Seat Leon Cupra 2.8l v6 lastu?
Valvoja: ffp jäsenet
Seat Leon Cupra 2.8l v6 lastu?
Jees eli kaveri hommasi otsikon mukaisen auton viime viikolla ja tässä yritetty kuumeisesti googletella erilaisia lastutus vaihtoehtoja kyseiseen autoon.
Jos joku tietää esim. suomesta paikan josta voi tilata tai muualta päin maailmaa olisi lämpimästi tervetulleita sillä olisi tarkoitus selata hinta/hyöty sutheet tarkasti läpi ennenkun lähtee tilaamaan.
Tässä omia löydyksiä:
http://www.bar-tek-tuning.com/chiptunin ... +Cupra.htm
- 349€ = 215hp
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... 270nm.html
- 799€ = 224hp
- 399€ = 220hp
http://www.ebay.com/itm/Seat-Leon-2-8-V ... 4153d25cae
Jos joku tietää esim. suomesta paikan josta voi tilata tai muualta päin maailmaa olisi lämpimästi tervetulleita sillä olisi tarkoitus selata hinta/hyöty sutheet tarkasti läpi ennenkun lähtee tilaamaan.
Tässä omia löydyksiä:
http://www.bar-tek-tuning.com/chiptunin ... +Cupra.htm
- 349€ = 215hp
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... 270nm.html
- 799€ = 224hp
- 399€ = 220hp
http://www.ebay.com/itm/Seat-Leon-2-8-V ... 4153d25cae
Ei tuohon tosiaan hevosia hirveästi saa, mutta vääntöjä kuitenkin ihan kivasti. Muutoksen huomaa varmasti
Esim http://www.optimoiautosi.fi/database/27 ... 4hp-264nm/
Esim http://www.optimoiautosi.fi/database/27 ... 4hp-264nm/
Hyviä pointteja, itsekkin sitä mieltä että vaparia aika turha lastuttaa ainakaan tehojen toivossa mutta kaverilla kauhea intoa päällä päästä heti räpläämään uutta perheen jäsentä jollain tavalla.
Mima
Hyvä pointti, putkistossa jonkinlaista vastinetta rahalle jos ei muuta niin kosmeettista ja ääntä lisää.. :D
-tarzi-
Täytyy nyt nähdä mihin kaveri päätyy, mutta jos lastun päätyy hommaamaan niin lupaan että tänne tulee dynotuksesta kuva että tuliko yhtään tehoja sinnepäin mitä luvattiin!
Mima
Hyvä pointti, putkistossa jonkinlaista vastinetta rahalle jos ei muuta niin kosmeettista ja ääntä lisää.. :D
-tarzi-
Täytyy nyt nähdä mihin kaveri päätyy, mutta jos lastun päätyy hommaamaan niin lupaan että tänne tulee dynotuksesta kuva että tuliko yhtään tehoja sinnepäin mitä luvattiin!
Omakohtaisesti voisin sanoa, että jo se että saa paremmat äänet moottorista esiin, lisää semmosta tiettyä ajo"mukavuutta". Varsinkin tuossa VR koneesta saa oikein mukavat murinat putkiston/takapöntön vaihdolla.
Ainakin perus V6 vakioputkella on niin nuhaisen kuulonen, ettei koneen kierrättämisestä saa mitään tyydytystä ja räyheemmät äänet korjaa sen.
Ihmisestä sitten riippuu että kuinka pitkäksi aikaa se riittää... :D
Ainakin perus V6 vakioputkella on niin nuhaisen kuulonen, ettei koneen kierrättämisestä saa mitään tyydytystä ja räyheemmät äänet korjaa sen.
Ihmisestä sitten riippuu että kuinka pitkäksi aikaa se riittää... :D
Toki se kannattaa rullilla käyttää jos vähänkin epäilyttää. 100% tyytyväisyystakuu, eli sehän meinaa että auto vakioksi ja rahat takaisin, jos tehot ei kasva sitä, mitä luvataan.
Osaan vapareita on nimittäin jätetty yllätävänkin reilusti pelivaraa koneeseen tehtaanjäljiltä.
Esimerkiksi Volvo 4.8 V8 saadaan softalla vielä +30hp ja +50Nm
Osaan vapareita on nimittäin jätetty yllätävänkin reilusti pelivaraa koneeseen tehtaanjäljiltä.
Esimerkiksi Volvo 4.8 V8 saadaan softalla vielä +30hp ja +50Nm
Karkeastihan se menee niin, että mitä isompi vapaastihengittävä moottori, sitä suurempi on ohjelmasta saatava hyöty.
2.8 on kyllä suhteellisen heikosti hengittävä moottori vakiona, että en oikein usko ohjelman mitään suurenmoista hyötyä saavuttavan. Parempaa vastinetta rahoille saisi ehkäpä putkistolla ja nokilla.
2.8 on kyllä suhteellisen heikosti hengittävä moottori vakiona, että en oikein usko ohjelman mitään suurenmoista hyötyä saavuttavan. Parempaa vastinetta rahoille saisi ehkäpä putkistolla ja nokilla.
Googleteltiin ja youtubesta katseltiin noita putkistoja, ihan komeat murinat ainakin näyttäisi antavan omaan korvaani. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=VorvmWKqW34
Onko kenelläkään mitään hajua mistä sivustolta kannattaisi tilata tai ylipäätänsä löytyy kohtuu hintaisia putkistoja/takavaimentimia.
http://www.youtube.com/watch?v=VorvmWKqW34
Onko kenelläkään mitään hajua mistä sivustolta kannattaisi tilata tai ylipäätänsä löytyy kohtuu hintaisia putkistoja/takavaimentimia.
VR6:sta en tiedä, mutta pitkittäisessä V6:ssa ei vakiosoftassa pyydetä kuin 95%:a. Joten kun 100%:iin muuttaa, niin jokunen heppa lisää ulos tulee. Seoksella ja ennakoilla saa ehkä vielä vähän lisää ja käytöskin voi parantua. Tyhjästähän tuo lisäys ei tule, joten kulutus kasvaa. Taitaa putkessa riittää virtaus aivan hyvin muutamalle lisähepalle. Mieluummin kannattaisi alkaa katselemaan remmiahdinta, niin tulee enemmän heppoja lisää.
Kolmoskoppasen 12V VR6:tta olen ajanut dynossa, eikä sieltä ennakoilla kikkailemalla käytännössä yhtään voimaa tullut. Vertailukelpoisia käyriä tosin ei ole tarjota, koska aivan vakiona ei ajettu. Männät oli korkeapuristeisemmat.
Omaa 2.8 24V olen ajanut kadulla pelkästään, mutta ei siihenkään mitään perseellä tuntuvaa eroa aikaiseksi saa. Nokan ajoitusta ja sytytysennakoita testattu kaikenlaisia.
Joitain vaparimoottoreita rajoitetaan kaasuläpän maksimikulmalla, esim R8 V10. Niissä tapauksissa lisävoimaa saakin lähes olemattomilla softamuutoksilla.
Mihinkään autoon en silti suosittele mitään ohjelmaa jota tarjotaan ebayssä.
Omaa 2.8 24V olen ajanut kadulla pelkästään, mutta ei siihenkään mitään perseellä tuntuvaa eroa aikaiseksi saa. Nokan ajoitusta ja sytytysennakoita testattu kaikenlaisia.
Joitain vaparimoottoreita rajoitetaan kaasuläpän maksimikulmalla, esim R8 V10. Niissä tapauksissa lisävoimaa saakin lähes olemattomilla softamuutoksilla.
Mihinkään autoon en silti suosittele mitään ohjelmaa jota tarjotaan ebayssä.
Suosittelen ohjelman muutosta omaan ecuun. Putkiston vaihto pelkästään voi tiputtaa tehoja, mutta jos ääniä vaan haluaa niin sitte se on up yours. Ohjelmointia tekee dynotuksineen Lahdessa http://www.powerbyte.fi/ . En tiä mistä päin suomea oot.
Omaa 3.2 laitettiin mielenkiintoinen ohjelma, jossa tutkittiin jokaisen sylinterin omaa nakutusta. Muuten tuollaisessa vr6 yksikin nakuttava mui siirtää kaikkien ennakkoa. Voin sanoa että tunsi alavääntönä kivasti jopa hanurilla. Kuulemma nuo on uusimmissa a3 3.2 ja TT ainoastaan vakilaisista vakiona.
Kokeiltiin useampaa versiota ja heti tuon kohdalla sanon että siellä oli jotain tapahtunut nyt ja kertoi tuon lisänneen juuri tohon versioon.
http://www.custom-chips.de/neu/index.php
Tuo on kuulemma guruimmista päästä noiden VR6 kanssa....
Kokeiltiin useampaa versiota ja heti tuon kohdalla sanon että siellä oli jotain tapahtunut nyt ja kertoi tuon lisänneen juuri tohon versioon.
http://www.custom-chips.de/neu/index.php
Tuo on kuulemma guruimmista päästä noiden VR6 kanssa....
Ihmettelen suuresti jos se vakiona myöhästää yhtään. Toki jos komponentteja muutettu, asia voi olla eri.
Joka tapauksessa isoja eroja ei voi sylinterien välillä olla, ilman että on joku vika.
Tosiaan sylinterikohtainen säätö on jo vanha keksintö.
Haiskahtaa hiukan linssiin viilaamiselta, ellei sitten joku väärinymmärrys/kielimuuritekninen juttu. :)
Nokkien säätelyllä noista tietääkseni jotain iloa saa, en ole päässyt henk koht livenä vielä todentamaan.
Joka tapauksessa isoja eroja ei voi sylinterien välillä olla, ilman että on joku vika.
Tosiaan sylinterikohtainen säätö on jo vanha keksintö.
Haiskahtaa hiukan linssiin viilaamiselta, ellei sitten joku väärinymmärrys/kielimuuritekninen juttu. :)
Nokkien säätelyllä noista tietääkseni jotain iloa saa, en ole päässyt henk koht livenä vielä todentamaan.
Tälläinen viesti oli kun utelin, että mitä silloisessa versiossa oli erinlaista kun tuntui.
" I gave you also a small present with the last update as we developed NWT3.0 some weeks ago, that is doing a more fine cylindre-individual ignition timing, so in case of only one or two cylinders are knocking a small ammount, those cylinders are only going back with the ignition instead of all 6 like in stock. And after detecting no knocking anymore they are much faster trying to go back to the desired ignition angle. That was implented in the last 3.2L engines in the Audi TT and I implented that routine into all the other 3.2L. Those TTs were the best (in stock) running 3.2Ls – they normaly always reached at least their pronounced figures (320nm/250hp). Especially on the older ecus this is giving an extra gain of around 18hp above 4000rpm and around 35nm up to 4000"
" I gave you also a small present with the last update as we developed NWT3.0 some weeks ago, that is doing a more fine cylindre-individual ignition timing, so in case of only one or two cylinders are knocking a small ammount, those cylinders are only going back with the ignition instead of all 6 like in stock. And after detecting no knocking anymore they are much faster trying to go back to the desired ignition angle. That was implented in the last 3.2L engines in the Audi TT and I implented that routine into all the other 3.2L. Those TTs were the best (in stock) running 3.2Ls – they normaly always reached at least their pronounced figures (320nm/250hp). Especially on the older ecus this is giving an extra gain of around 18hp above 4000rpm and around 35nm up to 4000"
Sylinterikohtainen ennakonsäätö on kyllä ollut jo 80-luvulta lähtien. Nakutuksen mukaan siis myöhäistetään, sekä nakutuksen poistuttua siitä recoveroidaan yksittäisin sylinterein. Toiminnan parametrejä, reagointinopeutta, sen suuruutta, minimiennakkoa jne voidaan kyllä muutella mielin määrin ja joskus siitä saada jopa hyötyäkin.
Olisko Slantsixillä jotain tarkempaa dataa heittää ruutta-aiheesta?
Olisko Slantsixillä jotain tarkempaa dataa heittää ruutta-aiheesta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa