OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Aki Im
 
Touran, 1.9tdi 77kw, 04-05

LähetäLähetetty: 8.9.2010 12:23    Viestin aihe: Touranin hidas käynnistyminen/WEBASTO

Jos on ollut aiemmin juttua tästä, niin laittakaa linkki.

Ongelma: käynnistettäessä kone pyörii 2-3 kierrosta (arvioiden) ennen kuin tärähtää käyntiin. Tuntuma on, että kylmänä lähtis paremmin käyntiin.

Onko näissä autoissa pumppusuutin vai jo yhteispaineruiskutus? Ajattelin, että pitääkö se ollakkin näin, jotta paineet nousee riittävästi ennen käynnistymistä...

Autossani on vauhtipyörä rikki (täristää). Ei kait tuolla voi olla merkitystä käynnistyvyyteen?

Hommasin Tuoranin vasta, joten kampe on aika tuntematon mulle...vielä.


Viimeinen muokkaaja, Aki Im pvm 9.9.2010 13:06, muokattu 1 kertaa
AnttiK
 
VW Golf V 2.0TDi Lastutettu, VW Sharan 1.8T -01

LähetäLähetetty: 8.9.2010 13:12    Viestin aihe:

Pumppusuutin moottori on kyseessä.
Todennäköisesti kyseessä on ohjelmaan tehty ominaisuus, jotta lämpimllä moottorilla tarvii tietyn kierrosluvun, ennen kuin ruiskuttaa polttoainetta.
Osaava softaaja voi ominaisuuden "korjata".
tdi 00
 

LähetäLähetetty: 8.9.2010 16:01    Viestin aihe:

Sama vika/ominaisuus Skoda Octaviassa vm -05 BKD kone.
Joku voisi kertoa mikä auttaisi?
Auttaako jos pyytää merkkiliikkeessä ohjelma päivityksen?
AnttiK
 
VW Golf V 2.0TDi Lastutettu, VW Sharan 1.8T -01

LähetäLähetetty: 8.9.2010 17:38    Viestin aihe:

Epäilen että apuja ei muualta saa, kuin lastu virittäjältä.
Aki Im
 
Touran, 1.9tdi 77kw, 04-05

LähetäLähetetty: 8.9.2010 20:10    Viestin aihe:

Autoni on ollut sellaisella omistajalla, jotta epäilen hiukan tuota softapuolen ongelmaa. Sillä uskon, että on alkuperäinen ohjelma paikallaan ja sillo on tuskin laitettu tuollaista ominaisuutta.

Miksi koneen pitäisi saavuttaa lämpimänä jokin tietty suurempi kierrosnopeus kuin kylmänä? Ja kun tämä on pumppusuutin kone, niin miksi pitäisi yleensä edes pyörähtää ylimääräistä?
Putko
 
Caddy 2K 16v 2.0tdi, mk4 1.9 pd 4motion, mk2 1.8t Syncro

LähetäLähetetty: 8.9.2010 20:31    Viestin aihe:

Lainaus:
Sillä uskon, että on alkuperäinen ohjelma paikallaan ja sillo on tuskin laitettu tuollaista ominaisuutta.

Tuo ominaisuus on nimenomaan alkuperäisenä. Tänään juuri yhdestä vanhemmasta vastaavan ongelman korjasin.
MikaJ
 
S2 Avant + Minejä

LähetäLähetetty: 8.9.2010 20:34    Viestin aihe:

Onko se nyt ihan varmasti että kylmänä aina lähtee laakista käyntiin, ja lämpimänä ei? Vai olisiko ihan satunnaista. Monet nykymoottorit vaativat käynnistyäkseen tarkan moottorin asennon tietoa, mikä saattaa pumppusuutinkoneen tapauksessa tarkoittaa sitä, ettei se lähde käyntiin ennenkuin nokka-akselin asento tiedossa.

Itsellä tuo ominaisuus tuossa 5sylinterisessä, koska siinä ei voi tietää sytkän ajoitusta ennenkuin on nokka-akselin tunnistuskohta löytynyt. Tämä aiheuttaa sen että jos kone on pysähtynyt juuri sen jälkeen, joutuu sahaamaan kierroksen ympäri, mikä tuntuu jo aika pitkältä startilta. Toisaalta sitten joskus se lähtee heti käyntiin.

Toisaalta jos se tekee sitä vain lämpimänä, niin selitys voisi olla vaikka että halutaan mahdolliset ylinmääräiset polttoainehöyryt pois pytyistä ennenkuin syötetään uutta.
Putko
 
Caddy 2K 16v 2.0tdi, mk4 1.9 pd 4motion, mk2 1.8t Syncro

LähetäLähetetty: 8.9.2010 20:36    Viestin aihe:

Tuossa aiheesta enemmän tosin jakajapumpullinen http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=125250&highlight=[/quote]
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 8.9.2010 20:48    Viestin aihe:

On korjattu Ocu -05 BKD:sta tuota huonoa lämpimänä käynnistymistä, juurikin starttikartasta.
Aki Im
 
Touran, 1.9tdi 77kw, 04-05

LähetäLähetetty: 8.9.2010 21:29    Viestin aihe:

Jaa vai pelkällä ohjelmalla sais muutettua. No hyvä tietää. Täytyy optimoida softa sitten jossakin paikassa.

Jos vaihtais startin, niin silläkin kaiketi sais paremmin hörähtää. Tosin onkohan se softan päivitys edullisempi, kuin startin vaihto?
ConD
 
VW Golf VI TDI (ex G4, Touran TDI, Jetta VI)

LähetäLähetetty: 9.9.2010 6:23    Viestin aihe:

Oma AVQ koneinen Touran tuntuu nyt päivän tutkailun jälkeen tekevän tuota samaa. Tänä aamuna heräsi käyntiin "suoraa ekasta tärähdyksestä", mutta monesti juuri lämpöisenä saa startata silleen ajatuksella. Siis ei voi vaan "heittää käyntiin" kun hehkuvalo on sammunut.

Ei sillä... ei tuo paljoa ole haitannut. Kerran on puolentoista viikon omistajuuden aikana jättänyt käynnistymättä kun kiireellä olin lämpimän koneen käynnistämässä. Mutta pitää pitää korjaus mielessä.
Aki Im
 
Touran, 1.9tdi 77kw, 04-05

LähetäLähetetty: 9.9.2010 12:59    Viestin aihe:

Annetaan käynnistyshitauden olla tovin aikaa, ennen kuin saa vauhtipyörän laitettua...

Laitetaan vielä saman otsikon alle kysymys webastosta.

Autossani on tehasasennuksena lämmitin. Olen lukenut, että se lähtee päälle itsestään, kun lämpötila laskee riittävän alas. Ohjekirjassa kuitenkin on maininta, että sen saa päälle myös mfa-monitoiminäytön kautta. En onnistunut löytämään kuitenkaan tarvittavia asetuksia.

Onkohan se näytön kautta tapahtuva päälle laitto lisävarusteen lisävaruste?


Näyttö on allaolevan kuvan näköinen.

http://tos.pp.fi/images/view/golf/DSC00161.jpg
tdi 00
 

LähetäLähetetty: 9.9.2010 15:41    Viestin aihe:

Eli merkkiliikkeessä eivät voi ongelmalle mitään?
Itsellä ainakin häiritsevä vika tuo käynnistyvyys.
Ajoa kun tulee 70tkm/vuosi, päivän mittaan käynnistyksiä melko paljon.
Aki Im
 
Touran, 1.9tdi 77kw, 04-05

LähetäLähetetty: 9.9.2010 16:50    Viestin aihe:

Lainaus:
Eli merkkiliikkeessä eivät voi ongelmalle mitään?


Minä sain sellaisen käsityksen tästä ja linkistä toiseen keskusteluun, että startin vaihtamalla saattas tokeentua.

Eikös se ollu jotenki niin, että startti "hyytyy" ajan mittaan lian ja vanhuutensa vuoksi eikä jaksa pyörittää samallalailla kuin uutena. Tästä seuraa, että kone ei saa alussa riittävän suurta kierrosnopeutta käynnistyäkseen.

Kylmänä lähtee selkeesti paremmin käyntiin mm. tänä aamuna sen totesin.
tos
 
Yeti -11, 2.0TDI awd dsg, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 9.9.2010 18:03    Viestin aihe:

Lainaus:
Onkohan se näytön kautta tapahtuva päälle laitto lisävarusteen lisävaruste?

Kyseinen kuvatus on omasta MFA:sta ja siinä ei ole minkään valtakunnan säätö ominaisuuksia...
MFA+:n kautta voi tuon kytkeä päälle.

Ilmastoinnin ECON napilla tuota automaattista päällemenoa voi estää sellaisissa autoissa jossa on vielä ECON eikä AC...
tdi 00
 

LähetäLähetetty: 9.9.2010 18:54    Viestin aihe:

En oikeen usko tuohon startin likaantumis/vanhenemis teoriaan.
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin.
helix
 
EX 5 passat 2.0TDI dsg 125kw

LähetäLähetetty: 9.9.2010 20:10    Viestin aihe:

Lainaus:
En oikeen usko tuohon startin likaantumis/vanhenemis teoriaan

Kylläpä nuokin on tänäpäivänä kertakäyttökamaa.
Omassa starttasi kesällä normaalisti mutta ilmojen kylmettyä laiskistui huomattavasti, eikä jaksanu parinkympin pakkasesta lähteä käyntiin ilman lämmitystä.

Omastakin purin ja putsasin startin, eikä se siitä miksikään vironnut.
Eikä sisältä löydy mitään mekaanista vikaa.
Startti vaihtoon ja johan piristyi.
Asentajakin kertoi näitä menevän juurikin näin, että tehot vaan hyytyy.
Aika vähänkin ajetuista.
jpkl79
 

LähetäLähetetty: 9.9.2010 22:14    Viestin aihe:

itsellä ainakin korjaantui startin vaihdolla. kylmänä lähti heti lämpimänä ei, uusi startti pyörittää ainakin mun tapaukssa puolet nopemmin ku vanha ja lähtee laakista.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa