IV R32
Valvoja: ffp jäsenet
IV R32
Tulihan sekin aika eteen että emäntä palaa äitiyslomilta töihin ja omii Passatin itselleen pidemmän työmatkan johdosta. Webastohan häntä ei houkuttanut myöskään juuri ollenkaan. Siinä sitten yhteistuumin (itsekseni) aloitettiin toisen auton metsästäminen. Kriteereinä oli oikeastaan pelkästään bensalla liikkuvat laitokset. Tovin kippoja selailtuani otettiin määränpääksi etelä ja lähdettiin katsomaan 03:sta R32:sta manuaaliaskilla, 100 000 ajettuna, navilla, kokonahka Königeillä ja muilla hipleillä varustettuna.
Paikan päälle päästiin, koeajot suoritettiin, auto tarkastettiin nosturilla jne. Eipä siinä sitten kuin papereiden tekoon ja maksua suorittamaan. Tämän tehtyämme käynnistin auton ja kappas... Viha/Rakkaus-suhde alkoi välittömästi ja vitospytyn puola pimeni. Päivähän oli tietenkin viikonlopulla ja sopivaa puolaa ei löytynyt mistään vaikka sitä todellakin yritettiin ja kaikkea mahdollista kokeiltiin. Kiitos kuuluu myös Slamitin pojille kovasta yrityksestä! Tässä puolan metsästyksen välissä otin jo ensimmäisen projektin ja aloitin todella komeiden kromilistojen irroituksen ympäri autoa (oli muuten tiukassa). Kaikesta huolimatta auto joutui kuitenkin jäämään myyjän hoiviin odottamaan uutta puolaa ja me jatkoimme kirjaimellisesti tyhjin taskuin kotia kohti.
Maanantaina myyjä sai autoon uuden puolan, tuikkasi sen paikalleen ja kaikki jälleen bueno. Onneksi kaverini sattui juuri olemaan etelässä ja suostui auton sieltä ajamaan tänne susirajalle.
Tiistaina töiden jälkeen lähdin tietenkin tekemään sen oikean koeajon autolle. Eipä aikaakaan kun moottorin merkkivalo taas välkkyy ja auto sivuun. Seuraavana päivänä auto tutkinnan alle ja TAAS vitospytyn puola palanut. Sulattaen samalla itsensä kiinni liittimeen ja tehden neljästä johdosta yhden kauniin mytyn. Eipä siinä sitten kun uudet puolat, tulpat, puolan liitin ja vähän johtoa hankkimaan ja kasailemaan. Nyt kaikki on pelannut tämän jälkeen kuin unelma (kop kop) ja toivottavasti pelaa tästä eteenkin päin. :)
Kuvat ostokuosissa, lisää kuvaa klikkaamalla.
Tästähän sitä sitten taas jatketaan kun sen aika on. Tänään on tarkoitus lähteä virittämään soittimeen piuhat että saa mp3-soittimen kiinni Auxiin. Saa nähdä miten käy.
Paikan päälle päästiin, koeajot suoritettiin, auto tarkastettiin nosturilla jne. Eipä siinä sitten kuin papereiden tekoon ja maksua suorittamaan. Tämän tehtyämme käynnistin auton ja kappas... Viha/Rakkaus-suhde alkoi välittömästi ja vitospytyn puola pimeni. Päivähän oli tietenkin viikonlopulla ja sopivaa puolaa ei löytynyt mistään vaikka sitä todellakin yritettiin ja kaikkea mahdollista kokeiltiin. Kiitos kuuluu myös Slamitin pojille kovasta yrityksestä! Tässä puolan metsästyksen välissä otin jo ensimmäisen projektin ja aloitin todella komeiden kromilistojen irroituksen ympäri autoa (oli muuten tiukassa). Kaikesta huolimatta auto joutui kuitenkin jäämään myyjän hoiviin odottamaan uutta puolaa ja me jatkoimme kirjaimellisesti tyhjin taskuin kotia kohti.
Maanantaina myyjä sai autoon uuden puolan, tuikkasi sen paikalleen ja kaikki jälleen bueno. Onneksi kaverini sattui juuri olemaan etelässä ja suostui auton sieltä ajamaan tänne susirajalle.
Tiistaina töiden jälkeen lähdin tietenkin tekemään sen oikean koeajon autolle. Eipä aikaakaan kun moottorin merkkivalo taas välkkyy ja auto sivuun. Seuraavana päivänä auto tutkinnan alle ja TAAS vitospytyn puola palanut. Sulattaen samalla itsensä kiinni liittimeen ja tehden neljästä johdosta yhden kauniin mytyn. Eipä siinä sitten kun uudet puolat, tulpat, puolan liitin ja vähän johtoa hankkimaan ja kasailemaan. Nyt kaikki on pelannut tämän jälkeen kuin unelma (kop kop) ja toivottavasti pelaa tästä eteenkin päin. :)
Kuvat ostokuosissa, lisää kuvaa klikkaamalla.
Tästähän sitä sitten taas jatketaan kun sen aika on. Tänään on tarkoitus lähteä virittämään soittimeen piuhat että saa mp3-soittimen kiinni Auxiin. Saa nähdä miten käy.
Do dii, kuulin että maailmalla on jonkinlainen puolien uusinta kampanja menossa. Jostakin sen luin. Puolat on kaikki hyvä vaihtaa kerralla. Muutamassa autossa on käynyt niin että kun yksi menee niin sitten menee 1000km sisällä muutkin. Hieno peli. Muistelisin että tämä yksilö olisi ollut muutaman kerrankin nettiautossa.
Nuo sumarit lieneen Bora R:stä? Tai ei sittenkään ole koska on kaiketi reijät tehty vain verkkoon. Onkos toi keskituki audin? Eli hieman lyhyempi, mutta leveämpi ja korkeampi. Itse en oikeen tykkää noista tunatuista puhaltimistakaan, puhumatta kromilistoista. Lienee sitten maku asioita.
Nuo sumarit lieneen Bora R:stä? Tai ei sittenkään ole koska on kaiketi reijät tehty vain verkkoon. Onkos toi keskituki audin? Eli hieman lyhyempi, mutta leveämpi ja korkeampi. Itse en oikeen tykkää noista tunatuista puhaltimistakaan, puhumatta kromilistoista. Lienee sitten maku asioita.
Sumarit on taatusti jotain pilipalia... Uudet ritilät on jo tulossa eli ne sheivataan sieltä pois.
Nuo puhaltimien hipleet on ainakin vielä paikallaan mutta keväämmällä täytyy miettiä niiden kohtalo uusiksi.
Kyynärnojasta ei ole kyllä mitään havaintoa minkä se on. Eikä se tuossa autossa ole omaan mieleen missään asennossa hyvin, toisin kuin Passatissa.
Oli nettiautossa joo useamman myyjän toimesta ja tiedossa on myös mistä syystä.
Nuo puhaltimien hipleet on ainakin vielä paikallaan mutta keväämmällä täytyy miettiä niiden kohtalo uusiksi.
Kyynärnojasta ei ole kyllä mitään havaintoa minkä se on. Eikä se tuossa autossa ole omaan mieleen missään asennossa hyvin, toisin kuin Passatissa.
Oli nettiautossa joo useamman myyjän toimesta ja tiedossa on myös mistä syystä.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Hieno Golffi, väri on mainio! Tuota kun korottaisi muutaman centin sopivan jäykän alustan kera ja varustaisi rengas/vannepolitiikan sen mukaiseksi niin tuollahan päästelis jo möykkelikkötietäkin melko vauhdikkaasti :) Hieman kyseenalaista lähteä tuollasen ärrän ajettavuutta hirveästi huonontamaan madalluksella, tai oikeastaan herää kysymys että mitä tuollaisella kohtuu ripeällä nelikolla ylipäätänsä tekee vähän liian matalana jos useampiin paikkoihin pitää madella :P
herää kysymys että mitä tuollaisella kohtuu ripeällä nelikolla ylipäätänsä tekee vähän liian matalana jos useampiin paikkoihin pitää madella :P
Se on muuten ihan hälläsunhailee onko siellä tehoa 1 vai 1000hv siinä kohtaa kun madalletulla autolla pitää madella, eihän se reilukaan madallus normaalia ajamista haittaa.
Nätti peli!
Kovasti näyttää audin nojalta, Sinne saa sellasen puhelintelineen sisälle.
Kyllä sen on saanut ihan Golf IV ja Borankin kyynärnojan sisälle,mulla on bor4ssa tehdasasennettu Nokialainen siellä.
Ihan hieno aihio Kepukalla,vannetta ja tontitustahan toi vaatii,19" BBS LM:t (juu maksaa eikä ole paljoa tarjolla) ja kunnon alusta alle vaan.
http://img80.imageshack.us/img80/7518/sivuuai4.jpg
Näin tän ni ajattelin ensimmäisenä tota Mikon golffia & Tracereita :P Noi olis tähän kyl aika nappivalinta, tai ainakin samantyyliset.
Toisaalta taas noi orkkikset on niin loistavat että en tiiä kaipaako tää mitään muuta :)
Näin tän ni ajattelin ensimmäisenä tota Mikon golffia & Tracereita :P Noi olis tähän kyl aika nappivalinta, tai ainakin samantyyliset.
Toisaalta taas noi orkkikset on niin loistavat että en tiiä kaipaako tää mitään muuta :)
Pahasti nyt näyttää siltä että 18" kiekkoihin päädytään koska on tallissa joutavana 225/40 18 Contin SportContactit. Yhdet 18" CH:t on nyt kiikarissa, saa nähdä miten käy.
Jotain japsityylisiä pyöriä oon kans katellu mut aika heikosti tuntuu löytyvät järkibudjetilla mitään sopivan kokoista sarjaa.
Niin ja tuo ratti kääntyilee about. sen 2,5 kierrosta päästä päähän.
Jotain japsityylisiä pyöriä oon kans katellu mut aika heikosti tuntuu löytyvät järkibudjetilla mitään sopivan kokoista sarjaa.
Niin ja tuo ratti kääntyilee about. sen 2,5 kierrosta päästä päähän.
MP3-soittimen asennuksesta sen verran että tilasin johdon joka näytti tältä ->
Tuota vasemmassa alareunassa olevaa liitintä piti sen operoida vähän että sen sai istumaan tähän ->
Ja loputhan onkin itsestään selvää. Johdon veto mankan takaa haluamaansa paikkaan ja 3,5mm plugiin mp3-soitin kiinni. Ei tarvitse kalliita Solistoja yms. rimpuloita kun selviää näin helpolla :)
Tuota vasemmassa alareunassa olevaa liitintä piti sen operoida vähän että sen sai istumaan tähän ->
Ja loputhan onkin itsestään selvää. Johdon veto mankan takaa haluamaansa paikkaan ja 3,5mm plugiin mp3-soitin kiinni. Ei tarvitse kalliita Solistoja yms. rimpuloita kun selviää näin helpolla :)
Ritilät Slamitilta ja hintaa tais olla joku 10 e kipale.
Talviliukkaille tosiaan. Ei niinku pienintäkään järjen hiventä laittaa ton kokoseen autoon 225/40 18 kokoisia kitkoja.
Repaleet on noi CH:t eli eivät ole kalliit ja siksi ne ovatkin 9" leveitä. Koeistutus tehdään näillä ja sit aloitetaan uusien vanteiden metsästys kun tietää mitä sinne alle mahtuu. :)
Talviliukkaille tosiaan. Ei niinku pienintäkään järjen hiventä laittaa ton kokoseen autoon 225/40 18 kokoisia kitkoja.
Repaleet on noi CH:t eli eivät ole kalliit ja siksi ne ovatkin 9" leveitä. Koeistutus tehdään näillä ja sit aloitetaan uusien vanteiden metsästys kun tietää mitä sinne alle mahtuu. :)
Mikolla oli tossa mun autossa 9x19 joka kulmassa kun ostin sen, ET en muista tarkalleen. Olisikohan alkuperänen et ollut 58 ja siihen edessä 25 tai 30 limppu ja takana 30 tai 35 limppu. Kuitenkin 5 isompi takana. Auto oli silloin hyvin madallettu (paljon enemmän kuin nyt). Nyt mulla on 9x18 ET30 takana ja edessä 8x18 ET30 . Hyvin mahtuu. Voin ottaa kuvia jos tahdot?
Eikös ne halvemmat ollut CK ja CH ne kalliimmat (n 1500e kirros minimissään)?
Eikös ne halvemmat ollut CK ja CH ne kalliimmat (n 1500e kirros minimissään)?
Briteistä tuli nämä. En muista firman nimeä.
Kyllä ne vaan normi CH:n kanssa aika hyvin taistelee. Kuulemma 8,5 x 18 aito CH painaa 11,11 kg. Mittasin oman eli 9 x 18 ja se painaa 11,5 kg. Ei siis ainakaan painon puolesta voi haukkua.
Tänään kävin etukaaret rullaamassa mankelilla ja otin kilven ja puskurin välistä tuon laatikon pois. Ilkivallan takia auto menee ensi viikolla maalaukseen mutta mitään muita muutoksia en aio autoon tehdä.
Kyllä ne vaan normi CH:n kanssa aika hyvin taistelee. Kuulemma 8,5 x 18 aito CH painaa 11,11 kg. Mittasin oman eli 9 x 18 ja se painaa 11,5 kg. Ei siis ainakaan painon puolesta voi haukkua.
Tänään kävin etukaaret rullaamassa mankelilla ja otin kilven ja puskurin välistä tuon laatikon pois. Ilkivallan takia auto menee ensi viikolla maalaukseen mutta mitään muita muutoksia en aio autoon tehdä.
^haha, Jone ei tunnetusti tue piratteja :)
Viimeksi muokannut samza, 11.3.2011 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... _mk4#Mitat Jos rinnastetaan tuohon 4motion malliin niin ei ole eri raideleveys.
Kaveri katseli konttorilla raideväleistä infoa ja vaikutti siltä että kaikki IV 4-motion Golfit samalla raidevälillä MUTTA R32 ei löydy tietoja. TT:ssä oli leveämpi raideväli 3,2 moottorilla kun noissa Golfeissa. Oletettiin siis että tuon 3,2 moottorin yhteydessä tulee leveämpi raideväli mutta kori kaikissa Golfeissa sama.
^ Tuo on V koppaisen alustassa tuo 50 ja 55mm tolppa. IV:ssä on aina sama.
Kyllä se raideväli on ihan sama tuossa mun entisessä V6 4Motionissa ja R32:ssa ja sinne tosiaan tuo 9x19" ET30 upposi ihan heittämällä...tuntuu melko oudolta, jos ei ärrään sopisi yhtä leveä vanne. Kokeilitko ihan kumin kanssa vai pelkällä vanteella?
Kyllä se raideväli on ihan sama tuossa mun entisessä V6 4Motionissa ja R32:ssa ja sinne tosiaan tuo 9x19" ET30 upposi ihan heittämällä...tuntuu melko oudolta, jos ei ärrään sopisi yhtä leveä vanne. Kokeilitko ihan kumin kanssa vai pelkällä vanteella?
Itselllä tuli kakkiksen kans aikoinaan huomattua että vanteen reuna hivenen erimuotoinen.
2 eri vannetta oli samoilla spekseillä, toinen otti iskariin kiinni ja toinen ei.
Tosin samaisten vanteiden kans oli ongelmana että toiset otti edessä jarrusatulaan kiinni ja toiset ei. Puolien muoto sisäpuolella poikkesi.
Tiedä sitten nuista.
2 eri vannetta oli samoilla spekseillä, toinen otti iskariin kiinni ja toinen ei.
Tosin samaisten vanteiden kans oli ongelmana että toiset otti edessä jarrusatulaan kiinni ja toiset ei. Puolien muoto sisäpuolella poikkesi.
Tiedä sitten nuista.
Tossa Bor4 8.5"x18" ET25 vanteella 225/35-18" kumella.Leveempikin menisi vielä samalla ET luvulla.
Pitänee tässä vielä lähipäivinä laittaa noi Bentleyt 15mm lätyllä kokeiluun. Niitä pystyy jo vertaamaan hyvin Mikko S:n ex 2.8 motioniin kun vanteen leveys on sama 9 tuumaa ja kumikin sama 225/35 eikä et:kään muutu kun 4mm ulommas. Veikkaan kuitenkin kun Mikolla noi oli aika hyvin tasan kaarella niin itsellä se napottaa ainakin 2 cm ulkona.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
R32:ssa on näemmä valutukivarret edessä, kuten myös TT:ssä. Normi golffeissa taas peltiset, mutta tuovatko ne eroa raideväliin onkin toinen juttu. Muistaakseni siinä yhdessä kaksivärisessä diesel nelos farkussa oli vaihdettu TT:n tukivarret eteen. Jos raideväli muuttuu niin miten käy vetarien kanssa, riittääkö toleranssit?
Kepukka noi vanteet taitaa olla oz ultraleggerat, ja jos on alkuperäset niin koko on 8x18 et 35.
Mullapas on tt ja normi golfin tukivarret täälä :) Pitäisiköhän käydä mittaamassa tuolta varastolta normi golfin tukivarret? Yksi mahdollisuus on etuapurunko, on eri varaosanumerolla kuin normi golf. R ja TT on samalla numerolla, mutta se voi olla ihan siitäkin kun tt ja r32 käyttää eri puslaa apurungossa tai sitten se on leveämpi.
TT ja R32 käyttää myös eri napoja kuin normaali golf, navat voivat olla pidemmät. TT alkoi käyttämään näitä napoja 2000 vm jälkeen.
TT ja R32 on myös omat olka-akselit joitka voi viedä ulommas, tosin tätä en oikein usko. Useat käyttää TT ja R32 olka-akseleita, tukivarsia vakio vetoakseleilla. Tämän tiedon perusteella loogisinta olisi jos navoissa on eroa--->tulevat ulommas. Toki on mahdollista että sielä on pituudessa eroa, sillä sinnehän tulee vain mutteri kiinni joka kiristetään momenttiin jolloin teoreettisesti toleranssi vois olla mahdollista. Kerron sitten keväällä miten kävi itelle kun vaihdan tuon etu R32 setupin itelleni
Mullapas on tt ja normi golfin tukivarret täälä :) Pitäisiköhän käydä mittaamassa tuolta varastolta normi golfin tukivarret? Yksi mahdollisuus on etuapurunko, on eri varaosanumerolla kuin normi golf. R ja TT on samalla numerolla, mutta se voi olla ihan siitäkin kun tt ja r32 käyttää eri puslaa apurungossa tai sitten se on leveämpi.
TT ja R32 käyttää myös eri napoja kuin normaali golf, navat voivat olla pidemmät. TT alkoi käyttämään näitä napoja 2000 vm jälkeen.
TT ja R32 on myös omat olka-akselit joitka voi viedä ulommas, tosin tätä en oikein usko. Useat käyttää TT ja R32 olka-akseleita, tukivarsia vakio vetoakseleilla. Tämän tiedon perusteella loogisinta olisi jos navoissa on eroa--->tulevat ulommas. Toki on mahdollista että sielä on pituudessa eroa, sillä sinnehän tulee vain mutteri kiinni joka kiristetään momenttiin jolloin teoreettisesti toleranssi vois olla mahdollista. Kerron sitten keväällä miten kävi itelle kun vaihdan tuon etu R32 setupin itelleni
mk2 GTI: kato ne puolat, siel on se yleisin vika noissa koneissa, kuten Kepukka jo huomasikin. Jengi työntää tonne NGK iridium tulppia. 2.8 aqp (24v) oli alk.peräset ja perässä luki NGK, nekin oli iridium+platina tulppii. Joten veikkaan R32 olevan NGK:ta orkkikesena. Se katti oli muutama vuosi sitten vaihto-osana yli 1800€.
Niihän tuo on neloseks lipsahtanu. Ei liene niin oleellinen tieto.
Ei nyt ehkä kyllästymisestä voi puhua vaan lähinnä siitä etten ehdi sillä ajamaan... Välttäisi näille ajoille ihan mikä vaan romu joka olisi halvempi seisottaa tallissa. Alustankin saamisen kanssa kun tuli ongelmia ja vanteet on edelleen vesihiomalla 400-600 paperien välissä niin ei tästä nyt tälle kesälle taida enää mitään tulla.
Ei nyt ehkä kyllästymisestä voi puhua vaan lähinnä siitä etten ehdi sillä ajamaan... Välttäisi näille ajoille ihan mikä vaan romu joka olisi halvempi seisottaa tallissa. Alustankin saamisen kanssa kun tuli ongelmia ja vanteet on edelleen vesihiomalla 400-600 paperien välissä niin ei tästä nyt tälle kesälle taida enää mitään tulla.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa