Passat 3B

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Passat 3B

ViestiKirjoittaja hammer_man » 27.6.2010 12:03

Tuli ostettua Passatti 03/2010.


1.9TDI AHU
320tkm mittarissa, viikossa n.500km lisää mittariin.
Manuaalilaatikko
4xsähkölasit sekä kyynärnoja edessä
Musiikista vastaa JVC kdg-721 soitin, alkuperäiset kaiuttimet sekä takaluukun vahvistin+2*8" subit

Seuraavaksi työlistalla olisi:
-Etu-umpioiden vaihto, nykyiset niin haalistuneet. Tilalle luultavasti jonkinlaiset Angel Eyesit...
-Etupuskuriin ledirivit "päivävaloiksi"
-Etuoviin uudet kaiuttimet alkup. tilalle
-Syksyllä toiset lisäpitkät 3000rallien lisäksi
-Myös vetokoukkua kiinnostaisi perään asennella kunhan muilta hommilta ehtii

Tankkaus.comin tietoja
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=36646

Kuvia autosta löytyy alla olevasta linkistä
http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/

Täytyy tänne tarinoida aina tekemisistä auton kimpussa...
Viimeksi muokannut hammer_man, 27.6.2010 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Flektin viskon vaihto

ViestiKirjoittaja hammer_man » 27.6.2010 12:16

Flektin visko tuli vaihdettua eräänä helmikuun päivänä, kun mittariin oli kolmessa viikossa ehtinyt kertyä 3tkm. Meinasi laakeri sanoa sopimuksensa irti. Viskokytkin maksoi motonetissä 70€ ja tuohon lisäksi 30€ isot papukaija pihdit joten remontti tuli satasen maksamaan.

http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/Viskon%20vaihto/

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Ledit keulaan

ViestiKirjoittaja hammer_man » 5.7.2010 10:45

Tuli kesäloman alkajaisiksi asennettua led-rivistöt keulaan. Hiukan joutui veistämään puskurin ritilöitä jotta sai valot asettumaan hyvin, ja popniiteillä vaan kiinni muoviin.

http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/IMG_3800.JPG
Ainakin omasta mielestä ihan siistin näköiset ovat, tiedä sitten kuinka hyvin tuolla tien päällä oikeasti erottuvat kesäkelillä...

Valot tuli ostettua Tokmannilta hintaan 39,90e.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 5.7.2010 12:07

Harvaan autoon nuo ledirivit sopii, puhumattakaan siitä että keula on muuten aivan originellin näköinen oransseine vilkkuineen... *yök* Mutta tämä on vain minun mielipide, ei herneitä nenään. :)

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 5.7.2010 21:00

Älä pelkää Jusa, maski on vaihtumassa sekä kirkasoptiikkaa tulossa. Kunhan vaan saa taas hiukan rahaa ja aikaa löytyy.... :D
Ja talveksi tuohon tulee ainakin nuo kaksi hellan pizzalautasta loistamaan, saa nähdä tuleeko asennettua vielä pari pienempää lisäksi :o

Takavalot ajattelin tummentaa kotikonstein. Jostain volvofoorumilta lueskelin että olivat tummentaneet valoja jolllain tummalla lakalla. Kuviakin oli ja hieno oli lopputulos =)

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 13.7.2010 19:03

Tuli takavalot eilen tummennettua. Motonetistä ostin purkin mustaa vasaralakkaa kuten jostain foorumilta löysin ohjeen. Tosin sillä tuli kertasuihkulla jo aivan läpinäkymätön pinta :/

Niinpä kaivoin hyllystä paukkupullon kirkasta mustaa maalia ja sitä muutama ohut kerros pintaan. Päätteeksi vielä 4kerrosta kirkaslakkaa ja valmista tuli.
http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/takavalot_uusivanha.jpg

Itse ainakin olen tyytyväinen lopputulokseen, saa vain nähdä kuinka kestää sääolosuhteita. Konepesussa harvemmin tulee käytyä, joten sen ei ainakaan pitäisi olla ongelma...
Samalla myös vaihtuivat kylkivilkut motonetin savunharmaisiin :)

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Etu umpiot uusiksi

ViestiKirjoittaja hammer_man » 31.8.2010 20:36

Piritekiltä saapui matkahuollossa n.7 viikon odottelun jälkeen vihdoinkin DEPOn kirkasoptiikka umpiot sekä vilkut keulalle. Umpioiden vaihto todella helppo operaatio.

Todella terävä ja kirkas valokuvio, päihittää haalistuneet alkuperäiset umpiot aivan täysin!

http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/IMG_4106.JPG

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 31.8.2010 20:48

http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=96 tuolla saa kivasti tummennettua valoja :)

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 1.9.2010 4:44

Täytyy laittaa mieleen jos tuo oma tekele ei meinaa kestää sääolosuhteita... :)

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 1.9.2010 15:34

Edessä kirkasoptiikka ja taakse tummat?! Eih.....Noh....Makuasioita! :)
Tummaan väriin tekee ihmeitä noi valon vaihdot ja en itse piittaa noista "tarvikeledeistä" sitten yhtään, mutta eipä se nyt ihan hirvittävältä näytä kun on kirkkaat lamput, ainakaan noin sammuksissa! :P
Mä en sitten tiedä sitäkään jotta missä säkkipimeässä ihmiset ajaa kun noita hurvittomia lautasia pitää keulille asentaa, etenkään passatin tyylisessä autossa jossa luonnostaan pitäis olla ihan toimivat pitkät.....? Ei pahalla, mutta mä en ymmärrä.... :D
Kokonaisuus toki alkaa olla parempaan päin...:D

muoks.kirjotusvihreitä...:D

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 1.9.2010 19:48

Edessä kirkasta, koska ei mistään pistänyt silmään tummia linssivaloja... Enkelin silmät eivät niin paljoa miellyttäneet ja tuo mahd. kosteuden keräys myös mietitytti. Takana taasen alkup. kirkkaan punaiset turhan räikeät tummaan autoon. Ja eipä sitä yhtäaikaa molempia päitä paljoa katsella :P

Sanotaanko että talvisin tulee ajettua työmatkaa säkkipimeällä maantiellä, niin on se mukava kun metsistä tulevat eläimet näkisi hiukan aikaisemmin. Ei nuo kuitenkaan niin kummoiset omat pitkät ole, oli sitten mitkä umpiot tahansa...

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 1.9.2010 19:57

Mulle tuli samat valot Ebaystä 4 päivässä. 1,5 viikkoa olleet kiinni ja pimeällä en ole vieläkään päässyt kokeilemaan. Valokuvio on kyllä aivan jotain muuta kuin orkkis. Ja muutenkin aika laadukkaan oloiset.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Vetokoukku

ViestiKirjoittaja hammer_man » 12.9.2010 14:12

Kovilin irroittettava vetokoukku tuli asennettua passatin perään. Käytettynä hintaa koukulle+sähköille kertyi 100€ sekä rahtikuluja 29€.

Asennus hoitui erittäin helposti. Takapuskuri irti, puskurin takana oleva palkki pois ja vetokoukku sen tilalle. Tämän jälkeen vain puskuri kiinni ja johdot liittimiin.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Xenonit lisäpitkiin

ViestiKirjoittaja hammer_man » 27.10.2010 7:23

Tuli asennettua hiukan parempaa valoa keulille. Eivät lisäpitkät tuntuneet enään niin tehokkailta kun vaihtoi nuo paremmat umpiot, joten pitihän niihin lisävaloihin potkua saada.

Niinpä hetken pähkäiltyäni päätin koittaa ensimmäistä kertaa laittaa xenonit valaisemaan tietä. Aiemmin ei ole xenoneilla varustettua autoa ollut, joten siinä mielessä hiukan mietitytti onko ne niin paljon paremmat mitä puheita on.

Sarjaksi valitisin halvinta hintaluokkaa olevaa, että pääsee jostain liikkeelle. Ollon muutossarjan H1 35W/6000K tilasin Elekma.comista hintaan 57,85€+rahti 4,90€.

Asennus lähti liikkeelle lisäpitkien irroituksella keulasta. Umpiot niistä irti ja poraamaan 25mm reikää umpion takaseinään läpiviennille. Umpion "polttimon aukolle" joutui hiukan näyttämään viilaa, että mahtui xenoni reiästä läpi. Seuraavaksi umpio takaisin kasaan, niin näki minkä mittaiset johdot jäävät ballasteille.
Jos ei olisi tahtonut puskuria irroittaa niin työstä olisi selvinnyt tilaamalla jatkojohdot tuohon polttimoiden/ballastien väliin. Puskurin irroitus kuitenkin niin helppo työ että siitä lähdettiin seuraavaksi liikkeelle. Paras paikka ballasteille löytyi puskurista maskin/keularaudan välistä. Kiinnikkeet olisivat saaneet olla tukevammat, sillä popniittien kiinnityksen jälkeen heiluivat vielä reilusti. Tähänkin auttoi muutama lisäreikä puskuriin ja nippusiteillä lopuksi liikkumattomiksi ballastit :)

Puskuri takaisin paikoilleen, johdot kiinni ja liikenteeseen. Lisävaloille tuli valmiiksi releen kautta paksua johtoa joten siitä sai helposti ballasteille virrat.

On kyllä täysin toisesta maailmasta nuo xenonit verrattuna 100w halogeeneihin. Valoa tuli joka suuntaan reilusti lisää, ja näyttää luonnollisemmalta tuo xenoneiden valo. Innolla jään talvea/lunta odottamaan mitä vaikutusta sillä vielä on tuohon. Ja katsoo kauanko pää kestää ajaa lyhyillä halogeeneillä ennen xenonien tilausta niihinkin ;)

Edit: Eikä muuten häikäise liikenneopasteet enään yhtään niin paljoa kuin mitä halogeeneilla teki :)

http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/Xenonit%20lis%E4pitkiin/
Viimeksi muokannut hammer_man, 27.10.2010 19:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 27.10.2010 11:46

Huomasin tuosta sun kuvastas että sinäKIN voit laittaa xenonit nuihin lyhkäsiin eikä katastusinssi pääse vittuileen. Itse katsastin nuilla depon umpioilla ja lyhkäsissä xenonit. Inssi tarkisti kuvion ja umpion DC merkinnän ja sano että OK.
Tietty osta 2 settii nii saat lyhkäsii ja pitkii viel xenonia. Sit rupee oleen latu valkeena :P

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 27.10.2010 13:12

Voi tehdä tiukkaa olla ostamatta lyhkäsiin xenoneita. Pitkiin en viitsi, turhaa "rahan tuhlausta" kun pääosin saan ajella työmatkat yksinäni pimeässä. Saa nyt nähdä mitä talvi ja varsinkin lumi tuo tullessaan ;)

Miqwe
-
Viestit: 21
Liittynyt: 29.12.2009 19:16

ViestiKirjoittaja Miqwe » 27.10.2010 15:33

Hyvältä näyttää!

Suosittelen laittamaan auton omiin valoihin, jos ajat paljon. Eroa on todellakin. Toisaalta jotkut ei tykkää liian kirkkaasta valosta auton keulan lähellä (jos lyhkäsissäkin ksenonit).

Tulee vähän samanlainen efekti kuin sumuvaloja käytettäessä, eli huomio keskittyy liian lähelle ja näkymä kaukana on "pimeämpi", koska silmä mukautuu lähempänä olevan kirkkaan valon mukaan.

Olen ajaessa huomannut, että "efekti" voi pienentyä. jos on lisäpitkät päällä. (Sumuvaloja en käytä, vaan auton lähi+kaukovalot+lisäpitkä on ksenonit).


Itse olisin porannut suuremmat reiät alkuperäisiin kohtiin. Sitten xenonpolttimon matkassa tulevasta kumitiivisteestä vetää ne ballasteille menevät 12v virtajohdot pois (turhaan kierrättää 12v johtoja sieltä lisävalon sisältä)

Kuvista ei tosin näy, miten olet johdotukset rakentanut.

Toisaalta, XGY- merkkisissä polttimoissa (mm. Olloissa yleensä), joissa on pitkä takaosa, tekee tiukkaa mahduttaa/kasata lisävalo. Mutta 3003 mallisen saa kyllä kasattua ko. polttimolla.

Jäljelle jää vain xenonpolttimo ja tiiviste, jossa on 2 reikää. Ne olen yleensä tukkinut tipalla kumiliimaa. Niistä voi vetää myös johdot lisävalojen "parkkivaloille", jos sellaisia tahtoo käyttää...

Saa hieman lisää pelivaraa asennukseen.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 27.10.2010 16:29

juu ballastien herätejohdot nyppäsin irti läpivienneistä, unohtui vaan ottaa johdotuksesta tarkempi kuva... Keulalle siis tuli 6neliön johto valmiiksi, joten siitä sai molemmille ballasteille virran ja maajohdon vedin virtajohdon seuraksi.

Läpivientiä ensin mietin alkuperäisesestä kohdasta mutta päädyin kuitenkin uuteen paikkaan. Syitä muutama:
- olisi tullut todella jyrkkä taitos johdoille polttimon taakse
- hiukan hankala painaa alkuperäistä reikää suuremmaksi kun on siellä rivoituksen keskellä ulkopuolelta katsottuna.
Ja reiät jouduin vielä poraamaan pienellä poralla vierekkäin ja viilalla sitten vain tasoitella reunoja :D

hope
-
Viestit: 18
Liittynyt: 19.7.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hope » 29.10.2010 19:45

onko sulla kilpitelineessä nuo lisärit kiinni ja jos on niin miten teline puskurissa kiinni.
Itellä tulis navigaattorit omaan passattiin niin pitäs saaha aika tukevasti tuo teline kiinni
onko millanen homma irrottaa tuo puskuri

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 30.10.2010 6:42

Kilpitelineessä ovat lisäpitkät kiinni. Ja ylätuet vaativat etteivät heilu tuolla huonommalla tiestöllä.

Itse en edes irroittanut puskuria kilpitelineen kiinnityksen ajaksi. Sommittelin kilpitelineen kohdilleen, merkkasin reikien paikat ja poralla reiät puskuriin. Sitten vain popniiteillä kiinni ja hyvin on pysynyt. Olisikohan tullut joka nurkasta ja yksi keskeltä eli viisi popniittiä.

Mutta eipä tuo puskurin irroitus siitä huolimatta ole paha operaatio.
- Tuulihaasta tuo aukaisu vedin irti, koska lähtee puskurin mukana
- Puskurin päissä on muutama ruuvi
- Vilkut irti niin niiden alta paljastuu pultit
- Pohjassa muutama ruuvi
- Maskin ympäristössä muutama ruuvi

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 30.10.2010 12:47

Itsellä A6:ssa myös navigatorit kilpitelineessä kiinni. Puskuria en asennuksessa irrottanut ollenkaan. Heti puskurin alla oli tasainen palkki. Merkkasin myös puskuriin kiinnitysreiät ja porasin muoviin reiät. Tarkastus ja sen jälkeen porasin palkkiin muutaman reiän jotka jää selvästi kilven alle. Kupukantapulteilla teline paikalleen ja lukkomutterit palkin sisään. Ei heilu juurikaan vaikkei ole ylätukia lainkaan noissa valoissa.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 30.10.2010 14:01

Ei heilu juurikaan vaikkei ole ylätukia lainkaan noissa valoissa.

Audeissa tietty vähän hankalampia nuo ylätuet kun nousee maski konepellin mukana ylös...

Kupukantapulteilla teline paikalleen ja lukkomutterit palkin sisään.

Lähteekö tuo palkki aina puskurin mukana irti vai jääkö vielä autoon kiinni jos puskurin poistaa?
Passatissahan tuo palkki jää autoon joten ei kannata siihen saakka pultata kilpitelinettä. Ellei aina halua aloittaa keulan purkamista lisävalojen, kilven+telineen poistamisella.... Ja takaisinlaiton jälkeen joutuu taas suuntailemaan lisäpitkät uusiksi.

hope
-
Viestit: 18
Liittynyt: 19.7.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hope » 30.10.2010 17:38

joo ite käytin puskurin irti ja pistin viiellä 5mm pultilla kiinni sen telineen.
Ei ollu paha homma irrottaa tuo puskuri ku löyty kaikki ruuvit nuilla ohjeilla

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Leimausyritystä

ViestiKirjoittaja hammer_man » 2.12.2010 14:35

Tuli aika koittaa leimata passattia. Päästölapun kävin kaverin pajalta hakemassa, viiden mittauksen keskiarvoksi jäi 2,4.

Konttorilla löysivät muutaman vian:
- Toinen takaiskari vaihtokunnossa (pystyykö kotona tallissa vaihtamaan??)
- Ruostereikä koputtelemalla vasempaan helmaan (hitsaajalle)
- Jarrupoljin painuu ensimmäisellä polkaisulla liian syvään, ilmaa? (auttaisiko kuluneiden takapalojen vaihto+ilmaus??)

Lisäksi mainintaa taka-akselin huonokuntoisista puslista, sekä 1mm liian ohuista etulevyistä. Jätti kuitenkin merkitsemättä mihinkään.

Takavaloja ihmetteli että "onkos nämä maalatut", katselin tyhmänä vierestä ja totesi että taitavat vain olla likaiset :D

Lisäreitäkin hetken pällisteli ja ihmetteli referenssi merkintää 17,5/37,5 umpiossa. Kerroin olevan 17,5. Myös totesi että "jaa tänne on xenonit asennettu, mutta kyllähän tuossa umpiossa DR merkintä löytyy"...

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 2.12.2010 17:10

- Toinen takaiskari vaihtokunnossa (pystyykö kotona tallissa vaihtamaan??)
Pystyy. Tunkkaa ilmaan, rengas pois, yläpäästä 13mm hylsällä 2 pulttia irti, alapäästä 1 pultti irti ja iskari lähtee pois. (Tietty yläpää pitää ottaa sieltä kupista vielä pois, mut sen osaa koulutettu apinakin tehdä. :) )

Jos etulevytkin alamitassa niin kannattaa ostaa uudet levyt ja palat ja mielellää vaihdattaa uudet jarrunesteet niin ilmautuukin siinä samalla. :)

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 2.12.2010 17:32

Juu sen katsoin konttorilla jo että alapäästään yhdellä pultilla kiinni. Yläpää löytyy vissiin jostain takapenkin selkänojien takaa sieltä verhoilujen alta...?

Takakaasu Passat/AudiA6-II 34-3281 Taakse (ei Sport/Syncro/4motion) [1997 - 2005] 49.90 €
TRW-takakaasu Passat/A6 97- 85-4313 Taakse TRW (ei Syncro/4motion) [1997 - 2005] 54.50 €

Onko kauheasti eroa nuilla motonetin iskareilla, lienee viisaampaa ostaa tuo TRW.

Täytyy huomenissa käydä ostoksilla kun valtioltakin pitäis saada hiukan reilummin rahaa takaisin ;)

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 2.12.2010 17:32

Kannattaa toki vaihtaa noi iskarit pareittain. Ja tietenkin jos on etuiskarit huonossa kunnossa niin miksei sitten samalla vaivalla laita nekin kuntoon.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 2.12.2010 17:55

Eikun yläpää otetaan sieltä pyöränkotelosta ne 2 pulttia irti. Huomaat kyl ku otat renkaan pois ja katot sinne yläosaan.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 3.12.2010 4:36

Juu ilmanmuuta pareittain vaihto! Täytyy käydä motonetissä ostoksilla ja alkaa vaihtelemaan palikkaa :)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 4.12.2010 21:29

Kannattaa kanssa varautua pulttien / muttereiden jumitteluun...

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 12.12.2010 18:29

Remonttia suoritettu. Taakse vaihtui jarrupalat sekä liukutapit herkistelty, olivat kaikki 4kpl aivan jumissa. Siihen saakka kaikki sujuikin hyvin...

Kannattaa kanssa varautua pulttien / muttereiden jumitteluun...

Repsikan puolelle uusi iskari ja siirtyminen kuskin puolelle. Ensin taaempi pultti ylhäältä auki, jonka jälkeen ulommaisen kimppuun. Joka sitten päätti katketa....

No aikani taisteltua sain katkenneen pultinpätkän porattua pois, huomenna pitäisi käydä motonetistä sitten hakemassa M8*1,25 helicoil-sarja jotta saisi autoa taasen ajoon.

Onneksi pakkasta vain -20 astetta, joten lämmintä makoilla tuolla betonilattialla ;)

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 15.12.2010 4:54

Kierteet korjattu ja auto ajossa. Eihän tuossa mennyt kuin puolituntia kun auto oli taas renkaillaan...

Seuraavaksi pitäisi käydä helmamuovien kimppuun niin saisi varailla aikaa hitsaukseen kun tietää kuinka iso reikä sieltä paljastuu ;D

E:
Kaksi kämmenen kokoista lappua hitsattu helmaan ja jokainen nurkka pumpattu pariin kertaan. Ei tullut näkyvästi ilmaa, mutta poljin muuttui kyllä hiukan kovemmaksi/paremmaksi.

Taas saa ajella huoletta(ainakin leiman puolesta:D) vuoden verran... :)
Viimeksi muokannut hammer_man, 23.12.2010 6:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

x-cannon
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.12.2010 14:55

ViestiKirjoittaja x-cannon » 15.12.2010 15:11

Itsellän on myös passat 3b ja umpiot aivan uskomattoman sameat! Olen ajatellut ostaa uudet umpiot ja laittaa H1 xenonit jotka minulla jo hyllystä löytyvätkin. Xenonit tulisivat kaukovaloihin, koska autoni on saksan tuontia ja valonpesimiä ei ole. Kaukovaloissahan riittää pelkkä DR-merkintä umpioissa. Onko kellään kokemusta missä umpioissa xenonit näyttäisivät hyvin pitkillä valoilla? Olen katellut netistä erilaisia umpioita mutta olis kiva jos joku tietäisi missä umpioissa löytyy tuo DR-merkintä.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 16.12.2010 19:48

Suosittelisin esimerkiksi tällaisia Noista merkinnöistä en ole aivan varma.
Itse tilailin tuolta AD-tuningilta ja on aika loisto paikka. Omat umpiot olivat depot eli ihan laadukasta tavaraa.

Itse olen ollut siinä uskossa että pitkissäkin tarvitsee automaattisäädön?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 17.12.2010 4:18

Äkkiseltään en muista, että olisin missään Passatin umpiossa nähnyt DR-merkintää. Näissä Depon umpioissa on DC.

Mut nuo 3000 Rallyet on kyl ihan kivat xenoneilla ;)

x-cannon
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.12.2010 14:55

ViestiKirjoittaja x-cannon » 17.12.2010 12:21

Liekö noissa piritekin xenon-umpioissa millasia merkintöjä? Vai onko ne juurikin ne Depon umpiot?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 17.12.2010 17:55

http://www.piritek.com/product_details.php?p=10
Ajovalot ovat Xenon-valmiudella olevat. Etuvalot ovat siis Xenon valoille hyväksytyt ja ajovaloissa on Xenon lähivalolle tarkoitettu johtosarja. "Pitkät" valot ovat halogen H7 kannalla.

Eli vain DC-merkintä löytyy molemmista malleista. Xenon ajovaloihin kelpaa D2S polttimot, tavallisiin kirkasoptiikkoihin H7 jälkiasennussarja...

Olen ajatellut ostaa uudet umpiot ja laittaa H1 xenonit jotka minulla jo hyllystä löytyvätkin. Xenonit tulisivat kaukovaloihin


Ja siis nämä Depon kirkasoptiikka umpiot ovat H7+H7, eli joko H1 kannalla olevien lisäpitkien ostoon(jolla saat kunnon valot) tai sitten H7 xenon-sarja tilaukseen =)

x-cannon
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.12.2010 14:55

ViestiKirjoittaja x-cannon » 17.12.2010 18:41

Njoo..Entä mites on yhteensopivuuden kanssa kun saisin halvalla tutun kautta ylimääräisistä H7-xenoneista polttimot ja johdot? Sopivatko ne minun H1-xenoneiden mukana tulleisiin ballasteihin? Ainakin samanlaiset liitännät niissä polttimonjohdoissa on ja tuntu ne sopivan paikoilleen..? Olisi halvempi ostaa vain nuo johdot omiin ballasteihini kuin koko pakettia.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 18.12.2010 6:08

Eikös tuon ballastin pitäisi ihan kelvata kaikille polttimoille, kunhan vain teholukema pysyy samana(35W/55W)....

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=43451&highlight=xenon Xenoneista koottu pläjäys

x-cannon
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.12.2010 14:55

ViestiKirjoittaja x-cannon » 20.12.2010 11:30

Joo teholukema on sama 35W kummissaki. Onko kellään kokemusta Devil eyes -umpioissa xenoneista? Miten on toiminu etenki pitkissä? Mitä mieltä muut on kannattaako ottaa nuo piritekin xenon-umpiot, devil eyes vaiko Angel Eyes umpiot xenoneille? Voi laittaa plussia ja miinuksia jos tietoa on. Lähipäivinä lähtee umpiot tilaukseen niin olis hyvä jos tietäs vähä mitkä on kannattava ostos. Tämmösiä oon eniten harkinnu:

http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=987
ja sit vilkut tämmöset:
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=859

Kime72
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.9.2009 5:49

ViestiKirjoittaja Kime72 » 20.12.2010 21:04

Eikös noissa ensinmainituissa umpioissa ole jo kiinteä vilkku..?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 20.12.2010 21:23

Kyllähän noissa MTT-Tradingin mainituissa umpioissa on vilkut kiinteinä(ainakin kuvissa).

Nuissa omissa DEPOn kirkasoptiikoissa on ainakin halogeeneilla erittäin pistemäinen kaukovalo. Tiedä sitten kuinka paljon asia parantuisi xenoneilla...
No jokatapauksessa lyhkäisiin tekisi vielä xenonit hyvää, ettei maailma pimentyisi ihan niin kauheasti noiden Hellojen sammuttamisesta :o

x-cannon
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.12.2010 14:55

ViestiKirjoittaja x-cannon » 21.12.2010 8:42

No niimpä muuten onkin vilkut mukana.. Hohhoi. Niin paljon tullu selattua eri vaihtoehtoja ettei tahdo itsekään mukana kestää. Ja lyhkäsissä se vasta onkin suorastaan surkea näkyvyys alkup. umpioilla. Vanhemmillani on Mazda 6 jossa vielä halogeenit ja siinä lyhyet valot ovat aivan eriluokkaa kun omassa pasuunassa. Tuntuu melkein kuin parkeilla ajelisi kun siirtyy mazdan penkiltä oman auton satulaan. Olisko miten suuri ja kallis homma asentaa valonpesimet jälkiasennuksena?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 2.2.2011 3:53

Tulipa vihdosta viimein laitettua lähivaloihinkin xenonit. Kauan siinä meni ennen kuin tulin järkiini ja sain tilattua. Hintaa tuli kuluineen vajaa 50e Ollon sarjalle.

Saa vaan nähdä kuinka hyvin alkaa toimimaan, ainakin parin minuutin testilenkin perusteella aivan loistavat! Jos ei pientä sinisyyttä oteta laskuihuin, 6000K....

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 8.2.2012 15:20

Pientä päivitystä tännekkin, viime kerrasta näyttäisi vuoden päivät kuluneen...

Laturi tuli kesällä vaihdettua ja nyt viimeisimpänä pakoputken ehjäystä. Oli päässyt joustopätkä vähän heikkoon happeen, joten motonetistä uutta pätkää tilalle hitsailemaan.
http://passat3b.kuvat.fi/kuvat/IMG_5329.JPG


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa