J`nin volkkarit: Polo `10 | Jetta `86 | Golf `99

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

J`nin volkkarit: Polo `10 | Jetta `86 | Golf `99

ViestiKirjoittaja J`ni » 23.10.2012 20:18

Tallista löytyy tällä hetkellä:

Volkswagen Polo 6R:
- Vuosimalli: 2010
- Varustelutaso: Trendline
- Väri: L041

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Volkswagen Jetta mk2:
- Vuosimalli: 1986
- Varustelutaso: Comfortline
- Väri: LA7V

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut J`ni 9.12.2017 20:13, yhteensä muokattu 7 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 24.10.2012 18:07

Tulipas tuossa ihmeteltyä notta mikä on kun ei kuskinpuolen kaiuttimesta mitään kuulu niin pitihän se arvata mitä sieltä löyty.. Kellään tietoa mikä toi valkonen johto on? Kumpikos noista kaiuttimen johdoista nyt on plussa ja kumpi miinus? Sininen vai ruskea, jos joku sattuis muistamaan.
Kuva

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33
Auto: VW Vento

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 26.10.2012 15:49

Liekkö valkoinen joku peilinsäädön johto tjsp?
Ja muistaakseni ruskea on maajohto ja sin virta

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 29.10.2012 11:11

Ei ainakaan siihen säätimen liittimeen tullut tuo valkoinen,
mutta todennäköisestihän tuo jotenkin niihin liittyy.

Mistäs kauko-ohjattavista keskuslukituksista porukalla kokemuksia?
Halpahinta/helppo asentaminen olis näitä valttikortteja. :)

MTT-Tradingiltä tuli ainakin tollasta comboa katottua:
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=58
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=61

Ei varmastikkaan halvin yhdistelmä, mutta pitäis vissiin olla helppo asentaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.10.2012 11:18

Toi MTT on todella nopea ja helppo laittaa. Ja hyvin toiminu 2 kpl golf varianteissa. Toisesta hajos avaimen muovikuori, kun väkisin yritin saada lukkoa auki viimetalvena :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 29.10.2012 14:18

omassa ventossa oli tuo inca pro:n taittoavain sarja ja hyvin toimi pari vuotta kunnes auto vaihtoi omistajaa. johtosarjasta joutui lukituksen ja avauksen johdot kääntämään ristiin ja vilkuille tietysti johdot muuten sai heittää suoraan liitinten väliin.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 11.11.2012 15:34

Pientä askartelua vielä, kun talventulo otti takapakkia.
Etu- ja sivuvilkkuja tummennettiin bilteman sävytyslakalla ja noukalle laitettiin early cl:n etulippa.
Etuvilkuista olis pari kerrosta saanut jättää pois, mutta näytti niin läpikuultavalta aluksi.
Ei kuitenkaan luonnossa aivan noin mustat oo kuin kuvassa ja vilkut välkkyy läpi nätisti vielä.

*kuva poistettu*

Persiistä nypittiin ylimääräset merkit pois. Jäi vaan ABT -tarrasta melko jäätävät liimajäämät perseeseen,
saa nähdä millä niitä rupiaa hinkkaamaan.. -.- Lisäksi sillä oli peitetty pieni lommo.. -.-'

*kuva poistettu*

Varastossa odottelis toiset etu-umpiot, jotka olis tarkoitus joey-modata. Mitenkä helposti noi aukee?
Jetan kanssa sain nimittäin 2-3 umpiota paskaksi tuos touhus vaikka paistelin uunis ja kuumailmapuhaltimen kans häselsin..
Kannattaako unohtaa suosiolla koko operaatio tällä historialla? :D

ps. pahoittelut paskoista kuvista, paskasesta autosta. kelit nyt vaan vähän on mitä on..
Viimeksi muokannut J`ni 10.7.2015 17:37, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34
Auto: Audi A3 8L

ViestiKirjoittaja Jännämies » 11.11.2012 15:41

Ite tein ventoo Joey modin ni ei ollu kauhea projekti, metalli klipsit irti (4kpl) ainakin omissa umpioissa, ja sit lasi ja umpio reunaa lämmitin kuumailma puhaltimella sopivasti ni lähti ihan käsin nykäsemällä erillee auki.

EDIT. Älä mene teippaa heijastus pintaa, tein itse sen virheen ni lähti vähä pinnat teipin mukaan. =D

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 16.11.2012 19:17

Mites/millä porukka on noita etuvaloja maalaillu? Spraytä?
Onko joku pienellä pensselillä maalaillu? Millä maalilla?

Ootteko maalannu noi ala- ja yläkolmiotkin, vai katoaako kaikki valoteho sitä myötä?
Tähän tyyliin

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 16.11.2012 19:57

itse maalasin myös noi kolmiot mitkä vakio valoissa on sellaista aaltomaista. ei pitäisi vaikuttaa valotehoon, ainakaan omissani en huomannut eroa. sudilla tai kynäruiskulla kannattaa maalata. heijastin pintojen teippaus aika mahdotonta kuten yllä sanottiin niin peilipinta tahtoo jäädä teippiin. itse käytin jotain teollisuusmaalia tai miranolia mitä purkissa sattui olemaan ja hyvin pysyi.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 16.11.2012 20:16

Selvä homma. Pitää kahtoa josko huomenna ehtis käydä hakemassa maalia,
niin sais nuo umpiot valmiiksi. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.11.2012 10:21

sellasen huomasin vielä omissani että olis pitänyt värjätä myös sitä harmaata muovia vähän matkaa sisältä ja ehkä lasien kehyksiin jotka jää maskia, puskuria ja peltejä vasten olis pitänyt kalvottaa tai maalata sitäkin pieni soiro. sen näkee sitten kukin koidallaa minkälaiset niistä haluaa. :D

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 17.11.2012 19:00

Sitä vähän itsekkin katselin, että sieltäkin todennäköisesti kannattaa maalailla.
Tuli käytyä paikallisessa maalikaupassa ja löysin Mastonin alkydimaalia, joka varmasti sopii ihan hyvin tarkoitukseen.(?)
Paikallinen kauppias antoi vain purkille hinnaksi 15,00€, joten jäi ostopäätös tekemästä.
Kuullosti jotenkin kalliilta ja ainakin noiden sivujen mukaan osh hinnan pitäisi olla 8,70€

Etsinnät jatkukoon!

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 19.11.2012 18:59

Kyllä tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja kukkaro jne..
Löysin kaapin periltä jotain vanhaa maalia ja aattelin ensin kokeilla sillä maalaamista.
Vähän "jytkyksihän" se oli mennyt ja pinnasta tuli aivan hirvittävää kuraa.
No sitten kävin hakemassa uutta maalia rautakaupasta. Pinnasta tuli hyvää ja kaikki tuntui menevän hyvin,
kunnes tajusin ne "kolmiot" maalattuani ja umpiota hetken käsissä pyöriteltyäni,
että tämä uusi maali oli niin letkeää, että se valui pitkin umpion heijastinpintoja.
Ei tässä paljoa voi kuin nauraa itselleen enää. :D

Mutta virheistähän ja tekemällä oppii, vai miten se nyt oli?

Ps. Saa tarjota umpioita ventoon ja vaikka valmiiksi joey-modattujakin. ;)

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31
Auto: 00` Passat 1.9TDI 4motion, 96´ Vento VR6 Limited Edition, 94´ Golf 1.8

ViestiKirjoittaja Piedro » 19.11.2012 19:33

Eipä ne tarvikkeena kalliita ole ostaa

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 19.11.2012 20:27

80€/pari motonetissä on mielestäni hintavahko, jos vertaa siihen,
että sain nuo Hellan valmistamat umpiot 30€/pari kaikkine hilavitkuttimineen.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Auto: EkoJetta mk3, New Beetle USA Turbo S, Saab 9-5 E85 Aero, Honda SP-2, Solifer Export x2, jne.
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 19.11.2012 20:31

InPron valmiiksi tummat umpiot, jotain 120€ pari. KCS myi aikanaan, saa niitä kai muualtakin.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 19.11.2012 20:39

On vaan nykyään melko kivenalla ilmeisesti? Ainakin Suomessa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 19.11.2012 20:53

KCS:ltä ollut jo vuoden verran loppu eikä ollut tietoa tuleeko ja jos niin koska tulee valmistajalta lisää kun omaani aikanaan kyselin :s ilmeisesti pääsi maalit aika pahasti leviämään jos ei pystynyt enää pelastamaan? se heijastinpintakin on kyllä kovaa irtoamaan vaikka kuinka varovainen yrittäisi olla :) itseltä pilasin ensimmäiset umpiot teipin kanssa parimilliä lähti reunoilta tuola peiliä niin hankein myös uudet :D

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 19.11.2012 21:13

Sanotaanko näin että pelastusyritykset johtivat vain suurempiin vahinkoihin. :D
Osaapahan jatkossa olla tarkempi..

Viisaintahan olisi tietysti hakea ihan uudet umpiot niin olisi ainakin "freshin" näköiset.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 26.11.2012 12:20

Mites onko kukaan WERK34:sta tilannut koskaan mitään?
Vai onko tää nyt "se" volkswarenhaus?
Tuolta ei tosin vissiin saa kuin luottokortilla tilailtua?
Toimituskulujakin näytti olevan vähän joka lähtöön. :D
Siellä vaan näytti olevan varastossa vielä noita in.pron tuikkuja:
http://www.typ-17.de/product_info.php/i ... hwarz.html

Löytyishän sieltä tietysti kaikkee muutakin hauskaa.. :S

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.11.2012 12:36

Tuosta autosta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=171439 saattaisi nuo etuvalot olla myynnissä. Toisen puolen etuvalo kerää vähän kosteutta jostain sisäänsä sateella/pesussa. Mutta tosiaan, noi vois lähteä kohtuu hintaan, jos oikein muistelen niin on meinaan tilannut jo uudet etuvalot noiden tilalle.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 26.11.2012 12:53

Käske kaveris pistää lisätietoja ja hintapyyntiä tuikuista vaikka YV:llä,
jos on myymässä.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 4.12.2012 16:00

Sain menemään ilmeisesti laskulla/tilisiirrolla maksutavan läpi tuolta WERK34:sta,
niin tuli noi in.pron tuikut tilattua. Varastossa ainakin näytti sivujen mukaan olevan.
Nähtäväksi jää tuleeko sieltä ikinä mitään. :D

Aiemmin vain jotain tarroja ulkomailta tilaillut, niin ei oikeen kokemusta vielä löydy.. :/

edit. so far seems so good. eilen maksettu ja tänään on paketti lähtenyt kuljetukseen. :o

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 10.12.2012 19:22

Noniin paketti kiikutettiin tänään kotiovelle ja sisälsi sen mitä pitikin. :)
Tämän perusteella voi vain suositella kyseistä firmaa.
Paketti lähti matkaan seuraavana päivänä maksusta ja vajaa viikko meni toimituksessa.
Toimituskulujakin tuli kohtuulliset 10,50€.

Kuva

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 24.1.2013 14:29

Lisää yksinpuhelua/päivittelyä..

Kesä kuitenkin tekee jo tuloaan, niin kaikenlaista pientä on haalittu sitä silmällä pitäen.
Ääni puolelle on tulossa rainbow:n dreamline -mallistosta dl-c6.2 erkkasarja eteen.
Näille vähän puhtia antamaan tulee autostudion t-280 vahvistin.
Lisäksi ovia olisi tarkoitus vaimennella stp:n silverillä.

Kuva

Ja pitäähän ne auton ajo-ominaisuudetkin pilata.

edit. viittiiskö joku kaivaa linkkiä motonettiin, että mitäs tuonne nyt kannattaa/pitää vaihtaa ton alustasarjan laiton yhteydes?

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34
Auto: Audi A3 8L

ViestiKirjoittaja Jännämies » 25.1.2013 9:20

Itse ainakin Alustasarjan vaihdon yhteydessä vaihdan myös vanhat yleensä 10vuotta auton alla olleet puslat ja jos mahdollista ni johonkin Powerflex pusliin esimerkiksi.

Vanhoilla vakio puslilla ei yleensä ole mennyt kauaa kun rupee kolisee joku nurkka.

Elementti
-
Viestit: 718
Liittynyt: 22.11.2008 20:37
Auto: Golf 3 VR6

ViestiKirjoittaja Elementti » 25.1.2013 9:28

No ei mitään järkeä ruveta puslia vaihtamaan alustasarjan yhteydessä. Vaihdetaan niitä sitten, kun ovat kuluneita. Iskarin yläpään kumit&laakerit vaihtoon Jomien yhteydessä.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 31.1.2013 12:44

^ Juuri noita ajoin takaa. Puslien vaihtokin varmasti olisi ihan fiksua,
mutta vähän toisenkaliiperin homma kuin vaan alustasarjan vaihto.

Sattui vapaapäivä koulusta niin piti raahautua porukoille jälleen auton kimppuun.
Vaihdoin tummat umpiot paikoilleen ja pitihän niihin uudet polttimotkin hankkia.

*kuva poistettu*

edit. eteen pitää kyllä uusi kilpi hommata kevään aikana.
Viimeksi muokannut J`ni 10.7.2015 17:38, yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1305
Liittynyt: 4.9.2008 15:28
Auto: Jetta Gt -90, Touran 2.0 TDI -04, Polo 9N -05

ViestiKirjoittaja jyri.h » 1.2.2013 20:41

Rohkenen olla eri mieltä Elementin kanssa noiden alatukivarsien puslien vaihtamisen tarpeellisuudesta. Erityisesti takapuslien veltostuminen tekee kakkosen/kolmosen keulasta epämääräisen ja levottoman tuntuisen eikä niiden vaihto edellytä mitään kummoisia työvälineitä. Kunnon ruuvipenkki ja sopivan kokoinen hylsy uuden painamiseen paikoilleen (jos asennetaan alkuperäisen kaltainen alumiinirunkoinen pusla).

Vanha lähtee helposti rikkomalla se. Kumiosa irti moralla ja rautasahalla alumiinikehä halki ja jopa lähtee :)

Toki se tukivarsi pitää sieltä irti saada ensin. Hommaa helpottaa kun iskaritolppa on valmiiksi pois paikaltaan.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Auto: EkoJetta mk3, New Beetle USA Turbo S, Saab 9-5 E85 Aero, Honda SP-2, Solifer Export x2, jne.
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 1.2.2013 22:56

^ Vinkki: TT/R32 umpikumiset puslat. Menee mukisematta paikoilleen ja on sopivasti jämäkämmät.

jyri.h
-
Viestit: 1305
Liittynyt: 4.9.2008 15:28
Auto: Jetta Gt -90, Touran 2.0 TDI -04, Polo 9N -05

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.2.2013 8:33

Kyllä :)
Noita ei taida saada kuin marmorilta? Duunissa yritettiin saada TT:n puslia tarvikkeena, Lemförderkin myi tavallista vahvistettua TT:hen eikä ollut umpinainen kuten pitäisi. Tukevampi kyllä kuin neloskoppaisen vakio.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1559
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 2.2.2013 8:46

Motonetissa on, mut liekkö umpikuminen?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/183425/2

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Auto: EkoJetta mk3, New Beetle USA Turbo S, Saab 9-5 E85 Aero, Honda SP-2, Solifer Export x2, jne.
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 2.2.2013 9:27

Kannattaa käydä tsekkaamassa toi Motonetin osa.

Ebay ja ECS-tuning myy ainakin. ECS:ltä vaan kannattaa sitten tilata sopivasti enemmän kamaa kompensoidakseen postikuluja.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42
Auto: `.`.`. mk3

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 2.2.2013 11:28

itselläni on tt umpikumipuslat. kesällä laittelin paikoilleen,helvetin hyvät. motonetistä hain,avasin paketin siinä tarkistaakseni että on oikea.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.3.2013 20:31

Jettaan viime syksynä ostetut vanteet tuli myytyä ja nyt alkaa armoton kesävanteiden metsästys.
Jos ei käytettynä jotain erikoisempaa/mielenkiintoisempaa tule vastaan,
niin mielessä kävi myös josko ostaisi vaan samanlaiset tähänkin mutta eri spekseillä. :o
Jos kyseiseen tilanteeseen päädytään, onko parempi 9" ympäriinsä vai eteen 8"? :/

Jak3
-
Viestit: 2758
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: mk1, 2, 3, 4

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.3.2013 23:34

9" joka kulmaan vaan, eteen mieluusti isommalla et:llä eli 25-30. Taakse sitten 15. Kumeiksi 195/45. Ns. varman päälle valinta tuo 8" eteen :P

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 7.3.2013 8:20

Ei pitäisi noilla spekseillä edessä ottaa tolppaan kiinni?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 7.3.2013 8:42

Mietein samaa ja muistin syövereistä kaivautui tämä Sebastianin mailapeli.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... lf+concept

Tuon mukaan ei et 30 mahdu etupäähän. liekö et 25 hyvä vai vaatiiko 20 eteen yseillä. Ja paljonko CL ja Gti navat eroaa toisistaan vanteen sopimisen kannalta on itselle kysymysmerkki.

jusbe69
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.1.2012 20:05
Auto: Vw Golf VI variant, Ex Vw Vento -96

ViestiKirjoittaja jusbe69 » 7.3.2013 10:34

Mulla oli omassa cl ventossa joka nurkassa 9x16" et20 ja jouduin silti hiomaan vähän jarrusatulaa ettei ottanut siihen kiinni. Tolppaan jäi vielä muutama milli väliä. Toinen vaihtoehto olisi tietty ollut ohut lätty. Muistaisin että jollain oli ollut myös tuo et20 edessä ja ei ollut tarvinnut tehdä mitään mutta tästä en mene takuuseen. Et15-20 on ihan jees ja mankelia vähän perään että saa kunnolla vehkeet maahan.

e: Tuossa vielä kuva ja renkaat oli falkenin 205/40.
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8554
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.3.2013 11:26

Itselläkin oli ongelmana siis tuo jarruihin osuminen, ei niinkään tolppaan osuminen.
Ja jarruihin osuminen on kiinni vanteen puolien sisäpinnan muodosta.

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03
Auto: Audi Coupe Quattro, Ex: Passat B5, Golf Gti mk3, Audi A4 B7 Avant

ViestiKirjoittaja Krizuu » 7.3.2013 11:39

Itellä kolmos gti golffissa meni borbetin e vanteet et 35, edestä sai pyörimään kun laitto 5mm lätyn paikoilleen, eli et 30 pitäis pystyä ajaan, mutta sisälle ne jää, saa laittaa lisää lättyä väliin että saa kaaren tasalle. Tieten onko ventossa sama renkaan kiinnitys, ainakin pulttijako on eri...ja vanteet oli 9x16..

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03
Auto: Audi Coupe Quattro, Ex: Passat B5, Golf Gti mk3, Audi A4 B7 Avant

ViestiKirjoittaja Krizuu » 7.3.2013 12:08

Itellä kolmos gti golffissa meni borbetin e vanteet et 35, edestä sai pyörimään kun laitto 5mm lätyn paikoilleen, eli et 30 pitäis pystyä ajaan, mutta sisälle ne jää, saa laittaa lisää lättyä väliin että saa kaaren tasalle. Tieten onko ventossa sama renkaan kiinnitys, ainakin pulttijako on eri...ja vanteet oli 9x16..

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 7.3.2013 18:09

jusbe69:n kuva on kyllä jotain todella nättiä, punane vaan sopii nätisti näihin,
ja fitmenttiki näyttää oikeen hyvältä.

Tulipa tehtyä tommonen "kirppislöytö" ainakin omasta mielestä edullisesti,
saa nähdä joutuuko sitä jonkinlaisen subbarinkin sitte viel hommaamaan..

Kuva

Kyseessä siis SPL Dynamicsin S-2002:en.

edit.
Jatketaas tähän vielä; tänään saapui facelift polon ratti ja nuppi tuomaan uusia tuulahduksia auton sisustaan.

Kuva

Mitenkäs kun tuostakin on ratin kehä hiukan elämää jo nähnyt niin onko immeiset noita millään elvytellyt?
Onko olemassa jotain aineita tai mites esimerkiksi jokin vinyylimaalispray pysyy? Kokemuksia?

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.3.2013 14:10

Sen verta komia päivä valkeni, että piti käydä ratti ja nuppi jumppaamassa paikoilleen.

Kuva

Kesävanteista sen verran että tilaus on vetämässä ja toivottavasti viikon-parin sisällä saapuvatkin.
Mitoitukseksi tulossa 16x9" et 25, että saa nähdä joutuuko leepujen kanssa vähän leikkimään.
Oikea rengaskoko olisi varmaankin 205/40? Kellään kokemuksia Nankangin NS-20?
Todennäköisesti samaa kauraa melkolailla NS-2:en kanssa?
Vai kannattaako jostain syystä panostaa se n. 50e lisää ja ostaa Falkenia (ZIEX ZE-912)?
Viimeksi muokannut J`ni 14.5.2014 9:19, yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.3.2013 14:49

Kuinka tuo nuppi asentu tuohon ja mistäs tilasit? Et25 vanteiden kanssa joudut todennäköisesti kyllä pistään spacerin. et15 on ymmärtääkseni kohtuu hyvä lukema tuolla leveydellä ja 195 tai 205 rengas päällä.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.3.2013 14:54

Nuppi on samasta purkuautosta kuin rattikin (polo 6n2). Ihan vaan sellaisella "metalliklemmarilla" puristetaan paikoilleen.
Vielä ainakin puristui jämäkästi paikoilleen, että toivottavasti ei pian ala vispaamaan ympyrää. :D

edit. Oli siinä nupissa ihan kierteetkin millä sai tukevasti ruuvattua paikoilleen.. :D
Viimeksi muokannut J`ni 31.3.2013 18:48, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2758
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: mk1, 2, 3, 4

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.3.2013 19:03

Edessä et25 on ihan ok, mutta taakse on syytä kyllä lykätä 10 tai 15milliset.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.3.2013 19:55

^ Jotain tälläistä vähän aattelinkin.
Saa muuten tarjota 10mm spacereitä pultteineen, jos pyörii ylimääräisenä.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55
Auto: a4 b6 Tq, novascotian noutaja, emännän ford (yök)

ViestiKirjoittaja nico86 » 25.3.2013 22:25

hyi "jalopuu"osat maalaukseen tai teippaat ne yli jollain :D

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.3.2013 23:01

Noh noh! Arvokas vanha bayerilainen kuitenkin kyseessä! :D
Olisi nuo tarkoitus joskus hävittää.

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03
Auto: Audi Coupe Quattro, Ex: Passat B5, Golf Gti mk3, Audi A4 B7 Avant

ViestiKirjoittaja Krizuu » 26.3.2013 7:16

Ite en oo koskaan välittäny/ymmärtäny tuota jalopuulistojen ideaa, mutta jotenki perverssillä tavalla ne sopii tuohon harmaaseen kojelautaan, tiiä sitte...tämäkin vain oma mielipide. :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.3.2013 15:49

Jep sopii kyllä jotenkin tuohon. Noihan on vain ohutta teippiä, eli ei noita kannata lähteä päälle teippaamaan vaan repii vaan irti jos ei halua noita ;).

jii_bee
-
Viestit: 2370
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.3.2013 16:29

Täälläkään ei puuta nähdä pahana asiana, joskin kojelaudan alamuoveista, vaihdekepin ympäriltä ja apparin tuuletusritilästä ne voisi karsia pois ja kojelaudan vaihtaa tai maalata mustaksi.

Kuva

Ja tämäkin on vain allekirjoittaneen näkemys asiasta.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 26.3.2013 16:37

Itse vaihtelin omasta ex pulkasta muutaman ritilän yms. mustiin ja sähkölasien napeissa päädyin mustiin beigen sijaan.
Kilpailevaa näkemystä edelliseen ;)
Kuva

E: Ei se ruma ole tuolla mustallakaan yläosalla.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 26.3.2013 16:58

Eihän tuo nyt ihan mitään "ohutta" teippiä kuitenkaan ole vaan oikein tuollaista "3D" muotoonleikattua tarraa, tai miksi sitä sanotaankaan. :D Katsellaan nyt, ei ne itseäkään ole enää häirinnyt vaikka autoa koeajaessa vähän naurattikin. Tosiaan tuosta nupin ympäriltä ja apparinpuolen ritilänympärillä nuo on vähän yksinäisen tyhmän näköiset. Jos nuo irti mennään nyppimään, niin voi olla että, joutuu kilikalilla vetästä nuo muovit tai ainakin hinkkaamaan jollain tökötillä, että saa auringonpaahtamia sävyeroja sitten häivytettyä. jii_bee:n ehdotus mustasta yläosasta näyttää todella makealta tuossa kuvassa mutta tuskin noin "radikaaliin" projektiin tulee kuitenkaan lähdettyä. Askelmittarin ex-sisustassa kyllä nuorentaa paljon nuo mittaristonkromit ja poljintenpäälliset autoa!

Tulipas taas hienoa tekstiä.. Koittakaa kestää.

edittiä vielä sen verran että selvästi rupiaa foorumin porukalla ikä painamaan kun toisessa topicissa puhuttiin liian matalasta autosta ja täällä ihannoidaan jalopuujäljitelmiä. :D

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.4.2013 18:01

Vannesuunnitelmat meni taas enemmän tai vähemmän päälaelleen.
Koska opiskelijan budjetti yms tekosyyt, niin tähänkin nyt sitten tulee kesäksi Dare Wheelssin DR-RS:t.

Strategiset mitat 16x9" et 20

Kuva

Kuitenkaan ihan tuollaisenaan ei niitä viitsi alle laittaa, joten testiin tuli JOM Spray Coater,
joka on käsittääkseni samantyylistä ainetta plastidipin kanssa.
Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja professional maalaamo pystyyn.

Tämmöistä huttua niistä sitten syntyi
Kuva
Kuva Kuva

Ihan hyvin näytti nuo keskilätkätkin sopivan tuohon,
mutta silti mahdollisesti hankitaan vannepurifisteja ärsyttämään jotain tämän tyylistä.

Topsuu
-
Viestit: 240
Liittynyt: 8.3.2012 18:14
Auto: B5 A4q Avant / Golf III VR6

ViestiKirjoittaja Topsuu » 6.4.2013 18:26

erittäin hyvännäkönen muutos!

Juhuts
-
Viestit: 69
Liittynyt: 7.10.2009 0:01
Auto: GTI VR6 -98
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhuts » 6.4.2013 21:38

Ihan kivan näkösethän nuo vanteet on mutta onko niihin ihan pakko hommata BBS:n tarrat? Feikki vanteet on aina feikki vanteet ja niissä ei sinäällään oo mitään vikaa kunhan niitä ei ruveta "peittelemään". Nuo alkuperäiset lätkäthän sopii ihan hyvin noihin.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.4.2013 21:45

Tottahan se on. Rupesin itsekin empimään, että onko ne vähän liian "raskaat" tuohon keskelle.

Topsuu
-
Viestit: 240
Liittynyt: 8.3.2012 18:14
Auto: B5 A4q Avant / Golf III VR6

ViestiKirjoittaja Topsuu » 6.4.2013 23:10

meikäläisellä tuli vaa 2kpl noita dare-keskimerkkiä vanteiden mukana, prkl

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02
Auto: R32

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.4.2013 0:02

No miks niihin ei saisi BBS-lätkiä laittaa? Mun mielestä noi linkkaamasi BBS-tarrat sopisi kyllä vallan mainiosti ja vähän ehkä keventäisi jopa vanteen keskustan ylivaaleaa ilmettä.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 7.4.2013 11:35

Topsuu: Tarkastitko laatikot tarkasti läpi? Aika mielenkiintoisilla teippauksilla ne oli kyllä niissä laatikoissa kiinni,
ettei ole vahingossa mennyt roskiin?

Markku M.: Lähinnä ajattelin, että olisi kiva saada jotain muutakin kultaista vanteisiin, kuin vain pultit.

Lähemmäs 3 viikon toimitusaika vaankin sopivan kokoisille tarroille, joten ainakin alkuun mennään varmaan alkuperäisillä lätkillä.
Renkaat toivottavasti saapuu ensi viikon aikana ja niiksi on nyt tulossa Nankangin NS-20:t.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.4.2013 11:38

Katoppa olisko tuolla mieleisiä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=100836

Olis halvemmalla ja nopeammalla toimituksella :).

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 7.4.2013 12:10

No itse asiassa tuli tuollaiset DK:n logotarrat tilattua tuosta "alesatsista". (Vasemman puoleiset)
Tommoset kohotarrat vaan olis ehkä "kuulimmat".

Topsuu
-
Viestit: 240
Liittynyt: 8.3.2012 18:14
Auto: B5 A4q Avant / Golf III VR6

ViestiKirjoittaja Topsuu » 7.4.2013 12:44

Katoin tarkasti laatikot läpi mut 2kpl puuttui :S mut eipä tuo maailmaa kaada

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02
Auto: R32

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.4.2013 12:56


J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 11.4.2013 21:22

Renkaat jumpattu vanteille ja alusta auton alle.
Josko pian kesäpyöriäkin uskaltaa ryhtyä sovittelemaan auton alle.

Kuva Kuva

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 12.4.2013 21:40

Hetki jota koko foorumi on odottanut henkeä pidätellen on täällä!

Kuva Kuva Kuva

Kuten kuvista näkyy, niin säätöä tarvii vielä. Edessä on mexipokea, varaa on tiputtaa joka kulmasta ja koukku pitäis hävittää.
Näin alkajaisiksi ainakin. Saa niistä nyt kuitenkin varmaan jotain selvää tai sitä meikäläisen visiota auki. :D
Viimeksi muokannut J`ni 16.4.2013 14:06, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 13.4.2013 3:47

Ei muuta kun kaaret rullalle ja vehkeet alas :) Tämän nähtyä olis omatkin RM:t olleet aikanaan valkoiset. Näyttää vanha ratsu tulleen myyntiinkin, pieni myynti valtti voisi olla että tuo 'MIA' on lattiasta kattoon täynnä bitumia :)

Topsuu
-
Viestit: 240
Liittynyt: 8.3.2012 18:14
Auto: B5 A4q Avant / Golf III VR6

ViestiKirjoittaja Topsuu » 13.4.2013 9:37

hyvältä näyttää :)

Jak3
-
Viestit: 2758
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: mk1, 2, 3, 4

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.4.2013 10:10

(Y)

Jak3
-
Viestit: 2758
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: mk1, 2, 3, 4

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.4.2013 10:15

(Y)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.4.2013 13:16

Hienot on vanteet! Lähemmäs kaarta kohden vaan ;).

Mitenkäs tuo ratti muuten meni tuohon kiinni? Pitikö muokata jotenkin kiinnityksiä vai menikö ihan suoraan?

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 13.4.2013 13:41

Ainahan se on mukavaa, kun joku muukin kuin omistaja itse tykkää, vaikke itellehä näit tehää. ;)
Jos jollain on lainata, tai jopa tekee mankelointia E-P:n alueella kohtuu hintaan, niin saa laittaa yv:tä!

Ratti on myös ihan bolt-on homma, ei muuten varmaan olisi tullut edes hankittua.. :D

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 16.4.2013 14:10

Päivitetään parillä vähän paremmalla kuvalla, kun sunnuntaina tuli pestyä ja vahattua auto.
Aineina vaan amatöörimaisesti turtle waxia; pesuun big orange, pintoihin original vaha ja listoihin yms black chrome.

*kuva poistettu*

edit.
Pitäisi pian ryhtyä noiden poppienkin asennusta suunnittelemaan,
niin tälläinen "hifi"noob tarvitsisi nyt vähän neuvoja oikeanlaisten johtojen valintaan,
ja siihen mitä kaikkea tulee ottaa huomioon asennuksissa yms.

Tuleva laitteisto:
Soitin - LG LAC5800R
Vahvistimet - SPL Dynamics S-2002 & Autostudio T-280
Kaiuttimet - Rainbow DL-C6.2 + takana vakiot
Subwoofer - Rainbow Cyclone V12

Kysymyksiä:
Onko tuossa setissä nyt jotain mitkä ei vaan tule toimimaan keskenään?
Soittimessa on kaksi 2V rca -lähtöä tällä vaikutusta mihinkään, pitäisikö olla 4V?
Hyllystä löytyisi tuo 20mm^2 asennussetti, mutta jääkö tuo nyt liian pieneksi?
Täytyykö akkua päivittää, tällä hetkellä BOSCH Silver 6CN 12V 62Ah?
Pitääkö molemmille vahvistimille vetää omat RCA:t? Molemmissa näyttäisi olevan Inputit sekä Outputit,
joten toimiiko vaan niin että toiselle vetää soittimelta ja sitten vahvistimesta toiseen?

Tosiaan kaikki vinkit on tervetulleita, koska ensimmäistä kertaa räplään näiden kanssa.
Viimeksi muokannut J`ni 10.7.2015 17:39, yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 17.4.2013 15:28

Vastailen itse itselleni, että ainakin Aditan kaapelilaskurin mukaan pitäisi riittää 20mm^2 johto. Jos kuorman nimellisteho on yhteensä 600W, etäisyys akusta 5m ja johtimen paksuuden ollessa 16mm^2, saa laskurilla tehohäviöksi 6,65% ja tavoite on alle 10%.

"Päävirtasulakkeen mitoitat aina hieman yli maksimi virran tarpeen. Esim. jos vahvistimesi omat sulakkeet ovat yhteensä 50A, laitat pääsulakkeeksi 60A-70A." SK-Autosound. Autostudiossa on ainakin jo 30A edestä sulakkeita ja SPL:ssä mielestäni enemmän eli asennussarjan mukana tuleva 60A sulake olisi varmaan hyvä vaihtaa vähän isompaan?

Akkukin varmasti piisaa jossei parkkipopitusta montaa tuntia harjoita.

Korjatkaa toki, jos olen ihan hakoteillä.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.4.2013 15:43

Itsellä kesti keltainen 55Ah optima soittaa puolikin tuntia kovempaa ilman käyntiin lähtö ongelmia ja virtaa syömässä oli sentään 2x dls a6 + a4. Eli jos akku on kunnossa ei ongelmia pitäisi tulla. Akun kaapeleita voi joutua vähän uusimaan omassa sai vakio langoilla 1kW ground zeron digikin jännitteet putoamaan. Johtojen vaihdon jälkeen ei ollut ongelmaa ja voi olla että ei edes tarvitse vaihtaa.

Ja rca:t vetäisin molemmille omat niin subbarin tasonsäätö helpottuu kun voi soittimesta hienosäätää kappaleen mukaan. 2V linjalähdöt riittää ja kun laittaa kaikki vahvistimien perään niin saa soimaan yksiin. Jos jätät esim. takakaiuttimet soittimen perään voi tulla ongelmia kun soivat lujaa muihin nähden.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 20.4.2013 19:19

Johdot vedetty. Päävirta kulkee kuskinpuolella ja rca:t laitoin herätteen kanssa keskeltä.
Toistaiseksi tuli vasta laitettua SPL Dynamicsi kiinni selkänojaan ja subbari sen perään.

Kuva Kuva
Erillissarjalle olisi tarkoitus tehdä oviin tuo cabrio asennus, mutta harmillisesti toinen rauta tuli väärä,
niin en sitten jaksanut vielä niitä ruveta paikoilleen jumppaamaan.

Kaarille pitäisi melkopian tehdä varsinkin takana jtn, nostin kierteistä sentin,
mutta silti sen verran routinut tiet että kaaret "vähän" syöneet renkaan kylkeä jo.
JOMit on vaan liian löysät takana omasta mielestä ainakin mk3 sedaniin. :/

Lisäksi tänään ajellessa tuli tupraus savuakin ratin takaa.
Ilmeisesti viiksenkin saisi laittaa vaihtoon.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 3.5.2013 19:51

Tänään läks vetokoukku ja asennettiin putkenpää, joka jäi liian pitkälle vielä..

*kuva poistettu*

Lisäksi kuraläpät on poistettu edestä ja autoa laskettu hitusen joka nurkasta.
Viimeksi muokannut J`ni 10.7.2015 17:39, yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 8.5.2013 12:21

No eipä mikään tunnu menevän kuin strömsössä.
Fiksummat vois osata jotain ideoita heittää siihen mikä mahtais olla vikana.

Parin viime päivän aikana subbari on ruvennu pitämään omaa mökää välillä.
Kalvo heilahtelee ja ihme humina/kumina kuuluu hetken kuuntelun jälkeen.

Sulakkeet pitäis nopealla vilkasulla olla kunnossa ja johdot paikoillaan.
Antautuiko kirppislöytö? Subbari? Vai voiko johdotuksissa olla jtn häikkää?
Vai onko vaan säädöt niin perseellään että rupeaa omaa elämää viettämään subbari?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.5.2013 12:25

Säädöt, johdotukset ja vahvistimen tarkistaisin. Kotisubi teki joskus mukelona samaa kun oli vähän miten sattuu ja vahvistimen tasonsäädöt huiteli taivaissa.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33
Auto: 3C 2,0tdi dsg highline variant.

ViestiKirjoittaja Kotka » 8.5.2013 21:23

Onhan vahvistimessa kaikki johdot kunnolla kiinni? Maa,virta ja signaali. Eikä signaalijohto ole päässyt liikkumaan missään eikä ole puristuksissa. Soitinta ei ole painettu väkisin paikoilleen, ettei rca johto ole puristuksissa.
Ottaako häiriötä jos rca kaapeli ei ole vahvistimessa kiinni? Jos ei ota, niiin vika on yleensä signaalipuolella. Jos ottaa, niin vahvistimessa tai elementissä on jotain vikaa.
Onhan virta riittänyt soittaessa, eikä ole "luukutettu" kantilla, ts. vahvistimen säädöt on kohdillaan ja säätäminen hallussa (yleismittarilla säädetyt vehkeet..)

Trumpe
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2009 18:02
Auto: VW Passat B5 USA

ViestiKirjoittaja Trumpe » 10.5.2013 12:44

Katoppa vahvistimen RCA-lähöt, ne saattaa olla löysällä

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 10.5.2013 13:08

Pitääpä nua RCA:t tsekata kunnolla, voivat olla vähä puristuksis (tai menny vituiks),
kun tuli hieman väkisin yritettyä työntää soitinta paikoilleen, eikä se sinne suostunu uppoomaan.
Kiitoksia vinkeistä!

Tänään (vihdoin ja viimein) auto menee kulmien säätöön ja ens viikolla vois yrittää leimaa hakea.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 10.5.2013 23:31

Ota keskikonsolin lämmönsäätö paneeli auki niin saat johdot paikoilleen samalla kun lykkää soitinta. Peitelevyn alla 4kpl ruuveja ja tuhkiksen alla 2kpl.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 17.5.2013 20:16

Ongelma oli tosiaankin niinkin yksinkertainen, kun rca piuhat tosiaan jäi vähän puristukseen takana
-> siirsin vähän vahvistimen paikkaa ja hyvin on taas pauhannut.

Muutoskatsastus meni läskiksi ensi yrittämällä, kun katsuri löysi pohjasta kohdan josta oli "vain" 6,8cm maahan.
Hiukan noukkaa ylös ja uudelleen koittamaan ja alustasta otteeseen merkinnät navasta kaareen 305mm.

Itse määräaikaiskatsastuksestakin selvittiin hammastangon suojakumin vaihdolla (korjauskehotus),
vaihdoin tosin samalla raidetangonpäänkin. Nyt saa taas 1,5 vuotta päristellä.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 26.5.2013 16:42

Nothing special but still something.. Vaimennustöitä vähän tehty ja nuo cabrio(?) raudat asentelin.

Kuva Kuva Kuva

Todella mukavaa ja helppoa ainesta asentaa tuo STP Silveri.

Mistäs ootte noita piuhoja vetäny erillissarjalle? Nopeaa tuli vain vilkastua,
että siellä onkin jokin liitinhässäkkä, eikä pelkkä läpivientikumi auton korissa kiinni.
Viimeksi muokannut J`ni 26.5.2013 22:08, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.5.2013 17:07

Ise ajattelin vetästä tyhjästä kohdasta (8mm?) poralla reikä läpi, johdot siitä läpi ja sikaflexiä sit liimaksi/eristeeksi ettei tule vettä sisään.

Trumpe
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2009 18:02
Auto: VW Passat B5 USA

ViestiKirjoittaja Trumpe » 30.5.2013 10:25

Eikö täsä muka tuu valamiina johot kaiutinpaikoille oviin? Itellä on on -96 vuosimallia tuo oma vento ja sielä on orkkis kaiutinjohot valmiina

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 30.5.2013 10:51

Tulee, mutta tarkoitus olisi vetää erilliseltä vahvistimelta johdot jakosuotimille.
Tietysti jollain rosvoliittimillä vois kikkailla, mutta mielummin ajattelin vetästä uudet johdot.. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 30.5.2013 12:02

Omasta nypein vakio kaiutin johdot isoliittimelle asti pois ja porasin reiät moninapaliittimin kun kaiutinjohdot meni muistaakseni keskeltä. Jos epäilyttää joskus eteen tuleva myynti niin 4kanavainen käytetty halpis vahvistin on aika helppo ratkaisu tai sitten ilman vahvistinta ja panostaa vähän johtojen merkkaukseen teko vaiheessa niin säästää seuraavan kirosanoja.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 31.5.2013 19:58

Blööh.. Muutama tunti taas vierähti, mutta nyt olis kaikki ovet ja kontinluukku vuorattu jotenkuten stp:n silverillä.

Sitten jotain hiukan näkyvämpää.
Tuli ihme himo kokeilla tuulenohjaimia ja semmoset löytyikin foorumilaiselta. (kiitokset Elementille)
Myös "blade" malliset boschin pyyhkijänsulat vaihdettu.

*kuva poistettu*

Konehuoneesta tuli tuhraastua pissapojan säiliö myöskin mustaksi.
Viimeksi muokannut J`ni 10.7.2015 17:39, yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13
Auto: - crv -10 dtec, Polo 6n, Mk III Cabrio -

ViestiKirjoittaja -Hege- » 1.6.2013 9:32

On kyllä komeet vanteet! Hienopeli muutenki!

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 1.6.2013 10:25

Tack tack, aivan järkyttävät yrittää pitää edes jotenkin puhtaana. :D
Olisi varmasti ollut fiksua vetäistä vaikka kirkaslakka tuon JOMin tökötin päälle,
kun nyt tuntuu imevän kaiken lian itseensä.

Vähän kyllä kaivelee, kun ei malttanut keväällä odottaa, kun olisi tehnyt mieli 3SDM:n 0.05:ia..
Ehkä ensi kesäksi sitten..? :o

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 8.6.2013 19:02

*kuva poistettu*

Pelkkää kuva spämmiä. Takavaloja aattelin, jos kokeelis vaihtaa tälläsiksi. Hit or miss?
Viimeksi muokannut J`ni 10.7.2015 17:40, yhteensä muokattu 1 kertaa.

vilsmo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.5.2013 22:24
Auto: Suomi

ViestiKirjoittaja vilsmo » 10.6.2013 20:29

Mitäs makso noi daren vanteet ja mistä ostit? On niin hyvän näköne noilla et on pakko itellekki saada borbettejen tilalle :D

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 10.6.2013 21:12

JH-Soundin kautta tilasin ja sieltä löytyy hinnatkin eri koko vaihtoehdoille. :)

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

ViestiKirjoittaja J`ni » 28.6.2013 18:24

*kuva poistettu*

että semmosta..
Viimeksi muokannut J`ni 10.7.2015 17:40, yhteensä muokattu 2 kertaa.

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33
Auto: VW Vento

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 30.6.2013 14:51

Ääh, punamustat paljon paremmat.
En ookaan aikasemmin huomannu mihin suuntaan tää on menny. Ihan älyttömän nätti Vento :P


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

© since 2000 - ffp