Golf V ja ruostekorjaukset
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V ja ruostekorjaukset
Piti kömytä käyttiksen alle ihmettelemään Haldexin piuhoja, mutta kiinnitinkin huomion helmoissa oleviin patteihin. Käytännössä ihan käsin ja hiukan ruuvarilla auttaen pintakumin alta paljastui tälläinen ylläri
kuva1
kuva2
kuva3
Positiivisesti ajateltuna, tämä on ensimmäinen asia, jossa tämän auton laatu kestää vertailun 70-luvun kuplavolkkariin... Eli lämpökotelot kestävät 10 vuotta ilman hitsausta (tai miksi noita näissä vesivessoissa kutsutaankaan) :-)
No, se leikinlaskusta. Pariin asiaan tarvitsisin vinkkejä:
1. Kuinka olette noita korjanneet? Saako jostain edukkaasti järkevää korjauspalaa, vai hitsaanko vain joka kohtaan oman lapun ja laitan jonkin Gti helman päälle peittämään korjauksen?
2. Mistäs muualta nämä mätänevät, eli mistä muualta kannattaa varovasti koputella ennen katsastusta?
EDIT: Linkkejä korjattu
kuva1
kuva2
kuva3
Positiivisesti ajateltuna, tämä on ensimmäinen asia, jossa tämän auton laatu kestää vertailun 70-luvun kuplavolkkariin... Eli lämpökotelot kestävät 10 vuotta ilman hitsausta (tai miksi noita näissä vesivessoissa kutsutaankaan) :-)
No, se leikinlaskusta. Pariin asiaan tarvitsisin vinkkejä:
1. Kuinka olette noita korjanneet? Saako jostain edukkaasti järkevää korjauspalaa, vai hitsaanko vain joka kohtaan oman lapun ja laitan jonkin Gti helman päälle peittämään korjauksen?
2. Mistäs muualta nämä mätänevät, eli mistä muualta kannattaa varovasti koputella ennen katsastusta?
EDIT: Linkkejä korjattu
Viimeksi muokannut ketsa2, 17.12.2015 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä helevettiä tuolle volkkarin korin ruostesuojaukselle on tapahtunu tässä viitoskopan kohdalla? Ei oo ensimmäinen mitä oon nähny noin huonossa kunnossa ja eikä varmasti viimenenkään. Meleko pahasti mätineitä Touraneitaki on tullu vastaan. Neloskoppa golffin ja Boran tehtaalla tehtyä ruostesuojausta on jotku katsastusmiehet ylistäneet maailman parhaaksi tehtaalla tehdyksi ruostesuojaukseksi. Ja muutenki tuntuu vähä siltä että tästä neloskopan ja Boran mallisukupolvesta tehtiin liian kestävä ja laatua on tahallaan huononnettu siitä eteenpäin...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Juu, ei ole todellakaan eka mk5 mistä pitää helmoja paikkailla. Yleensä kivaniskuista tms lähtenyt nuo ruosteet, joten puhkituostumattomuustakuu ei kata. Helmojen sisäinen ruostesuojauskin on tosin aivan onneton.
Eihän nämä enää uusia autoja ole. Asianmukainen ruostesuojaus ja pesu olisi aikoinaan varmasti ehkäissyt tätä, mutta turhapa sitä on enää spekuloida, kun paskat on jo housussa. :)
Ei muuta kuin uutta peltiä ja asianmukainen suojaus = done and done.
Eihän nämä enää uusia autoja ole. Asianmukainen ruostesuojaus ja pesu olisi aikoinaan varmasti ehkäissyt tätä, mutta turhapa sitä on enää spekuloida, kun paskat on jo housussa. :)
Ei muuta kuin uutta peltiä ja asianmukainen suojaus = done and done.
Vähän vajaat 360tkm mittarissa tässä yksilössä. Jostain syystä paskaa oli kertynyt varsin paljon helmojen sisälle ja vissiin sen seurauksena noiden kumitulppien ympäriltä oli pehmeneminen lähtenyt matkaan. Lisäihmettelyjen perusteella näyttää olevan kuitenkin niin paikallisia nuo vauriot, että hitsailen kinkkua sulatellessa vaan yksitäiset paikat joka reiän kohdalle.
H. Jormalainen -> Sori, ei mitään käsitystä mitenkä linkkejä lyhennetään. Yleensä foorumit osaa tehdä sen itte tai jotain...?
H. Jormalainen -> Sori, ei mitään käsitystä mitenkä linkkejä lyhennetään. Yleensä foorumit osaa tehdä sen itte tai jotain...?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kun kirjoittaa viestikenttään mitä tuolla pinkillä on:näkyy se lopputuloksena näin:
Guugle
Koodi: Valitse kaikki
[url=http://www.google.fi]Guugle[/url]
Guugle
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä noissa on ovaalit tulpat jokaisen ruostevaurion kohdalla. Kuvan 3 roskakasassa näkyy ainakin yksi tulppa.
yksi kuva lisää alta päin
Itseä kiinnostaisi kovasti tietää onko näitä mätänemispaikkoja muualla...
yksi kuva lisää alta päin
Itseä kiinnostaisi kovasti tietää onko näitä mätänemispaikkoja muualla...
Sama vika taitaa koskea kaikkia MK V pohjaisia autoja.
Itsellä tuo -08 Octavia on mielestäni liian mätä tuon ikäiseksi ja luulen että tuota pääsee hitsaamaan ennen -99 vuoden Golf IV kulkinetta.
Octaviassa on ruostetta: Helmoissa, pyöränkoteloissa ja takaluukussa. Alustassa olevat piste hitseistä noin puolet kukkii, olen puhdistanut nuo paikat ja ruiskuttanut niihin kotelo suoja-ainetta, ainakin omiin kokemuksiin perustuen se hidastaa ruostumista varsin paljon.
Itsellä tuo -08 Octavia on mielestäni liian mätä tuon ikäiseksi ja luulen että tuota pääsee hitsaamaan ennen -99 vuoden Golf IV kulkinetta.
Octaviassa on ruostetta: Helmoissa, pyöränkoteloissa ja takaluukussa. Alustassa olevat piste hitseistä noin puolet kukkii, olen puhdistanut nuo paikat ja ruiskuttanut niihin kotelo suoja-ainetta, ainakin omiin kokemuksiin perustuen se hidastaa ruostumista varsin paljon.
Hanttarin puolella oli vielä repimättömiä kohtia (näissä ei näkynyt pattia). Videosta näkee kuinka yllätykseen pääseen kiinni :-)
video
kuva repimisen jälkeen
video
kuva repimisen jälkeen
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Saahan noita korjauspaloja, esim Alvadista.
Nuo ovat sitten selvästi ohuempaa tavaraa kuin alkuperäinen, mutta kunnon pintakäsittelyn pitäisi pitää ruoste poissa ainakin jonkin aikaa.
Ei noita "pieniä" kohtia kannata erikseen korjata, vaan lyöt samantein koko helman uusiksi, tulee siistimpikin sillä tavalla.
Nuo ovat sitten selvästi ohuempaa tavaraa kuin alkuperäinen, mutta kunnon pintakäsittelyn pitäisi pitää ruoste poissa ainakin jonkin aikaa.
Ei noita "pieniä" kohtia kannata erikseen korjata, vaan lyöt samantein koko helman uusiksi, tulee siistimpikin sillä tavalla.
Re: Golf V ja ruostekorjaukset
Muutama sana & kuva vielä aiheesta (jos ei muuta, niin referenssiksi vastaavan kanssa painiville ja oikeastaan kaikille golf v:n omistajille).
En viitsinyt käyttää tähän hommaan latiakaan ylimääräistä rahaa ja toisaalta en jaksanut uskoa, että kokonaisen helman vaihtaminen säästäisi aikaa, joten hitsasin vain tarvittavat 10 paikkaa, hioin helman pellille, vetäisin telalla/pensselillä epoksin, helmamassa näkyvään pintaan ja runsan pensselimassa tausta-/alapuolelle ja kotelomassa sisäpuolelle.
Jälkiviisautena voi sanoa, että jos olisin tiennyt tästä vitos golfin suunnittelumokasta, niin olisin leikainnut/raapinut tuon alkuperäisen kumimassan jo kauan sitten pois noiden helman tulppien ympäriltä, porannut vesireiät helman alapuolelle ja ruiskuttanut öljyä helman sisään silloin tällöin. Tuolla olisi varmaan ongelman välttänyt ja olisi voinut tämänkin hitsauspäivän käyttää harrasteauton tekemiseen....
Vahingosta viisastuneena rapsuttelin kumimassa pois "tunkkauskantista" ja kyllä sielläkin oli paikka paikoin vesi välissä ja ruostuminen alkanut.
Avattu kohta läheltä
Kylki avattuna
Korjauspala jätepalasta
Palat hitsattuna
En viitsinyt käyttää tähän hommaan latiakaan ylimääräistä rahaa ja toisaalta en jaksanut uskoa, että kokonaisen helman vaihtaminen säästäisi aikaa, joten hitsasin vain tarvittavat 10 paikkaa, hioin helman pellille, vetäisin telalla/pensselillä epoksin, helmamassa näkyvään pintaan ja runsan pensselimassa tausta-/alapuolelle ja kotelomassa sisäpuolelle.
Jälkiviisautena voi sanoa, että jos olisin tiennyt tästä vitos golfin suunnittelumokasta, niin olisin leikainnut/raapinut tuon alkuperäisen kumimassan jo kauan sitten pois noiden helman tulppien ympäriltä, porannut vesireiät helman alapuolelle ja ruiskuttanut öljyä helman sisään silloin tällöin. Tuolla olisi varmaan ongelman välttänyt ja olisi voinut tämänkin hitsauspäivän käyttää harrasteauton tekemiseen....
Vahingosta viisastuneena rapsuttelin kumimassa pois "tunkkauskantista" ja kyllä sielläkin oli paikka paikoin vesi välissä ja ruostuminen alkanut.
Avattu kohta läheltä
Kylki avattuna
Korjauspala jätepalasta
Palat hitsattuna
Re: Golf V ja ruostekorjaukset
No joo nyt on reijät tukos...
Piti oikee omasta Touranista -07 tarkastaa kynnykset ja löytyihän sieltä vikaa onneksi ei hitsata tartte...viälä.
Eiköhän tuo kumimassa oo Volkkarin perisynti. Eikö esim. mk2 kopas oo jo tommoista samanlaista?
Piti oikee omasta Touranista -07 tarkastaa kynnykset ja löytyihän sieltä vikaa onneksi ei hitsata tartte...viälä.
Eiköhän tuo kumimassa oo Volkkarin perisynti. Eikö esim. mk2 kopas oo jo tommoista samanlaista?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa