SRC Scirocco 3, Rallycross SM 2011

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

SRC Scirocco 3, Rallycross SM 2011

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 26.11.2010 19:40

Vihdoin saatiin projekti käyntiin. Aihio saapuu huomenna talliin ja siitä alkaa armoton 6vk puristus. Auton pitäsi olla näyttelykunnossa Motorsportshowssa 8-9.1.2011 joten nyt ei voi jäädä tuleen makaamaan.

Lähtökohta:
Kuva



Hahmotelma lopputuloksesta:

Kuva
Viimeksi muokannut Coupe32V, 29.4.2011 20:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 26.11.2010 19:45

Syksyllä jo hieman maisteltiin tulisiko tuosta oikeasti minkään näköinen. Eiköhän se tuolla seassa mene...

Kuva

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 26.11.2010 20:11

"Ekkai sää ilmaseks antanu näitä tarroja tähän laittaa? En, kyllä mä näistä maksoin!"

Mitäs rallia tällä ajetaan?
Viimeksi muokannut Antto-, 27.11.2010 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 26.11.2010 20:32

Otsikon mukaisesti laji on SRC eli Superrallicross.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 26.11.2010 20:41

Ja millä vanteilla scirocco liikkuu,kiinnostaa??

Kunhan ei vaan oiota siinä kohtaa...

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 27.11.2010 2:26

Ja tähänkö oli tulossa sellainen "moniventtiili" kone ;)

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 27.11.2010 12:29

Eikös SRC autot pidä olla takavetoisia? Milläs tapaa semmonen vetotavan muutos toteutetaan? Hieno autohan tuosta on tulossa, toivottavasti pysyykin sellaisena kilpailuissa vaikka aika vaikea varmaan pitää ulkoisesti ehjänä.

jyri.h
-
Viestit: 1314
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 27.11.2010 12:34

Etuvetoistahan SRC-luokan kalusto on alunalkaen ollut suurelta osalta, esim S40, kone vaan pitkittäin ja joku sopiva laatikko siihen jatkoksi.
Paljonko paloseinää saa nykysäännöillä muokata? Sprinteistähän katosi suuri määrä mielenkiintoista kalustoa akk:n typerän paloseinäsäännön takia vuosia sitten.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 27.11.2010 22:41

Varsinkin nuo SRC S40 volvot ovat melkein 240 malleja, joissa on vaan uudemmat kuoret. Konetta on siirretty about puoli metriä taaksepäin, jolloin ajettavuus on takapotkulle parempi. Painopistehän on tällöin takapainotteinen. Hyvin ne kiskoo vinokoneesta potkua, 2,8 vapari + 8 venttiliä + 10000rpm = 400 hv.

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 28.11.2010 20:42

Ensimäisen viikonlopun aikana päästiin aika hyvään vauhtiin. Auto purettu, kori digitoitu ja siirretty virtuaalimaailmaan, grilli tehty ja kylmät tyypit otettu. Seuravaksi suunnitellaan kardaanitunnelin ja taka-akselin tila sekä muutokset pyöräkoteloihin ja rintapeltiin tietokoneella.

Seuraavana tallissa pitäisi aloittaa kuitutyöt, turvakaarien suunnittelu ja korin "sheivaaminen"

Konehuoneen täytteeksi suunnitellaan VAG konsernin 6-sylinteristä voimanpesää. Tilavuuden ollessa siinä kolmen litran tuntumassa, ehkä hieman yli.

Kuva

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 28.11.2010 23:41

Nyt on kyllä oksat pois projekti. Tapahtuu ja epäilemättä jälki on siistiä. Iso öljynen peukku täältä.

Nak$u
-
Viestit: 24
Liittynyt: 27.10.2010 13:35

ViestiKirjoittaja Nak$u » 29.11.2010 14:49

Komppaan Pellikan kanssa. Nyt tehdään huolella, toki sarjaan kun rakennetaan autoa niin sitä ei ihan miten vaan haluaa rakenneta. Tsemppiä!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.11.2010 14:53

Näin yhdistettynä tietotekniikka- ja automiehenä kiinnostaisi kuulla lisää noista tietoteknisistä välineistä mitä tässä projektissa käytätte? Vai onko ne liikesalaisuuksia?

On kyllä liian hyvännäköinen auto kyseiseen tarkoitukseen "uhrattavaksi" :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 29.11.2010 15:25

Mihin sitä digitointia loppupelissä käytetään?
Mallinnetaanko sillä jotain kaarikehikon rasituksia vai mitä?

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 29.11.2010 15:39

Kummastelinkin tätä Kouvolan finaaleissa kesällä. Mutta eikös tuo "melkein" samalla vaivalla tulis divariin? Esimerkiksi samalla periaatteella kuin Kanervan Fabia eli Audin tekniikkaa hyödyntäen? Tosin käyttökustannuksetkin pompsahtaa sinne 2X tai 3X-linjalle. Nyt kun vauhtiin päästään, niin milläs voimalinjalla tuo on tarkoitus toteuttaa vai onko sekin salaisuus (eikaivaan vieraskorinen Volvo tämäkin)?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 29.11.2010 16:06

Mitenkäs tätä on jo Finaaleissa ihmetelty jos on nyt vasta tallissa rakenteilla? Täh?
Voimalinja kiinnostaa myös kovin, että jos lisätietoa sais?

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 29.11.2010 16:33

Kilpa-autohommat on kyllä aina ollu lähellä sydäntä, ja tästä on kyllä tulollaan erittäinkin mielenkiintoinen projekti! Tekniikkapuoli toki myös kiinnostaa tuon jo mainitun kuuden VAG sylinterin lisäksi..

Make
ffp jäsen
Viestit: 1732
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 29.11.2010 18:14

Komia pelihän siitä Petskulle tulee...

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 1.12.2010 9:03

Toi kolmannen kuvan Demoauto oli meillä esillä Kouvolan Finaaleissa. Herättämässä huomiota ja esitellä tulevaa kautta.

Olkaa huoleti, ei tule Volvo Swappia. Tekniikka tulee olemaan koriin sopivaa, vaihteisto on SSF-pyörän valmistama. Perästä ei ole vielä ihan varmaa tietoa, riippuu miten saa välitykset sopimaan.

Taakse tulee erillisjousitus ja kaikki komponentit tehdään itse.

Tietokonemallinnusta käytetään alustageometrian ja varsinkin takapään osien suunnitteluun. Näillä tiedoilla voi tosin taivuttaa turvakaaretkin oikeaan muotoon, teettää kuituosien muotit, ja mitoittaa kaikki korin muutokset. Voi myös simuloida rasituspisteitä jne. mahdollisuuksia on rajattomasti.

Div. 1:ssä kustannukset on ihan eri tasolla. Lisäksi ei ole niin paljo aikaa että pystyis tuollaista huoltamaan siten että se pysyi järkevästi läjässä. Mukavampi että voi keskittyä kisaamaan ja ajamaan ja kisojen välillä voi tehdä jotain muutaki ku ruuvaamaan. SRC:ssä on muutenki tiukempaa vääntöä ja enemmän autoja ni on mukavampaa.

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 1.12.2010 16:17

kisojen välillä voi tehdä jotain muutaki ku ruuvaamaan


Heh..

Täsmälleen samalla tavalla uskoteltiin itsellemme ja kotiväelle 04-07, kun tuli krossivarikolla pyörittyä haalarit niskassa. On se kisojen välissä oleva kuukausikin melko lyhyt aika, jos vielä reeniä ja joitakin satunnaisia sprinttejä huvittaa suditella "väliajalla". Ja jos vielä sattuu kaatumaan esim. viikko ennen kisaa, voi postin käännellä tallille suoraan.

Mutta kyllä tätä on ensi kesänä vääntäydyttävä katsomaan, on sen verran eksoottinen peli syntymässä ja näköjään vaivoja säästelemättä.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 2.12.2010 12:40

Missä teetät kuituosien muotit ja miten? CNC jyrsimellä johonkin foami blokkiin CADi tiedostosta vai? Lähinnä kiinnostais että mikä firma tekee ja mihin hintaan.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 2.12.2010 23:23

Me tehdään pyörään katteiden muotit 3d-tulostimella. Saas nähdä miten onnistuu vai onnistuuko. Itsekin kuulisin tuosta digitoinnista lisää ja projektissa käytettäviä ohjelmia.

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 6.12.2010 23:10

Aikataulu syistä ulkoistettiin kuituosien valmistus ja kaarien teko osittain. Auto lähti reilun viikon kiertueelle pois tallista. Nyt täytyy keskittyä hommaamaan puuttuvia osia ja suunnitelemaan.

Kuituosat tehdään tähän hätään perinteisin keinoin.

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 7.12.2010 6:09

Taisi olla viisas veto, mutta vieläkin taitaa olla se postin kääntö tallille tarpeen, jos ensi kesänä viivalle tarkoitus :)

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 18.12.2010 22:02

No niin poika saatiin vihdoinkin kuitumiehen käsittelystä kotiin. Hieman on rähjääntyny reissussa mutta ei pahemmin järkyttyny.

Huomenna sunnuntaina hommat jatkuu siis omassa tallissa, kone ja voimansiirto asetellaan sijoilleen jotta selviää tarvittavat korimuutokset. Vielä hieman työt haittaa harrastusta mutta keskivikkona alkaa laikka laulaa.

Tosiaan yksi moottori tuli viime viikolla haalittua, oikeaa mallia mutta hieman vaurioitunut. Sillä voidaan kuitenkin tehdä sovitus ja kansimies saa tehdä arvion mahdollisesta suorituskyvystä.

Kuituosat saadaan väliviikolla, turvakaarien asennus jouduttiin siirtämään uudenvuoden tienoille.

Maalaus on varattu viikolle 1 joten nipin napin ollaan vielä pääsemässä tavoiteaikatauluun. Töitä on kyllä tehtävä sillä periaatteessa nyt ei olla vielä tehty mitään oikeasti. 60 työtuntia takana. (tietysti suunnittelu puuttuu tästä).



Teamin sivut myös facebookissa.

http://www.facebook.com/#!/pages/Sciroc ... 9189217856

Ja kotisivut

www.rallycross.fi

Facebookissa voi myös seurata projektiamme, tänne tulee kuitenkin hieman projektimaisempaa materiaalia.

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 18.12.2010 22:13

Tekniikan osat on aika hyvin virtuaalimaailmassa aseteltu paikoilleen. Tämä ainaki on yks digitoinnin hyöty, varsinki ku kori oli muualla. Samalla on helppo nähdä et mahtuuko tukivarret paikoilleen vai meneekö kiinnitys pisteet perän sisään vai tuleeko pyörät 20cm ulos lokareista.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 19.12.2010 1:58

Jos tuo oli tarkoitus vielä maalata, tekniikka ja kaikki tarvittavat hilppeet lyödä sisään niin aika pirun tiukille menee:S ihan kalpeeks vetää toi työtahti itelläkin jo:S onneks omaan deadlineen on vielä semmonen reilu vuos jäljellä:S

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 23.12.2010 18:59

Kyl tää aikataulu alkaa itseäki mietityttään ku menny viikko meni toteutuksen osalta läskiks. No osia on nyt riittävästi, vehkeitä talli täys ja varmistettu niiden toimivuus ja että Migissä riittää kaasua ja lankaa.

6pv aikaa tehdä korimuuokset. Turvakaarien asennus 1-5.1. , maalaus loppiaisena, 24h kasaus ja sit messut.

Tekniikkaa ei ole tarkoitus sentään saada vielä kiinni. tarkoitus on että auto näyttää pikaisesti katsottuna valmiilta. Eli ulkokuori ja sisusta.

Kinkku paistettu ja kuusi koristeltu, aamulla alkaa rähinä.

Jos tää oikeesti onnistuu ni varmaan tulee ainaki meidän tallin ennätys, varsinki ku tekijöitä on kaikenkaikkiaan kolme ja niistä vaan 2 kerralla tallissa.

Tilannehan on se et mitään ei ole oikeastaan vielä tehty. Auto on vielä kuitumiehen jäljiltä rullaavana tallissa. Konehuoneesta on muutama pistehitsaus porattu.

Facebookiin tulee jotain kuvia päivän mittaan... Ja tänneki hieman myöhemmin.

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 24.12.2010 0:39

Voisin tulla auttelemaankin jos apu kelpaa ja jotain apua/osia irtoaisi omaan projektiinikin:) Tosin apumiehen hommia ehkä vaan kun hitsaus ei ole leipälajini:D kyllä nyt jotain hiomista ja tämmöstä pystysin tekemään että kasausta^^ laittele vietiä jos tarvetta työvoimalle. Tosin vasta maanantaina voisin tulla, kun on nämä joulun kiireet.. tosin en tiiä missä päin talli edes sijaitsee:S

Onko nuo scirrion vanteet vielä tallella ja kerrotko yvssä millaset ne mahtaisi olla? voisin tartte omaan prokkikseen.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 25.12.2010 8:20

Vetää aika hiljaseksi kyllä. Mutta yksi todella huomattavasti mentaliteettia horjuttava asia tässä on nyt tuo teidän yksi sponsori joka kovasti viittaisi käyttövoimaan, mutta mitä sinne keulaan oikein tulee? Piti oikein tsekata wikipediasta että mitä kuusimukisia voimasavukoneita VAG:iilta edes löytyy. Ja eihän noita näyttänyt monta olevan. Hattu nousee.

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 25.12.2010 10:06

Paljastetaan tarkempia yksityiskohtia tekniikasta kunhan saadaan kansimiehen siunaus ja riittävä arvio tehosta. Pitäis saada min 380Hv 98 bensalla.

Aattona saatiin kardaanitunnelin reikä tehtyä ja tunneli sovitettu. Tänään laitetaan kiinni. Sunnuntaina piirretään lisää osia, Takatolpiien paikat,penkkien kiinnitykset, turvavöiden kiinnitykset, tuliseinä eteen ja taakse. Toivottavasti saadaan ne heti maanantaina leikattua ja tiistaina pääsee niitä asentamaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.12.2010 10:38

Toivottavasti joku Vr6 sukunen kone.. :)

jyri.h
-
Viestit: 1314
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 25.12.2010 11:16

Villi veikkaus, R36

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 27.12.2010 4:41

on kyllä todella kiinnostavan olonen projekti , tsemppiä vaan että auto ois kunnossa näyttelyssä !

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 6.1.2011 23:56

Kuulumisia tallista. Muutaman huolipäivän jälkeen oli pakko ryhdistäytyä ettei jää viime tippaan.

Sunnuntaina (edit: LUE TORSTAINA) tehtiin porukalla yli 100h kilpuria ja oikeastaan kaikki vain messujen takia. No tulihan panostettua kunnolla vaikkei lopputulos olekaan se mitä alunperin piti. Lopullinen kiitos siitä kuuluu lumimyräkälle.

Tilanne to 6.1 n. klo 12:00

Kuva


Ja tässä työpäivän lopuksi. Hommat oli lopetettava jo puoliltaöin ku ei pystyny tekemääm mitään.

Kuva

Aaamuksi jäi vielä jonkinverran kasailua, korin myllytys, teippailua, messumateriaalien luominen ja messuosaston rakentaminen. Valmista pitäisi olla 13:00, silloin alkaa lehdistö aika.
Viimeksi muokannut Coupe32V, 7.1.2011 0:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 7.1.2011 0:03

Kuten huomata saattaa merkittävin puuttuva seikka on turvakaaret joiden asennus siirtyi viikolla. Siksi jouduimme muuttamaan näyttelyn teemaa aivan toisenlaiseksi. Eli ajatus on nyt esitellä Rallicross auton rakennetta ja kilpakäyttöä varten tehtäviä muutoksia.

Näyttelyssä on kaikesta huolimatta auton ensiesittely ja paljastetaan teknisiä yksityiskohtia.

Ensimmäinen lehtijuttu on tuloillaan ja mahdollisesti SM-sarjan sivustolle.

Moottoripuolella joudumme valitettavasti käyttämään alumiinilohkoista 6-sylinteristä konetta...

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 7.1.2011 0:10

Respectiä koko projektista ! Mutta melkosen pitkiä vuorokausiakin teillä on kun 100h sunnuntai päivässäkin ;)

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 7.1.2011 0:50

Heh! Vaatii hieman useamman Jepen duunaamaan. Tänään oli parhaimmillaan 9 auton kimpussa.

On täs sen verran sekaisin et eihän ny ollu mikään sunnuntai vaan TORSTAI.

Heikki J.
admin
Viestit: 8307
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.1.2011 11:51

Melkein sanoisin, että mielenkiintoisempi tulee näyttelyosastosta noin. Itseäni ainakin kiinnostaa enemmän nähdä miten asiat on tehty kuin miltä ne valmiina näyttää.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 7.1.2011 20:35

Kyllähän pajalle.comin Corradokin keräsi uteliaita katselijoita muinoin Tampereen näyttelyssä koska oli projektiasteella.

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 7.1.2011 21:18

Kyllä näin vaihtelu virkistää. Ja kesäkilpailukaluston pitääkin olla tässä vaiheessa vuotta muttereina.

Auto saatiin kuin saatiinkin tavoitteiden mukaiseen kuntoon ja ajoissa messukeskukseen.

Laitan huomenna hieman kuvia, jos kaikki ei tule livenä ihmettelemään. MotorSport puoli vaikuttaa ihan kelvolta ja Expon puolellakin on hienoja uusia autoja.

Heikki J.
admin
Viestit: 8307
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.1.2011 21:01

Tuolta mediapaketista näyttäis löytyvän nyt hiukan tuota tietoa siitä moottoristakin :)

Tekniset tiedot:
Auto: Volkswagen Scirocco R 2011
Moottori: 3.2 FSI V6
Vaihteisto: 4 tai 5 vaihteinen suorakytkentävaihteisto
Vetotapa: 2wd, takaveto
Maksimiteho: n. 300kw
Maksimivääntö: n. 400Nm
Huippunopeus: n. 190km/h
Kiihtyvyys 0-100km/h: n.4s
Paino: 1270kg (kuljettajan kanssa)

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 9.1.2011 21:45

Tarkka jätkä!

Jep eli 90 asteen V6 moottorilla mennään. VR6 olis ollu kyllä pähee mutta siinä on pari tekijää mitkä tekee asian liian hankalaksi.

a) painoa n. 40kg enemmän kuin tuossa täys alukoneessa.

b) Koneen virittäminen 300 kilowattiseksi tuntuu olevan nykytietämyksellä mahdotonta.

No ei Scirocco tätä varmaan pahasti vierasta.

Voimansiirtopuoli on vielä ihan auki. Jotenki ehkä haluaisi hyödyntää suomalaista osaamista. Moottorinohjauskin on selvityksen alla. Etupään ratkaisut alkaa olemaan kokonaisuutena selviä, takapään rakenne onkin hieman hankalampi. Luokkien säännöissä on takapään rakenteen suhteen sen verran hajontaa että useampaan luokkaan sopivaa, toimivaa rakennettta joutuu hieman pohtimaan.

Tässä just ajellaan Laukaaseen viemään autoa kaarispecialistille.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.1.2011 23:01

Vaparina se on mahdotonta, ellei sit hyppää 3.6 koneisiin. Mutta ahdettuna helppo homma.
Tosin 40kg pois keulalta painoa on jo aika paljon.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 10.1.2011 2:19

Tässä just ajellaan Laukaaseen viemään autoa kaarispecialistille.


Eli ilmeisesti tuonne http://www.jmstechnic.fi/
Lienee yksi parhaimmista tekijöistä ainakin työn jäljen perusteella. Ja puhuu nuo referenssitkin kyllä aika hyvin puolestaan.
Löytyykös tommoseen valmiita kaarsarjoja vai pitääkö askarrella/paskarrella kaikki itse?

Ralli.netin puolella näytti olevan kuvalinkkejä messuilta ja muutama kuva tästäkin, mutta lisää saa toki itsekin laittaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8307
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.1.2011 8:37

Tosin 40kg pois keulalta painoa on jo aika paljon.

Tosin tilalle saakin sitten ottaa lisäpainoja johtuen isosta kuutiotilavuudesta. Saa ne tosin sijoitella muulle kuin konehuoneeseen :)

Coupe32V
ffp jäsen
Viestit: 342
Liittynyt: 22.7.2003 16:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Coupe32V » 30.4.2011 0:22

Ei olla ehditty juuri päivittää tänne projektimateriaalia, pääpaino on ollu Facebook ryhmässä.

Lauantaina 12:10 Motorforumissa projektimme esillä. Maxilta tulee 17:00 vielä hieman pidempi versio.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa