Tänään alkoi probleema, joka vetää sanattomaksi minut.
Ajotietokone toimii kuten kuuluukin, mutta viiksen MFA:ta ohjaavat napit (ylös, alas, reset) eivät. Mystiseksi menee siinä, että kun laittaa virrat päälle niin pääsee liikkumaan yhden valikon ylös tai alas. Sitten tilttaa eikä tottele nappeja enää. Taas jos virrat pistää päälle, niin pystyy kerran painamaan, sitten jälleen tilttaa.
Saako jostain jännitepiikin, joka lamaannuttaa toiminnan vai mitä ihmettä?
Ajotietokone toimii, mutta viiksen nappulat menevät tilttiin
Valvoja: ffp jäsenet
Ajotietokone toimii, mutta viiksen nappulat menevät tilttiin
Viimeksi muokannut Hart, 18.11.2015 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Millään napilla ei tapahdu mtn kun menee tilttiin. Tosiaan kun virrat laittaa päälle niin kerran saa painettua nappia niin että tottelee. Tapahtuuko siis jokin virtapiikki mikä tilttaa tuon ja se laukeaa kun virea kääntää pois?
Vaatiiko uusi viiksi uudelleenkoodauksen vai toimiiko suoraan plug & play?
Vaatiiko uusi viiksi uudelleenkoodauksen vai toimiiko suoraan plug & play?
Jos samanlaisen viiksen laitat niin ei tarvi koodailla, akku irti kun irrottelet rattia että ei herjaa sitten airbagistäkään.
Veikkaan että viiksen sisällä elektroniikka vähän rikki ja ohjaa virtoja vääriä reittejä, yksi painallus rekisteröityy ennenkuin viiksi tai ecu/mittaristo vetää suojatilan päälle.
Veikkaan että viiksen sisällä elektroniikka vähän rikki ja ohjaa virtoja vääriä reittejä, yksi painallus rekisteröityy ennenkuin viiksi tai ecu/mittaristo vetää suojatilan päälle.
Tämä selvisi muutaman mutkan kautta. Nyt syksyllä sateiden aikaan kostui lattiamatto apukuskin puolelta. Sen kuivattelin ja paikallistin vian raitisilmasuodattimen kotelon juuren.
Samalla havaintona oli kuskinpuolella patoutunut vesi siihen käsijarruvaijerin läpiviennin kohtaan. Vaikka kuskin matto tuntui kuivalta, niin mattoa nostaessa löytyi vähän kosteutta kuskin jalkotilasta. Vettä oli päässyt siis luikahtamaan siitä läpiviennistä.
Kuivatteluoperaation jälkeen viiksi on toiminut eli joku vesihelmi oli eksynyt vain väärään kohtaan.
Tähän kerrotaan extrana vilkkuviiksestä. Vilkun rele alkoi naputtaa omia aikojaan random tahdilla. Variantclubilta bongasin, että syynä on viiksen juureen kerääntynyt rasva, joka alkaa kenkkuilemaan. Ostin elektroniikkakomponenttien puhdistusspraytä, sitä sopiva spreijjaus viiksen juureen ja releen naputus väärään aikaan loppui.
Samalla havaintona oli kuskinpuolella patoutunut vesi siihen käsijarruvaijerin läpiviennin kohtaan. Vaikka kuskin matto tuntui kuivalta, niin mattoa nostaessa löytyi vähän kosteutta kuskin jalkotilasta. Vettä oli päässyt siis luikahtamaan siitä läpiviennistä.
Kuivatteluoperaation jälkeen viiksi on toiminut eli joku vesihelmi oli eksynyt vain väärään kohtaan.
Tähän kerrotaan extrana vilkkuviiksestä. Vilkun rele alkoi naputtaa omia aikojaan random tahdilla. Variantclubilta bongasin, että syynä on viiksen juureen kerääntynyt rasva, joka alkaa kenkkuilemaan. Ostin elektroniikkakomponenttien puhdistusspraytä, sitä sopiva spreijjaus viiksen juureen ja releen naputus väärään aikaan loppui.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa