Corrado
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado
Koneena VR6T
Etujarrut vaihdettu hieman isompiin
Alusta korkeussäädettävä, tukivarsien puslat powerflexit
Ulkokuori melko vakio, tarkoitus pitää tälläisenä
Sisusta vakio (lisämittareita ahtopaine, öljynpaine, bensanpaine sekä plx R-500)
Vanteet 17", toinen sarja vanteita odottaa seuraavaa talvea ja silloin tapahtuvaa kunnostusta, samoin konehuone tarkoitus siistiä ensi talven aikana
Auto on matkanvarrella kerännyt melko kiitettävän määrän pieniä lommoja pelteihinsä sekä naarmuja puskureihin, eli myös maalausta kaipaisi...
Kaikki tehdyt muutokset on merkitty rekisteriotteeseen.
Muutama lisäkuva:
edestä
sivusta
Viimeksi muokannut Mikko__, 6.11.2012 20:45. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
^^^ Ei ole penkissä tullut käytyä suljetunalueen säädöissä, tarkoitus kyllä jossain vaiheessa on, maf pitää ensin vaihtaa isompaan. Koneen kokoonpanossa ei nyt mitään ihmeellistä ole, puristukset on 8.5, muuten melko pitkälle vakio osat.
^^ Alkuperäinen auto tosiaan on g60, tekniikkan vaihtoon taas on sellainen tarina että käyttöautona minulla oli vr6 vento viiden vuoden ajan, mutta siinä yksilössä alkoi olemaan ruostetta ympäri autoa ja uudeksi käyttöautoksi ostin sitten viime kesänä A4 1.8t . Venton hitsaaminen ei tässä vaiheessa innostanut yhtään ja kun tuollainen melko vähällä määrällä ruostetta varustettu corrado tuli vastaan niin tuli se sitten ostettua. Corrado oli aikanaan vaihtoehtona kun ventoa ostin mutta pienten sisätilojen takia tuli päädyttyä ventoon. Tuo g60 lätkä sinne on tahallaa jätetty...
^Ei tuossa paljon ylimääräistä tilaa koneen ja pellin väliin jää, mutta jämäkällä koneen kannakekumilla tuo pieni välikin riittää.
^^ Alkuperäinen auto tosiaan on g60, tekniikkan vaihtoon taas on sellainen tarina että käyttöautona minulla oli vr6 vento viiden vuoden ajan, mutta siinä yksilössä alkoi olemaan ruostetta ympäri autoa ja uudeksi käyttöautoksi ostin sitten viime kesänä A4 1.8t . Venton hitsaaminen ei tässä vaiheessa innostanut yhtään ja kun tuollainen melko vähällä määrällä ruostetta varustettu corrado tuli vastaan niin tuli se sitten ostettua. Corrado oli aikanaan vaihtoehtona kun ventoa ostin mutta pienten sisätilojen takia tuli päädyttyä ventoon. Tuo g60 lätkä sinne on tahallaa jätetty...
^Ei tuossa paljon ylimääräistä tilaa koneen ja pellin väliin jää, mutta jämäkällä koneen kannakekumilla tuo pieni välikin riittää.
^ Corradojahan on tehty -88 alkaen. Luulisi niistä löytyvän yksilö, jonka papereissa ei ole mainintaa vähäpäästöisyydestä.
Tehokkain malli VR6 - 140 kW + 20 % saapi vireistää...
VR6T Syncronkin leimaamisen pitäisi onnistua, kunhan tekee sen Passatin kuoriin.
Tehokkain malli VR6 - 140 kW + 20 % saapi vireistää...
VR6T Syncronkin leimaamisen pitäisi onnistua, kunhan tekee sen Passatin kuoriin.
Viimeksi muokannut jii_bee, 1.11.2010 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Broidillakin oli aikanaan '92 VR6 Corrado, jota ei oltu merkitty vähäpäästöiseksi. Muuttoauto, niillä on ollut lievemmät säännökset. Siinä ois ollu hyvä aihio turbotukseen, mutta meni myymään auton. Syncronkin siitä olis teksisesti aika pienellä vaivalla saanut, mutta sen kilpiin saattaminen olis kyllä vaatinut vähän enemmän paperityötä.
Kesän ajan corrado toimi perheen toisena kulkuneuvona ja kilometrejäkin kertyi mittariin kohtalaisesti. Tässä hieman tarinaa alku kesästä nykyhetkeen...
Juhannuksen jälkeen alkoi jäähdytin vuotaa toisesta päädystä melko reippaanlaisesti. Lähimpään varaosapuljuun visiitti ja 1.9 diesel golfin jäähdytin keulalle väliaikaisesti kun ei maksanut monta kymppiä. Oli mitoiltaan kuitenkin pienempi (6cm korkeudelta ja 5mm paksuudelta) kuin tuo vr6 golffin jäähdytin mikä keulilta vuotavana lähti, ja tämä aiheutti sen että lämpimillä ilmoilla koneen lämmöt pyrkivät nousemaan turhan korkealle.
Jonkun hetken etsimisen jälkeen päädyin 42mm paksuun alujäähdyttimeen joka on vr6 golffiin tarkoitettu, tällä lämmöt pysyivät halutuissa rajoissa.
Lämpöongelmista päästyäni ja taas hetken ajettuani kytkimeen tuli joku häiriö, ei irrottanut kunnolla vaikka poljin oli pohjassa. Ilmaa ei järjestelmässä ollut eikä sylinterit vuotaneet läpi, joten ei paljon jäänyt vaihtoehtoja kuin ottaa paketti irti...
kuva 1
kuva 2
Ajatuksena oli että samalla kun tuo kone tossa lattialla on niin teempä downpipen 3" putkesta tuon 2,5" tilalle, mutta niin se vaan karkas homma lapasesta...
yleiskuva
pienempiä osia
Lohko ja kansi lähtivät koneistamolle, uutta osaa laitetaan kasatessa seuraavasti: 2.9 männät, uudet laakerit, nostaja, venttiilivarren kumit, öljypumppu sekä lähes kaikki tiivisteet. Kytkimen häiriöön syyllinen oli viallinen asetelma, se vaihtuu kanssa.
Tällähetkellä tilanne on sellainen että enää lohko puuttu, pitäisi se käydä koneistamolta hakemassa tänään ja aloitella pikkuhiljaa kasausta...
Juhannuksen jälkeen alkoi jäähdytin vuotaa toisesta päädystä melko reippaanlaisesti. Lähimpään varaosapuljuun visiitti ja 1.9 diesel golfin jäähdytin keulalle väliaikaisesti kun ei maksanut monta kymppiä. Oli mitoiltaan kuitenkin pienempi (6cm korkeudelta ja 5mm paksuudelta) kuin tuo vr6 golffin jäähdytin mikä keulilta vuotavana lähti, ja tämä aiheutti sen että lämpimillä ilmoilla koneen lämmöt pyrkivät nousemaan turhan korkealle.
Jonkun hetken etsimisen jälkeen päädyin 42mm paksuun alujäähdyttimeen joka on vr6 golffiin tarkoitettu, tällä lämmöt pysyivät halutuissa rajoissa.
Lämpöongelmista päästyäni ja taas hetken ajettuani kytkimeen tuli joku häiriö, ei irrottanut kunnolla vaikka poljin oli pohjassa. Ilmaa ei järjestelmässä ollut eikä sylinterit vuotaneet läpi, joten ei paljon jäänyt vaihtoehtoja kuin ottaa paketti irti...
kuva 1
kuva 2
Ajatuksena oli että samalla kun tuo kone tossa lattialla on niin teempä downpipen 3" putkesta tuon 2,5" tilalle, mutta niin se vaan karkas homma lapasesta...
yleiskuva
pienempiä osia
Lohko ja kansi lähtivät koneistamolle, uutta osaa laitetaan kasatessa seuraavasti: 2.9 männät, uudet laakerit, nostaja, venttiilivarren kumit, öljypumppu sekä lähes kaikki tiivisteet. Kytkimen häiriöön syyllinen oli viallinen asetelma, se vaihtuu kanssa.
Tällähetkellä tilanne on sellainen että enää lohko puuttu, pitäisi se käydä koneistamolta hakemassa tänään ja aloitella pikkuhiljaa kasausta...
On motti tosiaan palasina :) Kannattanee ostaa joku kunnon moottorinohjaus-systeemi (tatech tms) niin saat kaikki irti föönistä ja kahdella softalla tieliikennekäyttöön 20% paineilla ja suljettuun revittelyyn 3bar paineistuksella ;)
BTW, tämähän joutas jo rojektipuolelle kun on kerta karannut lapasesta..
BTW, tämähän joutas jo rojektipuolelle kun on kerta karannut lapasesta..
Ei tähän ainakaan vielä moottorin ohjaus ole vaihtumassa, toimii tuo oma kiitettävästi.
Ei kai tämä nyt vielä niin rojekti ole, kunhan vähän huolletaan/uusitaan kuluneita osia :)
Jenkeistä tuo kytkin on tullut yksityiseltä myyjältä, uutena kylläkin. Valmistajasta ei varmuutta. Toimi alkuun hyvin ja piti kyllä aina, mutta irrotuksen kanssa tuli ongelmia.
Pakosarja ja ahdin (garrett) tilattu useempi vuosi sitten kineticiltä kanadasta. Onhan ahtimeenkin kertynyt jo kilometrejä 90tkm mutta hyvässä kunnossa edelleen...
Kansipahvilla puristukset on saatu alas, se tuli saksasta elringin paketissa.
Ei kai tämä nyt vielä niin rojekti ole, kunhan vähän huolletaan/uusitaan kuluneita osia :)
Jenkeistä tuo kytkin on tullut yksityiseltä myyjältä, uutena kylläkin. Valmistajasta ei varmuutta. Toimi alkuun hyvin ja piti kyllä aina, mutta irrotuksen kanssa tuli ongelmia.
Pakosarja ja ahdin (garrett) tilattu useempi vuosi sitten kineticiltä kanadasta. Onhan ahtimeenkin kertynyt jo kilometrejä 90tkm mutta hyvässä kunnossa edelleen...
Kansipahvilla puristukset on saatu alas, se tuli saksasta elringin paketissa.
Koneen kasailua aloteltu. Homman alottelin laittamalla kampuran kiinni ja tiputtelemalla männät lohkoon siihen soveltuvalla työkalulla , tuohan on yhdistelmä normaalista männänrengaspuristimesta ja vr6:seen tarkoitetusta asennustyökalusta, näin sen takia koska uudet männänrenkaat tarrasivat kiinni tuohon muoviin kiinni jos ei niitä ensin puristanut kasaan tuolla puristimella. Vanhan männän asennus onnistuu hyvin tuolla pelkälleenkin ilman puristinta kun niistä on renkaiden kulmat vähän pyöristyny...
Siellä ne lepää, samalla tuli laitettua vähän muutakin lohkoon kiinni. Lohko ympäri ja kanget kiinni, samalla myös uusi öljypumppu paikalleen.
Öljypohja kiinni ja lohko toisinpäin ja tähän jäätiin. Kannen kanssa kerkisin kanssa vähän puuhastella ja se näyttää nyt tältä.
Tästä jatketaan...
Siellä ne lepää, samalla tuli laitettua vähän muutakin lohkoon kiinni. Lohko ympäri ja kanget kiinni, samalla myös uusi öljypumppu paikalleen.
Öljypohja kiinni ja lohko toisinpäin ja tähän jäätiin. Kannen kanssa kerkisin kanssa vähän puuhastella ja se näyttää nyt tältä.
Tästä jatketaan...
Olihan niitä hevosia penkissä käydessä 222 kappaletta konetehona :) Kattoo nyt jos joskus uskaltaa niitä suljetunalueen tehoja käydä koittamassa...
Lauantaipäivä tuli oltua kaverin tallissa kytkintä vaihtamassa 1.8t passattiin, kaveri tulee avuks kun tuohon omaan audiin pitäisi sama homma lähiaikoina tehdä, siitä juttua aikanaan... Illalla kävin kuitenkin omassa tallisssa laittamassa tulet lämmityspannuun niin siinä samalla tuli hieman askarreltua ,myös koneen sähköt löysi paikalleen.
Tänään aamulla tuli kanssa pyörähdettyä tallissa sen verran että kerkisin hieman koria työntää eteenpäin.
Tuohon väliin pitäisi seuraavaksi laitella osasia paikalleen. Tänään tuli myös haettua appiukon mig kylmästä konehallista tuonne omaan lämpimään talliin talvisäilytykseen. Pääsee nyt hitsailemaan uutta downpipeä 3" putkesta.
Lauantaipäivä tuli oltua kaverin tallissa kytkintä vaihtamassa 1.8t passattiin, kaveri tulee avuks kun tuohon omaan audiin pitäisi sama homma lähiaikoina tehdä, siitä juttua aikanaan... Illalla kävin kuitenkin omassa tallisssa laittamassa tulet lämmityspannuun niin siinä samalla tuli hieman askarreltua ,myös koneen sähköt löysi paikalleen.
Tänään aamulla tuli kanssa pyörähdettyä tallissa sen verran että kerkisin hieman koria työntää eteenpäin.
Tuohon väliin pitäisi seuraavaksi laitella osasia paikalleen. Tänään tuli myös haettua appiukon mig kylmästä konehallista tuonne omaan lämpimään talliin talvisäilytykseen. Pääsee nyt hitsailemaan uutta downpipeä 3" putkesta.
Voisko soodapuhallus olla asiaa vaikka tälläisellä vehkeellä (kts linkki)? Ite meinasin jossain välissä kokeilla..
http://www.aircooledtech.com/tools-on-the-cheap/soda_blaster/
ps. melekosta vauhtia etenee koneremppa, huh huh.
http://www.aircooledtech.com/tools-on-the-cheap/soda_blaster/
ps. melekosta vauhtia etenee koneremppa, huh huh.
Kätevältä vaikuttaa toi DIY soodapuhallus, ainakin pienempiin osiin. http://www.saimaantp.fi/saimaan_teollis ... istus.html tota meinasin itse koittaa. Konehuoneenkin sais puhtoseksi ja kun kyseiset laitteet löytyy samasta hallista kun oma "työpaikka" :)
Näin siinä sitten pääsi käymään.
Koneen paikalleenlaiton jälkeen kasailin keulaa. Lamput ja maski.
Ahdinta paikalleen.
Tässä alkaa jo kaikki olla paikallaan. Ensimmäistä kertaa käyntiin laittaessa vuoti ohjaustehostimen painelähtö pumpulta, uudet prikat oli välissä niin en ollut kiristänyt aivan tarpeeksi.
Talvirenkaiksi heitin tollasen setin mikä on jäänyt nurkkiin pyörimään, vanteet sekä renkaat kummatkin melko huonossa kunnossa, mutta noilla nyt pärjää sen mitä tarvii...
Koneen paikalleenlaiton jälkeen kasailin keulaa. Lamput ja maski.
Ahdinta paikalleen.
Tässä alkaa jo kaikki olla paikallaan. Ensimmäistä kertaa käyntiin laittaessa vuoti ohjaustehostimen painelähtö pumpulta, uudet prikat oli välissä niin en ollut kiristänyt aivan tarpeeksi.
Talvirenkaiksi heitin tollasen setin mikä on jäänyt nurkkiin pyörimään, vanteet sekä renkaat kummatkin melko huonossa kunnossa, mutta noilla nyt pärjää sen mitä tarvii...
Vähän hiljasempaa ollu tallissa n.kk ennen ja jälkeen joulun, mutta kun se kevät alkaa taas lähestyä väkisin.
Jotain on sentään saatu aikaseks.
Vakioanturit hyödynnetään vedenlämmössä, kampiakselilla sekä nokalla sekä kaasuläpällä. Imuilman anturi vaihtui nopeammin reagoivaan sekä maffin tilalle tuli map. Tällähetkellä systeemi kytketty, vakioanturit on "skaalattu" , ja kone käy...
Jotain on sentään saatu aikaseks.
Vakioanturit hyödynnetään vedenlämmössä, kampiakselilla sekä nokalla sekä kaasuläpällä. Imuilman anturi vaihtui nopeammin reagoivaan sekä maffin tilalle tuli map. Tällähetkellä systeemi kytketty, vakioanturit on "skaalattu" , ja kone käy...
Hetken on taas ollut hiljasta ollu tämän suhteen, nyt kuitenkin auto otettu liikenne käyttöön. Tänään tuli ajettua alipaine alueen säätöjä kohilleen ja melko nopeasti löytyivätkin, siinä samalla sitten tuli laitettua myös karttaa kuntoon vähän ylipaineen puolellekkin. (0,4 bar asti)
Tyhjäkäyntiventtiilin säädöt otettava nyt seuraavaksi tarkemman syynin alle, nyt toimii vasta lämpimällä koneella jotenkin.
Myös kesä vanteita on mallailtu paikalleen.
Tyhjäkäyntiventtiilin säädöt otettava nyt seuraavaksi tarkemman syynin alle, nyt toimii vasta lämpimällä koneella jotenkin.
Myös kesä vanteita on mallailtu paikalleen.
Tänään käyty näyttämässä autoa katsastusasemalla, hylky tuli. Syynä väljä etupyörän laakeri. Se on nyt korjattu ja huomenna uusinta kierrokselle.
Paljon (mutta toisaalta vähän) on tapahtunut edellisen kirjoituksen ja tämän hetken välissä. Noin viikko tuosta edellisestä kirjoituksesta alkoi auto käyttäytyä hieman oudosti ja seoksiin joutui tekemään alipainealueelle hieman korjauksia. Seuraavan kerran ajossa alkoi nykiminen ja tyhjäkäynnillä pakoputkesta kuuluis "putputus". Tulpat vaihtoon mutta vika ei korjaantunut. Puristusmittaus kertoi sitten hieman lisää, 5 ja 6 sylinterin puristukset 5-6bar luokkaa. Tässä vaiheessa mieleen piirtyi kuva sulaneista männistä, porautusta vaativasta lohkosta yms... Toisaalta sytkä oli ollut hyvin maltillisesti säädetty joten ihmetytti tämä tilanne.
Eihän siinä muuta kun kantta irti ja ihmetys oli suuri kun venttiilit olivat ok, sylinterien seinät sekä männät myös, mitäs hittoa, renkaat poikki? No ei muutakun mäntiä ylös alkaen 6 pytystä, ja selvis tämäkin homma, männät murtuneet renkaiden välistä, vitos pytty sama, niin myös 2-4. Ainoa ero 5 ja 6 männillä 2-4 mäntiin oli että olivat pettäneet myös alemman puristusrenkaan ja öljyrenkaan välistä. Onni tällä kertaa oli että palaset olivat pysyneet omilla paikoillaan ja sylinterien seinämät olivat hyvät. Syksyllä männät uusiessani luulin laittavani oem männät mutta tarkempi tutkiskelu (jälkikäteen) on osoittanut mäntien olleen tarvike tavaraa ja huomattavasti heikompi laatuisia. Kokeilin murtaa vanhasta oem männästä palasen laittamalla ruuvarin männänrenkaan uraan ja vasaraa perään, murtumisjälki on aivan erilainen tehtäessä tämä tarvike männille. Alkuperäiset 340tkm ajetut männät kestivät huomattavasti enemmän ahtoja ja ennakkoa n.20tkm ajan muuten samalla kokoonpanolla.
Viikko meni miettiessä että mitäs sitten, noh ei siinä vaihtoehtoja ollut jos auton liikenteeseen haluaa. Tavaraa tilaukseen ja lopulta vajaa 3vk mäntien tilauksesta oli paketti perillä. Ketutus käyrästä johtuen homman kuvaaminen jäi vähiin, ensimmäisestä asennus tuokiosta tuli otettua yksi kuva. Wössnerit sieltä kurkkii ja arpin pinnapultit tuli samalla laitettua.
Jottei sydän pääsis liian helpolla niin viime viikonloppuna alkoi pienen kiihdytyksen jälkeen taas nykiminen ja putputus, tällä kertaa kyse oli tulpasta, mutta sydän jo lopetti lyömisen hetkeksi… :)
Tulihan jotain oppirahoja maksettua, mutta täytyy ottaa huomioon että ennen tätä on tuolla koneella ajettu liki 100tkm paineistettuna ilman ongelmia...
Paljon (mutta toisaalta vähän) on tapahtunut edellisen kirjoituksen ja tämän hetken välissä. Noin viikko tuosta edellisestä kirjoituksesta alkoi auto käyttäytyä hieman oudosti ja seoksiin joutui tekemään alipainealueelle hieman korjauksia. Seuraavan kerran ajossa alkoi nykiminen ja tyhjäkäynnillä pakoputkesta kuuluis "putputus". Tulpat vaihtoon mutta vika ei korjaantunut. Puristusmittaus kertoi sitten hieman lisää, 5 ja 6 sylinterin puristukset 5-6bar luokkaa. Tässä vaiheessa mieleen piirtyi kuva sulaneista männistä, porautusta vaativasta lohkosta yms... Toisaalta sytkä oli ollut hyvin maltillisesti säädetty joten ihmetytti tämä tilanne.
Eihän siinä muuta kun kantta irti ja ihmetys oli suuri kun venttiilit olivat ok, sylinterien seinät sekä männät myös, mitäs hittoa, renkaat poikki? No ei muutakun mäntiä ylös alkaen 6 pytystä, ja selvis tämäkin homma, männät murtuneet renkaiden välistä, vitos pytty sama, niin myös 2-4. Ainoa ero 5 ja 6 männillä 2-4 mäntiin oli että olivat pettäneet myös alemman puristusrenkaan ja öljyrenkaan välistä. Onni tällä kertaa oli että palaset olivat pysyneet omilla paikoillaan ja sylinterien seinämät olivat hyvät. Syksyllä männät uusiessani luulin laittavani oem männät mutta tarkempi tutkiskelu (jälkikäteen) on osoittanut mäntien olleen tarvike tavaraa ja huomattavasti heikompi laatuisia. Kokeilin murtaa vanhasta oem männästä palasen laittamalla ruuvarin männänrenkaan uraan ja vasaraa perään, murtumisjälki on aivan erilainen tehtäessä tämä tarvike männille. Alkuperäiset 340tkm ajetut männät kestivät huomattavasti enemmän ahtoja ja ennakkoa n.20tkm ajan muuten samalla kokoonpanolla.
Viikko meni miettiessä että mitäs sitten, noh ei siinä vaihtoehtoja ollut jos auton liikenteeseen haluaa. Tavaraa tilaukseen ja lopulta vajaa 3vk mäntien tilauksesta oli paketti perillä. Ketutus käyrästä johtuen homman kuvaaminen jäi vähiin, ensimmäisestä asennus tuokiosta tuli otettua yksi kuva. Wössnerit sieltä kurkkii ja arpin pinnapultit tuli samalla laitettua.
Jottei sydän pääsis liian helpolla niin viime viikonloppuna alkoi pienen kiihdytyksen jälkeen taas nykiminen ja putputus, tällä kertaa kyse oli tulpasta, mutta sydän jo lopetti lyömisen hetkeksi… :)
Tulihan jotain oppirahoja maksettua, mutta täytyy ottaa huomioon että ennen tätä on tuolla koneella ajettu liki 100tkm paineistettuna ilman ongelmia...
Huomaa kyllä, että tuo VR moottori on tehty kuin silmällä pitäen ahtamista. Vaparina tuntuu jotenkin kärsivän ilman puutteesta vasta kovilla kierroksilla saa sitä tarpeeksi ja sit lähtee.
Mietitkö turbottamisen kanssa remmiahdinta vai oliko tuo pakokaasuahdin sen verran halvempi? Remmi voisi soveltua paremmin moottorin ominaisuuksiin keskialueella ja alhaalta lisää täyttöä.
Miten muuten jos saa kysyä niin minkä verran tuolle ahtamiselle tuli hintaa? Tuliko monta euroa per hevosvoima.
Hommasitko alkuperäiset männät tilalle? Oliko kovin arvokkaat?
Mietitkö turbottamisen kanssa remmiahdinta vai oliko tuo pakokaasuahdin sen verran halvempi? Remmi voisi soveltua paremmin moottorin ominaisuuksiin keskialueella ja alhaalta lisää täyttöä.
Miten muuten jos saa kysyä niin minkä verran tuolle ahtamiselle tuli hintaa? Tuliko monta euroa per hevosvoima.
Hommasitko alkuperäiset männät tilalle? Oliko kovin arvokkaat?
Katsastuksen sakkokierros käyty tänään ja taas voi ajella vuoden. Tämän hetken yleisilme. Eilen illalla tuli laiteltua sivuvilkut peilien "jalkoihin". Vilkun lasi sais olla hieman savun värinen muttei tuollaisena kirkkaanakaan erotu liiaksi tuossa paikassa.
Kyllä sitä remmiahdintakin mietti mutta olivat hieman kalliita verrattuna pakokaasuahtimeen, ja mahdollisuudet tehojen lisäämiseen olisivat loppuneet nopeasti. Ja kyllä tuolle ilma myös yläkierroksillakin maittaa...
Kyllähän tuohon on euroja mennyt, ei ole tullut laskettua...
Kyllä sitä remmiahdintakin mietti mutta olivat hieman kalliita verrattuna pakokaasuahtimeen, ja mahdollisuudet tehojen lisäämiseen olisivat loppuneet nopeasti. Ja kyllä tuolle ilma myös yläkierroksillakin maittaa...
Kyllähän tuohon on euroja mennyt, ei ole tullut laskettua...
Vakio lohko yms.
Olisi kiva jututtaa ton moottorin suunitteliaa, miks siitä on tosiaan noin vahva/kestävä tehty... Huhut kertoo että siitä piti tulla diesel.. tiedä sit.
Olisi kiva jututtaa ton moottorin suunitteliaa, miks siitä on tosiaan noin vahva/kestävä tehty... Huhut kertoo että siitä piti tulla diesel.. tiedä sit.
Tänään on konehuoneen yleisilme hieman vaihtunut. Tästä lähdettii liikkeelle ja tähän päädyttiin. Jäi tuo projektin kuvaus taas heikolle kun eihän se ihan heittämällä mennyt. Ensimäisenä vastusti laturin kannake, otti uuteen imusarjaan kiinni. Kannakkeesta täytyi nirhasta pieni palanen pois. Toisena vakio flektit ja niiden kehikko, tähän ongelmaan olin kyllä varautunut litteillä flekteillä mutta niiden vaihto alkuperästen tilalle olisi voinut sujua helpommin. Joutui sahailemaan vakio kehikkoa melko reilusti ja useaan otteeseen. Noihin taas tuhrautui turhaan aikaa, mutta nyt on myös ahtoputket uusittu tarvittavilta osin ja auto käyntikunnossa.
Homma jatkuu tästä taas jossain välissä, imusarjan vaihdolla oli muukin tarkoitus kun pelkästään ahtoputkiston lyhentäminen...
Homma jatkuu tästä taas jossain välissä, imusarjan vaihdolla oli muukin tarkoitus kun pelkästään ahtoputkiston lyhentäminen...
Kummatkin (vento vr6 sekä corrado) omistaneena voin sanoa että eroa on aika paljonkin. Golffissa/ventossa tilaa on huomattavasti enemmän koneen etupuolelle, corradossa taas tulipelti on pakosarjankohdalta paljon taaempana kuin golfissa/ventossa. Joten ventoon/golffiin on paljon enemmän tilaa sovitella tuollainen isompi imusarja.
Nyt ajeltu taas n. kk seisottamisen jälkeen kolmisen viikkoa. Sytytyksen vaihto jakasta tuohon 1.8t puoliin osoittaunut toimivaksi ratkaisuksi. Ennen sai latausaika olla puolalle n. 3.5ms ja tulpista kärkiväli pienennetty jotta toimi, nyt latausaika 2,5ms, kärkiväliin ei koskettu ja kipinää riittää...
Jakajan aluperäinen hall-anturi kyykkäsi viikko sitten. Niitähän tuohon vr6 jakajaan ei enää taida saada niin korvasin sen 1.9tdin nokan asentoanturilla mikä oli hyllyyn ylimääräiseksi päätynyt, toimii hyvin mutta sille täytyisi tehdä vielä parempi kiinnitys. Vaihtoehtona olisi myös hommata coilback version ylempi ketjukotelo +asentoanturi sekä nokkapyörään tuleva "levy".
Eilen tuli testattua 80-120 väli "lentävällä lähdöllä" ja racecrono näytti 2,9sek (2-3 vaihto). Pelkällä kolmosella tuo väli meni 3.3sek (kolmosella ei olla vielä 80 kohdalla alueella, kun kierroksia on alle 3000rpm). Eihän tuo mikään virallinen mittaus ole mutta useamman toiston tuloksena varmaan ehkä sinnepäin...
Jakajan aluperäinen hall-anturi kyykkäsi viikko sitten. Niitähän tuohon vr6 jakajaan ei enää taida saada niin korvasin sen 1.9tdin nokan asentoanturilla mikä oli hyllyyn ylimääräiseksi päätynyt, toimii hyvin mutta sille täytyisi tehdä vielä parempi kiinnitys. Vaihtoehtona olisi myös hommata coilback version ylempi ketjukotelo +asentoanturi sekä nokkapyörään tuleva "levy".
Eilen tuli testattua 80-120 väli "lentävällä lähdöllä" ja racecrono näytti 2,9sek (2-3 vaihto). Pelkällä kolmosella tuo väli meni 3.3sek (kolmosella ei olla vielä 80 kohdalla alueella, kun kierroksia on alle 3000rpm). Eihän tuo mikään virallinen mittaus ole mutta useamman toiston tuloksena varmaan ehkä sinnepäin...
Mitäs tälle kuuluu? Miten olet saanut ohjauksen pelaamaan?
Itellä olis tarkoitus tehdä ens talvena omaan kotteroon hiukan kansiremonttia.mahdollisesti kellaria tutkitaan ja tarvittaessa huolletaan myös. Jotenka mistä hankit nämä "oem" männät jotka eivät kestäneetkään? ja mitä mahtoivat kustantaa?
suljetun alueen käppyrät olis kiva nähdä jos semmosia löytyy..
Itellä olis tarkoitus tehdä ens talvena omaan kotteroon hiukan kansiremonttia.mahdollisesti kellaria tutkitaan ja tarvittaessa huolletaan myös. Jotenka mistä hankit nämä "oem" männät jotka eivät kestäneetkään? ja mitä mahtoivat kustantaa?
suljetun alueen käppyrät olis kiva nähdä jos semmosia löytyy..
Eipä tässä oo ihmeempiä ollu, ajeltu vaan... Ohjaus pelailee hyvin, käppyröitä ei vielä ole käyty ottamassa. Tänään olis tarkotus käydä illalla tankkaamassa ja samalla kattoa miltä kulutus tälläsessä rauhallisessa seka ajossa näyttää. Tähän mennessä en oo kulutuksia kattellu yhtään.
Ne hajonneet männät oli yksityiseltä ostettu. Fourseasontuningilta saa kolbenschmidtin mäntäsarjaa mielestäni sopuhintaan, sieltä kannattaa tilailla jos tarviit. (vertaa arzin hinta n.135€/kpl)
Ne hajonneet männät oli yksityiseltä ostettu. Fourseasontuningilta saa kolbenschmidtin mäntäsarjaa mielestäni sopuhintaan, sieltä kannattaa tilailla jos tarviit. (vertaa arzin hinta n.135€/kpl)
Sehän alkaa ajokausi olla pikkuhiljaa loppupuolella. Alkaa hahmottua mitä sitä tekis tulevan talven aikana.
Jaahas, se on kesän ajelut tehty, auto nyt tallissa liikennekäytöstä poistettuna.
Tuli myös ihmeteltyä tota 02m laatikkoa, ei meinannut lähteä se holkki irti mikä välittää voiman kulmavaihteelle. Laatikko auki ja tasauspyörästö syliin niin jo irtos... Nyt se on sitten etuvetosen laatikko. Noita kannakkeita on sitten yks ylimääränen kanssa jos joku sattuu tarviimaan...
Tuli myös ihmeteltyä tota 02m laatikkoa, ei meinannut lähteä se holkki irti mikä välittää voiman kulmavaihteelle. Laatikko auki ja tasauspyörästö syliin niin jo irtos... Nyt se on sitten etuvetosen laatikko. Noita kannakkeita on sitten yks ylimääränen kanssa jos joku sattuu tarviimaan...
Aikaisemmin on ajettu 315 suuttimilla ja vakioecu+ piggybag, sekä 440 suuttimilla ja "turbokäyttöön" lastu saksasta +piggybag. Toimi noilla ihan joka sään käyttöautona ongelmitta useemman vuoden.
Tossa kattellu vähän muitten rojekteja niin esim Teemullahan golffissa meni noita 02a laatikoita useempikin ja samoin donalla, tämän takia en tuohon 02a:han lukkoa ole viittinyt hommata niin on säilynyt vielä ehjänä, tuntuu toi ykspyöräveto toimivan sulakkeena.
Tossa kattellu vähän muitten rojekteja niin esim Teemullahan golffissa meni noita 02a laatikoita useempikin ja samoin donalla, tämän takia en tuohon 02a:han lukkoa ole viittinyt hommata niin on säilynyt vielä ehjänä, tuntuu toi ykspyöräveto toimivan sulakkeena.
No joo, pitänee paikkaansa. 02A tietenkin kestää jos sitä käyttää oikein. Kaikenmaaliman repimiset sun muut lapsellisuudet kun jättää pois, ja käyttää kytkintä järkevästi niin kyllä se aikansa kestää sekin. Kolmonenhan tuo tuntuu olevan herkin vaihde vissiinkin kys. laatikossa jo oikeilla vääntölukemilla. Neljästäsadasta tuo ei vielä tunnu välittävän, ja kakkosellakin pystyy paikaltaan lähtemään kytkinpotkulla. Sen verran olen ite koeponnistanut omaani diiselin perässä.
Et lukkoa tuohon kyytiin asentanut kun käytit laatikon halki? Olispa ollu helppo asentaa. :)
Et lukkoa tuohon kyytiin asentanut kun käytit laatikon halki? Olispa ollu helppo asentaa. :)
02A tietenkin kestää jos sitä käyttää oikein. Kaikenmaaliman repimiset sun muut lapsellisuudet kun jättää pois, ja käyttää kytkintä järkevästi niin kyllä se aikansa kestää sekin.
Joopajoo, Vähän on ympäripyöreetä.
ja kakkosellakin pystyy paikaltaan lähtemään kytkinpotkulla. Sen verran olen ite koeponnistanut omaani diiselin perässä.
Näitähän viritellään ihan sen takia että pääsee sitten ajelemaan kiltitisti että ei vaan hajoa..
tuntuis diisseli-miehillä kestävän paremmin nuo laatikot vaikka kovempia vääntöjä olis.
ja eikös teemulla menny taas ihan vedossa nuita rattaita?
eikä tuo nyt tavatonta ole että tasauspyörästön niitit lentelee kuorista läpi :) tämä siis alkuperäisellä tasauspyörästöllä. vai onko pelaquinsin tai muun vastaavan paketeilla käyny näin jollaki?
ja eikös teemulla menny taas ihan vedossa nuita rattaita?
eikä tuo nyt tavatonta ole että tasauspyörästön niitit lentelee kuorista läpi :) tämä siis alkuperäisellä tasauspyörästöllä. vai onko pelaquinsin tai muun vastaavan paketeilla käyny näin jollaki?
Mower kirjoitti:Näitähän viritellään ihan sen takia että pääsee sitten ajelemaan kiltitisti että ei vaan hajoa..
Niinpäniin, voihan sillä viritetylläkin autolla ajaa järkevästi mutta kovasti? Kortin päällekin mokoma pelleily välillä käy.
Eipä näistä diiseleistä niin paljon tuota vääntöä loppuunsa saa, etteikö vr6:lla pääsisi pikkuvireillä edelle. 400hp ja vääntöä on jo pieksämään tdi-miehet mennen tullen.
Enpä ole kuullut että diiseleissä olisi 02A-tyypin laatikoissa perän niitit antautunu. En ole itseasiassa kuullut että kellään olisi edes hajonnut virityskäytössä muuta kuin nuita 020-sarjan lootia, minkä itsekin yhden rikoin.
Sami-: tarkoitakko ettet ole kuullu ketään jolla olis menny 02a rikki virityskäytössä? tuntuupa niitä olevan tälläki foorumilla.
ja eikös aki-76 kestäny 020 ihan kohtalaisesti vääntöjä?
ja rallipiireissä on ihan samallalailla hajoillu 020-lootasta noita 3-rattaita kuin 02A. tämä siis sen jälkeen ku perän niitti ongelmat on poistunu parempien perien jälkeen.
itse hain juurikin sitä tuolla diisseli-bensa vertailulla että ihan kait nuo 02A on kestäny pöllö-miesten käytössä n.500nm väännöillä kun taas bensa-miehillä on hajoillu pienemmillä väännöilläki. että voisko olla jossain muussa vika kuin suoranaisesti väännöissä? tästä on puhuttu kahvipöydissä ja ihmetelty mistä se sit loppujen lopuksi johtuu
ja eikös aki-76 kestäny 020 ihan kohtalaisesti vääntöjä?
ja rallipiireissä on ihan samallalailla hajoillu 020-lootasta noita 3-rattaita kuin 02A. tämä siis sen jälkeen ku perän niitti ongelmat on poistunu parempien perien jälkeen.
itse hain juurikin sitä tuolla diisseli-bensa vertailulla että ihan kait nuo 02A on kestäny pöllö-miesten käytössä n.500nm väännöillä kun taas bensa-miehillä on hajoillu pienemmillä väännöilläki. että voisko olla jossain muussa vika kuin suoranaisesti väännöissä? tästä on puhuttu kahvipöydissä ja ihmetelty mistä se sit loppujen lopuksi johtuu
02a
Itse kaksi 02j laatikkoa rikkonenaa voipi sanoa että hajoaa nekin..
Ensimmäimestä meni tasauspyörästön ristitappi poikki, näytti siltä et leikannut kiinni ensin jonko jälkee lähten pyörimään mukana. tehoa oli silloin 180hp ja 402nm tosin suhteellisen paljon kuminpoltto leikkejä...
Toisesta laatikosta surahti 2. rattaat aivan sileäksi vedättäessä ja about parhaan väännön kohdalla (2500rpm), tehoa silloin 200hp ja 470nm
ja sitten vaihdettiinkin vehkeet neljästä päästä ruopivaan =)
Ensimmäimestä meni tasauspyörästön ristitappi poikki, näytti siltä et leikannut kiinni ensin jonko jälkee lähten pyörimään mukana. tehoa oli silloin 180hp ja 402nm tosin suhteellisen paljon kuminpoltto leikkejä...
Toisesta laatikosta surahti 2. rattaat aivan sileäksi vedättäessä ja about parhaan väännön kohdalla (2500rpm), tehoa silloin 200hp ja 470nm
ja sitten vaihdettiinkin vehkeet neljästä päästä ruopivaan =)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa