Ksenoneista koottu pläjäys
Valvoja: ffp jäsenet
6 KPL xenon 50W jos sytyttää kerralla (pitkät valot) niin onko odotettavissa jotain ongelmia? Xenonit kun vaatii virtaa sytytysvaiheessa halogeenia enemmän niin riittääkö kaikille kuudelle poweria? Olisin kiitoliinen jos joku tietäis/viitsisi vastata
Tyhjäkäynnillä ei ole tarkoitus sytytellä, eli kierroksia on aina kun räppää päälle. 3b passat 1.9 Tdi
Tyhjäkäynnillä ei ole tarkoitus sytytellä, eli kierroksia on aina kun räppää päälle. 3b passat 1.9 Tdi
Asensin tässä xenonit autoon ja valokuvio ei ole sama molemmissa umpioissa. kyselenkin, että etsinkö vikaa polttimosta vai umpiosta? Ja kumpi noista nyt sitten on sellainen kun pitää? Oikean puoleinen kuvio on paljon tarkempi, vasen taas näyttäisi hieman kirkkaammalta. Nopeella vilkasullu polttimot olivat kumpikin kunnolla paikallaan eikä muutakaan vikaa löytynyt.
Umpiot on Depon D2S-polttimoille ja xenon sarja on Cobran 35w 5000k.
Umpiot on Depon D2S-polttimoille ja xenon sarja on Cobran 35w 5000k.
Kyllä tuo oikeanpuolimmainen oikealta näyttää. Vika on varmaan umpiossa. Jos kyseessä uudet umpiot kysy myyjältä vaihtoa. Laillisethan ne ei ole kuitenkaan, niin onko se nyt niin tarkkaa? Katsastukseen kuitenkin joutuu pois ottaan.
Kokeile vaihtaa polttimoita, jos parempi valokuvio siirtyisi näin vasempaan.
Kokeile vaihtaa polttimoita, jos parempi valokuvio siirtyisi näin vasempaan.
A3:ssani on H7 (xenon) ajovaloissa, pitkän virkaa toimittaa H4 polttimo jonka lyhyt on samalla sumuvalo. Mitenköhän mahtaa H4 xenonit toimia tuossa?
Normaalitilanteessahan magneetti liikuttaisi polttimoa ja se kääntyisi ja valaisisi pitkänä, mun tapauksessahan se ei ole päällä kun pitkät nykäsee. Luonnollisesti syttymisaika ensimmäisellä kerralla on melko pitkä, mutta lämpimällä polttimolla valaiseminen luonnollisesti on nopeampaa. Lähinnä siis toimiikohan ollenkaan?
H7 ajovalo
H4 Pitkä+sumari
Kyseessä siis faceliftaamaton ulkomaan ihme...
Mahtojohan joku tajuta :)
Normaalitilanteessahan magneetti liikuttaisi polttimoa ja se kääntyisi ja valaisisi pitkänä, mun tapauksessahan se ei ole päällä kun pitkät nykäsee. Luonnollisesti syttymisaika ensimmäisellä kerralla on melko pitkä, mutta lämpimällä polttimolla valaiseminen luonnollisesti on nopeampaa. Lähinnä siis toimiikohan ollenkaan?
H7 ajovalo
H4 Pitkä+sumari
Kyseessä siis faceliftaamaton ulkomaan ihme...
Mahtojohan joku tajuta :)
Vaihdoin polttimot muttei se kuviota ihan samanlaiseksi muuttanut. Eihän tuota eroa siis ajossa huomaa, ainoastaan kun valot osoittaa seinään kuten kuvissa. Ihmetyttää lähinnä. Tosin mielestäni pitkissä on eroa myös, oikean puoleinen näyttää mielestäni paljon ylemmäs kuin vasen ja kuvio on korkeampi. Siitä ei nyt ole kuvaa, mutta täytyy ottaa kun on taas pimeällä liikenteessä.
B-Jam: Saatko otettua omista valoista kuvaa vertailun vuoksi?
Ylempi kuva otettu kauempaa ja alempi lähempää seinää.
B-Jam: Saatko otettua omista valoista kuvaa vertailun vuoksi?
Ylempi kuva otettu kauempaa ja alempi lähempää seinää.
Eipä tuo ero noissa uusissa kuvissa niin radikaalilta näytä, vaikea tietysti sanoa kun ei luonnossa pääse näkemään. En valitettavasti saa ihan tähän hätään kuvaa otettua, ensi viikonloppuna aikaisintaan.
Niin, ja kyllä itselläkin on oikea hieman ylemmäksi säädetty (ja ovat ihan niinkun korrekteissa katsastuskelpoisissa säädöissä)
Niin, ja kyllä itselläkin on oikea hieman ylemmäksi säädetty (ja ovat ihan niinkun korrekteissa katsastuskelpoisissa säädöissä)
Viimeksi muokannut B-Jam, 10.10.2010 21:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
a1mo kirjoitti:Eikös se ole niin, että 10.10.1998 jälkeen käyttöönotetussa autossa tarvitsee olla automaattinenkorkeudensäätö, ja oma autoni on -97.
Väärin. 0p.
MarkusR kirjoitti:Niinhän se on. Vaikea tietää ku ei ollu autosta mainintaa. Itellä oli -00 passatissa Depon xenon-hyväksytyt umpiot ja kyllä nekin meni katsastuksesta läpi vaikkei ollu automaattisäätöä. Kyllähän se riippuu niin paljon kuka katsastaa ja kuinka tarkkana on kyttäämään/hoksaamaan tuommosia puutteita.
Ei tarvita automaattisäätöä, jos Passatti on käyttöönotettu ennen 1.10.2000.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446C83 ... 200604.pdf
Lainaus:
Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Niin ei tuota eroa käytössä huomakkaan, ainoastaan jos juurikin seinään näyttää niin huomaa eron.
Nyt on korkeus säädetty sellaisen peilin kanssa. Lyhkäsillä on molemmat samalla korkeudella, mutta pitkillä oikea ylempänä ja oikean kuvio on korkeampi. Tai siltä se ainakin näyttää:D
Noinhan se olikin. Oli jäänyt jostain tuo 1998 päähän ja sen mukaan olen suunnistanu:)
Nyt on korkeus säädetty sellaisen peilin kanssa. Lyhkäsillä on molemmat samalla korkeudella, mutta pitkillä oikea ylempänä ja oikean kuvio on korkeampi. Tai siltä se ainakin näyttää:D
Ei tarvita automaattisäätöä, jos Passatti on käyttöönotettu ennen 1.10.2000.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446C83 ... 200604.pdf
Lainaus:
Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Noinhan se olikin. Oli jäänyt jostain tuo 1998 päähän ja sen mukaan olen suunnistanu:)
Onko tuolle valokuviolle mitään oikeaa kohtaa suuntauksen kannalta, niin kuin sivusuunnassa? Vaikka missä kohtaa tiessä tuon nousevan kohdan pitäisi olla? Kun tuntuu, että lyhyet voisivat näyttää paljon keskemmälle ja jos kääntää ne keskemmälle, pitkät näyttää ihan vasempaan laitaan. Tai oikeastaan ohi koko tiestä pitemmällä matkalla.
Nyt tuo lyhyillä valokuvion nouseva kohta alkaa tien oikeasta reunasta.
nimimerkillä Ikuista Säätämistä :D
Nyt tuo lyhyillä valokuvion nouseva kohta alkaa tien oikeasta reunasta.
nimimerkillä Ikuista Säätämistä :D
andyks kirjoitti:Vääntäkääs joku nyt rautalangasta että mistä kannattaisi H7-xenon sarja ostaa. Tietenkin pitää olla laadukas sarja ja edullisesti.
Lähinnä ihmetyttää kun mielestäni kuvien ja speksien mukaan vastaavaa Ollon sarjaa myydään eri paikoissa eri hintaan:
Slamit = 126e
JS-tuning = 99e
Taskuraketti.com = 59e (lisäksi "bulk"-sarja ilman pakkausta 50e)
kilpailija.com = 57.85e
Onko noissa sarjoissa nyt siis todellisuudessa kuitenkin jotain eroa?
Mä hankin tuon taskuraketin 59€ H7-sarjan, sen verran pitää haukkua tuota Taskuraketin sarjaa:
Pienet ballastit helpottavat asennusta ahtaisiin tiloihin. Myös johdot on selvästi pidemmät kuin normaalikokoisissa ballasteissa, tuoden edelleen lisää liikkumavaraa asennukseen.
-Ballastit on mielestäni ihan samankokoiset kuin muissakin tän hintaluokan sarjoissa.
-Ballistin teline ei ollut nettisivuilla olevan kuvan mukainen, vaan sellanen kahdesta ohkasesta pellin suikaleesta väsätty lirpake
-Johdoista puolet on selvästi pitempiä, ks. allaoleva kuva
-Polttimon runko on paksua muovia ja ku normaali polttimon runko ohkasta peltiä, niin aika tiukka kiertää umpioon paikalleen Mersun alkuperäisen polttimon kiinnityssysteemin kanssa.
Se vähän huono noissa, kun ei oo nettisivuilla tarkkaa kuvaa sarjan sisällöstä, jos olisi ollut, niin tämänkin olisin jättänyt hankkimatta ja olisin satsannut kalliimpaan. Esim. jstuning.comin sivuilla on asennusohjeet Ollo-sarjalle kuvineen, sarja vaikuttaa heti paljon laadukkaammalta. Ohjeet tosin voisi olla vaikka PDF-formaatissa
Tilasin sarjan sitten kuitenkin jstuning:sta ja sarja ollut nyt n. viikon paikoillaan..
Polttimo on metallikantainen ja sopi täydellisesti alkuperäisen tilalle.
Polttimon johdot ovat laadukkaan oloista silikonikaapelia, kun taas ainakin Jaakko:n kuvien perusteella tuossa taskuraketin sarjassa johdot näyttää kovemmalta muovikaapelilta...
Ainoat miinukset ovat minusta hieman turhan lyhyet kaapelit, 10-15cm lisää niin olisi riittänyt hyvin omassa autossa... Ja toinen, radiosta ei normaaliolosuhteissa kuulu mitään häiriöitä, mutta kuuluvuusalueen rajalla häviää kuuluvuus herkemmin. Työmatkallani on eräs "laakso" johon ei oikein radiokanavat kuulu ja ennen siinä alkoi radio rätistä ehkä korkeintaan pari kertaa kuukaudessa, mutta xenonien asennuksen jälkeen rätinä on ko. paikassa ollut päivittäistä... Voisiko tähän auttaa relesarja tms..? Tosin ongelma on kuitenkin niin pieni, että tuskin alan moista asentelemaan..
Olen kuitenkin sarjaan erittäin tyytyväinen, ja nyt mietinkin pitäisikö laittaa tilaukseen toinen xenon sarja pitkiä varten (passat 3b Depon kirkasoptiikka umpioihin), vai laittaisiko erilliset saman hintaluokan lisäpitkät ilman xenoneita... Noissa Depon umpioissa kun on kuitenkin aika sekava ja pistemäinen tuo pitkien valokuvio niin mahtaako xenoneilla paljon parantua...
Polttimo on metallikantainen ja sopi täydellisesti alkuperäisen tilalle.
Polttimon johdot ovat laadukkaan oloista silikonikaapelia, kun taas ainakin Jaakko:n kuvien perusteella tuossa taskuraketin sarjassa johdot näyttää kovemmalta muovikaapelilta...
Ainoat miinukset ovat minusta hieman turhan lyhyet kaapelit, 10-15cm lisää niin olisi riittänyt hyvin omassa autossa... Ja toinen, radiosta ei normaaliolosuhteissa kuulu mitään häiriöitä, mutta kuuluvuusalueen rajalla häviää kuuluvuus herkemmin. Työmatkallani on eräs "laakso" johon ei oikein radiokanavat kuulu ja ennen siinä alkoi radio rätistä ehkä korkeintaan pari kertaa kuukaudessa, mutta xenonien asennuksen jälkeen rätinä on ko. paikassa ollut päivittäistä... Voisiko tähän auttaa relesarja tms..? Tosin ongelma on kuitenkin niin pieni, että tuskin alan moista asentelemaan..
Olen kuitenkin sarjaan erittäin tyytyväinen, ja nyt mietinkin pitäisikö laittaa tilaukseen toinen xenon sarja pitkiä varten (passat 3b Depon kirkasoptiikka umpioihin), vai laittaisiko erilliset saman hintaluokan lisäpitkät ilman xenoneita... Noissa Depon umpioissa kun on kuitenkin aika sekava ja pistemäinen tuo pitkien valokuvio niin mahtaako xenoneilla paljon parantua...
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Lisäpitkiin xenonit
Kuinkas helposti onnistuu 3b passatin lisäpitkiin jälkiasennus xenoninen laitto. Lisäpitkistä vastaavat Hellan Rallye 3000 umpiot. Tällä hetkellä 100w polttimot niin säästäisi varmaan hiukan laturia kun laittaisi xenonit.
Lähinnä katselin noita Ollon muutossarjoja kun eivät hinnalla ole pilattu ~60€. Eli minkälaisia ongelmia saattaa tulla asennuksessa vastaan? Kuinka hyvin saa ballasitit sijoitettua, eli riittääkö johdotukset vetää moottoritilaan saakka?
http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/IMG_4106.JPG/_medium.jpg
Lähinnä katselin noita Ollon muutossarjoja kun eivät hinnalla ole pilattu ~60€. Eli minkälaisia ongelmia saattaa tulla asennuksessa vastaan? Kuinka hyvin saa ballasitit sijoitettua, eli riittääkö johdotukset vetää moottoritilaan saakka?
http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/IMG_4106.JPG/_medium.jpg
Kyllä ainakin tuossa mun sarjassa johdot on niin lyhyet, että ei kyllä riittäisi kuin johonkin tuohon maskin taakse, mutta voisin veikata että sieltä jostain puskurin takaa löytyis ihan hyvä paikka ballasteille. Tosin purkuhommia siitä vähän tulee...
Onko sulla jo xenonit noissa kirkasoptiikoiden pitkissä? Jos niin onko niistä mitään hyötyä halogeeneihin verrattuna?
Onko sulla jo xenonit noissa kirkasoptiikoiden pitkissä? Jos niin onko niistä mitään hyötyä halogeeneihin verrattuna?
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Elekmalle lähti tilaus Ollon 35w 6000k H1 xenoneista, pääsee toivottavasti loppuviikosta asentelemaan.
Nykyisin pelkkää halogeenia, mutta täytyy laitella tarkempaa tietoa kunhan saan xenonit paikoilleen.
Edit: Tuolta saa käydä lukemassa tarkemmin...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137616
Nykyisin pelkkää halogeenia, mutta täytyy laitella tarkempaa tietoa kunhan saan xenonit paikoilleen.
Edit: Tuolta saa käydä lukemassa tarkemmin...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137616
Viimeksi muokannut hammer_man, 27.10.2010 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hei xenon jälki asennus valot kehittyy sitten 2000 alun luvulta (1996-) eli ei enää tarvitse vaihtaa umpiota !! Vaan uudet 2009- xenon polttimot ei aiheuta tausta/sivu häikäysyä tai muuta,onhan ne 3x tehokkaampia ku h4 tai h7,eli ne käy suoraan vanhaan umioon oli sitten h4 tai muu uudenpi kanta,minulla ainakin toimii audi 80 vm1991 ja ei tarvitse olla valojen korkeuden säätöä!! AKEn mukaan!!!! pesulaite on ,ja ps:umpioiden vaihdosta ei puhuta MITÄÄN!AKEN SIVUILLA jälkiasennus xenon valoista. Kivaa että toimii ja ei häikäise vastaan tulioita :) Mahtava valo teho :) Aivan sama ku h4 mut h4 100w polttimokaan ei ota vertaa xenoista.
Aiempia viestejä selailin mutta en löytäny vastausta seuraavaan.
Jos laitan tommosen jälkiasennettavan xenonsarjan 3B Passatin -98 orkkisumpioihin niin onko se valokuvio ihan persiillään? Siis oikeasti persiillään niin että tiehen menevä valo on niin vähäistä että ei kannata laittaa? Polttimoina on alkuperäisissä H1 ja H7
Kaipaan siis kommenttia sellaisilta joilla on oikeasti kokemusta asiasta.
Jos laitan tommosen jälkiasennettavan xenonsarjan 3B Passatin -98 orkkisumpioihin niin onko se valokuvio ihan persiillään? Siis oikeasti persiillään niin että tiehen menevä valo on niin vähäistä että ei kannata laittaa? Polttimoina on alkuperäisissä H1 ja H7
Kaipaan siis kommenttia sellaisilta joilla on oikeasti kokemusta asiasta.
Soitin maanantaina Laakkoselle ja kysyin kerkeiskö sähkäri puhelimen päähän. Sähkäri katto koneelta saman tien valojen kytkentäkaaviota. Vilkkuviiksen liittimeen tulevat kelta-pun ja kelta-vihreät johdot (tulee siihen myös muita johtoja). Kelta-pun johto pitää jättää liittimeen kiinni ja kelta-vihreä johto liitetään kelta-punaiseen johtoon. Näin siis saa aineki Borassa palamaan lyhyet ja pitkät samaan aikaan ja näin säästää samalla lyhkästen xsenon polttimoita.. Ja nyt kun vielä muuttuu tuo valojen lakipykälä.. :) Niin ei haittaa siinäkään mielessä. Kiitokset Vw sähkärille nopeasta palvelusta.!
Onko tämä ohje nyt paikkaansapitävä että uskaltaa mennä kytkemään? vortexin lontoonkielisestä ohjeesta ei juuri mitään auennut :D
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Jos laitan tommosen jälkiasennettavan xenonsarjan 3B Passatin -98 orkkisumpioihin niin onko se valokuvio ihan persiillään? Siis oikeasti persiillään niin että tiehen menevä valo on niin vähäistä että ei kannata laittaa? Polttimoina on alkuperäisissä H1 ja H7
Jos haet takaa valojen parantumista orkkisumpioilla niin ainahan yrittää voi. Totuus on kuitenkin että saat kertaheitolla paremmat valot(jotka eivät sitten häikäise vastaantulijoitakaan) tilaamalla linssivalot autoosi.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=137652
kumita:
Näin mahdollisena vastaantulijana sanoisin että älä tee sitä :) Silloin joskus linssiumpioiden saapumista odotellessani heitin jo valmiina odotelleet xenon-valot vakioumpiohin. Olihan valotehon parannus tottakai huomattava halogeeneihin nähden, mutta se hajavalon määrä ja vastaantulijoiden vitutus...
Näin mahdollisena vastaantulijana sanoisin että älä tee sitä :) Silloin joskus linssiumpioiden saapumista odotellessani heitin jo valmiina odotelleet xenon-valot vakioumpiohin. Olihan valotehon parannus tottakai huomattava halogeeneihin nähden, mutta se hajavalon määrä ja vastaantulijoiden vitutus...
Olenkin tässä kypsytellyt ajatusta että odottelenpa että saan uudet xenoneille hyväksytyt umpiot laitettua mutta mietityttää tuo ylempänä oleva jokkeri03:n viesti
Mitenkähän paikkaansa pitävää tekstiä tämä on? Onko ne polttimot kehittyny viime aikoina niin paljon että ne ei enään häikäisis niin paljoa vanhoilla halogeeniumpioillakaan?
hei xenon jälki asennus valot kehittyy sitten 2000 alun luvulta (1996-) eli ei enää tarvitse vaihtaa umpiota !! Vaan uudet 2009- xenon polttimot ei aiheuta tausta/sivu häikäysyä tai muuta...
Mitenkähän paikkaansa pitävää tekstiä tämä on? Onko ne polttimot kehittyny viime aikoina niin paljon että ne ei enään häikäisis niin paljoa vanhoilla halogeeniumpioillakaan?
Tarvitsee xenon umpiot edelleen.
"AKE:n tiedotteessa käsitellään Xenon-ajovalosarjoja, ei näitä muutossarjoja joilla tavan umpioon saadaan Xenonit."
ELI SIIS:
Umpiot: Xenon hyväksytyt (DC lähivalo, DR kaukovalo)
Korkeudensäätö: 14.6.1995 alkaen manuaali, 1.10.2000-> automaattinen
Pesurit: Aina.
Myös xenonkitti (ballastit yms.) aina e-hyväksytty, myös polttimot.
Eli toisin sanoen mikään jälkiasennus xenon kitti ei ole laillinen mihinkään halogeeneille tarkoitettuun umpioon.
"AKE:n tiedotteessa käsitellään Xenon-ajovalosarjoja, ei näitä muutossarjoja joilla tavan umpioon saadaan Xenonit."
ELI SIIS:
Umpiot: Xenon hyväksytyt (DC lähivalo, DR kaukovalo)
Korkeudensäätö: 14.6.1995 alkaen manuaali, 1.10.2000-> automaattinen
Pesurit: Aina.
Myös xenonkitti (ballastit yms.) aina e-hyväksytty, myös polttimot.
Eli toisin sanoen mikään jälkiasennus xenon kitti ei ole laillinen mihinkään halogeeneille tarkoitettuun umpioon.
Tuli tilattua suoraan Ollo:lta kaks settiä slim xenoneita. Vielä ei varmaan kukaan suomessa tuo noita maahan? En ole ainakaan yhdessäkään liikkeessä nähnyt myytävän.
Tälläinen setti kyseessä:
Tälläinen setti kyseessä:
hid ballast for hid kits new exterior design and re-designed internal circuit which helps to avoid the problem of instability of similar hid ballast; our featured products in the year 2010
Product parameter:
hid ballast B01 slim
Input Voltage Range DC9V~16V
Starting Voltage DC12.8V
Input Current 3.2A
Max. Inrush Current 15A
Output Power 32W-38W
Output voltage AC85V±15V
Output Frequency 260Hz~280Hz
Efficiency: ≥84%
Ignition pulse Typical peak Voltage 23kV Typ. 1s
Input Protections Under voltage protection at 6V±1V
Over voltage protection at 27.5V±1V
Input connection-reverse protection
Output Protections Short circuit protection between two outputs
Open circuit protection between two outputs
Kyllä on minulla noita ihan hyllytavarana ollut yli puoli vuotta, ihan OK muuntaja muttei nopeimmasta päästä ja johtojen laatu huonohko, radiohäiriöitä en ole testannut vielä. Olet valinnut näemmä myös hieman heikompilaatuiset polttimot sarjoihin. Toki kyllä nuokin menettelee mutta itseltä jäisi kyllä myymättä, näissä myös heikko johtojen laatu ja huonommat materiaalit / toteutukset.
Kyllä on minulla noita ihan hyllytavarana ollut yli puoli vuotta, ihan OK muuntaja muttei nopeimmasta päästä ja johtojen laatu huonohko, radiohäiriöitä en ole testannut vielä. Olet valinnut näemmä myös hieman heikompilaatuiset polttimot sarjoihin, toki kyllä nuokin menettelee mutta itseltä jäisi kyllä myymättä.
En noista polttimoista osaa sanoa mitään, pystyykö niitä muka erikseen vaihdella noihin setteihin?
Eipä tuo suuri menetys ole vaikka olisikin täyttä kuraa, yhden setin hinta kun on n. 25e + postit.
Niin siksihän noita ei kukaan taida maahantuoda kun ovat ns. kuraa :)
Paljon kun noitten kanssa pelaa niin löytää semmoiset sopivat sarjat millä tekee jo jotain.
Nuo polttimot on perussarjaa ja ovat ihan hyvät. Niin kestoltaan kuin laadultaankin.
Ballastit ovat kaikista halvimmat millä ei normaaliautossa tee mitään. Mahdollisia häiriöitä on vaikka muillle jakaa ja tosiaan niiden syttymisnopeus ei päätä huimaa.
Johonkin työkonekäyttöön varmaan hyvät jos ja kun ei radiota yms elektronisia vehkeitä ympärillä ole.
Paljon kun noitten kanssa pelaa niin löytää semmoiset sopivat sarjat millä tekee jo jotain.
Nuo polttimot on perussarjaa ja ovat ihan hyvät. Niin kestoltaan kuin laadultaankin.
Ballastit ovat kaikista halvimmat millä ei normaaliautossa tee mitään. Mahdollisia häiriöitä on vaikka muillle jakaa ja tosiaan niiden syttymisnopeus ei päätä huimaa.
Johonkin työkonekäyttöön varmaan hyvät jos ja kun ei radiota yms elektronisia vehkeitä ympärillä ole.
Niin siksihän noita ei kukaan taida maahantuoda kun ovat ns. kuraa :)
Paljon kun noitten kanssa pelaa niin löytää semmoiset sopivat sarjat millä tekee jo jotain.
Nuo polttimot on perussarjaa ja ovat ihan hyvät. Niin kestoltaan kuin laadultaankin.
Ballastit ovat kaikista halvimmat millä ei normaaliautossa tee mitään. Mahdollisia häiriöitä on vaikka muillle jakaa ja tosiaan niiden syttymisnopeus ei päätä huimaa.
Johonkin työkonekäyttöön varmaan hyvät jos ja kun ei radiota yms elektronisia vehkeitä ympärillä ole.
Nyt on xenonit ruuvattu kiinni, ainakaan radiossa ei esiinny häiriötä yhtään. Voihan toki olla, että laadussa on suuriakin eroja jos sun testaamissasi oli häiriötä paljon.
Laadussa on eroja kuten autoissa ja niiden soittimissakin. Radioantennin sijoutus tuo omat kommervenkkinsä sekä kaapelin laatu.
MOnen asian kanssa joutuu painimaan kun tulee ongelmatapaukset. Mutta helpointa on vaihtaa noissa ballastit laadukkaampiin kuin vaihdella muita komponentteja.
Esim radiossakin on eroja. Häiriö saattaa toisella olla aivan toisella taajuudella kuin toisessa radioissa.
MOnen asian kanssa joutuu painimaan kun tulee ongelmatapaukset. Mutta helpointa on vaihtaa noissa ballastit laadukkaampiin kuin vaihdella muita komponentteja.
Esim radiossakin on eroja. Häiriö saattaa toisella olla aivan toisella taajuudella kuin toisessa radioissa.
h7 / xenon
Omassa 3bg.ssä toi vanha h7 poltin irtoaa sellasen metallisen asennuskehikon kanssa pyöräyttämällä sitä. Miten ihmeessä mä saan vedettyä noi paksut xenoneiden liittimet sen kehikon läpi?
Tämä ei liity juur äskön käytyyn keskusteluun mutta juur itselle tapahtuneena. Audiin oli tarkoitus hankkia pitkiin xenonit, lyhyissä olikin jo tehdasxenonit. Noh nopea nouto canbus xenoneita tuosta naapurikunnasta ja kotiin päästyä 10min ja valot paikoillaan. Seuraavana ilta oli ajoa niin että pitkien xenonit paloivat max 5min, ja kotiin päästyäni ihmettelin et piru kun pyyhkijöissä joku jäynä ku ei toimi. ELI: pyyhkijänmoottori "palanut", ja kyllähä siitä netistä löytyi juttua että 8P-koppaiseen ei parane laittaa jälkiasennussarjoja. Asennus oli minulla mallia johto johtoon ja jatsi soi, eli EI vastuksia eikä releytyksiä. Voin kertoa et korpee, ja halogeenit pitkissä ajellaa jälleen.. prkl...
Sakari75 --> Mulla oli 3bg:n vakio halogeeniumpioissa xenonit eikä kukaan kaveri ainakaan valittanu että häikäsis. Passatin ongelma vaan on että kun saat lyhyet näyttämään sopivan kauas niin pitkät näyttää jo puiden latvoihin ainakin xenoneilla. Kaikkein paras tulee jos laitat lyhkäsiin xenonit ja lisävalot niin rupeaa näkemään myös pitkälle ainaki jos ajelee enemmänkin valaisemattomilla alueilla.
Kaikki valot saa häikäisemään vastaantulevia jos säädetään liian ylös.
Kaikki valot saa häikäisemään vastaantulevia jos säädetään liian ylös.
Mulla on tämä setti nyt kotona.
Ei tosin ostettu Slamit:lta mutta sama kuitenkin. Noissa sanotaat että ei Xenoneille. Mistäköhän syystä? Vain takuu joka raukeaa jos käyttää vai sulaako ne paskaks? :)
Ei tosin ostettu Slamit:lta mutta sama kuitenkin. Noissa sanotaat että ei Xenoneille. Mistäköhän syystä? Vain takuu joka raukeaa jos käyttää vai sulaako ne paskaks? :)
Mikä se paras H7-sarja olisi pitkiin. Mahdollisimman nopeasti syttyvät, pitkäikäiset ja häiriöttömät tarviisi siis saada. Laittaakko 50W vai 35W, 50 vissiin vähän hitaampi syttymään, mutta liekö merkittävän paljoa kuitenkaan hitaampi kuin kokonaiserotus halogeeniin on?
Toki kannan istuvuus, johtojen riittävä mitta ja laadukkuus ovat myös tekijöitä.
Cobra, Ollo?
Toki kannan istuvuus, johtojen riittävä mitta ja laadukkuus ovat myös tekijöitä.
Cobra, Ollo?
Aika vähän löytyy puhetta mikä olisi ns. parhaasta päästä oleva sarja. Olen kahen vaiheilla ostaako AMP -muutossarja vaiko Cobra? Onko todettu mitään etuuksia kumpienkin suhteen? Paitsi AMP:in sarjan H3 on peltikannalla. Onko tossa cobrankin miniballastissa tavallista hieman pidempi syttymisaika? Cobran luulin ennen olleen aikalailla parasta mitä rahalla saa, mutta nykyään kun netissä keskusteluja lukenu enemmän niin eipä sitä erityisesti olla kehuttu..?
Eli näistä kyse:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=193
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22
Eli näistä kyse:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=193
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22
Edelleenkään tuolla pakkaajalla (paketissa oleva merkki) ei ole mitään merkitystä sarjan laatuun, vaan laatuun vaikuttaa se millaisilla osilla sarja on tilattu ja pakattu. Mitä tulee edellämainitsemiisi sarjoihin, on polttimoissa ja johtojen laadussa tosiaankin vissi ero AMP:n hyväksi (tai siis niihin osiin, jotka ovat em. paketteihin valittu).
Parasta sarjaa ei ole olemassakaan, vähän kuin automerkeissä ja malleissakin. Eri sarjat on sopivia erilaisiin käyttöihin. Jotkut arvostaa sitä että valot toimii hetken ja setti on halpa, jotkut sitä että sarja toimii vuosia ja toimivuus on varmempaa tai jotkut sitä että polttimo syttyy mahdollisimman nopeasti. Kaikkia näistä ominaisuuksista ei ikävä kyllä yleensä saada samaan pakkettiin. Eli jos esim. haluat mahdollisimman nopean muuntajan vaikka lisäpitkäkäyttöön, kannattaa mainita siitä tilatessas myyjälle.
Tulevan viikonlopun aikana testaan noin 15 erilaista muuntajamallia (Sis. myös Cobran muuntaja) joista testaan pääasiassa syttymisajan, radiohäiriöiden tuoton, johtojen laadun sekä lopullisen tehon. Tehoissakin on eroja, jotkut 35W:t polttavat polttimoa kirkkaammin kuin toiset 50W:t. Tähän mennessä testatuissa muuntajissa syttymisnopeudet vaihtelevat 6-30 sekunnin välimaastossa ja häiriötuotoissa on rutkasti eroja, samoin joissakin johtojen eristeet ovat muovia ja joissakin silikonia, jotkut toimii esim. Alteassa tai Octavia 2:ssa, jotkut ei alkuunkaan. Kaikki asiat selviää varmasti parhaiten soittamalla asiantuntevalle myyjälle ensin ja tiedustelemalla tällaisia asioita, valtaosa myyjistä on vaan myyjiä ja ei täten osaa vastata tällaisiin tarkempiin ja tärkeimpiin kysymyksiin. Valtaosaa myyjistäkään ei saa kiinni kuin tietyllä aikavälillä tiettyyn aikaan, jotkut saa aina, myös silloinkin kun olet päässyt töistä kotiin tai asennat valoja viikonlopulla.
Parasta sarjaa ei ole olemassakaan, vähän kuin automerkeissä ja malleissakin. Eri sarjat on sopivia erilaisiin käyttöihin. Jotkut arvostaa sitä että valot toimii hetken ja setti on halpa, jotkut sitä että sarja toimii vuosia ja toimivuus on varmempaa tai jotkut sitä että polttimo syttyy mahdollisimman nopeasti. Kaikkia näistä ominaisuuksista ei ikävä kyllä yleensä saada samaan pakkettiin. Eli jos esim. haluat mahdollisimman nopean muuntajan vaikka lisäpitkäkäyttöön, kannattaa mainita siitä tilatessas myyjälle.
Tulevan viikonlopun aikana testaan noin 15 erilaista muuntajamallia (Sis. myös Cobran muuntaja) joista testaan pääasiassa syttymisajan, radiohäiriöiden tuoton, johtojen laadun sekä lopullisen tehon. Tehoissakin on eroja, jotkut 35W:t polttavat polttimoa kirkkaammin kuin toiset 50W:t. Tähän mennessä testatuissa muuntajissa syttymisnopeudet vaihtelevat 6-30 sekunnin välimaastossa ja häiriötuotoissa on rutkasti eroja, samoin joissakin johtojen eristeet ovat muovia ja joissakin silikonia, jotkut toimii esim. Alteassa tai Octavia 2:ssa, jotkut ei alkuunkaan. Kaikki asiat selviää varmasti parhaiten soittamalla asiantuntevalle myyjälle ensin ja tiedustelemalla tällaisia asioita, valtaosa myyjistä on vaan myyjiä ja ei täten osaa vastata tällaisiin tarkempiin ja tärkeimpiin kysymyksiin. Valtaosaa myyjistäkään ei saa kiinni kuin tietyllä aikavälillä tiettyyn aikaan, jotkut saa aina, myös silloinkin kun olet päässyt töistä kotiin tai asennat valoja viikonlopulla.
Käsitteenä paras mielestäni viittaa nimenomaan laadullisiin ominaisuuksiin joihin hinta ei kuulu...;)
Eli pitkäikäisyys, nopeus, materiaalien laatu, toimivuus (valokuvio ja teho) yms. on ne jotka painaa, eikä niinkään muutamien kymppien hintaero, kun on hakusessa valo käyttöautoon jonka ei ole suotavaa seisoa remontissa kokoajan, harraste- ja kakkospelit erikseen.
Välitätkö sinä Power lamppusarjoja, laita vaikka yv. yhteystietoja?
Eli pitkäikäisyys, nopeus, materiaalien laatu, toimivuus (valokuvio ja teho) yms. on ne jotka painaa, eikä niinkään muutamien kymppien hintaero, kun on hakusessa valo käyttöautoon jonka ei ole suotavaa seisoa remontissa kokoajan, harraste- ja kakkospelit erikseen.
Välitätkö sinä Power lamppusarjoja, laita vaikka yv. yhteystietoja?
Mulla on nuissa Boran OEM HID umpioissa toisessa orkkisballasti ja toisessa kiinaballasti, kiinaballasti ei tahdo oikeen sytyttää valoa ilman rämppäämistä valoilta parkeille ja radio särisee, hehkuna D1S.
Eli minkälainen ballasti tuohon nyt pitäis ostaa että valot syttyis ja radio kuuluis? Jostain luin että d1s polttimoille ois jtn omia ballasteja..
edit.
tämä vaikuttaa ihan hyvältä, ei ole vaan erikseen mainittu että ois d1s yhteensopiva joten syttyykö tuolla valot vai ei?
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 209-32V%22
Eli minkälainen ballasti tuohon nyt pitäis ostaa että valot syttyis ja radio kuuluis? Jostain luin että d1s polttimoille ois jtn omia ballasteja..
edit.
tämä vaikuttaa ihan hyvältä, ei ole vaan erikseen mainittu että ois d1s yhteensopiva joten syttyykö tuolla valot vai ei?
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 209-32V%22
http://www.iltalehti.fi/autot/2010120512783178_au.shtml
Laita ne traktotiin ,niin ei häikäise muita.
Laita ne traktotiin ,niin ei häikäise muita.
No niin, kertokaas viisaammat et mistä mahtaa johtua sellanen asia kuin zsenonien sammuminen silloin kun pitkät lätkäistään päälle? Auto on -06 känniväylä tohelo ja senonsarja on cobran cänniväylään tarkoitettu. Muutaman kerran on toinen senoni alkanu tuikkimaan pitkien kans aikasemminkin, mutta tänään kun laitoin ihan normaalit lisäpitkät autoon niin ilmeni sellainen kiva vika et ksenonit (lyhkäsissä) sammuu ku pitkät kytketään, ei mielestäni mitenkä turallinen yhdistelmä! Pelkkiä lyhyitä kaytettäessä ksenoneissa ei mitään ropleemaa, mut pitkien kans vittuilee, menee piakkoin hermot..
Hmm. Pitäisi tilata nyt uusi sarja. Mulla on tällä hetkellä ollon n. 2½vuotta vanha setti ja sillä radio suhisee (jatkuvasti kun xenonit päällä) ja valot vilkkuu silloin tällöin. js-tuning mainostaa että heidän myymissään uusissa olloissa ei tätä esiinny, että ei kuulemma pidä sekoittaa vanhoihin olloihin. Jokseenkin samalta toi kuitenkin näyttää mun setin kanssa.
Miten nuo canbus xenonit eroavat vanhoista seteistä? Käykö noi vuoden 1999 golffiin?
Olisi kyseessä tälläiset vaihtoehdot:
http://www.js-tuning.com/xenon.htm
http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi/ca ... p-793.html
http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi/la ... p-794.html
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22
Miten nuo canbus xenonit eroavat vanhoista seteistä? Käykö noi vuoden 1999 golffiin?
Olisi kyseessä tälläiset vaihtoehdot:
http://www.js-tuning.com/xenon.htm
http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi/ca ... p-793.html
http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi/la ... p-794.html
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22
Kun tarkkaan katselet sitä mun settiä ja omaas niin huomaatkin että eiä ne samalta näytäkkään. Hylux on noita canbus ballasteja vasta tänä vuonna markkinoille pukannut.
Muutaman muun valmistajan canbus ballastia mulla on ollut toista vuotta jo hyllyssä, ja tulee myös niitäkin olemaan. Hyväksi olen ne havainnut, jopa Hyluxin ballatia paremmaksikin tietyiltä osin.
Hylux ballasteissa on muutamissa esiintynyt ettei radiohäiriöitä pois ole saatukkaan, mutta nekin ballastit on takuuseen vaihdettu.
Tuo EPD:n hylux sarja on sama mikä minullakin. Erona että heillä on CNL polttimot. Se että onko ne kalliimmat CNL polttimot on arvoitus jonka näkee vasta polttilmoita hypistellessä. Halvemman ja kalliimman CNL:n polttimon ero ja hinta on valovuosia. Halvempi CNL polttimo on samaa laatua kuin nuo minulla olevat polttimot. CNL erona kuitenkin on hiukan pehmeämmät johdonsuojat.
Se kannattaa muistaa että Hylux ei tee sitten canbus ballasteja kuin 9-16V jännitteelle. Ei esim 9-32V versioita. Ainakaan vielä.
Muutaman muun valmistajan canbus ballastia mulla on ollut toista vuotta jo hyllyssä, ja tulee myös niitäkin olemaan. Hyväksi olen ne havainnut, jopa Hyluxin ballatia paremmaksikin tietyiltä osin.
Hylux ballasteissa on muutamissa esiintynyt ettei radiohäiriöitä pois ole saatukkaan, mutta nekin ballastit on takuuseen vaihdettu.
Tuo EPD:n hylux sarja on sama mikä minullakin. Erona että heillä on CNL polttimot. Se että onko ne kalliimmat CNL polttimot on arvoitus jonka näkee vasta polttilmoita hypistellessä. Halvemman ja kalliimman CNL:n polttimon ero ja hinta on valovuosia. Halvempi CNL polttimo on samaa laatua kuin nuo minulla olevat polttimot. CNL erona kuitenkin on hiukan pehmeämmät johdonsuojat.
Se kannattaa muistaa että Hylux ei tee sitten canbus ballasteja kuin 9-16V jännitteelle. Ei esim 9-32V versioita. Ainakaan vielä.
Onko teillä kellään kokemusta Piritekin myymistä xenonvaloista? Tuollaisia olen hieman miettinyt: http://www.piritek.com/product_details.php?p=800
Samaa peliähän saa myös halogeeniversiona 219e hintaan. Mahtaako saada vastetta rahalleen ottaessa xenonina?
Lieköhän miten laadukkaat osat polttimoiden ja ballastien kohdalla?
Onko kellään yleensäkään kokemusta tuon mallin/merkin valoista, valokuvion, kastumisen ja muutenkin keston kannalta?
Samaa peliähän saa myös halogeeniversiona 219e hintaan. Mahtaako saada vastetta rahalleen ottaessa xenonina?
Lieköhän miten laadukkaat osat polttimoiden ja ballastien kohdalla?
Onko kellään yleensäkään kokemusta tuon mallin/merkin valoista, valokuvion, kastumisen ja muutenkin keston kannalta?
Nuo on ihan samoja Depon umpioita mitä sakemannit myyvät ebayssä. Valinta on sun, jos haluat ostaa vähän hintavampana suomesta entä halvempana saksasta.
En usko et on mitää muuta eroa ku lampun kanta tuossa sun linkin takana olevassa vrt h7+h7 saksanmalliin.
Niinkun lukemattomissa muissakin viestissä tähän passatin depoumpiokeskusteluun on todettu että niissä H7 versiossakin DC merkintä ja sä saat laittaaa ihan samallai sen xenon polttimon sinne lähivaloon niinku tossa piritekin umpiossakin, kunhan sulla on ne ajovalopesurit ja autossa on kuskin paikalta ohjattava korkeudensäätö ja on vanhempi ku =<2000.
2009 laittanu nuo depot ja tyytyväisempi olen valokuvioon ja kestävyyteen entä vakiona oleviin hellan tekeleisii. (Vieläkin ovat uudenveroisessa kunnossa.)
Itelläni ei ole umpiot huurtuneet kertaakaan.
PS. http://cgi.ebay.de/VW-PASSAT-3B-10-96-1 ... 1e6071447b
http://www.js-tuning.com/ Täältä sitte xenonit tilaukseen. Halpaa ku saippua.
En usko et on mitää muuta eroa ku lampun kanta tuossa sun linkin takana olevassa vrt h7+h7 saksanmalliin.
Niinkun lukemattomissa muissakin viestissä tähän passatin depoumpiokeskusteluun on todettu että niissä H7 versiossakin DC merkintä ja sä saat laittaaa ihan samallai sen xenon polttimon sinne lähivaloon niinku tossa piritekin umpiossakin, kunhan sulla on ne ajovalopesurit ja autossa on kuskin paikalta ohjattava korkeudensäätö ja on vanhempi ku =<2000.
2009 laittanu nuo depot ja tyytyväisempi olen valokuvioon ja kestävyyteen entä vakiona oleviin hellan tekeleisii. (Vieläkin ovat uudenveroisessa kunnossa.)
Itelläni ei ole umpiot huurtuneet kertaakaan.
PS. http://cgi.ebay.de/VW-PASSAT-3B-10-96-1 ... 1e6071447b
http://www.js-tuning.com/ Täältä sitte xenonit tilaukseen. Halpaa ku saippua.
Ei se setä kato siitä umpiosta ku DC merkinnän, valokuvion ja että pesurit on paikallaa ja ne toimii. Mitään muuta se ei sieltä rupee kyylään, voisin vaikka vannoa :D
Samanlaista pelottelua on nuista pakoputkistojen äänenvaimentajista, kaikki sitä pelottelee että joo kyllä tarkastetaa kaikki e-hyväksyntä leimat pöntöistä. Ei paljon näyttäny kiinnostavan leimat. Sano että hienosti viimeistelty putkisto, ei muuta.
Mun silmääni ei oo nuissa xenonilainsäädännöissä sattunu silmääni että polttimon kantakin pitää olla joku tarkasti määritetty malli, se kun ei vaikuta valokuvioonkaan ainakaan mun tietääkseni.
Eli siis jos umpion DC merkintä OK, valokuvio OK, pesurit OK, korkeudensäätö OK niin en näe mitään syytä miksei menisi läpi.
Samanlaista pelottelua on nuista pakoputkistojen äänenvaimentajista, kaikki sitä pelottelee että joo kyllä tarkastetaa kaikki e-hyväksyntä leimat pöntöistä. Ei paljon näyttäny kiinnostavan leimat. Sano että hienosti viimeistelty putkisto, ei muuta.
Mun silmääni ei oo nuissa xenonilainsäädännöissä sattunu silmääni että polttimon kantakin pitää olla joku tarkasti määritetty malli, se kun ei vaikuta valokuvioonkaan ainakaan mun tietääkseni.
Eli siis jos umpion DC merkintä OK, valokuvio OK, pesurit OK, korkeudensäätö OK niin en näe mitään syytä miksei menisi läpi.
Oletko itse katsastanut sitten ksenonien kanssa noita?
Kellään ei siis ole mitään kokemusta noista ksenoneista? Meinaan vaan, että kannattaisiko vehkeet ostaa itse vai pakettina tuolta umpioiden kanssa?
Ebay on tällaiselle juntille oudoksuttavaa, vaikka saksa jotenkin taipuisikin, ainakin googletranslaten avulla. Sitten on kaikki takuut ym ja luottokortin puute, mitkä lähes "pakottavat" tilaamaan suomesta.
Kellään ei siis ole mitään kokemusta noista ksenoneista? Meinaan vaan, että kannattaisiko vehkeet ostaa itse vai pakettina tuolta umpioiden kanssa?
Ebay on tällaiselle juntille oudoksuttavaa, vaikka saksa jotenkin taipuisikin, ainakin googletranslaten avulla. Sitten on kaikki takuut ym ja luottokortin puute, mitkä lähes "pakottavat" tilaamaan suomesta.
Moro! Tuota edellä mainittua piritekin xenonhyväksyttyä umpiosarjaa oon passattiin tilailemassa ja mietiskelin otanko nyt tuosta ton 219e maksavan setin jossa ei tule sitä xenonsarjaa mukana vai otanko sen 339€ maksavan jossa tulee. Lähinnä mietin onkohan mistä kotoisin tuo xenonsarja joka tulee noissa mukana?
Olisko parempi kenties tilailla joistain noihin erikseen nuo xenonsarjat kun aattelin nyt kuitenkin pitkillekkin laittaa, vaikka ei ihan täysin laillinen viritelmä sillon olekkaan. Pitkillekkin varmaan riittää tuommonen 35w sarja siinä missä lyhkäsillekkin. Kun tuolla 50w sarjalla tulee vissiin jonkin verran enemmän sitä viivettä ja se nyt ei ole tässä tapauksessa hirmu suotavaa.
Lukemalla varmaan selviäis, mutta sitte vielä voisi kertoa joku jonkun nettikaupan mistä saa hyvät ja laadukkaan sarjat noihin.
Olisko parempi kenties tilailla joistain noihin erikseen nuo xenonsarjat kun aattelin nyt kuitenkin pitkillekkin laittaa, vaikka ei ihan täysin laillinen viritelmä sillon olekkaan. Pitkillekkin varmaan riittää tuommonen 35w sarja siinä missä lyhkäsillekkin. Kun tuolla 50w sarjalla tulee vissiin jonkin verran enemmän sitä viivettä ja se nyt ei ole tässä tapauksessa hirmu suotavaa.
Lukemalla varmaan selviäis, mutta sitte vielä voisi kertoa joku jonkun nettikaupan mistä saa hyvät ja laadukkaan sarjat noihin.
Oletko itse katsastanut sitten ksenonien kanssa noita?
Olen ja läpi meni. Tarkasti valokuvion ja DC merkinnän ja sillä selvä.
Sitten on kaikki takuut ym ja luottokortin puute, mitkä lähes "pakottavat" tilaamaan suomesta.
On totta että takuuhommat ovat hankalampia hoitaa ulkomaille, mutta en näe mitään vaaraa ajovaloumpioissa, koska ne eivät hajoa "yllättäen" kuten jotkin elektroniset laitteet.
Ei minullakaan ole luottokorttia, vaan PayPal johon on kirjattu oma Visa Electron. Maksaminen tapahtuu parilla klikkauksella ja syötetään paypalin sähköpostiosoite ja salasana ja Pay Now (maksa nyt).
Saksan ebay ilmoituksista itse en katsele muita kohtia kuin hinta (preis) toimituskulut (versand) ja, että toimittaako myyjä suomeen, jossei ole kerrottu niin kysyn englanniksi ebayn kautta. Näillä tiedoilla jo saatan tilata tuotteen, en jaksa niitä liirum laarum mainospuheita ruveta kääntämään babelfish.yahoo.com -kääntäjällä.
Laittelin tänään ksenonit kiinni ilman releitä, eli suoraan ajovaloista virta.
Virrat päälle ja komeesti palaa valot.
Starttaus ja kone pyörähtää pari kertaa ja sammuu. Samalla nollautuu trippi ja koko kellonäyttö on täysin pimeä. Uudestaan virrat päälle, ei nouse löpömittari eikä lämmöt, eikä myöskään pala näytön keskellä mitään varoitusvaloja. Starttaa kuitenkin, mutta sammuu samantien.
n.10min odottelun jälkeen näkyy taas kellossa elämää ja virrat päällä nousee viisarit ja varoitusvalot palaa normaalisti. Startatessa tässä vaiheessa, jos kytkee ksenonit kokonaan pois, jää auto myös käymään. Ksenonit kytkettynä ei toimi.
Voiko ne antaa jotain häikkää niin pahasti, että ecu tai jokin menee "vikatilaan"?
Mahtaisiko releytys korjata ongelman?
Ksenonsarja pitäisi olla laadukas, AMP:n. setti
Mainittakoon vielä, että autossa on lisäpitkissä releiden kautta jokin halpissarja, joka toimii moitteitta.
Ja autona toimii 3B -98
Virrat päälle ja komeesti palaa valot.
Starttaus ja kone pyörähtää pari kertaa ja sammuu. Samalla nollautuu trippi ja koko kellonäyttö on täysin pimeä. Uudestaan virrat päälle, ei nouse löpömittari eikä lämmöt, eikä myöskään pala näytön keskellä mitään varoitusvaloja. Starttaa kuitenkin, mutta sammuu samantien.
n.10min odottelun jälkeen näkyy taas kellossa elämää ja virrat päällä nousee viisarit ja varoitusvalot palaa normaalisti. Startatessa tässä vaiheessa, jos kytkee ksenonit kokonaan pois, jää auto myös käymään. Ksenonit kytkettynä ei toimi.
Voiko ne antaa jotain häikkää niin pahasti, että ecu tai jokin menee "vikatilaan"?
Mahtaisiko releytys korjata ongelman?
Ksenonsarja pitäisi olla laadukas, AMP:n. setti
Mainittakoon vielä, että autossa on lisäpitkissä releiden kautta jokin halpissarja, joka toimii moitteitta.
Ja autona toimii 3B -98
Tuossa jo jossain vastauksissa on aihetta hieman sivuttu, mutta onko jollain käytännön kokemusta xenon muuntajan(ballasti) vaikutuksesta valotehoon? Onko eri mallisten ballastien tehoero silmin nähtävissä?
Kohteena on Passat 3B, jossa Hellan orggis xenonumpiot D2S kannalla. Alkuperäiset muuntajat tulivat tiensä päähän ja jouduin keksimään tilalle jotain korvaavaa. Kun ylimääräisenä löytyi jonkin "kiina" xenonsarja niin laittelin niistä ballastit paikoilleen. Ja toimiihan ne, valot syttyy ok yms.
Nyt kun talvi on jo pitkällä ja pimeetä riittää, olen alkanut moittimaan valojen kirkkautta. Eipä tuota niin kesällä tullut noteerattua. Jotenkin tuntuu, että valot eivät syty täyteen loistoonsa. Kokeiltu on paria eri polttimomerkkiä, GE Xensation (n. 4200K) ja Philips Color Match (n. 5000K), molemmilla polttimoilla oire vähän samanlainen. Toki nuo Color Matchit näyttää värinsä puolesta vähän kirkkaammalta, mutta ei ne mielestäni tietä näytä paljoakaan sen paremmin.
Voi tietysti olla että umpiotkin alkaa olemaan likaiset ja kuluneet. Lasit (muovit) kyllä ehjät ja kirkkaat, valokuvio on hyvä suuntauslaitteella katsottuna. Jotenkin se vaan näyttää tienpinnalla himmeältä. Esim. linssiumpion kohtuu jyrkkä rajaus ei näy tiellä selvästi, vaan valo leviää ikään kuin normi halogeenivaloilla. Seinää tai lumivallia vasten valokuvio ja rajaus näkyy kuitenkin hyvin.
Voihan se olla, että olis aika käydä myös optikolla.
Ajatuksia?
Kohteena on Passat 3B, jossa Hellan orggis xenonumpiot D2S kannalla. Alkuperäiset muuntajat tulivat tiensä päähän ja jouduin keksimään tilalle jotain korvaavaa. Kun ylimääräisenä löytyi jonkin "kiina" xenonsarja niin laittelin niistä ballastit paikoilleen. Ja toimiihan ne, valot syttyy ok yms.
Nyt kun talvi on jo pitkällä ja pimeetä riittää, olen alkanut moittimaan valojen kirkkautta. Eipä tuota niin kesällä tullut noteerattua. Jotenkin tuntuu, että valot eivät syty täyteen loistoonsa. Kokeiltu on paria eri polttimomerkkiä, GE Xensation (n. 4200K) ja Philips Color Match (n. 5000K), molemmilla polttimoilla oire vähän samanlainen. Toki nuo Color Matchit näyttää värinsä puolesta vähän kirkkaammalta, mutta ei ne mielestäni tietä näytä paljoakaan sen paremmin.
Voi tietysti olla että umpiotkin alkaa olemaan likaiset ja kuluneet. Lasit (muovit) kyllä ehjät ja kirkkaat, valokuvio on hyvä suuntauslaitteella katsottuna. Jotenkin se vaan näyttää tienpinnalla himmeältä. Esim. linssiumpion kohtuu jyrkkä rajaus ei näy tiellä selvästi, vaan valo leviää ikään kuin normi halogeenivaloilla. Seinää tai lumivallia vasten valokuvio ja rajaus näkyy kuitenkin hyvin.
Voihan se olla, että olis aika käydä myös optikolla.
Ajatuksia?
Kaveri tilasi autoonsa H7R 4300K 35w -polttimot. Olivat muistaakseni xgy-merkkiset ja muovikantaiset.
Kyseessä siis aika yleisen merkkinen poltin, mitä näissä sarjoissa tahtoo olla. Muuten ihan positiivisia kokemuksia ko. merkin polttimoista, mutta takaa melko pitkät verrattuna AMP:merkkisiin ja ovat muovikantaiset.
Värilämpötilaltaan luvatun mukainen, mutta polttimon laadussa muuten moittimista:
R-mallin (keraaminen?) varjostin kului käytännössä parissa-kolmessa viikossa pois. Sen jälkeen hajavalo oli oikeastaan vastaava kuin H7 - ksenonpolttimossa.
Kyseessä siis aika yleisen merkkinen poltin, mitä näissä sarjoissa tahtoo olla. Muuten ihan positiivisia kokemuksia ko. merkin polttimoista, mutta takaa melko pitkät verrattuna AMP:merkkisiin ja ovat muovikantaiset.
Värilämpötilaltaan luvatun mukainen, mutta polttimon laadussa muuten moittimista:
R-mallin (keraaminen?) varjostin kului käytännössä parissa-kolmessa viikossa pois. Sen jälkeen hajavalo oli oikeastaan vastaava kuin H7 - ksenonpolttimossa.
Juu, XGY H7R:ssä ei kestä se keraamisuoja. Tällähetkellä nuo H7R AMP:t ovat CNLightin tekeleitä, eli samalla tavalla peltikantaiset kuin normaalitkin H7 -polttimot. Keraamin kestosta ei toistaiseksi ole vielä kokemusta, mutta pitäisi olla edeltäjäänsä parempi. No, meneehän nuo toki takuun piikkiin mikäli eivät kestä.
Vag-on:n 3B -passat probleemakin saatu selvitettyä, maadoitusvikahan siellä oli kyseessä joka sitten aiheutti häröilyjä.
Vag-on:n 3B -passat probleemakin saatu selvitettyä, maadoitusvikahan siellä oli kyseessä joka sitten aiheutti häröilyjä.
Juu elikkäs syyllinen hieman ylempänä olevaan "mystiseen" vikaan johtui siitä, että akulta runkoon menevä maadoituskaapelin kenkä oli aavistuksen löysällä. Ei näköjään muuta vaadita, että moista häikkää voi syntyä. Hetken aikaa sai kyllä mittailla ja kokeilla, että vikakohta löytyi. Vedinpä jopa uudet maadoitukset valojen johtosarjan ja rungon välille tuloksetta.
Kiitos Katuauton opastuksen ja verkostoitumisen erinäisten ammattilaisten kesken, on auto nyt kirkkaammin silmin kohtaamassa talven haasteita.
Eli p0werille vielä kerran kiitoksia.
Kiitos Katuauton opastuksen ja verkostoitumisen erinäisten ammattilaisten kesken, on auto nyt kirkkaammin silmin kohtaamassa talven haasteita.
Eli p0werille vielä kerran kiitoksia.
Olen tullut siihen tulokseen että nämä jälkiasennusarjat ovat täyttä paskaa. Eise valoteho oikeasti lisäänny järkevästi halogeeniumpiossa kun vertailukohdaksi ottaa kalliimman puoleisen halogeenilampun. Nykyisen xenon setin lyhyistä valoista pistän kaukovaloihin sitten seuraavan katsastuksen jälkeen, tosin siinäkin on melko huono kun se ei syty heti tehokkaasti palamaan.
Siinäpä pamahti opapopalta faktaa niin että pöydänjalat notkuu :P
Näinhän se olikin, jäi vaan mieleen se kun mittasit umpion maajohtimen ja akun maanavan välistä josta löytyi heikko kontakti ja vika paljastui, jälkikäteen ihmetyttää että auto on ylipäätänsä muilta osin toiminut ja lähtenyt käyntiin jos koko miinusnapa on ollut löysällä. Aika erikoisia ongelmia noista maadoitusvioista yleensä seuraa, mutta ne on onneksi suht. helppoja selvittää yksinkertaisesti yleismittarin avulla.
Tovin sai kyllä miettiä ja soittaa pari puheluakin että mikä ihme voi olla, mutta hyvä näin että lähti pelaamaan.
Juu elikkäs syyllinen hieman ylempänä olevaan "mystiseen" vikaan johtui siitä, että akulta runkoon menevä maadoituskaapelin kenkä oli aavistuksen löysällä.
Näinhän se olikin, jäi vaan mieleen se kun mittasit umpion maajohtimen ja akun maanavan välistä josta löytyi heikko kontakti ja vika paljastui, jälkikäteen ihmetyttää että auto on ylipäätänsä muilta osin toiminut ja lähtenyt käyntiin jos koko miinusnapa on ollut löysällä. Aika erikoisia ongelmia noista maadoitusvioista yleensä seuraa, mutta ne on onneksi suht. helppoja selvittää yksinkertaisesti yleismittarin avulla.
Tovin sai kyllä miettiä ja soittaa pari puheluakin että mikä ihme voi olla, mutta hyvä näin että lähti pelaamaan.
Tuossa on yksi potilas A4 B6 jossa on automaatti-ilmastointi.
Nykyisilla ballasteilla sammuu puhallin aina kun xenonit laittaa kylmänä päälle. Ja se ei edes lähde päälle kunnes ottaa xenonit pois päältä.
On kokeiltu relesarjaa yms... ja vika vaan pysyy. Paremmilla ballasteilla se harvemmin teki tuota joten...
Nykyisilla ballasteilla sammuu puhallin aina kun xenonit laittaa kylmänä päälle. Ja se ei edes lähde päälle kunnes ottaa xenonit pois päältä.
On kokeiltu relesarjaa yms... ja vika vaan pysyy. Paremmilla ballasteilla se harvemmin teki tuota joten...
Tuttu tunne automaatti-ilmastoidusta B5:sta laitettaessa pitkiin xenonsarja, ainakaan muuntajan vaihto millaiseen tahansa ei auttanut asiaan, eikä sekään vaikka muuntajan itsessään veti johdoilla kauaksi autosta. Voi olla, ja luulenkin että jokin maadoitusvika saattoi olla siinäkin kyseessä, harmi ettei tullut loppupeleissä mitattua kun kyseessä oli ihan pelkästään valosarjojen testaus eikä varsinainen valojen asennus.
Siinä mitään maavikaa tarvita kun kiinalaiset tekevät sutta ja sekundaa. Kaikki noi hid setit tulevat suurinpiirtein parilta tehtaalta ja isollakin hidimerkillä on töissä parhaassa tapauksessa viisi henkilöä, niin siitä voi sitten vähän alkaa laskeskelemaan tätäkin bisnestä. Itsellenä seuraavat valot tulevat olemaan halogeenit. Taikka sitten seuraavassa autossa ihan aidot xenonit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa