Audi RS3
Valvoja: ffp jäsenet
En tiedä mitä modeemiaikaa täällä moderaattorit elelee mutta tuo kahden kuvan rajoitus on ihan naurettava nykypäivänä (vai onko tässä ajateltu ihan mobiilikäyttäjiä? Mitä kyllä suuresti epäilen). Paljon parempi lukea näitä kun näkee heti haluaako aukaista jonkun kuvan suurempana. Painele sitten välilehtiin noita kuvia linkkien takaa ja arvuuttele että mitähän siellä on...
Aiheeseen: Ehdottomasti astetta tummemmat takavalot. Pointsit siitä että soittimen suhteen päätit ottaa laatua etkä mitään riistohintaista OEM-krääsää missä yleensä aina joutuu tinkimään jonkin asian suhteen.
Aiheeseen: Ehdottomasti astetta tummemmat takavalot. Pointsit siitä että soittimen suhteen päätit ottaa laatua etkä mitään riistohintaista OEM-krääsää missä yleensä aina joutuu tinkimään jonkin asian suhteen.
Mikäli linkit ei oo hyviä niin ainahan voi tehdä pienellä kuvalla linkin suurempaa niin ei jännitä niin paljoa mitä linkistä aukeaa.
Kyllä maailmassa niitä kännysurffailijoita riittää eikä niillä kaikilla oo nopeita yhteyksiä ja jos niitä kuvia laitellaan kerran viikossa vaikka 5-6 kuvaa lisää hieman eri kulmasta kuvattuina ei niitä muutenkaan kukaan jaksa selata, jokaisen tulis miettiä onko järkeä laittaa kauheaa kasaa samanlaisia kuvia esille, se et tykkää valokuvaamisesta ei tarkoita sitä et ne kaikki täytyis isoina kuvina linkittää.
Vanha sanonta 1 kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, ei aina tarkoita kuitenkaan sitä että 20 kuvaa kertoisi enemmän kuin 20tuhatta sanaa.
Kyllä maailmassa niitä kännysurffailijoita riittää eikä niillä kaikilla oo nopeita yhteyksiä ja jos niitä kuvia laitellaan kerran viikossa vaikka 5-6 kuvaa lisää hieman eri kulmasta kuvattuina ei niitä muutenkaan kukaan jaksa selata, jokaisen tulis miettiä onko järkeä laittaa kauheaa kasaa samanlaisia kuvia esille, se et tykkää valokuvaamisesta ei tarkoita sitä et ne kaikki täytyis isoina kuvina linkittää.
Vanha sanonta 1 kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, ei aina tarkoita kuitenkaan sitä että 20 kuvaa kertoisi enemmän kuin 20tuhatta sanaa.
Viimeksi muokannut Vesku, 24.8.2011 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Siinä mieles ei ku jankataan samaa asiaa kokoajan, VAIKKA olin jo päättänyt et tummemmat tulee. Ns. terve kritiikki on aina tervetullutta ja mukavaa. Esim. Jonden mustaks etulippa palaute aiheutti autoon tänään mustan etulipan. ;) Ja modeille kertoisin, että järkeäkin voi käyttää kun muokkaa toisten viestejä, MULLAKIN oli jo osa kuvista muokattu ja yhtä vertaa ennen ja nyt kuvaa vaan poisteltiin vaikka niiden näkeminen vierekkäin on just se pointti. BTW, tässä juuri nytkin selaan foorumia nokialaisella eikä nuo kuvat ole mikään ongelma, päinvastoin ei tartte avata aina joka kuvaa erikseen. Oisko aika päivittää sääntöjä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noista kuvista sellaista että sadan megan letkullakin ne kuvat latautuu jollain viiveellä ja teksti pomppii ees taas sitä mukaa kun kuvat latautuu kun selain ei osaa täyttää sitä lataamattoman kuvan kohtaa tyhjällä oikeankokoisella läntillä. Se ärsyttää. Pullonkaula on usein se kuvapalvelimen hitaus.
En tiiä parantaisiko kuvien progressiivinen lataus, mutta onko kuvat edes tallennettukaan niin...
En tiiä parantaisiko kuvien progressiivinen lataus, mutta onko kuvat edes tallennettukaan niin...
Alalippa mustaksi kuvista tulee mieleen tämä.
^ Ei sulta ainakaan mielikuvitusta puutu??? Lippa kokeiltiin teipata mustaks ja täytyy kyl sanoa, että toimii. Pitää vaan teipata paremmin, kun vaan sais sen lipan irti jotenkin. Niin ja tilasin sen lasitulpan takalasinpyyhkijän reiän tukkeeksi. Saas nähdä tuleeko se sieltä edes koskaan(eka eBay ostos). :) Keulan Audi-rinkuloiden metsästys on osoittautunut erittäin haastavaksi, eka paikasta tuli liian isot rinkulat kuin myös merkkiliikkeestä rekkarinkin perusteella tilatessa. Mikähän ois seuraava vaihtoehto?
Eiks ne rinkulat vois suoraan vaan ostaa mustana esim jshalmanilta, jos vaan kokonsa puolesta passaa?
Joo, niinkuin Mikko jo kertoikin, että tuo ei käy. Merkkiliike on tilannut nyt jo kolme rinkulasettiä, eikä yksikään ole oikea. Tehdas tuntuu pimittävän tietoa ja ainoa vaihtoehto on, että liike purkaa keulan maahantuojan autosta tms. ja sit kattoo sen osanumeron(kai se löytyy itse osasta). Tällästä ne lupaili kun kerroin, että eihän se ole mun homma rueta hankkimaan sitä osanumeroa. Mites jos ajaisin vaikka kolarin, onhan merkkiliikkeen saatava oikea osa tilalle...
Hei, tää on FFP. Täällä voidaan vinkua "liiallisista kuvista". Onko pakko sillä kännyllä selata ku tietokoneetki on keksitty?
Täytyy sen verran kommentoida, et kun kyseessä on suomessa melko harvinainen auto, niin rs3 olis kyl mielellää ollu näkyvissä ;)
Rinkulat maalilla mustaks, jos ei muualta löydy. Joutuu vaa repii orkkis kromikuoren irti, että pysyy.
Täytyy sen verran kommentoida, et kun kyseessä on suomessa melko harvinainen auto, niin rs3 olis kyl mielellää ollu näkyvissä ;)
Rinkulat maalilla mustaks, jos ei muualta löydy. Joutuu vaa repii orkkis kromikuoren irti, että pysyy.
Hei, tää on FFP. Täällä voidaan vinkua "liiallisista kuvista". Onko pakko sillä kännyllä selata ku tietokoneetki on keksitty?
Kyllä tulee työmaalla tauoillakin luettua foorumeita kännykän kautta, enkä töihinkään ala kantamaan mitään läppäreitä mukana.
Yleensä kaikki vähänkin pidemmät odotusajat (pl. liikennevalot & kassajonot) tulee norkoiltua internetissä kännykän välityksellä ja kyllä silloin osaa arvostaa jos kuvia ei ole laitettu bitmappeina satoja /sama sivu.
Siisti on ärässäs :) Just the way i like it..
Itsekin surffaan jonku verran kännykällä ja kyl mä aina muutaman kuvan jaksan odotella, varsinkin kun olen pienentänyt noiden kokoa aika lailla, niin mulla tulee kännykälläkin suht ripeästi nuo esiin. Rinkuloiden maalausta täs on suunniteltukin jo pitkään, mutta toi osan saatavuus rajoittaa suunnitelmia. Ehjänä tuota nyt paikallaan olevaa merkkiä ei kuulema saa irti, et siks tässä odotellaan uutta merkkiä. Ei viitsis itse huvikseen purkaa koko keulaa...
Siis helppo ottaa irti, joo jos on paikka. Ja maskia ei saa irti, ellei pura koko puskuria. Et minusta ihan tarpeeks iso urakka yhden merkin takia, minkä periaatteessa liike on lupautunut hommaamaan. Sehän kuulluu niiden työhön. Ja ei merkkiä paikallaan voi maalata, jos hyvän haluaa. Tähän autoon tulevan muutokset tehdään vähintään tehdas-laadulla. Ei mitään purkkavirityksiä(niinkuin en tee niitä mihinkään autoihin, vaikka ois halvempikin). Ja kiitoksia vaan....
Kyllä, nehän on orkkikset kiveniskukalvolla. Ja vielä kerran, täysin alkuperäisen näköisiä valoja ei tähän kippoon tule, ainakaan mun omistuksen aikana. Mulle on yks vi**n sama jos täällä on pari jamppaa, joille ei kelpaa mikään muu kuin alkuperäinen, vaikka se näyttäs miltä. Tehtaankin tekeleet on vain suunnittelijoiden luomuksia kompromissein, ei mitään jumalten luomuksia mihin ei saa koskea tai tehdä muutoksia. Annetaan jo olla, kalvot pysyy paikallaan(ellen löydä jotain tyylikkäitä ja laadukkaita tarvike valoja tilalle) kuin myös merkit poissa.
Niin, se on taas SINUN mielipide, ei välttämättä kenenkään muun. Kerroppa mullekin miksi takavalojen kalvotummennus ja tehdaslaatu ei sovi samaan lauseeseen? Oikeasti en tiedä. Nämä kalvot ei ole mitkä tahansa kalvot, vaan LAMIN-X:t eli ovat suunniteltu alunperin korinosien suojaamiseen kiveniskuilta, pieniltä kolhuilta ja UV-säteilyltä. Eritoten etuvalot kuuluu suojattaviin kohteisiin, kuin myös helmat, etupuskuri, konepelti jne. Jos et sitä tajua, että ne ei ole pelkästään ulkonäön takia vaan suojaamassa alkuperäisiä korinosia, on kyllä kumma. Ja et huomaa valoista, onko siellä kalvot vai ihan alkuperäinen tumma muovi ellet kato todellakin läheltä. Eli sitä kalvoa et huomaa, ellet tiedä sen olevan kalvo. Alunperin minunkin piti suojata vain etuvalot kirkkaalla LAMIN-X:llä, mutta pieni tummennus muutti keulan ilmettä huomattavasti paremmaks. Ja suojaan varmaan helmatkin kirkkaalla, varsinkin jos sopivia ja järkevännäköisiä roiskeläppiä ei löydy. Näitä on laitettu paljon jo maamme Porscheihin sun muihin "ökyautoihin", että se siitä jahkailusta ettei sopisi tehtaan alkuperäiseen imagoon.
Omasta mielestä kalvot takavaloissa sopii hyvin koska ne on siististi asennettu ja tuovat mukavasti kontrastia valkoiseen autoon. Aivan varmasti voi sanoa, että ns. "tehdaslaadulla" mennään, koska jos kysytään normaalilta Maija tai Pera 40-v autoilijalta, hän ei tosiaan hoksaa, että ne kalvot on siinä. Eli eikö se ole silloin vähän kuin orkkis kun ei huomaa muutosta? Juu nou mai point. Lopettakaa jo se kinaaminen ja puhukaa asiaa, isot miehet.
Kerroppa mullekin miksi takavalojen kalvotummennus ja tehdaslaatu ei sovi samaan lauseeseen?
Ja et huomaa valoista, onko siellä kalvot vai ihan alkuperäinen tumma muovi ellet kato todellakin läheltä.
Oma käsitys tehdaslaadusta on se, että silloin sitä autoa voi tosiaan katsoa ihan läheltäkin eikä metrien päästä.
Mutta se on kyllä totta, että en tajunnut miten sana "laatu" voi merkitä myös ihmisille niin eri asioita, eli annetaan tämän aiheen siis olla.
Takalasin pyyhkimestä vielä...Eilen omassa Leonissa otin rastin pois ruudusta, jossa luki takalasinpyyhin asennettu, ja yllättäen onnistui. Siis pyyhin on paikallaan kaikkineen, sulake paikallaan ja vieläpä ruikkii vettä tuulilasiin ja valoille. Takana ei mitään eloa enään.
Pitääpä ottaa fyysiseti pyyhin moottoreineen irti ja tulppa letkuun ja lasiin.
Pitääpä ottaa fyysiseti pyyhin moottoreineen irti ja tulppa letkuun ja lasiin.
^ Mukava kuulla, toivottavasti mullakin menis samoin. Siis sullako ei ruiki enää pesurikaan takana? Kun vielä löytäs jonkun, jolla ois VAG-COM ja pikku hetki aikaa auttaa tässä jossain lähellä, niin sais iteltäkin ton pois KOKONAAN. Mulla ku se yhä pesee, vaikka itse moottorikaan ei ole paikalla.
Ville, tänään(jo toistamiseen käy näin) yksi tyyppi katseli tota autoa todella tarkasti joka puolelta ja tuumas, et on hyvännäköset valot, onko alkuperäisenä noin tummat? Mä vaan et ei, niissä on vähän tummentavat kiveniskukalvot. Ei meinannu uskoo, kun oli autoa jo jonkin aikaa katellut ja erityisesti niitä valoja. Sit ku mentiin oikein lähelle tihrustamaan(about 10-20cm) ja lisäksi etsi sormella tietyistä kohdista reunoja, niin sit rupes vasta uskoo. Kuka kattelee autoja noin läheltä, sinäkö? ;) Mä en tiedä ainakaan ketään. Ja lisäksi noissa on se hyvä puoli, että ne saa aina helposti pois. Sit sullekin taas kelpais ku ois orkkislaatu esillä. :D
No, toivottavasti aihe on nyt jo loppuunkäsitelty.
Ville, tänään(jo toistamiseen käy näin) yksi tyyppi katseli tota autoa todella tarkasti joka puolelta ja tuumas, et on hyvännäköset valot, onko alkuperäisenä noin tummat? Mä vaan et ei, niissä on vähän tummentavat kiveniskukalvot. Ei meinannu uskoo, kun oli autoa jo jonkin aikaa katellut ja erityisesti niitä valoja. Sit ku mentiin oikein lähelle tihrustamaan(about 10-20cm) ja lisäksi etsi sormella tietyistä kohdista reunoja, niin sit rupes vasta uskoo. Kuka kattelee autoja noin läheltä, sinäkö? ;) Mä en tiedä ainakaan ketään. Ja lisäksi noissa on se hyvä puoli, että ne saa aina helposti pois. Sit sullekin taas kelpais ku ois orkkislaatu esillä. :D
No, toivottavasti aihe on nyt jo loppuunkäsitelty.
Viimeksi muokannut Peke, 4.9.2011 1:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ike, ei mulla sinänsä ole mitään mitään FINnittömiä vastaan, mutta jotenkin niillä auto näyttää vanhemmalta...Sillon ku nuo FIN-kilvet tuli, ne oli aluksi törkeän näköiset. Nyt niihin on jo tottunut, kun on niin pitkään niitä katsellut. Ja mitenkäs käy kilven kohdistamisen, jääkö toispuoleiseksi kun nuo nykyiset aluslevythän on tehty FIN-kilville?
Ei mua tuo sininen niissä haittaa, arkiajossa sellasia ei kukaan edes ajattele ja messuille tms tapahtumiin kilvet vaikka pois.
PS. jos mulla edes olis merkki minkä väriä vaihtaa, sit sais tehdä taas senkin kunnolla. Eli KAIKKI RS-merkit sini-mustiks(jarrut, ratti, vaihdekeppi, mittaristo, listat ja olikohan vielä muuallakin). EI KIITOS. :)
Ei mua tuo sininen niissä haittaa, arkiajossa sellasia ei kukaan edes ajattele ja messuille tms tapahtumiin kilvet vaikka pois.
PS. jos mulla edes olis merkki minkä väriä vaihtaa, sit sais tehdä taas senkin kunnolla. Eli KAIKKI RS-merkit sini-mustiks(jarrut, ratti, vaihdekeppi, mittaristo, listat ja olikohan vielä muuallakin). EI KIITOS. :)
Aikalailla kaikilla autotarvikeliikkeillä on ihan hyllytavarana noita kilpitelineitä. Esim http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=46-5001
H&R:ltä sais kait jo säädettävää, mutta odottelen viel talven yli, jos tulee muitakin vaihtoehtoja, KW V3 kiinnostaa varmaan eniten hyvien kokemusten myötä ja sit se ruostumattomuus ympärivuotisessa käyttöautossa on kyl hyvä juttu. Lisäksi tulee paksummat vakaajat.
Vanteiksi olen miettinyt HyperForgedia, HRE, ADV1( jotain tän tyyppistä http://www.adv1wheels.com/adv1wheels/wh ... DV05DC.php ), BBS:ää jne.
ADV1 vois käydä kattoo ku lähden Miamiin, siellä kait on joku pääpaikka, täältä noita ei tunnu saavan mistään. :( Haluis vaan jotain sellasta alle, ettei todellakaan tule joka kulmalla vastaan. Kuitenkin autokin(ainakin vielä) suht harvinainen...rinkulat tulee mustiks torstaina ja samoin RS3 -merkki ellei se lähde jälkiä jättämättä pois.
Vanteiksi olen miettinyt HyperForgedia, HRE, ADV1( jotain tän tyyppistä http://www.adv1wheels.com/adv1wheels/wh ... DV05DC.php ), BBS:ää jne.
ADV1 vois käydä kattoo ku lähden Miamiin, siellä kait on joku pääpaikka, täältä noita ei tunnu saavan mistään. :( Haluis vaan jotain sellasta alle, ettei todellakaan tule joka kulmalla vastaan. Kuitenkin autokin(ainakin vielä) suht harvinainen...rinkulat tulee mustiks torstaina ja samoin RS3 -merkki ellei se lähde jälkiä jättämättä pois.
Suht iso homma yhden merkin takia, ensin ostin TT RS:n merkin kun vihdoin ja viimein saivat tiedon että molemmissa sama merkki, sit se maalaamoon ja torstaina sitten asentamaan sitä. Puskuri ym. keulan osat irti ja sit vasta pääsee vaihtamaan rinkulat. Sama juttu tehtiin RS3-merkille, mutta toivoisin saavani sen kokonaan pois. Valmiiksi mustia ei noin pieninä löydy(tai mä en ainakaan löytäny), taitaavat olla pienimmät rinkelit mitä Audeissa on.
No niin, jotain uutta ja jotain ongelmiakin.
Tämä(siis kuvassa näkyvä soittimen kehys) tuli nyt vihdoin ja viimein
Pitäisi rueta laittamaan joku päivä paikoilleen.
Sit uusi keulan ilme
Lisäksi helmat teipattiin kiveniskuteipeillä ja etulippa on nyt tällänen
Ongelma taas on tällänen
Onpas fiksusti toteutettu lasitulppa takalasinnaarmuttajan tilalle. Miksi ihmeessä siihen on jätetty tollanen kapea väli? Nyt jos sen liimaa ns. kiinni kontin sisäpuolelta, se jää lasista koholle. Kuitenkin ideahan juuri on, että se olisi ihan just takalasin tasalla eikä yhtään yli tai ali. Mitähän tolle keksis vai teetättäskö lasifirmassa(mutta missä) vastaavan, mutta järkevämmin toteutetun?
Tämä(siis kuvassa näkyvä soittimen kehys) tuli nyt vihdoin ja viimein
Pitäisi rueta laittamaan joku päivä paikoilleen.
Sit uusi keulan ilme
Lisäksi helmat teipattiin kiveniskuteipeillä ja etulippa on nyt tällänen
Ongelma taas on tällänen
Onpas fiksusti toteutettu lasitulppa takalasinnaarmuttajan tilalle. Miksi ihmeessä siihen on jätetty tollanen kapea väli? Nyt jos sen liimaa ns. kiinni kontin sisäpuolelta, se jää lasista koholle. Kuitenkin ideahan juuri on, että se olisi ihan just takalasin tasalla eikä yhtään yli tai ali. Mitähän tolle keksis vai teetättäskö lasifirmassa(mutta missä) vastaavan, mutta järkevämmin toteutetun?
Näyttäs se olevan samanpaksuista lasia ja suurinpiirtin reiän kokoinenkin, mutta kyl se jää koholle ja reilusti, just about ton kapean kohdan verran(miks hitossa siihen on jätetty tollanen)...
Kyllä se tähän mennessä on kaikissa autoissa jäänyt tasan tarkkaan lasin pinnan tasolle, kokeileppa ensin. :) Keula näyttää kyllä häjyltä noin, tykkään!
Tulppaa on kyllä jo kokeiltu, käännelty ja mietitty, mutta ei se siihen kyllä hyvin istu ja ainut järkevä ratkaisu asentamiselle ois juuri tuo Juicen mainitsema konsti. Mutta tuo IL3:sen vinkki voi toimiakin, ku vaan tietäs millä nuo saa irti...sillon se nimittäin ois just oikealla kohdalla. En ymmärrä mitä ne ton tekijät on oikein miettineet ku tollanen välipala pitäny tohon värkätä. Oisivat voineet lähettää kerralla oikeanlaisen tuotteen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Siis tulpassa oleva lasihan on samanpaksuista kuin auton takalasikin, mutta ongelma on tuo välikappale/liimakasa/tiiviste vai mikä lie, siis klöntti mikä on varsinaisen mustan peitelasin ja kirkkaan "tuki" lasin välissä, se on vain se ongelma. Jos nuo lasiosat sais jotenkin irti toisistaan ja ne vois liimata yhteen ilman tuota väliosaa, asennus ois just sellanen ku sen kuvittelinkin olevan eli vähän liimaa ja tulppa paikalleen. Nyt menee säätämiseks ja loppujen lopuksi, pysyyköhän se edes paikallaan kun sitä ei saa painettua kovasti kiinni lasiin...? Ku siks tuo on niin vaikea ymmärtää että mitä lie tuota tehdessä miettineet kun minä en ainakaan ole koskaan nähnyt sellasta takalasia, mihin tuo viritelmä kävis. Pitäs nimittäin olla tuplat paksumpi lasi. Ja kaiken lisäksi tuo tulppa vois olla tiukempikin, käsitin että se on tehty varta vasten tuohon autoon, mutta toleranssit on näköjään aika isot. :( Ei varmaan hyödytä laittaa palautettakaan, ymmärtäävätköhän edes englantia.... multa ei kyl Saksa taivu ja osaakohan google-kääntäjäkään.
Onkohan pääkaupunkiseudulla olemassa lasiliikettä, mistä leikkaisivat mustasta lasista tuohon pyöreän tulpan ja sit vähän isomman kirkkaan vastakappaleks? Liimais ne sit ite paikalleen...
nikob, alkaa olee suurinpiirtein valmis ulkoisesti, paitsi vielä isoimmat muutokset edessä eli auto tonttiin, camberit kohdalleen(takanahan on säädöt, mutta eteen pitää hommata säädettävät yläpäät), sit sopivat vanteet sopivalla ET:llä ja sopivilla kumeilla. :) Ikkunatummennukset tulee, mutta en ole vielä päättänyt laittaako 70%(et huomaakohan noita edes) vai entiseen malliin 50%.
Onkohan pääkaupunkiseudulla olemassa lasiliikettä, mistä leikkaisivat mustasta lasista tuohon pyöreän tulpan ja sit vähän isomman kirkkaan vastakappaleks? Liimais ne sit ite paikalleen...
nikob, alkaa olee suurinpiirtein valmis ulkoisesti, paitsi vielä isoimmat muutokset edessä eli auto tonttiin, camberit kohdalleen(takanahan on säädöt, mutta eteen pitää hommata säädettävät yläpäät), sit sopivat vanteet sopivalla ET:llä ja sopivilla kumeilla. :) Ikkunatummennukset tulee, mutta en ole vielä päättänyt laittaako 70%(et huomaakohan noita edes) vai entiseen malliin 50%.
Kysäs täältä: http://www.alt-lasi.fi/
Sijaitsee Pitskun vanhan bussivarikon tiloissa, Keiteleen kone on samassa rakennuksessa.
Sijaitsee Pitskun vanhan bussivarikon tiloissa, Keiteleen kone on samassa rakennuksessa.
Se lasien välissä oleva liimaklötti on varmaan yhtä paksu kun on suunniteltu olevan sen liimaklöntin jolla koko paketti kiinnitetään ikkunaan, eihän sen taustalasin kuulu tulla kiinni asennuspintaan vaan väliin tulee vielä asennusmassa=liima.
Mistä tuon tulpan hankit ja onko minkä mittaisia saatavana, tarttis yhteen Transitin takalasiin pari tuollaista tulppaa kanssa.
Mistä tuon tulpan hankit ja onko minkä mittaisia saatavana, tarttis yhteen Transitin takalasiin pari tuollaista tulppaa kanssa.
Saa olla kyllä jumalaton kasa sitä liimaa, jos se on noin ajateltu. Se "väliosa" on ainakin yhtä paksu ku lasiosatkin ellei paksumpi. Tollanenhan pysys todella pienellä liimamäärällä kunhan se on tehty oikein eli tiukka sovitukseltaan ja se isompi lasiosa olis heti kiinni varsinaisessa tulpassa. Täältä tilasin
http://stores.ebay.de/Glasdesign-24/_i. ... ub=5086529
Tarkalleen tämä Glasstopfen Heckscheibe Clean Heck Audi A3 8P 8PA S3
Tässä muut vaihtoehdot
http://stores.ebay.de/Glasdesign-24/Aud ... m322&_vc=1
http://stores.ebay.de/Glasdesign-24/_i. ... ub=5086529
Tarkalleen tämä Glasstopfen Heckscheibe Clean Heck Audi A3 8P 8PA S3
Tässä muut vaihtoehdot
http://stores.ebay.de/Glasdesign-24/Aud ... m322&_vc=1
Viimeksi muokannut Peke, 11.10.2011 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En tiedä onko teillä ihan pois suljettuja muoviset peitelevyt?
Itse poistin Sivikin takalasinpyyhkimen ja laitoin reiän päälle http://www.tarvikkeet.fi/img/kuvat_suuret/1607.jpg linkin näköisen peitelevyn. Levyssä on takana iso prikka ja siipimutteri, lisäksi laitoin väliin ohutta kakspuoliteippiä. Hyvin on pysynyt parin vuoden pesut ym. kiinni ja ei maksanut kuin 3 euroa ja löytyi ihan motonetista.
Toinen vaihtoehtohan voisi olla kuminen tulppa? Luulisin, että esim. Etrasta saa lähes minkäkokoisia tahansa.
Ja itse autoon. On komeampi "uudella" maskilla, mutta myös minä olisin sen finnittömän kilven vaihtanut ;)
Itse poistin Sivikin takalasinpyyhkimen ja laitoin reiän päälle http://www.tarvikkeet.fi/img/kuvat_suuret/1607.jpg linkin näköisen peitelevyn. Levyssä on takana iso prikka ja siipimutteri, lisäksi laitoin väliin ohutta kakspuoliteippiä. Hyvin on pysynyt parin vuoden pesut ym. kiinni ja ei maksanut kuin 3 euroa ja löytyi ihan motonetista.
Toinen vaihtoehtohan voisi olla kuminen tulppa? Luulisin, että esim. Etrasta saa lähes minkäkokoisia tahansa.
Ja itse autoon. On komeampi "uudella" maskilla, mutta myös minä olisin sen finnittömän kilven vaihtanut ;)
No nuo kilvethän voi vaihtaa millon hyvänsä, mietitään...Saako sitä muuten keskelle kun FINnitönhän on eri kokoinen?
Ja kumitulppa siinä mulla nyt on ja vastaavia ollut aina ennenkin autoissa, mutta kyllähän tollanen musta lasinen ois sata kerta hienompi ku ei ole koholla yhtään. ;) On todella huomaamaton katos.
Ja kumitulppa siinä mulla nyt on ja vastaavia ollut aina ennenkin autoissa, mutta kyllähän tollanen musta lasinen ois sata kerta hienompi ku ei ole koholla yhtään. ;) On todella huomaamaton katos.
Mulla FIN-kilpi oli FIN-puolelta leveämpi eli kiinnitysreiät oli symmetrisesti saman mitan päässä itse rekisterinumerosta.
Eli FIN-teksti ei ollut etupuskurin keskellä, vaan jatkui enemmän FIN-puolelle.
Uusi FINnitön kilpi on täysin keskellä.
Jos sun Ärrässän kilvenkiinnitysruuvit on symmetrisesti yhtä kaukana etupuskurin keskikohdasta, tulee FINnitön kilpi aivan keskelle.
Ei muuta ku Katsastusasemalle tilaamaan. Mulla makso alle 20€ ja tuli alle kahdessa viikossa. Ja tyytyväinen olen ollut.
Näyttää vaan noin uudessa autossa vielä paremmalta ;)
Ja otat vaan haluamasi mitat ja marssit lasiliikkeeseen, ni ne teettää sulle just haluamasi lasin palaset. Kantsii vaan ehkä tilata millin isommalla halkaisijalla ku oikea reikä on ni saa sit itse hiomalla tehtyä just niin tiukan sovituksen ku itse haluaa.
Eikä noin pienet palat pitäis kustantaakkaan ku vaan hiluja.
Eli FIN-teksti ei ollut etupuskurin keskellä, vaan jatkui enemmän FIN-puolelle.
Uusi FINnitön kilpi on täysin keskellä.
Jos sun Ärrässän kilvenkiinnitysruuvit on symmetrisesti yhtä kaukana etupuskurin keskikohdasta, tulee FINnitön kilpi aivan keskelle.
Ei muuta ku Katsastusasemalle tilaamaan. Mulla makso alle 20€ ja tuli alle kahdessa viikossa. Ja tyytyväinen olen ollut.
Näyttää vaan noin uudessa autossa vielä paremmalta ;)
Ja otat vaan haluamasi mitat ja marssit lasiliikkeeseen, ni ne teettää sulle just haluamasi lasin palaset. Kantsii vaan ehkä tilata millin isommalla halkaisijalla ku oikea reikä on ni saa sit itse hiomalla tehtyä just niin tiukan sovituksen ku itse haluaa.
Eikä noin pienet palat pitäis kustantaakkaan ku vaan hiluja.
Se lasien välissä oleva liimaklötti on varmaan yhtä paksu kun on suunniteltu olevan sen liimaklöntin jolla koko paketti kiinnitetään ikkunaan, eihän sen taustalasin kuulu tulla kiinni asennuspintaan vaan väliin tulee vielä asennusmassa=liima.
Se edelleenkin sopii suureen osaan muista autoista ihan ilman modauksia ilman mitään puolen sentin liimakerroksia. :)
Mulla on nyt parissa autossa eli 3BG passatissa ja nykyisessä Skodassa sama vika tuon lasitulpan kanssa...eli liian paksu kasa tuota liimaa lasien välillä ja lisäksi tuo itse tulppana on ollut pari milliä liian kapea molemmissa tapauksissa.
Itse olen ratkaissut sen tuolla tavalla mikä aikaisemmin tuli esille eli teipillä ulkopuolelta pariksi päivää kuivumaan ja sen jälkeen teippi pois ja ylimääräiset siat terävällä mattoveittellä ulkopuolelta pois.
Itse olen ratkaissut sen tuolla tavalla mikä aikaisemmin tuli esille eli teipillä ulkopuolelta pariksi päivää kuivumaan ja sen jälkeen teippi pois ja ylimääräiset siat terävällä mattoveittellä ulkopuolelta pois.
leevi kirjoitti:Kysäs täältä: http://www.alt-lasi.fi/
Sijaitsee Pitskun vanhan bussivarikon tiloissa, Keiteleen kone on samassa rakennuksessa.
Eipä onnistu tuolla, eikä osannu sanoa, onnistuuko missään muuallakaan. Huvitti kaveria vähän koko kysymys. :) Eli ei taida olla sittenkään tuo teetättäminen edes vaihtoehto.
Pakko sanoa vanteista sen verran että ehdottomasti ADV ykköstä alle jos lompakko sallii. Itselläkin ADV.1 ostoprojekti meneillään. Vanteet pyörii noin 5k$-15k$ veroineen, omat haavevanteet "halvemmasta" päästä.
Tuli kyseltyä jonkin aikaa sitten TRAKfunctioneista jos kiinnostaa :)
"A 19" TRAKfunction set is 4900.00 MSRP in our standard finishes. For that price you can have any spoke design, offset, and width you'd like. Monoblocks start out at around 6k MSRP for a new set."
Asustelen talvet Miamissa, joten ajattelin käydä myös tsekkaamassa ADV-poikien konttorin, mutta ei siellä vissiin hirveästi nähtävää ole:
"We do have design headquarters in Miami if you ever are interested in stopping by. Not much to see if i'm honest. Our production facility is in California."
Mutta helvetin hieno auto ei voi muuta kuin nostaa hattua. Mukava kone tossa on, ulkoilutin kyseistä konetta naiskampaaja-mallissa (TT) kesällä ja mukavasti potki.
Tuli kyseltyä jonkin aikaa sitten TRAKfunctioneista jos kiinnostaa :)
"A 19" TRAKfunction set is 4900.00 MSRP in our standard finishes. For that price you can have any spoke design, offset, and width you'd like. Monoblocks start out at around 6k MSRP for a new set."
Asustelen talvet Miamissa, joten ajattelin käydä myös tsekkaamassa ADV-poikien konttorin, mutta ei siellä vissiin hirveästi nähtävää ole:
"We do have design headquarters in Miami if you ever are interested in stopping by. Not much to see if i'm honest. Our production facility is in California."
Mutta helvetin hieno auto ei voi muuta kuin nostaa hattua. Mukava kone tossa on, ulkoilutin kyseistä konetta naiskampaaja-mallissa (TT) kesällä ja mukavasti potki.
Samasta paikasta tilattu lasitulppa tuli heitettyä omaan räsään, reiän halkaisijassa toleranssia vajaa pari milliä mutta mieluummin pienempi kuin riskeerata se takalasi liian tiukalla sovituksella.
Omassa tuli se tulppa kans jonkun 3-4 milliä lasin pinnasta yli kuivasovituksessa, pakkausteippiä reiän yli ulkopuolelle, sikaa tulppaan ja paino kiinni teippiin, parin päivän päästä teippi pois ja siistiminen. Hyvin liimaantu oikeeseen korkeuteen!
Omassa tuli se tulppa kans jonkun 3-4 milliä lasin pinnasta yli kuivasovituksessa, pakkausteippiä reiän yli ulkopuolelle, sikaa tulppaan ja paino kiinni teippiin, parin päivän päästä teippi pois ja siistiminen. Hyvin liimaantu oikeeseen korkeuteen!
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 9.9.2011 22:43
Näistä kuvista näkyy takavalojen nykyinen tummuusaste...
Tässä muutama kuva, jos joitakin kiinnostaa uuden auton "suojaus".
Ihan ekana pesin konehuoneen käyttäen Meguiarsin konepesuainetta http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-G14816 ja toiseen kertaan tai lähinnä maalatuille osille reunoissa käytin Bilt-Hamberin Surfex HD:tä brushilla auttaen(on muuten todella kätevä apu konehuoneen ja ovienvälin pesussa sellaisissa kohdissa, mihin ei oikein muilla välineillä pääse). Lopuksi suihkin sinne tätä http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-G17316 kun näytti olevan varastossa käyttämättömät pullot.
Ensimmäisissä kuvissa pesu/puhdistusvaiheita, mitkä oli:
1. Bilt-Hamber Surfex HD http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=BIL-SURFEXHD-5L esipesu, sumuttamalla pintaan ja painepesurilla huuhtelu. (Tämän tein myös ovien väleihin)
2: Vanteisiin Bilberry Wheel Cleaner http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=VAL-BILBWC-1L ja painarilla pois(siksi ei tämän kummempaa kun vanteita ei pinnoitettu tällä kertaa, koska sen teen renkaiden vaihdon yhteydessä).
3. Auton kinnaspesu BH:n Surfex HD:llä. http://www.projectech.fi/autodetailinghinnasto.html (Tämän tein myös ovien väleihin)
4. Huuhtelu. (Tämän tein myös ovien väleihin)
5. Iron-X pintaan ja vaikuttamisajan jälkeen painarilla pois http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CPX-IRONX-16
6. Tar-X pintaan ja vaikuttamisajan jälkeen painarilla pois http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CPX-TARX-500
7. Kuivaus Miracle Dryereilla http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/miracle-dryer-ultra-plush-25-x-36-/prod_362.html .
8. Auto vielä läpi tarkasti Tardis pienpoistoaineella http://www.routec.fi/?group=2&browse=1&product_id=54&list=1&groupid=18&labelid=1 ja kertakäyttöliinoilla http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/605502/0 .
9. Auto vielä toiseen kertaan läpi IPA:lla ja kertakäyttöliinoilla. (Tämän tein myös ovien väleihin)
10. Auto tarkastaminen kertaalleen läpi kertakäyttöliinojen kera, tuloksena ettei yhteenkään valkoiseen liinaan ei jäänyt mitään ylimääräistä, joten en katsonut tarpeelliseksi käydä autoa läpi clayllä. Ettei vaan tule pieniäkään naarmuja sen takia kun pinta vaikutti todellakin virheettömältä.
Rekkarit irti ja pesua
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... Pesua2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... Pesua3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... Pesua4.jpg
Iron-X työssään
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... tyssn2.jpg
Paljon sitä lentoruostetta olikin jo taas kertynyt, vaikka kerran olen ainetta jo autoon testaillut pesun yhteydessä. Näköjään sitä tarttuu nopeasti uudestaan, kun pinnassa ei ole suojaa.
Auto alkaa olemaan puhdas
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuna2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuna3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuna4.jpg
Seuraavaksi pinnoitin kaikki ikkunat ja peilit, http://www.routec.fi/pdf/V1_Diamond_PDF/V1_Diamond_esite.pdf V1 Diamondilla, koska kaikista käyttämistäni aineista se on ollut parasta. Helpottaa huomattavasti ajamista, kun ei tartte käyttää juurikaan pyyhkijöitä ja myös auton lasien peseminen on paljon helpompaa kuin ilman pinnoitetta olevien ikkunoiden.
Tämän jälkeen alkoi CQuartz-pinnoitteen http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CPX-CQUARTZ-KIT http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/cquartz-ceramic-paint-protection-kit/prod_725.html levittäminen.
Ja ahertamisen tulos
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa1.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa4.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa5.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa6.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa7.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa8.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa10.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa11.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa12.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa13.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa14.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa15.jpg
Tässä näkyy uusi lasitulppa takalasinnaarmuttajan tilalla :)
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa16.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa18.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa19.jpg
Ja sit seuraavan päivän ulkokuvat, kun auto oli viettänyt yön yli tallissa
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... lissa2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... lissa3.jpg
Ja kuvien laatu on mitä on(Nokia N8), kun sillä saa jo ihan yhtä hyviä ellei parempiakin kuvia kuin muijan mukaniinhyvällädigikameralla.
Pinta oli aluksi täysin mitäänsanomaton, ei liukas tai kovin kiiltäväkään, mutta jo seuraavana päivänä kiiltoa oli tullut. Sellainen valkoiselle hyvin sopiva lasimainen-kiilto. Pintakin on jo muuttunut nyt vähän "sileämmäksi", mutta ei tuota voi vieläkään liukkaaksi sanoa. Toivottavasti muut ominaisuudet on sitten todella hyviä.
Tässä muutama kuva, jos joitakin kiinnostaa uuden auton "suojaus".
Ihan ekana pesin konehuoneen käyttäen Meguiarsin konepesuainetta http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-G14816 ja toiseen kertaan tai lähinnä maalatuille osille reunoissa käytin Bilt-Hamberin Surfex HD:tä brushilla auttaen(on muuten todella kätevä apu konehuoneen ja ovienvälin pesussa sellaisissa kohdissa, mihin ei oikein muilla välineillä pääse). Lopuksi suihkin sinne tätä http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-G17316 kun näytti olevan varastossa käyttämättömät pullot.
Ensimmäisissä kuvissa pesu/puhdistusvaiheita, mitkä oli:
1. Bilt-Hamber Surfex HD http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=BIL-SURFEXHD-5L esipesu, sumuttamalla pintaan ja painepesurilla huuhtelu. (Tämän tein myös ovien väleihin)
2: Vanteisiin Bilberry Wheel Cleaner http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=VAL-BILBWC-1L ja painarilla pois(siksi ei tämän kummempaa kun vanteita ei pinnoitettu tällä kertaa, koska sen teen renkaiden vaihdon yhteydessä).
3. Auton kinnaspesu BH:n Surfex HD:llä. http://www.projectech.fi/autodetailinghinnasto.html (Tämän tein myös ovien väleihin)
4. Huuhtelu. (Tämän tein myös ovien väleihin)
5. Iron-X pintaan ja vaikuttamisajan jälkeen painarilla pois http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CPX-IRONX-16
6. Tar-X pintaan ja vaikuttamisajan jälkeen painarilla pois http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CPX-TARX-500
7. Kuivaus Miracle Dryereilla http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/miracle-dryer-ultra-plush-25-x-36-/prod_362.html .
8. Auto vielä läpi tarkasti Tardis pienpoistoaineella http://www.routec.fi/?group=2&browse=1&product_id=54&list=1&groupid=18&labelid=1 ja kertakäyttöliinoilla http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/605502/0 .
9. Auto vielä toiseen kertaan läpi IPA:lla ja kertakäyttöliinoilla. (Tämän tein myös ovien väleihin)
10. Auto tarkastaminen kertaalleen läpi kertakäyttöliinojen kera, tuloksena ettei yhteenkään valkoiseen liinaan ei jäänyt mitään ylimääräistä, joten en katsonut tarpeelliseksi käydä autoa läpi clayllä. Ettei vaan tule pieniäkään naarmuja sen takia kun pinta vaikutti todellakin virheettömältä.
Rekkarit irti ja pesua
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... Pesua2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... Pesua3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... Pesua4.jpg
Iron-X työssään
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... tyssn2.jpg
Paljon sitä lentoruostetta olikin jo taas kertynyt, vaikka kerran olen ainetta jo autoon testaillut pesun yhteydessä. Näköjään sitä tarttuu nopeasti uudestaan, kun pinnassa ei ole suojaa.
Auto alkaa olemaan puhdas
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuna2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuna3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... ttuna4.jpg
Seuraavaksi pinnoitin kaikki ikkunat ja peilit, http://www.routec.fi/pdf/V1_Diamond_PDF/V1_Diamond_esite.pdf V1 Diamondilla, koska kaikista käyttämistäni aineista se on ollut parasta. Helpottaa huomattavasti ajamista, kun ei tartte käyttää juurikaan pyyhkijöitä ja myös auton lasien peseminen on paljon helpompaa kuin ilman pinnoitetta olevien ikkunoiden.
Tämän jälkeen alkoi CQuartz-pinnoitteen http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CPX-CQUARTZ-KIT http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/cquartz-ceramic-paint-protection-kit/prod_725.html levittäminen.
Ja ahertamisen tulos
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa1.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa3.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa4.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa5.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa6.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa7.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... nassa8.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa10.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa11.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa12.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa13.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa14.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa15.jpg
Tässä näkyy uusi lasitulppa takalasinnaarmuttajan tilalla :)
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa16.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa18.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... assa19.jpg
Ja sit seuraavan päivän ulkokuvat, kun auto oli viettänyt yön yli tallissa
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... lissa2.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... lissa3.jpg
Ja kuvien laatu on mitä on(Nokia N8), kun sillä saa jo ihan yhtä hyviä ellei parempiakin kuvia kuin muijan mukaniinhyvällädigikameralla.
Pinta oli aluksi täysin mitäänsanomaton, ei liukas tai kovin kiiltäväkään, mutta jo seuraavana päivänä kiiltoa oli tullut. Sellainen valkoiselle hyvin sopiva lasimainen-kiilto. Pintakin on jo muuttunut nyt vähän "sileämmäksi", mutta ei tuota voi vieläkään liukkaaksi sanoa. Toivottavasti muut ominaisuudet on sitten todella hyviä.
Viimeksi muokannut Peke, 9.11.2011 23:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kirjoita autostasi, moottoripyörästäsi tai vaikka traktoristasi lyhyt esittely ja liitä aiheeseen 1-2 kuvaa (max leveys 600 pikseliä). Jos kuvia on enemmän, laita ne linkkeinä
Puhdas on, mutta silti pyytäisin noudattamaan sääntöjä. Padi 3g:llä latailee turhan kauan kuvia audin kiiltävistä saranoista
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa