Romurautaa: MK2 Golf 20VT
Valvoja: ffp jäsenet
Romurautaa: MK2 Golf 20VT
Ostin tuossa maanantaina paalituomion saaneen kakkiksen - romuraudan hinnalla luonnollisesti.
Kori on päällisin puolin melko hyvässä kunnossa. Pientä ruosteen kukintoa on siellä täällä, mutta ei ainakaan toistaiseksi mitään hälyttävää. Saa nähdä, millainen yllätys paljastuu muovikaarien alta.
Aika ihana, eikö?
Peratessani sisustaa pois, huomasin korin olevan sisältäkin ihan hyvässä tikissä.
Ainoastaan oikean takalokasuojan raosta on joskus lentänyt hieman kuravettä sisälle, joten tankin täyttöputken tienoilla on oltava reikä.
Sisustan osia heittelin sitä mukaa romulavalle kun sain irti, koska takaisin niitä ei näillä näkymin autoon asenneta..
Pohjaa en ole vielä ehtinyt tarkemmin tutkia, mutta jos sielläkään ei ihmeemmin ruostetta ole, niin koppa on kenties ihan varteenotettava vaihtoehto harrasteaihioksi.
Auto on ollut 1.6 (EZ) koneella, mutta paalituomion jälkeen oli moottori laatikoineen heivattu mäelle joten joku tusinamoottori tuohon on kiikarissa.
Homma tulee etenemään pikkuhiljaa, aina kun rahaa ja aikaa on. Samalla kuitenkin viimeistellään omakotitaloa ja tallia sekä vietellään mukavaa perhe-elämää :)
Kori on päällisin puolin melko hyvässä kunnossa. Pientä ruosteen kukintoa on siellä täällä, mutta ei ainakaan toistaiseksi mitään hälyttävää. Saa nähdä, millainen yllätys paljastuu muovikaarien alta.
Aika ihana, eikö?
Peratessani sisustaa pois, huomasin korin olevan sisältäkin ihan hyvässä tikissä.
Ainoastaan oikean takalokasuojan raosta on joskus lentänyt hieman kuravettä sisälle, joten tankin täyttöputken tienoilla on oltava reikä.
Sisustan osia heittelin sitä mukaa romulavalle kun sain irti, koska takaisin niitä ei näillä näkymin autoon asenneta..
Pohjaa en ole vielä ehtinyt tarkemmin tutkia, mutta jos sielläkään ei ihmeemmin ruostetta ole, niin koppa on kenties ihan varteenotettava vaihtoehto harrasteaihioksi.
Auto on ollut 1.6 (EZ) koneella, mutta paalituomion jälkeen oli moottori laatikoineen heivattu mäelle joten joku tusinamoottori tuohon on kiikarissa.
Homma tulee etenemään pikkuhiljaa, aina kun rahaa ja aikaa on. Samalla kuitenkin viimeistellään omakotitaloa ja tallia sekä vietellään mukavaa perhe-elämää :)
Viimeksi muokannut Lehtilä, 27.9.2008 22:59. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Kakkis on aina ihana. Jos se on paalituomion saanut niin onko se silloin poistettu rekisteristä? Vai onko tästä katuvehjettä ollenkaan tarkoitus tehdä?
Kokeile hakkaa vielä rukarilla ainakin tosta etupenkkien etukiinnityspalkin juuresta keskeltä. Tosin konehuoneessakaan ei pahemmin näytä ruostetta olevan...
Kokeile hakkaa vielä rukarilla ainakin tosta etupenkkien etukiinnityspalkin juuresta keskeltä. Tosin konehuoneessakaan ei pahemmin näytä ruostetta olevan...
Alkaa lopullinen mallimerkintäkin pikkuhiljaa selvitä..
Siinähän se.
Eipä se niin kovin kummosien näköinen ole.
n. 15tkm ajettu vm. -05 Ibiza FR:n kiuas.
Öljynsuodattimen jalka menee uusiksi, samoin laturi. Saastevehkeetkin ovat hieman kärsineet, mutta semmoisiahan ei mihinkään tarvita.
---
Seuraavaksi tars väsäillä jonkinlainen varras, jotta saa tuota koria pyöritellä ja pääsee hämmästelemään pohjaa.
Kaverilta saan lainaksi höyrypainepesurin, jolla olisi tarkoitus tuota pohjaa hieman pöllytellä.. Sitten ehkä maalia pintaan vastaavalla tavalla, kuin Teemu M:n projektissa.
Eipä se niin kovin kummosien näköinen ole.
n. 15tkm ajettu vm. -05 Ibiza FR:n kiuas.
Öljynsuodattimen jalka menee uusiksi, samoin laturi. Saastevehkeetkin ovat hieman kärsineet, mutta semmoisiahan ei mihinkään tarvita.
---
Seuraavaksi tars väsäillä jonkinlainen varras, jotta saa tuota koria pyöritellä ja pääsee hämmästelemään pohjaa.
Kaverilta saan lainaksi höyrypainepesurin, jolla olisi tarkoitus tuota pohjaa hieman pöllytellä.. Sitten ehkä maalia pintaan vastaavalla tavalla, kuin Teemu M:n projektissa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Alkaa itse moottori pilkottamaan kun saa ylimääräiset romut heivattua mäelle..
Perkeleesti sitä turhaa romua tuommoiseen on saatu mahtumaankin.
Korigrilliä varten on materiaaleja haalittu. Sitäkin vois alkaa hitsailemaan tässä lähipäivinä.
Perkeleesti sitä turhaa romua tuommoiseen on saatu mahtumaankin.
Korigrilliä varten on materiaaleja haalittu. Sitäkin vois alkaa hitsailemaan tässä lähipäivinä.
Miko: Jotain Vems-tyyppistä ratkaisua tuohon on kaavailtu tässä vaiheessa. Katsotaan, miten mieli muuttuu homman edetessä..
Seatin sähköjä tuohon mietin, mutta olis ollu melko iso urakka. Siis boksit, mittaristo, virtalukko ym ym...
Yksinkertainen on kaunista sähköhommissakin ja sähköistä on tarkoitus tulla mahdollisimman simppelit ja toimivat.
Seatin sähköjä tuohon mietin, mutta olis ollu melko iso urakka. Siis boksit, mittaristo, virtalukko ym ym...
Yksinkertainen on kaunista sähköhommissakin ja sähköistä on tarkoitus tulla mahdollisimman simppelit ja toimivat.
Hitaasti edistyy...
Sain raivattua talliin sen verran tilaa, että sain auton sisälle ja jatkoin hieman purkuhommia.
Johtosarjat lensi mäelle. Jotain niistä ehkä menee jopa autoon takaisin ;)
Sisältä irrotin puhaltimen koneistot, sekä sulaketaulut ym. sähkövermeet.
Alkaa olemaan jo aikasta tyhjää.. Enää poljinasetelma, rattitolppa, jotain pikkusälää sekä vanhat äänieristeet pois..
Se pahuksen korigrilli pitäis edelleen tehä, että pääsee raksimaan auton pohjasta kaiken irti lähtevän pois.
Sain raivattua talliin sen verran tilaa, että sain auton sisälle ja jatkoin hieman purkuhommia.
Johtosarjat lensi mäelle. Jotain niistä ehkä menee jopa autoon takaisin ;)
Sisältä irrotin puhaltimen koneistot, sekä sulaketaulut ym. sähkövermeet.
Alkaa olemaan jo aikasta tyhjää.. Enää poljinasetelma, rattitolppa, jotain pikkusälää sekä vanhat äänieristeet pois..
Se pahuksen korigrilli pitäis edelleen tehä, että pääsee raksimaan auton pohjasta kaiken irti lähtevän pois.
Hiukan on ehditty harrastaa..
Korinkääntövarras alkaa hahmottua.
Etupalkki tässä vaiheessa.
Nuo runkoaisojen sisää tulevat osat ovat pulttiliitoksella tuossa poikkipalkissa ja poikkipalkki jatkuu vielä 100mm molemmista päistä. Tämä siksi, että jos vartaasee pitää ripustaa jokin erilainen auto, niin pelkät pituus-suuntaiset aisat pitää vain tehä uusiksi. Poraa vain uudet reijät tuohon poikkipalkkiin.
Vielä taakse tars tehä samanlainen.
Itse vartaan runkoakin on hieman jo aloiteltu, mutta siitä enemmän sitten kun siitä on jotain mainitsemisen arvoista.
Mahtaako Golfissa olla etu- ja takarunkoaisat samalla korkeudella maasta ja onko ne ihan vaaterissa pituus-sunnassa?
Että saako nuo putken tumpit hitsata vain keskelle ja suoraan kulmaan tuon poikkipalkin kanssa?
Etu- ja takapäässähän pitäisi olla nuo putken pätkät sekä saman suuntaiset että saman keskeiset.
Korinkääntövarras alkaa hahmottua.
Etupalkki tässä vaiheessa.
Nuo runkoaisojen sisää tulevat osat ovat pulttiliitoksella tuossa poikkipalkissa ja poikkipalkki jatkuu vielä 100mm molemmista päistä. Tämä siksi, että jos vartaasee pitää ripustaa jokin erilainen auto, niin pelkät pituus-suuntaiset aisat pitää vain tehä uusiksi. Poraa vain uudet reijät tuohon poikkipalkkiin.
Vielä taakse tars tehä samanlainen.
Itse vartaan runkoakin on hieman jo aloiteltu, mutta siitä enemmän sitten kun siitä on jotain mainitsemisen arvoista.
Mahtaako Golfissa olla etu- ja takarunkoaisat samalla korkeudella maasta ja onko ne ihan vaaterissa pituus-sunnassa?
Että saako nuo putken tumpit hitsata vain keskelle ja suoraan kulmaan tuon poikkipalkin kanssa?
Etu- ja takapäässähän pitäisi olla nuo putken pätkät sekä saman suuntaiset että saman keskeiset.
Että saako nuo putken tumpit hitsata vain keskelle ja suoraan kulmaan tuon poikkipalkin kanssa?
Näin ainakin mulla on tehty. Mulla on edessä ja takana noi grillin puolikkaat suunnilleen saman korkuiset...ei se niin sentilleen ole ja hyvin on toiminu. =)
Aattelitko tehdä korkeus säädettävän siitä rungon keskiputkesta?
Siihen vois hitsata sellaisen pitkän ruuvitunkin, niin sitten sais veivata vaan etu ja takapäätä ylös. Tallikaverilla on sellainen omassaan...unohdin näyttää sitä grilliä sillon kun kävitte siellä, kun se oli ollu siinä naapuritallin ooppelissa.
Tossa omassa kun joutuu aika nostamaan pikkuhiljaa kumpaakin päätä ylöspäin, niin menee auton nostossa aika paljon aikaa.
Ruuvitunkkiakin ajattelin, mutta sattui löytymään sellainen vanha keinun runko, jossa on A:n malliset jalat ja pieni vaakaputken tumppi ylhäällä. Niihin on melko vaikea saada mitään korkeussäätöä tehtyä.
Tarkoitus olisi, ettei autoa tarvitsisi kovin usein kiinnittää/irrottaa tuosta telineestä, joten siihen saa jonkin aikaa mennäkin. Pumppukärryillä ja trukkilavoilla/puupalikoilla se homma hoitunee suht nopeasti..
Pohja, akselit, sekä jarruputket pitäisi käydä läpi kun korin kerran kääntää.. Sitten saakin jo hyvällä tuurilla pudottaa auton taas pyörilleen. Katsotaan, meneekö suunnitelmien mukaan vai ei :)
Tarkoitus olisi, ettei autoa tarvitsisi kovin usein kiinnittää/irrottaa tuosta telineestä, joten siihen saa jonkin aikaa mennäkin. Pumppukärryillä ja trukkilavoilla/puupalikoilla se homma hoitunee suht nopeasti..
Pohja, akselit, sekä jarruputket pitäisi käydä läpi kun korin kerran kääntää.. Sitten saakin jo hyvällä tuurilla pudottaa auton taas pyörilleen. Katsotaan, meneekö suunnitelmien mukaan vai ei :)
Nuo putket, joista auto siis pyörii pukeissa kannattaa nostaa n.10-15cm ylemmäs autoon nähden. Näin auto tulee paremmin tasapainoon eikä tartte niin korkeita pyörityspukkeja. Omaan rallyeen tein kans ensin vastaavanlaisen, mutta jouduin sitten nostamaan kun ei hankkinut yksin jaksaa pyörittää. Nyt pyörii ihan "yhdellä kädellä" ympäri.
Tuossa kuvassa näkyy tuo Peksin etupään kannatin, ja tuohon sitten tosiaan sellainen A:n mallinen jalka. Kuten Peksi sanoi, tuo keskiputki on tuossa nyt sellaisella korkeudella, että autoa pyörittelee ihan "vasurilla".
Ok, hyvä tietää tässä vaiheessa, kun tuo akselin tumppi on vielä vasta parilla hepillä kiinni. Tietty se olis melko pro, jos tekisi tuosta korkeus-suunnastakin säädettävän :)
Tuossahan on vielä akselit paikallaan, joten se vaikuttanee painopisteeseen. Akseleiden poiston jälkeen asia on varmasti kuten Peksillä oli.
Peksi: Eikö pyörityspukkien pidä olla päinvastoin pidemmät, jos tuo akseli nostetaan ylemmäs?
Tuossahan on vielä akselit paikallaan, joten se vaikuttanee painopisteeseen. Akseleiden poiston jälkeen asia on varmasti kuten Peksillä oli.
Peksi: Eikö pyörityspukkien pidä olla päinvastoin pidemmät, jos tuo akseli nostetaan ylemmäs?
Kuullostaa aika hankalalta toi käsin pyörittäminen..
miten olis esim. tämmönen http://www.stkone.fi/tuote.php?id=950&ryhma=53
Noitahan sais varmasti jostain halvemmallakin..
miten olis esim. tämmönen http://www.stkone.fi/tuote.php?id=950&ryhma=53
Noitahan sais varmasti jostain halvemmallakin..
Pyöritysmoottori (kuvassa 25 rpm!) ja taajuusmuuttaja, sisään vaan kuppipenkki ja kaveri pyörimään, niin kauan kun huutaa, on elossa. Pitää vaan "tasapainottaa" ensin, niin johan pyörii. Ja jos kippaa irti, niin kippaa, vähän lisää oiottavaa ehkä :-)
Vois muuten olla aika hauska vekotin jo kerta sekuntiin pyöriessään, ja kannattaa pysyä kaukana ja olla hyvät pukit!
Vois muuten olla aika hauska vekotin jo kerta sekuntiin pyöriessään, ja kannattaa pysyä kaukana ja olla hyvät pukit!
tuo Tanhiksen systeemi olis kyllä hyvä rallimeiningeissä. Auto menee katolleen niin pyöräyttää vaan takasin kintuilleen! :D Näyttää kyllä oikein pätevältä tuo korinpyörityspukki. Tarttis ittekin jotain alkaa kehitteleen tolle anglian korille, mutta ehkei se tarvitse tuollaista. Tokihan tuo pelittäisi angliankin kohdalla, mutta tarttis saada paikallaan pyöritettyä.
Etupään pukki alkaa olemaan pikkuhiljaa nipussa. Vielä täytyy se pyöritysakseli siirtää sen 100-150mm ylöspäin.
Kokeillaan, millainen tulee pelkästään kahdella pyörällä tuosta. Melko suuri vääntöhän siihen pyöritysakseliin, mutta kokeillaan.
Pukit voi vaikka alhaalta yhdistää yhdellä pituussuuntaisella tangolla, jos pahasti notkuu.
Kokeillaan, millainen tulee pelkästään kahdella pyörällä tuosta. Melko suuri vääntöhän siihen pyöritysakseliin, mutta kokeillaan.
Pukit voi vaikka alhaalta yhdistää yhdellä pituussuuntaisella tangolla, jos pahasti notkuu.
Siinä se killuu
Parin trukkilavan tukemana vielä tosin.
Pari pikku muutosta ja vahvistusta vielä, niin uskaltanee ehkä jo vähän pyöritellä.
Jospa ensiviikon aikana saisi tuon toimimaan ja purettua alustasta irto-osat pois.
Sitten sais alkaa puhdistamaan tuota pohjaa 19 vuoden paskoista sekä massoista.
Parin trukkilavan tukemana vielä tosin.
Pari pikku muutosta ja vahvistusta vielä, niin uskaltanee ehkä jo vähän pyöritellä.
Jospa ensiviikon aikana saisi tuon toimimaan ja purettua alustasta irto-osat pois.
Sitten sais alkaa puhdistamaan tuota pohjaa 19 vuoden paskoista sekä massoista.
Just samantyyppistä pukkia olen itse suunnitellu ankkaa varten, erona vaan se, että etu ja takapukki on keskeltä alhaalta yhdistettynä toisiinsa ja muutama kolmiopellinpalanen tukemaan tuota pystypalkkia ja tuota keskeltä toisiinsa yhdistävää palkkia. Tietystihän tuosta keskipalkista täytyy tehdä säädettävä, että sen yleensä saa paikalleen, eli sopivasti isompaa ainetta päälle ja säätöreiät sopiviin kohtiin. Vielä kun saa alotetuks niin homma onki sit jo melkei tehty :D
Millä ja miten ootte saaneet nostettua korin kätevästi ylös tuohon telineeseen. Tekis mieli kyhätä tommonen omaa projektia varten. Mitenköhän lie mahtuu pyörimään suht pienessä 6*6m tallissa. Aika matala katto oli vielä, mutta laskeskelin, että vajaa 2m leveä auto mahtuu kylellee joten kuten tuonne. Iso monttu olis mutta vaikuttas tollanen systeemi jotenki helppokäyttösemmältä, jos sais vielä koriakin liikuteltua vähän.
Vaikuttaa muuten mielenkiintoselta projektilta.
Vaikuttaa muuten mielenkiintoselta projektilta.
Tänään sain tuettua tuon kääntöhimmelin siihen malliin, että uskalsi laskea auton sen varaan....huu.. uskalsin jopa hieman pyöräyttää.
siinä
killuu
Pitää renkaat irrottaa niin saa heitettyä koko keksinnön kyljelleen jotta pääsee siivoamaan pohjan kaikesta irto-osasta.
Ei
ihan
toivoton näky.
Saas nähä mitä massan alta löytyy. Tuskin on kovin mätä kun on kerran sisältä täysin terveet lattiat.
To be continued...
siinä
killuu
Pitää renkaat irrottaa niin saa heitettyä koko keksinnön kyljelleen jotta pääsee siivoamaan pohjan kaikesta irto-osasta.
Ei
ihan
toivoton näky.
Saas nähä mitä massan alta löytyy. Tuskin on kovin mätä kun on kerran sisältä täysin terveet lattiat.
To be continued...
Auto kääntyi vartaassa kyljelleen, tarkastelin alustaa vähän tarkemmin ja totesin, että ei ole saksalaisella insinöörillä taaskaan mennyt ihan putkeen.
Ihan vääriä osia oli pultattu pohjaan roppakaupalla.
Onneksi siellä oli edes jotain käyttökelpoista.
Aika autiota alkaa olemaan.
Seuraavaksi tarttis antaa tuolle pohjalle perusteellinen höyrypainepesu ja katsotaan, mitä massojen alta löytyy..
(pahoittelen kehnoja "kaksiulotteisia" kuvia, kun piti hämärässä salamalla ottaa)
Ihan vääriä osia oli pultattu pohjaan roppakaupalla.
Onneksi siellä oli edes jotain käyttökelpoista.
Aika autiota alkaa olemaan.
Seuraavaksi tarttis antaa tuolle pohjalle perusteellinen höyrypainepesu ja katsotaan, mitä massojen alta löytyy..
(pahoittelen kehnoja "kaksiulotteisia" kuvia, kun piti hämärässä salamalla ottaa)
Hitaasti etenee pahus vieköön.
En ole vielä saanut höyrypainepesuria että pääsisi konehuoneen ja pohjan putsaamaan..
Etukelkan purin osiin ja raaputtelin suurempia paskoja pois..
Sieltä se etukelkka ja tukivarretkin löytyivät paskakerroksen alta ja ovat kaiken lisäksi aika hyvässä kunnossa..jee..
Ohjausvaihteen puhdistin teräsharjalla ja siitä tuli melkein uuden veroinen.
Uudet haitarikumit voisi laittaa ja ainakin raidetankojen päät menee uusiksi.
Että semmosta.
Ainiin, Matkahuollon tädiltä sain ison kasan punaisia muovin palasia..
En ole vielä saanut höyrypainepesuria että pääsisi konehuoneen ja pohjan putsaamaan..
Etukelkan purin osiin ja raaputtelin suurempia paskoja pois..
Sieltä se etukelkka ja tukivarretkin löytyivät paskakerroksen alta ja ovat kaiken lisäksi aika hyvässä kunnossa..jee..
Ohjausvaihteen puhdistin teräsharjalla ja siitä tuli melkein uuden veroinen.
Uudet haitarikumit voisi laittaa ja ainakin raidetankojen päät menee uusiksi.
Että semmosta.
Ainiin, Matkahuollon tädiltä sain ison kasan punaisia muovin palasia..
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Onko noilla pellistä prässätyillä etutukivarsilla taipumusta katkeilla kovassa käytössä? Entä taka-akselilla? En ole kyllä moista kuullut.. Taka-akseli on kyllä muuten samanlainen, mutta varustettu vakaajalla. Mites järeitä etuvakaajia tuommoiseen on saanut? Onkohan 16v:ssä ja G60:ssä sama? Pitänee tarkastaa albumista..
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Onko noilla pellistä prässätyillä etutukivarsilla taipumusta katkeilla kovassa käytössä? Entä taka-akselilla? En ole kyllä moista kuullut.. Taka-akseli on kyllä muuten samanlainen, mutta varustettu vakaajalla. Mites järeitä etuvakaajia tuommoiseen on saanut? Onkohan 16v:ssä ja G60:ssä sama? Pitänee tarkastaa albumista..
Nämäkin osat ruostuvat sisältäpäin, osa voi olla täyttä huttua vaikka olisi ulospäin ihan kelvon näköinen.
Potilas kävi tänään vastaanotolla. Ei yhtään reikää, alkuja jokunen. Ennaltaehkäisevällä hoidolla saadaan kuosiin.
Itsellä suu, silmät, korvat sekä sieraimet täynnä hiekkaa sun muuta töhkää, jota tuo pesuri heitti päin taulua pestessä.
Musta paska lähti hienosti kävelemään, tuo alkuperäinen valkoinen massa olikin aikast tiukassa. Lähti kyllä kun hitaasti ja läheltä tohotti, mutta olis menny varmaan koko päivä ja muutama kuutio vettä ja löpöä.
Parit kuvatukset.
Yksi
kaksi
ja
kolme
(kuvissa vielä vähän operaatio vaiheessa, siksi mustia kohtia siellä täällä)
Katotaan nyt, jaksanko raapia tuota peltipuhtaaksi, eihän tuolla pohjamassalla paljoa painoa säästä loppupelissä. Ite voin vaikka laihduttaa sen verran ;)
Mahtaako tuo Temadur ottaa tuohon massaan kiinni, vai onko toivotonta?-o
edit: tuossa vielä kuva lähtökohdasta.. On se hiukan puhtaampi sentään.
Itsellä suu, silmät, korvat sekä sieraimet täynnä hiekkaa sun muuta töhkää, jota tuo pesuri heitti päin taulua pestessä.
Musta paska lähti hienosti kävelemään, tuo alkuperäinen valkoinen massa olikin aikast tiukassa. Lähti kyllä kun hitaasti ja läheltä tohotti, mutta olis menny varmaan koko päivä ja muutama kuutio vettä ja löpöä.
Parit kuvatukset.
Yksi
kaksi
ja
kolme
(kuvissa vielä vähän operaatio vaiheessa, siksi mustia kohtia siellä täällä)
Katotaan nyt, jaksanko raapia tuota peltipuhtaaksi, eihän tuolla pohjamassalla paljoa painoa säästä loppupelissä. Ite voin vaikka laihduttaa sen verran ;)
Mahtaako tuo Temadur ottaa tuohon massaan kiinni, vai onko toivotonta?-o
edit: tuossa vielä kuva lähtökohdasta.. On se hiukan puhtaampi sentään.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Kyllä uretaanimaali eli tässä tapauksessa temadur ottaa kiinni pu-massaan ku tauti. Vahvikehitsauksia jos meinaat tehdä niin joutuuhan sitä putsaamaan ja kun hommaan ryhtyy niin aika näppärästi lähtee koko pohjakin puhtaaksi, toholla sisäpuolelta kevyesti lämpöä ja vaikka 2mm rst levystä tehdyllä lastalla laappii kitit pois...
btw. näyttäs olevan parhaita mk2 suomikoreja(?) mitä tullu vastaan.
btw. näyttäs olevan parhaita mk2 suomikoreja(?) mitä tullu vastaan.
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Veikkaisin, että tuollainen kakkismallin tukivarsi ei kyllä poikki mene ihan helpolla, vääntyä se voi, mutta en ole sellaisestakaan kuullut. Niinkuin jo sanottu, ruostehan noita syö. Mutta eivät onneksi ole kalliita. :)
Itselläni katkesi ajosta yksi tuommoinen "ihan kelpo" etutukivarsi (mennyt siis aikaisemmin katsastuksesta läpi) ja toisesta hieman enemmän ajetusta katsastusmies katkaisi taka-akselin kun huomasi että se on ruosteessa...
Hieman on tuotta harrasteajan puutetta mutta jotain on taas tapahtunut.
Pohja alkaa näyttää jo melko siistiltä
(harmaat kohdat ovat alkuperäistä pohjamaaliaa, jota en katsonut tarpeelliseksi raapia kauttaaltaan pois.)
Toistuvista etsinnöistä huolimatta reikiä ei valitettavasti ole löytynyt..
Hieman saa vielä teräsharjalaikkaa laulattaa..
Kaikenmaailman turhia syvennyksiä sitä pitää autoihin prässätä.
KUVA1
KUVA2
Tuli käytyä noutamassa herra Luuppalalta kasa sekalaisia putken pätkiä jotka tars saada tuonne johonkin sopimaan.
Pohja alkaa näyttää jo melko siistiltä
(harmaat kohdat ovat alkuperäistä pohjamaaliaa, jota en katsonut tarpeelliseksi raapia kauttaaltaan pois.)
Toistuvista etsinnöistä huolimatta reikiä ei valitettavasti ole löytynyt..
Hieman saa vielä teräsharjalaikkaa laulattaa..
Kaikenmaailman turhia syvennyksiä sitä pitää autoihin prässätä.
KUVA1
KUVA2
Tuli käytyä noutamassa herra Luuppalalta kasa sekalaisia putken pätkiä jotka tars saada tuonne johonkin sopimaan.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Joskus sentään ehtii hieman harrastamaankin..
Kaivoin hyllystä varaosa-autosta purkamani KW:n Variante 2 alustan.
Onhan niitä ehkä käytetty joskus.
Muutaman minuutin ahertamisen tuloksena takatolpat olivat osina
Yritin irrottaa vielä patruunatkin jousijaloista, mutta ne kiinnitysmutterit olivat aivan helvetisti kiinni. Olkoon.
Sama operaatio etutolpille.
Etutolppien ylemmät säätömutterit ovat melko loppuun nautitut.
Hieman hiontaa ja suojailua, pohjamaalaus ja väriä päälle
Edellämainitut säätömutterit menee uusiksi, putsaan loput osat, rasvaan, sekä kasaan tolpat taas nippuun.
---
Seuraavaksi otan työn alle G60 Etujarrusatulat . Eli purku / huolto / maalaus-linjalla mennään myös niiden kanssa. Uudet levyt ja palat on hankintalistalla.
---
Jaa niin, Benecarsilla käytiin tekemässä hieman löytöjä:
- Tuon BJX-koneen johtosarja, joka kesällä unohtui ottaa matkaan.
- 02A-vaihteisto Golf mk3 TDi:stä, laatikossa paikallaan jo hydraulinen kytkimen työsylinteri sekä sähköinen nopeusanturi.
- TDi:n vauhtipyörä
- Iso jarrutehostin sekä kytkimen pääsylinteri Umpikeula-Passatista
- Hieman modernimpi paisunta-astia mk3 Golfista
- Niin ikään modernimman näköinen ohjaustehostimen säiliö myöskin mk3 Golfista.
- Sekä mk4 Golfin pääsulakerasia.
Eiköhän näillä taas mennä hetken aikaa. Suunnitelmia on moneen lähtöön, moni ehtii vielä muuttumaankin.. :)
Kaivoin hyllystä varaosa-autosta purkamani KW:n Variante 2 alustan.
Onhan niitä ehkä käytetty joskus.
Muutaman minuutin ahertamisen tuloksena takatolpat olivat osina
Yritin irrottaa vielä patruunatkin jousijaloista, mutta ne kiinnitysmutterit olivat aivan helvetisti kiinni. Olkoon.
Sama operaatio etutolpille.
Etutolppien ylemmät säätömutterit ovat melko loppuun nautitut.
Hieman hiontaa ja suojailua, pohjamaalaus ja väriä päälle
Edellämainitut säätömutterit menee uusiksi, putsaan loput osat, rasvaan, sekä kasaan tolpat taas nippuun.
---
Seuraavaksi otan työn alle G60 Etujarrusatulat . Eli purku / huolto / maalaus-linjalla mennään myös niiden kanssa. Uudet levyt ja palat on hankintalistalla.
---
Jaa niin, Benecarsilla käytiin tekemässä hieman löytöjä:
- Tuon BJX-koneen johtosarja, joka kesällä unohtui ottaa matkaan.
- 02A-vaihteisto Golf mk3 TDi:stä, laatikossa paikallaan jo hydraulinen kytkimen työsylinteri sekä sähköinen nopeusanturi.
- TDi:n vauhtipyörä
- Iso jarrutehostin sekä kytkimen pääsylinteri Umpikeula-Passatista
- Hieman modernimpi paisunta-astia mk3 Golfista
- Niin ikään modernimman näköinen ohjaustehostimen säiliö myöskin mk3 Golfista.
- Sekä mk4 Golfin pääsulakerasia.
Eiköhän näillä taas mennä hetken aikaa. Suunnitelmia on moneen lähtöön, moni ehtii vielä muuttumaankin.. :)
Vauhtipyörän sorvausta tuossa jo eilen pähkäiltiin.
Siitä pitikin kysymäni viisaammilta, eli onko väliä, paljonko vauhtipyörästä voi keventää?
Vai voiko ottaa ns. mielivaltaisen määrän painosta pois.
Mitkäs puljut tekee tuommoisten tasapainotuksia.. Kai se koneistuksen jälkeen tars tasapainottaa vai tarviiko?
Siitä pitikin kysymäni viisaammilta, eli onko väliä, paljonko vauhtipyörästä voi keventää?
Vai voiko ottaa ns. mielivaltaisen määrän painosta pois.
Mitkäs puljut tekee tuommoisten tasapainotuksia.. Kai se koneistuksen jälkeen tars tasapainottaa vai tarviiko?
Kevyempi parempi, itse juuri miettimässä 2,8kiloisen pyörän tilaamista harrastepeliin. Toisaalta mitä kevyempi se on, sitä raaempi ajettava kun reagoi kaasuun herkemmin ja liikkellelähdöt hankalempia. Tasapainoituksesta en tiedä ketä tällähetkellä niitä pystyy tekemään kunnolla, kun on kumminkin joku 8vuotta viimekerrasta kun on itse kevennettyjä painotettu, koneistamot kyllä tietää sitten tuonkin. Läheskään kaikki koneistamot tuota ei pysty tekemään, ja tarvii samalla sitten todennäköisesti kampiakselin mukaan.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa