OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Projektiosasto Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 1.7.2007 0:28    Viestin aihe: Romurautaa: MK2 Golf 20VT

Ostin tuossa maanantaina paalituomion saaneen kakkiksen - romuraudan hinnalla luonnollisesti.

Kori on päällisin puolin melko hyvässä kunnossa. Pientä ruosteen kukintoa on siellä täällä, mutta ei ainakaan toistaiseksi mitään hälyttävää. Saa nähdä, millainen yllätys paljastuu muovikaarien alta.

[img]http://vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Autot/Omat+autot/Nykyiset+autot/Golf+II/DSC04830.JPG/thumb[/img]
[img]http://vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Autot/Omat+autot/Nykyiset+autot/Golf+II/DSC04831.JPG/thumb[/img]
Aika ihana, eikö?

Peratessani sisustaa pois, huomasin korin olevan sisältäkin ihan hyvässä tikissä.
Ainoastaan oikean takalokasuojan raosta on joskus lentänyt hieman kuravettä sisälle, joten tankin täyttöputken tienoilla on oltava reikä.
Sisustan osia heittelin sitä mukaa romulavalle kun sain irti, koska takaisin niitä ei näillä näkymin autoon asenneta..

[img]http://vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Autot/Omat+autot/Nykyiset+autot/Golf+II/DSC04850.JPG/thumb[/img]
[img]http://vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Autot/Omat+autot/Nykyiset+autot/Golf+II/DSC04841.JPG/thumb[/img]

Pohjaa en ole vielä ehtinyt tarkemmin tutkia, mutta jos sielläkään ei ihmeemmin ruostetta ole, niin koppa on kenties ihan varteenotettava vaihtoehto harrasteaihioksi.

Auto on ollut 1.6 (EZ) koneella, mutta paalituomion jälkeen oli moottori laatikoineen heivattu mäelle joten joku tusinamoottori tuohon on kiikarissa.

[img]http://vagisti.1g.fi/kuvat/Valokuvat/Autot/Omat+autot/Nykyiset+autot/Golf+II/DSC04838.JPG/thumb[/img]

Homma tulee etenemään pikkuhiljaa, aina kun rahaa ja aikaa on. Samalla kuitenkin viimeistellään omakotitaloa ja tallia sekä vietellään mukavaa perhe-elämää :)


Viimeinen muokkaaja, Lehtilä pvm 27.9.2008 21:59, muokattu 15 kertaa
Toni Jokilehto
 
VW 1302S

LähetäLähetetty: 1.7.2007 7:06    Viestin aihe:

Tarkoitus oli varmaan sanoa että viimeistellään perhe-elämää ja vietetään mukavaa aikaa tallissa :D
Salmi
 
Golf 1J 1.8T, A6 4F 3.0 TDI Quattro, Golf 1J 1.9 TDI 4Motion

LähetäLähetetty: 1.7.2007 10:42    Viestin aihe:

Ulkokuoresta päätellen -89 tai uudempi? Minkä takia tuo on saanut paalituomion? Liikenteessä näkee paljon pahempiakin.. Vaikka saksassahan ne paalaa nelosiakin..:/
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 1.7.2007 10:54    Viestin aihe:

89 tuo taisi olla.
Edellinen omistaja vain on ollut sitä mieltä, että tuo menee paaliin. Eipä sille varmaan sen erikoisempaa selitystä ole.

Ostakaa Bemari, niin saan rahua moottorin hankintaan!
Juvonen
 
Corrado G60

LähetäLähetetty: 1.7.2007 12:27    Viestin aihe:

Kakkis on aina ihana. Jos se on paalituomion saanut niin onko se silloin poistettu rekisteristä? Vai onko tästä katuvehjettä ollenkaan tarkoitus tehdä?

Kokeile hakkaa vielä rukarilla ainakin tosta etupenkkien etukiinnityspalkin juuresta keskeltä. Tosin konehuoneessakaan ei pahemmin näytä ruostetta olevan...
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 1.7.2007 12:30    Viestin aihe:

Kilvet on tallella, joten sen puolesta nou problem.

Etuistuimen palkki on kaikin puolin ehjän oloinen. En ole sitä vielä hakannut millään, mutta maalit on tallella joka kohdasta, eikä edes kupruile..
justus
ffp jäsen

mkV 4motion fun, mkII GTI

LähetäLähetetty: 1.7.2007 12:36    Viestin aihe:

sehän on kauden muotivärissäkin
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 1.7.2007 13:12    Viestin aihe:

On joo, mutta tuo porvariväri tulee tuosta muuttumaan joksikin muuksi ;)
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 3.7.2007 22:13    Viestin aihe:

Alkaa lopullinen mallimerkintäkin pikkuhiljaa selvitä..
Sebastian
 
Golf GTi -99, Golf GTi -90, Vento -97

LähetäLähetetty: 3.7.2007 22:17    Viestin aihe:

tollaset merkinnät tuo mulle mieleen lähinnä jonkin piinatun Rellun tai muun ranskan pullan. =D
Jonde
 

LähetäLähetetty: 3.7.2007 22:42    Viestin aihe:

Espanjalaisia mätiä hedelmiä pellin alle.
Jak3
 
Golf 1 LD, Golf 2 TDI, Golf 3.5 cab, Golf 4 sr

LähetäLähetetty: 3.7.2007 22:46    Viestin aihe:

Viksun olonen aihio kyllä päältäpäin, eipähän tarvi ainakaan alottaa paskan maalipinnan rapsimisella eikä lasikuitu lärväkkeitten sunmuiden teinikrääsien poistolla.. perkele.
Geisha
 
VW Golf 2 & 3, Kupla -70

LähetäLähetetty: 3.7.2007 23:52    Viestin aihe:

Koskas koneesta saa kuvia näkyville? =)
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 4.7.2007 22:34    Viestin aihe:

Siinähän se.


Eipä se niin kovin kummosien näköinen ole.
n. 15tkm ajettu vm. -05 Ibiza FR:n kiuas.

Öljynsuodattimen jalka menee uusiksi, samoin laturi. Saastevehkeetkin ovat hieman kärsineet, mutta semmoisiahan ei mihinkään tarvita.

---

Seuraavaksi tars väsäillä jonkinlainen varras, jotta saa tuota koria pyöritellä ja pääsee hämmästelemään pohjaa.
Kaverilta saan lainaksi höyrypainepesurin, jolla olisi tarkoitus tuota pohjaa hieman pöllytellä.. Sitten ehkä maalia pintaan vastaavalla tavalla, kuin Teemu M:n projektissa.
xite
 
Leon -05 ex: Polo 6N OA , Polo 9N -03, Polo 86c coupe, Vento

LähetäLähetetty: 4.7.2007 23:19    Viestin aihe:

Nouditko benecarsilta tuon "kiukaan" ?:)
GTi-Perttu
 
88-GTi 16v,01-Passat var.1.8T,99-Portteri 2.5tdi,90-Golf Avo,-96 Golf VR6 Syncro Variant.

LähetäLähetetty: 5.7.2007 0:30    Viestin aihe:

Jotenki on semmonen kutina pärssiissä, et nyt tulee jotain kiinnostavaa!!
Taitaa olla paree ruveta katteleen tätä projektia aktiivisesti!

Thumbs Up!
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 5.7.2007 5:44    Viestin aihe:

Juu Benecarsista hain. Tämä olikin jo kolmas tekniikanvaihtomoottori. jonka sieltä olen ostanut. :)
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 8.7.2007 0:17    Viestin aihe:

Alkaa itse moottori pilkottamaan kun saa ylimääräiset romut heivattua mäelle..





Perkeleesti sitä turhaa romua tuommoiseen on saatu mahtumaankin.

Korigrilliä varten on materiaaleja haalittu. Sitäkin vois alkaa hitsailemaan tässä lähipäivinä.
rolle
ffp jäsen

2 x quattro, 2 x Golf, BMW ja Volvo

LähetäLähetetty: 8.7.2007 0:21    Viestin aihe:

Mahtoikohan nuo kaikki nyt olla turhia?
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 8.7.2007 0:30    Viestin aihe:

No kyllä tuosta kasasta ainakin laturi menee takaisin.. ja kiristin..ja jotain muuta sälää :) Suurin osa jää laittamatta.
Miko
 
Golf II "race", perhesukkula Sharan II 1.9TDi, A6 1.8T

LähetäLähetetty: 8.7.2007 13:13    Viestin aihe:

Minkäslaista moottorinohjaus/sähköistystä on tulossa?

Hienoa nähdä, kun joku tekee sitä mistä itse tässä vaiheessa vasta haaveilee :)
esanssi88
 
MK1 & 2 16v und 3-teilige BBS+Golf4PD+leon

LähetäLähetetty: 8.7.2007 13:22    Viestin aihe:

Tässä tehdään juuri niin kuin pitääkin :) Asenne, auto ja moottori on kyllä aivan oikeat. Täytyypä seurailla hiljaa sivusta ja ottaa jonain päivänä mallia...
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 8.7.2007 14:10    Viestin aihe:

Miko: Jotain Vems-tyyppistä ratkaisua tuohon on kaavailtu tässä vaiheessa. Katsotaan, miten mieli muuttuu homman edetessä..

Seatin sähköjä tuohon mietin, mutta olis ollu melko iso urakka. Siis boksit, mittaristo, virtalukko ym ym...

Yksinkertainen on kaunista sähköhommissakin ja sähköistä on tarkoitus tulla mahdollisimman simppelit ja toimivat.
Jonde
 

LähetäLähetetty: 8.7.2007 14:37    Viestin aihe:

Muista sitten varustaa tuo kippo myös kunnon jarruilla ja alustalla.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 8.7.2007 15:07    Viestin aihe:

G60 etujarrut odottaa hyllyssä päätöstä, että laitetaanko ne vai jotku isommat.
Katsotaan, mihin rahat riittää :)
RiXaa
 
Lupo

LähetäLähetetty: 8.7.2007 20:29    Viestin aihe:

Tässä projektissa on kyllä hyvät enteet... Meinaatko ottaa paljonkin tehoa irti?
Sebastian
 
Golf GTi -99, Golf GTi -90, Vento -97

LähetäLähetetty: 8.7.2007 20:52    Viestin aihe:

Eikös se kakkiksissa 192hv ole...? =D
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 8.7.2007 21:21    Viestin aihe:

Joo se 192 olis tavoitteena.

Eilen kiikutin peräkärryllisen penkkejä, verhoiluja, muoveja ja muuta sisustan sälää kaatopaikalle. Niitä ei enää tarvita.. Turhia mukavuusvarusteita semmoset. Vaimentaa liikaa ääntä ja tekee ohjaamosta ärsyttävän viihtyisän.
AaJee
 

LähetäLähetetty: 8.7.2007 21:33    Viestin aihe:

Lainaus:
Vaimentaa liikaa ääntä ja tekee ohjaamosta ärsyttävän viihtyisän.


Kakkiksessa vaan en ole vielä huomannut, että olisi tehnyt viihtyisän :)

Eli tämän auton kanssa mennään ilmeisesti aika pitkälti samoilla linjoilla mitä Juicen kakkiksen kanssa? Mielenkiintoiselta projektilta vaikuttaa.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 8.7.2007 22:13    Viestin aihe:

Juicen auto on kuin loistohotelli tämän rinnalla :D
Juice
ffp jäsen

Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

LähetäLähetetty: 8.7.2007 22:46    Viestin aihe:

Jep.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 15.7.2007 21:56    Viestin aihe:

Hitaasti edistyy...

Sain raivattua talliin sen verran tilaa, että sain auton sisälle ja jatkoin hieman purkuhommia.
Johtosarjat lensi mäelle. Jotain niistä ehkä menee jopa autoon takaisin ;)

Sisältä irrotin puhaltimen koneistot, sekä sulaketaulut ym. sähkövermeet.
Alkaa olemaan jo aikasta tyhjää.. Enää poljinasetelma, rattitolppa, jotain pikkusälää sekä vanhat äänieristeet pois..

Se pahuksen korigrilli pitäis edelleen tehä, että pääsee raksimaan auton pohjasta kaiken irti lähtevän pois.
Juice
ffp jäsen

Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

LähetäLähetetty: 15.7.2007 22:14    Viestin aihe:

Tuon poljinasetelmanhan sä joudut kanssa heivaamaan jos kerran meinaat 02A:n laittaa nestekytkimellä.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 15.7.2007 22:29    Viestin aihe:

Pitänee melkein sellainen laittaa, vaikka umpikeulapassatista saisi mekaanisen työsylinterinkin..

Ottiko nestekytkin muuten nesteensä myös jarrunestesäiliöstä?-o
Sebastian
 
Golf GTi -99, Golf GTi -90, Vento -97

LähetäLähetetty: 15.7.2007 22:30    Viestin aihe:

Ottaa.
Jontsa
 
Golf III, Golf II, Typ32, Golf III variant, Golf III cabriolet

LähetäLähetetty: 16.7.2007 10:31    Viestin aihe:

Yhden kakkakopan korin pellille hinkanneena voin vaan lämpimästi suositella painepesua.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 22.7.2007 21:11    Viestin aihe:

Hiukan on ehditty harrastaa..

Korinkääntövarras alkaa hahmottua.
Etupalkki tässä vaiheessa.

Nuo runkoaisojen sisää tulevat osat ovat pulttiliitoksella tuossa poikkipalkissa ja poikkipalkki jatkuu vielä 100mm molemmista päistä. Tämä siksi, että jos vartaasee pitää ripustaa jokin erilainen auto, niin pelkät pituus-suuntaiset aisat pitää vain tehä uusiksi. Poraa vain uudet reijät tuohon poikkipalkkiin.

Vielä taakse tars tehä samanlainen.

Itse vartaan runkoakin on hieman jo aloiteltu, mutta siitä enemmän sitten kun siitä on jotain mainitsemisen arvoista.

Mahtaako Golfissa olla etu- ja takarunkoaisat samalla korkeudella maasta ja onko ne ihan vaaterissa pituus-sunnassa?
Että saako nuo putken tumpit hitsata vain keskelle ja suoraan kulmaan tuon poikkipalkin kanssa?

Etu- ja takapäässähän pitäisi olla nuo putken pätkät sekä saman suuntaiset että saman keskeiset.
Teemu M
 
B6tq, Datsun 240Z

LähetäLähetetty: 22.7.2007 22:18    Viestin aihe:

Lainaus:
Että saako nuo putken tumpit hitsata vain keskelle ja suoraan kulmaan tuon poikkipalkin kanssa?


Näin ainakin mulla on tehty. Mulla on edessä ja takana noi grillin puolikkaat suunnilleen saman korkuiset...ei se niin sentilleen ole ja hyvin on toiminu. =)

Aattelitko tehdä korkeus säädettävän siitä rungon keskiputkesta?
Siihen vois hitsata sellaisen pitkän ruuvitunkin, niin sitten sais veivata vaan etu ja takapäätä ylös. Tallikaverilla on sellainen omassaan...unohdin näyttää sitä grilliä sillon kun kävitte siellä, kun se oli ollu siinä naapuritallin ooppelissa.

Tossa omassa kun joutuu aika nostamaan pikkuhiljaa kumpaakin päätä ylöspäin, niin menee auton nostossa aika paljon aikaa.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 22.7.2007 22:56    Viestin aihe:

Ruuvitunkkiakin ajattelin, mutta sattui löytymään sellainen vanha keinun runko, jossa on A:n malliset jalat ja pieni vaakaputken tumppi ylhäällä. Niihin on melko vaikea saada mitään korkeussäätöä tehtyä.

Tarkoitus olisi, ettei autoa tarvitsisi kovin usein kiinnittää/irrottaa tuosta telineestä, joten siihen saa jonkin aikaa mennäkin. Pumppukärryillä ja trukkilavoilla/puupalikoilla se homma hoitunee suht nopeasti..

Pohja, akselit, sekä jarruputket pitäisi käydä läpi kun korin kerran kääntää.. Sitten saakin jo hyvällä tuurilla pudottaa auton taas pyörilleen. Katsotaan, meneekö suunnitelmien mukaan vai ei :)
Peksi
ffp jäsen

Passat , Transporter, Golf rallye, Golf cabrio, Golf 1...

LähetäLähetetty: 23.7.2007 6:58    Viestin aihe:

Nuo putket, joista auto siis pyörii pukeissa kannattaa nostaa n.10-15cm ylemmäs autoon nähden. Näin auto tulee paremmin tasapainoon eikä tartte niin korkeita pyörityspukkeja. Omaan rallyeen tein kans ensin vastaavanlaisen, mutta jouduin sitten nostamaan kun ei hankkinut yksin jaksaa pyörittää. Nyt pyörii ihan "yhdellä kädellä" ympäri.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 23.7.2007 9:17    Viestin aihe:

Tuossa kuvassa näkyy tuo Peksin etupään kannatin, ja tuohon sitten tosiaan sellainen A:n mallinen jalka. Kuten Peksi sanoi, tuo keskiputki on tuossa nyt sellaisella korkeudella, että autoa pyörittelee ihan "vasurilla".
kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 23.7.2007 9:20    Viestin aihe:

Eikös tuosta sijoituksesta voisi sanoa, että se on haettu painopisteen keskelle?

e: juu :D


Viimeinen muokkaaja, kilpijoki pvm 23.7.2007 9:56, muokattu 1 kertaa
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 23.7.2007 9:49    Viestin aihe:

No eikös se virallisesti olisi siis enemmänkin painopisteen kautta kulkevalla auton pituussuuntaisella akselilla, ei painopisteen keskellä ;)
Teemu M
 
B6tq, Datsun 240Z

LähetäLähetetty: 23.7.2007 11:22    Viestin aihe:

Toi muutos ois kyllä hyvä tehdä omaankin. Nyt saa ihan väkisin roikkumalla käännettyä auton yksikseen kun pyöritysakseli on puskureiden tasalla.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 23.7.2007 16:06    Viestin aihe:

Ok, hyvä tietää tässä vaiheessa, kun tuo akselin tumppi on vielä vasta parilla hepillä kiinni. Tietty se olis melko pro, jos tekisi tuosta korkeus-suunnastakin säädettävän :)

Tuossahan on vielä akselit paikallaan, joten se vaikuttanee painopisteeseen. Akseleiden poiston jälkeen asia on varmasti kuten Peksillä oli.

Peksi: Eikö pyörityspukkien pidä olla päinvastoin pidemmät, jos tuo akseli nostetaan ylemmäs?
adahlm
 
CRV

LähetäLähetetty: 23.7.2007 19:23    Viestin aihe:

Kuullostaa aika hankalalta toi käsin pyörittäminen..

miten olis esim. tämmönen http://www.stkone.fi/tuote.php?id=950&ryhma=53

Noitahan sais varmasti jostain halvemmallakin..
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 23.7.2007 20:38    Viestin aihe:

Kyllä tuon kaltainen kulmavaihdemoottori jostain nurkista taitaa löytyäkin, mutta turhaa hifistelyä tuommoinen :)
Tanhis
 
Passa TFSI -07, Typ 2 -58 kranken, Typ34 -65 Ghia Typ3 fastback -68 automaatti ruisku

LähetäLähetetty: 23.7.2007 20:45    Viestin aihe:

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/279909.jpg
tämmönen :)
HelaKammo
 
Scirocco II -83 1.6 GTi, Corrado G60 -91, Seat Exeo ST 1.8 TSI -10

LähetäLähetetty: 23.7.2007 20:50    Viestin aihe:

Pyöritysmoottori (kuvassa 25 rpm!) ja taajuusmuuttaja, sisään vaan kuppipenkki ja kaveri pyörimään, niin kauan kun huutaa, on elossa. Pitää vaan "tasapainottaa" ensin, niin johan pyörii. Ja jos kippaa irti, niin kippaa, vähän lisää oiottavaa ehkä :-)

Vois muuten olla aika hauska vekotin jo kerta sekuntiin pyöriessään, ja kannattaa pysyä kaukana ja olla hyvät pukit!
Peksi
ffp jäsen

Passat , Transporter, Golf rallye, Golf cabrio, Golf 1...

LähetäLähetetty: 23.7.2007 21:15    Viestin aihe:

Niin silloin kun mulla oli se tappi alempana, otti katon reunat maahan kun yritti pyöräyttää "katolleen". Nyt kun se on tolleen ylempänä, pyörii nätisti ympäri. Katon reunoista jää n.30mm maahan kun on ääritilanteessa. Pukkien putki on n. metrin korkeudella.
Peksi
ffp jäsen

Passat , Transporter, Golf rallye, Golf cabrio, Golf 1...

LähetäLähetetty: 23.7.2007 21:16    Viestin aihe:

Tuo on muuten aika "siisti" tuo tanhiksen systeemi...
zero
ffp jäsen

Kaaria ja avoja.

LähetäLähetetty: 24.7.2007 8:02    Viestin aihe:

^Ja noi vois jättää paikalleen, jos vaikka käy radalla..
d0gi
 
Golf 3 Variant 1,9 TD

LähetäLähetetty: 24.7.2007 22:56    Viestin aihe:

tuo Tanhiksen systeemi olis kyllä hyvä rallimeiningeissä. Auto menee katolleen niin pyöräyttää vaan takasin kintuilleen! :D Näyttää kyllä oikein pätevältä tuo korinpyörityspukki. Tarttis ittekin jotain alkaa kehitteleen tolle anglian korille, mutta ehkei se tarvitse tuollaista. Tokihan tuo pelittäisi angliankin kohdalla, mutta tarttis saada paikallaan pyöritettyä.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 26.7.2007 6:19    Viestin aihe:

Etupään pukki alkaa olemaan pikkuhiljaa nipussa. Vielä täytyy se pyöritysakseli siirtää sen 100-150mm ylöspäin.

Kokeillaan, millainen tulee pelkästään kahdella pyörällä tuosta. Melko suuri vääntöhän siihen pyöritysakseliin, mutta kokeillaan.

Pukit voi vaikka alhaalta yhdistää yhdellä pituussuuntaisella tangolla, jos pahasti notkuu.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 29.7.2007 22:59    Viestin aihe:

Siinä se killuu
Parin trukkilavan tukemana vielä tosin.
Pari pikku muutosta ja vahvistusta vielä, niin uskaltanee ehkä jo vähän pyöritellä.

Jospa ensiviikon aikana saisi tuon toimimaan ja purettua alustasta irto-osat pois.
Sitten sais alkaa puhdistamaan tuota pohjaa 19 vuoden paskoista sekä massoista.
d0gi
 
Golf 3 Variant 1,9 TD

LähetäLähetetty: 30.7.2007 10:04    Viestin aihe:

Just samantyyppistä pukkia olen itse suunnitellu ankkaa varten, erona vaan se, että etu ja takapukki on keskeltä alhaalta yhdistettynä toisiinsa ja muutama kolmiopellinpalanen tukemaan tuota pystypalkkia ja tuota keskeltä toisiinsa yhdistävää palkkia. Tietystihän tuosta keskipalkista täytyy tehdä säädettävä, että sen yleensä saa paikalleen, eli sopivasti isompaa ainetta päälle ja säätöreiät sopiviin kohtiin. Vielä kun saa alotetuks niin homma onki sit jo melkei tehty :D
Mikkox9x
 

LähetäLähetetty: 31.7.2007 19:48    Viestin aihe:

Millä ja miten ootte saaneet nostettua korin kätevästi ylös tuohon telineeseen. Tekis mieli kyhätä tommonen omaa projektia varten. Mitenköhän lie mahtuu pyörimään suht pienessä 6*6m tallissa. Aika matala katto oli vielä, mutta laskeskelin, että vajaa 2m leveä auto mahtuu kylellee joten kuten tuonne. Iso monttu olis mutta vaikuttas tollanen systeemi jotenki helppokäyttösemmältä, jos sais vielä koriakin liikuteltua vähän.

Vaikuttaa muuten mielenkiintoselta projektilta.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 31.7.2007 22:22    Viestin aihe:

Lainaus:
Millä ja miten ootte saaneet nostettua korin kätevästi ylös tuohon telineeseen.

Lihasvoimin muutaman hengen voimalla.

Mutta jos ei kavereita löydy, niin kyllä sitä perus hallitunkillakin akselin/korin alta sen verran nostaa yhden pään kerrallaan.
Mikkox9x
 

LähetäLähetetty: 31.7.2007 22:35    Viestin aihe:

Niinpähän se varmaan helpoiten. Voishan tuohon varrasysteemiin rakentaa korkeussäädön, sitten jonkinlainen nostosysteemi pullotunkilla siihen vielä, että auto saadaan pää kerrallaan ala-asennosta ylös.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 1.8.2007 19:43    Viestin aihe:

Ite nostin ihan tavallisella hallitunkilla ja roclalla muutamia puupalikoita ja trukkilavoja apuna käyttäen.
kizmou
 
Jetta MK 5.5

LähetäLähetetty: 2.8.2007 23:26    Viestin aihe:

sanokaas viisaat.. en oo varma onko tämä golffi vielä sinkitty korinen mutta kannattaako sinkityn korin pohjaa/konehuonetta puhaltaa puhtaaksi?
Juice
ffp jäsen

Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

LähetäLähetetty: 3.8.2007 8:26    Viestin aihe:

Ei ole sinkitty.
kizmou
 
Jetta MK 5.5

LähetäLähetetty: 7.8.2007 15:34    Viestin aihe:

eikös jotkut mk2:set ollu jo sinkityllä korilla?
voi olla kyllä että muistan ihan väärin=/
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 7.8.2007 21:52    Viestin aihe:

Tänään sain tuettua tuon kääntöhimmelin siihen malliin, että uskalsi laskea auton sen varaan....huu.. uskalsin jopa hieman pyöräyttää.

siinä
killuu

Pitää renkaat irrottaa niin saa heitettyä koko keksinnön kyljelleen jotta pääsee siivoamaan pohjan kaikesta irto-osasta.

Ei
ihan
toivoton näky.

Saas nähä mitä massan alta löytyy. Tuskin on kovin mätä kun on kerran sisältä täysin terveet lattiat.

To be continued...
malandio
 
Seat Leon ts tdi ex-cordoba 6k ahu++ ex-3bg variant 96kw+ Powered by Savon autotune

LähetäLähetetty: 8.8.2007 0:37    Viestin aihe:

Hitto, tuohan pohja näyttää ehjemmältä kuin oman -96 passatin pohja... Tosin ittellä se saa hiekka puhallusta joka päivä 24km...
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 19.8.2007 0:52    Viestin aihe:

Auto kääntyi vartaassa kyljelleen, tarkastelin alustaa vähän tarkemmin ja totesin, että ei ole saksalaisella insinöörillä taaskaan mennyt ihan putkeen.
Ihan vääriä osia oli pultattu pohjaan roppakaupalla.

Onneksi siellä oli edes jotain käyttökelpoista.

Aika autiota alkaa olemaan.

Seuraavaksi tarttis antaa tuolle pohjalle perusteellinen höyrypainepesu ja katsotaan, mitä massojen alta löytyy..

(pahoittelen kehnoja "kaksiulotteisia" kuvia, kun piti hämärässä salamalla ottaa)
reynolds
 
Golf mk2 20vt :: Lupo TDI

LähetäLähetetty: 19.8.2007 11:21    Viestin aihe:

Siis jumalavita, etton hyvännäkönen pohja. Eihän tolle tartte muuta tehdä kun pestä ja maalata :D
Juvonen
 
Corrado G60

LähetäLähetetty: 19.8.2007 12:56    Viestin aihe:

Tuleeko pohjaan lisää saumaa vaikka ruostetta ei olisikaan?
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 19.8.2007 15:01    Viestin aihe:

Kaippa sinne jokunen hefti tulee vielä entisten lisäksi :)
Katsotaan nyt. Kaippa ne kaaretkin jonninverran jäykistää, mutta ei kai tuosta saumojen vahvistamisesta haittaakaan ole.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 29.8.2007 21:30    Viestin aihe:

Hitaasti etenee pahus vieköön.
En ole vielä saanut höyrypainepesuria että pääsisi konehuoneen ja pohjan putsaamaan..

Etukelkan purin osiin ja raaputtelin suurempia paskoja pois..
Sieltä se etukelkka ja tukivarretkin löytyivät paskakerroksen alta ja ovat kaiken lisäksi aika hyvässä kunnossa..jee..
Ohjausvaihteen puhdistin teräsharjalla ja siitä tuli melkein uuden veroinen.
Uudet haitarikumit voisi laittaa ja ainakin raidetankojen päät menee uusiksi.

Että semmosta.

Ainiin, Matkahuollon tädiltä sain ison kasan punaisia muovin palasia..
Demon
 
B4 Low Tornado Rot

LähetäLähetetty: 29.8.2007 21:50    Viestin aihe:

Mistä tilasit..? Kerro heti :P Itelle pitäs tulla hotcarsilta prothanen puslii
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 29.8.2007 21:53    Viestin aihe:

No sieltäpä justiinsa..
Jak3
 
Golf 1 LD, Golf 2 TDI, Golf 3.5 cab, Golf 4 sr

LähetäLähetetty: 29.8.2007 22:20    Viestin aihe:

Noissa on se hyvä puoli kun vetoakselien stefat kuseksii öljyä ylt ympäriinsä tuonne alustaan, niin ei pääse ruostepeikko nakertamaan :)
Antti Narvanen
 
T1x2, G2 "GTI", B4 80, G4

LähetäLähetetty: 30.8.2007 7:25    Viestin aihe:

Kannattaa tämöisen remontin kohdalla käydä tuo taka-akseli ja etutukivarret huolellisesti läpi jotteivat katkea yllättäen myöhemmin...

Edit: No niin taka-akselihan ei tainnut "jatkoon" päästäkään...
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 30.8.2007 12:36    Viestin aihe:

Onko noilla pellistä prässätyillä etutukivarsilla taipumusta katkeilla kovassa käytössä? Entä taka-akselilla? En ole kyllä moista kuullut.. Taka-akseli on kyllä muuten samanlainen, mutta varustettu vakaajalla. Mites järeitä etuvakaajia tuommoiseen on saanut? Onkohan 16v:ssä ja G60:ssä sama? Pitänee tarkastaa albumista..
Sebastian
 
Golf GTi -99, Golf GTi -90, Vento -97

LähetäLähetetty: 30.8.2007 16:32    Viestin aihe:

Näin ulkomuistissa muistelisin että G:ssä on paksumpi.
esanssi88
 
MK1 & 2 16v und 3-teilige BBS+Golf4PD+leon

LähetäLähetetty: 30.8.2007 17:02    Viestin aihe:

Jep, geessä paksumpi vakaaja... Näkee eron hyvin kun ne on tallin lattialla lojumassa ;)
Slantsix
 
-95 Golf Variant VR6 Syncro

LähetäLähetetty: 30.8.2007 17:18    Viestin aihe:

Tosin G60 vakaaja on paksumpi vain keskeltä, kiinikkeestä->alatukivarteen samanpaksuinen kuin normivakaaja.
Antti Narvanen
 
T1x2, G2 "GTI", B4 80, G4

LähetäLähetetty: 31.8.2007 7:47    Viestin aihe:

Lainaus:
Onko noilla pellistä prässätyillä etutukivarsilla taipumusta katkeilla kovassa käytössä? Entä taka-akselilla? En ole kyllä moista kuullut.. Taka-akseli on kyllä muuten samanlainen, mutta varustettu vakaajalla. Mites järeitä etuvakaajia tuommoiseen on saanut? Onkohan 16v:ssä ja G60:ssä sama? Pitänee tarkastaa albumista..


Nämäkin osat ruostuvat sisältäpäin, osa voi olla täyttä huttua vaikka olisi ulospäin ihan kelvon näköinen.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 6.9.2007 21:07    Viestin aihe:

Potilas kävi tänään vastaanotolla. Ei yhtään reikää, alkuja jokunen. Ennaltaehkäisevällä hoidolla saadaan kuosiin.

Itsellä suu, silmät, korvat sekä sieraimet täynnä hiekkaa sun muuta töhkää, jota tuo pesuri heitti päin taulua pestessä.

Musta paska lähti hienosti kävelemään, tuo alkuperäinen valkoinen massa olikin aikast tiukassa. Lähti kyllä kun hitaasti ja läheltä tohotti, mutta olis menny varmaan koko päivä ja muutama kuutio vettä ja löpöä.

Parit kuvatukset.
Yksi
kaksi
ja
kolme
(kuvissa vielä vähän operaatio vaiheessa, siksi mustia kohtia siellä täällä)

Katotaan nyt, jaksanko raapia tuota peltipuhtaaksi, eihän tuolla pohjamassalla paljoa painoa säästä loppupelissä. Ite voin vaikka laihduttaa sen verran ;)

Mahtaako tuo Temadur ottaa tuohon massaan kiinni, vai onko toivotonta?-o

edit: tuossa vielä kuva lähtökohdasta.. On se hiukan puhtaampi sentään.
Mr.Crossfire
 
Audi 90q 20v, Peugeot 505 Turbo Injection

LähetäLähetetty: 6.9.2007 22:01    Viestin aihe:

Veikkaisin, että tuollainen kakkismallin tukivarsi ei kyllä poikki mene ihan helpolla, vääntyä se voi, mutta en ole sellaisestakaan kuullut. Niinkuin jo sanottu, ruostehan noita syö. Mutta eivät onneksi ole kalliita. :)
htn
 

LähetäLähetetty: 6.9.2007 23:15    Viestin aihe:

Kyllä uretaanimaali eli tässä tapauksessa temadur ottaa kiinni pu-massaan ku tauti. Vahvikehitsauksia jos meinaat tehdä niin joutuuhan sitä putsaamaan ja kun hommaan ryhtyy niin aika näppärästi lähtee koko pohjakin puhtaaksi, toholla sisäpuolelta kevyesti lämpöä ja vaikka 2mm rst levystä tehdyllä lastalla laappii kitit pois...

btw. näyttäs olevan parhaita mk2 suomikoreja(?) mitä tullu vastaan.
Antti Narvanen
 
T1x2, G2 "GTI", B4 80, G4

LähetäLähetetty: 7.9.2007 7:37    Viestin aihe:

Lainaus:
Veikkaisin, että tuollainen kakkismallin tukivarsi ei kyllä poikki mene ihan helpolla, vääntyä se voi, mutta en ole sellaisestakaan kuullut. Niinkuin jo sanottu, ruostehan noita syö. Mutta eivät onneksi ole kalliita. :)


Itselläni katkesi ajosta yksi tuommoinen "ihan kelpo" etutukivarsi (mennyt siis aikaisemmin katsastuksesta läpi) ja toisesta hieman enemmän ajetusta katsastusmies katkaisi taka-akselin kun huomasi että se on ruosteessa...
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 7.9.2007 8:07    Viestin aihe:

Suomikorihan tuo on. Yllättävän hyvä kyllä. Ja oli paaliin menossa..
Jos tässä vaiheessa olis löytynyt paljon mätää, niin olis ehkä samantien lähtenyt paaliin ja minä uutta parempaa aihiota etsimään. :)
Kyllä saumat hitsataan niin katsotaan sitten, miten kova homma noiden massojen raapiminen on.
Teemu M
 
B6tq, Datsun 240Z

LähetäLähetetty: 7.9.2007 8:40    Viestin aihe:

Ei siinä massojen kaapimisessa menny itellä kun kaksi iltaa, et kyl se kannattaa ainakin omasta mielestä tehä. Hienolta näyttää kyllä pohja omaan entiseen reikäjuustoon verrattuna!
Timberman
 
Etuvetoo, takavetoo ja neliveto

LähetäLähetetty: 7.9.2007 9:51    Viestin aihe:

Ompa puhtaaksi tullut pesurilla. Kerrassaan hieno.

Minkälainen tuo pesuri oli ? Diiselikäyttöinen ? Saitko sen jostain suhteilla lainaksi, vai vuokrataanko jossain tuollaisia ? Vois olla itselläkin käyttöä vastaavalle.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 7.9.2007 11:25    Viestin aihe:

Kärcherin kone, jossa voimavirtapumppu ja tosiaan öljypoltin veden lämmitykseen. Pari sataa baaria ja 150`C vettä.
Kai noita vuokrataankin, voin kysyä kaverilta kun vien tänään takaisin.
Itse tosiaan sain hieman suhteilla tuon lainaan..
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 3.10.2007 22:32    Viestin aihe:

Hieman on tuotta harrasteajan puutetta mutta jotain on taas tapahtunut.

Pohja alkaa näyttää jo melko siistiltä
(harmaat kohdat ovat alkuperäistä pohjamaaliaa, jota en katsonut tarpeelliseksi raapia kauttaaltaan pois.)
Toistuvista etsinnöistä huolimatta reikiä ei valitettavasti ole löytynyt..
Hieman saa vielä teräsharjalaikkaa laulattaa..

Kaikenmaailman turhia syvennyksiä sitä pitää autoihin prässätä.
KUVA1
KUVA2

Tuli käytyä noutamassa herra Luuppalalta kasa sekalaisia putken pätkiä jotka tars saada tuonne johonkin sopimaan.
Raimssi
 
Jetta C "83 &Transporter T4 2.5TDI työjuhta

LähetäLähetetty: 3.10.2007 22:40    Viestin aihe:

Melko kova peltinen yksilö...
LH
 
G2 gti, toinen projektina + 3x tölkki

LähetäLähetetty: 4.10.2007 20:24    Viestin aihe:

Juu. Tuollainen kun olisi ollut itsellänikin niin olisi monta hikipisaraa ja hitsirakkulaa säästetty.
Turvatankki konttiin?
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 4.10.2007 22:17    Viestin aihe:

Joo jotain sen suuntaista olis mielessä. Akku ja turvatankki takakonttiin.
PabloNeruda
 
C3

LähetäLähetetty: 4.10.2007 22:38    Viestin aihe:

On kyllä varmaan melko hieno laite tulossa. Tuo pohja on kyllä kieltämättä todella hyväkuntoisen näköinen.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 9.12.2007 22:39    Viestin aihe:

Joskus sentään ehtii hieman harrastamaankin..

Kaivoin hyllystä varaosa-autosta purkamani KW:n Variante 2 alustan.
Onhan niitä ehkä käytetty joskus.

Muutaman minuutin ahertamisen tuloksena takatolpat olivat osina
Yritin irrottaa vielä patruunatkin jousijaloista, mutta ne kiinnitysmutterit olivat aivan helvetisti kiinni. Olkoon.

Sama operaatio etutolpille.

Etutolppien ylemmät säätömutterit ovat melko loppuun nautitut.

Hieman hiontaa ja suojailua, pohjamaalaus ja väriä päälle

Edellämainitut säätömutterit menee uusiksi, putsaan loput osat, rasvaan, sekä kasaan tolpat taas nippuun.

---

Seuraavaksi otan työn alle G60 Etujarrusatulat . Eli purku / huolto / maalaus-linjalla mennään myös niiden kanssa. Uudet levyt ja palat on hankintalistalla.

---

Jaa niin, Benecarsilla käytiin tekemässä hieman löytöjä:
- Tuon BJX-koneen johtosarja, joka kesällä unohtui ottaa matkaan.
- 02A-vaihteisto Golf mk3 TDi:stä, laatikossa paikallaan jo hydraulinen kytkimen työsylinteri sekä sähköinen nopeusanturi.
- TDi:n vauhtipyörä
- Iso jarrutehostin sekä kytkimen pääsylinteri Umpikeula-Passatista
- Hieman modernimpi paisunta-astia mk3 Golfista
- Niin ikään modernimman näköinen ohjaustehostimen säiliö myöskin mk3 Golfista.
- Sekä mk4 Golfin pääsulakerasia.

Eiköhän näillä taas mennä hetken aikaa. Suunnitelmia on moneen lähtöön, moni ehtii vielä muuttumaankin.. :)
Sagg
 

LähetäLähetetty: 9.12.2007 23:28    Viestin aihe:

OT: Oliko varaosapeli sattumoisin punainen 5-ovinen GTi, johon vaihdettu 16v kone? :)
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 10.12.2007 0:19    Viestin aihe:

varaosa-auto oli 3-ovinen..
Opinions
 
mk1 A3

LähetäLähetetty: 10.12.2007 8:03    Viestin aihe:

Hyvä että tämäkin prokkis taas oikeen etenee!
Pena K.
ffp jäsen

1.8t stg3

LähetäLähetetty: 10.12.2007 9:56    Viestin aihe:

Vauhtipyörä suurin pudottaja kilpailuun, ainakin puolet painosta pois.
Lehtilä
ffp jäsen

A4 20vtq // Lupo Tdi // G2 20vt // Lada Niva

LähetäLähetetty: 10.12.2007 11:34    Viestin aihe:

Vauhtipyörän sorvausta tuossa jo eilen pähkäiltiin.

Siitä pitikin kysymäni viisaammilta, eli onko väliä, paljonko vauhtipyörästä voi keventää?
Vai voiko ottaa ns. mielivaltaisen määrän painosta pois.

Mitkäs puljut tekee tuommoisten tasapainotuksia.. Kai se koneistuksen jälkeen tars tasapainottaa vai tarviiko?
Juice
ffp jäsen

Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

LähetäLähetetty: 10.12.2007 11:54    Viestin aihe:

Koneistamothan tuon tasapainoituksen samalla reissulla tekee kun pinnasta lastua raavitaan?.
MikaJ
 
S2 Avant + Minejä

LähetäLähetetty: 10.12.2007 12:03    Viestin aihe:

Kevyempi parempi, itse juuri miettimässä 2,8kiloisen pyörän tilaamista harrastepeliin. Toisaalta mitä kevyempi se on, sitä raaempi ajettava kun reagoi kaasuun herkemmin ja liikkellelähdöt hankalempia. Tasapainoituksesta en tiedä ketä tällähetkellä niitä pystyy tekemään kunnolla, kun on kumminkin joku 8vuotta viimekerrasta kun on itse kevennettyjä painotettu, koneistamot kyllä tietää sitten tuonkin. Läheskään kaikki koneistamot tuota ei pysty tekemään, ja tarvii samalla sitten todennäköisesti kampiakselin mukaan.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Projektiosasto Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa