Touranin hidas käynnistyminen/WEBASTO
Valvoja: ffp jäsenet
Touranin hidas käynnistyminen/WEBASTO
Jos on ollut aiemmin juttua tästä, niin laittakaa linkki.
Ongelma: käynnistettäessä kone pyörii 2-3 kierrosta (arvioiden) ennen kuin tärähtää käyntiin. Tuntuma on, että kylmänä lähtis paremmin käyntiin.
Onko näissä autoissa pumppusuutin vai jo yhteispaineruiskutus? Ajattelin, että pitääkö se ollakkin näin, jotta paineet nousee riittävästi ennen käynnistymistä...
Autossani on vauhtipyörä rikki (täristää). Ei kait tuolla voi olla merkitystä käynnistyvyyteen?
Hommasin Tuoranin vasta, joten kampe on aika tuntematon mulle...vielä.
Ongelma: käynnistettäessä kone pyörii 2-3 kierrosta (arvioiden) ennen kuin tärähtää käyntiin. Tuntuma on, että kylmänä lähtis paremmin käyntiin.
Onko näissä autoissa pumppusuutin vai jo yhteispaineruiskutus? Ajattelin, että pitääkö se ollakkin näin, jotta paineet nousee riittävästi ennen käynnistymistä...
Autossani on vauhtipyörä rikki (täristää). Ei kait tuolla voi olla merkitystä käynnistyvyyteen?
Hommasin Tuoranin vasta, joten kampe on aika tuntematon mulle...vielä.
Viimeksi muokannut Aki Im, 9.9.2010 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autoni on ollut sellaisella omistajalla, jotta epäilen hiukan tuota softapuolen ongelmaa. Sillä uskon, että on alkuperäinen ohjelma paikallaan ja sillo on tuskin laitettu tuollaista ominaisuutta.
Miksi koneen pitäisi saavuttaa lämpimänä jokin tietty suurempi kierrosnopeus kuin kylmänä? Ja kun tämä on pumppusuutin kone, niin miksi pitäisi yleensä edes pyörähtää ylimääräistä?
Miksi koneen pitäisi saavuttaa lämpimänä jokin tietty suurempi kierrosnopeus kuin kylmänä? Ja kun tämä on pumppusuutin kone, niin miksi pitäisi yleensä edes pyörähtää ylimääräistä?
Onko se nyt ihan varmasti että kylmänä aina lähtee laakista käyntiin, ja lämpimänä ei? Vai olisiko ihan satunnaista. Monet nykymoottorit vaativat käynnistyäkseen tarkan moottorin asennon tietoa, mikä saattaa pumppusuutinkoneen tapauksessa tarkoittaa sitä, ettei se lähde käyntiin ennenkuin nokka-akselin asento tiedossa.
Itsellä tuo ominaisuus tuossa 5sylinterisessä, koska siinä ei voi tietää sytkän ajoitusta ennenkuin on nokka-akselin tunnistuskohta löytynyt. Tämä aiheuttaa sen että jos kone on pysähtynyt juuri sen jälkeen, joutuu sahaamaan kierroksen ympäri, mikä tuntuu jo aika pitkältä startilta. Toisaalta sitten joskus se lähtee heti käyntiin.
Toisaalta jos se tekee sitä vain lämpimänä, niin selitys voisi olla vaikka että halutaan mahdolliset ylinmääräiset polttoainehöyryt pois pytyistä ennenkuin syötetään uutta.
Itsellä tuo ominaisuus tuossa 5sylinterisessä, koska siinä ei voi tietää sytkän ajoitusta ennenkuin on nokka-akselin tunnistuskohta löytynyt. Tämä aiheuttaa sen että jos kone on pysähtynyt juuri sen jälkeen, joutuu sahaamaan kierroksen ympäri, mikä tuntuu jo aika pitkältä startilta. Toisaalta sitten joskus se lähtee heti käyntiin.
Toisaalta jos se tekee sitä vain lämpimänä, niin selitys voisi olla vaikka että halutaan mahdolliset ylinmääräiset polttoainehöyryt pois pytyistä ennenkuin syötetään uutta.
Tuossa aiheesta enemmän tosin jakajapumpullinen http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=125250&highlight=[/quote]
Oma AVQ koneinen Touran tuntuu nyt päivän tutkailun jälkeen tekevän tuota samaa. Tänä aamuna heräsi käyntiin "suoraa ekasta tärähdyksestä", mutta monesti juuri lämpöisenä saa startata silleen ajatuksella. Siis ei voi vaan "heittää käyntiin" kun hehkuvalo on sammunut.
Ei sillä... ei tuo paljoa ole haitannut. Kerran on puolentoista viikon omistajuuden aikana jättänyt käynnistymättä kun kiireellä olin lämpimän koneen käynnistämässä. Mutta pitää pitää korjaus mielessä.
Ei sillä... ei tuo paljoa ole haitannut. Kerran on puolentoista viikon omistajuuden aikana jättänyt käynnistymättä kun kiireellä olin lämpimän koneen käynnistämässä. Mutta pitää pitää korjaus mielessä.
Annetaan käynnistyshitauden olla tovin aikaa, ennen kuin saa vauhtipyörän laitettua...
Laitetaan vielä saman otsikon alle kysymys webastosta.
Autossani on tehasasennuksena lämmitin. Olen lukenut, että se lähtee päälle itsestään, kun lämpötila laskee riittävän alas. Ohjekirjassa kuitenkin on maininta, että sen saa päälle myös mfa-monitoiminäytön kautta. En onnistunut löytämään kuitenkaan tarvittavia asetuksia.
Onkohan se näytön kautta tapahtuva päälle laitto lisävarusteen lisävaruste?
Näyttö on allaolevan kuvan näköinen.
http://tos.pp.fi/images/view/golf/DSC00161.jpg
Laitetaan vielä saman otsikon alle kysymys webastosta.
Autossani on tehasasennuksena lämmitin. Olen lukenut, että se lähtee päälle itsestään, kun lämpötila laskee riittävän alas. Ohjekirjassa kuitenkin on maininta, että sen saa päälle myös mfa-monitoiminäytön kautta. En onnistunut löytämään kuitenkaan tarvittavia asetuksia.
Onkohan se näytön kautta tapahtuva päälle laitto lisävarusteen lisävaruste?
Näyttö on allaolevan kuvan näköinen.
http://tos.pp.fi/images/view/golf/DSC00161.jpg
Eli merkkiliikkeessä eivät voi ongelmalle mitään?
Minä sain sellaisen käsityksen tästä ja linkistä toiseen keskusteluun, että startin vaihtamalla saattas tokeentua.
Eikös se ollu jotenki niin, että startti "hyytyy" ajan mittaan lian ja vanhuutensa vuoksi eikä jaksa pyörittää samallalailla kuin uutena. Tästä seuraa, että kone ei saa alussa riittävän suurta kierrosnopeutta käynnistyäkseen.
Kylmänä lähtee selkeesti paremmin käyntiin mm. tänä aamuna sen totesin.
Onkohan se näytön kautta tapahtuva päälle laitto lisävarusteen lisävaruste?
Kyseinen kuvatus on omasta MFA:sta ja siinä ei ole minkään valtakunnan säätö ominaisuuksia...
MFA+:n kautta voi tuon kytkeä päälle.
Ilmastoinnin ECON napilla tuota automaattista päällemenoa voi estää sellaisissa autoissa jossa on vielä ECON eikä AC...
En oikeen usko tuohon startin likaantumis/vanhenemis teoriaan
Kylläpä nuokin on tänäpäivänä kertakäyttökamaa.
Omassa starttasi kesällä normaalisti mutta ilmojen kylmettyä laiskistui huomattavasti, eikä jaksanu parinkympin pakkasesta lähteä käyntiin ilman lämmitystä.
Omastakin purin ja putsasin startin, eikä se siitä miksikään vironnut.
Eikä sisältä löydy mitään mekaanista vikaa.
Startti vaihtoon ja johan piristyi.
Asentajakin kertoi näitä menevän juurikin näin, että tehot vaan hyytyy.
Aika vähänkin ajetuista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa