VW Polo 1.4 mpi -00 (kipinä hukassa)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

NoToivo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.1.2016 14:12

VW Polo 1.4 mpi -00 (kipinä hukassa)

ViestiKirjoittaja NoToivo » 12.1.2016 14:25

Joo elikkä tuttavan polo sammui ajosta kotipihaan eikä ole sen jälkeen yrittänytkään jyrähtää käyntiin. Vikakoodiksi selvis kampiakselin asentotunnistin joka uusittiin ja koodi nollattiin. Ei auttanut tämäkään. Kipinä testattiin eikä tulpalle saakka tullut virtaa, bensa kyllä kulkee aina palotilaan saakka ja startti pyörittää iloisesti. Seuraavaksi vaihettiin nokka akselin asentotunnistin eikä auttanut sekään. Uutta puolaa koitettu ennen ja jälkeen tunnistimien vaihdon mutta ei, kun ei auttanut niin entinen puola jäi paikalleen. Virta tulee puolalle saakka muttei siitä enää tulpille. Tulpanjohdot kävi mielessä mut eihän ne nuin yhtäkkiä mene entiseksi ja vaikka yks meniski nii lähtishän tuo kuiten kolmellaki käyntiin, tai ainaki yrittäis. Kellään ideoita mitä sitä seuraavaksi?
Viimeksi muokannut NoToivo, 12.1.2016 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.1.2016 14:37

Eiks tossakin kampiakselin asentotunnistin anna aina vikakoodin kun käymättömänä luetaan?

Puola tai puolan keskijohto?

NoToivo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.1.2016 14:12

ViestiKirjoittaja NoToivo » 12.1.2016 14:44

Tuossa puola ja virranjakaja ovat samassa mötikässä. Siitä ei lähe ku 4 tulpille menevää piuhaa, eli ei oo mitään keski piuhaa. Ja uutta puolaakin on testattu.

Jayze
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.10.2013 17:10

ViestiKirjoittaja Jayze » 14.1.2016 19:48

Haiseeko bensa? Mikäli ei niin tutkipa toimiiko bensapumppu/ tuleeko virtaa pumpulle (rele) Mikäli pumppu sökö niin löytyy ko. automallista purettu ehjä pumppu.
Edit: näemmä bensapuoli olikin jo tutkittu..
Viimeksi muokannut Jayze, 14.1.2016 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 14.1.2016 20:31

Katso testerillä tuleeko kampuran tunnistimelta tieto kun starttaa.

NoToivo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.1.2016 14:12

ViestiKirjoittaja NoToivo » 21.1.2016 12:27

Luettiin testerillä koodit uudestaan:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 -35-10--Intermitter

16706 - Engine Speed Sensor (G28) P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent

Eli käynnistyksen esto ilmeisesti päällä ja vieläki herjaa sitä kampiakselin tunnistinta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2016 12:40

Se on tarkemmin ajonesto ja antaa käydä noin sekunnin vaikka tiirikoisikin käyntiin.

Onko tossa erikseen kampiakselin asentotunnistin ja nopeusanturi?

Mikä ton moottorikoodi on?

NoToivo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.1.2016 14:12

ViestiKirjoittaja NoToivo » 21.1.2016 13:48

Tietääkseni ne on samassa. 1.4-6KV/244. Voisko olla et se virtalukon tunnistin joka tunnistaa avaimen ois sökönä? Virrat ku laittaa päälle nii palaa keltanen moottorin vikavalo ja EPC.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2016 13:51

6KV/244
Kumpikaan ei näytä olevan moottorikoodi.

Voisko olla et se virtalukon tunnistin joka tunnistaa avaimen ois sökönä?
Tokihan se voi olla. Eikös ton ikäluokan Golfeissa ollut niitä huonoja kontakteja lukupuolassa? Mutta kun tää on ajoittainen, ni nollaa se vaikka ekaks pois ja hoida toi ensimmäinen vikakoodi.

NoToivo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.1.2016 14:12

ViestiKirjoittaja NoToivo » 21.1.2016 13:58

Mistä sen moottorikoodin löytää? Tuon löysin rekisteriotteesta, luki auton mallin perässä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2016 13:59

Huoltokirjan sisäkannessa on mallitarra.

NoToivo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.1.2016 14:12

ViestiKirjoittaja NoToivo » 21.1.2016 14:35

AUD

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2016 14:45

Jos oikein tulkitsin, niin olisi "impulse sender camshaft" 030 907 601 D nokka-akselilla ja "impulse sender speed sender" 030 957 147 G jossain muualla.

NoToivo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.1.2016 14:12

ViestiKirjoittaja NoToivo » 21.1.2016 14:57

Eli?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2016 15:08

Onko oikea anturi vaihdettu?

NoToivo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.1.2016 14:12

ViestiKirjoittaja NoToivo » 21.1.2016 16:19

https://www.skruvat.fi/Impulssianturi-v ... 62547.aspx

Tuommonen anturi on tullu vaihettua. ''Remonttipäällikkö'' oli tilannu erilaisen anturin ja sen paikkaa ettiessä auto oli pukeilla ja tuli tutkittua ala ja yläkautta eikä samanlaisia antureita löytyny. Tuonki löysin lopulta ku etin netistä kampiakselin asentotunnistimen sijaintia ja englannien kielen palstoilta neuvottiin et starttimoottorin ku irrottaa nii näkee sen anturin, ja startin alta löyty lopulta tuo linkinmukainen anturi joka tilattiin ja asennettiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa