Webasto oikkuilee
Valvoja: ffp jäsenet
Webasto oikkuilee
Elikkäs autona Skoda Superb 2005 1.9 TDI
Periaatteessa sama kuin Passat 3BG
Webasto ei haluu kunnolla toimia, viime vuonna käytin todella paljon ja lyhyitä aikoja ja moni sanonut että tämän takia on voinnut mennä tukkoon?
Oireet on siis siinä että kun laittaa päälle (kellosta) niin alkaa hyrrää pellin alla mutta ei tapahu mitään, hyrrää noin 5 minuuttia ja sitten lopettaa. Sitten taas välillä kun ajossa laittaa päälle niin kun auton sammuttaa niin Climatronic näyttö jää päälle ja ulkoläpötilan paikalla lukee HE (eli luultavasti "Heater") ja en ole varma mutta taitaa silloinkin hyrrää vähän mutta en ole varma, climatronic sammuu sitten vähän hetken päästä, eli ei pysy silloinkaan päällä.
Eli onko kyseessä joku helppo juttu minkä voisi kotona korjata? Olen automekaanikko mutta webastosta ei ole mitään kokemusta. Vai pitääkö viedä ihan huoltoon ja missä uusimaassa olisi tähän pätevä huolto?
Periaatteessa sama kuin Passat 3BG
Webasto ei haluu kunnolla toimia, viime vuonna käytin todella paljon ja lyhyitä aikoja ja moni sanonut että tämän takia on voinnut mennä tukkoon?
Oireet on siis siinä että kun laittaa päälle (kellosta) niin alkaa hyrrää pellin alla mutta ei tapahu mitään, hyrrää noin 5 minuuttia ja sitten lopettaa. Sitten taas välillä kun ajossa laittaa päälle niin kun auton sammuttaa niin Climatronic näyttö jää päälle ja ulkoläpötilan paikalla lukee HE (eli luultavasti "Heater") ja en ole varma mutta taitaa silloinkin hyrrää vähän mutta en ole varma, climatronic sammuu sitten vähän hetken päästä, eli ei pysy silloinkaan päällä.
Eli onko kyseessä joku helppo juttu minkä voisi kotona korjata? Olen automekaanikko mutta webastosta ei ole mitään kokemusta. Vai pitääkö viedä ihan huoltoon ja missä uusimaassa olisi tähän pätevä huolto?
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Joskus nuo rytääntyneet webastot saa lähtemään ns. pakko poltolla pelittämään, sitten sille suoritetaan seuraavat pari polttoa täysimittaisina.
Oli sitten väylä tai jälkiasennus malli niin ohjelmalla kaapelin kera se täytyy tehdä. Väylä malli VCDS:llä luonnollisesti ja jälkiasennus malli webaston omalla ohjelmalla.
Pakkopoltto ei auta jos laitteessa on jokin oikea vika, mutta useat viat noissa on tupanneet olemaan karstoittumista, tai sitten ohjainkortin vioittuminen jolloin elämää on, mutta laite ei kuitenkaan toimi.
Eihän tuo webasto ole mikään kummoinen laite jos työkalut pysyy käsissä ja teknisistä laitteista mitään ymmärtää, olettaa varmaan voi jos mekaanikko olet. Lopulta kun on palopesä käsissä, voi sen puhdistaa karstasta, siihen löytyy paljon eri ohjeita netistä millä saa puhdistettua.
Oli sitten väylä tai jälkiasennus malli niin ohjelmalla kaapelin kera se täytyy tehdä. Väylä malli VCDS:llä luonnollisesti ja jälkiasennus malli webaston omalla ohjelmalla.
Pakkopoltto ei auta jos laitteessa on jokin oikea vika, mutta useat viat noissa on tupanneet olemaan karstoittumista, tai sitten ohjainkortin vioittuminen jolloin elämää on, mutta laite ei kuitenkaan toimi.
Eihän tuo webasto ole mikään kummoinen laite jos työkalut pysyy käsissä ja teknisistä laitteista mitään ymmärtää, olettaa varmaan voi jos mekaanikko olet. Lopulta kun on palopesä käsissä, voi sen puhdistaa karstasta, siihen löytyy paljon eri ohjeita netistä millä saa puhdistettua.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Uudellamaalla on aivan varmasi joku liike joka on erikoistunut webastoihin ja niiden korjauksiin. Tuskin on hirveän hintainen homma. Itsellä tekee myöskin samaa tuo oma webasto ja 3BG passatti on itsellä. Jälkiasennettu Thermo Top C mallinen webasto kellolla.
Viimeksi muokannut mehtäkonekuski, 22.12.2014 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Voi kokeilla poltolla. Kuittauksen se laite kuitenkin vaatii, on sitten väylä weba tai "jälkiasennus" malli vaikka sen puhdistaisikin.
Puhdistus toki on hyvä tehdä jos oireita on, uskomaton kasa kiinteää rötää sinne tuppaa kertymään. Toki aika työlästä ja sitten taas samalla vaivalla sinne uusii osia jos ja kun purkaa jos vikakoodi luvussa ilmenee vikoja.
Jälkiasenteisen webaston (ei eberin) kuittaus, vikaluku jne onnistuu mullakin jos ja kun tuon webaston diagnostiikka pistoke löytyy. Jälki asenteisen webaston diagnostiikka pistoke on useimmiten webaston sulakkeiden luona, pistoke on yksinapainen muovinen liitin keltaisen johdon päässä alun perin.
Samoin laitteet (VCDS) löytyy väylä weban tutkimiseen. Riippuen toki sijainnistasi, itse majailen riihimäellä.
Climatronic jos antaa tietoja lämmittimeen liittyen, voisi kuitenkin olettaa webaston olevan väylämalli.
Puhdistus toki on hyvä tehdä jos oireita on, uskomaton kasa kiinteää rötää sinne tuppaa kertymään. Toki aika työlästä ja sitten taas samalla vaivalla sinne uusii osia jos ja kun purkaa jos vikakoodi luvussa ilmenee vikoja.
Jälkiasenteisen webaston (ei eberin) kuittaus, vikaluku jne onnistuu mullakin jos ja kun tuon webaston diagnostiikka pistoke löytyy. Jälki asenteisen webaston diagnostiikka pistoke on useimmiten webaston sulakkeiden luona, pistoke on yksinapainen muovinen liitin keltaisen johdon päässä alun perin.
Samoin laitteet (VCDS) löytyy väylä weban tutkimiseen. Riippuen toki sijainnistasi, itse majailen riihimäellä.
Climatronic jos antaa tietoja lämmittimeen liittyen, voisi kuitenkin olettaa webaston olevan väylämalli.
Vieläkin sama vika
Nostetaanpas vähän, elikkäs vieläkin sama vika.
Todennettu että webasto mallia Thermo top C
Nyt on webasto purettu ja käyty porvoossa W-electrossa webasto penkissä jossa totesivat että kuulemma palovahti rikki. Ja palovahtin sijainti on kuulemma palopesässä. Elikkäs palopesä meni vaihtoon omasta toimesta ja hintaa tuli 169€ saksasta. Noh nyt sitten tänään vihdoin ja viimein sain tuon webaston uudestaan autoon ja aluksi näytti toimivan hyvin mutta samaa tekee vielä.
Oireet tänään:
Webasto päälle niin lyö käyntiin, kuluu naksutusta tankin luota jonka oletan olevan diesel pumppu, ja hyrrää ihan kunnolla. Climatronic lyö päälle ja näyttää ulkoasteen tilalla HE eli heater. Puhaltaa siinä vähän aikaa ja siiten sammuu jonka jälkeen nousee auton alta savupilvi ja sitten hetken päästä surina webastosta loppuu kokonaan, ja kaikki tämä vaikka webaston kello on vielä "Päällä" tilassa.
Omat keinot loppuivat nyt jos ei kenellä muulla ole ehdotuksia?
Pitäisikö tämä nyt kuitata jotenkin? Boschin laite ei ole saannut ainoakaan vikakoodia webastosta ja VCDS ei ole niin paljon ollut kiinni mutta pitäisikö sitä kokeilla jos sattuisi olemaan väylä malli? Ja siinä tapauksessa mitä VCDS:ssä pitäisi etsiä ja mitä tehdä?
Voiko kyseessä olla niin helppo juttu että ilmakupla vesilinjassa tai diesel letkussa?
samisalami: asun sipoossa eli riihimäelle olisi pieni matka mutta voisitko auttaa tässä asiassa?[/b]
Todennettu että webasto mallia Thermo top C
Nyt on webasto purettu ja käyty porvoossa W-electrossa webasto penkissä jossa totesivat että kuulemma palovahti rikki. Ja palovahtin sijainti on kuulemma palopesässä. Elikkäs palopesä meni vaihtoon omasta toimesta ja hintaa tuli 169€ saksasta. Noh nyt sitten tänään vihdoin ja viimein sain tuon webaston uudestaan autoon ja aluksi näytti toimivan hyvin mutta samaa tekee vielä.
Oireet tänään:
Webasto päälle niin lyö käyntiin, kuluu naksutusta tankin luota jonka oletan olevan diesel pumppu, ja hyrrää ihan kunnolla. Climatronic lyö päälle ja näyttää ulkoasteen tilalla HE eli heater. Puhaltaa siinä vähän aikaa ja siiten sammuu jonka jälkeen nousee auton alta savupilvi ja sitten hetken päästä surina webastosta loppuu kokonaan, ja kaikki tämä vaikka webaston kello on vielä "Päällä" tilassa.
Omat keinot loppuivat nyt jos ei kenellä muulla ole ehdotuksia?
Pitäisikö tämä nyt kuitata jotenkin? Boschin laite ei ole saannut ainoakaan vikakoodia webastosta ja VCDS ei ole niin paljon ollut kiinni mutta pitäisikö sitä kokeilla jos sattuisi olemaan väylä malli? Ja siinä tapauksessa mitä VCDS:ssä pitäisi etsiä ja mitä tehdä?
Voiko kyseessä olla niin helppo juttu että ilmakupla vesilinjassa tai diesel letkussa?
samisalami: asun sipoossa eli riihimäelle olisi pieni matka mutta voisitko auttaa tässä asiassa?[/b]
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Joskus palovahti herja webastolta voi myös tarkoittaa sitä että se webaston ohjainkortti on viallinen, ei mitenkään tavatonta ja taitaa olla melkein yhtä yleistä kuin että hehku tai palovahti olisi rikki..
VCDS näyttää kyllä listauksessa onko webasto asennettu, eli väylä weba. Sitten sen toimintaa voi tutkia kyllä VCDS:ssä auxiliary heaterin kautta.
Jos taas ei ole väylä weba niin tuon hehku/palovahti toiminnan näkee oikein hyvin weban thermotop ohjelmistolla/kaapelilla.
Itselläni edellisessä juurikin herjasi tuohon palovahtiin ja koneella sen sai ajettua käyntiin, mutta kellolla yleensä se syttyi ensimmäisen kerran ja toisella sitten ei enää, kunnes lopetti syttymisen ekallakin -> ohjauskortti vika.
Voin koittaa auttaa, teretulemast poikkee tai sitten korvausta vastaan kuljen apuihin, eli ne koodien luvut, lukituksen ja koodien kuittaukset ja ohjatut polttotestit onnistuu
.
Toki jos ei olekaan väylä webasto niin tiedätkö nyt purettuasi tuon että mihin kulkee weban johdot, missä on diagnostiikka pistoke. Ellei se olekaan väylän kautta, niin tuohon diagnostiikka johdon päähän pitäisi päästä käsiksi, se oli se yleensä keltainen johto, valkoinen yksinapainen muoviliitin päässä.
VCDS näyttää kyllä listauksessa onko webasto asennettu, eli väylä weba. Sitten sen toimintaa voi tutkia kyllä VCDS:ssä auxiliary heaterin kautta.
Jos taas ei ole väylä weba niin tuon hehku/palovahti toiminnan näkee oikein hyvin weban thermotop ohjelmistolla/kaapelilla.
Itselläni edellisessä juurikin herjasi tuohon palovahtiin ja koneella sen sai ajettua käyntiin, mutta kellolla yleensä se syttyi ensimmäisen kerran ja toisella sitten ei enää, kunnes lopetti syttymisen ekallakin -> ohjauskortti vika.
Voin koittaa auttaa, teretulemast poikkee tai sitten korvausta vastaan kuljen apuihin, eli ne koodien luvut, lukituksen ja koodien kuittaukset ja ohjatut polttotestit onnistuu
.
Toki jos ei olekaan väylä webasto niin tiedätkö nyt purettuasi tuon että mihin kulkee weban johdot, missä on diagnostiikka pistoke. Ellei se olekaan väylän kautta, niin tuohon diagnostiikka johdon päähän pitäisi päästä käsiksi, se oli se yleensä keltainen johto, valkoinen yksinapainen muoviliitin päässä.
Tuota akku juttua olen myös miettinyt mutta koska se tekee samaa kuin penkissä niin en oikein usko että se voi olla se, VCDS kokeilen maanantaina.
Jos saan nyt selville että ei ole akku ja webasto ei ole väylä malli niin tulisin mielelläni riihimäelle käymään, mutta eilen nopeesti katottuna niin ei löydy sulakkeita eikä mitään diagnostiikka pistoketta :/ yritän uudestaan maanantaina ja kirjoitan sitten enemmän.
Jos saan nyt selville että ei ole akku ja webasto ei ole väylä malli niin tulisin mielelläni riihimäelle käymään, mutta eilen nopeesti katottuna niin ei löydy sulakkeita eikä mitään diagnostiikka pistoketta :/ yritän uudestaan maanantaina ja kirjoitan sitten enemmän.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Ne sulakkeet monesti ovat jälkiasenteisissa lätkäisty vain konehuoneeseen johonkin hivenen suojaan, joskus jopa piilotettu, joskus taas aivan idioottipaikassa jossan mihin vesi pääsee.
Jälkiasenteisen normaali kuvio on kolmen sulakkeen rivi jossain konehuoneen reunalla. Johtonippu menee sulakkeen kautta osin kuitenkin niin siksi myös diagnostiikka pistoke on tuotu sulakkeiden kupeeseen monesti.
Tosiaan tuo VCDS kannattaa katsoa, jos boschin testeri ei löydä niin se ei kerro mitään. Tiedän kuitenkin tapauksia kun tuo boschin testeri ei ole vikakoodia antanut jonka sitten VCDS löytää heti.
Ps. onhan tuota etäisyyttä, mutta ei matka lopulta ole niin pitkä. Ennen tuli ravattua Porvoossa ja Vantaalla yhtenään.. :)
Jälkiasenteisen normaali kuvio on kolmen sulakkeen rivi jossain konehuoneen reunalla. Johtonippu menee sulakkeen kautta osin kuitenkin niin siksi myös diagnostiikka pistoke on tuotu sulakkeiden kupeeseen monesti.
Tosiaan tuo VCDS kannattaa katsoa, jos boschin testeri ei löydä niin se ei kerro mitään. Tiedän kuitenkin tapauksia kun tuo boschin testeri ei ole vikakoodia antanut jonka sitten VCDS löytää heti.
Ps. onhan tuota etäisyyttä, mutta ei matka lopulta ole niin pitkä. Ennen tuli ravattua Porvoossa ja Vantaalla yhtenään.. :)
Huomenna laitan kunnon laturin kiinni ensiksi ha tarkistan että pysyykö silloin käynnissä, siinä tapauksessa kyseessähän olisi laturi, sen jälkeen kokeilen VCDS. Kirjoitan huomenna sitten miten meni ja että tulenko riihimäelle :) matka taittuu kyllä ilman ongelmia mutta pitää vain siinätapauksessa katsoa että milloin :)
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Sen verran päivitystä omaan webasto ongelmaani. Eli ongelma lähti kun tuli vaihdettua akku uuteen.
Ei auto jaksanut edes kunnolla lähteä käymään enään aamulla joten hain paikalliselta ryöstöpuljulta ( fixus ) uuden akun.
Tänää aamulla kuuden aikaan laitoin webaston päälle ja annoin lämmittää aina seitsemään asti ja toimi ongelmitta.
Eli RaQu, kokeile vaikka ladata se akku täyteen ja laitat webaston sitten käymään ( ensiksi tosin vedät keskimmäisen sulakkeen pois niistä kolmesta webaston sulakkeesta joten vikakoodi lähtee pois )
Eli minulla on myöskin täysin sama webasto mikä on RaQullakin. Eli Thermo Top C
Edit: Huomasin muuten että webasto menee joka kerta vikatilaan jos webaston vain sammuttaa kesken ja ei anna hurista loppuun asti. Joku vika siinä on mutta ei oo onneks paha vika :)
Ei auto jaksanut edes kunnolla lähteä käymään enään aamulla joten hain paikalliselta ryöstöpuljulta ( fixus ) uuden akun.
Tänää aamulla kuuden aikaan laitoin webaston päälle ja annoin lämmittää aina seitsemään asti ja toimi ongelmitta.
Eli RaQu, kokeile vaikka ladata se akku täyteen ja laitat webaston sitten käymään ( ensiksi tosin vedät keskimmäisen sulakkeen pois niistä kolmesta webaston sulakkeesta joten vikakoodi lähtee pois )
Eli minulla on myöskin täysin sama webasto mikä on RaQullakin. Eli Thermo Top C
Edit: Huomasin muuten että webasto menee joka kerta vikatilaan jos webaston vain sammuttaa kesken ja ei anna hurista loppuun asti. Joku vika siinä on mutta ei oo onneks paha vika :)
Viimeksi muokannut mehtäkonekuski, 30.12.2014 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vesipumpun testausta suosittelen itsekin. Kuulostaa nopealta sammutukselta jos savut työntää.
Minulla auttoi ongelmaan pitkä, yli 60 min puhtaaksi poltto kovilla pakkasilla (auto laturissa toimenpiteen ajan ja sytytysvirta päällä että sai ohjaamon puhaltimen päälle).
Sellainen offtopic niin minulla 2005 vm touran ja ttv malli webastosta erillisellä kellolla. Ja climtronicin automaattinen ilmastointi. Minulla ei käynnistä tuota sisätilanlämmitystä ensinnäkään kellosta, vaikka valot ohjaimeen syttyvät, mutta joskus tekee sen, että kellosta käynnistetty webasto sammuttaa ohjaamon puhalluksen vaikka auto olisi ajossa. Ja tällöin nopeudensäätimen valot yksinkertaisesti indikoivat nopeuden olevan 0, eikä puhallus käynnisty ennen kuin webaston sammuttaa.
Minulla auttoi ongelmaan pitkä, yli 60 min puhtaaksi poltto kovilla pakkasilla (auto laturissa toimenpiteen ajan ja sytytysvirta päällä että sai ohjaamon puhaltimen päälle).
Sellainen offtopic niin minulla 2005 vm touran ja ttv malli webastosta erillisellä kellolla. Ja climtronicin automaattinen ilmastointi. Minulla ei käynnistä tuota sisätilanlämmitystä ensinnäkään kellosta, vaikka valot ohjaimeen syttyvät, mutta joskus tekee sen, että kellosta käynnistetty webasto sammuttaa ohjaamon puhalluksen vaikka auto olisi ajossa. Ja tällöin nopeudensäätimen valot yksinkertaisesti indikoivat nopeuden olevan 0, eikä puhallus käynnisty ennen kuin webaston sammuttaa.
Relevika melko varmasti touranissa. Itseltä särkyi viime talvena. Kesti reilu pari vuotta ensimmäinen rele. Teki samaa,välillä lähti ja välillä ei lähtenyt sisäpuhallin pyörimään. Releenvaihdolla loppui ongelma. Löytyy vissiin touranistakin ratin alapuolelta, vasemmalta pienen hanskalokeron takaa. Lukee webasto releessä muistaakseni. Uuden hinta oisko 70-90 e ollut.
Wepaston kaikkia varaosia.......
UUDENMAAN AUTOVARUSTELU
Hankasuontie 7
00390 Helsinki
P. (09) 541 6245
AVOINNA
Ark. 08.00-16.30
[email protected]
www.autovarustelu.fi
Hankasuontie 7
00390 Helsinki
P. (09) 541 6245
AVOINNA
Ark. 08.00-16.30
[email protected]
www.autovarustelu.fi
Akkuviat loppui...
Itsellä loppui akkujen hyytyminen kun hommasin Akkulämmitimen.....
http://www.polarheater.fi/product/84/ak ... teensopiva
Voin suositella lämpimästi on 2 talven kokemus ja virtaa on piisannut.
Ja lisäksi nikkaroin siihen haaroituksesta Ctek polarin lataamaan akkua niin eipä ole ollut akkujen kanssa kikkailua aamuisin. Kun uudet älylaturithan ei oikein kunnolla lataa kylmää akkua !! Voi vähän huolettomammin antaa Thermo Top C rallattaa pelkäämättä että akku on tyhjä kun menet autolle.
http://www.polarheater.fi/product/84/ak ... teensopiva
Voin suositella lämpimästi on 2 talven kokemus ja virtaa on piisannut.
Ja lisäksi nikkaroin siihen haaroituksesta Ctek polarin lataamaan akkua niin eipä ole ollut akkujen kanssa kikkailua aamuisin. Kun uudet älylaturithan ei oikein kunnolla lataa kylmää akkua !! Voi vähän huolettomammin antaa Thermo Top C rallattaa pelkäämättä että akku on tyhjä kun menet autolle.
samaa vikaa
Golf IV ja jälkiasenteinen Webasto.
Kun laittaa kellosta päälle niin normaalisti alkaa pumppu nakuttaa ja kiihtyy polttohuminan alkaessa. Webaston pakoputki työntää kuumaa ilmaa. Sitten vain sammuu ja katkuinen savu pöllähtää. Ei merkitystä oikeestaan käykö auto vai ei, ehkä vähän kauemmin käy jos moottorikin käy.
Onko niin että moottorin vesipumppu ei kierrätä tarpeeksi vettä ja näinollen kuumenisi liikaa jos on webaston vesipumppu sökö.
Onko se thermo top c mallissa missä se pumppu ja pystyykö sitä itse mitenkään testaamaan.
Kun laittaa kellosta päälle niin normaalisti alkaa pumppu nakuttaa ja kiihtyy polttohuminan alkaessa. Webaston pakoputki työntää kuumaa ilmaa. Sitten vain sammuu ja katkuinen savu pöllähtää. Ei merkitystä oikeestaan käykö auto vai ei, ehkä vähän kauemmin käy jos moottorikin käy.
Onko niin että moottorin vesipumppu ei kierrätä tarpeeksi vettä ja näinollen kuumenisi liikaa jos on webaston vesipumppu sökö.
Onko se thermo top c mallissa missä se pumppu ja pystyykö sitä itse mitenkään testaamaan.
Kierovesipumppu
Se löytyy yllensä vesiletkusta joka kierrättää sisätilaan lämmintä vettä. Yleismittarilla voisi katsoa "piipparilla" kulkeeko virta läpi.
1 epäilty: hehku/liekkivahti. Tämä muuten näkyy testerissä.
2 epäilty: kiertovesipumppu; laite käynnistyy ja sammuu hetken kuluttua kuumentuessaan liikaa.
3 epäily: jos ehtii kierrättää lämmintä sisällekin asti, niin ohjainkortti... =(
Itseltä pimahti Termotop C ohjain kortti....... uudenmaan autovarusteelta löyty varaosia.
1 epäilty: hehku/liekkivahti. Tämä muuten näkyy testerissä.
2 epäilty: kiertovesipumppu; laite käynnistyy ja sammuu hetken kuluttua kuumentuessaan liikaa.
3 epäily: jos ehtii kierrättää lämmintä sisällekin asti, niin ohjainkortti... =(
Itseltä pimahti Termotop C ohjain kortti....... uudenmaan autovarusteelta löyty varaosia.
Ostin juuri -04 touranin, joka oli tullut liikkeeseen vaihtoautona. Myyjä sanoi, että autossa on ainoastaan ajonaikainen pa- lämmitin, mutta löysin yhdestä auton lokerosta webaston kaukosäädön ohjekirjan (kaukosäädintä siis ei ole) ja aloin epäilemään, että olisiko autossa sittenkin webasto. Onko touranissa joku yleinen paikka webaston ohjainyksikölle, että saisin asian selvitettyä. Olis aika kiva, jos tarttis ostaa vaan uusi kaukosäädin.
Testeriin...
Moro!
Onkos Tampereen seudulla jotakuta jolta löytyisi laitteet millä testata Webasto,että mikä siinä mättää.
Kohtuullista korvausta vastaan tietenkin :) Ilman ei tarvi tehdä.
Onkos Tampereen seudulla jotakuta jolta löytyisi laitteet millä testata Webasto,että mikä siinä mättää.
Kohtuullista korvausta vastaan tietenkin :) Ilman ei tarvi tehdä.
Nyt se lakkasi tuo T5 Transportterinkin Webasto lämpiämästä. Ilmeisesti tehdasasenteinen väylämalli jälkiasennetulla 1533 'ovaali' kellolla. VCDS:llä saa yhteyden ja osakomponentit tuntuvat äänen perusteella toimivan. Vikakoodit on nollattu (polttoaineen vähäisyys) eikä lukkobitti näytä olevan päällä. Kellon w-bus väylän kautta ei saa mitään yhteyttä kellolla eikä myöskään Thermo Test ohjelmalla adapterin kautta. Kellon takana oleva relekytkentä sisäpuhaltimelle ja kiertovesipumpulle toimii.
Epäilykset kohdistuvat tällä hetkellä vahvasti ohjainkortin w-bus driveriin. Saako tuon polttimen kytkettyä jotenkin VCDS:n kautta pakko-ohjauksella päälle, jotta voisi testata onko vika w-bus väylässä?
Epäilykset kohdistuvat tällä hetkellä vahvasti ohjainkortin w-bus driveriin. Saako tuon polttimen kytkettyä jotenkin VCDS:n kautta pakko-ohjauksella päälle, jotta voisi testata onko vika w-bus väylässä?
Mistään ei haulla löytynyt vastausta seuraavaan ongelmaan: Passat 3B 1.9 TDI:n Webasto Thermotop C on pelannut melko hyvin, mutta viime viikolla piti vaihtaa rele ja nyt tekee semmoista, että ei lähde puhallin pyörimään, vaikka Climatronicissa lukee HE ja kaikki muutkin symbolit näkyvät. Vaihdoin tänään yhden palaneen sulakkeen (25A), mutta ei vieläkään puhaltanut. Puhallin ei lähde päälle edes silloin, kun auton käynnistää Webaston ollesa päällä. Mistä osaisin etsiä vikaa seuraavaksi?
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 8.5.2014 21:53
Mulla Transporter T5:ssa tehdasasenteinen Thermo-Top C, jossa katonrajassa tehdaskello. Tähän mennessä vaihdettu webaston vesipumppu ja naftapumppu, kun tietokone niistä valitti. Eilen tosiaan vaihdoin naftapumpun, mutta hallin pihassa ei webasto lähtenyt toimimaan. Puhallin lähti normisti päälle, mutta nakutusta kuului harvakseltaan auton alta, joka kuitenkin pian loppui ja puhallinkin sammui. Kotona kuitenkin lähti webasto pöhisemään, kun hallilta tulin, ja annoinkin käydä yhteensä n.2h. Tällöin sisäpuhallin lähti päälle, kuten aikasemminkin, ja auton alta kuului kiihtyvään tahtiin nakutusta, jonka seurauksena alkoi savua tulla auton alta ja webasto käynnistyi. Tänään ei taas millään lähde käymään. Puhallin tosiaan lähtee käyntiin, mutta auton alla nakuttaa vaan harvakseltaan, muttei lähde käymään, ja lopulta sammuu. Mistä seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään ? :/
Re: Webasto oikkuilee
Autona Skoda Superb 2.0 TDI, vuosimallia 2011. Autossa tehdasasenteinen Webasto (löytyy väylästä). Nyt aamuisin, kun on ollut 1-2 astetta ulkolämpötila, niin olen kaukosäätimestä napsauttanut Webaston lämmittämään ennen kotoa lähtöä. Ongelmana on se, että Webasto käynnistyy ja rupeaa lämmittämään mutta sammuu parin minuutin kuluttua ennen kuin moottori on lämmennyt tai edes tuulilasi sulanut kunnolla. Vielä oudomman tilanteesta tekee se, että kun ajan kotipihasta lasten päiväkotiin noin 2 km matkan ja painan päiväkodin pihassa Webaston päälle niin sitten se jaksaa kyllä puhista vaikka 20 minuuttia putkeen.
En jaksa uskoa että vika on akussa koska se on vaihdettu alle puoli vuotta sitten uuteen Exideen. Vesipumppukin on vaihdettu kaksi vuotta sitten. Vikakoodeja ei ole.
En jaksa uskoa että vika on akussa koska se on vaihdettu alle puoli vuotta sitten uuteen Exideen. Vesipumppukin on vaihdettu kaksi vuotta sitten. Vikakoodeja ei ole.
Re: Webasto oikkuilee
Kuullostaisi että vesipumppu on taas rikki. Ajossa vesi kiertää ja webasto toimii. Paikallaan vesi ei kierrä ja lämpötila nousee hyvin nopeasti ylärajalle.
Re: Webasto oikkuilee
Tilannepäivitystä; Webasto toimii välillä hienosti (puhisee 20 minuuttia putkeen) ja edelleen välillä sammuu myös ajossa samantien eikä enää lähde käyntiin. Vikakoodia tulee liekkivahdista. Todennäköisesti palopesä olisi vaihtokunnossa. Autollakin on jo 290 tkm mittarissa. Onkohan tuo vaihto iso homma? Entä varaosan hinta?
Re: Webasto oikkuilee
Osa maksaa n. 250 €. Ks. esim standheizung-braun.de
Itse polttimen vaihto on varsin helppo homma. Suurin työ on irrottaa Weba autosta ja asentaa takaisin.
Itse polttimen vaihto on varsin helppo homma. Suurin työ on irrottaa Weba autosta ja asentaa takaisin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa