Passat 3BG 2.8 V6 30V -04 öljyn käry

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

Passat 3BG 2.8 V6 30V -04 öljyn käry

ViestiKirjoittaja V1l1 » 20.1.2016 12:48

Moro. Muutama viikko sitten hankittu pasuuna alkoi työntää öljynkäryä kabiiniin. Lueskelin että noissa tahtoo huohottimet tukkeutua pakkasilla. Moottori on itselleni uusi tuttavuus eikä bensa volkkareista muutenkaan niin paljoa ole kokemusta. Missä tuossa sijaitsee huohotin ja sen letkut että ne saisin tsekattua? Autolla ajettu 145tkm ja muuten pelaa hienosti lukuunottamatta viallista lämpötila-anturia.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.1.2016 15:54

Venttiilikopat vuotaa pakosarjojen päälle?

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 20.1.2016 17:55

Tuohan on yksi mahdollisuus kyllä. Alkoi vaan niin yllättäen. Eikös se ole ennemminkin oire jos sieltä falskaa joka johtuisi siis tukkeutuneesta huohottimesta. Silloin kun auton hajin ja ajoin sillä melkein 500km matkan kotiin eikä tuossa matkalla ollut mitään käryjä vaikka pakkastakin oli reippaasti. Toiselle puolelle on vaihdettu joskus tiiviste, en vaan muista kummalle.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.1.2016 18:33

Sentään ne on identtiset, että yhdellä nuuka mies pärjää kunhan löytää kumpi vuotaa. :)

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 21.1.2016 7:40

Itsellä oli aikoinaan 1998 mallinen (ACK jollen väärin muista) yli kymmenen vuotta jossa ei ollut edes lohkolämmitintä ja jolla ajettiin 3km työmatkaa kylmällä koneella pitkin talvea enkä koskaan saanut tuosta huohontinta tukkoon. Toki öljykorkissa oli möhnää ja pyrin ajoittamaan vuosihuollon ~tammikuulle...

Toisaalta, kumpikin venttiilikopan tiiviste vuosi, sekä ulkopuolelle että tulppien koloihin. (Aivan hirveästi ne eivät haisseet, tosin.)

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 21.1.2016 12:34

Tuossa kun tutkailin niin niin siitähän löytyi yhdestä mutkasta murtunut huohotinputki. Tuo putki on Tässä kuvassa numero 2.
Maanantaille menee että saan uuden niin pystyykö tuolla ajamaan nyt ollenkaan vai olisiko syytä antaa olla auton kunnes saadaan uusi huohotinputki?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2016 12:42

Jos moottorissa öljyä riittää, niin paljonko siedät sen sotkevan konetta? Itellä on huohotinletku odottanut pari vuotta korjausta :/

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 21.1.2016 13:25

Täytyy siis kyhätä tuohon väliaikainen putki käyttäen alkuperäisen liittimiä hyväksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2016 13:28

Jos siinä on siisti halkeama helpossa paikassa, ni laita alumiinifoliota ympärille ja sen ympärille ilmastointiteippiä? Muuten teipin liima liukenee, koitettu on. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa