 15mm lätyt ois. Mutta on vaan liian kuuma, että jaksaisi noita kokeilla.
Mikkelistä pitäisi löytää paja, missä sais ton runkopalkin hitsattua kasaan ja sit säädättämään kulmat kohdilleen.
Edit. Jumalauta mitä ryöstöhintoja osa rengasliikkeistä pitää.
Käyttökoslasta katkesi kytkivaijeri poikki. joten joutu lastenvaunuilla roudaa vanteen ja renkaan lähimpään rengasliikkeeseen. (pieni firma), että sai Golffiin ehjän renkaan puhjenneen tilalle.... 25€ vittu yhdestä renkaasta.... Eipähän tarvii asioida siinä firmassa enää ikinä.
Golffin sai alle ja vein loput 3 rengasta isompaan firmaan. hinta 30€.
EDIT EDIT, pieni ajolenkki uusilla vanteilla ja renkailla. Ja onpas mukavat, kyllä huomaa eron 14kg Anteran ja n.7,5kg OZ välillä.
Sano vanteista vai mistä? :)
Ylipaine palasi takasin suunnittelu vaiheseen. Turbo kakkisen teon jälkeen oppi sen, että mieluummin suunnittelee vaikka vuoden kaks, kuin ryntää vain suin päin ostelee kaikkea kivaa...
1. Turbotus laillisesti. Päästömittaus ja vois ottaa tehoja reilusti mittausten jälkeen. Kuten eräs keskisuomalainen virittäjävelho oli tekemässä, ennen kuin kone laukesi. Päästömittauksen läpäsy vaatisi koneen täysrempan (ei yhtään ohivuotoja) ja customi ohjelman, että katit lämpiää tarpeeksi nopeasti.
+ Tehot
+ Laillinen
- €
2. Turbo laittomasti. tämä olisi veren kerjäämistä nenästä.
+ Suht edullinen
+ Tehot
- Iso työ purkaa pois ja asentaa takasin.
--- Aivan totaalisen laiton, eikä ihan huomaamaton
3. remmiahdin laittomasti. Rotrex kitti. Ton joutus sit pulttaa aina pois katsastukseen ja laiton. Helpoin ja halvin toteuttaa. Tosin tehot jäisi 280-330hp tasolle.
+ Halvin toteuttaa
- laiton
- työ joka vuosi jumpata se pois ja takasin
- Poliisi "siinäpäs autossa tuntuu hihnat luistavan" whiiii...
4. AMS remmiahdin. Toi ois CARB hyväksytty. Eli sen saisi ilman päästömittauksia lailliseksi. Hankaluus on että noita ei ole tehty enää vuosiin ja vain Usan markkinoille.
+ laillinen
- vaikea löytää
- varaosien yms saatavuus?
Ylipaine palasi takasin suunnittelu vaiheseen. Turbo kakkisen teon jälkeen oppi sen, että mieluummin suunnittelee vaikka vuoden kaks, kuin ryntää vain suin päin ostelee kaikkea kivaa...
1. Turbotus laillisesti. Päästömittaus ja vois ottaa tehoja reilusti mittausten jälkeen. Kuten eräs keskisuomalainen virittäjävelho oli tekemässä, ennen kuin kone laukesi. Päästömittauksen läpäsy vaatisi koneen täysrempan (ei yhtään ohivuotoja) ja customi ohjelman, että katit lämpiää tarpeeksi nopeasti.
+ Tehot
+ Laillinen
- €
2. Turbo laittomasti. tämä olisi veren kerjäämistä nenästä.
+ Suht edullinen
+ Tehot
- Iso työ purkaa pois ja asentaa takasin.
--- Aivan totaalisen laiton, eikä ihan huomaamaton
3. remmiahdin laittomasti. Rotrex kitti. Ton joutus sit pulttaa aina pois katsastukseen ja laiton. Helpoin ja halvin toteuttaa. Tosin tehot jäisi 280-330hp tasolle.
+ Halvin toteuttaa
- laiton
- työ joka vuosi jumpata se pois ja takasin
- Poliisi "siinäpäs autossa tuntuu hihnat luistavan" whiiii...
4. AMS remmiahdin. Toi ois CARB hyväksytty. Eli sen saisi ilman päästömittauksia lailliseksi. Hankaluus on että noita ei ole tehty enää vuosiin ja vain Usan markkinoille.
+ laillinen
- vaikea löytää
- varaosien yms saatavuus?
Viimeksi muokannut Slantsix, 24.7.2011 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei muuta kuin se rotrexi pellin alle. Se ahdin on niin hiljainen, että se ei haittaa ketään. Entisessä autossa oli lysholm pellin alla ja se vonkui jo siihen malliin, että alkoi itseäkin ärsyttää. Leimalla oli vaan moniurahihna vedetty ahtimen hihnapyörän ohi, mutta ahtoputket jne. paikoillaan ja leima tuli kahdesti ilman mitään huomautuksia. Leiman "valmistelu" kesti 5 minuuttia, että kyllä sen vaivan voi nähdä siitä ilosta :D
Nyt on 16mm spacerit takana. Jäähän noi vieläkin vähän sisään. Eli leveämmät vanteet pitäisi olla :)
kuva 2
kuva 3
kuva 2
kuva 3
Prkleen klonksvagen alkaa temppuilemaan.
Välillä ei lähde käyntiin, ihan kuin akku ois tyhjä. Auto seisoo viikon, hyvin käyntiin, ajat 20km sammutat ja kokeilet heti käyntiin naks naks ja valot himmeenä.
Vähän apuvirtaa tai laturi kiinni ja hyvin hörähtää. Tai sit ei meinaa kirveelläkään käyntiin...naks naks... vaikka antaa kaapeleilla 10min apuvirtaa.
Joko akku sökö, ostettu viime talvena tai sit jossain kaapeleissa häikkää... tai sit laturi ei lataa aina.
Onneksi toukokuun lopusta seisonut audi 80 hörähti pikku sahaamisen jälkeen käyntiin ja sai sillä annettua apuvirtaa kolperoon :)
Välillä ei lähde käyntiin, ihan kuin akku ois tyhjä. Auto seisoo viikon, hyvin käyntiin, ajat 20km sammutat ja kokeilet heti käyntiin naks naks ja valot himmeenä.
Vähän apuvirtaa tai laturi kiinni ja hyvin hörähtää. Tai sit ei meinaa kirveelläkään käyntiin...naks naks... vaikka antaa kaapeleilla 10min apuvirtaa.
Joko akku sökö, ostettu viime talvena tai sit jossain kaapeleissa häikkää... tai sit laturi ei lataa aina.
Onneksi toukokuun lopusta seisonut audi 80 hörähti pikku sahaamisen jälkeen käyntiin ja sai sillä annettua apuvirtaa kolperoon :)
Mutta hitto että on isot noin vr6 syncron takapään lokarit.. varmaan menis jotkut 9" ja 255 ihan heittämällä...
Meneehän kakkikseenkin jo 9" vanne heittämällä taakse. Ja tarkoitit varmaan 9" ja 215 (tai 195. 9" ja 225 näyttää ihan jäätävältä pullalta. :D). Tosiaan, tuon levyisillä vanteilla varmaan joku ET10 voisi olla lähellä kaarta. :D
Ja tosiaan, mitä tuohon virtaongelmaan tulee, niin jos ei 10min apuvirroittamisenkaan jälkeen lähde käyntiin, niin on kyllä vika joko a) akussa b) käynnistyskaapeleissa c) auton kaapeloinneissa.
Ja todennäköisestihän vikaa on siis _ainakin_ akussa, jos tekee epäsäännöllisesti tuota. Mulla teki TT ihan samaa. Välillä lähtee hyvin käyntiin 3-4 päivää seistyään, välillä ei lähtenyt 6-7 tunnin seisonnan jälkeen mihinkään. Ja akussahan se vika oli. Rasitustesteri tiputti akun jännitteen 12V -> alle 6V jo alle 5sek rasituksen jälkeen, eikä jännite palannut enää ollenkaan yli yhdeksän voltin. :D
Työauto hajotti viime talvena akun niin totaalisesti, ettei lähtenyt tosiaan edes apuvirralla käyntiin. Ja silloin ei ainakaan ollut vika starttikaapeleissa (sellaiset 2,5cm paksut kaapelit, millä pojat starttailee kuorma-autoja... :D).
Uskoisin, että jos laturi olisi niin sökö, ettei se lataisi ollenkaan (niin, ettei auto tosiaan lähde käyntiin heti sammutettuasi sen), niin kyllähän ajossakin huomaisi jo jotain nykimistä, puutumista, valojen himmenemistä tms..?
Eli jos käyttämäsi starttikaapelit on riittävän paksut (ei mitään honkkarinarua) tarkastappa ihan ekana akku. Akku-Ässä Yrittäjänkadulla tarkastaa akun kunnon veloituksetta.
Jos vika ei kuitenkaan ole akussa, tarkasta akulta lähtevä (etenkin maadoitus) ja startille menevä kaapelointi.
Ei toi minun järjen mukaan oikein muu voi olla, kuin maadoitus- tai akkuongelma, jos vaan tosiaan naksuu ja valot himmenee avainta kääntäessä. Ja vika ilmenee epäsäännöllisen säännöllisesti.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa