Onkos kellään kokemusta tuollaisesta vag commanderista, saako 5 korin golf-/jetasta kaiveltua SKC koodin mittaristosta? Entä saako mittarilukeman korjattua?
Ajatus olisi päivitellä mittaristo isonäyttöiseen malliin samalla kun joutuu korjaus operaatioon nykyisen kadottaessa pikselinsä näemmä hiljalleen.
Ei vain innosta hankkia liikkeen kautta aivan uutta mittaristoa/tai metsästää uutta ja asennuttaa liikkeessä ja maksaa hunajaa kun nämä ovat asioita mitä voi tehdä itsekin.
VCDS löytyy mutta sillä ei SKC:tä kaivella eikä mittarilukemaa korjata mahdolliseen "uuteen" mittaristoon.
VAG Commander, SKC luku, km korjaus kysymyksiä/kokemuksia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Vastaavanikäiseen 3BG Passattiin tehtiin sama temppu, IMMO3 kai sullakin? En muista oliko VAG-COMMANDER vai VAG-TACHO kaapeli kyseessä silloin. Tuosta commanderistakin on monta eri softaversiota liikkeellä, osa toimii vanhempien autojen kanssa ja osa vain uudempien. Kaapeleitakin saattaa olla erilaisia vaikka päällä lukisi sama teksti.
Muuten en aiheeseen osaa neuvoja antaa, mutta 1K-Golfissa/Jetassa ei ole enää käytössä IMMO3 vaan IMMO4. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... neration_4
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Sehän se näissä on kun ei tunnu oikein kokemuksia olevan miten toimii uudemmissa, vanhemmissa tiedän itsekin näiden toimineen.
Kovasti vaan kiinan piuhoissa mainitaan uudempienkin yhteensopivien joukossa juuri golf v ja jetta, mutta onko lupauksilla perää? Ja saako sillä oikeasti yli tuon 100km rullatun mittarin lukeman korjattua oikeaksi. Mielellään mittari näyttää oikein, ei tarvitse sitten selitellä missään miksi km lukema onkin hillittömän pieni tmsp.
Eihän tuo kallis kaapeli kokeiluun ole mutta mitä sitäkään rahaa hukkaamaan jos eivät toimi.
Kovasti vaan kiinan piuhoissa mainitaan uudempienkin yhteensopivien joukossa juuri golf v ja jetta, mutta onko lupauksilla perää? Ja saako sillä oikeasti yli tuon 100km rullatun mittarin lukeman korjattua oikeaksi. Mielellään mittari näyttää oikein, ei tarvitse sitten selitellä missään miksi km lukema onkin hillittömän pieni tmsp.
Eihän tuo kallis kaapeli kokeiluun ole mutta mitä sitäkään rahaa hukkaamaan jos eivät toimi.
Vitos-Jetassa käytetään IMMO4 tai IMMO4c ajonestoa, riippuen vuosimallista.
IMMO4 järjestelmään pystyy vaihtamaan käytetyn mittariston, sopeuttamaan ajoneston ja muuttamaan kilometrit oikeaksi.
Vaihtoon ohjeet täältä http://furmanka.blogspot.fi/2008/02/mk5 ... uster.html
IMMO4c järjestelmään pystyy myös vaihtamaan käytetyn mittariston, mutta vaihto on vaikeampi. Ajoneston sopeuttaminen vaatiit yhteydet Saksaan tehtaalle ja kilometrien korjaukseen tarvitsee CDC32XX yhteensopivan ohjelmointikaapelin.
IMMO4c ajonesto tuli käyttöön joskus vuoden 2007 aikana.
Omaan -08 golfiin tein mfa->mfa+ mittaristovaihdon, joilloin homma eteni jälkimmäisen ohjeen mukaisesti.
IMMO4 järjestelmään pystyy vaihtamaan käytetyn mittariston, sopeuttamaan ajoneston ja muuttamaan kilometrit oikeaksi.
Vaihtoon ohjeet täältä http://furmanka.blogspot.fi/2008/02/mk5 ... uster.html
IMMO4c järjestelmään pystyy myös vaihtamaan käytetyn mittariston, mutta vaihto on vaikeampi. Ajoneston sopeuttaminen vaatiit yhteydet Saksaan tehtaalle ja kilometrien korjaukseen tarvitsee CDC32XX yhteensopivan ohjelmointikaapelin.
IMMO4c ajonesto tuli käyttöön joskus vuoden 2007 aikana.
Omaan -08 golfiin tein mfa->mfa+ mittaristovaihdon, joilloin homma eteni jälkimmäisen ohjeen mukaisesti.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Täytynee kanssa miettiä tuon vag commanderin hankintaa, viimeistään kun tuosta nykyisestä nuo pixelit alkaa tosissaa haihtumaan.
Itsellä onneksi on juuri sopiva kone tuollaisen käyttöön, ei oikeastaan koskaan käytössä missään ja tuohon sitä voisi sitten hyödyntää.
Katselinkin että uudemmissa alkaa olemaan ongelmallisempaa, tosin tuoreemmat noistakin kaapeli softista lupailee tukea uudempiinkin, riippuen mittaristo valmistajasta ymsp.
Itsellä onneksi on juuri sopiva kone tuollaisen käyttöön, ei oikeastaan koskaan käytössä missään ja tuohon sitä voisi sitten hyödyntää.
Katselinkin että uudemmissa alkaa olemaan ongelmallisempaa, tosin tuoreemmat noistakin kaapeli softista lupailee tukea uudempiinkin, riippuen mittaristo valmistajasta ymsp.
Re: VAG Commander, SKC luku, km korjaus kysymyksiä/kokemuksia
Tämä aihe tuli itsellä kanssa ajankohtaiseksi kun omasta vitosesta olisi tarkoitus päivittää MFA (Visteon) mittaristo -> MFA+ VDOn tekeleeksi.
Vaan ongelmaksi muodostuu nyt se että en saa tuolla omallaVAG Tachollani niin vanhasta mittaristosta kuin uudestakaan mitään tietoja pihalle.
WinXP läppäriä ei löydy, ja noita ajureita kun ei saa kymppiin niin virtuaali xpllä kokeilin, kaatuuko homma jo tässä vaiheessa?
Ohjelma kyllä tunnistaa kaapelin mutta mittaristoon ei kiinni pääse..
Vaan ongelmaksi muodostuu nyt se että en saa tuolla omallaVAG Tachollani niin vanhasta mittaristosta kuin uudestakaan mitään tietoja pihalle.
WinXP läppäriä ei löydy, ja noita ajureita kun ei saa kymppiin niin virtuaali xpllä kokeilin, kaatuuko homma jo tässä vaiheessa?
Ohjelma kyllä tunnistaa kaapelin mutta mittaristoon ei kiinni pääse..
Re: VAG Commander, SKC luku, km korjaus kysymyksiä/kokemuksia
Mulla pyörii mäkissä virtuaalikoneessa winxp ja olen sillä tehnyt useita kymmeniä lukuja onnistuneesti Tachon avulla. Toki kaikkia mittaristoja se ei lue, ehkä 1/5 tapauksista. Tuota varten mulla on varalla toinen johto, VAGdashCAN, se olikin jo paljon arvokkaampi piraattina, taisi satasen maksaa ebaystä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa