Ilmastointi FAQ
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 3.7.2014 10:22
Amideus, ainut syy on varmaan se, että automaattikone ei ole suostunut laittamaan ainetta sisään.
Jos typpi menee sisään, niin menee myös kylmäaine.
Kannattaa nyt kuitenkin etsiä se vuotopaikka ensin, ei ne aineet sieltä itsestäänkään tyhjene noin lyhyessä ajassa.
Suosittelen viemään auton tutkittavaksi johonkin osaavaan KYLMÄLAITE korjaamoon.
Jos typpi menee sisään, niin menee myös kylmäaine.
Kannattaa nyt kuitenkin etsiä se vuotopaikka ensin, ei ne aineet sieltä itsestäänkään tyhjene noin lyhyessä ajassa.
Suosittelen viemään auton tutkittavaksi johonkin osaavaan KYLMÄLAITE korjaamoon.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Nopea kymysys. Passatti on useamman kuukauden pitänyt sirinää konehuoneesta. Aiemmin diagnosoitu että kompuran magneettikytkin olisi kaput, mutta täsmääkö oireet? Nyt siis ei ole väliä onko pelkkä puhallus päällä, Econ tai Auto aina sirisee tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla. Sisälle ei kuulu, ikkunan kun aukaisee niin mitä selvimmin. Heti kun nappaa Climatronicin kokonaan kiinni niin lakkaa.
Vähän tyhmä kysymys, mutta kun ostaa uuden kompressorin, tuleeko siinä lähtökohtaisesti hihnapyörä ja magneettikytkin mukana? Korjaamolla kun katsottiin että magneettikytkimen puolikas olisi tippunut matkan varrelle, samalla vaivalla sinne sitten laittaa uuden kompressorin kuin pelkän magneettikytkimen.
-01 Golfista ei käynnisty ilmastoinnin kompressori. Autossa Climatronic. Kone 1.6 16V AZD.
-Kylmäaineet täytetty ja pysyvät sisällä, ei vuotoja
-Flektit käynnistyvät kun Auto-napista painaa - kompura ei
-Akun päällä oleva sulakerasia + laturin johtosarja uusittu aiemmin, sulakkeet ehjiä
-Ei vikakoodeja Climatronicin omalla testillä tai VCDS:llä
-Magneettikytkin ei inahdakaan kun kompuran pitäisi käynnistyä, ei naksutusta tms, täysin mykkä
Mitä kokeilemaan?
-Kylmäaineet täytetty ja pysyvät sisällä, ei vuotoja
-Flektit käynnistyvät kun Auto-napista painaa - kompura ei
-Akun päällä oleva sulakerasia + laturin johtosarja uusittu aiemmin, sulakkeet ehjiä
-Ei vikakoodeja Climatronicin omalla testillä tai VCDS:llä
-Magneettikytkin ei inahdakaan kun kompuran pitäisi käynnistyä, ei naksutusta tms, täysin mykkä
Mitä kokeilemaan?
-01 Golfista ei käynnisty ilmastoinnin kompressori. Autossa Climatronic. Kone 1.6 16V AZD.
-Kylmäaineet täytetty ja pysyvät sisällä, ei vuotoja
-Flektit käynnistyvät kun Auto-napista painaa - kompura ei
-Akun päällä oleva sulakerasia + laturin johtosarja uusittu aiemmin, sulakkeet ehjiä
-Ei vikakoodeja Climatronicin omalla testillä tai VCDS:llä
-Magneettikytkin ei inahdakaan kun kompuran pitäisi käynnistyä, ei naksutusta tms, täysin mykkä
Mitä kokeilemaan?
Tänään mitattiin magneettikytkimelle tuleva jännite.
-Econ-asennossa tasainen 9.13V
-Auto-asennossa 9.13V, hyppää välillä silmänräpäyksen ajaksi 10-13V. Kompura ei missään vaiheessa liikahdakaan.
Painekytkimelle tuli tasainen 14V.
Mikäs magneettikytkimen jännitettä noin sotkisi? Fan Control Module?
3bg, 2002, avf on potilas, juuri tullut oire on semmonen notta kylmää tulee tuttuun tapaan, mutta uutuutena on se, että kun kompura menee levolle, niin alkaa kuulumaan suht kovalla äänellä "kihinää" keskisuuttimien suunnalta.
Heti kun kompura lähtee pyöriin uudestaan, ääni katoaa.
Flektin kierrosnopeuden muutos/sammutus ei vaikuta, eikä luonnollisesti moottorin kierrokset.
Koodeja en ole vielä ehtinyt lukemaan, tod näk ne peruskoodit löytyy mitkä kuuluu tuon ikäisessä jo ollakkin =)
Joku kuukausi sitten alkoi kuulumaan kitinää konehuoneen puolelta kun ac on päällä, Econ asennossa ei, tod näk kiristin / rulla case.
Myös ns aina on auton sammuttamisen jälkeen kuulunut ulkopuolella tulipellin suunnalta sihinää hetken.
Antaako raati arvauksia?
Heti kun kompura lähtee pyöriin uudestaan, ääni katoaa.
Flektin kierrosnopeuden muutos/sammutus ei vaikuta, eikä luonnollisesti moottorin kierrokset.
Koodeja en ole vielä ehtinyt lukemaan, tod näk ne peruskoodit löytyy mitkä kuuluu tuon ikäisessä jo ollakkin =)
Joku kuukausi sitten alkoi kuulumaan kitinää konehuoneen puolelta kun ac on päällä, Econ asennossa ei, tod näk kiristin / rulla case.
Myös ns aina on auton sammuttamisen jälkeen kuulunut ulkopuolella tulipellin suunnalta sihinää hetken.
Antaako raati arvauksia?
Nyt jos on pyynti kylmimmällä ja puhallin täysillä, kompura pitää noin 15sec taukoa, sit pörrää 25sec ja taas 15sec taukoa.
Ehdin pikaisesti kurkistaan pellin alle ja huomioin että sähköflekti ei pyöri, tökkäsin sormella ja lähti tulille.
Sammutin auton ja totesin että se pyörii käsin vapaasti.
Mahtaa olla flekti morjes, mutta pitää nyt vielä tarkistaa sen liitin, näytti auton allepäin sukeltavan.
Olikos raadilla havaintoa tuon releen ja sulakkeen sijainnista?
Edit:
Ehdin mittaamaan flektin johdon läpi, välillä tulee 8 ja risat ja välillä vajaa 14vdc, eli muuten kunnossa systeemit mutta flekti sökö.
Käsin kun antaa vauhtia niin joskus lähtee pyörimään ja joskus ei.
edit2:
Mites tuon ropellin vaihto, ylä vai alakautta vai huoltoasento?
Ehdin pikaisesti kurkistaan pellin alle ja huomioin että sähköflekti ei pyöri, tökkäsin sormella ja lähti tulille.
Sammutin auton ja totesin että se pyörii käsin vapaasti.
Mahtaa olla flekti morjes, mutta pitää nyt vielä tarkistaa sen liitin, näytti auton allepäin sukeltavan.
Olikos raadilla havaintoa tuon releen ja sulakkeen sijainnista?
Edit:
Ehdin mittaamaan flektin johdon läpi, välillä tulee 8 ja risat ja välillä vajaa 14vdc, eli muuten kunnossa systeemit mutta flekti sökö.
Käsin kun antaa vauhtia niin joskus lähtee pyörimään ja joskus ei.
edit2:
Mites tuon ropellin vaihto, ylä vai alakautta vai huoltoasento?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Kysymys: Climatronicin kuuluisi ilmeisesti puhaltaa auto-asennolla normaalisti sekä jalkatilaan että ylös? Lämmittäessä puhaltaa ainoastaan jalkoihin ja viilentäessä pelkästään ylös. Saa kyllä puhaltamaan molemmista kun paneelista laittaa puhaltamaan, mietin vain että pitäis vissiin auto-asennollakin näin tehdä. Katsoin lämpötila-arvot, jalkatilaan näytti suht uskottavaa lukemaa mutta kojetauluun ei minkäänlaista arvoa. Vikakoodeja ei ole, ennemmin herjasi lämpötilan säätömoottoria mutta vaihdoin sen uuteen ja herjat lakkasi. Onkos joku vaihtanut paneeliin sitä lämpötila-anturia? Auto Golf iv.
Omaan aiheeseen viitaten, mutanet tarjosi auton tiedoilla 80w flektin vaikka sielä on 300w.
Päädyin ostamaan siis tämän:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/131536/j ... iso-96-300
Fyysinen mitta ja teho vastasi alkuperäistä, liitin vaan väärä.
Päädyin ostamaan siis tämän:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/131536/j ... iso-96-300
Fyysinen mitta ja teho vastasi alkuperäistä, liitin vaan väärä.
Re: Ilmastointi FAQ
VW T4 -99 Climatronic 2-alue. 41 anturi/tilatietoa. Osaako kukaan kertoa, että mikä tieto on minkä numeron takana. Vaikka kuinka googlaan, niin en löydä tuohon vastausta. Mikään lista ei täsmää siis oman kanssa (golf/passat/tt) missä on saman näköinen climatronicin paneeli. Mm. lämpötiloja on 6-12 ja löytämissäni listoissa tuo ei täsmää. On siis "sininen" näyttö climatronicissa.
Kohtuullisella luotettavuudella
7 ja 8 ulkolämpötila ?
12 moottorilämpö
15 nopeus
Ja eniten kiinostaisi kylmäpiirin paineet ja lämpötilat, niin niistä voisi päätellä jo hieman ongelmakohtia.
Niin ja saako tämän millä tavalla kertomaan vikakoodit, tai tekemään vikadiagnostiikkaa? Noilla 1-alueisten ohjeilla en pääse, tai sitten en osaa oikeaa nappijärjestystä.
Kohtuullisella luotettavuudella
7 ja 8 ulkolämpötila ?
12 moottorilämpö
15 nopeus
Ja eniten kiinostaisi kylmäpiirin paineet ja lämpötilat, niin niistä voisi päätellä jo hieman ongelmakohtia.
Niin ja saako tämän millä tavalla kertomaan vikakoodit, tai tekemään vikadiagnostiikkaa? Noilla 1-alueisten ohjeilla en pääse, tai sitten en osaa oikeaa nappijärjestystä.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23.5.2019 13:34
- Viesti:
Re: Ilmastointi FAQ
Epämääräistä ääntä kyllä ilmastointi pitää. Täytyy käyttää huollossa ja katsoa, saavatko ylimääräiset äänet pois.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: lepo ja 22 vierailijaa