Palautetta alan kauppiaista yms. firmoista
Valvoja: ffp jäsenet
http://riekko.eu/
Itse samalta firmalta ostanut pyörään renkaita, osoite http://mprenkaat-store.com , homma toimi ja kyseisen tuotteen hintakin oli edullisin silloin.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Viikon aikana erääseen suomalaiseen firmaan parikin mailia 50€ osista laittanut ja halunnut ostaa ne mutta kun ei sitä vastausta saada aikaiseksi niin ei sitten.
Itsekkin kauppiaana tykkään käyttää sähköpostia asioiden jouhevaan suorittamiseen. Säästää aikaa ja voi vastata milloin vain.
Tietty turhauttavia kyselyitä ja jankkaamisia tulee moniakin mutta pakkohan niihin on aina kokeilla edes jotain vastata ja vielä ystävällisestikkin. Monen kanssa olen kuitenkin kauppoihin vielä päässytkin.
Mutta sitä en ymmärrä ettei vastata mitään. Jos ei ehditä niin henkilökuntaa on liian vähän.
Jos ei haluta asioita hoitaa mailitse niin silloin siitä on firman sivuilla hyvä ilmoittaa reilusanaisesti.
Mikään ei ole turhempaa ja nostata käyrää kuin oottella turhaan ihmisiä ja niiden tekemisiä tänä digitaalisena aikana.
Eli kysein pulju saa pitää tunkkinsa. Tilasin heidän toimittajaltaan osat suoraan Englannista. Vastauksen kyselyyni sain alle tunnissa tänään.
En kyllä käsitä tänä päivänä sellaista, että hoidetaan tai pyritään hoitamaan kaikki puhelimitse. Oli sitten iso tai pieni firma lähes miltä alalta hyvänsä, niin kyllä se sähköposti pitäisi olla käytössä ja mielellään suhteellisen aktiivisessa sellaisessa. Itsestä ainakin tiedän sen, että vähintään puolet puhelimessa sovituista asioista unohtuu jos ei heti kirjoita ylös.
Ja kun sähköposti on niin ylivertainen kommunikointimuoto puheluun verrattuna. Kaikki mitä on keskusteltu jää talteen molemmille osapuolille päivämäärien ja kellonaikojen kanssa. Huomattavasti pienempi mahdollisuus väärinkäsityksille ja epäselvyyksille! Tottakai puhelinpalvelukin on hyvä olla olemassa, mutta ei sillä pelkästään pärjää...
... paitsi jos kysymykseen vastaaminen vaatii sivutolkulla tekstiä. Useimmiten kysymykseen "mikä olisi parhaiten soveltuva osa autooni, autoni on xx xxx xxxx", ei riitä vastaus Y, vaan aina kun vaihtoehtoja on kosolti ja eri vaihtoehdoissa on eri ominaisuuksia, tulee tekstiäkin valtavasti. Asiakas ei aina tajua, miten laajan kysymyksen vastapuolelle esittääkään, ja useimmiten kattava vastaus vaatii paljon lisätietoja ja keskustelua. Ei ole välttämättä yksinkertaista vastata että miksi tuote S on parempi kohteeseen N, ja jos käytetään tuotetta P joka on teknisesti vielä parempi, niin tarvitaan käyttää lisäosaa K sen toimiakseen kohteessa halutulla tavalla ( plus muut 10 lisävaihtoehtoa eri ominaisuuksilla ).
Näissä tapauksissa se puhelu on 100 kertaa parempi tapa kommunikoida. Sähköpostikirjotteluun voi saada kulumaan aikaa yhteensä sen tunnin tai toista kun kirjottaa vastauksia ja vastakysymyksiä, ja niille jälleen vastauksia, kun puhelimitse koko asia selviää helpommin 15-30 minuutissa. Samaan kastiin menee sähköpostiviestit "ei toimi, missä voisi olla vika". Vähän kuin "intternettini on rikki". Ei ne hommat selviä ilman puhelua tai paikalla käyntiä, oikeasti.
Erikseen sitten yksinkertaiset kysymykset, kuten "toimitusaika Kajaaniin?" tai "johtojen pituus?", joihin on huomattavasti helpompi vastata.
Näissä tapauksissa se puhelu on 100 kertaa parempi tapa kommunikoida. Sähköpostikirjotteluun voi saada kulumaan aikaa yhteensä sen tunnin tai toista kun kirjottaa vastauksia ja vastakysymyksiä, ja niille jälleen vastauksia, kun puhelimitse koko asia selviää helpommin 15-30 minuutissa. Samaan kastiin menee sähköpostiviestit "ei toimi, missä voisi olla vika". Vähän kuin "intternettini on rikki". Ei ne hommat selviä ilman puhelua tai paikalla käyntiä, oikeasti.
Erikseen sitten yksinkertaiset kysymykset, kuten "toimitusaika Kajaaniin?" tai "johtojen pituus?", joihin on huomattavasti helpompi vastata.
Vironpojille iso kiitos ;) Eli Alvadi toimitti viikossa golffiin peilinkuoret. Sinänsä toimitusajalla ei väliä. Satuin ihan vahingossa selailemaan sivustoa ja osui eteen peilinkuoret tuohon nelosgolperoon, ihan perus mustat muoviset nuo on, mutta se hinta.....
Hanttarinkuoressa on ollut iso reikä jo tovin. Nyt kun hinta ei huimannut, niin lompakko venyi ja ostin molemmat samalla. Hintaa tuli 10 euron postikuluilla 19,40 eur :)
SmartPost laatikkoon tuli siisti paketti viikossa.
Hanttarinkuoressa on ollut iso reikä jo tovin. Nyt kun hinta ei huimannut, niin lompakko venyi ja ostin molemmat samalla. Hintaa tuli 10 euron postikuluilla 19,40 eur :)
SmartPost laatikkoon tuli siisti paketti viikossa.
Benecars
Moro
Tiedustelin Benecarssilta apurunkoa eteen mk2 golffiin ja sieltä ilmoitettiin että löytyy. Hain osan ja maksoin sen ja nyt kun otin vanhan apurungon ja uuden apurungin vierekkäin, ne ei ole samat. Soitin myyjälle asiasta johon hän vastasi että "Muokkaa siitä sopiva autoosi ja tyhmähän olet jos et osaa! Olen myynyt näitä kymmeniä ja kaikki muut on osannut muokata sen sopivaksi!" Upeeta asiakaspalvelua! Missään vaiheessa ei tullut puheeksi että tämä on eri osa ja sitä pitää muokata. Semmoinen kokemus Benecarssilta ja en kyllä sieltä hae/tiedustele osia enään, mielummin haen marmoritiskiltä! + en todellakaan suosittele kenellekkään paikkaa, apurunko jonka sain sieltä oli pahasti ruosteessa ja kahdesta kohtaa puhki (puhdistuksen jälkeen), vaikka ehjänä se minulle myytiin. Myönnän olisi pitänyt olla tarkempi kun rungon hain.
Tiedustelin Benecarssilta apurunkoa eteen mk2 golffiin ja sieltä ilmoitettiin että löytyy. Hain osan ja maksoin sen ja nyt kun otin vanhan apurungon ja uuden apurungin vierekkäin, ne ei ole samat. Soitin myyjälle asiasta johon hän vastasi että "Muokkaa siitä sopiva autoosi ja tyhmähän olet jos et osaa! Olen myynyt näitä kymmeniä ja kaikki muut on osannut muokata sen sopivaksi!" Upeeta asiakaspalvelua! Missään vaiheessa ei tullut puheeksi että tämä on eri osa ja sitä pitää muokata. Semmoinen kokemus Benecarssilta ja en kyllä sieltä hae/tiedustele osia enään, mielummin haen marmoritiskiltä! + en todellakaan suosittele kenellekkään paikkaa, apurunko jonka sain sieltä oli pahasti ruosteessa ja kahdesta kohtaa puhki (puhdistuksen jälkeen), vaikka ehjänä se minulle myytiin. Myönnän olisi pitänyt olla tarkempi kun rungon hain.
VALITUS OBERSCHLACHTER YRITYKSELLE TAVARAN VIRHEESTÄ.
Tässä kokonaisuudessaan öberin toiminta, miten loistavaa sen on. Ohessa spostin keskutelua.
Näistähän on siis kyse. ohessa kuvalinkit:->
http://aijaa.com/S4rtnu
http://aijaa.com/MmRkF4
http://aijaa.com/YaGtLZ
http://aijaa.com/K1noDh
http://aijaa.com/uesRRQ
http://aijaa.com/lZO5CU
http://aijaa.com/BNhoLq
Minä: 14. huhtikuuta 2014 8.20
Hei, ei sitten takinmainen pakosarja käynyt heittämällä paikoilleen. Lohkon puoleinen laippa heitti 10mm ja Valurauta mötikkään yhtysputkeen tuleva pää tuli toisen laipan päälle. Muutaman extra tunnin teetti töitä että sai pakosarjan käymään.
Pakkaukseenkin olisi voinut hiukan enempi perehtyä, Kelmutettu yhteen, ilman minkäälaisia välisuojia. Klommoja ja naarmuja täynnä pakosarjat.
Mielestäni ostin ehjät ja uudet pakosarjat?
Naarmuista jne laitan kuvat kun saa koneelle siirrettyä.
Mitenkäs tässä toimitaan? Ensin saa putket maalaat uusiksi naarmuita piiloon, sitten saa vielä tehdä extra töitä että saa sopimaan!
-Timo *************
Minä: 14. huhtikuuta 2014 22.23
VALITUS OBERSCHLACHTER YRITYKSELLE TAVARAN VIRHEESTÄ.
Odotan yrityksenne vastausta kahden viikon kuluessa.
Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot osoitteessa http://www.kuluttajaneuvonta.fi
Liiteenä pdf tiedosto. http://aijaa.com/W1m9R5
Öberschlachter: 15. huhtikuuta 2014 10.13
Hei,
olemme vastaanottaneet reklamaationne ja käsittelemme sen pikaisesti.
Terveisin,
*****
Oberschlachter Oy
Minä: 22. huhtikuuta 2014 13.50
Hei, reklamoin teille 15. huhtikuuta (7 päivää sitten) tavaran virheestä ja lupasitte käsitellä sen pikaisesti. Olen nyt viikon odottanut käsittelyä,
Onko tämä teidän normaali tapanne pikaisesta käsittelystä?
Olen uusi maksava asiakas yrityksellenne, ja heti saan sen kuvan ettette halua huolehtia asiakkaistanne, jatkoa ajatellen ei anna oikein luotettava kuvaa yrityksestä.
jatkan sitten tätä kuluttaja-asiamiehen kanssa, jos teiltä ei saa vastausta ja hyvitystä tavarasta.
T:Timo ***************
Öberschlachter23. huhtikuuta 2014 9.31
Hei,
olemme käsitelleet reklamaationne. Valitettavasti jouduimme odottaamaan että saimme myös Kuluttajaneuvonnan näkemyksen asiasta. Reklamaatiossanne (14.4 klo 22:23) pyysitte vastausta kahden viikon kuluessa.
Etämyynnissä - ja verkkokauppamme tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti - on kaikilla tuotteilla kuluttajansuojalain nojalla 14 päivän palautusoikeus ilman mitään erityisiä syitä. Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön. Jos tuote on vioittunut jo saapuessa, asiakkaan tulee palauttaa tuote myyjälle ja ilmoitaa haluaako hän virhettömän tuotteen tilalle vai rahat takaisin. Jos asiakas haluaa rahat takaisin tuotteesta, koska se ei esimerkiksi täytä odotuksia tai on tullut liian myöhään, on sen oltava alkuperäisessä kunnossa kaikkine tarvikkeineen ja pakkauksineen täysimääräistä palautusta varten.
Asiakkaan vastuulla on tarkistaa tuote välittömästi sen vastaanotettuaan mahdollisten kuljetusvaurioiden osalta. Jos tuotteessa on kuljetusvaurio tai virhe, tulee asiakkaan ilmoittaa siitä välittömästi myyjälle, eikä ottaa tuotetta käyttöön. Myyjällä on oikeus ensisijaisesti 1) korjata tuote tai 2) vaihtaa tuote virheettömään kohtuullisessa ajassa, ja ostajan tulee antaa myyjälle tähän mahdollisuus.
Jos virheen korjaaminen tai virheettömän tavaran toimittaminen ei onnistu, voidaan kauppa purkaa tai tehdä hinnanalennus, paitsi jos virhe on vähäinen. Virheen vähäisyyttä arvioitaessa otetaan huomioon virheen kokonaismerkitys ostajalle. Virhettä voidaan pitää vähäisenä esimerkiksi silloin, kun se on helposti ja nopeasti korjattavissa. Lain perustelujen mukaan esimerkiksi erilaiset pintaviat voivat olla luonteeltaan vähäisiä ja niiden merkitys voi olla ostajalle kokonaisuuden kannalta vähäinen.
Saatuamme teiltä 12.4 puhelimitse ilmoituksen mahdollisesta kuljetusvauriosta/virheestä olemme tarjonneet mahdollisuutta vaihtaa tuote virheettömään. Tästä huolimatta otettuanne tuotteen käyttöön olette hyväksyneet sen eikä palautusoikeutta tai perustetta hinnanalennukseen valitettavasti ole.
Lisätietoja Kuluttajaneuvonnasta, http://www.kuluttajavirasto.fi
Terveisin,
*****
Oberschlachter Oy
Näin sitä maksavaa uutta ja entistä asiakasta huijataan.
Näistähän on siis kyse. ohessa kuvalinkit:->
http://aijaa.com/S4rtnu
http://aijaa.com/MmRkF4
http://aijaa.com/YaGtLZ
http://aijaa.com/K1noDh
http://aijaa.com/uesRRQ
http://aijaa.com/lZO5CU
http://aijaa.com/BNhoLq
Minä: 14. huhtikuuta 2014 8.20
Hei, ei sitten takinmainen pakosarja käynyt heittämällä paikoilleen. Lohkon puoleinen laippa heitti 10mm ja Valurauta mötikkään yhtysputkeen tuleva pää tuli toisen laipan päälle. Muutaman extra tunnin teetti töitä että sai pakosarjan käymään.
Pakkaukseenkin olisi voinut hiukan enempi perehtyä, Kelmutettu yhteen, ilman minkäälaisia välisuojia. Klommoja ja naarmuja täynnä pakosarjat.
Mielestäni ostin ehjät ja uudet pakosarjat?
Naarmuista jne laitan kuvat kun saa koneelle siirrettyä.
Mitenkäs tässä toimitaan? Ensin saa putket maalaat uusiksi naarmuita piiloon, sitten saa vielä tehdä extra töitä että saa sopimaan!
-Timo *************
Minä: 14. huhtikuuta 2014 22.23
VALITUS OBERSCHLACHTER YRITYKSELLE TAVARAN VIRHEESTÄ.
Odotan yrityksenne vastausta kahden viikon kuluessa.
Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot osoitteessa http://www.kuluttajaneuvonta.fi
Liiteenä pdf tiedosto. http://aijaa.com/W1m9R5
Öberschlachter: 15. huhtikuuta 2014 10.13
Hei,
olemme vastaanottaneet reklamaationne ja käsittelemme sen pikaisesti.
Terveisin,
*****
Oberschlachter Oy
Minä: 22. huhtikuuta 2014 13.50
Hei, reklamoin teille 15. huhtikuuta (7 päivää sitten) tavaran virheestä ja lupasitte käsitellä sen pikaisesti. Olen nyt viikon odottanut käsittelyä,
Onko tämä teidän normaali tapanne pikaisesta käsittelystä?
Olen uusi maksava asiakas yrityksellenne, ja heti saan sen kuvan ettette halua huolehtia asiakkaistanne, jatkoa ajatellen ei anna oikein luotettava kuvaa yrityksestä.
jatkan sitten tätä kuluttaja-asiamiehen kanssa, jos teiltä ei saa vastausta ja hyvitystä tavarasta.
T:Timo ***************
Öberschlachter23. huhtikuuta 2014 9.31
Hei,
olemme käsitelleet reklamaationne. Valitettavasti jouduimme odottaamaan että saimme myös Kuluttajaneuvonnan näkemyksen asiasta. Reklamaatiossanne (14.4 klo 22:23) pyysitte vastausta kahden viikon kuluessa.
Etämyynnissä - ja verkkokauppamme tilaus- ja toimitusehtojen mukaisesti - on kaikilla tuotteilla kuluttajansuojalain nojalla 14 päivän palautusoikeus ilman mitään erityisiä syitä. Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön. Jos tuote on vioittunut jo saapuessa, asiakkaan tulee palauttaa tuote myyjälle ja ilmoitaa haluaako hän virhettömän tuotteen tilalle vai rahat takaisin. Jos asiakas haluaa rahat takaisin tuotteesta, koska se ei esimerkiksi täytä odotuksia tai on tullut liian myöhään, on sen oltava alkuperäisessä kunnossa kaikkine tarvikkeineen ja pakkauksineen täysimääräistä palautusta varten.
Asiakkaan vastuulla on tarkistaa tuote välittömästi sen vastaanotettuaan mahdollisten kuljetusvaurioiden osalta. Jos tuotteessa on kuljetusvaurio tai virhe, tulee asiakkaan ilmoittaa siitä välittömästi myyjälle, eikä ottaa tuotetta käyttöön. Myyjällä on oikeus ensisijaisesti 1) korjata tuote tai 2) vaihtaa tuote virheettömään kohtuullisessa ajassa, ja ostajan tulee antaa myyjälle tähän mahdollisuus.
Jos virheen korjaaminen tai virheettömän tavaran toimittaminen ei onnistu, voidaan kauppa purkaa tai tehdä hinnanalennus, paitsi jos virhe on vähäinen. Virheen vähäisyyttä arvioitaessa otetaan huomioon virheen kokonaismerkitys ostajalle. Virhettä voidaan pitää vähäisenä esimerkiksi silloin, kun se on helposti ja nopeasti korjattavissa. Lain perustelujen mukaan esimerkiksi erilaiset pintaviat voivat olla luonteeltaan vähäisiä ja niiden merkitys voi olla ostajalle kokonaisuuden kannalta vähäinen.
Saatuamme teiltä 12.4 puhelimitse ilmoituksen mahdollisesta kuljetusvauriosta/virheestä olemme tarjonneet mahdollisuutta vaihtaa tuote virheettömään. Tästä huolimatta otettuanne tuotteen käyttöön olette hyväksyneet sen eikä palautusoikeutta tai perustetta hinnanalennukseen valitettavasti ole.
Lisätietoja Kuluttajaneuvonnasta, http://www.kuluttajavirasto.fi
Terveisin,
*****
Oberschlachter Oy
Näin sitä maksavaa uutta ja entistä asiakasta huijataan.
ja sama copypastella
Hei, ei sitten takinmainen pakosarja käynyt heittämällä paikoilleen. Lohkon puoleinen laippa heitti 10mm ja Valurauta mötikkään yhtysputkeen tuleva pää tuli toisen laipan päälle. Muutaman extra tunnin teetti töitä että sai pakosarjan käymään.
myyjäänhän tuli otettua samantein yhteys, vakuutti 110% että osa on oikea, ja pystyvät toimittamaan uuden 2vk toimitus ajalla, päästä kunhan vanha on saatu palautettua heille.
Olen kuullut vaihtelevan sekailaista palautetta rengas-online.comista (Delticom AG), itse olen pari kertaa käyttänyt eikä ole ollut moitittavaa mutta äskettäinen tilaus jäi kyllä viimeiseksi.
Kaikki lähti omasta virheestä kun tilasin pykälän verran vääränkokoiset renkaat. Tajusin tämän vasta vahvistusviestistä. Tein tilauksen iltamyöhään, joten laitoin samantien sähköpostia tilauksen peruuttamisesta. Soitin myös seuraavana aamupäivänä sinne, ja huonosti englantia puhuva Saksalainen lupasi varmistaa, että tilaus on peruuntunut, piti olla ok koska niin ajoissa ilmoitin. Useampi päivä tämän jälkeen tulee viesti, että "emme valitettavasti ehtineet peruuttaa tilausta, voit jättää ottamasta sen vastaan" jne jne. No, olisi sen ehtinyt mutta menkööt automatiikan piikkiin.. Renkaat tulivat tietenkin sitten niin, etten ollut paikalla eikä kuriirit mitään soittele, joten seuraavaksi sopimaan palautuksesta. Kolme kertaa jouduin reilu viikon aikana soittamaan 3-4 sähköpostin lisäksi, ennen kuin GLS:ltä soitettiin että lähetys tullaan hakemaan.
Eikä siinä vielä kaikki. Noin viikkoa myöhemmin, tällä kertaa DPD:n kuljettaja seisoo oven takana samat helvetin renkaat mukana, eli olivat lähettäneet toisen kerran saman peruutetun tilauksen. Tällä kertaa olin itse paikalla ja kieltäydyin vastaanottamassa niitä.
Kelataan taas viikko eteenpäin tähän päivään, ja sain viestin: "meidän on ilmoitettava sinulle, että tilaamasi tuotteet on lähetetty peruutuksesta huolimatta" :D
Saa nähdä tulevatko kolmannen kerran, halpaa hupia varmaan heillekkin kuljetella edestakaisin noita. Eipä tällaiselta puljulta ehkä voi odottaakaan mitään kovin henkilökohtaista tai vimpanpäälle palvelua, mutta kyllä itsellä tulee renkaat jatkossa jostain ihan muualta...
Kaikki lähti omasta virheestä kun tilasin pykälän verran vääränkokoiset renkaat. Tajusin tämän vasta vahvistusviestistä. Tein tilauksen iltamyöhään, joten laitoin samantien sähköpostia tilauksen peruuttamisesta. Soitin myös seuraavana aamupäivänä sinne, ja huonosti englantia puhuva Saksalainen lupasi varmistaa, että tilaus on peruuntunut, piti olla ok koska niin ajoissa ilmoitin. Useampi päivä tämän jälkeen tulee viesti, että "emme valitettavasti ehtineet peruuttaa tilausta, voit jättää ottamasta sen vastaan" jne jne. No, olisi sen ehtinyt mutta menkööt automatiikan piikkiin.. Renkaat tulivat tietenkin sitten niin, etten ollut paikalla eikä kuriirit mitään soittele, joten seuraavaksi sopimaan palautuksesta. Kolme kertaa jouduin reilu viikon aikana soittamaan 3-4 sähköpostin lisäksi, ennen kuin GLS:ltä soitettiin että lähetys tullaan hakemaan.
Eikä siinä vielä kaikki. Noin viikkoa myöhemmin, tällä kertaa DPD:n kuljettaja seisoo oven takana samat helvetin renkaat mukana, eli olivat lähettäneet toisen kerran saman peruutetun tilauksen. Tällä kertaa olin itse paikalla ja kieltäydyin vastaanottamassa niitä.
Kelataan taas viikko eteenpäin tähän päivään, ja sain viestin: "meidän on ilmoitettava sinulle, että tilaamasi tuotteet on lähetetty peruutuksesta huolimatta" :D
Saa nähdä tulevatko kolmannen kerran, halpaa hupia varmaan heillekkin kuljetella edestakaisin noita. Eipä tällaiselta puljulta ehkä voi odottaakaan mitään kovin henkilökohtaista tai vimpanpäälle palvelua, mutta kyllä itsellä tulee renkaat jatkossa jostain ihan muualta...
ensimmäistä kertaa tehty osatilaus tehty www.futurez.fi nettikaupasta.
sähköpostikyselyyn osista vastattiin jo samana päivänä, kauppa tehtiin sähköpostin välityksellä, palvelu erittäin hyvää ja asiallista.
oikeat osat tuli nopeasti luvatulla aikataululla.
tämä oli hyvä kauppa, pakko antaa täydet pisteet!!!
sähköpostikyselyyn osista vastattiin jo samana päivänä, kauppa tehtiin sähköpostin välityksellä, palvelu erittäin hyvää ja asiallista.
oikeat osat tuli nopeasti luvatulla aikataululla.
tämä oli hyvä kauppa, pakko antaa täydet pisteet!!!
Nyt on pakko antaa kiitosta erittäin hyvästä palvelusta Raision Autokeskukselle.
Heidän päästään erittäin hyvää palvelua sähköpostin välityksellä, kun halusin tarjota omaa autoani heille vaihdossa. Nopeat vastaukset ja tiukat neuvottelut. Harmillisesti ei vain päästy minua miellyttävään sopimukseen välirahan määrästä.
Hyvä palvelu sähköpostinkin välityksellä pitäisi tietenkin olla itsestäänselvyys, mutta kuten kaikki tietää, sitä se ei ole. Pariin muuhunkin firmaan laitettu sähköpostin välityksellä vaihtoehdotuksia, mutta eipä ole vielä tullut vastausta. Täytyy odotella vielä.
Heidän päästään erittäin hyvää palvelua sähköpostin välityksellä, kun halusin tarjota omaa autoani heille vaihdossa. Nopeat vastaukset ja tiukat neuvottelut. Harmillisesti ei vain päästy minua miellyttävään sopimukseen välirahan määrästä.
Hyvä palvelu sähköpostinkin välityksellä pitäisi tietenkin olla itsestäänselvyys, mutta kuten kaikki tietää, sitä se ei ole. Pariin muuhunkin firmaan laitettu sähköpostin välityksellä vaihtoehdotuksia, mutta eipä ole vielä tullut vastausta. Täytyy odotella vielä.
Kun isoista autoliikkeistä puhutaan, niin Turun VW Centeriin yritin taannoin saada kontaktia eräästä vaihtoautosta. Netissä ei vaihtoautoilmoituksissa ole mitään yhteystietoja mikä jo sinäänsä ärsytti, vain yhteydenottopyyntö johon sitten täytin tietoni. Ajattelin kutenkin että siinä voi kestää, joten soitin myös vaihteen kautta josta yhdistettiin vaihtoautojen myyntiin. Kukaan ei vastannut puhelimeen. Odottelin seuraavaan päivään ja vastausta ei kuulunut, joten jätin yhteydenottopyynnön nettiin uudelleen ja koitin myös soittaa uudelleen. Taas sama juttu, pari puhelua lisää ja myynnissä ei vastaa ketään, yhteydenottopyyntöön ei koskaan vastattu. Varmaan paikanpäällä olisi joku innokas myyntitykki löytynyt, mutta kun en saanut edes vahvistusta onko auto tallella tai vastausta pariin ratkaisevaan kysymykseen, en jaksanut sinne lähteä kokeilemaan onneani.
Tää on kyllä oikeestikkin uskomatonta. -Autokaupoissa on haastavaa saada palvelua, vaikka jengi näyttää maleksivan nurkissa ja ohimentäessä ei edes kysytä mitä asiakkaalla olis mielessä. Joskus Treen laakkosesta jäi vähän myyntihaluton fiilis, koeajolle sai suoraansanoen kerjätä, hinnasta keskustellessa (tonnin-kahden kina), vittuillaan, saati edes pyydetä yhteystietoja.. Ilmeisesti automyyjillä ei ole tarpeeksi provikkapohjainen palkkaus sitten jokapaikassa.
Ymmärtäisin, jos ekana olisi maininnut jotain jäätävää scheisseä haluavansa antaa vaihdossa.. mutta kun suoraa käteiskauppaa..
Ymmärtäisin, jos ekana olisi maininnut jotain jäätävää scheisseä haluavansa antaa vaihdossa.. mutta kun suoraa käteiskauppaa..
Eipä ole noista muista firmoista itsellekään tullut vastausta. Nettiautosta ei enään edes yhtä autoa löydy johon vaihtoa olisin halunnut. Firman jokaiselle vaihtoautomyyjälle kuitenkin sähköpostin laitoin, joten joku sen on varmasti nähnyt ja olisi ollut ainakin kohteliasta ilmoittaa että auto myyty.
Noissa nettiauton ilmotuksissa on hauskaa, kun sinne lisätieto-osioon laittavat kaikki varusteet pilkuilla erotettuna. Mulla on hakuagentti voimassa ja eipä tuu kaikista autoista ilmotusta, kun ei ole raksittu varusteita oikeisiin kohtiin.
Noissa nettiauton ilmotuksissa on hauskaa, kun sinne lisätieto-osioon laittavat kaikki varusteet pilkuilla erotettuna. Mulla on hakuagentti voimassa ja eipä tuu kaikista autoista ilmotusta, kun ei ole raksittu varusteita oikeisiin kohtiin.
Tää ei oo varsinaista palautetta firman palvelusta, mutta on kyllä niin surkeeta ja ärsyttävää tuolla yhteistyökumppaneiden tarjouksissa "Rally Race" -nimisen firman mainostaminen, että ei tarvii kyseisessä kioskissa asioidakaan.
Ei edes kaikista otsikoista tiedä mitä kaupitellaan, ja toi liiallinen postaaminen ko. firmalta kusee mun mielestä muiden siellä mainostavien firmojen nilkoille.
Ei edes kaikista otsikoista tiedä mitä kaupitellaan, ja toi liiallinen postaaminen ko. firmalta kusee mun mielestä muiden siellä mainostavien firmojen nilkoille.
Kieltämättä kyseisen putiikin myynnille todennäköisesti tapahtuisi "pieni" kohennus jos markkinointia muuttaisi huomattavasti vähemmän kryptiseksi :D
Tuotteissa ei käsittääkseni ole mitään valittamisen sijaa ja ainakin antavat ymmärtää että tavaraa myös löytyy tarvitsijalle.. Ongelma vain on ettei valikoimasta saa mitään kunnollista käsitystä ilmoittelun perusteella :(
Eikös tänäpäivänä ole tarjolla hyvinkin edullisia ja helppokäyttöisiä (sekä myyjälle että asiakkaalle) nettikauppaformaatteja?
Tuotteissa ei käsittääkseni ole mitään valittamisen sijaa ja ainakin antavat ymmärtää että tavaraa myös löytyy tarvitsijalle.. Ongelma vain on ettei valikoimasta saa mitään kunnollista käsitystä ilmoittelun perusteella :(
Eikös tänäpäivänä ole tarjolla hyvinkin edullisia ja helppokäyttöisiä (sekä myyjälle että asiakkaalle) nettikauppaformaatteja?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Voin kyllä suositella www.jussinmaki.net verkkokauppaa noissa työvaloissa, lisävaloissa ja xenon-muutossarjoissa ym. Palvelu pelaa sähköpostitse ja puhelimitse moitteettomasti ja myyjiltä tuntuu löytyvän asiantuntemusta. Takuuasioita ei toistaiseksi ole ollut, mutta ainakin tilaaminen ja tinkaaminen onnistuu hyvin.
Iso peukku autopesusta Saimin Autocenterille Varkaudesta. http://saimin.fi/
Elehuolto, http://www.elehuolto.fi/ , Maanantaina aibagi boksi huoltoon ja Torstai aamuna tuli tekstiviesti että voi noutaa matkahuollosta. Sanoisin aika ripeäksi toiminnaksi.
Slamit, http://http://www.slamit.net/ tilatut tavarat tuli uskomattoman joutuisasti, taisi mennä kolme päivää..
Slamit, http://http://www.slamit.net/ tilatut tavarat tuli uskomattoman joutuisasti, taisi mennä kolme päivää..
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 23.7.2008 12:35
Kiiltovaunulta hoitu vanteiden toimitus hyvin ja luvatussa ajassa. Myös rengasonlinelle plussaa taas nopeasta toimituksesta.
Slamitilta pari kertaa saanu tavarat suoraa hyllystä siitä plussaa, mutta kerran merkittömän maskin tilauksessa meni useampi kk ja lopulta he tilasivat sen ebaysta ja toimitti mulle :D
Slamitilta pari kertaa saanu tavarat suoraa hyllystä siitä plussaa, mutta kerran merkittömän maskin tilauksessa meni useampi kk ja lopulta he tilasivat sen ebaysta ja toimitti mulle :D
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Risuja Completosille. Tilasin about kolme viikkoa sitten madallusjouset. Puhelimessa heppu sanoi, että hän laittaa ne tulemaan. Ymmärsin siis puheiden perusteella, että vieterit lähtee saman tien postiin. Viikon odottelun jälkeen katselin netistä, että toimitusaika 1-2 viikkoa. Nyt kolmen viikon odottelun jälkeen soittelin perään ja kyselin, että missähän vieterit viipyy. Ei ollut mitään tietoa. Kun tuumasin, että enpä kyllä enää tarvitse kun auto on pakko saada nyt heti välittömästi leimaan niin kysyi, että otatko ne jos saat ne tänään. Siis mitä vittua? Olisikohan se tuonut ne itse henk.kohtaisesti kotiovelle? Ajanut vajaa 500km suuntaansa niiden kanssa? Tuskin. No enpä tarvinnut. Laitellaan katkenneen tilalle vakiojousi ja tilataan joskus sitten ajan kanssa madallusjouset ihan jostain muualta.
slamit
Tilasin ja maksoin osat yhdeksän viikkoa sitten. Luvattu toimitusaika n. kaksi viikkoa ?
Sieltä ei ole otettu minkäänlaista yhteyttä, olen kysellyt, vastaus aina " tulee varmaan tällä viikolla "... Rahat meni, eikä osista ole mitään tietoa !
Loppui tuon "yrityksen"( slamit,) käyttö kuin seinään. Olis pitäny uskoa korjaamoa !
Sieltä ei ole otettu minkäänlaista yhteyttä, olen kysellyt, vastaus aina " tulee varmaan tällä viikolla "... Rahat meni, eikä osista ole mitään tietoa !
Loppui tuon "yrityksen"( slamit,) käyttö kuin seinään. Olis pitäny uskoa korjaamoa !
Nyt täytyy kyllä puuttua KKI:n kommentointiin. Otatko yhteyttä vaikkapa minuun sähköpostilla taneli(at)slamit.net niin selvitellään tilaustasi. Pahoittelemme, että tilauksesi on kestänyt mutta siihen on varmasti jokin ihan järkeenkäypä selitys ilman, että siihen liittyy millään tapaa rahojesi vieminen tms. Tilauksesi on epäilemättä kestänyt, koska niin sanot mutta tuollaiset muut väitteet olisi suotavaa oikaista koska niissä ei ole perää.
Taneli / Slamit.net
Taneli / Slamit.net
Alvadi.ee:lle iso peukku! Perjantaina yöllä laitoin sähköpostia kun kakkakopan kuskinpuolen ovenlukko hajosi ja lukkopesä alako pyörii avaimen mukana. Laitoin että miten tehään nii oli jo lauantaina klo 11 tullu vastaus että reklamaatiolomake on tässä viestissä, täytä ja palauta se. Noh eilen sitten sain aikaiseksi tulostettua ja täytettyä sen. Skannasin sen sitte täytettynä koneelle ja laitoin s.postiin. Tänää tiistaina oli sitte vastaus että laita koko lukkosarja tulemaan meillepäi että laitamma uuden lukkosarjan tulee sulle sinne kotiin nii saat kaikki lukot pelaa yhdellä avaimella. Voi että nyt on hyvä mieli :) Suosittelen Alvadia seuraavien syiden takia: Nopea toimitus, takuuasiat hoituu hetkessä ja yleensä saa saman osan ilman postikuluja kotiin!
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Voin kans suositella tuota alvadi.ee sivua. Hyvä palvelu, hyvät hinnat ja nopea toimitus. Tuli viimevuonna tilattu passattiin uudet alapuskurin ritilät sen jälkeen kun mäyrä tuli satasta keulaan.
Tilasin kaikki kolme ritilää siihen eli, sivuille ja keskelle. Sieltä sitten parin päivän jälkeen ilmesty laatikko oven eteen missä olikin sitten vain keskimmäinen ja kaks oikeenpuolen ritilää. Laitoin sitten viestiä että mitenkä edetään hommassa, laitanko tuon tuleen takasin postissa ja te lähetätte mulle sen oikeen ritilän siihen. Ei tarvinnut edes lähettää sitä toista ritilää takaisin kun he lähettivät minulle vasemman ritilän veloituksetta. Jäi sitten oikeenpuoleinen ylimääräseks :)
Tilasin kaikki kolme ritilää siihen eli, sivuille ja keskelle. Sieltä sitten parin päivän jälkeen ilmesty laatikko oven eteen missä olikin sitten vain keskimmäinen ja kaks oikeenpuolen ritilää. Laitoin sitten viestiä että mitenkä edetään hommassa, laitanko tuon tuleen takasin postissa ja te lähetätte mulle sen oikeen ritilän siihen. Ei tarvinnut edes lähettää sitä toista ritilää takaisin kun he lähettivät minulle vasemman ritilän veloituksetta. Jäi sitten oikeenpuoleinen ylimääräseks :)
Slamitilta on mullakin kokemuksia vähän viivästyneistä toimituksista. Tilasin takapuskurin muovisuojan, oli puhe 14-21 päivästä mutta kesti lähemmäs 70 päivää että tuo tuli. Periaatteessa vika ei ole heidän jos tavarantoimittaja arvioi toimitusajat alakanttiin, mutta sellainen "kokemuksen tuoma viisaus" pitäisi pitää mukana noissa toimitusaikalupailuissa. Toki jos noita puskureita ei ennen ole myyty kellekään muulle, ymmärrän tämänkin.
-
- -
- Viestit: 165
- Liittynyt: 5.5.2014 16:30
Joo tuo s.posteihin vastaamattomuus on kyllä ärsyttävää, muutaman kerran oon kyselly jotain autopurkasmo Valko ky.stä ikinä ei ole vastattu. Miksi laitetaan kysely lomake ja s.posti osoite jos niitä ei käytetä kaupan tekoon. Ihmettelen...
Soittelin tossa kuluvalla viikolla parista osasta tonne valkolle. Sovittiin että laitan sähköpostia niille asiasta ja he vastaavat siihen lähettämällä kuvat kyseisistä osista, kun netistä niitä ei löydy. Oli vielä puhe että he lähettävät kuvat parin päivän sisällä sillä jonkun sortin kiire niillä osilla olikin. No eihän tuota ole vieläkään näkynyt ja täytyi siis tyytyä marmoritiskiin.
EPD Motorsportille piiiiiiiiiiiiitttkä miinus. Ikinä en tilaa sieltä enään mitään. Vievät näköjään vaan rahat. Mutta selvitellään nyt.
http://www.epdtuning.com/
Sama homma täällä. Maanantaina polliisin juttusille meen. Hauska kaveri tuolla vastaili sähköpostiin kun mulle alko paasaan moraalista...
http://www.atp-autoteile.de ,Passatiin tuli tilattua Sachsin kaksoimassa + kytkinpaketti sekä SKF:n vetoakselit nivelineen molemmille puolille. Tasan viikko kului tilauksesta, että tavarat olivat kotiovella (DPD). Tukevasti pakattu ja kaikki tavaratkin olivat tykötarpeita myöden sitä mitä pitikin. Toimituskulut Suomeen 24,95, joten loppusummaksi tuolle koko paketille jäi 631€, eli aivan tyytyväinen hintaankin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
https://www.1001renkaat.com/ Aivan paska paikka!
Lupaavat nopeeta toimitusta mutta 11 päivää renkaat reissannu.
ensimmäinen viikko meni ettei renkaat liikahtanu mihinkään ja laitoin sähköpostia heille että miksi ei renkaat liiku niin sitten lähti liikkeelle.
Tällä hetkellä 2 rengasta turussa ja kaksi vantaalla.
Mahtaakohan tällä viikolla edes toinen pari tulla perille?
Ei jatkoon...
Lupaavat nopeeta toimitusta mutta 11 päivää renkaat reissannu.
ensimmäinen viikko meni ettei renkaat liikahtanu mihinkään ja laitoin sähköpostia heille että miksi ei renkaat liiku niin sitten lähti liikkeelle.
Tällä hetkellä 2 rengasta turussa ja kaksi vantaalla.
Mahtaakohan tällä viikolla edes toinen pari tulla perille?
Ei jatkoon...
^mulle tuolta on tullut jo kahteen otteeseen renkaat ongelmitta perille.
No mulle tuli sitten kumit kotiin. Oujee!
Tänään menin sit vaihtamaan niitä niin yllätysyllätys kumit ei ollutkaan ne mitkä tilasin.
Vaikka tuli saman valmistajan parempi malli mutta silti tuolta tilauksessa ei onnistunu oikeestaan mikään.
Kuriiri mikä toi kotiin kumit oli erittäin mukava ja suomen päässä yhteydenpito suju loppujenlopuksi aika hyvin ja asiallisesti.
Tuli vastaan semmoinen autoliike kuin MM carcenter Ylöjärveltä. Kävin koeajamassa ja tutkimassa erästä autoa ja seuraavana päivänä soitin, että tulen ostamaan auton huomenna heti töiden jälkeen, koska liike oli jo kiinni siltä päivältä. Sovittiin siltä istumalta hinta ja miten toimitan rahat ja mihin aikaan tulen hakemaan autoa.
Sain kumminkin viestiä sieltä hakupäivänä, että auto on myyty toiselle henkilölle eri myyjän toimesta. Kuullemma eivät olleet viestitelleet keskenään ja sen takia vahingossa möivät sen. Menin kumminkin töiden jälkeen selvittämään tilannetta, niin kyseiset ostajat olivat tulleet juuri paikanpäälle tutkimaan autoa ja olivat kysyneet vielä paria tuntia aiemmin onko auto vielä liikkessä, eli eivät olleet ilmeisesti sopineet varsinaisia kauppoja vaikka minulle näin väitettiin.
Uskon että auto myytiin minun ohi vain korkeamman tarjouksen takia, vaikka sopimus se suullinen sopimuskin on. En voinut allekirjoittaa mitään kauppaa liikkeen kiinniolon takia ja varausmaksua ei tarvinnut maksaa, koska sovittiin jo miten toimitan rahat seuraavana päivänä kaupanteon yhteydessä.
Sain kumminkin viestiä sieltä hakupäivänä, että auto on myyty toiselle henkilölle eri myyjän toimesta. Kuullemma eivät olleet viestitelleet keskenään ja sen takia vahingossa möivät sen. Menin kumminkin töiden jälkeen selvittämään tilannetta, niin kyseiset ostajat olivat tulleet juuri paikanpäälle tutkimaan autoa ja olivat kysyneet vielä paria tuntia aiemmin onko auto vielä liikkessä, eli eivät olleet ilmeisesti sopineet varsinaisia kauppoja vaikka minulle näin väitettiin.
Uskon että auto myytiin minun ohi vain korkeamman tarjouksen takia, vaikka sopimus se suullinen sopimuskin on. En voinut allekirjoittaa mitään kauppaa liikkeen kiinniolon takia ja varausmaksua ei tarvinnut maksaa, koska sovittiin jo miten toimitan rahat seuraavana päivänä kaupanteon yhteydessä.
Re: Palautetta alan kauppiaista yms. firmoista
Mikähän mahtaa olla Katuauto.fi tilanne nykyään?
Tilasin ballastit viime vikon maanantaina, tilausvahvistus tuli heti mutta sen jälkeen ei olekaan mitään kuulunut. Olen koittanut ottaa yhteyttä sähköpostilla, puhelimella ja täältä foorumiltakin laitoin viestin.
Ensimmäinen ja viimeinen tilaus ko. paikasta..
Tilasin ballastit viime vikon maanantaina, tilausvahvistus tuli heti mutta sen jälkeen ei olekaan mitään kuulunut. Olen koittanut ottaa yhteyttä sähköpostilla, puhelimella ja täältä foorumiltakin laitoin viestin.
Ensimmäinen ja viimeinen tilaus ko. paikasta..
Re: Palautetta alan kauppiaista yms. firmoista
jotain infoa kotisivuilla ballastien saatavuudesta http://katuauto.fi/
oliko just näitä ballasteja mitä tilasit ??
7.11.2016 Ballasteissa saatavuusongelmaa
DLT:n A-laatuluokitetuissa X3,- X5,- F5,- ja F7 ballasteissa on edelleenkin varastovajetta tuotteiden saatavuusongelman takia. Valmistajalta ei ole saanut ballasteja normaalisti, mutta asiaa yritetään jatkuvasti saada korjatuksi. B-laatuluokkaa on ollut toisinaan saatavilla mutta niiden toiminta on ollut kehnompaa, sen takia varastoon pyritään ottamaan vain hyväksi havaittuja osia ongelmien minimoimiseksi. Saatavuusongelman takia näille ballasteille, lukuunottamatta F7, on löydetty eri valmistajan korvaavat tuotteet joita pitäisi saapua arviolta 17.11.2016. Tällä hetkellä varmuutta DLT:n ballastien saapumisesta ei vielä ole, mutta toivotaan että joulukuuhun mennessä niitä olisi saatu lisää.
Kaikille em. osien tilaajille ollaan yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse ongelman ratkaisemiseksi mahdollisimman pikaisesti. Tällä hetkellä on tavanomaisesta poikkeavaa viivettä.
Puhelinpalvelu toimii juuri tällä hetkellä vajavaisesti sairastumisen vuoksi, tästä johtuen kannattaa käyttää sähköpostia.
Pahoittelen asiasta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Kimmo Antikainen
oliko just näitä ballasteja mitä tilasit ??
Re: Palautetta alan kauppiaista yms. firmoista
Juuri noita. Luulisi vaan kauppiaan kertovan jos on saatavuus ongelmia. Kysyin vielä noitten asennuksesta juuri ennen tilausta eikä mitään kertonut. Kaippa se kerää rahaa asiakkailta, että saa tilattua seuraavan erän.
Olen nyt laittanut sähköpostia, soittanut, tekstiviestiä ja täältä foorumin kautta myös viestiä eikä mihinkään vastausta. Sairastunut tai ei, voisi vastata kun täällä foorumillakin on ehtinyt olemaan useampaan kertaan yhteydenotto yritysten jälkeen.
Olen nyt laittanut sähköpostia, soittanut, tekstiviestiä ja täältä foorumin kautta myös viestiä eikä mihinkään vastausta. Sairastunut tai ei, voisi vastata kun täällä foorumillakin on ehtinyt olemaan useampaan kertaan yhteydenotto yritysten jälkeen.
Re: Palautetta alan kauppiaista yms. firmoista
Rengas Outletista on positiivisia kokemuksia. Järkevät hinnat ja toimitus suoraan asennusliikkeeseen.
Re: Palautetta alan kauppiaista yms. firmoista
Laitetaanpa vielä öljykauppa jatkoksi: https://www.moottorioljy24.fi/. Hinnat kohdallaan ja valikoimaa luonnollisesti on.
Re: Palautetta alan kauppiaista yms. firmoista
Tilasin Eibach jouset Slamitin kautta. Tavara tuli sovitussa ajassa, yhteydenpito ennen tilausta ja sen jälkeen sujui hyvin.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 57 vierailijaa