Mk2 Gti G60
Valvoja: ffp jäsenet
kesä taas ajettu, ei mitään isompia huolia; mittaristo ja ajotietokone nyt vähän temppuilee.. jostain voisi ehjän mittariston kaivella tähän. Uudet sähköt eli yksi pluginen malli, anyone? 16v mittaristo käynee myös
Viikonloppuna tuli ajeltua Räyskälässä Boxer SpeedDayssä, joku saattoi bongatakin auton sieltä.
Varttiakin tuli ajettua kun kerta mahdollisuus siihen oli; paras tulos oli 14,250s ja 155,04 kmh loppunopeudella.
Lieviä pito-ongelmia saattoi olla havaittavissa tämmöisessä yksipyörävetoisissa :)
Minkälaisia aikoja näillä g60:llä on vartilla muut saaneet?
Nyt kävi jälkeenpäin mietityttämään oliskohan pakoputkiston vaihdosta mitä iloa noin niinkun tehonlisäyksen kannalta? tässä on siis peltisarjasta taaksepäin kaikki alkuperäistä vielä.
Tässä vielä parit kuvat Räyskälästä:
Viikonloppuna tuli ajeltua Räyskälässä Boxer SpeedDayssä, joku saattoi bongatakin auton sieltä.
Varttiakin tuli ajettua kun kerta mahdollisuus siihen oli; paras tulos oli 14,250s ja 155,04 kmh loppunopeudella.
Lieviä pito-ongelmia saattoi olla havaittavissa tämmöisessä yksipyörävetoisissa :)
Minkälaisia aikoja näillä g60:llä on vartilla muut saaneet?
Nyt kävi jälkeenpäin mietityttämään oliskohan pakoputkiston vaihdosta mitä iloa noin niinkun tehonlisäyksen kannalta? tässä on siis peltisarjasta taaksepäin kaikki alkuperäistä vielä.
Tässä vielä parit kuvat Räyskälästä:
noniin, jatketaas tätä.
Talven projektina oli taka-akseli ja sinne uretaanipuslat.
Akseli näytti kuitenkin senverta ruosteiselle, ettei sitä viitsinyt kasaan laittaa ennen kunnostusta.
Purin akselista kaikki ylimääräiset irti ja kiituttelin sen ja muutaman isomman osan hiekkapuhallukseen+ maalaukseen. Pienemmät osat uittelin sitruunahapossa ja maalasin kotona. Maaliksi tuli Teknoplast HS150.
Maalattuja ja uusia osia olikin sitten astetta mukavampi hipelöidä ja kasailla.
Uutta tuonne tuli siis puslien lisäksi ABS-anturit ja jarruvaijerit.
Taka-akselin kiinnikkeet käytin myös irti, kun näytti että pientä ajan patinaa oli iskostunut kiinnityspisteiden ympärille
Onneksi näytti olleen ihan pintaruostetta ja kunnon putsaus + maalaus riitti tässä tapauksessa.
Tuossa vielä yksi kännyräpsy lisää valmiista akselista paikallaan
Eipä sen kummempaa raportoitavaa tälläerää, Mittaristo on nyt mallia 16v. Saa nähdä toimiiko edes..
Paremmasta pakoputkistosta haaveilu jatkuu edelleen, uutta vannetta tulossa kesäksi ja jotain muuta pientä. ehkä ;)
Talven projektina oli taka-akseli ja sinne uretaanipuslat.
Akseli näytti kuitenkin senverta ruosteiselle, ettei sitä viitsinyt kasaan laittaa ennen kunnostusta.
Purin akselista kaikki ylimääräiset irti ja kiituttelin sen ja muutaman isomman osan hiekkapuhallukseen+ maalaukseen. Pienemmät osat uittelin sitruunahapossa ja maalasin kotona. Maaliksi tuli Teknoplast HS150.
Maalattuja ja uusia osia olikin sitten astetta mukavampi hipelöidä ja kasailla.
Uutta tuonne tuli siis puslien lisäksi ABS-anturit ja jarruvaijerit.
Taka-akselin kiinnikkeet käytin myös irti, kun näytti että pientä ajan patinaa oli iskostunut kiinnityspisteiden ympärille
Onneksi näytti olleen ihan pintaruostetta ja kunnon putsaus + maalaus riitti tässä tapauksessa.
Tuossa vielä yksi kännyräpsy lisää valmiista akselista paikallaan
Eipä sen kummempaa raportoitavaa tälläerää, Mittaristo on nyt mallia 16v. Saa nähdä toimiiko edes..
Paremmasta pakoputkistosta haaveilu jatkuu edelleen, uutta vannetta tulossa kesäksi ja jotain muuta pientä. ehkä ;)
Viimeksi muokannut samza, 30.3.2014 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ihan vaan koska ajotietokone rikki jollaintapaa tuosta vanhasta. Varmaan väkästelen noista kahdesta yhden ehjän jossainvälissä, mikäli tuo nykyinen osoittautuu toimivaksi.
Vikana siis tuossa orkkiksessa että kilometrit ei siirry digimuotoon; vaikuttaa siis kulutus, keskinopeus ja km näyttöön ajotietokonepuolella.
Vikana siis tuossa orkkiksessa että kilometrit ei siirry digimuotoon; vaikuttaa siis kulutus, keskinopeus ja km näyttöön ajotietokonepuolella.
jatketaas..Lisää BBS:ä :)
Tuli hommattua setti tuollaisia, kun tulivat sopivasti tyrkylle.
Niille perus putsaukset + kiillotukset ja alkoivat pikkuhiljaa näyttää siedettävälle
sitten vielä maalit keskiöihin ja kasaus niin lopputulos näyttää aikalailla mieleisille tähän käyttöön.
Kyseessä siis BBS LM198 vanteet.
Näitä pitää jossainvaiheessa mallata alle ja kokeilla mille se 17" näyttää kakkiksen alla nykypäivänä :)
Tuli hommattua setti tuollaisia, kun tulivat sopivasti tyrkylle.
Niille perus putsaukset + kiillotukset ja alkoivat pikkuhiljaa näyttää siedettävälle
sitten vielä maalit keskiöihin ja kasaus niin lopputulos näyttää aikalailla mieleisille tähän käyttöön.
Kyseessä siis BBS LM198 vanteet.
Näitä pitää jossainvaiheessa mallata alle ja kokeilla mille se 17" näyttää kakkiksen alla nykypäivänä :)
senverran mallasin noita "ylikokovanteita" että nyt olis tarvetta 15 tai 20mm adapteriparille (4x100), meinaa takaa jäädä vähän turhan sisään, saa tarjota vaikka privalla.
muutenkin vielä parit yksityiskohdat puuttui niin ei mitään julkaisukelpoista materiaalia vielä tälläkertaa..
ainiin, tuosta kuvasta kannattaa huomioida myös JPM-engineeringin(Rolle) toimittamat Hankookin semisliksit, nää on kuulemma nopeiksi opetettu ja viimekauden voittajarenkaat :)
Niille ei tosin ole vanteita, ainakaan vielä...
muutenkin vielä parit yksityiskohdat puuttui niin ei mitään julkaisukelpoista materiaalia vielä tälläkertaa..
ainiin, tuosta kuvasta kannattaa huomioida myös JPM-engineeringin(Rolle) toimittamat Hankookin semisliksit, nää on kuulemma nopeiksi opetettu ja viimekauden voittajarenkaat :)
Niille ei tosin ole vanteita, ainakaan vielä...
Tuli lauantaina poltettua tankillinen bensaa ja käytyä Kalis Cruisingeissa. Joku saattoi bongatakin mustan kakkiaisen näyttelyalueelta.
Mukava sää, mukava tapahtuma, jees meininki kaikinpuolin.
parit kuvat todistusaineistona, jotain pientä uutta noista kuvista voi koittaa bongailla.. kiitti kuvista Jebzulle!!
Mukava sää, mukava tapahtuma, jees meininki kaikinpuolin.
parit kuvat todistusaineistona, jotain pientä uutta noista kuvista voi koittaa bongailla.. kiitti kuvista Jebzulle!!
Takavalot se ainakin on vaihtannu :)
Ja taitavat olla ihan ameriikka-malliset.
Muut vaihtavat karvalakki-kakkiksiinsa GTI:n osia kun alkuperäiset osat ovat ihan yäk. Samza tekee päinvastoin, mutta autosta tulee vain hienompi... outo juttu. :)
Ennemmin tuumaa pienemmät vaikka että sais ees vähä ulommas.
Tuumakoon pienentämisestä ei taida juurikaan olla hyötyä: 185/35/17 ja esim. 195/4016 renkaiden halkaisijassa on eroa peräti 1 mm.
Dodii.
Jenkkivalot laitoin taakse, vähän freshimmän olonen niillä IMO, vaihtelua ainakin omaan silmään. Ja kun on porkkanavilkut edessä ja sivulla niin nyt on myös takanakin ;)
Samoin tuo "sukellus", tuntuu olevan erittäin in tuolla isossa maailmassa ja euroopassa etenkin. Onhan tuo vaihtelua ja erilaista ainakin täälläpäin.
Itseasiassa tykkäilen tuosta nykylookista tällähetkellä kovasti, sittenkun kyllästyy niin voikin huitasta RS:t varastosta alle :D
Jenkkivalot laitoin taakse, vähän freshimmän olonen niillä IMO, vaihtelua ainakin omaan silmään. Ja kun on porkkanavilkut edessä ja sivulla niin nyt on myös takanakin ;)
Samoin tuo "sukellus", tuntuu olevan erittäin in tuolla isossa maailmassa ja euroopassa etenkin. Onhan tuo vaihtelua ja erilaista ainakin täälläpäin.
Itseasiassa tykkäilen tuosta nykylookista tällähetkellä kovasti, sittenkun kyllästyy niin voikin huitasta RS:t varastosta alle :D
Joo tuntuu olevan muodissa nykyään ihan oudot vanteetki, ku kuvia kattellu tapahtumista. Aivan järkyttävät jotku 3 puolaset esim :D Ja sitten kaikki tykkää niistä koska ne on nyt muodissa. Aina ei vaan kannata pysyä muodin mukana. Nuo takavalot on varmaa "coolimmat" jenkkivalo nimikkeellä, iha normaalin cl mallin valoiltahan nuo näyttää :D Ja jotka tosin sopii tähän.
no tuossa kalis kuvassa on hieman huono kuvakulma takavalojen suhteen, mutta siis alarivissä 2lamppua(euroissa 3) kuten ylärivissäkin. Tällälailla:
Tuo alarivin punainen on yhtenäinen vrt eurojen 3-osainen.
Tarvittavat sumuvalo yms systeemit sitten toimii 2-lankaisilla polttimoilla. Pohjat on myös täysin erilaiset mitä eurolampuissa eli johdot ei mitenkään ihan plug'n play.
eli eipä niissä juurikaan eroa ole äkkivilkaisulla ;)
Tuo alarivin punainen on yhtenäinen vrt eurojen 3-osainen.
Tarvittavat sumuvalo yms systeemit sitten toimii 2-lankaisilla polttimoilla. Pohjat on myös täysin erilaiset mitä eurolampuissa eli johdot ei mitenkään ihan plug'n play.
eli eipä niissä juurikaan eroa ole äkkivilkaisulla ;)
No onhan tuo aika kadehdittavan karkki kakkonen. Kiva piste iin päälle nuo lemmarit ja jenkkilyhdyt tekee kyllä kunniaa kokonaisuudelle. Niitä kakkosia kun Itävallassa tiirailtiin niin kyllä siinä meillä melkein päät yhtä tahtia nyökkäili että näin se pitää tehdä ;)
Mistä saa sellasen kirjastokortin jolla saa tulla "lainaamaan" Samin kokoelmista vanteita?
Mistä saa sellasen kirjastokortin jolla saa tulla "lainaamaan" Samin kokoelmista vanteita?
Jees, joku pokaali tuli Biffistä, iso kiitos siitä.
Onhan se ihan jees kuosissa, mutta monta pientä juttua pitää vielä tehdä että auto olis oikeasti tiptop. Sitten vasta itse olen tuohon oikeasti tyytyväinen, eli jatketaan tuunamista :)
tossa omastamielestä hyvin onnistunut kuva autosta MarkkuM:n ottamana:
Static mk2 with BBS LM's, original G60. by mmyyrylainen, on Flickr
Onhan se ihan jees kuosissa, mutta monta pientä juttua pitää vielä tehdä että auto olis oikeasti tiptop. Sitten vasta itse olen tuohon oikeasti tyytyväinen, eli jatketaan tuunamista :)
tossa omastamielestä hyvin onnistunut kuva autosta MarkkuM:n ottamana:
Static mk2 with BBS LM's, original G60. by mmyyrylainen, on Flickr
Jaa, no lähinnä perushuoltoja.. Katsastettu ja vappuajot suoritettu :) Lookki on tällähetkellä kutakuinkin tuon viimeisimmän kuvan kaltainen.
Takajarrusatulat tuossa oli ns eriparia olleet koko ajan, eli toinen kakkiksen oma ja toinen mk4 golf tms peräisin niin vaihdoin nyt talvella toisellekin puolelle neloskoppaisen satulan.
Satulahan käy suoraan paikalleen, tarvitsee vaan vaihtaa se satulaan kiinnittyvä jarruletkun pätkä oikeanlaiseksi. Itse käytin 3b passatin jarruletkua.
Toissakesänä alla pyörineet BBS RS:t oli hiukan kierot ja ne käytin L-weldillä oiottavana, samalla tuli keskiristikot värjättyä tuolla bbs goldilla.
Puoli vuotta kun vanteet oli purettuina niin en ole nyt ihan varma että missä järjestyksessä ne kuuluu kasata... tälläi kai?
Takajarrusatulat tuossa oli ns eriparia olleet koko ajan, eli toinen kakkiksen oma ja toinen mk4 golf tms peräisin niin vaihdoin nyt talvella toisellekin puolelle neloskoppaisen satulan.
Satulahan käy suoraan paikalleen, tarvitsee vaan vaihtaa se satulaan kiinnittyvä jarruletkun pätkä oikeanlaiseksi. Itse käytin 3b passatin jarruletkua.
Toissakesänä alla pyörineet BBS RS:t oli hiukan kierot ja ne käytin L-weldillä oiottavana, samalla tuli keskiristikot värjättyä tuolla bbs goldilla.
Puoli vuotta kun vanteet oli purettuina niin en ole nyt ihan varma että missä järjestyksessä ne kuuluu kasata... tälläi kai?
Pitänee siis mättää ne tuollalailla kasaan, erottuupahan lensoista ja 885 vanteista edes jotenkin :D
tossa vielä muutama hieman tasokkaampi kuva viimekesältä by Jape, kun ei nyt uudempaakaan ole laittaa.
Parit osat taas maailmalla jossain ja tulee kun tulee. Toivottavasti Kalikseen mennessä olis kaikki valmista.
tossa vielä muutama hieman tasokkaampi kuva viimekesältä by Jape, kun ei nyt uudempaakaan ole laittaa.
Parit osat taas maailmalla jossain ja tulee kun tulee. Toivottavasti Kalikseen mennessä olis kaikki valmista.
No. Laitetaan nyt kuvia kesän 2015 luukista.
Eli tollasta nyt sitten tänä kesänä. 16 BBS RS:t tuli kasattua ns "facemounted" tyyliin, eli tuo keskiö päällepäin, pientä vaihtelua ja tällälailla näitä siis yleisesti vag piireissä maailmalla kasaillaan nykyään, niin piti itsekin kokeilla :)
Hiemanhan tuo humpsahti matalaksi tuolla käytetyllä rengaskoolla (165/40),niinkun noista etukaarien päistä voi ehkä huomata; piti "gl" lippakin etsiä tuohon etupuskuriin kun tuo gti:n oma raapisi maata kaiken aikaa. Lippa ole kyllä kovinkaan mieleisen näköinen, saa nyt nähdä mitä tuon kanssa keksii..
Tarkemmin saa autoa tulla ihmettelemään lauantaina Kuopioon Kalikseen, missä tämä on näytillä muutaman muun ffp:n foorumin auton kera :)
Eli tollasta nyt sitten tänä kesänä. 16 BBS RS:t tuli kasattua ns "facemounted" tyyliin, eli tuo keskiö päällepäin, pientä vaihtelua ja tällälailla näitä siis yleisesti vag piireissä maailmalla kasaillaan nykyään, niin piti itsekin kokeilla :)
Hiemanhan tuo humpsahti matalaksi tuolla käytetyllä rengaskoolla (165/40),niinkun noista etukaarien päistä voi ehkä huomata; piti "gl" lippakin etsiä tuohon etupuskuriin kun tuo gti:n oma raapisi maata kaiken aikaa. Lippa ole kyllä kovinkaan mieleisen näköinen, saa nyt nähdä mitä tuon kanssa keksii..
Tarkemmin saa autoa tulla ihmettelemään lauantaina Kuopioon Kalikseen, missä tämä on näytillä muutaman muun ffp:n foorumin auton kera :)
Tosiaan nuo vanteet kun on 7,5tuumat ympäriinsä niin ei oikein mieleistä kumia niihin ole olemassakaan.. 195/40 ja 165/40 välistä pitäis olla,mutta kun ei..
Toisaalta.. matala kumi mahtuu hyvin kaariin ja vaikka nuo näyttäis olevan hieman kaarissa sisällä niin vanteen tuominen ulospäin tarkoittais samalla auton nostamista eikä homma sitten mielestäni toimi enää silleen kun tarkoitus on.
Kaliksessakin tuli siis viikonloppuna ajeltua, ihan kohtuullisesti 2.5cm maavaralla tommoinen 500km lenkki onnistui ;)
Toisaalta.. matala kumi mahtuu hyvin kaariin ja vaikka nuo näyttäis olevan hieman kaarissa sisällä niin vanteen tuominen ulospäin tarkoittais samalla auton nostamista eikä homma sitten mielestäni toimi enää silleen kun tarkoitus on.
Kaliksessakin tuli siis viikonloppuna ajeltua, ihan kohtuullisesti 2.5cm maavaralla tommoinen 500km lenkki onnistui ;)
Uppaillaas tätä taas kun hieman on kesänmittaan tullut näprättyä..
Joku jossain kuitaili että RS:t toimis paremmin tuumaa isompina. No sattui sitten niin mukavasti että tuli tuossa 17 RS:t työn alle. Kunnostelin ne tokihan ne piti koesovittaa oman auto alle ja tulos näyttää tälle
Tämän kesän ajelut on jääneet tosi vähiin, mutta tuli pari viikkoa sitten pyörähdettyä Jyväskylässä FittedFesteillä. Tapahtuma oli varmaan hienoin autotapahtuma missä muistan suomessa käyneeni/osallistuneeni. Tämmöisiä lisää; Hyvä CDLC.n pojat!
Koska kutsu oli tullut kys tapahtumaan, niin pitihän sitä jotain speciaalia koittaa kehitellä. Sattuikin niin mukavasti että eräällä kerhokaverilla oli jäänyt ylimääräinen setti uusia Seat Ibizan Bremboja pyörimään talliin ja nyt ne pyörii tuossa g60:n alla :)
Mitään ihmeempiä asennuskuvia tms ei tullut otettua mutta nämähän menee siis ihan pulttaa kiinni periaatteella paikalleen. Lopputulos näyttää tälle
Lisää kuvia löytyy tuolta kuvat.fi:stä. käykää katsomassa jos ketä kiinnostaa..
Tässä sitten jotain kuvasaastetta Jebzun kuvaamana kun hänellä tuo kamera tuntuu ihan kivasti kestävän käsissä!
olkaa hyvä :)
Joku jossain kuitaili että RS:t toimis paremmin tuumaa isompina. No sattui sitten niin mukavasti että tuli tuossa 17 RS:t työn alle. Kunnostelin ne tokihan ne piti koesovittaa oman auto alle ja tulos näyttää tälle
Tämän kesän ajelut on jääneet tosi vähiin, mutta tuli pari viikkoa sitten pyörähdettyä Jyväskylässä FittedFesteillä. Tapahtuma oli varmaan hienoin autotapahtuma missä muistan suomessa käyneeni/osallistuneeni. Tämmöisiä lisää; Hyvä CDLC.n pojat!
Koska kutsu oli tullut kys tapahtumaan, niin pitihän sitä jotain speciaalia koittaa kehitellä. Sattuikin niin mukavasti että eräällä kerhokaverilla oli jäänyt ylimääräinen setti uusia Seat Ibizan Bremboja pyörimään talliin ja nyt ne pyörii tuossa g60:n alla :)
Mitään ihmeempiä asennuskuvia tms ei tullut otettua mutta nämähän menee siis ihan pulttaa kiinni periaatteella paikalleen. Lopputulos näyttää tälle
Lisää kuvia löytyy tuolta kuvat.fi:stä. käykää katsomassa jos ketä kiinnostaa..
Tässä sitten jotain kuvasaastetta Jebzun kuvaamana kun hänellä tuo kamera tuntuu ihan kivasti kestävän käsissä!
olkaa hyvä :)
Viimeksi muokannut samza, 8.9.2015 9:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onhan se hieno peli! Nyt ku siinä on jarrutki niin tehoahan olis nätti lisätä esim. moniventtiilitekniikalla.
Tainnu tulla jo liikaaki uusia muutosehdotuksia, hyvä se on noinkin silti.
Sopiiko noiden jarrujen kans mitenkään 15" vanteet? Ja menikö ne satulat ku heitti vaan ilman mitään adapteria kuten oon ymmärtäny?
Nimimerkillä: Brembot kelpais kyllä :)
Tainnu tulla jo liikaaki uusia muutosehdotuksia, hyvä se on noinkin silti.
Sopiiko noiden jarrujen kans mitenkään 15" vanteet? Ja menikö ne satulat ku heitti vaan ilman mitään adapteria kuten oon ymmärtäny?
Nimimerkillä: Brembot kelpais kyllä :)
kiitokset tykkääjille!
Jotain pientä ja lähinnä korin siistimistä on tulollaan, muuten tuo alkaa olemaan aika "valmis" :)
Enemmän venttiilejä tekis kyllä mieli ja varmaan joskus tuleekin. Eri autoon tosin.. tai eihän sitä tiedä jos tuo pannu joskus kilahtaa että mitä sitä keksii :D
En ole noitten jarrujen kanssa vielä pienempiä vanteita ehtinyt kokeilemaan, mutta nettitietojen perusteella ihan kaikki 16 setitkään ei mahdu joten 15 ei varmasti.
Tuohon täydelliseen jarrusettiin kuuluu tarvittavat adapterit joilla hoituu kiinnitys olka-akseliin. Tämmöiset siis.
Noita taitaa saada tarvikkeena nykyään aika hyvin eri satuloille.
Jotain pientä ja lähinnä korin siistimistä on tulollaan, muuten tuo alkaa olemaan aika "valmis" :)
Enemmän venttiilejä tekis kyllä mieli ja varmaan joskus tuleekin. Eri autoon tosin.. tai eihän sitä tiedä jos tuo pannu joskus kilahtaa että mitä sitä keksii :D
En ole noitten jarrujen kanssa vielä pienempiä vanteita ehtinyt kokeilemaan, mutta nettitietojen perusteella ihan kaikki 16 setitkään ei mahdu joten 15 ei varmasti.
Tuohon täydelliseen jarrusettiin kuuluu tarvittavat adapterit joilla hoituu kiinnitys olka-akseliin. Tämmöiset siis.
Noita taitaa saada tarvikkeena nykyään aika hyvin eri satuloille.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 14.8.2016 20:10
Re: Mk2 Gti G60
Kyllä on hieno auto! =)
Re: Mk2 Gti G60
No kiitoskiitos!
Muokkasin jotain toimimattomia urleja kuntoon tuohon viimeiseen viestiin jossa oli noita kuvia.
Eipä ole tänä kesänä tullut tällä ajeltua kun on noita muitakin leluja millä leikkiä ;)
Muokkasin jotain toimimattomia urleja kuntoon tuohon viimeiseen viestiin jossa oli noita kuvia.
Eipä ole tänä kesänä tullut tällä ajeltua kun on noita muitakin leluja millä leikkiä ;)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa