Golf GTI Colour Concept 1995

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

Golf GTI Colour Concept 1995

ViestiKirjoittaja RäSänen » 4.9.2011 17:52

Noniin taas mennään.

Se että laitoin joku tovi sitten edellisen GTI:n extempore myyntiin ei ollut sinällään hyvä idea.Ensimmäinen joka soitti haki sen pois ja ihmetteli auton hyvää kuntoa..no hyvässä kunnossa se olikin.

No.Sen jättämää koloa täyttämään päätin hankkia 80 audin quattrona..sellainen sopiva löytyikin parin coupen katsomis reissun jälkeen raahesta josta avulias kauppaaja toi sen mulle trailerilla siilinjärvelle josta sen ajoin kotiin.
Auto oli siis harvinaisempi,competition quattro.
Jostain syystä,vaikka audi olikin quattro ja ns harvinainen, jäi helvetillinen vitutus siitä golffin myynnistä..pidin siitä ajollisesti todella paljon.Yön mietin töissä mitä teen ja seuraavan päivän kotona.Audi lähti myyntiin ja se menikin suht vikkelään Keravalle.

Eli nettiauto auki.Toijalassa olisi ollut "vain 158tkm" ajettu viininpunainen gti.Soittelin myyjälle ja pyysin kertomaan huolloista edes jotain.Kaveri alko tavata huoltokirjaa."JOO,101tkm tehty jakopää 5/2011,sitten seuraava huolto ollut 158tkm 8/2011".Tässä vaiheessa myyjä oli varmaan 20sekuntia hiljaa kuten minäkin,kysyin että aika paljon on kolmeen kuukauteen golffi nähnyt tietä johon myyjä "tässä on nyt oltava virhe"..no siihen loppui sen kiinnostus.Kiitos hei.

Parista muusta soittelin mutta sitten soitin Kiteelle.Siellä myytiin vuoden 1995 GTI:tä joka kuvissa näytti ihan siistiltä,lukuunottamatta ajovaloja.
Kaikki kertomukset vakuutti hieman erilailla kuin Toijalalaisen golffin ja sanoin että jos auto kuvauksen mukainen niin haen sen 3.9 pois.

No kaverin kanssa ajettiin 3.9 Kiteelle.Auto oli seissyt kuukauden koska poika joka autoa myi oli ostanut jo toisen.Omistaja itse ei ollut kotona vaan näyttö järjestyi isänsä avustuksella joka olikin oikein mukava mies.
Auto oli todella siisti.Jos ex golffi oli lähes virheetön niin voitaneen puhua nyt xtra siististä.Ainoa mitkä uupui oli gtissä olevat muoviset helma "levikkeet".
Autossa ei korillisesti ollut yhtään ruostetta,ei edes alkua..Kone huone täysin kuiva ja samoin koneen pohja.Alleenkaan ei ollut laskenut mitään vaikka kuukauden oli seissyt sijoillaan.Ajokilometrit 241tkm.Saksassa 2 omistajaa ja suomessa 2 ennen minua.Tuotu muistaakseni 2006.

Seuraavaksi autosta ovi auki ja tässä vaiheessa vilkaisin kaveriani.Auto osoittautuikin colour concept malliksi.Autoa siis myytiin ilman CC merkintää.No tämä nyt ei haitannut yhtään 8)
Väri oli metallimusta, mustilla nahka recaroilla, kattoluukulla jne..Ilmastointia ei ole ja hyvä niin.Olisin mennyt sellaista katsomaan jos sellaisen olisin halunnut.
Koeajolle ja takasin toteamaan että tää lähtee Varkauteen.Autossa on konin keltaiset iskarit jäykkyys säädöllä,jousista ei tietoa.Mutta yksi parhaita alustoja joilla olen ajanut.Myyjän avasi varaston tässä vaiheessa varaston oven josta kantoi kyytin jonkun golffin tuning puskurin,tuning helmat ja maskin.Mukaan antoi myös autoon hankitut uudet öljyt ja suodattimen 8) Uusi takalasin nostin tuli myös mukana,vänkärin puolella se ei meinaan toimi,eivät olleet joutaneet vaihtamaan.

Tässä muutama räpsy..

http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00220.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00218.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00217.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00216.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00214.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00213.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00210.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00212.jpg

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 4.9.2011 21:23

On kyllä siisti..aihio.
Siis tarkotan et tosta on helppo lähtee ku ei tarvi alkaa hitsaileen ja kittaileen.
Sisusta jostain 3-ovisesta?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2011 21:33

Käsittääkseni nahkamallin Recaroissa aina kippi,ovimäärästä riippumatta..

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 4.9.2011 22:01

Komea kolmonen!
Ei oo tullukkaan noihin CC malleihin tutustuttua..
Onko niitä myös vanhemmista tai uudemmista Golffeista (tai muista malleista)?
Entäs, onko useampia erilaisia CC malleja/per automalli?

Mites tosta löytyy löylyä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2011 22:25

kolmos ja nelos Golfeista löytyy.
mk3 CC @ Doppel-wobber eli mustaa,punaista,keltaista, sinistä, vihreää ja nelosista löytyy ainakin keltaista ja sinistä CC:tä.
Korinvärinen nahkaverhoilu se suurin ero vakioon oikeastaan.
Viimeksi muokannut Sebastian, 4.9.2011 22:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.9.2011 22:26

Käsittääkseni nahkamallin Recaroissa aina kippi,ovimäärästä riippumatta..

Sama juttu myös kankaalla päällystyetyissä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.9.2011 22:28

Ei ainakaan Vr6/Gti penkeissä ole. Ellei sit Gti edition penkeissä ole.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2011 22:30

No perus vr6/GTi penkit on semmosia riukuja(vaikka nekin on Recaron valmistamat)
että ei niitä voi verrata noihin "oikeisiin",tukevampiin Recaroihin. =)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.9.2011 22:50

onhan ne CL penkitkin recaron tekemät :) Ainakin kakkiksissa tais olla :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.9.2011 4:18

Il3..Löylyä huimat 115 konia niinkuin aina vakiossa 8v koneessa.

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.9.2011 14:40

Juurikin Edition-jakkaroita tuossa aiemmin tarkoitin...
Siitäkin huolimatta topicin Golf on oikein komea. Musta on aina tyylikästä.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.9.2011 15:09

Uudet tulpat ja ilmansuodatin haettu.Lämpötilan anturi lienee viallinen.Täytyy se tässä vielä jossain välissä hankkia ja vaihtaa.
Ensi kesäksi kaavailin jotain bbs replicoita hopeisella lipillä ja kultaisella keski osalla.
Toki jotkin borbetit tai vastaavat lipilliset puolavanteetkin menis..

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.9.2011 16:03

Mitäs v*ttua :/
Vaihtelin tulpat ja aloin tökkimään johtoja paikalleen(on ne metalliset lämpösuojahatut) niin ne ei mene pohjaan vaikka kuinka runttaa??Edellisessä golffissa oli samanlaiset ja siinä ei ongelmaa.Kokeilin vanhoilla eri merkin tulpilla niin ei niihinkään mene?Ne kyllää menee mutta IMO ne ei ole pohjassa ja vasta syntynytkin saa ne napattua irti...
Uudet tuplpat on samanmalliset/merkkiset kuin mitkä ruuvasin irti..Irti otettaessa ne oli ihan napakasti paikallaan....

ymm...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.9.2011 18:30

Onko uusissa tulpissa ne kierteellä olevat nännit päissä? Jos on, ja vanhoissa ei ole, niin ei varmasti mene.
Ja jos taas toisinpäin, että vanhoissa oli ja uusissa ei, niin ei se tulpanhattu lukitu tulppaan.
Eli nämä siis -> http://www.af1racing.com/store/ProdImag ... GK_NUT.jpg
Tuossa vielä ruuvattuna tulpan päästä irti -> http://img.photobucket.com/albums/v204/ ... CN4503.jpg

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 5.9.2011 18:42

Ei ollu kummissakaan..kun aloin kiertämään vanhoja irti niin silloin ne hatut siis oli kunnolla kiinni.Ja täysin samat tulpat tuli sinne laitettua kuin mitkä otin pois.

Tuli parsittua hattuhyllystä "10" kg hifejä irti..ei iske hifi hommat.Päälle liimasin tommosen kankaan.

http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00228.jpg

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 8.9.2011 16:33

Muutoin kaikki on toiminut mutta hankinnasta saakka moottorin lämmöt ovat olleet alhaiset.Alku viikon lämpöisillä keleillä kaupungissa jaksoi nousta 90'c:seen mutta maantiellä tipahti heti hieman alle 80'c.

Kävin tänään uuden lämpömittarin anturin muttei se auttanut.Alkuviikolla siis uutta termaria.Onko porukalla kokemusta termareista,84'c vaiko 87'c tilalle?
Itse meinasin 87'c.

Samalla noudin tulleen GTI merkit kylkilistoihin.
Joku ex omistajista oli modannut ne pois.

Vanha:
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... G_0293.jpg

Uusi:
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... G_0294.jpg

Samoin on jo hankittuna uusia kiinnikkeitä takaovien kylkiloistoille kun molemmat ovat yhdestä kohtaa irti.Jos ne sais temuttua viikonloppuna uusiks.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.9.2011 17:06

Eiks noihin kylkilistoihin ole myös colourconsept-merkkejä? Sellasethan olis hyvä laittaa :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 8.9.2011 17:31

Jos kyseessä on se "sateenkaaren" väreissä oleva emblemi niin ei oo ihan mun juttu.
Susiruma se on.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.9.2011 20:46

Multa löytys käytetyt (hienot) Colour Concept kylkimerkit. =)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 9.9.2011 17:48

Noni.

Termari vaihdettu ja johan nous lämmöt 90'c:seen.Samalla poistui nykiminen vedätyksessä \o/
Ilmeisesti lämpöanturi käski syöttää lisää soppaa jne kun lämpöjä ei ollut ....

Pioneerin perus etu usbillinen soitin tuli haettua tänään kun kyllästyin hiljais autoiluun.
Vielä kun sais tuon helveten antenni adapterin piuhaan niin sais uutisia kuunneltua..mutta kun se ei mene paikalleen vaikka malli ON oikea.

No, asennus juoman kanssa talliin kohta.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 10.9.2011 7:58

Sehän jäi kysymättä että joku varmaan tietää kuinka nuo kylkilistat irtoaa ?Tarkoitus käyttää takaovien listat irti ja uusia kiinnikkeet..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.9.2011 8:55

Vetäset vaan irti,sellaisilla nipsuttimilla kiinni.

Uusia saa vaikka Mätänetistä.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 10.9.2011 14:07

Kiitos taas sebastianille.
Mulla tosiaan on jo uusia kiinnikkeitä hankittuna.Mihin päin listaa vedän?Eteen/taakse?Vai suoraan ulospäin?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.9.2011 15:04

Ite lähdin listan päästä raottaa suoraan ulospäin. Ovi auki ja siitä varovasti tutkimaan.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 10.9.2011 17:42

Danke schön.Heleppo homma oli.

Lista irroitettuna ja alusta puhdistettu:
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00263.jpg

Listassa uudet kiinnikkeet:
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00264.jpg

Ja paikallaan:
http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00265.jpg

Oli taas auton pesu päivä.Lopuksi pintaan UQD,nahkoille leather care ja sitä rataa.
Btw:saako sitä kytkintä erikseen oveen jossa on lasinnostimen nappi?Taka lasi repsikan puolella toimii kojelaudasta mutta omasta napistaan ei.Jos ajat lasin esim puoleen väliin kojelaudasta ja kytket liittimeen oven kytkimeen niin lasi nousee ylös.Tämän jälkeen lasi laskeutuu alas kojetaulusta muttei nouse sieltäkään ylös. Oma veikkaus on että ovessa oleva kytkin on kaput...

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 10.9.2011 20:32

http://i15.photobucket.com/albums/a377/perhe/etk.png

Osasta nro8 kyse ilmeisesti."part number unknown"......ffffufuuuuuuuu!!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.9.2011 9:14

tarkistapa johdot ovenvälistä,itsellä etuovessa lähellä samat oireet niin maajohto oli poikki kuoren sisästä.
Ehdin toki napin ja moottorin uusia. =D Eli molemmat ehjät löytyy jos tarvii.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.9.2011 12:01

^"Äijä jyrää"

Siellähän se vika oli.Pari johtoa aika heikossa hapessa.
Tässä tulos:
http://s15.photobucket.com/albums/a377/ ... H00266.mp4

Salamatkustaja löysi taas paikkansa:
http://s15.photobucket.com/albums/a377/ ... 0267-1.mp4

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.9.2011 17:19

Joutuuko tässä muuten ratin käyttämään pois jos vaihtaa jomman kumman viiksen?Pyyhkijöiden/MFA viiksi menossa vaihtoon?

Kuinkas tuo rattti taas sitten irtautuu?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.9.2011 18:42

Tuolta kennonvaihto-ohjeistani referoiden: (laitetaan linkki kennonvaihtoon kun sen joudut tekee kuitenkin =D)
-Ratin takaa 2kpl 5mm kuusiokoloja irti jolla irtoaa airbag.(MUISTA AKUN NAPOJEN IRROITUS 30MIN AIKAISEMMIN!!!) Liitin irti varovasti bägistä vaikka pienellä meisselillä kampeamalla.
-Ratti irti,24mm hylsyllä.kannattaa merkata akseliin ja rattiin merkki että sattuu suunnilleen oikeaan kohtaan takaisin.
-Viikset irti,3 ruuvilla ja 5 liittimellä

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.9.2011 20:27

Ennen ratin irti kiskomista kun katsoo, että puolta ovat vaaterissa, niin saa sen samaan asentoon takaisinkin.
Virta-avaimet kannattaa melkein viedä talteen siksi aikaa, kunnes kaikki liittimet ja akun kenkä on kiinni, ettei mene kääntämään virtoja päälle bagin liittimen ollessa irti -joutuu vikakoodin nollaukseen.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 12.9.2011 17:50

On tää melkoinen apteekki,siitä kiitos vastanneille.
Heitetään seuraava missio.
ELi koneena ADY.Kylmänä kun starttaa niin pari sekuntia käy huonosti kunnes hyppää korotetulle joutokäynnille n.1000rpm.Sitten ei mitään vikaa,käy nätisti ja jähtee lämpimänä laakista tulille.Kylmänä pienellä sahauksella käyntiin.

Vaihdetut osat:
-Puola
-tulpat
-ilmansuodatin
-Jakajankansi ja pyörin
-Kaasuläppä sopeuttettu edellisen omistajan toimesta toukokuussa
-Bensapumppu
-Bensan suodatin
-Lämpötila anturi
-Termari

Nuo ainakin vaihdettu, en muista mitö kaikkea ex oli vaihtanut mutta ainakin nuo.
ffp:tä kahlatessani silmiin osui että joillakin ollut samaa ongelmaa joka ratkennut tuolla sopeutuksella.Tuli vain mieleen että liekkö ollut maanantai kun tuo sopeutus on keväällä tehty... :/
Vikakoodeissa ei ole mitään.

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 13.9.2011 7:51

Moi,

tarkastele kaikkien konehuoneessa olevien lämpötila antureiden ym. liittimet. Itsellä oli saman tapaisia oireita ja oli useassa liittimessä hapettumia. Moottorina myös siis tuo ADY ja kolmoskoppainen GTI,.

Lisäksi alipaineletkuista löytyi hapertumaa... joten nekin kannattaa vaihtaa, jos reikiä löytyy.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.9.2011 18:19

Kävin kaikki liitimet läpi contact cleanerilla,ei vaikutusta.Katselin lampulla mielestäni tarkkaan letkut ja en löytänyt sen koommin vikaa niistäkään.Edelleen kylmä starttaus kehnoa..Muutaman sekunnin pyörittyään käy ok.

Ettei ruiskussa ois vikaa?Miten voi todeta?

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 14.9.2011 19:35

Onko katottu vikakoodit? Eipä noissa kolmosissa vielä kovin suurta ole se datankeruu siellä mutta voishan sieltä jotain selvitä...

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.9.2011 20:06

Vikakoodeissa ei ole mitään.

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 14.9.2011 21:17

Mites kylmäkäynnistys venttiili? Sehän toimii kylmäkäynnistyksen yhteydessä hetken aikaa ja sitten moottorin lämmetessä venttiilin toiminta loppuu.

Moottorin ollessa lämmin, ei venttiili toimi tietenkään...

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 14.9.2011 21:21

akku? ite vaihdoin golffiin tosin ihan muista syistä uuden ja isomman akun niin loppu kylmäkäynnistys sahaukset. :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.9.2011 23:23

Missä on tuo kylmäkäynnistys venttiili???
Akussa tuskin vikaa kun sahaa hyvin.

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 15.9.2011 7:41

Pahoittelut, tutkailin eilettäin vielä illalla tarkemmin perhealbumia ja ADY koneessa ei ole kylmäkäynnistysventtiiliä. Vanhemmassa 2E koneessa taas sellainen on.

Mutta ADY koneen imusarjassa on lämpötilakytkin/anturi joka ilmeisesti säätelee tuota tyhjäkäyntiä auton ollessa kylmä.

http://i24.photobucket.com/albums/c39/p ... usarja.jpg

Tuossa osakuvassa viite numero 15 on Thermal Switch ja osanumero 191 919 521D, voi olla että vaihtaa uudempaan numeroon. Mutta tuolleen se on albumiin merkitty.
Slamit.net varaosahaun kautta hinta 21€

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 15.9.2011 8:36

Toi anturi 15 (191 919 521 D) ohjaa flektin jälkikäyttöä... Ylävesiletkun laipasta löytyy moottorin lämpötila-anturi (6U0 919 501 B).

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 15.9.2011 9:21

Kiitos Juicelle asian korjaamisesta.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 15.9.2011 14:31

Sen ylävesiletkussa olevan anturin olen jo vaihtanut.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 15.9.2011 17:14

Siihen loppui etupenkkien kallistelu kun vaihtoi nuo liukupalat jalaksiin. Molempia meni 1kpl/penkki eli 2+2..

http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00269.jpg

Kelien puolesta gti seisonut viikon tallissa.Ei viitsi sateella raiskata..haha..Uudempi V malli seiskoot pihalla.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 16.9.2011 18:18

Tänään ruisaillessa arvelin että kokeilen jossain vaiheessa uusilla tulpanjohdoilla avittaa tuota starttausta. Konkurssia tuosta testistä ei tule vaikka ei auttaiskaan. Prosparkin johdot esim noin 50€.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 17.9.2011 12:12

Mikäs tämä on ja mitä se tekee?LÖytyy ilmanputsarin takaa vasemmalta:

http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... G_0300.jpg

Kuinkas saa helpoiten todettua imuilma vuodon?Ettei tuo starttihomma ois siitä kun 4000rpm jälkeen alkaa edelleen hieman kagertelemaan..ei lyö päätä tuulilasiin mutta tuntee kuitenkin selvästi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.9.2011 12:52

Siellä siis on varmasti oikeat tulpat?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 17.9.2011 13:17

^^ Näyttäisi hiilipöntön magneettiventtiililtä. Eli päästää tankin hiilivetykaasut imusarjaan tuon venttiilin ohjaamana. Systeemi on kaikissa vähäpäästöisissä bensapeleissä.

Ilmamassamittari ok?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 17.9.2011 14:30

Oon avannu tuon ilmamassa mittarin mutta taviksena paha sanoa onko se ok vai ei. Ei se ainakaan Likaiselta vaikuttanut. Tulpat on NGK:t, mallia BUR6ET..

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 17.9.2011 19:07

http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00279.jpg

Kävin hakemassa saunajuomaa ja otin pari räpsyä joista ei tullut mitään -.-
Täytyy hankkia joskus ne tulpanjohdot.Jos ei niillä asetu niin sit saa jossain huollossa tutkia.Niin saikos niitä imu vuotoja tutkittua miten?Tai sen viallisen ilmamassamittarin?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 18.9.2011 17:34

Jaha.Putsailin eilen saunajuoman haun jälkeen olvi tölkin kanssa ilmamäärämittarin ja lämpöanturin/mittarin joka on ilmansuodatinkotelon kyljessä.
Äsken sitten kävin ajamassa (hakemassa olvia) parisenkymmentä kilometriä eikä tuolla matkalla tehdyissä vedätyksissä(puolen kymmentä) kakomistä 4000rpm jälkeen ollut.Putsauksen tein ihan AT:n contact cleanerilla.Imm:n annoin olla yön pöydällä mutta lämpöanturin tyrkkäsin pienen puhaltelun jjälkeen jo paikalleen.

Käynnistyminen ei ainakaan huonontunut,ehkä jopa parani.Täytyy silti ne johdot hankkia.

http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C00283.jpg

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 29.9.2011 10:04

Liekkö jo tuli tankattua tänä vuonna viimesen kerran.Talveksi omaan talliin menee seisoksimaan.Pientä sipistelyä talvella:

-Vakio muovihelmat
-16 vanteet renkaineen
-Coilit....ehkä...

Nyt pitäs löytää joku työväli pirssi talveks..mielellään siten että leimaa ois vielä huhtikuun.Hinta max 500€....kyllä..niitä löytyy xD

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 14.10.2011 13:13

Sen verran jyvällä tämän kylmä starttaus ongelmasta että mun mielestä se saa silloin liikaa bensaa.Samoten kulutus on imo hieman liian suurta.Maantiellä noin 90km/h nopeudella kulutus about 7,5L..Mistä voisi jälittää jos saa liikaa soppaa?Lämpösenä nasahtaa tulille normaalisti.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 16.10.2011 17:10

Tää pääs tänään talvi levolle.Tuonne toisaalle postaamani lukko vikakin ratkesi:)

Talven GTI:tä tuuraa...

Kuva

Tonnikolmesatanen "kakkonenonykkönen"....

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 4.12.2011 19:47

Mitäs tänne..mo ei juur mittää.
Muovikaaret otin tilanne katsauksen vuoksi pois.Ihan kiiltävää maalia näyttää alla olvena.Täytyy liimailla ne paikalleen jossain välissä.Leimalle tulee vietyä joskus maaliskussa kun saa kesä slickseillä ajaa.
Vanteet vaihtuu kesäksi...

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 23.3.2012 10:33

Guten tag!
Insinööri kehui autoa ja antoi ajoluvan 24.6.2013 asti.Kesä saa tulla.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 10.4.2012 15:53

Vrum vrum ekat lenkit ajettu :-*

Kuva
Kuva

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 15.4.2012 8:58

Tämähän on tuolla myynnissä nettiautonkin puolella. Tästä varmasti hyvä golffi uuteen kotiin.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 30 vierailijaa