Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Valvoja: ffp jäsenet
Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Pikkulohko 1300 koneella varustettu vm.83 Jetta CL, joka on Papyrus Greenillä maalattu.
Auto on ollut suurimman osan elämästään vanhemman herrasmiehen ajokkina, joten elämänsä alkutaipaleella on huoltoja tehty suhteellisen tiheään. Ohjeiden mukaan 6kk välein, oli sitten kilsoja tullut tahi ei. Samalla myös pohjaan on vedelty ruosteenestoa joten kohtuu hyvässä pellissä on vieläkin pysynyt. Ostettaessani auton 07 siinä oli myös penkinpäälliset paikoillaan jotka ilmeisesti ovat uudesta asti olleet paikoillaan. Kilsoja ostettaessa ei kauheasti koriin ollut kerinnyt vielä tulemaan. Auto kuitenkin jäi talvella 07 seisomaan latoon, aika ei ollut tuolloin vielä kypsä sen osalta.
Ensimmäisessä kuvassa näkyvät penkinpäälliset vielä paikoillaan. 2007
Vuonna 2009 kesällä/ keväällä kaivoin auton taas ladosta ulkoilmaan. Ohjelmassa oli perus huolto osien vaihtoa koneeseen ja pientä maalausta ruostuneisiin osiin. Samalla myös nykäisin penkinpäälliset irti ja alta paljastui lähes täydellinen sisusta.
Peltivanteet ja vakio alusta joutuivat myös vaihdon kohteeksi 09 kesällä. Alle tuli perus säädettävää tolppaa ja 15" vannetta kaposilla nankangeilla. Ja heti alkoi näyttämään omaan silmään paremmalta. Mutta leimalle lähdettäessä jarruputki tuli tiensä päähän ja kiireet auton osalta loppuivat taas hetkeksi.
2010 kesällä työpaikan vaihduttua lähemmäs ja diisseli käyttiksen myynnin jälkeen tuli jetta taas mieleen. Kun työ matka jäisi 20km huitteille pävässä, voisi jetalla tuon surutta päästellä. Aloin laittelemaan autoa leima kuntoon. Mitään suurempia jippoja ei leimalle vaadittukaan, perus kehumiset kunnosta ja kovaa ajoa, tosin syksy häämötti jo lähellä.
Pieninä kosmeettisina päivityksinä tuona kesänä vaihtelin isot muovikaaret autoon ympäriinsä, kun takaa olivat ohuet muovikaaret ajan saatossa hukkuneet.
Talvi ajokkina tuo ei oikein häikäissyt niin pistin jälleen talveksi lepäilemään odottamaan vuotta 2011
2011 kesällä auto tuli taas ajoon. Tällä kertaa pävittelin sisustaan GTI:n ratin sekä mankan taakse löysin hopeisen taustalevyn. Myös nurkissa ollut lisämittaristo paketti löysi tiensä kabiiniin. Ulkopuolelle päivityksiin kuuluin harmaiden rispaantuneiden helmateippien vaihto uusiin mustiin. Korin muoviosat saivat myös kuumailmapuhallinta osakseen. Joten tässä kunnossa mentiin kesä loppuun.
Auto on ollut suurimman osan elämästään vanhemman herrasmiehen ajokkina, joten elämänsä alkutaipaleella on huoltoja tehty suhteellisen tiheään. Ohjeiden mukaan 6kk välein, oli sitten kilsoja tullut tahi ei. Samalla myös pohjaan on vedelty ruosteenestoa joten kohtuu hyvässä pellissä on vieläkin pysynyt. Ostettaessani auton 07 siinä oli myös penkinpäälliset paikoillaan jotka ilmeisesti ovat uudesta asti olleet paikoillaan. Kilsoja ostettaessa ei kauheasti koriin ollut kerinnyt vielä tulemaan. Auto kuitenkin jäi talvella 07 seisomaan latoon, aika ei ollut tuolloin vielä kypsä sen osalta.
Ensimmäisessä kuvassa näkyvät penkinpäälliset vielä paikoillaan. 2007
Vuonna 2009 kesällä/ keväällä kaivoin auton taas ladosta ulkoilmaan. Ohjelmassa oli perus huolto osien vaihtoa koneeseen ja pientä maalausta ruostuneisiin osiin. Samalla myös nykäisin penkinpäälliset irti ja alta paljastui lähes täydellinen sisusta.
Peltivanteet ja vakio alusta joutuivat myös vaihdon kohteeksi 09 kesällä. Alle tuli perus säädettävää tolppaa ja 15" vannetta kaposilla nankangeilla. Ja heti alkoi näyttämään omaan silmään paremmalta. Mutta leimalle lähdettäessä jarruputki tuli tiensä päähän ja kiireet auton osalta loppuivat taas hetkeksi.
2010 kesällä työpaikan vaihduttua lähemmäs ja diisseli käyttiksen myynnin jälkeen tuli jetta taas mieleen. Kun työ matka jäisi 20km huitteille pävässä, voisi jetalla tuon surutta päästellä. Aloin laittelemaan autoa leima kuntoon. Mitään suurempia jippoja ei leimalle vaadittukaan, perus kehumiset kunnosta ja kovaa ajoa, tosin syksy häämötti jo lähellä.
Pieninä kosmeettisina päivityksinä tuona kesänä vaihtelin isot muovikaaret autoon ympäriinsä, kun takaa olivat ohuet muovikaaret ajan saatossa hukkuneet.
Talvi ajokkina tuo ei oikein häikäissyt niin pistin jälleen talveksi lepäilemään odottamaan vuotta 2011
2011 kesällä auto tuli taas ajoon. Tällä kertaa pävittelin sisustaan GTI:n ratin sekä mankan taakse löysin hopeisen taustalevyn. Myös nurkissa ollut lisämittaristo paketti löysi tiensä kabiiniin. Ulkopuolelle päivityksiin kuuluin harmaiden rispaantuneiden helmateippien vaihto uusiin mustiin. Korin muoviosat saivat myös kuumailmapuhallinta osakseen. Joten tässä kunnossa mentiin kesä loppuun.
Viimeksi muokannut matti.l, 12.6.2021 23:33. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
2011 syksy
Kyseisen vuoden aikana tuli ostettua ok-talo ja tontillahan oli toki myös talli. Joten ensimmäistä kertaa sai auton otettua projektiksi talven ajaksi. Vaikka kyseessä onkin kylmä talli niin on se tyhjää parempi. Aina ennen kun oli joutunut kulkemaan vanhempien luokse katon alle laittamaan ja siellä ei autoa voinut pitkään seisottaa.
Syksyn aikana hommailin Jettaan uudet vanteet jotka oli tarkoitus pyöräyttää kesäksi alle. Eli 14x6 avukset löytyi foorumilta sopivasti. Maalasin myös ovenkahvojen kromit piiloon, kahva sopii tuolla tapaa omaan silmään paremmin kokonaisuuteen.
Kesä vanne kuvioita sotkemaan löysin kätköistäni Momon Vegat jotka muuten tulivat tuon jetan kontissa kun ostin sen. No pitihän niitäkin sitten alle koittaa.
Eikä tilanne siitä helpottunut kun tuli heräte ostoksena 15" ostettua possu phonedialit. Jotka näillä näkymin ovat alle tulossa. Vahva aate oli että 15" ei alla enää näy, mutta näyttäisi ne alle tulevan. Et noissa on 23 luokkaa ja leveys 7" ja taakse tulee 25mm lätty ja eteen 15 joten ET:t ovat noilla 8 ja -2 luokkaa. Joten kohtuu ulos tulee.
Konehuonetta aloin myös talven aikana hiukan siistimään. Valojen/flektin piuha sarjan siirsin konehuoneesta kulkemaan kuskin lokarin sisään. Akku siirtyy konttiin joten sen teline sekä muut ylimääräiset kiinnikkeet lähtivät konehuoneesta pois. Puolan siirsin sadevesikourun muovin alle. Sekä reitittelin muutenkin konehuoneen piuhoja paremmin ja syylärin päälle tein alumiinista pienen suojuksen.
Päävirtakaapeli sekä pissapojan säiliön vesiletkun reititys on noista operaatioista enää kesken.
Kaasarin vaihto tuli myös yhtenä päivityksenä talvelle. Satuin bongaamaan suht huokeasti 600 cbr:n kaasarit, jotka piti sitten lunastaa. Ja youtuben videoita tutkaillessa innostuin ähertämään noita jettaan kiinni.
Jako ei ihan osunut samoihin jetan imuaukkojen kanssa. Keskimmäiset onneksi olivat lähes samalla jaolla, mutta reunimmaisten kanssa joutui hiukan imusarjan teossa muokkaamaan jakoa.
uudet kaasarit:
lähtötilanne:
koe sovitusta:
Onneksi työkaverilta löytyy metallin työstövälineet kotoa, niin piirtelin imusarjasta kuvan ja nyt se on osin valmis. Tuosta kuvasta puuttuu vielä välipalikat joihin koneistetaan alipaine nipat jarrutehostajaa varten. Joten valmiissa imusarjassa on 3 x 10mm alumiini lattaa päällekäin.
Saa nähdä saako tuota kaasari settiä tuossa mitenkään toimimaan, mutta saapahan ainakin harrastaa.
Kyseisen vuoden aikana tuli ostettua ok-talo ja tontillahan oli toki myös talli. Joten ensimmäistä kertaa sai auton otettua projektiksi talven ajaksi. Vaikka kyseessä onkin kylmä talli niin on se tyhjää parempi. Aina ennen kun oli joutunut kulkemaan vanhempien luokse katon alle laittamaan ja siellä ei autoa voinut pitkään seisottaa.
Syksyn aikana hommailin Jettaan uudet vanteet jotka oli tarkoitus pyöräyttää kesäksi alle. Eli 14x6 avukset löytyi foorumilta sopivasti. Maalasin myös ovenkahvojen kromit piiloon, kahva sopii tuolla tapaa omaan silmään paremmin kokonaisuuteen.
Kesä vanne kuvioita sotkemaan löysin kätköistäni Momon Vegat jotka muuten tulivat tuon jetan kontissa kun ostin sen. No pitihän niitäkin sitten alle koittaa.
Eikä tilanne siitä helpottunut kun tuli heräte ostoksena 15" ostettua possu phonedialit. Jotka näillä näkymin ovat alle tulossa. Vahva aate oli että 15" ei alla enää näy, mutta näyttäisi ne alle tulevan. Et noissa on 23 luokkaa ja leveys 7" ja taakse tulee 25mm lätty ja eteen 15 joten ET:t ovat noilla 8 ja -2 luokkaa. Joten kohtuu ulos tulee.
Konehuonetta aloin myös talven aikana hiukan siistimään. Valojen/flektin piuha sarjan siirsin konehuoneesta kulkemaan kuskin lokarin sisään. Akku siirtyy konttiin joten sen teline sekä muut ylimääräiset kiinnikkeet lähtivät konehuoneesta pois. Puolan siirsin sadevesikourun muovin alle. Sekä reitittelin muutenkin konehuoneen piuhoja paremmin ja syylärin päälle tein alumiinista pienen suojuksen.
Päävirtakaapeli sekä pissapojan säiliön vesiletkun reititys on noista operaatioista enää kesken.
Kaasarin vaihto tuli myös yhtenä päivityksenä talvelle. Satuin bongaamaan suht huokeasti 600 cbr:n kaasarit, jotka piti sitten lunastaa. Ja youtuben videoita tutkaillessa innostuin ähertämään noita jettaan kiinni.
Jako ei ihan osunut samoihin jetan imuaukkojen kanssa. Keskimmäiset onneksi olivat lähes samalla jaolla, mutta reunimmaisten kanssa joutui hiukan imusarjan teossa muokkaamaan jakoa.
uudet kaasarit:
lähtötilanne:
koe sovitusta:
Onneksi työkaverilta löytyy metallin työstövälineet kotoa, niin piirtelin imusarjasta kuvan ja nyt se on osin valmis. Tuosta kuvasta puuttuu vielä välipalikat joihin koneistetaan alipaine nipat jarrutehostajaa varten. Joten valmiissa imusarjassa on 3 x 10mm alumiini lattaa päällekäin.
Saa nähdä saako tuota kaasari settiä tuossa mitenkään toimimaan, mutta saapahan ainakin harrastaa.
Imusarjan loput osat tulivat koneistuksesta, joten imusarja on nyt valmis. Osien väliin on tarkoitus pistää tasotiiviste/liimamassa. Alipaine letkut ja t-haarat täytyy vielä hommatta muuten on tuolta osin valmis.
Kaasarin-Imusarjan väliin tilailin Samco sport silikoni letkua, kun tämä oli ainoita jossa mainittiin että kestää bensaa. Virtala racing oy:stä. Suoralla 38mm sisähalkaisijalla olevalla letkun pätkällä saa kaasarit imusarjaan kiinni.
Polttoaine pumpuksi ostelin Motonetistä Hucon imevän pumpun, joka tulee konehuoneeseen. Virran aattelin haaroittaa puolalta releohjaukselle->pumpulle. Tietty tuohon ohjauspiuhaan pistän lisäksi on-off kytkimen.
Bensanpaineen säätimeksi tilasin Filterkingin säätimen painemittarilla varustettuna. Lautamäki motorsportista
Vanteisiin tuli tällä erää muoviset keskikupit. Pistetään myöhemmin alumiiniset, kunhan sopivasti ebayssa tulevat vastaan. Vanteet yritän ensikuun aikana kuskailla maalarille suihkittavaksi. Onkos jollakulla tiedossa possun puhelinten oikea värikoodi? Vai koitanko mallata keskikupin reunaa värikarttaan ja valita sitä kautta värin.
Starttikaapeliin ostin sulakepesän ja 200A sulakkeen, saa nähdä piisaako tuo vai pitääkö ostaa 300A sulake tilalle. Sulakerasian syöttöön löytyi omista nurkista perus lasiputki kotelo johon pistelen 80A sulakkeen.
Varaston kätköistä silmiin osui keinoeläimellä päällystetty GLI:n kojis. Joten sisustakin saa taas pientä lisä luksusta. Tuossa kojiksessa on myös puhaltimien suulakkeet värjätty valkoisella raidalla tehtaalla.
Laajakaista lambda olisi seuraavana hankinta listalla. Vaihtoehdoiksi on nyt valikoitunut PLX DM-6 tai Innovate MTX-L. Onko suosituksia kumpi kannattaa tilata vai kenties löytyisikö mustaa hevosta?
vs.
Kaasarin-Imusarjan väliin tilailin Samco sport silikoni letkua, kun tämä oli ainoita jossa mainittiin että kestää bensaa. Virtala racing oy:stä. Suoralla 38mm sisähalkaisijalla olevalla letkun pätkällä saa kaasarit imusarjaan kiinni.
Polttoaine pumpuksi ostelin Motonetistä Hucon imevän pumpun, joka tulee konehuoneeseen. Virran aattelin haaroittaa puolalta releohjaukselle->pumpulle. Tietty tuohon ohjauspiuhaan pistän lisäksi on-off kytkimen.
Bensanpaineen säätimeksi tilasin Filterkingin säätimen painemittarilla varustettuna. Lautamäki motorsportista
Vanteisiin tuli tällä erää muoviset keskikupit. Pistetään myöhemmin alumiiniset, kunhan sopivasti ebayssa tulevat vastaan. Vanteet yritän ensikuun aikana kuskailla maalarille suihkittavaksi. Onkos jollakulla tiedossa possun puhelinten oikea värikoodi? Vai koitanko mallata keskikupin reunaa värikarttaan ja valita sitä kautta värin.
Starttikaapeliin ostin sulakepesän ja 200A sulakkeen, saa nähdä piisaako tuo vai pitääkö ostaa 300A sulake tilalle. Sulakerasian syöttöön löytyi omista nurkista perus lasiputki kotelo johon pistelen 80A sulakkeen.
Varaston kätköistä silmiin osui keinoeläimellä päällystetty GLI:n kojis. Joten sisustakin saa taas pientä lisä luksusta. Tuossa kojiksessa on myös puhaltimien suulakkeet värjätty valkoisella raidalla tehtaalla.
Laajakaista lambda olisi seuraavana hankinta listalla. Vaihtoehdoiksi on nyt valikoitunut PLX DM-6 tai Innovate MTX-L. Onko suosituksia kumpi kannattaa tilata vai kenties löytyisikö mustaa hevosta?
vs.
Konehuonetta on tullut taas nakerreltua hissuksiin siistimpään kuntoon maalaten sekä putsaten. Joten nyt kaikki mustat sekä hopeat osat ovat tälle kesää värissä. Vielä vihreää maalia tuo konehuone kaipaa sekä muutamiin kohtiin sekä lisää hammasharja /tiskiharja /liuotin pesua likakohtiin. Ensi syksynä/talvenahan tuo on tarkoitus käydä tarkemmin läpi, kun kone on nostettuna paikoiltaan pois.
Myös imusarja, bensapumppu ja bensapaineen säädin on löytänyt tiensä konehuoneeseen. Kaasaritkin ovat koesovituksessa silikoniletkujen varassa. Bensaletkut on paikoillaan samoin kuin alipainelinjakin.
Ilmanputsariksi valikoitui Pipercrossin suodatinsukka nimellä kulkeva torvien päälle asennettava suodatin.
Etupuskurin vaihdoin pesurittomaan malliin. Täytyy koittaa kaivella ulkoilmaan tuo tämän viikon aikana niin pääsee toiselle puolelle myös tekemään hommia...
Myös imusarja, bensapumppu ja bensapaineen säädin on löytänyt tiensä konehuoneeseen. Kaasaritkin ovat koesovituksessa silikoniletkujen varassa. Bensaletkut on paikoillaan samoin kuin alipainelinjakin.
Ilmanputsariksi valikoitui Pipercrossin suodatinsukka nimellä kulkeva torvien päälle asennettava suodatin.
Etupuskurin vaihdoin pesurittomaan malliin. Täytyy koittaa kaivella ulkoilmaan tuo tämän viikon aikana niin pääsee toiselle puolelle myös tekemään hommia...
Viimeksi muokannut matti.l, 25.4.2012 9:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eteen tuli ostettua uudet kapeammat janmuutos kikkulat 15mm, saa campperia hiukan pienemmäksi. Noilla 25mm kalikoilla kun joutui vääntämään maksimiin että sopivat kaarien sisälle. Ja FK:n tuotokset tuli ostettua. Lyhyemmät renkaan pultit täytyy vielä hankkia.
Vanteet kävin kiikuttamassa maalarille, ne pitäisi ensi viikosta olla noudettavissa.
Bensapumpun releytyksen jälkeen sain ensimmäiset savutkin otettua moottorista tuolla kaasutin paketilla. Tyhjäkäynti oli erinomaista sekä täyskaasupuoli, mutta keskialueella on ongelmaa(käy liian paksulle), joten neulojen korkeus säätöä kaipailee. Imuäänet veti kyllä suupielet korviin, kun hiukan tuota kaasuttelin.
Josko tässä kohta puoliin pääsisi ajelemaankin. Leimalle alustaa onkin jo säädetty kohdilleen sekä renkaita laitettu alle.
Vanteet kävin kiikuttamassa maalarille, ne pitäisi ensi viikosta olla noudettavissa.
Bensapumpun releytyksen jälkeen sain ensimmäiset savutkin otettua moottorista tuolla kaasutin paketilla. Tyhjäkäynti oli erinomaista sekä täyskaasupuoli, mutta keskialueella on ongelmaa(käy liian paksulle), joten neulojen korkeus säätöä kaipailee. Imuäänet veti kyllä suupielet korviin, kun hiukan tuota kaasuttelin.
Josko tässä kohta puoliin pääsisi ajelemaankin. Leimalle alustaa onkin jo säädetty kohdilleen sekä renkaita laitettu alle.
^Kyllä toi innovate tuli hommattua, kun epäilin sille tulevan vielä myöhemminkin käyttöä.
Ollut vaan taas talon kanssa niin paljon hommaa ettei ole päässyt kunnolla autoon keskittymään.
Mut Innovaten sisäyksikkö tuli keskikonsoliin iskettyä kiinni.
Vanteet tuli maalarilta kotiin ja iskin testi mielessä alle(hiukka keulii ja takana ottaa kaareen kiinni, johon pitää hiukan tehdä tilaa).
Mut tuolla tapaa istuu alle 15x7 edessä ET8 ja takana ET-2. Korkeaksi joka tapauksessa noilla 15" edelleen jää, mut ehkä joskus sit sitä 14" alle.
nyt kun kesäloma tuossa enskuussa alkaa niin pääsee hiukan paremmin perehtymään kaasareiden säätöihin. Joten vielä ei leimaa ole papereissa.
Uus takapuskurikin odottelee tallissa asennusta, niin sitten on samaa sarjaa etupuskurin kanssa. Noissa tarvike puskureissa kun on hiukan erilainen tuo kromilista orkkiseen verrattuna.
Ollut vaan taas talon kanssa niin paljon hommaa ettei ole päässyt kunnolla autoon keskittymään.
Mut Innovaten sisäyksikkö tuli keskikonsoliin iskettyä kiinni.
Vanteet tuli maalarilta kotiin ja iskin testi mielessä alle(hiukka keulii ja takana ottaa kaareen kiinni, johon pitää hiukan tehdä tilaa).
Mut tuolla tapaa istuu alle 15x7 edessä ET8 ja takana ET-2. Korkeaksi joka tapauksessa noilla 15" edelleen jää, mut ehkä joskus sit sitä 14" alle.
nyt kun kesäloma tuossa enskuussa alkaa niin pääsee hiukan paremmin perehtymään kaasareiden säätöihin. Joten vielä ei leimaa ole papereissa.
Uus takapuskurikin odottelee tallissa asennusta, niin sitten on samaa sarjaa etupuskurin kanssa. Noissa tarvike puskureissa kun on hiukan erilainen tuo kromilista orkkiseen verrattuna.
Konehuone alkaa olemaan huohotuksen keräystä vaille valmis. Tietty peltisarjaahan tuo kovasti vielä kaveriksi huuta. Joten sellainen varmaankin pitää vielä kylkeen iskeä kiinni.
Akulle tein telineen takapuskurin kiinnikkeeseen käyttäen apuna konehuoneesta napattuja osia ja lattarautaa. Samalla myös uusi tarvike takapuskuri vaihtui paikoilleen.
Taakse nakkasin hiukan lisää campperia että sain vanteet istumaan hiukan paremmin kaariin. Joten takana näyttää nyt tältä. Etupää pitää vielä hieroa kohdilleen.
Säädötkin tuli haettua kohtuu hyvin kohdilleen pihassa lambdan kanssa. Hiukan vaati neulan säätö jumppaa ja sorvari pyöräytti pääsuuttimia hiukan isommaksi. Vakio suutin kun oli 128, niin nykyinen pitäisi olla nyt lähellä 140.
Tänään kävin sitten hakemassa siirtolaput autoon tiellä kokeilua varten. Ja hyvinhän tuo tuntui toimivan. Seokset pysyivät hyvinä koko kaasu alueen läpi sekä vedätyksessä pienellä vaihteella sekä suurella.
Ainoastaan ehkä ihan hiukan paksulle menoa oli havaittavissa 1000-2000rpm alueella, joten ilmaruuvin säätöä pitää hiukan ehkä vielä harrastaa.
Jokatapauksessa kaasareiden vaihto vaikutti auton luonteeseen piristävästi. Ennen kone hyytyi 3500-4000 kohdille ja ny tuolla uudella setillä jaksaa kirmata iloisesti 6000. Lisäksi koneen imuäänet muuttuivat mukavammiksi, joten kaikin puolin kaasarin päivitys onnistui.
Ehkä nokan vaihto g40 nokkaan ja peltisarjan asennus sekä kannen kairaus voisi olla seuraava viritys toimenpide, mutta aika näyttää.
Akulle tein telineen takapuskurin kiinnikkeeseen käyttäen apuna konehuoneesta napattuja osia ja lattarautaa. Samalla myös uusi tarvike takapuskuri vaihtui paikoilleen.
Taakse nakkasin hiukan lisää campperia että sain vanteet istumaan hiukan paremmin kaariin. Joten takana näyttää nyt tältä. Etupää pitää vielä hieroa kohdilleen.
Säädötkin tuli haettua kohtuu hyvin kohdilleen pihassa lambdan kanssa. Hiukan vaati neulan säätö jumppaa ja sorvari pyöräytti pääsuuttimia hiukan isommaksi. Vakio suutin kun oli 128, niin nykyinen pitäisi olla nyt lähellä 140.
Tänään kävin sitten hakemassa siirtolaput autoon tiellä kokeilua varten. Ja hyvinhän tuo tuntui toimivan. Seokset pysyivät hyvinä koko kaasu alueen läpi sekä vedätyksessä pienellä vaihteella sekä suurella.
Ainoastaan ehkä ihan hiukan paksulle menoa oli havaittavissa 1000-2000rpm alueella, joten ilmaruuvin säätöä pitää hiukan ehkä vielä harrastaa.
Jokatapauksessa kaasareiden vaihto vaikutti auton luonteeseen piristävästi. Ennen kone hyytyi 3500-4000 kohdille ja ny tuolla uudella setillä jaksaa kirmata iloisesti 6000. Lisäksi koneen imuäänet muuttuivat mukavammiksi, joten kaikin puolin kaasarin päivitys onnistui.
Ehkä nokan vaihto g40 nokkaan ja peltisarjan asennus sekä kannen kairaus voisi olla seuraava viritys toimenpide, mutta aika näyttää.
Watercooled VWeekend:ssä tuli härmälässä viikonloppuna poikettua Jetalla ja mk1 luokassa tulikin pokaali kotiin tuomisiksi mukaan. Kiitokset vielä siitä. Mukavan letkeä tapahtuma kaikin puolin.
Kaasarit pelasi reissun hyvin ja oli oikein mukava ajaa matkaa autolla. Mutta virranjakaja alkoi loppumatkasta täyttymään öljystä, niin pientä pätkimistä oli pienillä kierroksilla havaittavissa. Täytynee stefa uusia ensi kesälle virranjakajan akselille, niin pääsisi tuostakin ongelmasta eroon.
Taakse tarvisi 20mm jaonmuutos kalikat 25mm sijaan, niin pääsisi hiukan vielä alemmas ja samalla sais hiukan leveämpää rengasta pistettyä alle.
Mutta tuossa pari fotoa nyky kunnosta.
(Klikkaamalla isoksi)
Kaasarit pelasi reissun hyvin ja oli oikein mukava ajaa matkaa autolla. Mutta virranjakaja alkoi loppumatkasta täyttymään öljystä, niin pientä pätkimistä oli pienillä kierroksilla havaittavissa. Täytynee stefa uusia ensi kesälle virranjakajan akselille, niin pääsisi tuostakin ongelmasta eroon.
Taakse tarvisi 20mm jaonmuutos kalikat 25mm sijaan, niin pääsisi hiukan vielä alemmas ja samalla sais hiukan leveämpää rengasta pistettyä alle.
Mutta tuossa pari fotoa nyky kunnosta.
(Klikkaamalla isoksi)
Viimeksi muokannut matti.l, 4.7.2017 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viime talvena ei Jettaa kohtaan löytynyt innostusta(aika meni mp:tä rakentaessa). Lähinnä pikku fiksiä siihen tuli tehtyä että sai helposti leimasta läpi.
Ja tänä kesänä onkin tullut vain ajeltua ja mukavaa on ollut. Sisämelu alkaa vain pidemmissä matkoissa ahdistamaan joka osin johtuu 5 vaihteen puuteesta. Kierrokset kun on matka ajossa n. 4000rpm.
Haaveissa onkin ollut että siirtyisi 16v 1.6/1.4 koneeseen ja pitäisi jopa ensi alkuun vakio ruiskunkin paikoillaan. Vakaajat ja jarruhilut ko. swappiin löytyisikin. Lisäksi pientä äänieristystä koppiin niin voisi pitempää matkaakin veivata.
Pari fotoa tältä kesältä.
Ja pistetään nyt tuosta käyttiksestäkin kuva esiin ja hiukka tietoa. Perus TDi Leon, halpacoileila ja 18" kopio vanteilla.
Ja tänä kesänä onkin tullut vain ajeltua ja mukavaa on ollut. Sisämelu alkaa vain pidemmissä matkoissa ahdistamaan joka osin johtuu 5 vaihteen puuteesta. Kierrokset kun on matka ajossa n. 4000rpm.
Haaveissa onkin ollut että siirtyisi 16v 1.6/1.4 koneeseen ja pitäisi jopa ensi alkuun vakio ruiskunkin paikoillaan. Vakaajat ja jarruhilut ko. swappiin löytyisikin. Lisäksi pientä äänieristystä koppiin niin voisi pitempää matkaakin veivata.
Pari fotoa tältä kesältä.
Ja pistetään nyt tuosta käyttiksestäkin kuva esiin ja hiukka tietoa. Perus TDi Leon, halpacoileila ja 18" kopio vanteilla.
Viimeksi muokannut matti.l, 28.3.2014 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seatti vaihtui uuteen käyttikseen. (alustaa ja etulippaa huutaa kovasti)
Ja pistetään nyt tuosta viime talven/ nyt tulevan talven mopo prokkiksestakin yksi kuva tännekin esille.
Tälläisestä lähdetty liikkeelle...
Ja pistetään nyt tuosta viime talven/ nyt tulevan talven mopo prokkiksestakin yksi kuva tännekin esille.
Tälläisestä lähdetty liikkeelle...
Viimeksi muokannut matti.l, 4.7.2017 23:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Eipä ollut värikoodia enää autossa kiinni, mutta suurella todennäköisyydellä tuo on LB5T -steel blue-
Ja pistetään nyt tuosta käyttis diisseli pasuunastakin kuva esille
-hiukka piristetty 1.9TDi 4motion
-Kw:n var1 alusta
-18" A8 vanteet
-sportti sisusta
Ja pistetään nyt tuosta käyttis diisseli pasuunastakin kuva esille
-hiukka piristetty 1.9TDi 4motion
-Kw:n var1 alusta
-18" A8 vanteet
-sportti sisusta
Viimeksi muokannut matti.l, 28.3.2014 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pientä päivitystä.
Jettaan olisi tarkoitus näistä hiluista kasata etupäähän jotain kivaa.
Tosin mikään hoppu asennuksilla ei ole. Mutta sen verran on edennyt, että pussin kiinnikkeet ja tuon mk4 yläpään kumin kiinnitys kamat ovat sorvarilla työnalla. Mutta kovasti vielä puuttuu ilmalinjasta osia(lue kompura, mittarit ja venttiilit). Vanteet yms. pysynee ensivuoden samana. Ainoastaan takajaonmuutos speisseristä pitäisi nipistää 5mm pois niin takapäällekin löytyisi lisää liikeratoja. Nykyisellään nappaa kaariin kiinni kohtuu aikaisessa vaiheessa.
Cabrioon tilailin säädettävän alustasarjan. Kippo vaatii myös keväästä uuden iikkunan asennuksen ennen kuin ajoon voi ottaa(kimposi rekasta iso kivi tai metalli hilu ikkunaan niin meni aika huolella paskaksi)Ko. syystä jäi myös talveksi seisomaan talliin. Joten nyt saa sit tummalla yläosalla olevan mallin siihen kiinni keväästä.
Talviautona palveli alkuvuoden 1.8T pasuuna, jonka fiksailin tallista vihdoin nippuun parin vuoden seisomisen jälkeen.
Passatti vaihtui viime viikolla ameriikan 4x4 legendaan, luulisi tuolla loskakeleistä selviävän.
Pientä korotus hilua tuohon pitäisi tilata ja vähän rengasta vaihtaa, niin kelpaa päästellä.
Jettaan olisi tarkoitus näistä hiluista kasata etupäähän jotain kivaa.
Tosin mikään hoppu asennuksilla ei ole. Mutta sen verran on edennyt, että pussin kiinnikkeet ja tuon mk4 yläpään kumin kiinnitys kamat ovat sorvarilla työnalla. Mutta kovasti vielä puuttuu ilmalinjasta osia(lue kompura, mittarit ja venttiilit). Vanteet yms. pysynee ensivuoden samana. Ainoastaan takajaonmuutos speisseristä pitäisi nipistää 5mm pois niin takapäällekin löytyisi lisää liikeratoja. Nykyisellään nappaa kaariin kiinni kohtuu aikaisessa vaiheessa.
Cabrioon tilailin säädettävän alustasarjan. Kippo vaatii myös keväästä uuden iikkunan asennuksen ennen kuin ajoon voi ottaa(kimposi rekasta iso kivi tai metalli hilu ikkunaan niin meni aika huolella paskaksi)Ko. syystä jäi myös talveksi seisomaan talliin. Joten nyt saa sit tummalla yläosalla olevan mallin siihen kiinni keväästä.
Talviautona palveli alkuvuoden 1.8T pasuuna, jonka fiksailin tallista vihdoin nippuun parin vuoden seisomisen jälkeen.
Passatti vaihtui viime viikolla ameriikan 4x4 legendaan, luulisi tuolla loskakeleistä selviävän.
Pientä korotus hilua tuohon pitäisi tilata ja vähän rengasta vaihtaa, niin kelpaa päästellä.
Viimeksi muokannut matti.l, 28.3.2014 12:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cabrion alustan vaihdoin hiukan matalampaan versioon ja "CL" lipan kiinnittelin puskuriin. Samalla myös välikelin pyörät löysivät tiensä auton alle.
Nyt onkin mietinnässä pitäisikö helma maalata plastidipillä mustaksi vai olisiko parempi jos etulipan maalaisi sinisellä ja samalla myös kylkilistat suihkisi siniseksi.
Kirkkaat takavalot ja kylkivilkut nyt ainakin on vaihto listalla, kuten 6n2:n ratti, sekä takaikkunan kiinnitys.
Nyt onkin mietinnässä pitäisikö helma maalata plastidipillä mustaksi vai olisiko parempi jos etulipan maalaisi sinisellä ja samalla myös kylkilistat suihkisi siniseksi.
Kirkkaat takavalot ja kylkivilkut nyt ainakin on vaihto listalla, kuten 6n2:n ratti, sekä takaikkunan kiinnitys.
Viimeksi muokannut matti.l, 4.7.2017 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jettaan tuli etuilmapussien kiinnikkeet sekä mk4:n golffin yläpäänlaakerille sopiva kuppi viimein valmiiksi. Saapa nähdä kuinka hyvin paperille tehdyt suunnitelmat lopulta toimivat käytännössä. Täytyy kokeilla josko tällä viikolla olisi aikaa asennelle paikoilleen ja tehdä muut tarvittavat muutokset jotta auton saisi keulasta kunnolla kenttään.
Maskin dippailin mustaksi ja possut pyöräytin alle uusilla kumeilla. Tällä kertaa en ihan naru kumeja tuohon halunnut joten 205/45 ja 185/50 napsahtivat alle. Pari keskimerkkiä vain uupuu vanteista :(
Nyt kerkineekin hiukka enemmän taas panostamaan Jediin ja mopoon. Jettaan onkin ilmalinjojen kierreliittimiä sekä sähkövenoja tilattuna kiinasta. Joten niitä pääsee jossain vaiheessa askartelemaan kiinni.
Nyt kerkineekin hiukka enemmän taas panostamaan Jediin ja mopoon. Jettaan onkin ilmalinjojen kierreliittimiä sekä sähkövenoja tilattuna kiinasta. Joten niitä pääsee jossain vaiheessa askartelemaan kiinni.
Hiukka parempi kuva possuilla.
Jettaan on alusta hilppeita lisääntynyt talliin. Kesälomalla ois tarkoitus etupää pistää liikkuun ylös alas.
Mopokin alkaa olemaan taas yhdessä kasassa, vietettyään talven muovilaatikoissa.
Viimeksi muokannut matti.l, 4.7.2017 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänä kesänä ajeltiin tällä luukilla
Eli hiukan harrasteltiin ja askartelin GTi:n kylkilistat sekä muovikaaret lokareihin. Samalla täytyi maalata puskurien ylä/alaosat sekä helmat mustaksi. Etulippa päivittyi myös Riegerin valmistamaksi ja ratti vaihtui Polo 6n2:n rattiin.
Jetassa on ilmajouset asenneltuna etupäähän ja odottaa seuraava inspiraation hetkeä että letkut tulisi vedettyä hiukan siistimmin kuin nyt ovat.
Eli hiukan harrasteltiin ja askartelin GTi:n kylkilistat sekä muovikaaret lokareihin. Samalla täytyi maalata puskurien ylä/alaosat sekä helmat mustaksi. Etulippa päivittyi myös Riegerin valmistamaksi ja ratti vaihtui Polo 6n2:n rattiin.
Jetassa on ilmajouset asenneltuna etupäähän ja odottaa seuraava inspiraation hetkeä että letkut tulisi vedettyä hiukan siistimmin kuin nyt ovat.
Re: Mk1 Jetta +Mk3 cabrio + käyttiksiä
Phonedialien jälkeen viime vuonna tuli loppukesäksi vielä stilauton racing linet 16x7.5
Jotka keväällä vaihtuivat näihin Oz:n 17x7 vanteisiin
Oz:t eivät omaan silmään autoon sopineet niin pistin ne kiertoon ja pyöräytin alle Borbet-T 16x9 et15 vanteet. Taakse täytyy hiukan jäykempää jousta saada kun tuntuu raapivan isommissan montuissa lokarin etulaitaan kiinni.
Kojis swappi tuli tosiaan tehtyä kesän alkupuolella Mk4 golfista mittaristoineen päivineen avoon. Piristi kummasti sisustaa. Kuvassa vielä hiukan kesken.
Lisäksi tälläinen vm.87 pikkulasi 16v kakkis tuli haalittua kokoelmiin. Tullut L94E(oak green)värillä tehtaalta kera ohjaustehostuksen sekä kattoluukun ja on jopa alkuperäinen suomiauto. Tätä ois tarkoitus pikku hiljaa ehostella alkuperäis kuntoon, vaalea vihreä pois ja suht. tehtaalta tulleen näköiseksi ois tarkoitus palauttaa. Jonkin verran osia tuohon on tullutkin jo haalittua.
Konehuone ostaessa
Konehuone nyt
Passattiin hommasin ATB:n A25 vanteet ja siirsin A8:t talvivanteiksi
Jettassa on edessä pussit asennettuna ja odotteleekin nykyään tekniikan vaihtoa sekä takapusseja.
Jotka keväällä vaihtuivat näihin Oz:n 17x7 vanteisiin
Oz:t eivät omaan silmään autoon sopineet niin pistin ne kiertoon ja pyöräytin alle Borbet-T 16x9 et15 vanteet. Taakse täytyy hiukan jäykempää jousta saada kun tuntuu raapivan isommissan montuissa lokarin etulaitaan kiinni.
Kojis swappi tuli tosiaan tehtyä kesän alkupuolella Mk4 golfista mittaristoineen päivineen avoon. Piristi kummasti sisustaa. Kuvassa vielä hiukan kesken.
Lisäksi tälläinen vm.87 pikkulasi 16v kakkis tuli haalittua kokoelmiin. Tullut L94E(oak green)värillä tehtaalta kera ohjaustehostuksen sekä kattoluukun ja on jopa alkuperäinen suomiauto. Tätä ois tarkoitus pikku hiljaa ehostella alkuperäis kuntoon, vaalea vihreä pois ja suht. tehtaalta tulleen näköiseksi ois tarkoitus palauttaa. Jonkin verran osia tuohon on tullutkin jo haalittua.
Konehuone ostaessa
Konehuone nyt
Passattiin hommasin ATB:n A25 vanteet ja siirsin A8:t talvivanteiksi
Jettassa on edessä pussit asennettuna ja odotteleekin nykyään tekniikan vaihtoa sekä takapusseja.
Viimeksi muokannut matti.l, 4.7.2017 23:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mk1 Jetta + Mk2 golf 16v + Mk3 cabrio + käyttiksiä
Hienoa harrastamista. Iso peukku.
Re: Mk1 Jetta + Mk2 golf 16v + Mk3 cabrio + käyttiksiä
Komia on kokoelma! Eikö nuo avon vanteet kaipaisi vähän ainakin kapeampaa kumia vai onko malli vaan noin "pulla", minkä kokoiset renkaat niille nyt on pyöräytetty?
Re: Mk1 Jetta + Mk2 golf 16v + Mk3 cabrio + käyttiksiä
Kiits, kai tämä joku sairaus on kun yli kymmenen volkkaria jo löytyy :D
Eikö pulla olekaan pop ;)
Mut kyllähän niissä toki voisi matalampikin kumi olla, mutta menköön nyt noilla 205/45 kummeilla. Pysyy vähän korkeampanakin noin, helmat kun laappii muuten joka paikkaan kiinni
Eikö pulla olekaan pop ;)
Mut kyllähän niissä toki voisi matalampikin kumi olla, mutta menköön nyt noilla 205/45 kummeilla. Pysyy vähän korkeampanakin noin, helmat kun laappii muuten joka paikkaan kiinni
Re: Mk1 Jetta + Mk2 golf 16v + Mk3 cabrio + käyttiksiä
Just hyvä tuo avon ysäri lookki nyt, nimeomaan kumeja myöten kun johan ne narut on nähty :) korkeintaan 40-profiilisena nuo 205:t itse laittasin. On tosiaan harvinaisen tympeä tuo mk3 avo ajaa matalana noiden matalien helmojen takia.
Mikäs pannu jettaan tulossa?
Mikäs pannu jettaan tulossa?
Re: Mk1 Jetta + Mk2 golf 16v + Mk3 cabrio + käyttiksiä
Jettaan tulee mk3 golfista pikkulohko mylly luultavasti vakio ruiskulla.
Re: Mk1 Jetta + Mk2 golf 16v + Mk3 cabrio + käyttiksiä
Aijjai, Phonedialit passaa kyllä kun nenä päähän tuohon Jettaan!
Re: Mk1 Jetta + Mk2 golf 16v + Mk3 cabrio + käyttiksiä
Avon vanteet vaihtoi väriä ja tämä kesä mennään se mitä mennään tässä luukissa
Jettaan löytyi sopivasti takapussit
16v golfia olen hiljalleen purkanut talliin ja tarkoitus olisi kesällä sen pohja raaputella massoista pois ja korjata löytyvät ruosteet.
Ja ettei liian vähän olisi projekteja niin kun halvalla sai niin pari kakkosta muutti asumaan mun luo.Punainen tulee alkukesästä työn alle ja nakkailen nurkista ylijäämä osat siihen kiinni. Vihreä on siinä mielessä mielenkiintoinen että tehtaalta tullut automaatilla,1.6 sekä gti sisustalla, ratilla ja takavaloilla, mutta muuten on ihan perus C malli. Tämän sielun elämään perehdyn tuon punaisen jälkeen.
Jettaan löytyi sopivasti takapussit
16v golfia olen hiljalleen purkanut talliin ja tarkoitus olisi kesällä sen pohja raaputella massoista pois ja korjata löytyvät ruosteet.
Ja ettei liian vähän olisi projekteja niin kun halvalla sai niin pari kakkosta muutti asumaan mun luo.Punainen tulee alkukesästä työn alle ja nakkailen nurkista ylijäämä osat siihen kiinni. Vihreä on siinä mielessä mielenkiintoinen että tehtaalta tullut automaatilla,1.6 sekä gti sisustalla, ratilla ja takavaloilla, mutta muuten on ihan perus C malli. Tämän sielun elämään perehdyn tuon punaisen jälkeen.
Viimeksi muokannut matti.l, 4.7.2017 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mk1 Jetta + Mk2 golf 16v + Mk3 cabrio + käyttiksiä
Viimenen kuva avosta sillä vähän yllättäin avon ja mun matka päättyi shellille. (Ehkä joskus vielä ammeen aikakin taas koittaa) Ja vaihdossa mukaan tarttui SLC Corrado.
Kyseessä siis on Jenkki VR6 vuodelta 92. Nahka sisustalla ja ilmastoinnilla. Tuotu 93 vuonna suomeen joten olisikohan muuttoautona suomeen matkustanut yksilö. 25 vuotias kippo kun on kyseessä niin kaikkea pientä fiksailtavaahan tuossa on, joka suuremmalti osin jo ostaessa tulikin selville.
Ostaessa autossa oli 16v corradon mittaristo sillä alkuperäinen oli ilmeisesti hajonnut. Jonka takia kerrosluku mittari ei toiminut ollenkaan vaan näytti mitä sattui. Hiukan foorumeita lueskellen päädyin tilaamaan passatin vr6 mittariston nettivaraosasta, kun sopivaa corradon mittaristoa ei löytynyt. Kiinni ja kierrosluku ongelma oli poissa. Ainoastaan MFA:n kulutus mittari ei toimi, kun vuonna 92 tieto on tullut alipaineella ja näissä uudemmissa tieto tulee jo boxilta, eikä vanhasta boxista sitä tietoa tule. Vielä täytyy talven aikana siirtää tuosta corradon mittaristosta taustat ja neulat tuohon passatin mittariin niin saan säilytettyä nuo punaiset neulat ja corrado tekstin mittaristossa.
Kattoverhoilu oli irronnut liimauksistaan ja muutenkin sisältä matalasta autosta tuli näin vielä matalampi, kun kattoverhoilu viisti päätä. Joten nappasin kaikki pilari verhoilut irti ja nappasin katon alas ja päällystin sen mustalla keinonahkalla. Eipä roiku enää. Tummennukset saivat myös samalla lähteä Corradon takasivulaseista, jotenkin tuo jätesäkki luukki ei tuohon sopinut.
Repsikan oven kahvasta oli myös kaikki avausmekanismit murtuneet aikojen saatossa eikä kahva tehnyt mitään. Joten matka suuntasi motonettiin josta hain 35i passatin kahvan jonka pienellä avaus mekanismin muutoksella sai toimimaan Corradossa. Tulevaisuudessa tulen varmaankin hankkimaan Corradon kahvaan korjaus sarjan ja palautan alkuperäisen kahvan paikoilleen, sillä Passatin kahvassa on pientä asettumis ongelmaa. Mutta tuo välttänee ensi hätään.
Ongelmia vielä jäi kuskin ikkunaan josta joku on poistanut koko ikkunansähkömoottorin ja korvannut sen uretaani levyn palasella. Ebaystä löytynee apu tähän vaivaan. Myös pakoputki pitää siirtää kylkuputki luukista takaisin alkuperäiselle paikalle taakse. Lisäksi ilmastointi ei tunnu tuuppaavan kylmää ja täyttö tuohon vanhan ajan litkuja käyttävään laitteeseen maksaa hiukan enemmän niin taidan pysyä hetken ilman kylmälaitteistoa. Automaattivöistä vain repsikan vyö toimii, tosin pienen selvittelyn tuloksena epäilen että toisenpään rajakytkin on vain hapettunut. Sain meinaan pienellä roplailulla sen toimimaan muutaman kerran. Lisäksi perus vr6 huolto jakopää jne ja korin fiksailu sekä vanteiden vaihtoa. Mutta mukava tuolla on päristellä
Sitten mk2 maailmaan. Punainen golfi sai hiukan rakkautta keulaan kun väkersin siihen tuollaiset hellan tarrat lisävaloumpioiden päälle.
Ja taakse kaivoin tallin perältä heijastinpanelin luukkua koristamaan
Vanteiksi nappasin sopivaa autoa odottaneet EtaBeta lucy 4b:t
Leimallakin tuon käytin ja leima setä tuumasi että etujarrut täytyy herkistellä niin sitten saa taas ajaa vuoden 18 syksyyn asti.
Viimeksi muokannut matti.l, 4.7.2017 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Aika kiva kulta noissa avon vanteissa. Onko mikä väri vai ite sekoitettu? :)
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Punainen Mk2 golfi lähti maailmalle heti kun mainitsin että saattaisi olla kaupan. Maskilipan siihen kerkisin vielä kiinnittämään ennen lähtöä.
Vanteet ei mennyt kaupan mukana joten ne taitanevat siirtyä tuo seuraavan vihreän projekti kakkosen alle.
Toki lähes vahingossa tuli ostettua myös yksi punainen 1.3i manhattan kakkis nurkkiin, kun tutulla sellainen oli seisomaan jäänyt.
Corradoon löytyi vakio ruori nettivaraosan syövereistä
Ja vanteet päivittyivät Borbet T:hen 17x8 et30 ja 17x9,5 et35 koossa.
Takavanteiden kanssa saa hiukan jumpata että ne saa sopivasti pyörimään alla ilman kosketuksia tolppaan, taka-akseliin tai kaariin. Kuvan oton jälkeen nappasin vanteet autoon ja kävin vaihtamassa niille hiukan matalempaa kumia. Kun noilla ei ollut toivoakaan että takapää ois pyörinyt ilman osumia.
Vanteet ei mennyt kaupan mukana joten ne taitanevat siirtyä tuo seuraavan vihreän projekti kakkosen alle.
Toki lähes vahingossa tuli ostettua myös yksi punainen 1.3i manhattan kakkis nurkkiin, kun tutulla sellainen oli seisomaan jäänyt.
Corradoon löytyi vakio ruori nettivaraosan syövereistä
Ja vanteet päivittyivät Borbet T:hen 17x8 et30 ja 17x9,5 et35 koossa.
Takavanteiden kanssa saa hiukan jumpata että ne saa sopivasti pyörimään alla ilman kosketuksia tolppaan, taka-akseliin tai kaariin. Kuvan oton jälkeen nappasin vanteet autoon ja kävin vaihtamassa niille hiukan matalempaa kumia. Kun noilla ei ollut toivoakaan että takapää ois pyörinyt ilman osumia.
Joku ihan perus paukku maali vain.Demon kirjoitti:Aika kiva kulta noissa avon vanteissa. Onko mikä väri vai ite sekoitettu? :)
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Näytti vaan sen verta hyvältä :D
Taisin itekkin katella noita corroon tulleita borbetteja :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Taisin itekkin katella noita corroon tulleita borbetteja :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Demon kirjoitti:Taisin itekkin katella noita corroon tulleita borbetteja :)
Jeps, nuo oli kohtuu edukkaat eikä oikein ollut edes sopivaa muuta tarjontaa 17" 5x100 vanteissa.
Pari kuvaa noilla 215/40 kumeilla
Jettaan tuli uusi kone (AEE)läpikäytyä talven aikana ja uusi imusarja teetettyä mp:n kaasareille. Jospa tuohon koneeseen nyt hommais sen peltisarjankin vihdoin. Virranjakajaksi vaihtelin 1.3 kakkisen jakajan jonka kanssa pääsee sähköjen kanssa huomattavasti helpommin kuin alkuperäisen kanssa. Ehkä tuokin jossain vaiheessa tätä vuotta löytää vihdoin tiensä konehuoneeseen.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Corradossa jää kovin vähäiselle tuo takavanteen sisäpuolen tila, mutta millihän piisaa
Tori.fi löytö kotiutui ja tallin hyllystä nappasin yksinäisen kamein vaihdekepin nupit tuuninki nupin tilalle. Ne autoon kiinni ja maisema näytti tältä.
Kuskin sähköikkuna ei toiminut, joten päädyin tilaamaan ebaystä käytetyn ikkuna hissin. Vanhasta kun oli vaijeri mennyt poikki ja ikkuna oli tuettu uretaani levyllä yläasentoon.
Tori.fi löytö kotiutui ja tallin hyllystä nappasin yksinäisen kamein vaihdekepin nupit tuuninki nupin tilalle. Ne autoon kiinni ja maisema näytti tältä.
Kuskin sähköikkuna ei toiminut, joten päädyin tilaamaan ebaystä käytetyn ikkuna hissin. Vanhasta kun oli vaijeri mennyt poikki ja ikkuna oli tuettu uretaani levyllä yläasentoon.
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Kuva kymmenen vuoden takaa.
Aikalailla tuota on keritty raiskaamaan tuolla välillä.
Aikalailla tuota on keritty raiskaamaan tuolla välillä.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Jotain pientä muutosta tuli vielä ennen kuin laitoin talviunille. Helman lommo suoristeltiin, eteen löytyi lippa, vanteet vaihtoi väriä ja pakoputken ulostulo siirtyi kyljestä takaisin omalle paikalleen taakse.
Keväällä täytyy vaihdella kummankin puolen tukivarsien puslat jämäkämpiin ja viedä laite kulmien suuntaukseen. Nyt tuo vetelee ja alustassa joku kolisee kun rivakasti kiihdyttää/ jarruttaa. Luultavasti joku pusla on antautumassa.
Konepellin maalaus ja ilmastoinnin korjaus on pyörinyt myös mielessä.
Jettaan olisi tarkoitus tipautella uusi rempattu kone ja 5v laatikko.
16v kakkiksen purkua täytyisi jatkaa ja kaataa koko laitos kyljelleen talliin pohjan massojen poistoa varten. Jotta sen jälkeen pääsisi hiekkapuhaltamaan pohjan.
Keväällä täytyy vaihdella kummankin puolen tukivarsien puslat jämäkämpiin ja viedä laite kulmien suuntaukseen. Nyt tuo vetelee ja alustassa joku kolisee kun rivakasti kiihdyttää/ jarruttaa. Luultavasti joku pusla on antautumassa.
Konepellin maalaus ja ilmastoinnin korjaus on pyörinyt myös mielessä.
Jettaan olisi tarkoitus tipautella uusi rempattu kone ja 5v laatikko.
16v kakkiksen purkua täytyisi jatkaa ja kaataa koko laitos kyljelleen talliin pohjan massojen poistoa varten. Jotta sen jälkeen pääsisi hiekkapuhaltamaan pohjan.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Raudassa on raha turvassa joku joskus sano. Joten pitäähän niitä autoja nurkkin siitten haalia. :D
Isä oli keksinyt mielenkiintoisen synttäri lahjan tänä vuonna mulle. Osti näet 87 vuoden syncro pakun mulle. Koneena toimii väkivahva 1.9 bensa jolla on 204tkm ajettu. Edellinen omistaja väitti että kone olisi joskus avattu ja fiksailtu samoin kuin helmojen ja kaarien pellitkin. Auto on alunperin hankittu Posti-Tele yhtiölle uutena ja nyt viimeiset 5 vuotta tuo on odottanut että joku auton pelastaisi. Sillä autoon oli jumittunut pakki päälle eikä omistaja ollut tuota korjannut. Täytyypä selvitellä seuraavaksi onko laatikko kaput vai pelkkä siirtokoneisto.
Corradoon tuli vielä ennen talvilevolle laittoa vaihdettua etuvalot enkelin silmistä perus lyhtyihin jotka toki piti samalla kun pöydällä olivat joey modata.
Tämän jälkeen odottikin talviasumukseen siirtyminen
16V projektiin on lähinnä tullut haalittua erilaisia puuttuvia/ mielenkiintoisia osia kun jotain on vastaan tullut. Jotta kasaus vaiheessa olisi tarpeeksi osia mistä valita.
(toinen kierros ovipahveja, ehjiä verhoilukankaita, foha keskikonsoli, kromattu imusarja, uudehko virranjakaja, gti kylkilista&merkit, kajarit paikat etuoviin, takavaloja ym.)
Isä oli keksinyt mielenkiintoisen synttäri lahjan tänä vuonna mulle. Osti näet 87 vuoden syncro pakun mulle. Koneena toimii väkivahva 1.9 bensa jolla on 204tkm ajettu. Edellinen omistaja väitti että kone olisi joskus avattu ja fiksailtu samoin kuin helmojen ja kaarien pellitkin. Auto on alunperin hankittu Posti-Tele yhtiölle uutena ja nyt viimeiset 5 vuotta tuo on odottanut että joku auton pelastaisi. Sillä autoon oli jumittunut pakki päälle eikä omistaja ollut tuota korjannut. Täytyypä selvitellä seuraavaksi onko laatikko kaput vai pelkkä siirtokoneisto.
Corradoon tuli vielä ennen talvilevolle laittoa vaihdettua etuvalot enkelin silmistä perus lyhtyihin jotka toki piti samalla kun pöydällä olivat joey modata.
Tämän jälkeen odottikin talviasumukseen siirtyminen
16V projektiin on lähinnä tullut haalittua erilaisia puuttuvia/ mielenkiintoisia osia kun jotain on vastaan tullut. Jotta kasaus vaiheessa olisi tarpeeksi osia mistä valita.
(toinen kierros ovipahveja, ehjiä verhoilukankaita, foha keskikonsoli, kromattu imusarja, uudehko virranjakaja, gti kylkilista&merkit, kajarit paikat etuoviin, takavaloja ym.)
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Tuosta 1.6 vihreästä automaatti golfista tehtiin pojan(7v) ja minun yhteinen projekti. Auto lähti syksyllä pienellä jumpalla käyntiin ja saatiin siirrettyä sekin talvilevolle latoon.
Ja jotain pientä on siihenkin tässä talven aikana tarttunut
Vanteiksi suunniteltiin näitä mk3 avonkin alla pyörieitä 16"
Ja jotain pientä on siihenkin tässä talven aikana tarttunut
Vanteiksi suunniteltiin näitä mk3 avonkin alla pyörieitä 16"
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Tölkin vaihdelaatikko jumi oli vain siirtäjä vika joten auton hinaaminen muuttui huomattavasti helpommaksi kun pakki saatiin pois päältä. Vaihdelaatikon kyljestä kun hiukan käänsi vaihde vivustoa niin lukko katosi.
Pihassa olikin hiukan aikaa tutkia mitä tuli saatua lahjaksi. Pohjaltaan auto vaikutti perin hyvältä noinkin pitkään seisseeksi. Alustan osia oli myös vaihdeltu ajan saatossa uusiin joten autosta on tunnuttu pidetyn jollain tapaa huolta ennen seisontaa. Osiltaan laite on myös kohtuu täydellinen
Ja pakkohan oli koittaa että saisiko tuon käyntiin kun kaikki perus tarkistelut oli tehty ja uutta bensaa lisätty tankkii auto hörähti käymään varsin mukavasti tyhjäkäyntiä. Toki kaasuun vastaavuus puuttui ja muutenkin liikkuminen oli lähes mahdotonta kaasun painamisesta johtumisen hyytymisen vuoksi. Pienellä kaasun pumppailulla auton sai kuitenkin siirrettyä lopputalven säilytys paikkaan. Keväällä olisi tarkoitus huoltaa sytkä ja kaasari jospa noilla tokenisi tuo käynti. Myös vaihdevivuston nivelet kaipaavat uusintaa joten sillekin puolelle pitää pientä päivitystä tehdä. Ja jarrut toki käydä läpi.
Pihassa olikin hiukan aikaa tutkia mitä tuli saatua lahjaksi. Pohjaltaan auto vaikutti perin hyvältä noinkin pitkään seisseeksi. Alustan osia oli myös vaihdeltu ajan saatossa uusiin joten autosta on tunnuttu pidetyn jollain tapaa huolta ennen seisontaa. Osiltaan laite on myös kohtuu täydellinen
Ja pakkohan oli koittaa että saisiko tuon käyntiin kun kaikki perus tarkistelut oli tehty ja uutta bensaa lisätty tankkii auto hörähti käymään varsin mukavasti tyhjäkäyntiä. Toki kaasuun vastaavuus puuttui ja muutenkin liikkuminen oli lähes mahdotonta kaasun painamisesta johtumisen hyytymisen vuoksi. Pienellä kaasun pumppailulla auton sai kuitenkin siirrettyä lopputalven säilytys paikkaan. Keväällä olisi tarkoitus huoltaa sytkä ja kaasari jospa noilla tokenisi tuo käynti. Myös vaihdevivuston nivelet kaipaavat uusintaa joten sillekin puolelle pitää pientä päivitystä tehdä. Ja jarrut toki käydä läpi.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Näin pakkaskelillä on mukava haalia lisää aarteita talliin
Hellan takaspoikka
Votex ratti
Sacex, Rallye, Kamei ja Votex maski
Ja Corradoon alkuperäinen suodatin kotelo vapaavirtaus suodattimen tilalle.
Myös kuvan mukaiset Votex isot puskurit löysivät tiensä talliin
Tuli myös selviteltyä että tuo automaatti golfi on värikoodilla L217 eli Poliisi vihreä. Ilmeisesti saksan poliisin ex auto kun sieltä tuo on uitettu. Siinä mielessä mielenkiintoinen väri että löytyy jopa RAL värikartasta numerolla 6009
Hellan takaspoikka
Votex ratti
Sacex, Rallye, Kamei ja Votex maski
Ja Corradoon alkuperäinen suodatin kotelo vapaavirtaus suodattimen tilalle.
Myös kuvan mukaiset Votex isot puskurit löysivät tiensä talliin
Tuli myös selviteltyä että tuo automaatti golfi on värikoodilla L217 eli Poliisi vihreä. Ilmeisesti saksan poliisin ex auto kun sieltä tuo on uitettu. Siinä mielessä mielenkiintoinen väri että löytyy jopa RAL värikartasta numerolla 6009
Viimeksi muokannut matti.l, 4.3.2018 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Myös Fohan kokonainen korisarja löytyi(puskurit,kaaret,helmat ja takaspoikka) joten taidan asentaa sen tähän kyseiseen ex poliisiin. Sarja on pikkupuskureihin kiinnitettävä kitti joka muuntaa puskurit hiukan isopuskurin suuntaan. Muutaman mainoskuvan onnistuin jopa löytämään ko. sarjasta.
- Liitteet
-
- 12670088_1358063087552850_3738054407139518641_n.jpg (102.03 KiB) Katsottu 63695 kertaa
-
- 12670871_1358062714219554_1616930881251868569_n.jpg (28.27 KiB) Katsottu 63695 kertaa
-
- 11225442_1358063024219523_3047967434254416761_n.jpg (126.54 KiB) Katsottu 63695 kertaa
-
- 12661865_1358062810886211_685687298457490899_n.jpg (48.99 KiB) Katsottu 63695 kertaa
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Corradon vanteet sai uutta väriä päällensä ja ebayn maailmasta tuli ostettua väriin sopivat kylki tarrat kulkineeseen.
- Liitteet
-
- 20180510_204307.jpg (1.48 MiB) Katsottu 62205 kertaa
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Corrado sai loppukesästä oem maskin keulaansa. Ja tuuninki maski pääsi tallin seinää koristamaan.
Pääsiassa Corrolla tuli vain lähinnä ajeltua kesällä ja suuremmat fiksailut jäivät. Renkaat totesin turhan leveiksi takana joten ensikaudelle tulee hiukan kapeampaa vannetta alle. Jos sitten vaikka olisi mukavampi kanttailla ilman rahinoita menemään.
Uudet kilvet täytyi myös tilailla vanhojen kulahtaneiden tilalle
Lisäksi löysin ruosteettomat etulokarit varastoon odottelemaan Corradon ylimaalausta, sen verran monesta paikasta kaipaa kori fiksausta että ylimaalaus olisi paras vaihtoehto
Pääsiassa Corrolla tuli vain lähinnä ajeltua kesällä ja suuremmat fiksailut jäivät. Renkaat totesin turhan leveiksi takana joten ensikaudelle tulee hiukan kapeampaa vannetta alle. Jos sitten vaikka olisi mukavampi kanttailla ilman rahinoita menemään.
Uudet kilvet täytyi myös tilailla vanhojen kulahtaneiden tilalle
Lisäksi löysin ruosteettomat etulokarit varastoon odottelemaan Corradon ylimaalausta, sen verran monesta paikasta kaipaa kori fiksausta että ylimaalaus olisi paras vaihtoehto
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Mihis jatkosijoitukseen vanhat vanteet menee? :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
87 16v projektista lähinnä purin vain lisää osia sisältä pois tulevan maalauksen alta.
Toki 136tkm ajettu 16v kr tekniikka tuli haalittua jemmaan tätä varten
sekä ajan henkeen sopiva beta mankka.
Toki 136tkm ajettu 16v kr tekniikka tuli haalittua jemmaan tätä varten
sekä ajan henkeen sopiva beta mankka.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Demon kirjoitti:Mihis jatkosijoitukseen vanhat vanteet menee? :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ne voisi melkein vaikka hukata pois ;)
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
---
Viimeksi muokannut matti.l, 27.8.2019 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Corradoon pyöräytin nuo viime vuonna hankitut 17" alle
Sisälle löysin pitkään hakemani kajari suojat, rumien reikälevyjen tilalle
Ja konehuoneeseen löysin orkkis ilmanputsarinkotelon
Takavalot päivittyivät myös alkuperäisiksi
Sisälle löysin pitkään hakemani kajari suojat, rumien reikälevyjen tilalle
Ja konehuoneeseen löysin orkkis ilmanputsarinkotelon
Takavalot päivittyivät myös alkuperäisiksi
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Kesällä napsin vielä punaiset corrado teipit pois ja kiinnitin vr6 lätkän taakse
Jetan takapussit sain vihdoin kiinni jospa talven aikana saisi kytkettyä kaiken kuntoon.
Jetan takapussit sain vihdoin kiinni jospa talven aikana saisi kytkettyä kaiken kuntoon.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Corradoon löytyi alkuperäinen jenkki corradon nahka ratti.
16v gti prokkikseen Vwmotorsport ratti puu kehällä.
Ja rallye keula prokkikseen puuttuvia osia.
Jettaan koottavat 14" vanteet.
16v gti prokkikseen Vwmotorsport ratti puu kehällä.
Ja rallye keula prokkikseen puuttuvia osia.
Jettaan koottavat 14" vanteet.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Mistä ihmeestä saat haalittua noita rare osia?
Ebaysta löytyy jonkun verran mutta osa on kyllä tolkuttoman hintaisia.
Ebaysta löytyy jonkun verran mutta osa on kyllä tolkuttoman hintaisia.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Jule kirjoitti:Mistä ihmeestä saat haalittua noita rare osia?
Ebaysta löytyy jonkun verran mutta osa on kyllä tolkuttoman hintaisia.
Ihan ympäriinsä maailmalta(fb,insta,ebay), saksasta ehkä eniten tullut ulkomailta ostettua. Joitain on tullut vaihtokaupoissa ja jotain ihan rahalla ostettu. Toki ihan toristakin tekee välillä löytöjä, kun vain pitää silmät auki.
Mutta että ei ihan turhaksi pölinäksi mene niin
Corradoon tuli hommattua Gamma soitin sekä kasetti teline taustavalolla keskikonsoliin.
Näistä Enkein king vanteista meinasin ensin toteuttaa kustomi splitit mutta voisivat näyttää suht kivoilta corradon alla ihan tuollaisenaan pienen fiksin jälkeen
Jetan 14" splitteihin löytyi sattumalta keskimerkit ja lautaset
tosin niiden kanssa täytyi ostaa toiset kehät, joista tosin on sorvissa jo aiemmin pyöritelyty ja muunnettu lippa kiinnitys 15" bbs lipoille.
Ja seuraavaan projekti mk2 golffiin tuli löydettyä alaspoikka ms designin valmistamana
Samaan sarjaan kuuluva korisarja jo tallin uumenista löytyikin.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Tuli tuosta MS design sarjasta esitekuvia vastaan niin laitetaan ne nyt tähän vielä.
15" custom sieg star vanteisiin löytyi 1" ja 0,5" ulkolipat, joten pultit sekä sisäkannut jää vielä etsittäväksi
15" custom sieg star vanteisiin löytyi 1" ja 0,5" ulkolipat, joten pultit sekä sisäkannut jää vielä etsittäväksi
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Corradoon löytyi 17" Futurat joita tuohon olen aina haaveillut.
Sekä kattokaiteet
Ja rallye kuitu kopio korisarja sekä hellan maski kakkoseen
Sekä kattokaiteet
Ja rallye kuitu kopio korisarja sekä hellan maski kakkoseen
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Corradon mankka vaihtui matkalla vielä Gamma 4 ->Gamma 3
Ratti löysi myös paikkansa
Jettaan hellan takaspoikkaa
Ratti löysi myös paikkansa
Jettaan hellan takaspoikkaa
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Löytyi vihdoin mk2 BBS korisarjaan etulippa joka omasta sarjastani puuttui joten Oak green 16v tulee jossain vaiheessa tuon kanssa kasattuna tallista ulos.
- Liitteet
-
- 20210504_083654.jpg (549.59 KiB) Katsottu 38877 kertaa
-
- 20210504_083703.jpg (653.2 KiB) Katsottu 38877 kertaa
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Tuollainen 9 hengen syncro T4 2.4d takalukolla varustettuna eksyi omiin kokoelmiin.
- Liitteet
-
- Screenshot_20210425-003256_Gallery.jpg (779.91 KiB) Katsottu 38876 kertaa
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Jettaan askartelin lisävalo maskin käyttäen apuna mk1 golffin sevmarchal maskia. Täytyy koittaa metsästää paremmat umpiot tuohon vielä.
Työnsin sen myös haistelemaan ulkoilmaa, tänä kesänä olisi tarkoitus taas päästä ominvoimin ajamaan ja säätää ilma alusta lopulliseen iskuunsa.
Työnsin sen myös haistelemaan ulkoilmaa, tänä kesänä olisi tarkoitus taas päästä ominvoimin ajamaan ja säätää ilma alusta lopulliseen iskuunsa.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Corradoon löytyi talven aikana tuunaamattomat puskuri markkerit
Alipaine lähdöllä oleva vr6 mittaristo, saan vihdoin kulutuksen toimimaan mittaristossa.
sekä täysin ehjä ilmanputsari kotelo ilmamäärämittarin kiinnikevammasen tilalle.
Alipaine lähdöllä oleva vr6 mittaristo, saan vihdoin kulutuksen toimimaan mittaristossa.
sekä täysin ehjä ilmanputsari kotelo ilmamäärämittarin kiinnikevammasen tilalle.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,yms)
Pääsin myös testisovittamaan talven aikana hommailtuja 2" ja 1,5" ulkolippoja. sekä 7" ja 6,5" sisäkannuja. Noiden avulla pitäisi saada 8,75" levyset vanteet joka nurkkaan. Renkaiksi oli tulossa 205/40r17
- Liitteet
-
- 20210612_125543.jpg (732.12 KiB) Katsottu 38876 kertaa
-
- 20210612_125535.jpg (714.87 KiB) Katsottu 38876 kertaa
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Ettei mene Matti sun yksinkeskusteluksi koko topicci niin lohkastaan tähän väliin että on sulla hienoa kalustoa ja varusteita joka lähtöön. Huvittaa että Corradossa on mun Passatin ratti, siis ihan kirjaimellisesti. (Tein muuten just paluun tälle foorumille näin viiden vuoden jälkeen ja vielä sun topicciin).
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Hyvältä näyttää futureiden mallailut, kasaan vaan pikaisesti.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Ripa kirjoitti:Ettei mene Matti sun yksinkeskusteluksi koko topicci niin lohkastaan tähän väliin että on sulla hienoa kalustoa ja varusteita joka lähtöön. Huvittaa että Corradossa on mun Passatin ratti, siis ihan kirjaimellisesti. (Tein muuten just paluun tälle foorumille näin viiden vuoden jälkeen ja vielä sun topicciin).
Kiitoksia. Jep sain pelastettua sen ratin itselleni. Multa kun joku sen oli hukannut. Täytyynee varmaan laittaa lukolla kii ratti ettet biffissä vie sitä.
Mutta hyvä että teit paluun. Kun kävijöitähän on enemmän mitä enemmän on sisältöä.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
J`ni kirjoitti:Hyvältä näyttää futureiden mallailut, kasaan vaan pikaisesti.
Kumit päällä ja alla.
- Liitteet
-
- 20210717_201809.jpg (5.19 MiB) Katsottu 37687 kertaa
-
- 20210717_171514.jpg (5.56 MiB) Katsottu 37687 kertaa
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Sovittelin leima vanteet jettaan. Vielä pientä hienosäätöä ja vois harkita käyttävänsä sitä taas leimalla muutaman vuoden tauon jälkeen.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Corradon konepelti kaipas pakkelikerroksen päälle piristystä
Joten teippailin miami vice hengessä palmun peltiin
Välttää sen aikaa että saan toisen pellin maalautettua hopealla.
Joten teippailin miami vice hengessä palmun peltiin
Välttää sen aikaa että saan toisen pellin maalautettua hopealla.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Pari kuvaa vielä kun vanteiden keskikupitkin löys tiensä kiinni. Ja sidemarkkerit muuttui takaisin porkkanoiksi
- Liitteet
-
- IMG_20210831_094943_289.jpg (3.74 MiB) Katsottu 36785 kertaa
-
- IMG_20210831_103518_141.jpg (1.95 MiB) Katsottu 36785 kertaa
-
- IMG_20210831_103159_303.jpg (4.74 MiB) Katsottu 36785 kertaa
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Paljon on ehtinyt sattua ja tapahtua tällekin autolle. Vuonna 2008 oli tällaista:
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
V Marjamäki kirjoitti:Paljon on ehtinyt sattua ja tapahtua tällekin autolle. Vuonna 2008 oli tällaista:
Harmi että noi kylkilistat oli tuosta vuosien varrella hukattu, jouduin nekin metsästämään uudelleen tuohon :D Vielä eivät asentuneet kun haaveissa on ollut koko auton ylimaalaus. Mutta ovatpa sentään odottamassa sitä nyt nurkissa.
Yhdet 15" koottavat tuli haalittua vielä nurkkiin, kaippa noihinkin pitäisi jokin orkkis vanteet silputa uusiksi keskiöksi. Niin voisi noitakin johonkin auton alle sovitella.
Fohan takaspoikkaan löytyi suht harvinainen ylälippaosuus. Sopii vain tuon fohan alaspoikan kanssa yhtä aikaa paikoilleen.
T4:seen tuli mutapyörät audin vanteilla pyöräytettyä alle 215/75r15 koossa.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Tuon parempaa talvisäilytys paikkaa ei Jetalle löytynyt niin olkoon tuolla tämän talven.
Re: Nykyisiä ja entisiä autoja(Mk1-3, Corrado,T4,yms)
Tuttu pulveri maalasi jettaan venttiilikopan kannen ja oak green 16v mk2:n olat ja jarrusatulat. Seuraavana pulveri vuorossa on taka-akseli tuohon autoon.
- Liitteet
-
- 20211231_160145.jpg (1.73 MiB) Katsottu 33942 kertaa
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa